Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

24 września 2019 r.
13:00

Prezydent Krzysztof Żuk zakazał Marszu Równości w Lublinie. Organizatorzy: będzie odwołanie do sądu

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
81 148 A A

Powołując się na obawy o bezpieczeństwo Krzysztof Żuk zakazał organizacji sobotniego Marszu Równości. Urzędnicy tłumaczą, że wydarzenie odbyłoby się zbyt blisko wystawy militariów i mogłoby dojść do gwałtownych zamieszek. Organizatorzy tęczowego pochodu zapowiedzieli zaskarżenie zakazu do sądu

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Uczestnicy Marszu Równości chcieli wyjść pod tęczowymi flagami z Al. Racławickich przez ul. Lipową, Narutowicza, Głęboką, Sowińskiego i Al. Racławickie. Start i metę wyznaczyli koło pl. Teatralnego, na którym ma wtedy trwać wystawa historycznych pojazdów wojskowych.

Według prezydenta w tłum uczestników wystawy mogą się wmieszać osoby chcące zakłócić pochód. – To oczywiście hipoteza – zastrzega Krzysztof Żuk, ale dodaje, że nie można komukolwiek zakazać udziału w imprezie sąsiadującej z marszem.

– Jedyną przeszkodą oddzielającą te miejsca są rosnące pojedynczo drzewa oraz trawnik – czytamy w wydanym we wtorek zakazie organizacji Marszu Równości. Z upoważnienia prezydenta podpisał go Jerzy Ostrowski, szef Wydziału Bezpieczeństwa Mieszkańców i Zarządzania Kryzysowego w Urzędzie Miasta. W uzasadnieniu czytamy, że na ograniczonej powierzchni może się spotkać 2 600 osób, co utrudniłoby dojazd służbom ratowniczym, jeśli konieczna będzie ich interwencja.

– Moim obowiązkiem jest zapewnienie bezpieczeństwa – podkreśla prezydent Krzysztof Żuk. Zwraca uwagę na to, że nad pobliskimi ulicami wisi sieć z prądem dla trolejbusów, co może być problematyczne w razie użycia armatek wodnych.

Prezydent ocenia, że duże jest zagrożenie życia i zdrowia, duże ryzyko zamieszek, zniszczenia witryn, przystanków i samochodów. Przypomina też burdy, do których doszło podczas zeszłorocznego tęczowego marszu.

– Było 6 policjantów poszkodowanych, 2 hospitalizowanych, 24 osoby zatrzymane, 6 trafiło do aresztu – wylicza Żuk. Na te same godziny, co sobotni Marsz Równości, zgłoszono też siedem innych zgromadzeń. Niektórym z nich, będą przyświecać dość niecodzienne cele, jak malowanie Zamku (pl. Po Farze), zabawa w ciuciubabkę (pl. Łokietka), czy uczczenie uczonego z czasów rzymskich (pl. Wolności).

– Znamy tych, którzy to zgłaszają – mówi Ostrowski. Dodaje, że ze względu na dużą odległość od Marszu Równości nie było podstaw do zakazania tych zebrań, ale nie jest pewien intencji ich organizatorów. – Możemy się spodziewać, że mogą się przemieścić celem zwiedzenia pikniku historycznego przed CSK.

W decyzji zakazującej marszu czytamy też, że dla prezydenta Lublina „nie są oczywiste” pokojowe zamiary organizatora tęczowego pochodu, bo na portalu społecznościowym nazwał oponentów „faszystami” i „ekstremistami”. – Ponadto organizator marszu prezentuje zdjęcia innych marszy, na których eksponuje obraźliwe i wulgarne określenie swoich ideologicznych oponentów – czytamy w uzasadnieniu zakazu.

O niedopuszczenie do tęczowego pochodu prosiło prezydenta kilkanaście tysięcy osób, które podpisały się pod apelem w tej sprawie. Zbiórkę podpisów prowadził radny Tomasz Pitucha (PiS). We wtorek przekonywał, że marsz zagrozi zdrowiu widzów, bo pod jego wpływem mogą zostać homoseksualistami, których stosunki płciowe częściej niż u osób heteroseksualnych wiążą się z zakażeniem HIV. – Bardzo się cieszę z decyzji prezydenta – komentował na gorąco Pitucha.

– Decyzja prezydenta Lublina jest haniebna – komentuje Alicja Sienkiewicz ze stowarzyszenia Marsz Równości.

– Najbardziej ubodło nas stwierdzenie, że nasza demonstracja może nie mieć charakteru pokojowego – dodaje Honorata Sadurska, jedna z organizatorek pochodu. I zapowiada, że odwoła się od zakazu do Sądu Okręgowego. Ma na to 24 godziny. Tyle samo czasu będzie mieć sąd na rozpatrzenie skargi.

24-godzinne terminy obowiązują również w drugiej instancji, czyli Sądzie Apelacyjnym. Jeżeli zakaz zostanie tam prawomocnie uchylony, to marsz, mimo sprzeciwu Ratusza, dojdzie do skutku. Tak jak przed rokiem.

Konferencja prasowa Krzysztofa Żuka

Sonda: Czy uważasz, że prezydent Krzysztof Żuk podjął dobrą decyzję w sprawie organizacji II Marszu Równości w Lublinie?

Liczba głosów: 1235
71.9%
Tak
28.1%
Nie

O niedopuszczenie do przemarszu z tęczowymi flagami apelowało do prezydenta Lublina 11 tys. osób, które podpisały się pod apelem o wydanie zakazu organizacji zgromadzenia. Przeciwnicy pochodu przekonywali, że narazi on na demoralizację dzieci i młodzież będące jego świadkami. Twierdzili też, że marsz może zaszkodzić zdrowiu mieszkańców, bo według danych Państwowego Zakładu Higieny, kontakty homoseksualne częściej niż heteroseksualne wiążą się z zakażeniem HIV. Tłumaczyli przy tym, że pochód będzie „promować homoseksualizm”, a to, że nie można zmienić orientacji seksualnej jest według nich „zabobonem”.

