Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

23 stycznia 2015 r.
6:30
Edytuj ten wpis

Rewolucja w rozkładzie jazdy. Nowe trasy, zmiany w numerach linii

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
137 23 A A

Prawdziwa rewolucja czeka pasażerów komunikacji miejskiej. Można już powoli odzwyczajać się od obecnego układu linii autobusowych i trolejbusowych. Za kilka miesięcy wprowadzony zostanie nowy, a okresu przejściowego nie będzie

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Zmiany wejdą w życie już w tym roku. I nie będą one wprowadzane "stopniowo”.

- Chcielibyśmy nowy układ połączeń wprowadzić jako jedną kompleksową zmianę w okresie wakacyjnym, ewentualnie od września - zapowiada Justyna Góźdź z Zarządu Transportu Miejskiego. Nie będzie żadnego okresu przejściowego, ani stopniowego wypierania obecnych linii przez te "docelowe”. - Traktujemy nowy układ połączeń jako pewną zamkniętą całość, którą należy wprowadzić jednorazowo - tłumaczy rzeczniczka.

Zmiany będą polegały na wprowadzeniu nowych tras i zmianie już istniejących. W znacznym stopniu będzie się to wiązać z uruchomieniem nowo wybudowanych odcinków trakcji trolejbusowej. A pasażerowie będą musieli nauczyć się nowych numerów linii.

- Kwestia uporządkowania numeracji linii zostałaby wprowadzona wraz z nową siatką połączeń - przyznaje Góźdź. - Nie zostały jeszcze podjęte decyzje, w którym kierunku to pójdzie, czy pozostanie utrzymany podział na linie trolejbusowe i autobusowe, czy numeracja wszystkich linii będzie dwucyfrowa.

Na wiosnę planowane są konsultacje z mieszkańcami, którym ZTM ma przedstawić proponowane zmiany. Później chce zebrać opinie od pasażerów. Jest szansa, że przy okazji poprawiona zostanie obsługa tych rejonów miasta, których mieszkańcy narzekają na słabą komunikację, jak np. nowe bloki na Rudniku. Od wyniku tych konsultacji urzędnicy uzależniają ostateczny termin wprowadzenia nowej siatki komunikacyjnej.

Przed "godziną zero” miasto ma zorganizować dużą akcję informacyjną, także rozwieszając plakaty. - Zrobimy wszystko, żeby nawet ci pasażerowie, którzy rzadko korzystają z komunikacji, nie obudzili się zaskoczeni całkiem nową sytuacją - obiecuje Góźdź.

Najbliższą większą zmianą w lubelskiej komunikacji będzie zapowiadane na 1 marca całkowite zastąpienie trolejbusami autobusów obsługujących linię 9.
Czytaj więcej o:

Komentarze 23

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Deb0308el / 11 października 2016 o 12:42
0
Dzięki wielkie za podpowiedzi! Czasami człowiek siedzi i trudzi się nad rozwiązaniem problemu, a tu wystarczy załączyć komputer i tak wiele odpowiedzi w jednym. Deb0308 - Warto to zaglądać:
Avatar
coolEjaż / 29 stycznia 2015 o 13:16
0

Dawno, dawno temu - gdy byłem jeszcze małym chłopcem, a po Lublinie jeździły autobusy marki Autosan - jeździły linie "bis". Czyli pospieszne. Były nieco droższe od "normalnych" kursów. Nie zdawało to egzaminu, ponieważ w pewnym momencie przy "korkowaniu" miasta autobusy zwykłe i "-bis" jechały kolumną. Zresztą pospieszny kurs po postoku w korku przestawał być pospieszny.

Były też eksperymenty z mikrobusami. Po mieście jeździły Nys-ki. I też był tylko harmider... Szybko się z tego wycofano.

Ale pomysł, by głownymi dwupasmowymi arteriami jeździły szybkie linie godny jest przemyślenia. Tyle, że ceny biletów - jeśli będą wyższe od normalnych - mogą cały projekt zdusić w zarodku...

Pozdrawiam


Dawno, dawno temu - gdy byłem jeszcze małym chłopcem, a po Lublinie jeździły autobusy marki Autosan - jeździły linie "bis". Czyli pospieszne. Były nieco droższe od "normalnych" kursów. Nie zdawało to egzaminu, ponieważ w pewnym momencie przy "korkowaniu" miasta autobusy zwykłe i "-bis" jechały kolumną. Zresztą pospieszny kurs po postoku w korku przestawał być pospieszny.

Były też eksperymenty z mikrobusami. Po mieście jeździły Nys-ki. I też był tylko harmider... Szybko się z tego wycofano.

Ale pomysł, by głownymi dwupasmowymi arteriami jeździły szybkie linie godny jest przemyślenia. Tyle, że ceny biletów - jeśli będą wyższe od normalnych - mogą cały projekt zdusić w zarodku...

