Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

14 września 2008 r.
18:08
Edytuj ten wpis

Ratusz zmienia Wieloletni Plan Inwestycyjny

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
0 13 A A

Na co wydamy miejskie pieniądze w ciagu najbliższych siedmiu lat? Rada Miasta przegłosuje na najbliższej sesji prezydencki plan najważniejszych inwestycji.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Nie ma w nim ani słowa o tunelu pod Al. Racławickimi, a basen olimpijski powstanie dopiero po 2015 r.

Spore sumy mają za to trafić na lotnisko i drogę dojazdową do obwodnicy.
Przedłużenie al. Solidarności, bo właśnie tą drogą mamy dojechać do Dąbrowicy (tam znajdzie się węzeł obwodnicy Lublina) zależy jednak od dofinansowania z rządu lub Unii Europejskiej.

Koszty budowy oszacowano na 190 milionów złotych, z czego miasto jest gotowe wyłożyć zaledwie 27 mln zł. I nawet przy optymistycznym założeniu, że uda się znaleźć resztę pieniędzy, droga dojazdowa do obwodnicy ma być gotowa dopiero w 2014 r.

• Nowy odcinek ul. Grygowej od al. Witosa do Drogi Męczenników Majdanka powinien powstać do 2010 r., o ile władzom miasta uda się pozyskać unijne dofinansowanie. Na mapach miejskich planistów ta ulica sięga aż do Głuskiej, jednak plany wydatków do 2015 r. milczą o tym odcinku nowej dwupasmówki.

• Najpóźniej w 2010 r. pojechać mamy nowym odcinkiem Krańcowej (od Długiej do Kunickiego).

• Dopiero po 2015 r. ruszy przebudowa ul. Choiny od pętli autobusowej do granic miasta.

• Do 2010 r powinna być przebudowana ul. Doświadczalna od Jagiełły do Witosa.

• Nawet do 2011 r. może potrwać zapowiadana już od dłuższego czasu drobna przebudowa ul. Zana polegająca na budowie świateł na skrzyżowaniach z Jana Sawy i Juranda.

• Do 2013 r. przebudowane mają zostać niespełniające norm ulice: Czwartek, Staszica, Cyrulicza, Furmańska, Ruska, Nadstawna, Nowy Plac Targowy i Targowa. To później, niż pierwotnie zakładało miasto.

• Poza 2015 rok przesunięto przebudowę wąskiego odcinka al. Kraśnickiej od skrzyżowania z ul. Roztocze do granic miasta. Podobny los spotka budowę nowego odcinka ul. Roztocze od Wielkopolskiej do Jana Pawła II.
Uwaga rowerzyści

• W planie jest też rozbudowa sieci ścieżek rowerowych - w sumie ma być ich 75 km, ale czas realizacji sięga do... 2020 r. Do końca roku 2015 dostaniemy zaledwie 25 km.

• Ale za to w przyszłym roku powinien być też gotowy tor rowerowy przy ul. Janowskiej.

Trolejbusy i samoloty

•W planach nadal pozostał wielki projekt kompleksowej modernizacji komunikacji miejskiej. Koszt przedsięwzięcia to blisko 400 milionów zł. Jednak na nowe linie trolejbusowe, 70 trolejbusów i przeznaczone dla nich dwa place postojowe i nową zajezdnię oraz 100 autobusów na gaz jeszcze długo poczekamy. Całość projektu ma się zakończyć do 2015 r., a to czy w ogóle ruszy uzależnione jest od unijnych funduszy.

• Do 2011 miasto wyda aż 63 mln zł na udziały w spółce Port Lotniczy Lublin, która ma zbudować lotnisko w Świdniku.

• We wtorek druga część mało optymistycznego raportu.

Komentarze 13

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
geloo / 16 września 2008 o 22:04
0
PO by żyło się lepiej wszystkim hehehe. Chcieliście PO to ją macie no i cuda też. Myśle że czasami taka władza jest potrzebna by ludzie zaczeli myśleć własnymi mózgami a nie tymi z TVNu i wyborczej.Mam nadzieje że ta cudowna władza jeszcze podkręci śrubkę aby sprawdzić wytrzymałość swoich tępych wyborców.
Avatar
J-k / 15 września 2008 o 21:44
0
gf napisał:
Tyle że planowane przedłużenie będzie zbierać ruch z zachodnich części miasta przez przedłuzenie głebokiej i boh.m.cassino. Sorry ale faktycznie prezentujesz dziadowski tok myślenia.

