Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

8 grudnia 2009 r.
20:27
Edytuj ten wpis

Reklama dźwignią iluminacji, czyli fachowcy o ozdobie na Bramie Krakowskiej

Autor: Zdjęcie autora (jsz drs)
0 21 A A

W związku z reklamą, jaka pojawiła się w tym roku na najbardziej rozpoznawalnym lubelskim zabytku, zapytaliśmy urzędników, muzealników, konserwatorów zabytków i fachowców od marketingu: Dlaczego reklama na środku Bramy Krakowskiej się pojawiła i czy to dobry pomysł na ozdabianie miasta. I czy to w ogóle jest ozdoba.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Widziałem w Warszawie…

Michał Krawczyk, Kancelaria Prezydenta: Szukaliśmy od kilku tygodni sponsora iluminacji świetlnej, żeby Lublin w święta mógł jak najładniej wglądać. Zgłosił się Herbapol, który zaproponował, że za własne pieniądze zaprojektuje iluminację, wykona ją, zawiesi i zdejmie. Muzeum Lubelskie to zaakceptowało. Widziałem w Warszawie kamienice, które w trakcie odnawiania miały na sobie wielkie reklamy i nikomu to przeszkadzało, bo dzięki temu przynajmniej w części nie były odnawiane za miejskie pieniądze.

Baner zamiast gwiazdy

Halina Landecka, wojewódzki konserwator zabytków: Logo Herbapolu na Bramie Krakowskiej to nie jest dobry pomysł. To najważniejszy, dominujący zabytek w mieście. Nie mamy nic przeciwko świątecznym dekoracjom, lecz elementy reklamowe to co innego. Przesłaliśmy władzom miasta nasze stanowisko w tej sprawie. Mamy jednak bardzo ograniczone możliwości, bo brama należy do Muzeum Lubelskiego. Rozumiem, że Herbapol to znana lubelska firma, że właśnie obchodzi 60-lecie. Można się było zastanowić nad formą reklamy. Umieszczanie banerów w sąsiedztwie świątecznych dekoracji jest niestosowne. Reklama na Bramie Krakowskiej wisi, niczym gwiazda betlejemska.

Nic z tego nie mamy

Grażyna Jakimińska, zastępca dyrektora Muzeum Lubelskiego: Miasto wystąpiło do nas z prośbą o bezpłatne udostępnienie fasady Bramy Krakowskiej. Chodziło o montaż świątecznych dekoracji i materiałów reklamowych Herbapolu. Rozumiem, że Ratusz potrzebował sponsora na świąteczne oświetlenie. Herbapol również miał prawo oczekiwać reklamy, a my jesteśmy w ścisłym centrum miasta. Nie mam nic przeciwko dekoracjom. Szkoda tylko że muzeum nie czerpie jednak żadnych korzyści w związku z tą reklamą. Jesteśmy w dość niewdzięcznej sytuacji. Z jednej strony, trudno się było nie zgodzić. Z drugiej, byłoby zdrowo, gdyby umowa została zawarta między Herbapolem a muzeum.

Brama wygląda lepiej

Jacek Sim, dział marketingu Herbapolu Lublin: Aranżacja oświetlenia i lokalizacja naszej reklamy, to efekt wspólnych ustaleń z miastem. Magistrat chciał, aby świąteczna iluminacja z roku na rok wyglądała coraz lepiej. Postanowiliśmy, że trzeba zacząć od centrum. Muzeum nie zostało pominięte w całej procedurze. Jest odpowiednia zgoda. Nasze logo nie przesłania Bramy Krakowskiej, a kolory są mocno przygaszone. Zainwestowaliśmy w to przedsięwzięcie sporo pieniędzy i oczekujemy czegoś w zamian. Nasza firma od początku jest mocno związana z Lublinem. W tym roku obchodzimy 60-lecie i chcieliśmy to odpowiednio zaakcentować.

Przyjmuje ją obojętnie

Stanisław Turski, dyrektor Lubelskiego Ośrodka Informacji Turystycznej: To rzecz gustu. Iluminacja podoba mi się umiarkowanie, ale podoba mi się to, że jest. Zrobiła się świąteczna atmosfera. A jeśli chodzi o samą reklamę, to nie mam zdania na jej temat. Nie będę niczego zmyślać, przyjmuję ją obojętnie.