Pozdrawiam

Jeśli nie pośpieszna, to może po prostu "zwykła" linia wzdłuż dwupasmówki -np.kursująca między Zbożową(czy Ogrodem Botanicznym/Skansenem) przez Dw.Gł.PKS -Rondo Makro -do Felina. Po co się "dziesiątki minut" tłuc od Głównego PKSu do Felina z przesiadkami , jeśli można było by szybciej to zrobić? Do tego jeszcze "dorobić" przystanki(zatoki) przy: Obi Chemiczna  oraz gdzieś w pobliżu kładki "Tatary -Przyjaźni"(od strony ul.Hutniczej czyli jadąc w kierunku PKSu) -i może taka linia była by całkiem szybka i "rentowna" ? Zauważcie przecież, że nie ma żadnej linii z Felina do Dworca PKS...-niby jest linia 47 na Felin, ale rzadko, no i którędy ona "nakreca" ?!

ła" linia wzdłuż dwupasmówki -np.kursująca między Zbożową(czy Ogrodem Botanicznym/Skansenem) przez Dw.Gł.PKS -Rondo Makro -do Felina. Po co się "dziesiątki minut" tłuc od Głównego PKSu do Felina z przesiadkami , jeśli można było by szybciej to zrobić? Do tego jeszcze "dorobić" przystanki(zatoki) przy: Obi Chemiczna  oraz gdzieś w pobliżu kładki "Tatary -Przyjaźni"(od strony ul.Hutniczej czyli jadąc w kierunku PKSu) -i może taka linia była by całkiem szybka i "rentowna" ? Zauważcie przecież, że nie ma żadnej linii z Felina do Dworca PKS.... rozwiń
Avatar
Marek68 / 29 stycznia 2015 o 08:04
0

Moim zdaniem: powinni wprowadzić chociaż jedną linię, która "śmiga" po dwupasmówce : od Zbożowej/Ogrodu Botanicznego przez Dworzec PKS , Rondo Makro do Felina lub nawet Świdnika. Aby można było szybko dotrzeć np.z Dworca PKS do Felina, zamiast się "kolebotać" kilkadziesiąt minut (z przesiadkami) po pokrętnych ulicach. Oprócz tego "dodać" linie pośpieszne -np.9 pośpieszna zatrzymywała by się na najważniejszych przystankach (między innymi: Park Akademicki, Zana Leclerc, Plac Wolności, Park Bronowice, Dworzec Północny).

Dawno, dawno temu - gdy byłem jeszcze małym chłopcem, a po Lublinie jeździły autobusy marki Autosan - jeździły linie "bis". Czyli pospieszne. Były nieco droższe od "normalnych" kursów. Nie zdawało to egzaminu, ponieważ w pewnym momencie przy "korkowaniu" miasta autobusy zwykłe i "-bis" jechały kolumną. Zresztą pospieszny kurs po postoku w korku przestawał być pospieszny.

Były też eksperymenty z mikrobusami. Po mieście jeździły Nys-ki. I też był tylko harmider... Szybko się z tego wycofano.

Ale pomysł, by głownymi dwupasmowymi arteriami jeździły szybkie linie godny jest przemyślenia. Tyle, że ceny biletów - jeśli będą wyższe od normalnych - mogą cały projekt zdusić w zarodku...

Pozdrawiam

Dawno, dawno temu - gdy byłem jeszcze małym chłopcem, a po Lublinie jeździły autobusy marki Autosan - jeździły linie "bis". Czyli pospieszne. Były nieco droższe od "normalnych" kursów. Nie zdawało to egzaminu, ponieważ w pewnym momencie przy "korkowaniu" miasta autobusy zwykłe i "-bis" jechały kolumną. Zresztą pospieszny kurs po postoku w korku przestawał być pospieszny.

Były też eksperymenty z mikrobusami. Po mieście jeździły Nys-ki. I też był tylko harmider... Szybko się z tego wycofano.

Ale pomysł, by głown... rozwiń

Avatar
coolEjaż / 24 stycznia 2015 o 16:39
0

Ty tak na serio? "Pospieszna" linia? Przecież to jest śmieszne, niby jak sobie to wyobrażasz? Już i tak wystarczający zamęt jest, np. w przypadku linii 55, przy której pojawiają się literki--a to Felin Europark, a to Świdnik Helikopter, a to Felin ale okrężną trasą i ludzie się gubią, o kierowcach, szczególnie tych młodych lepiej nie mówić... Poza tym dla Ciebie najważniejszym przystankiem może być Leclerc, a dla kogoś innego Perłowa czy Mełgiewska i zaraz kolejny problem.


