Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

25 lipca 2016 r.
21:02

W 90 minut pociągiem z Lublina do stolicy. Podpisali umowę na dotację

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
350 19 A A

W poniedziałek podpisana została umowa o unijnej dotacji do przebudowy torów między Lublinem a Otwockiem. Unia Europejska daje ponad 2,9 mld zł na inwestycję, której efektem ma być m.in. szybsza podróż, odnowione perony i dodatkowy przystanek Lublin Zachód

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

– Po modernizacji pociągi pasażerskie pojadą tą trasą z prędkością 160 km/h, a planowany czas przejazdu najszybszym pociągiem na trasie Warszawa-Lublin skróci się do 90 minut – zapowiada Mirosław Siemieniec, rzecznik spółki PKP Polskie Linie Kolejowe.

Spółka podpisała wczoraj umowę z Centrum Unijnych Projektów Transportowych, które trzyma unijną kasę. To ważna umowa, bo z unijnych funduszy kolej chce pokryć większość kosztów.

Całkowita wartość inwestycji to prawie 4,3 miliarda zł, ale ostateczne koszty poznamy, gdy kolej wybierze wykonawców. Ma ich wyłonić dwuetapowy przetarg, którego pierwszy etap właśnie dobiega końca: spośród chętnych firm kolej wskazała najbardziej doświadczone. Teraz poprosi je o oferty cenowe i ostatecznie ogłosi zdobywców ośmiu zamówień, na które podzielono przebudowę. – W pięciu zamówieniach w najbliższym czasie zaprosimy wykonawców do składania ofert – informuje Siemieniec.

W pozostałych trzech częściach trwa jeszcze procedura odwoławcza. Kolej spodziewa się, że komplet umów będzie mieć jeszcze w tym roku.

Przebudowa ma się zacząć w czerwcu 2017 r. Do tego czasu gotowy musi być objazd dla pociągów, które z Lublina do Warszawy pojadą przez Lubartów, Parczew i Łuków. Ostatni odcinek objazdu (Parczew-Łuków) wymaga odnowy, której wykonawcy właśnie zostali wybrani.

Podróż okrężną trasą wydłuży się o 40 minut i wymusi prowadzenie wagonów lokomotywami spalinowymi, co dla pasażerów oznacza m.in. rozstanie z nowymi składami DART. Kolej przygotuje też drugi objazd przez Rejowiec, Zwierzyniec i Stalową Wolę Południe, ważny głównie dla ruchu towarowego.

Dopiero po przygotowaniu zastępczych tras będzie można brać się za szlak z Lublina w stronę Warszawy, bo prace będą wymagać zamknięcia torów. – Trasa Pilawa-Lublin od czerwca 2017 r. zostanie zamknięta na 18 miesięcy, przy czym po odcinkach Pilawa-Garwolin i Dęblin-Puławy Azoty ruch odbywać się będzie jednotorowo. Następnie na 12 miesięcy zostanie zamknięty odcinek Otwock-Pilawa – wylicza Siemieniec.

W trakcie prac, których finał planowany jest na rok 2020, zmodernizowane będą nie tylko tory. W Lublinie mieszkańcy sporej części miasta będą mieć bliżej na pociąg, bo na wysokości os. Poręba powstanie przystanek kolejowy Lublin Zachód. Na 150-kilometrowym szlaku odnowione mają być też wszystkie przystanki kolejowe. Będą nowe ławki, wiaty, oświetlenie i megafony, a perony mają być przystosowane do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.

Brakujący drugi tor dobudowany będzie między Pilawą a Otwockiem i choć na Otwocku odnawiany odcinek się kończy, to zlecenie obejmuje też dokumentację projektową aż do Warszawy Wschodniej.

