Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

3 lipca 2014 r.
13:30
Edytuj ten wpis

Uczelnie kuszą: Zacznij studia bez matury, zdasz za rok. Ministerstwo: To naruszanie prawa

2 19 A A

- Nie zdałeś matury? Nie szkodzi, i tak możesz studiować - zachęcają prywatne uczelnie. I proponują tym, którym nie powiodło się na egzaminie dojrzałości, studia w charakterze wolnego słuchacza. - To naruszenie prawa - kwituje takie praktyki ministerstwo

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Ofertę dla tych, którym powinęła się noga na maturze, można znaleźć np. na stronie internetowej Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Administracji w Lublinie.

Mimo braku świadectwa dojrzałości można zostać wolnym słuchaczem na dowolnym kierunku, chodzić na zajęcia, podchodzić do zaliczeń i egzaminów. A po zaliczeniu pierwszego roku i zdaniu matury automatycznie znaleźć się na II roku. Na podobną propozycję natknęliśmy się też na stronie Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji.

Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego o takich praktykach mówi wprost: "To naruszenie obowiązujących przepisów”. I przypomina, że polskie prawo nie dopuszcza możliwości odbywania studiów w charakterze wolnego słuchacza.

- Sporadycznie, w okresie rekrutacji na studia, telefonują do nas osoby, które nie zdały egzaminu maturalnego z pytaniem, czy mogą podjąć studia w charakterze "wolnego słuchacza”. Zawsze udzielamy informacji, że brak jest podstaw do podjęcia studiów bez świadectwa dojrzałości - tłumaczy zespół prasowy resortu.

Takich praktyk nie stosują uczelnie państwowe. - Samo uczęszczanie na zajęcia jest dozwolone, bo wykłady mają charakter otwarty. Ale niemożliwe byłoby dopuszczenie takiej osoby do jakichkolwiek egzaminów. Na taką formułę nie mógłbym się zgodzić - komentuje prof. Stanisław Michałowski, rektor UMCS.

Władze WSPiA w swojej ofercie nie widzą jednak nic złego. - Obowiązuje ona od dwóch lub trzech lat. Zazwyczaj korzystało z niej zaledwie kilka osób - mówi Grzegorz Wójcikowski, kanclerz uczelni. - Trzeba na to spojrzeć z punktu widzenia człowieka, który zaliczył potknięcie i nie chce tracić roku. Nie chcemy przeszkadzać młodym ludziom, tylko dać im szansę - dodaje.

- Jesteśmy otwartą instytucją i stwarzamy możliwość uczestnictwa w zajęciach bez nadawania statusu studenta i możliwości korzystania wynikających z tego tytułu przywilejów - mówi z kolei prof. Mirosław Jarosz, rektor WSEI. Zaznacza jednak, że wolny słuchacz nie może podchodzić do egzaminów, a po zdaniu matury nie jest przyjmowany na drugi, ale na pierwszy rok studiów.

Tymczasem jeszcze wczoraj na stronie uczelni można było przeczytać, że wolnym słuchaczom po uzyskaniu świadectwa maturalnego uznane zostaną wszystkie zaliczone przedmioty i zdane egzaminy, będą mogli też liczyć na przyjęcie na indywidualny tok studiów. Po naszej rozmowie z rektorem Jaroszem te informacje zniknęły z witryny.

Komentarze 19

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Gość / 29 grudnia 2014 o 16:59
0

Może bierzmy na studia od razu po przedszkolu? Ja skończyłam dwa kierunki na uczelniach państwowych i jestem zadowolona :) a jak ktoś nie ma matury jest osioł totalny nic dodać nic ująć jak nie pojmuje rzeczy z wiedzy ogólnej jak pojmie rzeczy specjalistyczne? Ludzie bez matury którzy chcą iść na studia są żenujący :) serdecznie pozdrawiam :)

z twojego tekstu mogę tylko wnioskować że twój nos nosisz na czole i do tego brak tobie dystansu do ludzi nazywając ich osłami... pytanie" gdzie tobie przyszyli uszy... 

z twojego tekstu mogę tylko wnioskować że twój nos nosisz na czole i do tego brak tobie dystansu do ludzi nazywając ich osłami... pytanie" gdzie tobie przyszyli uszy... 

rozwiń
Avatar
Karyzma39 / 29 grudnia 2014 o 16:55
0

Absolwenci tych uczelni posiadają wiedzę na poziomie żenady.

jak możesz tak się wypowiadać... jeśli studiujesz na państwowej to jaki poziom pokazujesz sam.... czyżby " student" pisze się przez

" ó ".... supiiii. Ja studiuję w Berlinie nie posiadając matury jestem zadowolony tym bardziej że wiadomości teoretyczne wzbogacam przez staż praktyczny już od 7 lat.