Ty tak na serio? "Pospieszna" linia? Przecież to jest śmieszne, niby jak sobie to wyobrażasz? Już i tak wystarczający zamęt jest, np. w przypadku linii 55, przy której pojawiają się literki--a to Felin Europark, a to Świdnik Helikopter, a to Felin ale okrężną trasą i ludzie się gubią, o kierowcach, szczególnie tych młodych lepiej nie mówić... Poza tym dla Ciebie najważniejszym przystankiem może być Leclerc, a dla kogoś innego Perłowa czy Mełgiewska i zaraz kolejny problem.

Akurat nie Leclerk -bo tam nie lubię jeździć... Tak, pośpieszna linia jak najbardziej -aby można było szybko dojechać z jednego końca miasta do drugiego. Nie udawaj, że nie wiesz o co chodzi z tymi ważniejszymi przystankami... Przecież np.autobus międzymiastowy (pośpieszny) też nie staje "na wioskach" -a dla niektorych wioski są równie ważne. Jakoś w okolicach Katowic jeżdżą autobusy pośpieszne i przyśpieszone -i chyba nikt "nie jęczy" w kwestionowaniu "ważności" przystanków...

Natomiast w Świdniku jeden przystanek (w Centrum) dla autobusu MPK/ZTM pośpesznego.

Akurat nie Leclerk -bo tam nie lubię jeździć... Tak, pośpieszna linia jak najbardziej -aby można było szybko dojechać z jednego końca miasta do drugiego. Nie udawaj, że nie wiesz o co chodzi z tymi ważniejszymi przystankami... Przecież np.autobus międzymiastowy (pośpieszny) też nie staje "na wioskach" -a dla niektorych wioski są równie ważne. Jakoś w okolicach Katowic jeżdżą autobusy pośpieszne i przyśpieszone -i chyba nikt "nie jęczy" w kwestionowaniu "ważności" przystanków...

Natomiast w Świdniku jeden przystanek (w Centrum) dla... rozwiń

Avatar
Gość / 24 stycznia 2015 o 03:55
0
Jak bym dojechał 12 na 5 do pracy to by było fajnie ale takiej zmiany nie zrobia
Avatar
ananasik / 23 stycznia 2015 o 22:45
0

w imieniu mieszkańców gminy Konopnica i Wojciechów może wreszcie ktoś pomyśli o wydłużeniu lini 85  z OSP MOTYCZ LEŚNY  do PALIKIJE  kościół sklep tak jak było dawno temu  jak jeszcze jeżdziło parę kursów MPK z lublina.Rano przed godz 7 i 8 busy nie wszystkich zabieraja z przystanków w Palikijach i Sporniaku ,trzeba cos z tym zrobić tak dalej być nie może przecież wojtowie gmin powinni sie dogadać w tej sprawie przecież 3km dalej czy 8km dalej trasa mogła by powstac problem narasta a tego nikt nie widzi czy udaje zróbcie coś w tym kierunku my dużo nie chcemy tylko dojeżdżać do pracy ,szkoły.

w imieniu mieszkańców gminy Konopnica i Wojciechów może wreszcie ktoś pomyśli o wydłużeniu lini 85  z OSP MOTYCZ LEŚNY  do PALIKIJE  kościół sklep tak jak było dawno temu  jak jeszcze jeżdziło parę kursów MPK z lublina.Rano przed godz 7 i 8 busy nie wszystkich zabieraja z przystanków w Palikijach i Sporniaku ,trzeba cos z tym zrobić tak dalej być nie może przecież wojtowie gmin powinni sie dogadać w tej sprawie przecież 3km dalej czy 8km dalej trasa mogła by powstac problem narasta a tego nikt nie widzi czy udaje zróbc... rozwiń

Avatar
Robert / 23 stycznia 2015 o 21:28
0

Ja w imieniu mieszkańców Motycza, Radawca, Matczyna, Konopnicy również proszę o linię. 

Avatar
wiktoria / 23 stycznia 2015 o 20:40
0

mam nadzieję, że zrobią coś z linią 3. Czasami opóźnienia tego autobusu są naprawdę nie do zniesienia. Czeka się kilkanaście minut, czasami jakiś kurs w ogóle wypada. Autobus ma do przejechania całe miasto, z Dąbrowicy do Głuska/Dominowa, więc jak się ma nie spóźniać. Nie wspomnę już  tym, że w godzinach kiedy jest najwięcej pasażerów puszczają najstarsze autobusy,w których jest bardzo mało miejsca, a do tego są obsmarowane graffiti i huczą na całe miasto. To już przesada. Do tego wydaję mi się, że to jedyna linia, na której można się jeszcze przejechać tym przeżytkiem. 