OK. ale nie bujam w obłokach jak Ty. Oczywiście można planować najśmielsze (?) rozwiązania, tyle że nie uda się ich wybudować do końca XXI wieku (Lublin nie ma na te inwestycje pieniędzy). Przypomnę, że teatr powstaje blisko 40 lat a wiadukt nad trasą około 20. Jeżeli chodzi natomiast o szczegóły to ile wiem obwodnica będzie zaczynała się od trasy S19 na Kraśnik, i dlatego tamtędy będzie prowadził najwygodniejszy dojazd do osiedli LSM i Czubów oraz dzielnicy przemysłowej Wrotków (Chyba po to powstaje w tej chwili przedłużenie Al. Jana Pawła II). Podoba mi się sposób w jaki wzięli się za budowę dróg Litwini. Otóż w pierwszej kolejności zajmują się oni węzłami komunikacyjnymi. Dlatego wolałbym aby zamiast budować miejskie trasy średnicowe szybkiego ruchu zajęto się modernizacją skrzyżowań ( np. al. Solidarności z Sikorskiego i Wieniawską, Sowińskiego z Głęboką i al. Racławickimi) i stworzeniem wewnętrznej obwodnicy (przedłużenie Krańcowej do Nowego Światu i al. Solidarności do al. Kraśnickiej). A al. Warszawskie na pewno podołają obsłużeniu ruchu jaki będziemy mieli po wybudowaniu obwodnicy.

OK. ale nie bujam w obłokach jak Ty. Oczywiście można planować najśmielsze (?) rozwiązania, tyle że nie uda się ich wybudować do końca XXI wieku (Lublin nie ma na te inwestycje pieniędzy). Przypomnę, że teatr powstaje blisko 40 lat a wiadukt nad trasą około 20. Jeżeli chodzi natomiast o szczegóły to ile wiem obwodnica będzie zaczynała się od trasy S19 na Kraśnik, i dlatego tamtędy będzie prowadził najwygodniejszy dojazd do osiedli LSM i Czubów oraz dzielnicy przemysłowej Wrotków (Chyba po to powstaje w tej chwili przedłu... rozwiń
Avatar
nabity z Lublina / 15 września 2008 o 19:30
0
No to jak , będzie obwodnica w 2011 a dojazdy po 2014???? To przecież zabiorą nam tą obwodnicę, która finansowana jest przez rząd. Jak Lublin nie radzi sobie ze zdudowanem 2 km dojazdów to po co budować tu obwodnicę, z której i tak nikt nie zjedzie?? Przełożą nas na 2020.....czyli po wojnie z Rosją, a kasa pójdzie na Zachód. Swoją drogą sprawa tych dojazdów śmierdziała już ze dwa lata temu, ale wtedy urzędnicy Wasilewskiego dawali sobie na łamach prasy łeb uciąć, że zdążą z dojazdami zanim GDDiA zbuduje obwodnicę. Może by tak autor artykułu poszperał w archiwach i zacytował łgarstwa obecnej ekipy cudów.
No to jak , będzie obwodnica w 2011 a dojazdy po 2014???? To przecież zabiorą nam tą obwodnicę, która finansowana jest przez rząd. Jak Lublin nie radzi sobie ze zdudowanem 2 km dojazdów to po co budować tu obwodnicę, z której i tak nikt nie zjedzie?? Przełożą nas na 2020.....czyli po wojnie z Rosją, a kasa pójdzie na Zachód. Swoją drogą sprawa tych dojazdów śmierdziała już ze dwa lata temu, ale wtedy urzędnicy Wasilewskiego dawali sobie na łamach prasy łeb uciąć, że zdążą z dojazdami zanim GDDiA zbuduje obwodnicę. Może by tak autor artykułu ... rozwiń
Avatar
comaoka / 15 września 2008 o 19:14
0
gf napisał:
Tyle że planowane przedłużenie będzie zbierać ruch z zachodnich części miasta przez przedłuzenie głebokiej i boh.m.cassino. Sorry ale faktycznie prezentujesz dziadowski tok myślenia.

To po co budować trasę w poprzek Głębokiej/Nałęczowskiej i Boh. M. Cassino, jeśli te mogą być przydłużone? Sami projektanci trasy W-Z przyznali parę lat temu na konferencji poświęconej lubelskim dolinom, że wybudowanie tej trasy to był poważny błąd! Po co więc po ponad pół wieku bolesnego doświadczania tego błędu, mamy pchać się dalej w te bagno? Miasto się dusi w spalinach właśnie przez to, że główne trasy są zlokalizowane w dolinach, gdzie nie ma wietrzenia. Kolejną sprawą jest niszczenie dolin rzecznych, które pełnią szczególnie istotną rolę w ekosystemach miejskich. No i skansen; jedną z największych szans lublina, jest turystyka, ta trasa diametralnie wpłynie na atrakcyjność tego miejsca.

