Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

25 lutego 2020 r.
14:01

Od marca trochę więcej kursów autobusów i trolejbusów w Lublinie. Szczegóły zmian

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
4 28 A A
Kursy linii 154 godziny odjazdów mają być przesunięte tak, żeby nie pokrywały się na Czubach w dni powszednie z kursami linii 153
Kursy linii 154 godziny odjazdów mają być przesunięte tak, żeby nie pokrywały się na Czubach w dni powszednie z kursami linii 153 (fot. Maciej Kaczanowski)

Od marca złagodzone zostaną cięcia w rozkładach jazdy autobusów i trolejbusów. Częściej pojadą m.in. linie 17, 26, 31, 57 i 150. W weekendy przybędzie kursów linii 150 zabierającej z dworca studentów wracających do miasta. Kursy niektórych linii zostaną ze sobą skoordynowane, a jedna zmieni trasę.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Linie 17, 26, 31, 57 oraz 150 mają w dni powszednie kursować co 15 minut. Taka częstotliwość ma być utrzymywana od godz. 6 do 17. Poza tym wzajemnie skoordynowane mają być godziny kursów linii 26 oraz linii 31, żeby autobusy odjeżdżały w równych odstępach. Podobna koordynacja ma być także wprowadzona między kursami linii 17 i 160 oraz pomiędzy liniami 57 i 150.

W dni powszednie częściej niż teraz mają także kursować linie 2, 15, 40 oraz 55. W godzinach szczytu zamiast co 20 minut pojadą co kwadrans, zaś poza szczytem częstotliwość wzrośnie z 40 do 30 minut. Wprowadzona ma być również wzajemna koordynacja rozkładów linii 15 i 40. Z kolei kursy linii 154 godziny odjazdów mają być przesunięte tak, żeby nie pokrywały się na Czubach w dni powszednie z kursami linii 153. Podobne zmiany zajdą w przypadku rozkładu linii 157, żeby odsunąć jej kursy od kursów linii 160, nie tylko w dni powszednie, ale przez cały tydzień.

Drobniejsze zmiany wprowadzone będą w rozkładach linii 1, 3, 8, 14, 17 oraz 39. Jakie to korekty? – Dodatkowe kursy lub przesunięcia godzin odjazdów na wnioski pasażerów, zakładów pracy, szkół i uczelni, w celu dopasowania rozkładów jazdy do godzin pracy i nauki – stwierdza Justyna Góźdź z Zarządu Transportu Miejskiego. Ponadto częściej zacznie kursować podmiejska linia 20, która obecnie jeździ w dni powszednie co 40 minut, zaś od marca ma jeździć raz na pół godziny. Poprawić ma się też rozkład linii 22. ZTM zapowiada dodatkowe kursy do Zawieprzyc na wniosek gmin Wólka i Spiczyn, zmienią się także godziny odjazdów.

W niedzielę wzmocniony ma być rozkład linii 150, w której popołudniami jest bardzo tłoczno, bo korzysta z niej wielu studentów wracających z rodzinnych domów i wsiadających w trolejbus przy Dworcu Głównym PKS. – Będą dodatkowe kursy w godz. 14-20 w celu wzmocnienia obsługi komunikacyjnej rejonu dworca PKS – zapowiada Góźdź.

Zmienioną trasą zacznie jeździć linia 54. Prosiła o to Rada Dzielnicy Szerokie, by ułatwić dzieciom z tej dzielnicy dojazd do podstawówki przy ul. Wajdeloty. Linia 54 nie dojedzie już pod ZUS, będzie kursować z Wądolnej przez ul. Ślężan, Lędzian, Sławin, Nałęczowską, Morwową, Wojciechowską, Zana, Bohaterów Monte Cassino, Mazowieckiego, Nałęczowską, Sławin, Lędzian i Ślężan do Wądolnej.