Komentarze 21

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
fan / 10 grudnia 2009 o 00:04
0
JEŚLI DZIENNIK PISZE W TYTULE ARTYKUŁU, ŻE BĘDĄ WYPOWIADAĆ SIĘ FACHOWCY TO PROSZĘ O MERYTORYCZNE OPINIE FACHOWCÓW A NIE ODCZUCIA PANI KONSERWATOR CZY INNYCH PSEUDO SPECÓW OD REKLAMY, KTÓRZY WSZYSTKIM NAM POWIEDZĄ CO WG NICH JEST STOSOWNE A CO NIE...
I jak zawsze, jedyne co się nasuwa po przeczytaniu artykułu to: ignoranctwo pismaków, brak wiedzy, chęć sterowania czytelnikami (krzykliwy tytuł, zdęcie Bramy w dzień, gdy nie widać całego efektu iluminacji...)
Kompletna żenada...

Wszystkiego nie nadrobimy ale może chociaż odrobina podstawowych informacji:

Wizerunek miasta jest wyobrażeniem, naszą opinią, skojarzeniem często powstałym pod wpływem chwili... A światło jest doskonałym narzędziem wywołującym odpowiednio silne odczucia na zmysły obserwatora.
Iluminacja nadaje obiektowi dynamiczny wygląd, ożywia go oraz czyni atrakcyjnym i jak widać po żywym odzewie w Lublinie jest tym czynnikiem, który nocą przyciąga uwagę oraz silnie oddziałuje na mieszkańca, turystę czy choćby osoby przejeżdżające przez miasto...
Zastosowanie technik podświetlania przynosi niewątpliwe korzyści, ponieważ:
- miasto zyskuje łatwość rozpoznania, zapamiętania;
- następuje poprawa estetyki otoczenia;
- wzrasta ocena społecznej akceptacji dla miejsca zamieszkania i pobytu;
- następuje urozmaicenie przestrzeni miejskiej;
- wzmacnia pozytywny zewnętrzny odbiór miasta;
- jest stosunkowo niedrogą formą reklamy zewnętrznej miasta... a w tym wypadku BEZPŁATNĄ
JEŚLI DZIENNIK PISZE W TYTULE ARTYKUŁU, ŻE BĘDĄ WYPOWIADAĆ SIĘ FACHOWCY TO PROSZĘ O MERYTORYCZNE OPINIE FACHOWCÓW A NIE ODCZUCIA PANI KONSERWATOR CZY INNYCH PSEUDO SPECÓW OD REKLAMY, KTÓRZY WSZYSTKIM NAM POWIEDZĄ CO WG NICH JEST STOSOWNE A CO NIE...
I jak zawsze, jedyne co się nasuwa po przeczytaniu artykułu to: ignoranctwo pismaków, brak wiedzy, chęć sterowania czytelnikami (krzykliwy tytuł, zdęcie Bramy w dzień, gdy nie widać całego efektu iluminacji...)
Kompletna żenada...