To po co budować trasę w poprzek Głębokiej/Nałęczowskiej i Boh. M. Cassino, jeśli te mogą być przydłużone? Sami projektanci trasy W-Z przyznali parę lat temu na konferencji poświęconej lubelskim dolinom, że wybudowanie tej trasy to był poważny błąd! Po co więc po ponad pół wieku bolesnego doświadczania tego błędu, mamy pchać się dalej w te bagno? Miasto się dusi w spalinach właśnie przez to, że główne trasy są zlokalizowane w dolinach, gdzie nie ma wietrzenia. Kolejną sprawą jest niszczenie dolin rzecznych, które pełn... rozwiń
Avatar
pruszkowski / 15 września 2008 o 19:09
0
Na początku każdego roku i przed wyborami mami nas się wizją niesamowitych inwestycji w Lublinie i zasobnością miejskiego skarbca. Piękne mapki w gazetach , wielkie obietnice i nadzieje tysięcy podjaranych lublinian. Pod koniec roku robi się korektę do budżetu i skreśla niemal wszystko co zapanowano. Kasa jest przesówana na inne cele ( a może właśnie na te "właściwe"), a z wyborców w żywe oczy robi się idiotów. Więc albo pan prezydent Wasilewski nie jest w stanie przedstawić realnego budżetu, albo kasa idzie do kolesi- co gołym okiem widać jest bardziej prawdopodobne. Nagrody dla urzędników za uchwalenie budżetu przyznaje się oczywiście tuż po jego uchwaleniu, po jego zmianie nikt nie wpadnie na to, że należałoby je zwrócić. Największym dramatem tego grajdoła jest jednak to, że w białych rękawiczkach okrada się obywateli miasta i zaprzepaszcza szansę na jakiś minimalny jego rozwój. Ręce opadają jak pod rządami obecnego prezydenta kolejny rok z lublinian robi się idiotów.
Na początku każdego roku i przed wyborami mami nas się wizją niesamowitych inwestycji w Lublinie i zasobnością miejskiego skarbca. Piękne mapki w gazetach , wielkie obietnice i nadzieje tysięcy podjaranych lublinian. Pod koniec roku robi się korektę do budżetu i skreśla niemal wszystko co zapanowano. Kasa jest przesówana na inne cele ( a może właśnie na te "właściwe"), a z wyborców w żywe oczy robi się idiotów. Więc albo pan prezydent Wasilewski nie jest w stanie przedstawić realnego budżetu, albo kasa idzie do kolesi- co gołym oki... rozwiń
Avatar
gf / 15 września 2008 o 17:07
0
J-k napisał:
Tą trasę pokonuję mniej więcej raz, dwa razy w miesiącu. Po Lublinie muszę jeździć codziennie. I co z tego, że szybko dojadę do al. Solidarności gdy później przyjdzie mi stać w korkach. To po pierwsze. Po drugie napisałem, że wystarczy wyremontowana al. Warszawska, która już nie będzie główną drogą tranzytową (funkcję tą przejmie obwodnica). Tam jak chyba dobrze wiesz jest miejsce na dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Aby zrozumieć jaki wpływ na przyszły ruch na al. Warszawskiej będzie miała obwodnica proponuję przejechać się przez Piaski, lub Garwolin i porównać istniejące tam obecnie natężenie ruchu do tego z okresu kiedy miejscowości te nie miały obwodnic. A tą "lubelsko-dziadowską" ścieżkę rowerową zaś faktycznie można zbudować wzdłuż doliny rzeki Czechówki, w miejscu tej drogiej i niepotrzebnej trasy.

Tyle że planowane przedłużenie będzie zbierać ruch z zachodnich części miasta przez przedłuzenie głebokiej i boh.m.cassino. Sorry ale faktycznie prezentujesz dziadowski tok myślenia.

Tyle że planowane przedłużenie będzie zbierać ruch z zachodnich części miasta przez przedłuzenie głebokiej i boh.m.cassino. Sorry ale faktycznie prezentujesz dziadowski tok myślenia. rozwiń
Avatar
J-k / 15 września 2008 o 16:19
0
Gość napisał:
Mazs typowo lubelsko-dziadowskie myślenie. Idąc twoim ograniczonym tropem powinno się zbudować ścieżkę rowerową jako dojazd do obwodnicy. Kiedy ostatni raz jechałeś Warszawską, w latach 90-ty ubiegłego wieku?

Tą trasę pokonuję mniej więcej raz, dwa razy w miesiącu. Po Lublinie muszę jeździć codziennie. I co z tego, że szybko dojadę do al. Solidarności gdy później przyjdzie mi stać w korkach. To po pierwsze. Po drugie napisałem, że wystarczy wyremontowana al. Warszawska, która już nie będzie główną drogą tranzytową (funkcję tą przejmie obwodnica). Tam jak chyba dobrze wiesz jest miejsce na dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Aby zrozumieć jaki wpływ na przyszły ruch na al. Warszawskiej będzie miała obwodnica proponuję przejechać się przez Piaski, lub Garwolin i porównać istniejące tam obecnie natężenie ruchu do tego z okresu kiedy miejscowości te nie miały obwodnic. A tą "lubelsko-dziadowską" ścieżkę rowerową zaś faktycznie można zbudować wzdłuż doliny rzeki Czechówki, w miejscu tej drogiej i niepotrzebnej trasy.