 

Skomentuj i udostępnij na Facebooku
e-Wydanie

Komentarze 28

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Zgromadzenie Zdolniejszych Przedszkolaków. / 25 lutego 2020 r. o 14:56
+13
Dziewanny 14.13 -153,14 i 159 na jeden krótki przystanek. Jak one mają się zmieścić i dlaczego 153 i 14 jadąca na podobnej trasie zawsze razem a później długo  nic? Pozorne zmiany bo za dużo krzyku i plecy które przyjęły miernote od rozkladów nie pomogą.
Avatar
Gość / 25 lutego 2020 r. o 16:23
+12
A kiedy prezydent i radni przesiądą się do komunikacji miejskiej?
Avatar
Japolan / 25 lutego 2020 r. o 15:49
+11
Podstawowe linie co 15 min to na pewno duży Plus.  Wydaje mi się że i teraz nie ma jakiegoś większego tłoku w zbiorkomie.  Ale good
Jedynie przywracają normalność (i to tylko częściowo). Wobec tego błędem jest dziękowanie - tym bardziej dlatego, że kolejne wersje rozkładu jazdy (w tym obowiązujące mniej niż miesiąc) wiążą się bardzo wysokie koszty (drukowania, laminowania, rozwożenia, usuwania i utylizacji rozkładów jazdy).
Avatar
Japolan / 25 lutego 2020 r. o 15:47
+10
Niech polityczyni opozycjoniści nie znający się na komunikacji nie zabierają głosu. Jak lutowe rozkłady widać było że robione były w pośpiechu,  tak teraz ktoś przemyślał to jako pewna całość. Szacun
Być może ludzie z ZTM przestraszyli się (np. ryzyka likwidacji ZTM) - skoro niedawno wymieniono zarząd spółki MOSiR.
Avatar
Gość / 25 lutego 2020 r. o 17:27
+9
Jeszcze lepiej - osiedle Słowackiego 153, 159 i 150 odjeżdżają razem. Później czekaj 20 minut na następne stado.
Avatar
:( / 26 lutego 2020 r. o 14:20
+7
Ludzie nie narzekanie, ograniczeni źle, teraz wzmacniają też źle. Nigdy nie dogodzi. Obiektywnie oceniam te zmiany jako dobre. Szkoda że bardziej nie podróżowali weekendów. Domyślam się że pewnie zabrakło już pieniędzy.
 nie bredź trollu, zarządzanie komunikacją nie polega na tym że jednego dnia puszcza się w świat informację o radykalnym obięciu kursów, żeby po paru tygodniach gestem łaskawcy po raz kolejny zmieniać rozkład, oddając częśc tego co się zlikwidowało...w normalnych krajach pasażer idąc na przystanek nie musi się co tydzień zastanawiać, czy akurat będzie jego autobus czy może za 40 minut...właściwie to działanie miasta i ZTM  to jest jawny   s a b o t a ż   transportu publicznego w Lublinie, tylko nie wiem czy oni to robią celowo, czy po prostu ze swojego nieudacznictwa i nieudolności
 nie bredź trollu, zarządzanie komunikacją nie polega na tym że jednego dnia puszcza się w świat informację o radykalnym obięciu kursów, żeby po paru tygodniach gestem łaskawcy po raz kolejny zmieniać rozkład, oddając częśc tego co się zlikwidowało...w normalnych krajach pasażer idąc na przystanek nie musi się co tydzień zastanawiać, czy akurat będzie jego autobus czy może za 40 minut...właściwie to działanie miasta i ZTM  to jest jawny   s a b o t a ż   transportu publicznego w Lublinie, tylko nie wiem czy oni to robią celowo... rozwiń
Avatar
małe miki / 26 lutego 2020 r. o 13:24
+7
20stka w dni powszednie po godzinie 17stej, jeździ co godzinę. To tak jakby jej nie było. A potrzebna jest.
Avatar
Japolan / 25 lutego 2020 r. o 18:35
+7
Jeszcze lepiej - osiedle Słowackiego 153, 159 i 150 odjeżdżają razem. Później czekaj 20 minut na następne stado.