Avatar
Aga / 7 lipca 2014 o 15:40
0

Może bierzmy na studia od razu po przedszkolu? Ja skończyłam dwa kierunki na uczelniach państwowych i jestem zadowolona :) a jak ktoś nie ma matury jest osioł totalny nic dodać nic ująć jak nie pojmuje rzeczy z wiedzy ogólnej jak pojmie rzeczy specjalistyczne? Ludzie bez matury którzy chcą iść na studia są żenujący :) serdecznie pozdrawiam :)

Avatar
K.S. / 4 lipca 2014 o 00:41
0

..i dzięki takiemu systemowi edukacji każda, bez mała, kasjerka w Piotr i Paweł, IKEA tudzież podobnych może zabłysnąć dyplomem magistra... Z ciężkim sercem napisać muszę, że i moja kochana Alma Mater (KUL) od jakiegoś czasu prezentuje podobny poziom....

Avatar
Gość / 4 lipca 2014 o 00:36
0

kasa kasa kasa nic inego po co rezygnować z studenta skoro płaci nie umie matymatyki to nic zapłaci za warunek może tą matme z 1 roku poprawi na 3 roku  ale pieniądze przez następne 2 lata płyną i o co chodzi

Avatar
pierdzik / 4 lipca 2014 o 00:07
0

Prawdopodobnie nie masz po prostu porównania z państwową uczelnią, poziomem państwowych studiów. Różnica jest ogromna! Z korzyścią dla państwowych. Studiowałam rok prywatnie i szybko przeniosłam się na państwową, bo szkoda mi było pieniędzy na taki poziom jak oferowała mi jedna z najlepszych prywatnych lubelskich uczelni. Nie żałuję swojego wyboru. Po państwowej uczelni od razu po obronie dostałam pracę, znajomi z prywatnej do tej pory są bezrobotni (to już 4 lata!), albo pracują w marketach.

Na prywatnych uczelniach liczy się płacenie kasy, Na państwowej mimo wszystko trzeba wykazać się jakąś, choćby minimalną, wiedzą.

Na prywatnych uczelniach liczy się płacenie kasy, Na państwowej mimo wszystko trzeba wykazać się jakąś, choćby minimalną, wiedzą.

rozwiń
Avatar
Czekista / 3 lipca 2014 o 21:45
0

Jeżeli prywatne nie będą brały kasy to nie ma problemu. Ale to niemozliwe. Jak tak dalej pójdzie to prywatne będą przyjmować już po przedszkolu. Ważne aby szła kasa

Avatar
r / 3 lipca 2014 o 21:32
0

jak ktoś się nie obija przez 3 4 lata to mature zda bez problemu no chyba że obudzi się miesiąc czy 2 przed  to wtedy jest ciężko

i oczywiście że między uczelnią prywatną jest różnica i nie bez powodu na prywatnej jest taniej o połowe  a wątpie żeby pan prof pracował tyle samo godzin na uczelni prywatnej co na państwowej a zarabiał połowe mniej bo nie będzie mu to odpowiadało  .

A osoba przekazująca wiedzę ma ogromne znaczenie

Avatar
Gość / 3 lipca 2014 o 19:26
0

a po cholerę ta matura, to po co sie uczy 3-4 lata i co, nic się nie umie, głupia matura ma zaważyć na 3-4 letniej nauce, 

Avatar
anna / 3 lipca 2014 o 16:53
0

Wypraszam sobie, studiuje na prywatnej uczelni, gdyz jest o polowe taniej oplacajac studia niestacjonarne niz na panstwowej, nie uwazam sie przez to gorsza ani mniej wyksztalcona

Prawdopodobnie nie masz po prostu porównania z państwową uczelnią, poziomem państwowych studiów. Różnica jest ogromna! Z korzyścią dla państwowych. Studiowałam rok prywatnie i szybko przeniosłam się na państwową, bo szkoda mi było pieniędzy na taki poziom jak oferowała mi jedna z najlepszych prywatnych lubelskich uczelni. Nie żałuję swojego wyboru. Po państwowej uczelni od razu po obronie dostałam pracę, znajomi z prywatnej do tej pory są bezrobotni (to już 4 lata!), albo pracują w marketach.