Organizatorzy Marszu Równości mogą zaskarżyć zakaz do sądu, który musi rozstrzygnąć sprawę jeszcze przed terminem wydarzenia. Ratusz liczy się z tym, że zakaz może zostać uchylony przez sąd. Dziś rano w internecie pojawiło się datowane na 20 września zarządzenie prezydenta Lublina o powołaniu specjalnego zespołu mającego czuwać nad zapewnieniem bezpieczeństwa uczestnikom zgromadzeń publicznych zaplanowanych na najbliższą sobotę.

Członkowie specjalnego zespołu, który został powołany w Ratuszu mają się zająć „bieżącym monitorowaniem stanu bezpieczeństwa”. Prezydent polecił im również „współpracę z organizatorami” wydarzeń zaplanowanych na 28 września oraz „zapewnienie ścisłej współpracy służb odpowiedzialnych za zapewnienie bezpieczeństwa”, a także reagowanie na wszelkie zagrożenia związane z planowanymi na sobotę zgromadzeniami i innymi wydarzeniami.

Na czele zespołu stanie komendant Straży Miejskiej. W specjalnej grupie znajdzie się też szef Wydziału Zarządzania Ruchem Drogowym i Mobilnością w Urzędzie Miasta Lublin, zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Mostów, naczelnik Wydziału Utrzymania i Remontów w Zarządzie Dróg i Mostów, szef Wydziału Bezpieczeństwa Mieszkańców i Zarządzania Kryzysowego Urzędu Miasta Lublin oraz jeden z pracowników tego wydziału.

Poniżej odpowiedź organizatorów Marszu Równości w Lublinie:

e-Wydanie

Komentarze 148

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Kam / 24 września 2019 o 13:42
+40
Wstyd dla organizatorów marszu równości! Zależy im tylko na zadymie
Avatar
Kama / 24 września 2019 o 13:40
+34
Słusznie Panie Prezydencie, co więcej, w moim przekonaniu organizatorom jak i przeciwnikom Marszu(Lewicy nie klęczącej i klęczącej) zależy jedynie na eskalacji konfliktu i zrobienia sobie kampanii kosztem ludzi, bo kandydują ;)
Avatar
Gość / 24 września 2019 o 13:48
+26
Brawo Panie Prezydencie ! Nie możemy pozwolić by Lublin stał się areną kolejnej zadymy jak rok temu !
Avatar
Gość / 24 września 2019 o 13:17
+24
dewianci i tak przejdą...to jest silniejsze od nich...muszą pokazać całemu światu swoje upośledzenie..oni inaczej nie potrafią..i będą się jeszcze z tego cieszyć jak dzieci..zresztą przecież i tak w tym marszu biorą udział głównie dzieci
Avatar
Gość / 24 września 2019 o 15:29
+17
Do niedawna mialem nieprzyjemnosc pracowac z zagorzala lesba i feministka; nigdy w zyciu a juz mam swoje lata, nie spotkalem tak agresywnej, bezczelnej, roszczeniowej, leniwej i wrednej baby. Ona nawet nie mowila tylko tak jakby szczekala (dyskusja nie miala z nia jakiegokolwiek sensu bo zamiast racjonalnych argumentow byly inwektywy i ataki ad personam oraz propagandowe komunaly srodowiska LGBT); kazda krytyczna uwage traktowala jako atak i grozila sadami. Zenada.
Avatar
Katol / 24 września 2019 o 14:56
+15
Nigdy w życiu homoseksualizm nie będzie czymś normalnym,gdyż jest on wbrew naturze tego świata.Można go jedynie tolerować i nic więcej...
Avatar
Gość / 24 września 2019 o 13:06
+14
Marsz się przecież odbędzie. Idę o zakład. Pro forma ten zakaz.
Avatar
Jgfk / 24 września 2019 o 19:11
+13
Bo Lublin był zawsze miastem normalnych ludzie nie świrów..
Avatar
zdrowy rozsądek prezydenta / 24 września 2019 o 15:34
+12
BRAWO ŻUK
Avatar
Setnik / 24 września 2019 o 15:25
+12
Mógł im pozwolić maszerować koło oczyszczalni ścieków w Hajdowie. Tam jeat zapach analny.
 100/100
Avatar
Do _K_ / 26 września 2019 o 21:03
0
"I Ty twierdzisz, że nie obrażasz? EOT." - Gdzie cię obrażam?, wyzwałem cię obrzucając nie wiadomo jak złośliwymi epitetami? Jeśli gdzieś przegiąłem to przepraszam, bo przepraszać potrafię, tylko wskaż mi proszę gdzie widzisz ową obrazę.
Avatar
_K_ / 26 września 2019 o 07:30
-1
1."A nawet jeśli, to czy to znaczy, że to gorszy człowiek?" - Gdzie niby napisałem, że lewak to gorszy człowiek, wskaż mi to, bo chciałbym wiedzieć. 2."Nie wykazałeś też jakiejkolwiek mojej ignorancji" - jak nie wykazałem?, przeczytałem cały tekst ze zrozumieniem, któryś naprodukował i doskonale widzę jakie podejście do życia reprezentujesz, sorry ale taka prawda, bez urazy. 3."Potrafisz jedynie obrażać" - Bo stwierdziłem wiele oczywistych faktów, to znaczy, że obrażam? To twoje rozumowanie, nie wnikam w szczegóły, lubisz żyć w ułudzie to twoja sprawa, widzisz nawet wykazałem się tolerancją. 4."Żeby mnie obrazić, to trzeba sobą reprezentować coś więcej, niż tylko prostackie podejście do życia i konserwatyzm" - ja też oczekiwałem czegoś więcej niż tylko próżne podejście do życia i liberalizm - na osobie o tak dużym mniemaniu o sobie jakie z pewnością ty reprezentujesz zawsze można się rozczarować . 5."Nie widzę już w Tobie żadnego partnera do dyskusji, bo argmentów nie masz żadnych, za to obrażasz tak chętnie, jak przystało na typowego polskiego katolika" - Ja również nie widzę w Szanownym Waćpanu partnera do dyskusji, bo podobnie argumentów brak ale brnięcie w zaparte przed siebie z uporem osła jak najbardziej, jak przystało na typowego polskiego lewaka i jak mniemam antyklerykała, bo to często ze sobą w parze chodzi.
I Ty twierdzisz, że nie obrażasz? EOT.
I Ty twierdzisz, że nie obrażasz? EOT. rozwiń
Avatar
Do _K_: / 25 września 2019 o 20:17
0
1."A nawet jeśli, to czy to znaczy, że to gorszy człowiek?" - Gdzie niby napisałem, że lewak to gorszy człowiek, wskaż mi to, bo chciałbym wiedzieć. 2."Nie wykazałeś też jakiejkolwiek mojej ignorancji" - jak nie wykazałem?, przeczytałem cały tekst ze zrozumieniem, któryś naprodukował i doskonale widzę jakie podejście do życia reprezentujesz, sorry ale taka prawda, bez urazy. 3."Potrafisz jedynie obrażać" - Bo stwierdziłem wiele oczywistych faktów, to znaczy, że obrażam? To twoje rozumowanie, nie wnikam w szczegóły, lubisz żyć w ułudzie to twoja sprawa, widzisz nawet wykazałem się tolerancją. 4."Żeby mnie obrazić, to trzeba sobą reprezentować coś więcej, niż tylko prostackie podejście do życia i konserwatyzm" - ja też oczekiwałem czegoś więcej niż tylko próżne podejście do życia i liberalizm - na osobie o tak dużym mniemaniu o sobie jakie z pewnością ty reprezentujesz zawsze można się rozczarować . 5."Nie widzę już w Tobie żadnego partnera do dyskusji, bo argmentów nie masz żadnych, za to obrażasz tak chętnie, jak przystało na typowego polskiego katolika" - Ja również nie widzę w Szanownym Waćpanu partnera do dyskusji, bo podobnie argumentów brak ale brnięcie w zaparte przed siebie z uporem osła jak najbardziej, jak przystało na typowego polskiego lewaka i jak mniemam antyklerykała, bo to często ze sobą w parze chodzi.
1."A nawet jeśli, to czy to znaczy, że to gorszy człowiek?" - Gdzie niby napisałem, że lewak to gorszy człowiek, wskaż mi to, bo chciałbym wiedzieć. 2."Nie wykazałeś też jakiejkolwiek mojej ignorancji" - jak nie wykazałem?, przeczytałem cały tekst ze zrozumieniem, któryś naprodukował i doskonale widzę jakie podejście do życia reprezentujesz, sorry ale taka prawda, bez urazy. 3."Potrafisz jedynie obrażać" - Bo stwierdziłem wiele oczywistych faktów, to znaczy, że obrażam? To twoje rozumowanie, nie wnikam w szczegó... rozwiń