Razem jeździ się raźniej. Są również inne "kwiatki": Przystanek nr  7302 Rudnik 02 : W rozkładzie sobotnim: nr 16 o 12.29 oraz nr 74 o 12.30, a potem 45 minut "dziury"; jeszcze wyraźniej to widać o 17.45 (gdy odjeżdżają i mają nadal odjeżdża linie: nr 16 oraz nr 74, a potem przez ponad godzinę brak jakiegokolwiek odjazdu). Przystanek nr  2352 Kasprowicza - Wólka 02  (oraz analogicznie kolejne przystanki przy ul. Turystycznej): 6.55 (linia nr 52), 6.56 (linia nr 922), 6.58 (linia nr 2), 7.08 (linia nr 2 i linia nr 22). W artykule brak zwrócenia uwagi na kolejne organiczanie liczby kursów w mającej obowiązywać od dnia 1 marca 2020 r. (o tych ograniczeniach milczy się w komunikacie ZTM). Często przesuwają kursy (więcej w godzinach szczytu, a mniej w innych porach); przykładem jest linia nr 160 (rano przez parę godzin takt co 15 minut, a później kursy co 30 minut w miejsce kursów co 20 minut) - proszę sprawdzić przystanem nr  4402 Samsonowicza 02 .
Razem jeździ się raźniej. Są również inne "kwiatki": Przystanek nr  7302 Rudnik 02 : W rozkładzie sobotnim: nr 16 o 12.29 oraz nr 74 o 12.30, a potem 45 minut "dziury"; jeszcze wyraźniej to widać o 17.45 (gdy odjeżdżają i mają nadal odjeżdża linie: nr 16 oraz nr 74, a potem przez ponad godzinę brak jakiegokolwiek odjazdu). Przystanek nr  2352 Kasprowicza - Wólka 02  (oraz analogicznie kolejne przystanki przy ul. Turystycznej): 6.55 (linia nr 52), 6.56 (linia nr 922), 6.58 (linia nr 2), ... rozwiń
Avatar
Japolan / 25 lutego 2020 r. o 16:47
+7
A kiedy prezydent i radni przesiądą się do komunikacji miejskiej?
Dobry żart!
Avatar
heh :( / 26 lutego 2020 r. o 08:24
+6
Dojechanie rano do pracy na Felinie na 5:00 i powrót po 22:00 od strony Panattoni, to teraz jakaś masakra :(
Avatar
Gość / 27 lutego 2020 r. o 12:00
+4
"Proszę, Cię dlaczego wam tak trudno na piechotę podejść 10 minut." - Jakbyś wiedział jaka jest odległość między pętlą przy os. Widok a przystankiem czy to tym zlokalizowanym na os. Górki czy to na Fantastycznej to uwierz mi dla niektórych to wcale nie jest 10 minut przejścia, w dodatku jest ruchliwa ulica, zwłaszcza w godzinach szczytu. Może warto pomyśleć nie tylko o zdrowych i sprawnych osobach ale także o osobach starszych czy też matkach z wózkami albo małymi dziećmi? Czy to takie trudne? Nie sądzę. "A wiesz ile zajmują te podjazdy? Aż 5 minut, a w szczycie nawet więcej" - Znam ten ból ale cóż poradzić jak miasto w takim miejscu zlokalizowało pętlę autobusową, która każdemu wadzi. Wystarczyłaby jedna linia międzyosiedlowa( od os. Widok do os. Poręba w tę i z powrotem) przez Bursztynową, Ametystową, Szafirową, Agatową, która by skomunikowała raz a porządnie tą dużą sypialnię jaką są Czuby to nie jest to możliwe a czemu? bo po pierwsze progi zwalniające, a po drugie jest dość wąsko i trzeba by było likwidować przydrożne parkingi celem wytyczenia zespołów przystankowych. Wielka szkoda, bo warto zauważyć, że pętle czy to na Porębie czy to na Widoku służą tylko tym mieszkańcom co to mają najbliżej do nich, pozostałym ani się śni zaiwaniać po 100, 200 czy nawet 300 metrów pieszo skoro mają samochody w swoich garażach na wyciągnięcie ręki. Linia międzyosiedlowa byłaby strzałem w dziesiątkę, dlatego, że zapewniłaby mieszkańcom tych gęstych skupisk bloków dojazd czy to do jednej czy to do drugiej pętli, z których to jest szeroka gama połączeń komunikacyjnych, to byłaby idealna zachęta do porzucenia auta( przy czym ta międzyosiedlowa linia byłaby darmowa dla mieszkańców, ma zapewnić dojazd do pobliskich pętli, skąd mogą oni kontynuować podróż wybierając najbardziej pożądaną dla siebie linię mpk). No cóż ten pomysł nadal pozostanie w sferze utopii, a szkoda, bo udałoby się pewnie więcej pasażerów zachęcić do korzystania z transportu zbiorowego. "naprawdę nie widzę sensu żeby tam wszystko jeździło" - ale jak wszystko? wszystko to na porębę jeździ, gdybyś porównał sobie obydwie pętle to byś zauważył, że tamta jest zdecydowanie bardziej bogatsza w połączenia mpk, poręba nie ma chyba jedynie połączenia ze sławinkiem ale to im w zasadzie do niczego nie potrzebne, bo ze wszystkimi możliwymi dzielnicami mają na fest