Tą trasę pokonuję mniej więcej raz, dwa razy w miesiącu. Po Lublinie muszę jeździć codziennie. I co z tego, że szybko dojadę do al. Solidarności gdy później przyjdzie mi stać w korkach. To po pierwsze. Po drugie napisałem, że wystarczy wyremontowana al. Warszawska, która już nie będzie główną drogą tranzytową (funkcję tą przejmie obwodnica). Tam jak chyba dobrze wiesz jest miejsce na dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Aby zrozumieć jaki wpływ na przyszły ruch na al. Warszawskiej będzie miała obwodnica proponuję przejechać... rozwiń
Avatar
Artczi / 15 września 2008 o 13:52
0
Po co wydawać 63 mln na lotnisko w świdniku, według planów władz portów lotniczych jak już będa mieli wykupioną ziemie, zmienione plany zagospodarowania przestrzennego wtedy dopiero przetstawią ekspertyzę że w świdniku nie może postac lotnisko (wcześniej już była wykonana na mniejsze lotnisko i lokalizację świdnika wykluczała) zostaje im wtedy ziemia kupiona za grosze żekomo pod cel publiczny i będą mogli ją spokojnie sprzedać z kilkukrotnym zyskiem a mieszkańcom zostanie jak zwykle obiecanka do następnych wyborów A I NAJWAŻNIEJSZE wreście pewien Pan S......... (wiadomo o kogo chodzi ) bedzie mógł wybudowac krematorium a w tym bardzo pomaga mu wójt wólki zmieniają na ich życzenie plan zagospodarowania przestrzennego
Po co wydawać 63 mln na lotnisko w świdniku, według planów władz portów lotniczych jak już będa mieli wykupioną ziemie, zmienione plany zagospodarowania przestrzennego wtedy dopiero przetstawią ekspertyzę że w świdniku nie może postac lotnisko (wcześniej już była wykonana na mniejsze lotnisko i lokalizację świdnika wykluczała) zostaje im wtedy ziemia kupiona za grosze żekomo pod cel publiczny i będą mogli ją spokojnie sprzedać z kilkukrotnym zyskiem a mieszkańcom zostanie jak zwykle obiecanka do następnych wyborów A I NAJWAŻNIEJSZE wreście p... rozwiń
Avatar
Gość / 15 września 2008 o 12:32
0
J-k napisał:
A czy do połączenia z obwodnicą nie wystarczą al. Warszawskie (oczywiście wyremontowane)?. Po co budować drugą równoległą drogę. Nie lepiej przeznaczyć te pieniądze na skrzyżowania al. Solidarności z al. Sikorskiego i z ul. Wieniawską?


Mazs typowo lubelsko-dziadowskie myślenie. Idąc twoim ograniczonym tropem powinno sie zbudować ścieżkę rowerową jako dojazd do obwodnicy. Kiedy ostatni raz jechałeś Warszawską, w latach 90-ty ubiegłego wieku?
Avatar
J-k / 15 września 2008 o 10:41
0
A czy do połączenia z obwodnicą nie wystarczą al. Warszawskie (oczywiście wyremontowane)?. Po co budować drugą równoległą drogę. Nie lepiej przeznaczyć te pieniądze na skrzyżowania al. Solidarności z al. Sikorskiego i z ul. Wieniawską?
Avatar
geloo / 16 września 2008 o 22:04
0
PO by żyło się lepiej wszystkim hehehe. Chcieliście PO to ją macie no i cuda też. Myśle że czasami taka władza jest potrzebna by ludzie zaczeli myśleć własnymi mózgami a nie tymi z TVNu i wyborczej.Mam nadzieje że ta cudowna władza jeszcze podkręci śrubkę aby sprawdzić wytrzymałość swoich tępych wyborców.
Avatar
J-k / 15 września 2008 o 21:44
0
gf napisał:
Tyle że planowane przedłużenie będzie zbierać ruch z zachodnich części miasta przez przedłuzenie głebokiej i boh.m.cassino. Sorry ale faktycznie prezentujesz dziadowski tok myślenia.