mam nadzieję, że zrobią coś z linią 3. Czasami opóźnienia tego autobusu są naprawdę nie do zniesienia. Czeka się kilkanaście minut, czasami jakiś kurs w ogóle wypada. Autobus ma do przejechania całe miasto, z Dąbrowicy do Głuska/Dominowa, więc jak się ma nie spóźniać. Nie wspomnę już  tym, że w godzinach kiedy jest najwięcej pasażerów puszczają najstarsze autobusy,w których jest bardzo mało miejsca, a do tego są obsmarowane graffiti i huczą na całe miasto. To już przesada. Do tego wydaję mi się, że to jedyna linia, na której można si... rozwiń

Avatar
egz / 23 stycznia 2015 o 19:31
0

szybki tramway by sie przydal ze wschodu na zachod oraz polnoc poludnie, lub kolej obwodowa dookola Lbn i przystanki przy koncowych linii autobusowych. i nie opowiadac, ze to bzdury, bo Olsztyn odbudowuje siec linii tramwajowych a gorki nie przeszadzaja w Lizbonie czy San Francisco. Z reszta co to za gorki ? smiech na sali :)

Avatar
elle / 23 stycznia 2015 o 18:07
0

Moim zdaniem: powinni wprowadzić chociaż jedną linię, która "śmiga" po dwupasmówce : od Zbożowej/Ogrodu Botanicznego przez Dworzec PKS , Rondo Makro do Felina lub nawet Świdnika. Aby można było szybko dotrzeć np.z Dworca PKS do Felina, zamiast się "kolebotać" kilkadziesiąt minut (z przesiadkami) po pokrętnych ulicach. Oprócz tego "dodać" linie pośpieszne -np.9 pośpieszna zatrzymywała by się na najważniejszych przystankach (między innymi: Park Akademicki, Zana Leclerc, Plac Wolności, Park Bronowice, Dworzec Północny).

Ty tak na serio? "Pospieszna" linia? Przecież to jest śmieszne, niby jak sobie to wyobrażasz? Już i tak wystarczający zamęt jest, np. w przypadku linii 55, przy której pojawiają się literki--a to Felin Europark, a to Świdnik Helikopter, a to Felin ale okrężną trasą i ludzie się gubią, o kierowcach, szczególnie tych młodych lepiej nie mówić... Poza tym dla Ciebie najważniejszym przystankiem może być Leclerc, a dla kogoś innego Perłowa czy Mełgiewska i zaraz kolejny problem.

Ty tak na serio? "Pospieszna" linia? Przecież to jest śmieszne, niby jak sobie to wyobrażasz? Już i tak wystarczający zamęt jest, np. w przypadku linii 55, przy której pojawiają się literki--a to Felin Europark, a to Świdnik Helikopter, a to Felin ale okrężną trasą i ludzie się gubią, o kierowcach, szczególnie tych młodych lepiej nie mówić... Poza tym dla Ciebie najważniejszym przystankiem może być Leclerc, a dla kogoś innego Perłowa czy Mełgiewska i zaraz kolejny problem.

rozwiń
Avatar
Deb0308el / 11 października 2016 o 12:42
0
Dzięki wielkie za podpowiedzi! Czasami człowiek siedzi i trudzi się nad rozwiązaniem problemu, a tu wystarczy załączyć komputer i tak wiele odpowiedzi w jednym. Deb0308 - Warto to zaglądać:
Avatar
coolEjaż / 29 stycznia 2015 o 13:16
0

Dawno, dawno temu - gdy byłem jeszcze małym chłopcem, a po Lublinie jeździły autobusy marki Autosan - jeździły linie "bis". Czyli pospieszne. Były nieco droższe od "normalnych" kursów. Nie zdawało to egzaminu, ponieważ w pewnym momencie przy "korkowaniu" miasta autobusy zwykłe i "-bis" jechały kolumną. Zresztą pospieszny kurs po postoku w korku przestawał być pospieszny.

Były też eksperymenty z mikrobusami. Po mieście jeździły Nys-ki. I też był tylko harmider... Szybko się z tego wycofano.

Ale pomysł, by głownymi dwupasmowymi arteriami jeździły szybkie linie godny jest przemyślenia. Tyle, że ceny biletów - jeśli będą wyższe od normalnych - mogą cały projekt zdusić w zarodku...

Pozdrawiam


Dawno, dawno temu - gdy byłem jeszcze małym chłopcem, a po Lublinie jeździły autobusy marki Autosan - jeździły linie "bis". Czyli pospieszne. Były nieco droższe od "normalnych" kursów. Nie zdawało to egzaminu, ponieważ w pewnym momencie przy "korkowaniu" miasta autobusy zwykłe i "-bis" jechały kolumną. Zresztą pospieszny kurs po postoku w korku przestawał być pospieszny.