Wszystkiego nie nadrobimy ale może choci... rozwiń
Avatar
marla / 9 grudnia 2009 o 20:42
0
Może zamiast baneru Herbapolu lepiej było powiesić tam napis ( jak na kartce świątecznej ) w rodzaju "Wesołych Świąt życzy Herbapol" . I sponsor byłby wymieniony i chyba i bardziej na miejscu i bardziej świątecznie by było
Avatar
~Gościu~ / 9 grudnia 2009 o 17:31
0
Trolle krytykują każde działanie władz. Jestem na tak.
Avatar
A:) / 9 grudnia 2009 o 16:29
0
Myślę, że zamiast krytyki należy tym razem pochwalić pracowników lubelskiego Urzędu Miejskiego... wiedząc, że muszą oszczędzać (Lublin na dekoracje w tym roku przeznaczył tylko ok. 190 tys. złotych... co w porównaniu z innymi miastami jest kwotą naprawdę skromną: np. Wrocław - 1,4 lmn. zł, Warszawa - 4 mln. zł!!!) kreatywnie szukają innych rozwiązań, dlatego m.in. znaleźli sponsorów, którzy pokryli koszt choinki oraz aniołków i gwiazdek na latarniach a także Herbapol, który zasponsorował fajną iluminacja Bramy Krakowskiej...
BRAWO!!!
Myślę, że zamiast krytyki należy tym razem pochwalić pracowników lubelskiego Urzędu Miejskiego... wiedząc, że muszą oszczędzać (Lublin na dekoracje w tym roku przeznaczył tylko ok. 190 tys. złotych... co w porównaniu z innymi miastami jest kwotą naprawdę skromną: np. Wrocław - 1,4 lmn. zł, Warszawa - 4 mln. zł!!!) kreatywnie szukają innych rozwiązań, dlatego m.in. znaleźli sponsorów, którzy pokryli koszt choinki oraz aniołków i gwiazdek na latarniach a także Herbapol, który zasponsorował fajną iluminacja Bramy Krakowskiej...
rozwiń
Avatar
zły / 9 grudnia 2009 o 12:46
0
Chłop Polski napisał:
MOŻESZ MNE POWIEDŻECZ PANY LANDECKA ILE TO RAMION MA TA GWIAZDA BETLEJEMSKA ????......CZY PRZYPADKIEM NIE SZEŚĆ?????
BO JEŻELI SZEŚĆ TO ONA TAM NA TEJ BRAMIE MOŻE WISZEĆ,ONA MNIE NE BĘDŻE PRZESZKADZAĆ,BAAAA ONA MNE BĘNDŻE CZESZYĆ,......A TEN HERBAPOL NECH WISZI TYŻ ....TYLKO TROCHE NYŻYJ ........I JESZCZE JEDNO,TEN ŚWIATEŁ W NOCY NECH BARDŻEJ SZWECI NA GWIAZDA BO CHORE LUDŻE W NOCY NE CHODZOM,A HERBAPOL TO PRZECZESZ DLA CHORYCH.

No własznie bo gdzie tu interes ? w nocy chory ludze śpio a w dzeń ido do kolejki w aptece po tanie pigułki to dla kogo to ma tam być i świcić sie za darmo To ona musi świcić na te gwiazde ?ale interes to interes byle by gwiazda była faktycznie wyży od tego liścia bobkowego i ona mi tyż nie bedzie przeszkadzać !.

No własznie bo gdzie tu interes ? w nocy chory ludze śpio a w dzeń ido do kolejki w aptece po tanie pigułki to dla kogo to ma tam być i świcić sie za darmo To ona musi świcić na te gwiazde ?ale interes to interes byle by gwiazda była faktycznie wyży od tego liścia bobkowego i ona mi tyż nie bedzie przeszkadzać !. rozwiń
Avatar
precz z zaściankiem / 9 grudnia 2009 o 12:45
0
Pięścią między oczy, reklamą na głównym zabytku, i od razu zrobiło się pięknie i tak światowo.
Avatar
Sarkazm / 9 grudnia 2009 o 12:00
0
hehe skoro Pani poseł Gąsior-Marek może wieszać szmatę na kamienicy, to Herbapol juz nie?
Avatar
mboro / 9 grudnia 2009 o 10:53
0
I tak dobrze, że Herbapol a nie Coca Cola.
Avatar
widziałem / 9 grudnia 2009 o 10:41
0
Widziałem wieczorem Bramę. Wygląda super. nie ma żadnego świetlnego fiku-miku jak na supermarketach czy centrach handlowych. reklama mi nie przeszkadza, bo jest delikatnie wkomponowana w całość. Ci co w takie inicjatywy "wbijają szpilki, to nie ludzie, to wilki...". dziennik robi duzo szumu, może dlatego, że jako jedyna z gazet wychodzących w lublinie do tej pory nie pisał o świątecznych iluminacjach. Wszystkie inne tytuły podawały taką informację (ze zdjęciami Bramy również) w sobotnich wydaniach i nie miały żadnych zastrzeżeń ani co do wystroju miasta ani logo sponsora. Pewnie inne gazety się nie znają :-) a Dziennik się zna ale ma troszkę opóźniony zapłon.
Widziałem wieczorem Bramę. Wygląda super. nie ma żadnego świetlnego fiku-miku jak na supermarketach czy centrach handlowych. reklama mi nie przeszkadza, bo jest delikatnie wkomponowana w całość. Ci co w takie inicjatywy "wbijają szpilki, to nie ludzie, to wilki...". dziennik robi duzo szumu, może dlatego, że jako jedyna z gazet wychodzących w lublinie do tej pory nie pisał o świątecznych iluminacjach. Wszystkie inne tytuły podawały taką informację (ze zdjęciami Bramy również) w sobotnich wydaniach i nie miały żadnych zastrzeżeń ani... rozwiń
Avatar
Chłop Polski / 9 grudnia 2009 o 10:20
0
MOŻESZ MNE POWIEDŻECZ PANY LANDECKA ILE TO RAMION MA TA GWIAZDA BETLEJEMSKA ????......CZY PRZYPADKIEM NIE SZEŚĆ?????
BO JEŻELI SZEŚĆ TO ONA TAM NA TEJ BRAMIE MOŻE WISZEĆ,ONA MNIE NE BĘDŻE PRZESZKADZAĆ,BAAAA ONA MNE BĘNDŻE CZESZYĆ,......A TEN HERBAPOL NECH WISZI TYŻ ....TYLKO TROCHE NYŻYJ ........I JESZCZE JEDNO,TEN ŚWIATEŁ W NOCY NECH BARDŻEJ SZWECI NA GWIAZDA BO CHORE LUDŻE W NOCY NE CHODZOM,A HERBAPOL TO PRZECZESZ DLA CHORYCH.
Avatar
fan / 10 grudnia 2009 o 00:04
0
JEŚLI DZIENNIK PISZE W TYTULE ARTYKUŁU, ŻE BĘDĄ WYPOWIADAĆ SIĘ FACHOWCY TO PROSZĘ O MERYTORYCZNE OPINIE FACHOWCÓW A NIE ODCZUCIA PANI KONSERWATOR CZY INNYCH PSEUDO SPECÓW OD REKLAMY, KTÓRZY WSZYSTKIM NAM POWIEDZĄ CO WG NICH JEST STOSOWNE A CO NIE...
I jak zawsze, jedyne co się nasuwa po przeczytaniu artykułu to: ignoranctwo pismaków, brak wiedzy, chęć sterowania czytelnikami (krzykliwy tytuł, zdęcie Bramy w dzień, gdy nie widać całego efektu iluminacji...)
Kompletna żenada...