Prawdopodobnie nie masz po prostu porównania z państwową uczelnią, poziomem państwowych studiów. Różnica jest ogromna! Z korzyścią dla państwowych. Studiowałam rok prywatnie i szybko przeniosłam się na państwową, bo szkoda mi było pieniędzy na taki poziom jak oferowała mi jedna z najlepszych prywatnych lubelskich uczelni. Nie żałuję swojego wyboru. Po państwowej uczelni od razu po obronie dostałam pracę, znajomi z prywatnej do tej pory są bezrobotni (to już 4 lata!), albo pracują w marketach.

rozwiń
Avatar
Gość / 29 grudnia 2014 o 16:59
0

Może bierzmy na studia od razu po przedszkolu? Ja skończyłam dwa kierunki na uczelniach państwowych i jestem zadowolona :) a jak ktoś nie ma matury jest osioł totalny nic dodać nic ująć jak nie pojmuje rzeczy z wiedzy ogólnej jak pojmie rzeczy specjalistyczne? Ludzie bez matury którzy chcą iść na studia są żenujący :) serdecznie pozdrawiam :)

z twojego tekstu mogę tylko wnioskować że twój nos nosisz na czole i do tego brak tobie dystansu do ludzi nazywając ich osłami... pytanie" gdzie tobie przyszyli uszy... 

z twojego tekstu mogę tylko wnioskować że twój nos nosisz na czole i do tego brak tobie dystansu do ludzi nazywając ich osłami... pytanie" gdzie tobie przyszyli uszy... 

rozwiń
Avatar
Karyzma39 / 29 grudnia 2014 o 16:55
0

Absolwenci tych uczelni posiadają wiedzę na poziomie żenady.

jak możesz tak się wypowiadać... jeśli studiujesz na państwowej to jaki poziom pokazujesz sam.... czyżby " student" pisze się przez

" ó ".... supiiii. Ja studiuję w Berlinie nie posiadając matury jestem zadowolony tym bardziej że wiadomości teoretyczne wzbogacam przez staż praktyczny już od 7 lat.

Avatar
Aga / 7 lipca 2014 o 15:40
0

Może bierzmy na studia od razu po przedszkolu? Ja skończyłam dwa kierunki na uczelniach państwowych i jestem zadowolona :) a jak ktoś nie ma matury jest osioł totalny nic dodać nic ująć jak nie pojmuje rzeczy z wiedzy ogólnej jak pojmie rzeczy specjalistyczne? Ludzie bez matury którzy chcą iść na studia są żenujący :) serdecznie pozdrawiam :)

Avatar
K.S. / 4 lipca 2014 o 00:41
0

..i dzięki takiemu systemowi edukacji każda, bez mała, kasjerka w Piotr i Paweł, IKEA tudzież podobnych może zabłysnąć dyplomem magistra... Z ciężkim sercem napisać muszę, że i moja kochana Alma Mater (KUL) od jakiegoś czasu prezentuje podobny poziom....

Avatar
Gość / 4 lipca 2014 o 00:36
0

kasa kasa kasa nic inego po co rezygnować z studenta skoro płaci nie umie matymatyki to nic zapłaci za warunek może tą matme z 1 roku poprawi na 3 roku  ale pieniądze przez następne 2 lata płyną i o co chodzi

Avatar
pierdzik / 4 lipca 2014 o 00:07
0

Prawdopodobnie nie masz po prostu porównania z państwową uczelnią, poziomem państwowych studiów. Różnica jest ogromna! Z korzyścią dla państwowych. Studiowałam rok prywatnie i szybko przeniosłam się na państwową, bo szkoda mi było pieniędzy na taki poziom jak oferowała mi jedna z najlepszych prywatnych lubelskich uczelni. Nie żałuję swojego wyboru. Po państwowej uczelni od razu po obronie dostałam pracę, znajomi z prywatnej do tej pory są bezrobotni (to już 4 lata!), albo pracują w marketach.

Na prywatnych uczelniach liczy się płacenie kasy, Na państwowej mimo wszystko trzeba wykazać się jakąś, choćby minimalną, wiedzą.

Na prywatnych uczelniach liczy się płacenie kasy, Na państwowej mimo wszystko trzeba wykazać się jakąś, choćby minimalną, wiedzą.

rozwiń
Avatar
Czekista / 3 lipca 2014 o 21:45
0

Jeżeli prywatne nie będą brały kasy to nie ma problemu. Ale to niemozliwe. Jak tak dalej pójdzie to prywatne będą przyjmować już po przedszkolu. Ważne aby szła kasa

Avatar
r / 3 lipca 2014 o 21:32
0

jak ktoś się nie obija przez 3 4 lata to mature zda bez problemu no chyba że obudzi się miesiąc czy 2 przed  to wtedy jest ciężko

i oczywiście że między uczelnią prywatną jest różnica i nie bez powodu na prywatnej jest taniej o połowe  a wątpie żeby pan prof pracował tyle samo godzin na uczelni prywatnej co na państwowej a zarabiał połowe mniej bo nie będzie mu to odpowiadało  .