zapewnione połączenia oraz ulicami, na których są istotne węzły przesiadkowe. Os. Poręba jest dużo bardziej uprzywilejowane komunikacyjnie aniżeli Os. Widok. "Na tej samej zasadzie 17 i 18 powinno podjeżdżać do węglarza, bo oni nie mają dojazdu do RHK, Kunickiego czy do placu bychawskiego." - O tym akurat nie wspominałem, to akurat byłoby głupstwem, bo obydwie te linie( 17 i 18) mają na tyle długie trasy, że dodatkowe kluczenie ich byłoby nie tylko zbędnym nadbagażem wozokilometrów ale także byłoby to uciążliwe dla pasażerów. Zresztą należy zobaczyć przykłady takich linii jak 26 i 39. Linia 26 po ostatnich zmianach błąka się od Czubów Południowych po Węglin/Konstantynów potem jak już przejedzie przez AK w kierunku Jana Pawła II to jeszcze zajeżdża na os. Widok. Linia 39 zaś wężykiem jedzie przez filaretów, Jana Pawła II i Nadbystrzycką( pomysły były, żeby linię 39 od Zana od razu po Nadbystrzyckiej puścić ale z tego co wiem to rada dzielnicy mocno stanęła w jej obronie - przystanek ''Pozytywistów 02'' straciłby jedyne połączenie z dworcem PKS). Co do zasady linie dzienne komunikacji miejskiej powinny być w miarę możliwości jak najprostsze a jak najmniej zawiłe( jednak nie zawsze to się udaje i czasem musza być wyjątki), w przypadku linii nocnych - tam reguł jako tako nie ma, one mogą zawijasami i krętymi drogami jeździć po dzielnicach. Nikt nie zaproponował innych wariantów tras linii nocnych - istnieją trzy( N1, N2, N3) i to od długich już lat. "Nie mówię żeby usunąć wszystkie linie stamtąd, ale zostawić te pętle jako krańcową, a nie przelotową" - Dobrze myślisz i doceniam szczere intencje, jednak nie wiem czy spodobałoby się to mieszkańcom, bo jakby nie patrzeć to ładnie ta pętla jest skomunikowana i dostatecznie, poza tym w grę wchodzą przyzwyczajenia pasażerów, którzy od ładnych lat korzystają z wielu linii tam zajeżdżających. To wymagałoby dużych konsultacji społecznych z dzielnicą Czuby i raczej pewnie przeważyłyby głosy za utrzymaniem obecnego stanu rzeczy.
"Proszę, Cię dlaczego wam tak trudno na piechotę podejść 10 minut." - Jakbyś wiedział jaka jest odległość między pętlą przy os. Widok a przystankiem czy to tym zlokalizowanym na os. Górki czy to na Fantastycznej to uwierz mi dla niektórych to wcale nie jest 10 minut przejścia, w dodatku jest ruchliwa ulica, zwłaszcza w godzinach szczytu. Może warto pomyśleć nie tylko o zdrowych i sprawnych osobach ale także o osobach starszych czy też matkach z wózkami albo małymi dziećmi? Czy to takie trudne? Nie sądzę. "A wiesz ile zajmują t... rozwiń
Avatar
Djhd / 27 lutego 2020 r. o 09:34
-3
Proszę, Cię dlaczego wam tak trudno na piechotę podejść 10 minut. A wiesz ile zajmują te podjazdy? Aż 5 minut, a w szczycie nawet więcej, naprawdę nie widzę sensu żeby tam wszystko jeździło. Na tej samej zasadzie 17 i 18 powinno podjeżdżać do węglarza, bo oni nie mają dojazdu do RHK, Kunickiego czy do placu bychawskiego. Nie mówię żeby usunąć wszystkie linie stamtąd, ale zostawić te pętle jako krańcową, a nie przelotową
Avatar
Gość / 27 lutego 2020 r. o 01:43
+1
"A tak na serio to czy wszystkie linie w mieście muszą jeździć na widok?" - Nie muszą wszystkie linie, wystarczy po jednej, by było dobre skomunikowanie z określoną dzielnicą, poza tym chyba odrobinę ci się pomyliło, chodziło ci chyba o porębę - tam prawie wszystko dociera z komunikacji miejskiej, gdybyś wspomniał o porębie to nie polemizowałbym. "Moim zdaniem wystarcza 11, 32 i 44" - Otóż nie do końca, te linie to mają tam przystanek początkowy, linie, które natomiast tam zajeżdżają( 26, 37, 45, 160, N1) umożliwiają skomunikowanie z innymi częściami miasta. Zobacz na to w ten sposób: tylko linia 32 umożliwia mieszkańcom os. Widok