Wszystkiego nie nadrobimy ale może chociaż odrobina podstawowych informacji:

Wizerunek miasta jest wyobrażeniem, naszą opinią, skojarzeniem często powstałym pod wpływem chwili... A światło jest doskonałym narzędziem wywołującym odpowiednio silne odczucia na zmysły obserwatora.
Iluminacja nadaje obiektowi dynamiczny wygląd, ożywia go oraz czyni atrakcyjnym i jak widać po żywym odzewie w Lublinie jest tym czynnikiem, który nocą przyciąga uwagę oraz silnie oddziałuje na mieszkańca, turystę czy choćby osoby przejeżdżające przez miasto...
Zastosowanie technik podświetlania przynosi niewątpliwe korzyści, ponieważ:
- miasto zyskuje łatwość rozpoznania, zapamiętania;
- następuje poprawa estetyki otoczenia;
- wzrasta ocena społecznej akceptacji dla miejsca zamieszkania i pobytu;
- następuje urozmaicenie przestrzeni miejskiej;
- wzmacnia pozytywny zewnętrzny odbiór miasta;
- jest stosunkowo niedrogą formą reklamy zewnętrznej miasta... a w tym wypadku BEZPŁATNĄ
JEŚLI DZIENNIK PISZE W TYTULE ARTYKUŁU, ŻE BĘDĄ WYPOWIADAĆ SIĘ FACHOWCY TO PROSZĘ O MERYTORYCZNE OPINIE FACHOWCÓW A NIE ODCZUCIA PANI KONSERWATOR CZY INNYCH PSEUDO SPECÓW OD REKLAMY, KTÓRZY WSZYSTKIM NAM POWIEDZĄ CO WG NICH JEST STOSOWNE A CO NIE...
I jak zawsze, jedyne co się nasuwa po przeczytaniu artykułu to: ignoranctwo pismaków, brak wiedzy, chęć sterowania czytelnikami (krzykliwy tytuł, zdęcie Bramy w dzień, gdy nie widać całego efektu iluminacji...)
Kompletna żenada...