Były też eksperymenty z mikrobusami. Po mieście jeździły Nys-ki. I też był tylko harmider... Szybko się z tego wycofano.

Ale pomysł, by głownymi dwupasmowymi arteriami jeździły szybkie linie godny jest przemyślenia. Tyle, że ceny biletów - jeśli będą wyższe od normalnych - mogą cały projekt zdusić w zarodku...

Pozdrawiam

Jeśli nie pośpieszna, to może po prostu "zwykła" linia wzdłuż dwupasmówki -np.kursująca między Zbożową(czy Ogrodem Botanicznym/Skansenem) przez Dw.Gł.PKS -Rondo Makro -do Felina. Po co się "dziesiątki minut" tłuc od Głównego PKSu do Felina z przesiadkami , jeśli można było by szybciej to zrobić? Do tego jeszcze "dorobić" przystanki(zatoki) przy: Obi Chemiczna  oraz gdzieś w pobliżu kładki "Tatary -Przyjaźni"(od strony ul.Hutniczej czyli jadąc w kierunku PKSu) -i może taka linia była by całkiem szybka i "rentowna" ? Zauważcie przecież, że nie ma żadnej linii z Felina do Dworca PKS...-niby jest linia 47 na Felin, ale rzadko, no i którędy ona "nakreca" ?!

ła" linia wzdłuż dwupasmówki -np.kursująca między Zbożową(czy Ogrodem Botanicznym/Skansenem) przez Dw.Gł.PKS -Rondo Makro -do Felina. Po co się "dziesiątki minut" tłuc od Głównego PKSu do Felina z przesiadkami , jeśli można było by szybciej to zrobić? Do tego jeszcze "dorobić" przystanki(zatoki) przy: Obi Chemiczna  oraz gdzieś w pobliżu kładki "Tatary -Przyjaźni"(od strony ul.Hutniczej czyli jadąc w kierunku PKSu) -i może taka linia była by całkiem szybka i "rentowna" ? Zauważcie przecież, że nie ma żadnej linii z Felina do Dworca PKS.... rozwiń
Avatar
Marek68 / 29 stycznia 2015 o 08:04
0

Moim zdaniem: powinni wprowadzić chociaż jedną linię, która "śmiga" po dwupasmówce : od Zbożowej/Ogrodu Botanicznego przez Dworzec PKS , Rondo Makro do Felina lub nawet Świdnika. Aby można było szybko dotrzeć np.z Dworca PKS do Felina, zamiast się "kolebotać" kilkadziesiąt minut (z przesiadkami) po pokrętnych ulicach. Oprócz tego "dodać" linie pośpieszne -np.9 pośpieszna zatrzymywała by się na najważniejszych przystankach (między innymi: Park Akademicki, Zana Leclerc, Plac Wolności, Park Bronowice, Dworzec Północny).

Dawno, dawno temu - gdy byłem jeszcze małym chłopcem, a po Lublinie jeździły autobusy marki Autosan - jeździły linie "bis". Czyli pospieszne. Były nieco droższe od "normalnych" kursów. Nie zdawało to egzaminu, ponieważ w pewnym momencie przy "korkowaniu" miasta autobusy zwykłe i "-bis" jechały kolumną. Zresztą pospieszny kurs po postoku w korku przestawał być pospieszny.

Były też eksperymenty z mikrobusami. Po mieście jeździły Nys-ki. I też był tylko harmider... Szybko się z tego wycofano.

Ale pomysł, by głownymi dwupasmowymi arteriami jeździły szybkie linie godny jest przemyślenia. Tyle, że ceny biletów - jeśli będą wyższe od normalnych - mogą cały projekt zdusić w zarodku...

Pozdrawiam

Dawno, dawno temu - gdy byłem jeszcze małym chłopcem, a po Lublinie jeździły autobusy marki Autosan - jeździły linie "bis". Czyli pospieszne. Były nieco droższe od "normalnych" kursów. Nie zdawało to egzaminu, ponieważ w pewnym momencie przy "korkowaniu" miasta autobusy zwykłe i "-bis" jechały kolumną. Zresztą pospieszny kurs po postoku w korku przestawał być pospieszny.

Były też eksperymenty z mikrobusami. Po mieście jeździły Nys-ki. I też był tylko harmider... Szybko się z tego wycofano.

Ale pomysł, by głown... rozwiń

Avatar
coolEjaż / 24 stycznia 2015 o 16:39
0

Ty tak na serio? "Pospieszna" linia? Przecież to jest śmieszne, niby jak sobie to wyobrażasz? Już i tak wystarczający zamęt jest, np. w przypadku linii 55, przy której pojawiają się literki--a to Felin Europark, a to Świdnik Helikopter, a to Felin ale okrężną trasą i ludzie się gubią, o kierowcach, szczególnie tych młodych lepiej nie mówić... Poza tym dla Ciebie najważniejszym przystankiem może być Leclerc, a dla kogoś innego Perłowa czy Mełgiewska i zaraz kolejny problem.