Avatar
_K_ / 25 września 2019 o 19:57
0
(...) To już świadczy o tobie, że jesteś lewacką bojówką, ten końcowy twój wpis. Poza tym cały twój tekst to tylko jedna wielka ignorancja, widać lewa strona tak już ma, że jedyne co potrafi to ignorować, a jeśli tolerować to tylko na swój politycznie-poprawny sposób. Gwarantuję ci nawiązując do kuriozalnej a zarazem idiotycznej końcówki twojego tekstu - nikt nikogo w Polsce nie zabije z tytułu homoseksualizmu, to tacy jak ty lewicowa pseudo-inteligencja chcą tego tylko po to by ogłosić całemu światu, że tak oto w Polsce narodził się faszyzm i nie zaprzeczaj, bo wszyscy wiedzą, że tak jest, lewicowe środowiska chcą złożyć w ofierze homoseksualistów w imię rewolucji by sobie ludzie do gardeł skakali. Pisząc "polaczki" pogardliwie sam pokazujesz swój stosunek do naszej ojczyzny, a sorry, chyba że jesteś kosmopolitą i wypiąłeś się na swoją ojczyznę to by tłumaczyło skąd te "polaczki". Także z tym zabijaniem to przesadzasz i to przesadzasz grubo. Jeśli tak bardzo wstydzisz się, że tylu nietolerancyjnych ludzi mieszka w "twojej" ojczyźnie to droga wolna zawsze się możesz wymeldować, kto cię tu trzyma? . Sam prowokujesz obywateli do jałowych sporów i podziałów, próbujesz ty i twoi lewicowi towarzysze wkładać kija między szprychy by wykolejać naród to sorry, miejsce zdrajców jest poza ojczyzną. Lewica już pokazała swoje odrażające działania - jak spaskudziła wiele młodych kobiet oferując im ułudę, życie w zakłamaniu ateistyczno-materialistycznym, by tylko były skupione na karierze, sławie, seksie, pieniądzach i konsumpcjonizmie i materializmie przedstawiając im dom i rodzinę jako zaścianek, średniowiecze, dodatkowe obowiązki, tylko imprezować, chlać, wpadka z ciążą? To się usunie. Demoralizacja kompletna. Dość waszego zgniłego lewackiego terroru, nikt was nie lubi za to co robicie, bo jesteście bandą oszołomów, która czerpie dziką satysfakcję ze skłócania społeczeństwa ze sobą, a media są po waszej stronie, te całe TVN-y, Polsaty. Z takim podejściem jaki ty reprezentujesz to już dawno kamienia na kamieniu by nie było z naszego kraju, bo ignorancja zapędziłaby nas wówczas do kompletnego nihilizmu( twój wpis tego przykładem - nie widzę, nie słyszę, olewam, nie moja sprawa). Udawać cierpiętników pod publikę, jacy to oni prześladowani, nie mają równych praw itp. itd. Czego lewica nie zrobi np. marszu mężczyzn pokrzywdzonych przez kobiety w związkach? Bo to byłby skandal, jak oni śmieli, nie mają prawa. Podwójne standardy - płeć żeńską chwalimy, nadajemy przywileje i prawa, znosimy obowiązki i w ogóle faworyzujemy a płeć męską można gnębić, poniewierać, bo to bydło, które nie ma uczuć, wiecznie krytykować, wytykając najdrobniejsze wady. Najpierw lewacy przeprowadzili dosyć skutecznie wojnę płci, teraz biorą się za wojnę mniejszości seksualnych z większościami. Tutaj nie dacie rady.
  Szkoda z Tobą dyskutować, bo nie czytasz, a jeśli czytasz, to nie rozumiesz. Chcesz jedynie wykrzyczeć komuś, że jest lewakiem. A nawet jeśli, to czy to znaczy, że to gorszy człowiek? Jeśli tak, to tym bardziej nie mam o czym z Tobą dyskutować, bo dla mnie ludzie są zawsze ludźmi, nie gorszymi, nie lepszymi - z powodu poglądów. Za to z powodu działań - owszem. Nie wykazałeś też jakiejkolwiek mojej ignorancji. Potrafisz jedynie obrażać. Ale powiem Ci, że obrażony się nie czuję. Żeby mnie obrazić, to trzeba sobą reprezentować coś więcej, niż tylko prostackie podejście do życia i konserwatyzm. Nie widzę już w Tobie żadnego partnera do dyskusji, bo argmentów nie masz żadnych, za to obrażasz tak chętnie, jak przystało na typowego polskiego katolika.
  Szkoda z Tobą dyskutować, bo nie czytasz, a jeśli czytasz, to nie rozumiesz. Chcesz jedynie wykrzyczeć komuś, że jest lewakiem. A nawet jeśli, to czy to znaczy, że to gorszy człowiek? Jeśli tak, to tym bardziej nie mam o czym z Tobą dyskutować, bo dla mnie ludzie są zawsze ludźmi, nie gorszymi, nie lepszymi - z powodu poglądów. Za to z powodu działań - owszem. Nie wykazałeś też jakiejkolwiek mojej ignorancji. Potrafisz jedynie obrażać. Ale powiem Ci, że obrażony się nie czuję. Żeby mnie obrazić, to trzeba sobą reprezentować... rozwiń
Avatar
Do _K_: / 25 września 2019 o 19:33
-2
"jestem hetero, ale nie tylko nie przeszkadzają mi sporadycznie organizowane marsze, ale wręcz je popieram, tym bardziej, im bardziej niewykształcone, nierozumne i religine środowiska się im sprzeciwiają. Bo zdaję sobie sprawę z tego, że niełatwo być w Polsce homoseksualistą, a przyznanie się do tego z pewnością wymaga ogromnej odwagi. Tu za homoseksualizm, na który ci ludzie nie mieli wpływu, polaczki (bo nie Polacy) gotowi są zabić. Przesadzam? Nie, nie przesadzam. To kwestia czasu, kiedy "prawdziwi polacy spod krzyża" nieznający dobrze nawet ojczystego języka atakując maszerujących homoseksualistów któregoś z nich zabiją. Coraz bardziej wstydzę się za tak wielu nietolerancyjnych ludzi mieszkających w mojej Ojczyźnie!" - To już świadczy o tobie, że jesteś lewacką bojówką, ten końcowy twój wpis. Poza tym cały twój tekst to tylko jedna wielka ignorancja, widać lewa strona tak już ma, że jedyne co potrafi to ignorować, a jeśli tolerować to tylko na swój politycznie-poprawny sposób. Gwarantuję ci nawiązując do