A osoba przekazująca wiedzę ma ogromne znaczenie

Avatar
Gość / 3 lipca 2014 o 19:26
0

a po cholerę ta matura, to po co sie uczy 3-4 lata i co, nic się nie umie, głupia matura ma zaważyć na 3-4 letniej nauce, 

Avatar
anna / 3 lipca 2014 o 16:53
0

Wypraszam sobie, studiuje na prywatnej uczelni, gdyz jest o polowe taniej oplacajac studia niestacjonarne niz na panstwowej, nie uwazam sie przez to gorsza ani mniej wyksztalcona

Prawdopodobnie nie masz po prostu porównania z państwową uczelnią, poziomem państwowych studiów. Różnica jest ogromna! Z korzyścią dla państwowych. Studiowałam rok prywatnie i szybko przeniosłam się na państwową, bo szkoda mi było pieniędzy na taki poziom jak oferowała mi jedna z najlepszych prywatnych lubelskich uczelni. Nie żałuję swojego wyboru. Po państwowej uczelni od razu po obronie dostałam pracę, znajomi z prywatnej do tej pory są bezrobotni (to już 4 lata!), albo pracują w marketach.

Prawdopodobnie nie masz po prostu porównania z państwową uczelnią, poziomem państwowych studiów. Różnica jest ogromna! Z korzyścią dla państwowych. Studiowałam rok prywatnie i szybko przeniosłam się na państwową, bo szkoda mi było pieniędzy na taki poziom jak oferowała mi jedna z najlepszych prywatnych lubelskich uczelni. Nie żałuję swojego wyboru. Po państwowej uczelni od razu po obronie dostałam pracę, znajomi z prywatnej do tej pory są bezrobotni (to już 4 lata!), albo pracują w marketach.

rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 19

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Ponad miesiąc temu zmienili ruch na rondzie. Kolejna stłuczka

Ponad miesiąc temu zmienili ruch na rondzie. Kolejna stłuczka 2 0

Kolejna stłuczka na rondzie Wyszyńskiego w Zamościu. Od 6 czerwca obowiązuje tu ruch okrężny a kierowcy nadal mają problemy

Miasto poszło na rękę dłużnikom z mieszkań komunalnych. Odzyskało ponad 900 tys. zł

Miasto poszło na rękę dłużnikom z mieszkań komunalnych. Odzyskało ponad 900 tys. zł 4 0

Ponad 900 tys. zł udało się odzyskać miastu od zadłużonych najemców mieszkań komunalnych, którzy zgłosili się do programu dającego im szansę na umorzenie do 70 proc. zaległości. Z takiej możliwości skorzystała prawie co siódma z uprawnionych osób. Jak dużych długów mogą się pozbyć?

"Burmistrzu przestrzegaj prawa!". Pani Maria będzie pikietować codziennie

"Burmistrzu przestrzegaj prawa!". Pani Maria będzie pikietować codziennie 2 0

Maria Kosidło z Radzynia Podlaskiego zaczęła we wtorek pikietę pod Urzędem Miasta. W toczącym się od dwóch lat sporze chodzi o mieszkanie komunalne. Kobieta zarzuca urzędnikom, że bezprawnie rozwiązali z nią umowę i zajęli lokum

Rolnicy protestowali, zablokowali weterynarzy. "Chcemy pokazać, że polski rolnik to jest siła!"
film

Rolnicy protestowali, zablokowali weterynarzy. "Chcemy pokazać, że polski rolnik to jest siła!" 10 10

Hodowcy świń z okolic Parczewa zablokowali samochód lekarzy weterynarii, którzy zamierzali przeprowadzić ubój zwierząt zagrożonych afrykańskim pomorem świń. – Chcemy pokazać, że polski rolnik to jest siła – nie ukrywa przewodniczący rolniczego stowarzyszenia, który przyjechał wesprzeć okolicznych mieszkańców

A jednak do poprawki. Zmiana na pomniku smoleńskim w Kraśniku
galeria

A jednak do poprawki. Zmiana na pomniku smoleńskim w Kraśniku 5 12

Poprawiono napis na odsłoniętym w niedzielę kraśnickim pomniku. Figura Lecha Kaczyńskiego została podpisana jako „Prezydent Rzeczpospolitej Polskiej”. Pojawiły się jednak wątpliwości, czy drugiego z tych słów nie należałoby odmienić.