OK. ale nie bujam w obłokach jak Ty. Oczywiście można planować najśmielsze (?) rozwiązania, tyle że nie uda się ich wybudować do końca XXI wieku (Lublin nie ma na te inwestycje pieniędzy). Przypomnę, że teatr powstaje blisko 40 lat a wiadukt nad trasą około 20. Jeżeli chodzi natomiast o szczegóły to ile wiem obwodnica będzie zaczynała się od trasy S19 na Kraśnik, i dlatego tamtędy będzie prowadził najwygodniejszy dojazd do osiedli LSM i Czubów oraz dzielnicy przemysłowej Wrotków (Chyba po to powstaje w tej chwili przedłużenie Al. Jana Pawła II). Podoba mi się sposób w jaki wzięli się za budowę dróg Litwini. Otóż w pierwszej kolejności zajmują się oni węzłami komunikacyjnymi. Dlatego wolałbym aby zamiast budować miejskie trasy średnicowe szybkiego ruchu zajęto się modernizacją skrzyżowań ( np. al. Solidarności z Sikorskiego i Wieniawską, Sowińskiego z Głęboką i al. Racławickimi) i stworzeniem wewnętrznej obwodnicy (przedłużenie Krańcowej do Nowego Światu i al. Solidarności do al. Kraśnickiej). A al. Warszawskie na pewno podołają obsłużeniu ruchu jaki będziemy mieli po wybudowaniu obwodnicy.

OK. ale nie bujam w obłokach jak Ty. Oczywiście można planować najśmielsze (?) rozwiązania, tyle że nie uda się ich wybudować do końca XXI wieku (Lublin nie ma na te inwestycje pieniędzy). Przypomnę, że teatr powstaje blisko 40 lat a wiadukt nad trasą około 20. Jeżeli chodzi natomiast o szczegóły to ile wiem obwodnica będzie zaczynała się od trasy S19 na Kraśnik, i dlatego tamtędy będzie prowadził najwygodniejszy dojazd do osiedli LSM i Czubów oraz dzielnicy przemysłowej Wrotków (Chyba po to powstaje w tej chwili przedłu... rozwiń
Avatar
nabity z Lublina / 15 września 2008 o 19:30
0
No to jak , będzie obwodnica w 2011 a dojazdy po 2014???? To przecież zabiorą nam tą obwodnicę, która finansowana jest przez rząd. Jak Lublin nie radzi sobie ze zdudowanem 2 km dojazdów to po co budować tu obwodnicę, z której i tak nikt nie zjedzie?? Przełożą nas na 2020.....czyli po wojnie z Rosją, a kasa pójdzie na Zachód. Swoją drogą sprawa tych dojazdów śmierdziała już ze dwa lata temu, ale wtedy urzędnicy Wasilewskiego dawali sobie na łamach prasy łeb uciąć, że zdążą z dojazdami zanim GDDiA zbuduje obwodnicę. Może by tak autor artykułu poszperał w archiwach i zacytował łgarstwa obecnej ekipy cudów.
No to jak , będzie obwodnica w 2011 a dojazdy po 2014???? To przecież zabiorą nam tą obwodnicę, która finansowana jest przez rząd. Jak Lublin nie radzi sobie ze zdudowanem 2 km dojazdów to po co budować tu obwodnicę, z której i tak nikt nie zjedzie?? Przełożą nas na 2020.....czyli po wojnie z Rosją, a kasa pójdzie na Zachód. Swoją drogą sprawa tych dojazdów śmierdziała już ze dwa lata temu, ale wtedy urzędnicy Wasilewskiego dawali sobie na łamach prasy łeb uciąć, że zdążą z dojazdami zanim GDDiA zbuduje obwodnicę. Może by tak autor artykułu ... rozwiń
Avatar
comaoka / 15 września 2008 o 19:14
0
gf napisał:
Tyle że planowane przedłużenie będzie zbierać ruch z zachodnich części miasta przez przedłuzenie głebokiej i boh.m.cassino. Sorry ale faktycznie prezentujesz dziadowski tok myślenia.

To po co budować trasę w poprzek Głębokiej/Nałęczowskiej i Boh. M. Cassino, jeśli te mogą być przydłużone? Sami projektanci trasy W-Z przyznali parę lat temu na konferencji poświęconej lubelskim dolinom, że wybudowanie tej trasy to był poważny błąd! Po co więc po ponad pół wieku bolesnego doświadczania tego błędu, mamy pchać się dalej w te bagno? Miasto się dusi w spalinach właśnie przez to, że główne trasy są zlokalizowane w dolinach, gdzie nie ma wietrzenia. Kolejną sprawą jest niszczenie dolin rzecznych, które pełnią szczególnie istotną rolę w ekosystemach miejskich. No i skansen; jedną z największych szans lublina, jest turystyka, ta trasa diametralnie wpłynie na atrakcyjność tego miejsca.