kuriozalnej a zarazem idiotycznej końcówki twojego tekstu - nikt nikogo w Polsce nie zabije z tytułu homoseksualizmu, to tacy jak ty lewicowa pseudo-inteligencja chcą tego tylko po to by ogłosić całemu światu, że tak oto w Polsce narodził się faszyzm i nie zaprzeczaj, bo wszyscy wiedzą, że tak jest, lewicowe środowiska chcą złożyć w ofierze homoseksualistów w imię rewolucji by sobie ludzie do gardeł skakali. Pisząc "polaczki" pogardliwie sam pokazujesz swój stosunek do naszej ojczyzny, a sorry, chyba że jesteś kosmopolitą i wypiąłeś się na swoją ojczyznę to by tłumaczyło skąd te "polaczki". Także z tym zabijaniem to przesadzasz i to przesadzasz grubo. Jeśli tak bardzo wstydzisz się, że tylu nietolerancyjnych ludzi mieszka w "twojej" ojczyźnie to droga wolna zawsze się możesz wymeldować, kto cię tu trzyma? . Sam prowokujesz obywateli do jałowych sporów i podziałów, próbujesz ty i twoi lewicowi towarzysze wkładać kija między szprychy by wykolejać naród to sorry, miejsce zdrajców jest poza ojczyzną. Lewica już pokazała swoje odrażające działania - jak spaskudziła wiele młodych kobiet oferując im ułudę, życie w zakłamaniu ateistyczno-materialistycznym, by tylko były skupione na karierze, sławie, seksie, pieniądzach i konsumpcjonizmie i materializmie przedstawiając im dom i rodzinę jako zaścianek, średniowiecze, dodatkowe obowiązki, tylko imprezować, chlać, wpadka z ciążą? To się usunie. Demoralizacja kompletna. Dość waszego zgniłego lewackiego terroru, nikt was nie lubi za to co robicie, bo jesteście bandą oszołomów, która czerpie dziką satysfakcję ze skłócania społeczeństwa ze sobą, a media są po waszej stronie, te całe TVN-y, Polsaty. Z takim podejściem jaki ty reprezentujesz to już dawno kamienia na kamieniu by nie było z naszego kraju, bo ignorancja zapędziłaby nas wówczas do kompletnego nihilizmu( twój wpis tego przykładem - nie widzę, nie słyszę, olewam, nie moja sprawa). Udawać cierpiętników pod publikę, jacy to oni prześladowani, nie mają równych praw itp. itd. Czego lewica nie zrobi np. marszu mężczyzn pokrzywdzonych przez kobiety w związkach? Bo to byłby skandal, jak oni śmieli, nie mają prawa. Podwójne standardy - płeć żeńską chwalimy, nadajemy przywileje i prawa, znosimy obowiązki i w ogóle faworyzujemy a płeć męską można gnębić, poniewierać, bo to bydło, które nie ma uczuć, wiecznie krytykować, wytykając najdrobniejsze wady. Najpierw lewacy przeprowadzili dosyć skutecznie wojnę płci, teraz biorą się za wojnę mniejszości seksualnych z większościami. Tutaj nie dacie rady.
"jestem hetero, ale nie tylko nie przeszkadzają mi sporadycznie organizowane marsze, ale wręcz je popieram, tym bardziej, im bardziej niewykształcone, nierozumne i religine środowiska się im sprzeciwiają. Bo zdaję sobie sprawę z tego, że niełatwo być w Polsce homoseksualistą, a przyznanie się do tego z pewnością wymaga ogromnej odwagi. Tu za homoseksualizm, na który ci ludzie nie mieli wpływu, polaczki (bo nie Polacy) gotowi są zabić. Przesadzam? Nie, nie przesadzam. To kwestia czasu, kiedy "prawdziwi polacy spod krzyża" niezn... rozwiń
Avatar
_K_ / 25 września 2019 o 18:10
+1
"(...)"
No to mnie ubawiłeś do łez :-) Zwłaszcza tą konkluzją ogłupiej dyskusji. Może więc poczytaj jeszcze raz te rzekome głupoty, jakie wypisuję. Kwestię meczów piłkarskich poruszyłem w odniesieniu do emocji i niczego innego. Nie wspominałem o żadnych bójkach, bo i Ty nie wspominałeś o nich wcześniej, a o emocjach, owszem, pisałeś. Naprawdę nikt nikogo nie zmusza do oglądania marszu, więc argument o wciskaniu dziecku brokułów jest nietrafiony, by nie powiedzieć - bez sensu. Że się ograniczę do spokojnych określeń ;-) Mnie taki marsz nie interesuje, więc nie idę na niego, nie zamierzam się pojawić w jego okolicy, ale rozumiem potrzebę tych ludzi do walki o określone prawa. O prawo do informacji o zdrowiu partnera, prawo do dziedziczenia po nim itp. Dlaczego wszyscy przeciwnicy sprowadzają temat wyłacznie do seksu? Chyba aktów seksualnych podczas marszu nie ma, bo na to już znalazłby sie paragraf. Przeciwnicy, w tym, jak mniemam, Ty, sprowadzają wszystko wyłacznie do sfery cielesnej. Nie rozumiecie, o co w tym wszystkim chodzi. I nie chcecie zrozumieć. Czyżby aż tak bawiło Was pisanie i *** i seksie analnym? Jeśli tak, to współczuję. Tak, jak wspólczuję braku wiedzy - homoseksualizmem nie da się zarazić!!! To, że czytam kryminały, to nie znaczy, że jestem bandziorem (albo policjantem). To, że oglądam TVPiS nie znaczy, że wierzę w to, co pokazują. To, że przechodze codziennie obok paru kościołów nie znaczy, że staję się wierzący. To, że przechodzę koło hotelu na godziny nie oznacza, że do niego wstąpię. A wysyp chorób wenerycznych i niechcianych ciąż (o tym nie piszesz; ciekawe, dlaczego?), to nie jest kwestia organizowania marszu równości, tylko kiepskiej edukacji seksualnej i skłonności młodych ludzi do eksperymentowania. W każdej dziedzinie życia. Stary człowiek smartfona sam z siebie nie kupi, młody - tak. Bo chce go sprawdzić. I nie pisz mi, że żyjemy w dobie Intenetu, bo korzystam z niego praktycznie od 25 lat, więc wiem, co to jest. W kwestii filmów też nie rozumiesz - życie, to nie film. Owszem, filmy mogą w jakimś sensie i w jakimś stopniu kształtować określone postawy, ale nie przesadzajmy, że na bazie hollywoodzkich produkcji sprzed kilkudziesięciu lat uda się kształtować dzisiejszą młodzież. Czas się obudzić. Już widzę, jak to Ronald Reagan i JP II postawili tamę homoseksualizmowi. Wojtyła, zabetonowany