dojazd na dworzec PKS, linia 11 umożliwia dojazd pod okolice Dworca PKP od strony Kunickiego, rolą 44 jest odciążanie linii 32 z nadmiaru pasażerów wsiadających w centrum, a tamta ma ich naprawdę dużo, 44 umożliwia też dojazd do szkół na ul. Elsnera, a co do linii 11 umożliwia ona dojazd na ul. Związkową( w tamte rejony dojeżdżała uprzednio linia 17). I teraz popatrz - zabierzesz linię 26, to mieszkańcy stracą jedyne połączenie i to szybkie ze szpitalami na Chodźki a z drugiej strony jedyną linię łączącą Widok z Węglinem/( od niedawna Węglinkiem, bo została nieco wydłużona trasa do centrów handlowych), w tym ze szpitalem wojewódzkim, także tu nie rozchodzi się o połączenie z UMCS-em, to nie jedyny priorytet. Zabierzesz z kolei linię 37 to mieszkańcy Widoku tracą z automatu połączenie z ul. Zana jedyne a z drugiej strony jedyne połączenie z zalewem( żeglarska). Zabierzesz linię 45 to stracą z kolei połączenie z dzielnicą Tatary a także strefą ekonomiczną/przemysłową( bo linia 45 dociera do zakładów pracy na skrajnym odcinku ul. Mełgiewskiej - Metalurgicznej), zabierzesz zaś linię 160 to utracą szybkie połączenie z dzielnicą dziesiąta, w tym z dworcem PKP, a utrata linii N1 to utrata możliwości przejazdów nocnych z tej dużej sypialni jaką jest os. Widok. Zajazd linii 157 na os. Widok jest zasadny, bo po pierwsze uzyskają jedyne połączenie z Majdankiem( co prawda co 30minut kursuje ale zawsze to coś), po drugie wzmocni się linia 37, która jeździ dosyć rzadko, wówczas w jadące w kierunku ul. Zana można zgrać linię 37 i 157 mniej więcej tak aby pojawiały się na os. Widok w takcie co 15 minutowym, a po trzecie linia 157( jeśli zostałaby przedłużona przez Bohaterów Monte Cassino, al. Kraśnicką na Węglinie kończąc) umożliwiłaby bardziej wygodny dojazd w rejon al. Kraśnickiej pasażerom z LSM-ów( nie trzeba by wówczas było przechodzić przez ruchliwą ulicę filaretów na drugą stronę by łapać linię 26, tylko można by było od razu z tych przystanków Sympatyczna i Fantastyczna zlokalizowanych bliżej bloków wsiąść w 157 by dojechać tam, gdzie umożliwia w znaczącej mierze linia 26).
"A tak na serio to czy wszystkie linie w mieście muszą jeździć na widok?" - Nie muszą wszystkie linie, wystarczy po jednej, by było dobre skomunikowanie z określoną dzielnicą, poza tym chyba odrobinę ci się pomyliło, chodziło ci chyba o porębę - tam prawie wszystko dociera z komunikacji miejskiej, gdybyś wspomniał o porębie to nie polemizowałbym. "Moim zdaniem wystarcza 11, 32 i 44" - Otóż nie do końca, te linie to mają tam przystanek początkowy, linie, które natomiast tam zajeżdżają( 26, 37, 45, 160, N1) umożliwiają skom... rozwiń
Avatar
Djhdjdjjd / 26 lutego 2020 r. o 23:33
-2
Ja jestem za, tzn. Likwidujemy wszystkim liniom podjazd do os. Widok, a w zamian za to dajemy 157 na pętle na widoku. A tak na serio to czy wszystkie linie w mieście muszą jeździć na widok? Moim zdaniem wystarcza 11, 32 i 44, bo musicie mieć dojazd na cmentarz to wsiądźcie w ww. Autobusy i się przesiądźcie w centrum, bądź właśnie w 157, albo 161. Bo musicie mieć dojazd do UMCS? TO PODJEDZCIE JEDEN (SŁOWNIE: JEDEN) PRZYSTANEK I MACIE AŻ 2 AUTOBUSY z dużą częstotliwością. 
Avatar
:( / 26 lutego 2020 r. o 14:20
+7
Ludzie nie narzekanie, ograniczeni źle, teraz wzmacniają też źle. Nigdy nie dogodzi. Obiektywnie oceniam te zmiany jako dobre. Szkoda że bardziej nie podróżowali weekendów. Domyślam się że pewnie zabrakło już pieniędzy.