To po co budować trasę w poprzek Głębokiej/Nałęczowskiej i Boh. M. Cassino, jeśli te mogą być przydłużone? Sami projektanci trasy W-Z przyznali parę lat temu na konferencji poświęconej lubelskim dolinom, że wybudowanie tej trasy to był poważny błąd! Po co więc po ponad pół wieku bolesnego doświadczania tego błędu, mamy pchać się dalej w te bagno? Miasto się dusi w spalinach właśnie przez to, że główne trasy są zlokalizowane w dolinach, gdzie nie ma wietrzenia. Kolejną sprawą jest niszczenie dolin rzecznych, które pełn... rozwiń
Avatar
pruszkowski / 15 września 2008 o 19:09
0
Na początku każdego roku i przed wyborami mami nas się wizją niesamowitych inwestycji w Lublinie i zasobnością miejskiego skarbca. Piękne mapki w gazetach , wielkie obietnice i nadzieje tysięcy podjaranych lublinian. Pod koniec roku robi się korektę do budżetu i skreśla niemal wszystko co zapanowano. Kasa jest przesówana na inne cele ( a może właśnie na te "właściwe"), a z wyborców w żywe oczy robi się idiotów. Więc albo pan prezydent Wasilewski nie jest w stanie przedstawić realnego budżetu, albo kasa idzie do kolesi- co gołym okiem widać jest bardziej prawdopodobne. Nagrody dla urzędników za uchwalenie budżetu przyznaje się oczywiście tuż po jego uchwaleniu, po jego zmianie nikt nie wpadnie na to, że należałoby je zwrócić. Największym dramatem tego grajdoła jest jednak to, że w białych rękawiczkach okrada się obywateli miasta i zaprzepaszcza szansę na jakiś minimalny jego rozwój. Ręce opadają jak pod rządami obecnego prezydenta kolejny rok z lublinian robi się idiotów.
Na początku każdego roku i przed wyborami mami nas się wizją niesamowitych inwestycji w Lublinie i zasobnością miejskiego skarbca. Piękne mapki w gazetach , wielkie obietnice i nadzieje tysięcy podjaranych lublinian. Pod koniec roku robi się korektę do budżetu i skreśla niemal wszystko co zapanowano. Kasa jest przesówana na inne cele ( a może właśnie na te "właściwe"), a z wyborców w żywe oczy robi się idiotów. Więc albo pan prezydent Wasilewski nie jest w stanie przedstawić realnego budżetu, albo kasa idzie do kolesi- co gołym oki... rozwiń
Avatar
gf / 15 września 2008 o 17:07
0
J-k napisał:
Tą trasę pokonuję mniej więcej raz, dwa razy w miesiącu. Po Lublinie muszę jeździć codziennie. I co z tego, że szybko dojadę do al. Solidarności gdy później przyjdzie mi stać w korkach. To po pierwsze. Po drugie napisałem, że wystarczy wyremontowana al. Warszawska, która już nie będzie główną drogą tranzytową (funkcję tą przejmie obwodnica). Tam jak chyba dobrze wiesz jest miejsce na dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Aby zrozumieć jaki wpływ na przyszły ruch na al. Warszawskiej będzie miała obwodnica proponuję przejechać się przez Piaski, lub Garwolin i porównać istniejące tam obecnie natężenie ruchu do tego z okresu kiedy miejscowości te nie miały obwodnic. A tą "lubelsko-dziadowską" ścieżkę rowerową zaś faktycznie można zbudować wzdłuż doliny rzeki Czechówki, w miejscu tej drogiej i niepotrzebnej trasy.

Tyle że planowane przedłużenie będzie zbierać ruch z zachodnich części miasta przez przedłuzenie głebokiej i boh.m.cassino. Sorry ale faktycznie prezentujesz dziadowski tok myślenia.

Tyle że planowane przedłużenie będzie zbierać ruch z zachodnich części miasta przez przedłuzenie głebokiej i boh.m.cassino. Sorry ale faktycznie prezentujesz dziadowski tok myślenia. rozwiń
Avatar
J-k / 15 września 2008 o 16:19
0
Gość napisał:
Mazs typowo lubelsko-dziadowskie myślenie. Idąc twoim ograniczonym tropem powinno się zbudować ścieżkę rowerową jako dojazd do obwodnicy. Kiedy ostatni raz jechałeś Warszawską, w latach 90-ty ubiegłego wieku?

Tą trasę pokonuję mniej więcej raz, dwa razy w miesiącu. Po Lublinie muszę jeździć codziennie. I co z tego, że szybko dojadę do al. Solidarności gdy później przyjdzie mi stać w korkach. To po pierwsze. Po drugie napisałem, że wystarczy wyremontowana al. Warszawska, która już nie będzie główną drogą tranzytową (funkcję tą przejmie obwodnica). Tam jak chyba dobrze wiesz jest miejsce na dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Aby zrozumieć jaki wpływ na przyszły ruch na al. Warszawskiej będzie miała obwodnica proponuję przejechać się przez Piaski, lub Garwolin i porównać istniejące tam obecnie natężenie ruchu do tego z okresu kiedy miejscowości te nie miały obwodnic. A tą "lubelsko-dziadowską" ścieżkę rowerową zaś faktycznie można zbudować wzdłuż doliny rzeki Czechówki, w miejscu tej drogiej i niepotrzebnej trasy.