w kwestiach seksu, jest moralnie odpowiedzialny za wręcz epidemię HIV w Afryce, tak mocno się sprzeciwiał rozdawaniem tam prezerwatyw. Nie mówiąc o tuszowaniu pedofilii i homoseksualizmu wśród kleru. Nie jest po prostu możliwe, żeby o tym wszystkim nie wiedział. Reagan, konserwatysta, mógł się sprzeciwiać homoseksualizmowi, ale nie powstrzymał zjawiska, które naturalnie występuje u pewnie kilku procent naszej populacji. Jeszcze drobna uwaga - jestem hetero, ale nie tylko nie przeszkadzają mi sporadycznie organizowane marsze, ale wręcz je popieram, tym bardziej, im bardziej niewykształcone, nierozumne i religine środowiska się im sprzeciwiają. Bo zdaję sobie sprawę z tego, że niełatwo być w Polsce homoseksualistą, a przyznanie się do tego z pewnością wymaga ogromnej odwagi. Tu za homoseksualizm, na który ci ludzie nie mieli wpływu, polaczki (bo nie Polacy) gotowi są zabić. Przesadzam? Nie, nie przesadzam. To kwestia czasu, kiedy "prawdziwi polacy spod krzyża" nieznający dobrze nawet ojczystego języka atakując maszerujących homoseksualistów któregoś z nich zabiją. Coraz bardziej wstydzę się za tak wielu nietolerancyjnych ludzi mieszkających w mojej Ojczyźnie!
No to mnie ubawiłeś do łez :-) Zwłaszcza tą konkluzją ogłupiej dyskusji. Może więc poczytaj jeszcze raz te rzekome głupoty, jakie wypisuję. Kwestię meczów piłkarskich poruszyłem w odniesieniu do emocji i niczego innego. Nie wspominałem o żadnych bójkach, bo i Ty nie wspominałeś o nich wcześniej, a o emocjach, owszem, pisałeś. Naprawdę nikt nikogo nie zmusza do oglądania marszu, więc argument o wciskaniu dziecku brokułów jest nietrafiony, by nie powiedzieć - bez sensu. Że się ograniczę do spokojnych określeń ;-) Mnie taki mar... rozwiń
Avatar
Do _K_: / 25 września 2019 o 17:39
-2
"W takm razie nie powinno się zezwalać na przeproadzanie meczów połkarskich - one też wywołują emocje. Dookreśl, dlaczegóż to przedstawienie koziołka na tęczowym tle ma być profanacją. Czy naprawdę wierzysz, że homoseksualizmem da się zarazić, zaszczepić go wśród młodych ludzi? Życie, to nie film, zwłaszcza hollywoodzki. Doczytaj, w jaki sposób zrobiono tam niejedną karierę...". Mecze piłkarskie mają się nijak do tej sytuacji, co prawda występują dwie strony - kibicuje się a to jednym a to drugim i fakt znajdzie się grupa pseudo-kibiców, która pragnie zakłócić przebieg rozgrywki poprzez brutalność ale większość ludzi potrafi grzecznie siedzieć i kibicować jedni jednym drudzy drugim. W przypadku marszu równości mamy sytuację zero-jedynkową, oczywista oczywistość - jeżeli przeważająca większość nie akceptuje tego eventu to jakim prawem go wciskać na siłę, to tak jakby małemu dziecku mówić "otwieraj gębę i jedz brokuły". Tak postępują właśnie środowiska tęczowe, są jak niechciane do skonsumowania warzywa. Przedstawienie koziołka na tęczowym tle jest profanacją bo z pewnością istnieją przepisy, które odnoszą się do ochrony herbu, nie sądzę, że nie podlega to ochronie. Homoseksualizmem da się zarazić próbując zaszczepiać go pośród ludzi młodych - wystarczy pokazywać treści pornograficzne w czasopismach i nie tylko - żyjemy w dobie internetu hello!, gdzie tego typu treści są w zasadzie na wyciągnięcie ręki. Młodym ludziom a szczególnie nastolatkom, o dzieciach nie mówiąc jest to w stanie ostro zbałamucić psychikę i zrobić nie tylko z takiej osoby maniaka seksualnego ale także dewianta zaspokajającego cielesne potrzeby w wyjątkowo dziwaczne sposoby, a jak myślisz dlaczego w ostatnich latach wzrósł wysyp zachorowań na choroby weneryczne pośród ludzi młodych w Polsce? - bo eksperymentują jak nigdy!. Niektórym młodym seks oralny czy analny są już znane, a potem wstyd przed lekarzem i rodziną za to co się wyprawiało ze swoimi narządami rozrodczymi - i żeby było ciekawiej to także płeć żeńska nie jest święta w tejże materii. Życie może nie jest filmem, nawet takim hollywoodzkim i wiem do czego zmierzasz - to oczywiste, że w Hollywoodzie kariery często robiono poprzez łóżko i romanse na boku ale mi chodziło nie oto by naśladować to co było za kulisami a to co na ekranie - zobacz zresztą ile filmów ma dialogi pomiędzy bohaterami płci żeńskiej i męskiej - jakie są one idealne, jakby się rozumieli na sto dwa, warto uczyć się dobrych postaw, stare hollywoodzkie filmy pokazują jaka były równowaga i spokój pomiędzy obiema płciami, gdzie Panie miały grację, takt, kulturę osobistą i przyjemnie było o nie zabiegać bo były kobiece, nie wojowały z matką naturą, wiedziały, że mężczyźni pragną troskliwych żon i odpowiedzialnych matek, a Panowie byli męscy, odważni, z humorem, dżentelmenami, wybitnymi strategami i politykami. Wszystko było idealnie, to potem doszło do rozregulowania obyczajów najpierw w latach 70-tych hipisi, potem w latach 80-tych homopropaganda, która agresywniej uderzyła w latach 90-tych, gdyż w latach 80-tych rola dwóch autorytetów moralnych w osobach Ronalda Reagana i Jana Pawła II skutecznie postawiła tamę dla promocji homoseksualizmu. Przestań więc głupio dyskutować
"W takm razie nie powinno się zezwalać na przeproadzanie meczów połkarskich - one też wywołują emocje. Dookreśl, dlaczegóż to przedstawienie koziołka na tęczowym tle ma być profanacją. Czy naprawdę wierzysz, że homoseksualizmem da się zarazić, zaszczepić go wśród młodych ludzi? Życie, to nie film, zwłaszcza hollywoodzki. Doczytaj, w jaki sposób zrobiono tam niejedną karierę...". Mecze piłkarskie mają się nijak do tej sytuacji, co prawda występują dwie strony - kibicuje się a to jednym a to drugim i fakt znajdzie się grupa pseudo-k... rozwiń