Ty tak na serio? "Pospieszna" linia? Przecież to jest śmieszne, niby jak sobie to wyobrażasz? Już i tak wystarczający zamęt jest, np. w przypadku linii 55, przy której pojawiają się literki--a to Felin Europark, a to Świdnik Helikopter, a to Felin ale okrężną trasą i ludzie się gubią, o kierowcach, szczególnie tych młodych lepiej nie mówić... Poza tym dla Ciebie najważniejszym przystankiem może być Leclerc, a dla kogoś innego Perłowa czy Mełgiewska i zaraz kolejny problem.

Akurat nie Leclerk -bo tam nie lubię jeździć... Tak, pośpieszna linia jak najbardziej -aby można było szybko dojechać z jednego końca miasta do drugiego. Nie udawaj, że nie wiesz o co chodzi z tymi ważniejszymi przystankami... Przecież np.autobus międzymiastowy (pośpieszny) też nie staje "na wioskach" -a dla niektorych wioski są równie ważne. Jakoś w okolicach Katowic jeżdżą autobusy pośpieszne i przyśpieszone -i chyba nikt "nie jęczy" w kwestionowaniu "ważności" przystanków...

Natomiast w Świdniku jeden przystanek (w Centrum) dla autobusu MPK/ZTM pośpesznego.

Akurat nie Leclerk -bo tam nie lubię jeździć... Tak, pośpieszna linia jak najbardziej -aby można było szybko dojechać z jednego końca miasta do drugiego. Nie udawaj, że nie wiesz o co chodzi z tymi ważniejszymi przystankami... Przecież np.autobus międzymiastowy (pośpieszny) też nie staje "na wioskach" -a dla niektorych wioski są równie ważne. Jakoś w okolicach Katowic jeżdżą autobusy pośpieszne i przyśpieszone -i chyba nikt "nie jęczy" w kwestionowaniu "ważności" przystanków...

Natomiast w Świdniku jeden przystanek (w Centrum) dla... rozwiń

Avatar
Gość / 24 stycznia 2015 o 03:55
0
Jak bym dojechał 12 na 5 do pracy to by było fajnie ale takiej zmiany nie zrobia
Avatar
ananasik / 23 stycznia 2015 o 22:45
0

w imieniu mieszkańców gminy Konopnica i Wojciechów może wreszcie ktoś pomyśli o wydłużeniu lini 85  z OSP MOTYCZ LEŚNY  do PALIKIJE  kościół sklep tak jak było dawno temu  jak jeszcze jeżdziło parę kursów MPK z lublina.Rano przed godz 7 i 8 busy nie wszystkich zabieraja z przystanków w Palikijach i Sporniaku ,trzeba cos z tym zrobić tak dalej być nie może przecież wojtowie gmin powinni sie dogadać w tej sprawie przecież 3km dalej czy 8km dalej trasa mogła by powstac problem narasta a tego nikt nie widzi czy udaje zróbcie coś w tym kierunku my dużo nie chcemy tylko dojeżdżać do pracy ,szkoły.

w imieniu mieszkańców gminy Konopnica i Wojciechów może wreszcie ktoś pomyśli o wydłużeniu lini 85  z OSP MOTYCZ LEŚNY  do PALIKIJE  kościół sklep tak jak było dawno temu  jak jeszcze jeżdziło parę kursów MPK z lublina.Rano przed godz 7 i 8 busy nie wszystkich zabieraja z przystanków w Palikijach i Sporniaku ,trzeba cos z tym zrobić tak dalej być nie może przecież wojtowie gmin powinni sie dogadać w tej sprawie przecież 3km dalej czy 8km dalej trasa mogła by powstac problem narasta a tego nikt nie widzi czy udaje zróbc... rozwiń

Avatar
Robert / 23 stycznia 2015 o 21:28
0

Ja w imieniu mieszkańców Motycza, Radawca, Matczyna, Konopnicy również proszę o linię. 