Tą trasę pokonuję mniej więcej raz, dwa razy w miesiącu. Po Lublinie muszę jeździć codziennie. I co z tego, że szybko dojadę do al. Solidarności gdy później przyjdzie mi stać w korkach. To po pierwsze. Po drugie napisałem, że wystarczy wyremontowana al. Warszawska, która już nie będzie główną drogą tranzytową (funkcję tą przejmie obwodnica). Tam jak chyba dobrze wiesz jest miejsce na dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Aby zrozumieć jaki wpływ na przyszły ruch na al. Warszawskiej będzie miała obwodnica proponuję przejechać... rozwiń
Avatar
Artczi / 15 września 2008 o 13:52
0
Po co wydawać 63 mln na lotnisko w świdniku, według planów władz portów lotniczych jak już będa mieli wykupioną ziemie, zmienione plany zagospodarowania przestrzennego wtedy dopiero przetstawią ekspertyzę że w świdniku nie może postac lotnisko (wcześniej już była wykonana na mniejsze lotnisko i lokalizację świdnika wykluczała) zostaje im wtedy ziemia kupiona za grosze żekomo pod cel publiczny i będą mogli ją spokojnie sprzedać z kilkukrotnym zyskiem a mieszkańcom zostanie jak zwykle obiecanka do następnych wyborów A I NAJWAŻNIEJSZE wreście pewien Pan S......... (wiadomo o kogo chodzi ) bedzie mógł wybudowac krematorium a w tym bardzo pomaga mu wójt wólki zmieniają na ich życzenie plan zagospodarowania przestrzennego
Po co wydawać 63 mln na lotnisko w świdniku, według planów władz portów lotniczych jak już będa mieli wykupioną ziemie, zmienione plany zagospodarowania przestrzennego wtedy dopiero przetstawią ekspertyzę że w świdniku nie może postac lotnisko (wcześniej już była wykonana na mniejsze lotnisko i lokalizację świdnika wykluczała) zostaje im wtedy ziemia kupiona za grosze żekomo pod cel publiczny i będą mogli ją spokojnie sprzedać z kilkukrotnym zyskiem a mieszkańcom zostanie jak zwykle obiecanka do następnych wyborów A I NAJWAŻNIEJSZE wreście p... rozwiń
Avatar
Gość / 15 września 2008 o 12:32
0
J-k napisał:
A czy do połączenia z obwodnicą nie wystarczą al. Warszawskie (oczywiście wyremontowane)?. Po co budować drugą równoległą drogę. Nie lepiej przeznaczyć te pieniądze na skrzyżowania al. Solidarności z al. Sikorskiego i z ul. Wieniawską?


Mazs typowo lubelsko-dziadowskie myślenie. Idąc twoim ograniczonym tropem powinno sie zbudować ścieżkę rowerową jako dojazd do obwodnicy. Kiedy ostatni raz jechałeś Warszawską, w latach 90-ty ubiegłego wieku?
Avatar
J-k / 15 września 2008 o 10:41
0
A czy do połączenia z obwodnicą nie wystarczą al. Warszawskie (oczywiście wyremontowane)?. Po co budować drugą równoległą drogę. Nie lepiej przeznaczyć te pieniądze na skrzyżowania al. Solidarności z al. Sikorskiego i z ul. Wieniawską?
Zobacz wszystkie komentarze 13

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Farsa na stacji kolejowej w Chełmie. Pasażerowie musieli wchodzić do pociągu przez okno! [foto]
alarm24

Farsa na stacji kolejowej w Chełmie. Pasażerowie musieli wchodzić do pociągu przez okno! [foto] 2 0

Tego pasażerowie, którzy czekali na stacji Chełm Miasto na pociąg TLK „Ogiński”, się nie spodziewali. W poniedziałek przed południem na peronie zatrzymał się chyba najkrótszy w historii spółki PKP Intercity skład – lokomotywa z jednym wagonem

Lublin: Subway zniknął z deptaka. Już wiadomo, co powstanie po nim

Lublin: Subway zniknął z deptaka. Już wiadomo, co powstanie po nim 0 2

Znana nad Bałtykiem i na zachodzie Polski sieć franczyzowa Stara Pączkarnia trafi do nas. Pierwszych smakołyków będzie można spróbować pod koniec miesiąca  

Kierowca MPK Lublin wpatrzony w telefon. "Zauważyłem, że patrzy nie na ulicę tylko poniżej"

Kierowca MPK Lublin wpatrzony w telefon. "Zauważyłem, że patrzy nie na ulicę tylko poniżej" 39 8

Kierowca trolejbusu wiózł pasażerów wpatrzony w telefon komórkowy. Po skardze naszego Czytelnika trafił na dywanik. MPK zapewnia, że nie będzie tolerować takiej jazdy. W tym roku do Zarządu Transportu Miejskiego wpłynęło już 12 skarg na kierowców używających telefonów za kierownicą

Agnieszka Radwańska zakończyła karierę sportową
film

Agnieszka Radwańska zakończyła karierę sportową 0 0

Agnieszka Radwańska zakończyła karierę. Najlepsza polska tenisistka ostatnich lat poinformowała o swojej decyzji za pośrednictwem mediów społecznościowych.