Avatar
Gość / 25 września 2019 o 16:48
+1
Będzie to samo co w tamtym roku, sąd oczywiście wyrazi zgodę. Pan Żuk dobrze o tym wie.
Avatar
Mariusz / 25 września 2019 o 16:07
+2
HIV z nimi i tyle w temacie.
  Podczas innych marszy można zbierać listy poparcia.    Kartka A4 na środku:     Udzielam poparcia dla działań Urzędu Miasta Lublin do stworzenia programu leczenia osób z zaburzeniami orientacji seksualnej.    Poniżej tabela.    Imię  ( imiona ) Nazwisko numer pesel i podpis czytelny.    Później dostarczyć listy do sekretariatu urzędu miasta
 Jak chcemy mieć zdrowe społeczenstwo to musimy działać.
Avatar
_K_ / 25 września 2019 o 14:20
-1
(...) Prezydent postąpił słusznie, bo wie jakie emocje wywołuje to wydarzenie i wcale nie są to pozytywne emocje - uczestnicy marszu mają frajdę z tego, że ktoś się denerwuje i nie chce promowania tzw. odmienności seksualnych "LGBTQ+". Jakimi mówiąc za przeproszeniem podłymi ludźmi trzeba być aby forsować coś, co ewidentnie nie podoba się znacznej większości ludzi i dodatkowo bezczelnie czy kpiąco śmiać się w twarz i nawet lekceważyć zdanie większości obywateli i brnąć na zasadzie "moja jest tylko racja i to święta racja, bo nawet jeśli twoja racja jest twojsza, to moja jest najmojsza" - cytat z filmu Dzień Świra. Tolerancja jest tylko wtedy kiedy myśli się w sposób lewicowy, antyklerykalny, mocno liberalny tak? A kiedy myślisz prawicowo, konserwatywnie i nie daj jeszcze katolikiem jesteś to zaraz że faszysta, homofob, zacofany, średniowieczny i w ogóle skansen mentalny. Lewa strona nie ma nic wspólnego z tolerancją, ponieważ rozumie ją tylko poprzez swoją polityczną poprawność tak jak jej wygodnie. 2. Wasza demonstracja nie ma charakteru pokojowego, znieważacie symbole religijne i święte obrazy, wycieracie sobie gęby wyrwanymi z kontekstu cytatami z biblii, profanujecie godło państwa przedstawiając orła bielika na tęczowym polu, profanujecie herby miast - rok temu koziołek z herbu Lublina był na tęczowym polu. To nie jest marsz krasnali ogrodowych ale marsz równości, a w zasadzie quasi-równości, faworyzowania mniejszości seksualnej względem większości, promowanie homoseksualizmu jako czegoś "cool", "trendy", "modnego", ideologizowanie społeczeństwa trucizną mentalną, mającą uderzyć w najbardziej wrażliwą część społeczeństwa - w dzieci i młodzież aby systematycznie je podtruwać zgnilizną moralną, aby były skupione jedynie wokół potrzeb cielesnych - dawniej próbowano zepsuć młodzież poprzez alkohol i narkotyki - dzisiaj próbuje się zdemoralizować seksualizacją, a dodajmy do tego, że żyjemy w dobie internetu, gdzie bogata oferta pornografii jest w zasadzie na wyciągnięcie ręki. Tak samo jak wojna płci - dawniej próbowano zrobić z facetów tzw. "wyzwolonych" łamaczy serc, macho (np. w latach 70-tych i 90-tych na zachodzie), co tylko mają jedno w głowie - chwilowy romans bez zobowiązań i chodzenie od łóżka do łóżka ale to się nie sprawdziło, bo płeć męska potrafiła się opamiętać i potrafiła znaleźć granice, niejednokrotnie sami żałowali swojego złego postępowania, bo nie potrafili stworzyć stabilnego związku, nie udało się zepsuć płci męskiej to co zrobiono? feminizm! "wyzwolone" damy" - i to się w głównej mierze udało bardziej A czemu?, bo prawda jest taka, że kobiecymi umysłami łatwiej manipulować - wystarczyło w złym świetle przedstawić dom i rodzinę jako dodatkowe obowiązki, obśmiać gospodynie domowe jako zaścianek, średniowiecze, wpojono wielu kobietom egoistyczną samorealizację ponad dom i rodzinę, mało tego skuszone ateistyczno-materialistyczną wizją życia zatracają się w sławie, pieniądzach i luksusowym życiu i ani trochę nie myślą o zejściu na drogę opamiętania się. Feminizm rozwinął się w obecnej dekadzie w Polsce, choć już w poprzedniej dekadzie feministki próbowały bałamucić umysły normalnym kobietom. Przykre jest to, że tak duża część płci żeńskiej nie dostrzega tego, że zabijają w sobie kobiecość poprzez wojujący feminizm, zabijają w sobie instynkt macierzyński. Pytanie tylko co płeć żeńska chce osiągnąć na konflikcie z płcią męską? Samo-zaoranie? To na pewno. A przecież mogłoby być tak pięknie jak za czasów starego hollywoodzkiego kina lat 50-tych i 60-tych, kiedy Panowie byli dżentelmenami, odważnymi, z humorem, męskimi, urodzonymi politykami i strategami a Panie były kobiece, z gracją, kulturą, wdziękiem, które to potrafiły być troskliwymi żonami i odpowiedzialnymi matkami. Naprawdę nie wojujmy z matką naturą, nie ma to sensu! Szkodzi to i jednej i drugiej płci, ich fajnym i zdrowym relacjom.
  W takm razie nie powinno się zezwalać na przeproadzanie meczów połkarskich - one też wywołują emocje. Dookreśl, dlaczegóż to przedstawienie koziołka na tęczowym tle ma być profanacją. Czy naprawdę wierzysz, że homoseksualizmem da się zarazić, zaszczepić go wśród młodych ludzi? Życie, to nie film, zwłaszcza hollywoodzki. Doczytaj, w jaki sposób zrobiono tam niejedną karierę...
  W takm razie nie powinno się zezwalać na przeproadzanie meczów połkarskich - one też wywołują emocje. Dookreśl, dlaczegóż to przedstawienie koziołka na tęczowym tle ma być profanacją. Czy naprawdę wierzysz, że homoseksualizmem da się zarazić, zaszczepić go wśród młodych ludzi? Życie, to nie film, zwłaszcza hollywoodzki. Doczytaj, w jaki sposób zrobiono tam niejedną karierę... rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 148

