16 nowych przegubowych autobusów marki Solaris ma wozić pasażerów kilku popularnych linii. Miasto ponownie rozstrzygnęło przetarg na obsługę linii. To już trzecie rozstrzygnięcie, poprzednie dwa zostały unieważnione, a procedury ciągnęły się miesiącami
Wewnątrz każdego z autobusów muszą się znaleźć tablice LCD wyświetlające trasę przejazdu w postaci "koralików” wraz z informacją o możliwych przesiadkach na każdym z przystanków. Autobusy będą mieć też system głosowej zapowiedzi przystanków. Muszą być wymalowane w miejskie barwy.
Nowe przegubowce, w dni powszednie mają obsługiwać linie 9, 10, 17, 18 i 55, w soboty linię 8, zaś w niedzielę 28. W wakacje w dni powszednie spotkamy je na trasach nr 8, 17, 18, 37 i 40 a w weekendy na liniach 8, 25 i 37. Umowa z przewoźnikiem zostanie zawarta na osiem lat.
Kiedy nowe autobusy wyjadą na ulice? Odpowiedź nie jest tak oczywista. - Rozpoczęcie świadczenia usługi nastąpi w terminie 6 miesięcy od daty zawarcia umowy - informuje Góźdź. - Podpisanie umowy będzie mogło nastąpić po upływie 10 dni od daty rozstrzygnięcia przetargu. Taki termin mają pozostali wykonawcy na złożenie ewentualnych odwołań - dodaje.
Dlatego teraz wszystko zależy od tego, czy przegrani będą odwoływać się od rozstrzygnięcia. A dodajmy, że jest to już trzeci wynik tego samego przetargu. Za pierwszym razem jako zwycięzcę ZTM wskazał lubelską spółkę BP Tour (z ceną 70,8 miliona zł). Od tego rozstrzygnięcia odwołało się droższe o milion konsorcjum firm Meteor i Irex-1, a Krajowa Izba Odwoławcza wydała wyrok nakazujący komisji z ZTM ponowną ocenę ofert. Po takiej ocenie miasto znów ogłosiło BP Tour zwycięzcą, konsorcjum znów się odwołało, ale tym razem wyrok nakazywał miastu wykluczenie oferty BP Tour i wybranie zwycięzcy spośród pozostałych ofert.
Teraz ZTM wybrał ofertę konsorcjum, a wszystkie pozostałe wykluczył, uznając że nie spełniły wymagań.