Wszystkiego nie nadrobimy ale może choci... rozwiń
Avatar
marla / 9 grudnia 2009 o 20:42
0
Może zamiast baneru Herbapolu lepiej było powiesić tam napis ( jak na kartce świątecznej ) w rodzaju "Wesołych Świąt życzy Herbapol" . I sponsor byłby wymieniony i chyba i bardziej na miejscu i bardziej świątecznie by było
Avatar
~Gościu~ / 9 grudnia 2009 o 17:31
0
Trolle krytykują każde działanie władz. Jestem na tak.
Avatar
A:) / 9 grudnia 2009 o 16:29
0
Myślę, że zamiast krytyki należy tym razem pochwalić pracowników lubelskiego Urzędu Miejskiego... wiedząc, że muszą oszczędzać (Lublin na dekoracje w tym roku przeznaczył tylko ok. 190 tys. złotych... co w porównaniu z innymi miastami jest kwotą naprawdę skromną: np. Wrocław - 1,4 lmn. zł, Warszawa - 4 mln. zł!!!) kreatywnie szukają innych rozwiązań, dlatego m.in. znaleźli sponsorów, którzy pokryli koszt choinki oraz aniołków i gwiazdek na latarniach a także Herbapol, który zasponsorował fajną iluminacja Bramy Krakowskiej...
BRAWO!!!
Myślę, że zamiast krytyki należy tym razem pochwalić pracowników lubelskiego Urzędu Miejskiego... wiedząc, że muszą oszczędzać (Lublin na dekoracje w tym roku przeznaczył tylko ok. 190 tys. złotych... co w porównaniu z innymi miastami jest kwotą naprawdę skromną: np. Wrocław - 1,4 lmn. zł, Warszawa - 4 mln. zł!!!) kreatywnie szukają innych rozwiązań, dlatego m.in. znaleźli sponsorów, którzy pokryli koszt choinki oraz aniołków i gwiazdek na latarniach a także Herbapol, który zasponsorował fajną iluminacja Bramy Krakowskiej...
rozwiń
Avatar
zły / 9 grudnia 2009 o 12:46
0
Chłop Polski napisał:
MOŻESZ MNE POWIEDŻECZ PANY LANDECKA ILE TO RAMION MA TA GWIAZDA BETLEJEMSKA ????......CZY PRZYPADKIEM NIE SZEŚĆ?????
BO JEŻELI SZEŚĆ TO ONA TAM NA TEJ BRAMIE MOŻE WISZEĆ,ONA MNIE NE BĘDŻE PRZESZKADZAĆ,BAAAA ONA MNE BĘNDŻE CZESZYĆ,......A TEN HERBAPOL NECH WISZI TYŻ ....TYLKO TROCHE NYŻYJ ........I JESZCZE JEDNO,TEN ŚWIATEŁ W NOCY NECH BARDŻEJ SZWECI NA GWIAZDA BO CHORE LUDŻE W NOCY NE CHODZOM,A HERBAPOL TO PRZECZESZ DLA CHORYCH.

No własznie bo gdzie tu interes ? w nocy chory ludze śpio a w dzeń ido do kolejki w aptece po tanie pigułki to dla kogo to ma tam być i świcić sie za darmo To ona musi świcić na te gwiazde ?ale interes to interes byle by gwiazda była faktycznie wyży od tego liścia bobkowego i ona mi tyż nie bedzie przeszkadzać !.