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Lublin: Arteria ma już pozwolenie. Powstanie nowa dwupasmówka

Lublin: Arteria ma już pozwolenie. Powstanie nowa dwupasmówka 11 7

Prezydent Lublina wydał zezwolenie na budowę nowej dwupasmówki, która pobiegnie od ronda na Drodze Męczenników Majdanka (skrzyżowanie z ul. Dekutowskiego i Franczaka) do ul. Wyzwolenia i Głuskiej. Ulica będzie mieć prawie 2,5 km długości, a jej projekt przewiduje też nową pętlę dla komunikacji miejskiej

Dlaczego młodzi mieszkańcy Lublina nie poszli na wybory?

Dlaczego młodzi mieszkańcy Lublina nie poszli na wybory? 0 12

Według sondażu przeprowadzonego przez IPSOS frekwencja wyborcza była najgorsza wśród najmłodszej grupy wiekowej. Tylko 46,6 proc. osób uprawnionych do głosowania w wieku 18-29 lat zdecydowało się na oddanie głosu. Dla porównania w grupie wiekowej 40-49 zagłosowało około 75 proc.

Wznowiono kursy pociągów na trasie Warszawa - Puławy. Lada dzień będziemy mogli jeździć do Lublina

Wznowiono kursy pociągów na trasie Warszawa - Puławy. Lada dzień będziemy mogli jeździć do Lublina 81 8

Od niedzieli wznowione ma być kursowanie pociągów z Warszawy do Puław. A za miesiąc dojedziemy koleją ze stolicy przez Dęblin do Lublina

"Przemysław Pierwszy". Komentarz powyborczy redaktora naczelnego

"Przemysław Pierwszy". Komentarz powyborczy redaktora naczelnego 6 23

- PiS ma nowego lidera w województwie. Nazywa się Czarnek, Przemysław Czarnek. Startując z drugiego miejsca pokonał w cuglach „jedynkę” Sylwestra Tułajewa, przeskakując go aż o 33 tys. głosów - pisze Krzysztof Wiejak, redaktor naczelny Dziennika Wschodniego

"Jak stworzyć własny podcast" - warsztaty dla młodzieży w Puławach
22 października 2019, 17:00

"Jak stworzyć własny podcast" - warsztaty dla młodzieży w Puławach 0 0

We wtorek, 22 października o godz. 17 w Bibliotece Miejskiej w Puławach (ul. Głęboka 7a) odbędą się warsztaty dla młodzieży "Jak stworzyć własny podcast", które poprowadzi dziennikarka Aga Gorczyca.

Lubelskie: Wypadek wozu strażackiego, który jechał do interwencji

Lubelskie: Wypadek wozu strażackiego, który jechał do interwencji 10 5

Do groźnego zdarzenia doszło na drodze wojewódzkiej nr 827. Wóz strażacki z OSP w Wojciechowie przewrócił się na bok. Droga jest całkowicie zablokowana.

Lublin: Przestawili postój taksówkowy w centrum miasta. Mandat goni mandat, a na kołach szczęki

Lublin: Przestawili postój taksówkowy w centrum miasta. Mandat goni mandat, a na kołach szczęki 11 13

Już 40 mandatów wlepiła Straż Miejska kierowcom stającym na ul. Peowiaków, odkąd postój TAXI przeniesiono z początku ulicy na jej środek. Zmianę zarządzili urzędnicy z Ratusza, który zapewniają, że dzięki temu przybyło miejsc parkingowych. Jednak kierowcy odjeżdżający stąd z mandatem raczej nie są zachwyceni

Wybory 2019. Sasin z najlepszym wynikiem. Haidar zostaje posłem, a Bierecki nadal senatorem
Wybory 2019

Wybory 2019. Sasin z najlepszym wynikiem. Haidar zostaje posłem, a Bierecki nadal senatorem 3 24

Wicepremier Jacek Sasin (PiS) zdobył najwięcej głosów w okręgu chełmsko – bialsko –zamojskim – ponad 91 tys. Na miejsce przy Wiejskiej może też liczyć Dariusz Stefaniuk, obecny wicemarszałek województwa czy Riad Haidar, ordynator neonatologii w bialskim szpitalu. Mandat senatora utrzyma również po raz trzeci Grzegorz Bierecki (PiS).

Prawie 14 mln zł. dofinansowania na szpitale z województwa lubelskiego

Prawie 14 mln zł. dofinansowania na szpitale z województwa lubelskiego 0 4

Ponad 13,6 mln zł przekazało Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju na projekt, który realizuje sześć szpitali marszałkowskich w Lublinie (wojewódzki przy al. Kraśnickiej, wojewódzki im. Jana Bożego i Szpital Neuropsychiatryczny), Białej Podlaskiej, Chełmie i Zamościu.

Najwięksi wygrani tegorocznych wyborów w okręgach nr 6 i 7 [sylwetki]
Wybory 2019
galeria

Najwięksi wygrani tegorocznych wyborów w okręgach nr 6 i 7 [sylwetki] 20 21

Rekordzistą pod względem ilości głosów został Jacek Sasin z PiS, który w okręgu nr 7 dostał ich aż 91 241. Rekord w okręgu nr 6 ustanowił Przemysław Czarnek, również z PiS. Wraz z Lewicą do Sejmu powraca Jacek Czerniak.

Finał Festiwalu Organowego Lublin-Czuby 2019
16 października 2019, 19:00

Finał Festiwalu Organowego Lublin-Czuby 2019 0 0

Dobiega końca tegoroczna edycja Międzynarodowego Festiwalu Organowego Lublin-Czuby. Na finał projektu, 16 października o godz. 19 w Parafii Świętej Rodziny (ul. Jana Pawła II), wystąpi Dyrektor Festiwalu Robert Grudzień.

MKS Padwa Zamość lepsza od Azotów II Puławy

MKS Padwa Zamość lepsza od Azotów II Puławy 0 1

W derbach regionu MKS Padwa Zamość pokonała rezerwy Azotów Puławy 41:26. Akademicy z Białej Podlaskiej nie mieli problemów z ograniem MTS Chrzanów

Uczniowie z ZS Vetterów są niezadowoleni z przeprowadzki. Porozrzucano ich po całym mieście

Uczniowie z ZS Vetterów są niezadowoleni z przeprowadzki. Porozrzucano ich po całym mieście 14 4

Uczniowie Zespołu Szkół Ekonomicznych im. A. i J. Vetterów w Lublinie rozpoczną wkrótce naukę w nowym miejscu. Z budynku szkoły przy ulicy Bernardyńskiej zostaną rozrzuceni po praktycznie całym miastem.

Palit GeForce RTX 2080 SUPER WGRP: Biała, podświetlona i wydajna

Palit GeForce RTX 2080 SUPER WGRP: Biała, podświetlona i wydajna 0 0

A do tego podkręcona i z podwójnym BIOS-em. A ile kosztuje karta graficzna Palit GeForce RTX 2080 SUPER WGRP?

Pierwszoklasiści z lubelskich szkół oficjalnie pasowani [zdjęcia]
galeria

Pierwszoklasiści z lubelskich szkół oficjalnie pasowani [zdjęcia] 2 1

Pierwszoklasiści ze Szkoły Podstawowej nr 16 im. Fryderyka Chopina i Szkoły Podstawowej nr 43 im. Ignacego Jana Paderewskiego w Lublinie zostali w poniedziałek uroczyście pasowani na uczniów.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.