 nie bredź trollu, zarządzanie komunikacją nie polega na tym że jednego dnia puszcza się w świat informację o radykalnym obięciu kursów, żeby po paru tygodniach gestem łaskawcy po raz kolejny zmieniać rozkład, oddając częśc tego co się zlikwidowało...w normalnych krajach pasażer idąc na przystanek nie musi się co tydzień zastanawiać, czy akurat będzie jego autobus czy może za 40 minut...właściwie to działanie miasta i ZTM  to jest jawny   s a b o t a ż   transportu publicznego w Lublinie, tylko nie wiem czy oni to robią celowo, czy po prostu ze swojego nieudacznictwa i nieudolności
 nie bredź trollu, zarządzanie komunikacją nie polega na tym że jednego dnia puszcza się w świat informację o radykalnym obięciu kursów, żeby po paru tygodniach gestem łaskawcy po raz kolejny zmieniać rozkład, oddając częśc tego co się zlikwidowało...w normalnych krajach pasażer idąc na przystanek nie musi się co tydzień zastanawiać, czy akurat będzie jego autobus czy może za 40 minut...właściwie to działanie miasta i ZTM  to jest jawny   s a b o t a ż   transportu publicznego w Lublinie, tylko nie wiem czy oni to robią celowo... rozwiń
Avatar
małe miki / 26 lutego 2020 r. o 13:24
+7
20stka w dni powszednie po godzinie 17stej, jeździ co godzinę. To tak jakby jej nie było. A potrzebna jest.
Avatar
/...@.....II.....@.....I / 26 lutego 2020 r. o 11:45
+5
Ludzie są najwyraźniej pod wpływem chemtrails, obojętni i pogodzeni ze wszystkim, co im się serwuje. Tak to jest, jak ze stada wtłoczonych kóz łaskawie wyprowadzi się potem jedną czy dwie. Ileż wdzięczności prosty lud zdolny jest wtedy okazać! Patrzcie: dali! A mogli nie dać...
Avatar
heh :( / 26 lutego 2020 r. o 08:24
+6
Dojechanie rano do pracy na Felinie na 5:00 i powrót po 22:00 od strony Panattoni, to teraz jakaś masakra :(
Avatar
Mirek / 26 lutego 2020 r. o 07:33
-4
Ludzie nie narzekanie, ograniczeni źle, teraz wzmacniają też źle. Nigdy nie dogodzi. Obiektywnie oceniam te zmiany jako dobre. Szkoda że bardziej nie podróżowali weekendów. Domyślam się że pewnie zabrakło już pieniędzy.
Avatar
Gość / 25 lutego 2020 r. o 22:45
0
"Podobne zmiany zajdą w przypadku rozkładu linii 157, żeby odsunąć jej kursy od kursów linii 160, nie tylko w dni powszednie, ale przez cały tydzień." - W ogóle sądzę, że linię 157 należy wydłużyć przez Bohaterów Monte Cassino, al. Kraśnicką i na końcowy na Węglinie( końcowy Zana Leclerc należy zlikwidować jak zresztą niegdyś bywało w planach - ruszający autobus stwarza ryzyko stłuczki dla samochodów osobowych, gdyż zatoka zlokalizowana jest bardzo blisko świateł ulicznych, poza tym ten końcowy przystanek jest zaniedbany i wygląda dość obskurnie - już lepiej przerobić to na miejsca oczekiwania taksówek, słupek przystankowy zlikwidować, toi-toia też, poprawić sfatygowaną nawierzchnię ulicy asfaltem i tyle w zasadzie), byłoby to duże ułatwienie dla mieszkańców LSM-ów, którzy chcą się dostać na al. Kraśnicką w okolice centrów handlowych czy szpitala, nie musieliby przechodzić na drugą stronę ulicy by złapać linię 26. Linia 157 powinna także zajeżdżać na os. Widok, gdyż ta pętla nie ma połączenia z Majdankiem, a na pewno nie pogardziliby mieszkańcy tej części miasta, nieraz były głosy, że nie mają jak na cmentarz na Majdanku dojechać, doczłapać na przystanek przy os. Górki nie jest zbyt wygodne, a jak 157 ucieknie to na następny długo przyjdzie poczekać.
"Podobne zmiany zajdą w przypadku rozkładu linii 157, żeby odsunąć jej kursy od kursów linii 160, nie tylko w dni powszednie, ale przez cały tydzień." - W ogóle sądzę, że linię 157 należy wydłużyć przez Bohaterów Monte Cassino, al. Kraśnicką i na końcowy na Węglinie( końcowy Zana Leclerc należy zlikwidować jak zresztą niegdyś bywało w planach - ruszający autobus stwarza ryzyko stłuczki dla samochodów osobowych, gdyż zatoka zlokalizowana jest bardzo blisko świateł ulicznych, poza tym ten końcowy przystanek jest zaniedbany i wygląda ... rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 28