Nowe korty tenisowe utonęły w deszczu

Nowe korty tenisowe utonęły w deszczu 2 7

Woda na kortach tenisowych w Świdniku. Urząd Miasta przyznaje, że po poniedziałkowych ulewnych deszczach był problem z odprowadzaniem wody

PiS: Środki publiczne były wyprowadzane z Centrum Kultury. Miasto odpowiada

PiS: Środki publiczne były wyprowadzane z Centrum Kultury. Miasto odpowiada 4 9

Radni opozycji ocenili wyniki kontroli w Centrum Kultury jako skandal i zażądali wyjaśnień od prezydenta miasta

Nowa dyrektor Teatru Muzycznego. Kogo wybrała komisja?

Nowa dyrektor Teatru Muzycznego. Kogo wybrała komisja? 0 12

Kamila Lendzion została rekomendowana na stanowisko dyrektora Teatru Muzycznego w Lublinie. Teraz tę kandydaturę musi zaakceptować Zarząd Województwa Lubelskiego, któremu podlega instytucja.

Transfery w Motorze Lublin: dzisiaj Meskhia, jutro Bonin?

Transfery w Motorze Lublin: dzisiaj Meskhia, jutro Bonin? 25 14

Motor Lublin potwierdził piąty transfer podczas letniego okienka. Kontrakt podpisał były, młodzieżowy reprezentant Ukrainy, a ostatnio zawodnik Wisły Puławy – Irakli Meskhia. Wkrótce kolejnym wzmocnieniem powinien być za to... Grzegorz Bonin

Olimp "przeniesie się" na Ponikwodę? Rada dzielnicy: Byłby naszym ośrodkiem kulturalnym

Olimp "przeniesie się" na Ponikwodę? Rada dzielnicy: Byłby naszym ośrodkiem kulturalnym 51 5

Rada Dzielnicy Ponikwoda chce, żeby galeria handlowa Olimp znalazła się w jej granicach, a nie – jak teraz – na Czechowie Południowym. Tłumaczy, że dzięki temu mieszkańcy Ponikwody… będą mieć nowy ośrodek kulturalny

Połączenie Włodawianki i Eko Rożanka coraz bliżej

Połączenie Włodawianki i Eko Rożanka coraz bliżej 0 1

Od wielu tygodni nie brakowało plotek, że dojdzie do połączenia Włodawianki z Eko Różanka. I wygląda na to, że kluby doszły już do porozumienia. Teraz swoją zgodę musi jeszcze wydać Lubelski Związek Piłki Nożnej

Nowy napastnik Górnika Łęczna

Nowy napastnik Górnika Łęczna 5 0

Sporo działo się we wtorek w obozie Górnika. Zielono-czarni mają nowego zawodnika – Jakuba Chrzanowskiego. Zmiany zaszły także w sztabie szkoleniowym i medycznym klubu z Łęcznej

Mieli o 56 zł za dużo żeby dostać mieszkanie komunalne. Teraz zbierają na własne

Mieli o 56 zł za dużo żeby dostać mieszkanie komunalne. Teraz zbierają na własne 1 8

Niewiele ponad 34 tys. zł brakuje Ewelinie i Łukaszowi Czerwińskim do zrealizowania marzenia ich życia – kupna małego, ale własnego mieszkania. Para nie może dostać mieszkania komunalnego, bo przekracza próg dochodowy o 56 zł. Niepełnosprawny mężczyzna i jego żona wciąż mają jednak nadzieję, że dzięki pomocy internautów wszystko jest możliwe.

Kuba Karaś wystąpi w Plenerze
21 lipca 2018, 20:00

Kuba Karaś wystąpi w Plenerze 1 0

Co Gdzie Kiedy. Gwiazda duetu The Dumplings, Kuba Karaś, wystąpi 21 lipca w Plenerze. Zamiast własnych kawałków artysta sprawdzi się w roli DJ'a i rozkręci gorącą imprezę. Start o godz. 20.

Nawet 29 milionów złotych to za mało na park Ludowy w Lublinie

Nawet 29 milionów złotych to za mało na park Ludowy w Lublinie 2 17

Wczoraj unieważniony został przetarg na odnowę parku Ludowego. Najtańsza oferta przekraczała kwotę zarezerwowaną w kasie miasta. Teraz Ratusz zastanawia się nad dalszymi losami tej inwestycji, która już drugi raz okazała się sporo droższa niż spodziewali się urzędnicy.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.