Problem z pracami na stadionie żużlowym w Lublinie. Wykonawca chce za dużo pieniędzy

Problem z pracami na stadionie żużlowym w Lublinie. Wykonawca chce za dużo pieniędzy 19 6

W środę unieważniony został przetarg na zaprojektowanie i wykonanie remontu odwodnienia toru żużlowego na stadionie przy Al. Zygmuntowskich.

Tribute To... Muzyczny hołd dla gwiazd w hali Globus w Lublinie
18 listopada 2018, 20:00

Tribute To... Muzyczny hołd dla gwiazd w hali Globus w Lublinie 3 0

Co Gdzie Kiedy. Podczas koncertu współcześni polscy wykonawcy złożą hołd takim wokalistom jak Prince, Michael Jackson, George Michael, Amy Winehouse, Whitney Houston, Joe Cocker, Freddie Mercury i John Lennon.

Monika Skinder zaliczyła rewelacyjny początek sezonu

Monika Skinder zaliczyła rewelacyjny początek sezonu 0 0

Monika Skinder zajęła piąte miejsce w biegu sprinterskim w Olos

Śmierć studentki z Białorusi w Lublinie. Jest śledztwo prokuratury

Śmierć studentki z Białorusi w Lublinie. Jest śledztwo prokuratury 14 10

Prokuratura wszczęła śledztwo w sprawie śmierci 17-latki z Białorusi. Ze wstępnych ustaleń wynika, że dziewczyna wyskoczyła z okna jednego z akademików.

Kieszonkowiec grasował w lubelskich autobusach. Takiego złodzieja mało kto się spodziewał

Kieszonkowiec grasował w lubelskich autobusach. Takiego złodzieja mało kto się spodziewał 12 2

55-latka z Lublina okradała pasażerów komunikacji miejskiej. Jej łupem padły dokumenty, karty bankomatowe, pieniądze i telefon. Kobieta została zatrzymana przez policjantów.

Gmina żydowska chce zwrotu kamienicy. Nie składa broni mimo porażki w sądzie

Gmina żydowska chce zwrotu kamienicy. Nie składa broni mimo porażki w sądzie 2 8

Gmina Wyznaniowa Żydowska dalej walczy o zwrot kamienicy przy placu Wolności w Białej Podlaskiej. Wniosła teraz skargę kasacyjną od wyroku Sądu Apelacyjnego w Lublinie.

Wjechał w słup galerii handlowej. Skończyło się tragicznie
film

Wjechał w słup galerii handlowej. Skończyło się tragicznie 0 2

Tarnów. Do tragicznego w skutkach zdarzenia drogowego doszło dziś przed południem na wysokości Galerii Tarnovia.

Górnik Łęczna wygrał z Orlętami Kielce 4:1, ale jeszcze nie świętuje awansu do CLJ

Górnik Łęczna wygrał z Orlętami Kielce 4:1, ale jeszcze nie świętuje awansu do CLJ 25 0

Solidną zaliczkę z Kielc przywieźli piłkarze Górnika Łęczna. Zielono-czarni pokonali w pierwszym meczu barażowym o awans do Centralnej Ligi Juniorów U-15 Orlęta 4:1. Rewanż zostanie rozegrany w najbliższą niedzielę o godz. 13

Chciała obronić córkę przed gwałtem, chwyciła za nóż. Grozi jej więzienie
galeria

Chciała obronić córkę przed gwałtem, chwyciła za nóż. Grozi jej więzienie 55 15

– Nie chciałam go zabić, tylko broniłam córkę przed zgwałceniem – tłumaczyła przed sądem Salomea Ż. Kobieta odpowiada za usiłowanie zabójstwa swojego partnera. Z akt sprawy wynika, że Andrzej C. od dawna napastował jej dorosłą córkę.

Jest termin pierwszej sesji Rady Miasta Lublin i ślubowania prezydenta

Jest termin pierwszej sesji Rady Miasta Lublin i ślubowania prezydenta 0 7

Na 22 listopada zwołane zostało pierwsze posiedzenie Rady Miasta nowej kadencji. Termin wyznaczył komisarz wyborczy.

Ustępujący burmistrz Bełżyc: Nikogo do żadnej rewolty nie będę namawiać

Ustępujący burmistrz Bełżyc: Nikogo do żadnej rewolty nie będę namawiać 21 5

Rozmowa z Ryszardem Górą (PSL), ustępującym burmistrzem Bełżyc.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.