Skomentuj

Aby napisać komentarz, należy się zalogować:

Nie publikujemy nic na Twojej tablicy na Facebooku oraz nikomu nie udostępniamy Twoich danych osobistych.
Podczas pierwszego logowania zostaniesz poproszony o wybór swojej nazwy użytkownika.

Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Niepubliczne żłobki i przedszkola walczą o przetrwanie, żeby dzieci miały gdzie wrócić po zakończeniu epidemii
Magazyn

Niepubliczne żłobki i przedszkola walczą o przetrwanie, żeby dzieci miały gdzie wrócić po zakończeniu epidemii

Pracują, ale w inny niż dotychczas sposób. Z tego powodu dostają znacznie mniej pieniędzy niż dotychczas. Ich koszty jednak nie spadły. Właściciele niepublicznych żłobków, przedszkoli i szkół z niepokojem patrzą w przyszłość.

Infolinia NFZ odbiera codziennie kilka tysięcy połączeń w sprawie koronawirusa. O co pytamy najczęściej?

Infolinia NFZ odbiera codziennie kilka tysięcy połączeń w sprawie koronawirusa. O co pytamy najczęściej?

Pod numerem 800 190 590 można uzyskać niezbędne informacje o postępowaniu w sytuacji podejrzenia zakażenia koronawirusem. Konsultanci infolinii NFZ opracowali właśnie listę najczęściej zadawanych pytań.

Ministerstwo Środowiska: Myśliwi nie mają wstępu do lasów!

Ministerstwo Środowiska: Myśliwi nie mają wstępu do lasów!

- Od 3 do 11 kwietnia myśliwi nie mogą organizować w lesie polowań ani – tak jak każdy inny obywatel – nawet przebywać w lasach - poinformowało w sobotę Ministerstwo Środowiska.

Koronawirus w woj. lubelskim. Nowe hospitalizacje, kwarantanna [mapa - stan na 04. 04]

Koronawirus w woj. lubelskim. Nowe hospitalizacje, kwarantanna [mapa - stan na 04. 04]

Na stronie internetowej Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Lublinie pokazała się mapa aktualnej sytuacji epidemiologicznej na terenie województwa lubelskiego.

W czasie epidemii seniorzy się nudzą. W Lublinie mają dla nich radę

W czasie epidemii seniorzy się nudzą. W Lublinie mają dla nich radę

Niektórzy z seniorów nie narzekają na nudę. W domach wykonują naturalne (lniane bądź konopne) myjki oraz ekologiczne woreczki na owoce i warzywa. W przyszłości planują rozdać je Lublinianom. Wszystko w ramach akcji Aktywny EKOsenior #zostańwdomu.

Już ponad 500 miejsc w izolatoriach na terenie województwa lubelskiego

Już ponad 500 miejsc w izolatoriach na terenie województwa lubelskiego

520 miejsc zostało już uruchomionych w izolatoriach na terenie województwa lubelskiego. W poniedziałek ma ich być 880, a do końca przyszłego tygodnia ok. tysiąca. Wtedy będzie działać już 15 izolatoriów.