No własznie bo gdzie tu interes ? w nocy chory ludze śpio a w dzeń ido do kolejki w aptece po tanie pigułki to dla kogo to ma tam być i świcić sie za darmo To ona musi świcić na te gwiazde ?ale interes to interes byle by gwiazda była faktycznie wyży od tego liścia bobkowego i ona mi tyż nie bedzie przeszkadzać !. rozwiń
Avatar
precz z zaściankiem / 9 grudnia 2009 o 12:45
0
Pięścią między oczy, reklamą na głównym zabytku, i od razu zrobiło się pięknie i tak światowo.
Avatar
Sarkazm / 9 grudnia 2009 o 12:00
0
hehe skoro Pani poseł Gąsior-Marek może wieszać szmatę na kamienicy, to Herbapol juz nie?
Avatar
mboro / 9 grudnia 2009 o 10:53
0
I tak dobrze, że Herbapol a nie Coca Cola.
Avatar
widziałem / 9 grudnia 2009 o 10:41
0
Widziałem wieczorem Bramę. Wygląda super. nie ma żadnego świetlnego fiku-miku jak na supermarketach czy centrach handlowych. reklama mi nie przeszkadza, bo jest delikatnie wkomponowana w całość. Ci co w takie inicjatywy "wbijają szpilki, to nie ludzie, to wilki...". dziennik robi duzo szumu, może dlatego, że jako jedyna z gazet wychodzących w lublinie do tej pory nie pisał o świątecznych iluminacjach. Wszystkie inne tytuły podawały taką informację (ze zdjęciami Bramy również) w sobotnich wydaniach i nie miały żadnych zastrzeżeń ani co do wystroju miasta ani logo sponsora. Pewnie inne gazety się nie znają :-) a Dziennik się zna ale ma troszkę opóźniony zapłon.
Widziałem wieczorem Bramę. Wygląda super. nie ma żadnego świetlnego fiku-miku jak na supermarketach czy centrach handlowych. reklama mi nie przeszkadza, bo jest delikatnie wkomponowana w całość. Ci co w takie inicjatywy "wbijają szpilki, to nie ludzie, to wilki...". dziennik robi duzo szumu, może dlatego, że jako jedyna z gazet wychodzących w lublinie do tej pory nie pisał o świątecznych iluminacjach. Wszystkie inne tytuły podawały taką informację (ze zdjęciami Bramy również) w sobotnich wydaniach i nie miały żadnych zastrzeżeń ani... rozwiń
Avatar
Chłop Polski / 9 grudnia 2009 o 10:20
0
MOŻESZ MNE POWIEDŻECZ PANY LANDECKA ILE TO RAMION MA TA GWIAZDA BETLEJEMSKA ????......CZY PRZYPADKIEM NIE SZEŚĆ?????
BO JEŻELI SZEŚĆ TO ONA TAM NA TEJ BRAMIE MOŻE WISZEĆ,ONA MNIE NE BĘDŻE PRZESZKADZAĆ,BAAAA ONA MNE BĘNDŻE CZESZYĆ,......A TEN HERBAPOL NECH WISZI TYŻ ....TYLKO TROCHE NYŻYJ ........I JESZCZE JEDNO,TEN ŚWIATEŁ W NOCY NECH BARDŻEJ SZWECI NA GWIAZDA BO CHORE LUDŻE W NOCY NE CHODZOM,A HERBAPOL TO PRZECZESZ DLA CHORYCH.
Zobacz wszystkie komentarze 21

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Kupujesz mieszkanie? Nie daj się oszukać

Kupujesz mieszkanie? Nie daj się oszukać 0 0

Osoby kupujące mieszkanie na rynku wtórnym narażone są na zupełnie inne zagrożenia niż ci, którzy zdecydowali się na lokal od dewelopera. Zwracamy uwagę na te najważniejsze.

Ominęła zapory i wjechała w pociąg na przejeździe. Maszynista nie zauważył
galeria

Ominęła zapory i wjechała w pociąg na przejeździe. Maszynista nie zauważył 0 2

30-latka z Łukowa kierując mercedesem uderzyła w 30 wagon pociągu towarowego. Kobieta chwilę wcześniej ominęła stojący przed przejazdem samochód oraz „opuszczoną” półzaporę.

Bialskie Dni bez Długów. Bezpłatne porady dla zadłużonych

Bialskie Dni bez Długów. Bezpłatne porady dla zadłużonych 1 0

Trzy dni bezpłatnych porad i konsultacji w zakresie zadłużenia. Tak będą wyglądać Bialskie Dni bez Długów, od 16 do 20 listopada.

Premiera monodramu "Potestad" w Chatce Żaka
18 listopada 2018, 17:00

Premiera monodramu "Potestad" w Chatce Żaka 0 0

Co Gdzie Kiedy. 18 listopada o godz. 17 w Chatce Żaka (ul. Radziszewskiego 16) będzie miała miejsce polska premiera monodramu Eduardo Pavlovsky'ego Potestad.

Worek medali pływaków AZS UMCS Lublin w Łodzi

Worek medali pływaków AZS UMCS Lublin w Łodzi 1 1

Drugie w tym sezonie zawody z cyklu Arena Grand Prix Puchar Polski zostały rozegrane w Łodzi. Znowu sporo powodów do zadowolenia mieli zawodnicy AZS UMCS Lublin, którzy w sumie stawali na podium aż 42 razy

Lublin: Ktoś wyrzucił meble na przystanek [zdjęcia]
galeria

Lublin: Ktoś wyrzucił meble na przystanek [zdjęcia] 4 7

Starymi meblami zagracony został dziś rano jeden z przystanków komunikacji miejskiej w lubelskiej dzielnicy Czuby. MPK przyznaje, że to nie pierwszy taki przypadek, bo ekipom sprzątającym przystanek trafił się nawet… sedes

Szpital w Rykach: Konkurs teraz, umowa od przyszłego roku

Szpital w Rykach: Konkurs teraz, umowa od przyszłego roku 0 0

Lubelski NFZ ogłosił konkurs na świadczenia w zakresie nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej na terenie powiatu ryckiego. Oferty można składać do 26 listopada.