Avatar
wiktoria / 23 stycznia 2015 o 20:40
0

mam nadzieję, że zrobią coś z linią 3. Czasami opóźnienia tego autobusu są naprawdę nie do zniesienia. Czeka się kilkanaście minut, czasami jakiś kurs w ogóle wypada. Autobus ma do przejechania całe miasto, z Dąbrowicy do Głuska/Dominowa, więc jak się ma nie spóźniać. Nie wspomnę już  tym, że w godzinach kiedy jest najwięcej pasażerów puszczają najstarsze autobusy,w których jest bardzo mało miejsca, a do tego są obsmarowane graffiti i huczą na całe miasto. To już przesada. Do tego wydaję mi się, że to jedyna linia, na której można się jeszcze przejechać tym przeżytkiem. 

mam nadzieję, że zrobią coś z linią 3. Czasami opóźnienia tego autobusu są naprawdę nie do zniesienia. Czeka się kilkanaście minut, czasami jakiś kurs w ogóle wypada. Autobus ma do przejechania całe miasto, z Dąbrowicy do Głuska/Dominowa, więc jak się ma nie spóźniać. Nie wspomnę już  tym, że w godzinach kiedy jest najwięcej pasażerów puszczają najstarsze autobusy,w których jest bardzo mało miejsca, a do tego są obsmarowane graffiti i huczą na całe miasto. To już przesada. Do tego wydaję mi się, że to jedyna linia, na której można si... rozwiń

Avatar
egz / 23 stycznia 2015 o 19:31
0

szybki tramway by sie przydal ze wschodu na zachod oraz polnoc poludnie, lub kolej obwodowa dookola Lbn i przystanki przy koncowych linii autobusowych. i nie opowiadac, ze to bzdury, bo Olsztyn odbudowuje siec linii tramwajowych a gorki nie przeszadzaja w Lizbonie czy San Francisco. Z reszta co to za gorki ? smiech na sali :)

Avatar
elle / 23 stycznia 2015 o 18:07
0

Moim zdaniem: powinni wprowadzić chociaż jedną linię, która "śmiga" po dwupasmówce : od Zbożowej/Ogrodu Botanicznego przez Dworzec PKS , Rondo Makro do Felina lub nawet Świdnika. Aby można było szybko dotrzeć np.z Dworca PKS do Felina, zamiast się "kolebotać" kilkadziesiąt minut (z przesiadkami) po pokrętnych ulicach. Oprócz tego "dodać" linie pośpieszne -np.9 pośpieszna zatrzymywała by się na najważniejszych przystankach (między innymi: Park Akademicki, Zana Leclerc, Plac Wolności, Park Bronowice, Dworzec Północny).

Ty tak na serio? "Pospieszna" linia? Przecież to jest śmieszne, niby jak sobie to wyobrażasz? Już i tak wystarczający zamęt jest, np. w przypadku linii 55, przy której pojawiają się literki--a to Felin Europark, a to Świdnik Helikopter, a to Felin ale okrężną trasą i ludzie się gubią, o kierowcach, szczególnie tych młodych lepiej nie mówić... Poza tym dla Ciebie najważniejszym przystankiem może być Leclerc, a dla kogoś innego Perłowa czy Mełgiewska i zaraz kolejny problem.

Ty tak na serio? "Pospieszna" linia? Przecież to jest śmieszne, niby jak sobie to wyobrażasz? Już i tak wystarczający zamęt jest, np. w przypadku linii 55, przy której pojawiają się literki--a to Felin Europark, a to Świdnik Helikopter, a to Felin ale okrężną trasą i ludzie się gubią, o kierowcach, szczególnie tych młodych lepiej nie mówić... Poza tym dla Ciebie najważniejszym przystankiem może być Leclerc, a dla kogoś innego Perłowa czy Mełgiewska i zaraz kolejny problem.

rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 23

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 19 lipca 2018 r.

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 19 lipca 2018 r. 0 0

Lekkoatletyczni Mistrzowie Lublina w Centrum Historii Sportu [zdjęcia]
galeria

Lekkoatletyczni Mistrzowie Lublina w Centrum Historii Sportu [zdjęcia] 1 0

Wernisaż wystawy "Lekkoatletyczni Mistrzowie Lublina" odbył się w środę w Centrum Historii Sportu w Lublinie.

Lubelskie wojsko sprzedaje stary sprzęt. Co można kupić? [zdjęcia]
galeria

Lubelskie wojsko sprzedaje stary sprzęt. Co można kupić? [zdjęcia] 24 4

Tarpany, ciężarówki star z chłodniami i inne wojskowe skarby czekają na chętnych w ostatnim w te wakacje przetargu Agencji Mienia Wojskowego, która zarabia w ten sposób na modernizację polskiej armii.

Pan Janusz jedzie dla Bianki. Spotyka życzliwych ludzi

Pan Janusz jedzie dla Bianki. Spotyka życzliwych ludzi 0 2

Janusz Kobyłka jedzie dookoła Polski dla chorej Bianki. W trasę wyruszył z Lubartowa 30 czerwca. Wczoraj był już Lubuskiem. Do domu wróci w połowie sierpnia

Historyczne odkrycie przed Bramą Krakowską w Lublinie. Jak będzie wyglądać "okno czasu"?
galeria
film

Historyczne odkrycie przed Bramą Krakowską w Lublinie. Jak będzie wyglądać "okno czasu"? 24 9

Przed Bramą Krakowską zaczęły się prace przy zabezpieczaniu studni odkrytej podczas wymiany nawierzchni pl. Łokietka. Betonowy krąg ma wzmocnić konstrukcję i umożliwić późniejsze zamontowanie „okna czasu”, przez które zajrzymy w 22-metrową otchłań. Już w czwartek możemy poznać szczegóły tej nowej atrakcji.