W Poleskim Parku Narodowym zamontowano znaki zakazujące wejścia
galeria

W Poleskim Parku Narodowym zamontowano znaki zakazujące wejścia

Przy wejściach na szlaki Poleskiego Parku Narodowego umieszczono dzisiaj tablice informujące o zakazie wejścia. Nie można iść na spacer, biegać, fotografować, a nawet się uczyć. Wszystko przez koronawirus.

Jutro Niedziela Palmowa. Episkopat zachęca, by publikować zdjęcia palm w mediach społecznościowych z hasztagiem #Palma

Jutro Niedziela Palmowa. Episkopat zachęca, by publikować zdjęcia palm w mediach społecznościowych z hasztagiem #Palma

– Epidemia uniemożliwia uczestnictwo w obchodach Niedzieli Palmowej w kościołach, dlatego zachęcam do włączenia się w modlitwę Kościoła poprzez liturgię w domach – powiedział rzecznik Konferencji Episkopatu Polski ks. Paweł Rytel-Andrianik.

124 nowych zakażeń koronawirusem. Sześć osób zmarło

124 nowych zakażeń koronawirusem. Sześć osób zmarło

W Polsce odnotowano 124 nowe przypadki zakażenia koronawirusem. Ministerstwo Zdrowia poinformowało o sześciu kolejnych zgonach.

Na Lubelszczyźnie jest ponad 6 tys. wykluczonych cyfrowo dzieci. Marszałek kupuje im tablety, ale dla wszystkich nie wystarczy

Na Lubelszczyźnie jest ponad 6 tys. wykluczonych cyfrowo dzieci. Marszałek kupuje im tablety, ale dla wszystkich nie wystarczy

Samorząd województwa kupi 1,9 tys. tabletów, które trafią do szkół w regionie. Urządzenia zostaną użyczone uczniom do zdalnej nauki. Dla wszystkich jednak nie wystarczy – z danych kuratorium wynika, że uczniów wykluczonych cyfrowo jest 6193.

Puławy. Będą nowe zatoki i nowy przystanek. Miasto zapłaci za nie tylko połowę

Puławy. Będą nowe zatoki i nowy przystanek. Miasto zapłaci za nie tylko połowę

Jeszcze w tym roku przy ulicy Lubelskiej i Piłsudskiego powstaną trzy nowe zatoki przystankowe. Warunkiem ich budowy było udzielenie finansowej pomocy województwu lubelskiemu. Puławy wezmą na siebie ponad połowę kosztów tego przedsięwzięcia. Łącznie to ponad 260 tys. zł.

Część listonoszy ze Świdnika zakończyła już kwarantannę. Pozostali mają wrócić do pracy w przyszłym tygodniu

Część listonoszy ze Świdnika zakończyła już kwarantannę. Pozostali mają wrócić do pracy w przyszłym tygodniu

Pod koniec marca u trzech listonoszy ze Świdnika wykryto zakażenie koronawirusem. Ich koledzy zostali skierowani na kwarantannę.

„Oddział zakaźny” w Szpitalu Neuropsychiatrycznym już prawie gotowy
galeria

„Oddział zakaźny” w Szpitalu Neuropsychiatrycznym już prawie gotowy

Na początku przyszłego tygodnia w Szpitalu Neuropsychiatrycznym w Lublinie zacznie działać oddział dla pacjentów z nagłymi zaburzeniami psychicznymi i jednocześnie zakażonych koronawirusem lub z podejrzeniem zakażenia.

Chełm. Wypadek z piłą. Rannego zabrał śmigłowiec

Chełm. Wypadek z piłą. Rannego zabrał śmigłowiec

Mieszkaniec gminy Dorohusk został ciężko ranny wskutek nieostrożnego obchodzenia się z piłą motorową.

Policja na całej Lubelszczyźnie nakłada kary na tych, którym epidemia nie straszna. Nie przestrzegają kwarantanny, spotykają się ze znajomymi

Policja na całej Lubelszczyźnie nakłada kary na tych, którym epidemia nie straszna. Nie przestrzegają kwarantanny, spotykają się ze znajomymi

W piątek do policjantów z Kraśnika kilkukrotnie dzwonił nietrzeźwy mieszkaniec miasta żądając interwencji. Mówił, że ma gorączkę i inne objawy wskazujące na zakażenie koronawirusem. Okazało się, że jest zdrowy, a policję wezwał tylko po to żeby mundurowi podwieźli go do MOPS-u i zabrali na zakupy. Podobnych przykładów jest więcej

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.