Planujesz wesele, bal, studniówkę? To wydarzenie jest dla Ciebie!
14 listopada 2018, 0:00
galeria

Planujesz wesele, bal, studniówkę? To wydarzenie jest dla Ciebie! 0

Suknie ślubne i wieczorowe, garnitury, kwiaty, obrączki i biżuteria, torty, dekoracje, zaproszenia, usługi foto, auta do ślubu – łącznie ponad 100 firm. To tylko fragment tego, co pojawi się na Targach ONA&ON – Ślub, Studniówka, Karnawał. Już 24-25 listopada hala Targów Lublin (ul. Dworcowa 11) wypełni się po brzegi ślubnymi inspiracjami. Nie zabraknie też pokazów mody, konkursów z atrakcyjnymi nagrodami i specjalnych rabatów. To już 16. edycja wydarzenia.

Niósł wilk razy kilka… Okradała pasażerów autobusów i wpadła

Niósł wilk razy kilka… Okradała pasażerów autobusów i wpadła 0 0

Autobusy komunikacji miejskiej były jej terenem działania, w którym czuła się niezwykle swobodnie. 55-letnia kobieta wielokrotnie okradała pasażerów. W sumie, jej łupem padły przedmioty o łącznej wartości około 5,5 tysiąca złotych.

Nowy marszałek województwa lubelskiego. Kto ma największe szanse?

Nowy marszałek województwa lubelskiego. Kto ma największe szanse? 7 36

Za tydzień radni sejmiku województwa spotkają się już w nowym składzie, wybiorą marszałka. Kto ma największe szanse?

MKS Perła gra dzisiaj w Szczecinie

MKS Perła gra dzisiaj w Szczecinie 2 0

MKS Perła Lublin w środowy wieczór zmierzy się z SPR Pogoń Szczecin. Obie ekipy są nadal zamieszane w grę w europejskich pucharach

Nowe miejsce dla dzieci w centrum Lublina [zdjęcia]
galeria

Nowe miejsce dla dzieci w centrum Lublina [zdjęcia] 2 0

Do Małego CSK nie jest łatwo trafić. Trzeba się dostać do budynku bocznym wejściem (od strony ul. Radziszewskiego). Pod schodami są drzwi, a za drzwiami urządzona przez IKEA przestrzeń. Jest zestaw małego kucharza, przestrzeń do rysowania, wygodne kanapy i hamaki. To tu będą odbywać się cykliczne warsztaty dla dzieci.

Morskie opowieści w Graffiti. Cztery Refy ponownie w Lublinie
17 listopada 2018, 18:00

Morskie opowieści w Graffiti. Cztery Refy ponownie w Lublinie 2 0

Co Gdzie Kiedy. Przed rokiem rozgrzali lubelską publikę w wieczorze szant i żeglarskich atrakcji, teraz wracają na scenę Graffiti (al. Piłsudskiego 13), aby ponownie zabrać nas w muzyczną wyprawę na morze. Mowa o zespole Cztery Refy, który już 17 listopada o godz. 18 wystąpi z koncertem Szanty Nocą 2.

Miasto chciało żeby remont ulic w centrum Lublina trwał dłużej. Dlaczego?

Miasto chciało żeby remont ulic w centrum Lublina trwał dłużej. Dlaczego? 6 25

Nawet do jesieni 2020 r. może trwać przebudowa Al. Racławickich, Lipowej i Poniatowskiego. Władze miasta dostały więcej czasu na wykonanie prac. Dla kierowców może to oznaczać dodatkowe pół roku utrudnień.

Nowa burmistrz Hrubieszowa: Mam swoją wizję miasta

Nowa burmistrz Hrubieszowa: Mam swoją wizję miasta 2 8

Rozmowa z Martą Majewską, nową burmistrz Hrubieszowa

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.