"Zdrowych świń nie powinno się wybijać". Wyrok na zwierzęta odroczony

"Zdrowych świń nie powinno się wybijać". Wyrok na zwierzęta odroczony 12 7

Po wtorkowej blokadzie rolników, inspekcja weterynaryjna wstrzymała akcję wybijania świń w miejscowości Dawidy (gm. Jabłoń).

Są już bilety na Festiwal Filmu i Sztuki Dwa Brzegi 2018

Są już bilety na Festiwal Filmu i Sztuki Dwa Brzegi 2018 1 0

Co Gdzie Kiedy. Można już kupić bilety na wydarzenia 12. Festiwalu Filmu i Sztuki Dwa Brzegi, który zaczyna się 28 lipca.

Po kontroli w Lubelskiem: Margaryna zamiast masła, a żółty ser wcale nie był serem

Po kontroli w Lubelskiem: Margaryna zamiast masła, a żółty ser wcale nie był serem 34 15

Z białego sera ciekła granatowa serwatka, obiecywane przez jadłospis masło leżało w magazynie, a na talerzach lądowała margaryna, zaś żółty ser wcale nie był serem. Na takie ciekawostki natknęli się kontrolerzy w firmach dostarczających posiłki m.in. do szkół, przedszkoli, żłobków oraz szpitala.

Wisła Puławy pokonała w sparingu Chełmiankę 2:1

Wisła Puławy pokonała w sparingu Chełmiankę 2:1 10 0

Wisła Puławy wygrała w środę z Chełmianką 2:1. W sobotę podopieczni Jacka Magnuszewskiego zagrają w Kozienicach z tamtejszą Energią. Mecz rozpocznie się o godz. 11

Właściciel Stokrotek wygrywa z fiskusem. Emperia nie musi płacić 200 mln zł podatku

Właściciel Stokrotek wygrywa z fiskusem. Emperia nie musi płacić 200 mln zł podatku 20 7

Emperia, czyli właściciel ogólnopolskiej sieci supermarketów Stokrotka, nie musi płacić około 200 milionów złotych podatku – uznał we wtorek Wojewódzki Sądu Administracyjny w Warszawie i uchylił decyzję Dyrektora Izby Administracji Skarbowej.

Avia zremisowała w sparingu z KSZO. Powrót Mateusza Jarzynki?

Avia zremisowała w sparingu z KSZO. Powrót Mateusza Jarzynki? 3 0

Piłkarze ze Świdnika mają za sobą mecz kontrolny z kolejnym mocnym rywalem. W sobotę przegrali z Radomiakiem 0:2, a w środę zremisowali bezbramkowo z KSZO Ostrowiec Świętokrzyski

Urszula Dudziak w Filharmonii Lubelskiej
9 września 2018, 19:00

Urszula Dudziak w Filharmonii Lubelskiej 3 0

Co Gdzie Kiedy. 9 września o godz. 19 w Filharmonii Lubelskiej (ul. Curie-Skłodowskiej 5) wystąpi legenda polskiej sceny muzycznej - Urszula Dudziak. Artystka wystąpi z koncertem pt. Wyśpiewam wam więcej.

Została Miss Lubelszczyzny Nastolatek. Pracowała już w Mediolanie i Paryżu [zdjęcia]
galeria

Została Miss Lubelszczyzny Nastolatek. Pracowała już w Mediolanie i Paryżu [zdjęcia] 14 5

Karolina Wojtiuk, która została pierwszą wicemiss Lubelszczyzny 2018, będzie reprezentować nasze województwo podczas gali finałowej Miss Polski 2018. Impreza odbędzie się w grudniu w Krynicy Zdroju.

Przy ośrodku dla cudzoziemców w Białej Podlaskiej powstanie punkt przedszkolny

Przy ośrodku dla cudzoziemców w Białej Podlaskiej powstanie punkt przedszkolny 0 1

Przy ośrodku dla cudzoziemców w Białej Podlaskiej powstanie punkt przedszkolny. Władze miasta udzieliły już pozwolenia na budowę.

Zaginęła 65-latka z Kocka. Może potrzebować pilnej pomocy

Zaginęła 65-latka z Kocka. Może potrzebować pilnej pomocy 24 0

3 lipca w Kocku (pow. lubartowski) zaginęła Maria Krystyna Nowicka.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.