Komentarze 19

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Gość / 26 lipca 2016 o 19:11
0
(Dokończenie - ucięło komentarz) A zamykanie linii to sabotaż. Będzie tak, jak na trasie Warszawa - Trójmiasto. Co z tego, że linię odbudowano po nowej trasie i puszczono Pendoliny. Po otwarciu pasażerowie niestety nie wrócili. "RLR"
Avatar
Gość / 26 lipca 2016 o 19:10
0
(Dokończenie - ucięło komentarz) Linia dużej prędkości Lublin-Warszawa kosztuje niewiele więcej od uporczywego remontowania "Nadwiślanki" - 5-6 miliardów zł. Za to pozwala w ciągu 55 minut można dojechać spod lubelskiego Ogrodu Saskiego (pl. Teatralny) na Centralny w Warszawie (albo z Czechowa bądź Globusa - projekt zawiera Lubelską Linię Średnicową). Prędkości na szlaku 250 - 360 km/h (nie wszędzie można wytrasować łuki R 7 km), w mieście 90-160 km/h(oczywiście tunel, pojedynczy tor - jak cała linia). Zamykanie linii to sabotaż. Będzie tak, jak na trasie Warszawa - Trójmiasto. Co z tego, że linię odbudowano po nowej trasie i puszczono Pendoliny. Po otwarciu pasażerowie niestety nie wrócili. "RLR"
(Dokończenie - ucięło komentarz) Linia dużej prędkości Lublin-Warszawa kosztuje niewiele więcej od uporczywego remontowania "Nadwiślanki" - 5-6 miliardów zł. Za to pozwala w ciągu 55 minut można dojechać spod lubelskiego Ogrodu Saskiego (pl. Teatralny) na Centralny w Warszawie (albo z Czechowa bądź Globusa - projekt zawiera Lubelską Linię Średnicową). Prędkości na szlaku 250 - 360 km/h (nie wszędzie można wytrasować łuki R 7 km), w mieście 90-160 km/h(oczywiście tunel, pojedynczy tor - jak cała linia). Zamykanie linii to sabotaż.... rozwiń
Avatar
Gość / 26 lipca 2016 o 19:06
0
4,3 mld za średnią 120 km/h? I jeszcze godzinę czekać na autobus / jechać na dworzec ? (Lublin jest jedynym dużym miastem w Polsce, które ma dworzec na zupełnych peryferiach). Jak się doliczy te dojazdy, to wyjdzie średnia 60 km/h. To busik jest lepszy, bo jeździ co 20 minut. Robiłem czas jakiś temu kosztorysowania zupełnie nowej trasy wysokiej prędkości Lublin-Wawa (przez Puławy-Kozienice-Warkę). Kosztuje niewiele więcej - 5-6 miliardów zł. Za to pozwala w ciągu 55 minut można dojechać spod lubelskiego Ogrodu Saskiego (pl. Teatralny) na Centralny w Warszawie (albo z Czechowa bądź Globusa - projekt zawiera Lubelską Linię Średnicową). Prędkości na szlaku 250 - 360 km/h (nie wszędzie można wytrasować łuki R 7 km), w mieście 90-160 km/h(oczywiście tunel, pojedynczy tor - jak cała linia). Zamykanie linii to sabotaż. Będzie tak, jak na trasie Warszawa - Trójmiasto. Co z tego, że linię odbudowano po nowej trasie i puszczono Pendoliny. Po otwarciu pasażerowie niestety nie wrócili. "RLR"
4,3 mld za średnią 120 km/h? I jeszcze godzinę czekać na autobus / jechać na dworzec ? (Lublin jest jedynym dużym miastem w Polsce, które ma dworzec na zupełnych peryferiach). Jak się doliczy te dojazdy, to wyjdzie średnia 60 km/h. To busik jest lepszy, bo jeździ co 20 minut. Robiłem czas jakiś temu kosztorysowania zupełnie nowej trasy wysokiej prędkości Lublin-Wawa (przez Puławy-Kozienice-Warkę). Kosztuje niewiele więcej - 5-6 miliardów zł. Za to pozwala w ciągu 55 minut można dojechać spod lubelskiego Ogrodu Saskiego (pl. Teatralny) na Cen... rozwiń
Avatar
Gość / 26 lipca 2016 o 12:17
0
A wiecie, że wyppieprzyli z PLK Pana Volvo ??
Avatar
bart / 26 lipca 2016 o 08:57
0
Użytkownik niezarejestrowany napisał:
160 km. na godzinę to jest "kosmiczna"prędkość,czy kiedyś w tym kraju doczekamy się prawdziwej kolei dużych prędkości,jak w Japonii?!
160 km na godzinę to jest kosmiczna prędkość. Więcej nikomu nie potrzeba. POLSKA (max. 700 km - 750 km w każdą stronę od granicy do granicy) to jakieś max. 5 - 6 godzin (z przystankami). Po co komu szybsze pociągi to ja nie wiem.
Avatar
tellchar / 26 lipca 2016 o 08:20
0
Żeby czas jazdy z Lublina do Warszawy skrócić do 60 minut, to trzeba było zrobić trasę na 200 - 220 km/h, czyli wg standardu CMK Warszawa - Kraków. Wówczas trzeba byłoby zbudować całą linię od podstaw z wiaduktami, co kosztowałoby pewnie z 8 mld zł, a czas jazdy skróciłby się o 25 - 30min. Trudno to nazwać opłacalną inwestycją "Zupełnie nie rozumiem dlaczego szlak z Lublina do Łukowa przez Parczew nie będzie "przy okazji" zelektryfikowany?!" Bo elektryfikacja tego szlaku jest nieopłacalna. Dla ruchu regionalnego i kolei aglomeracyjnej wystarczą szynobusy, robienie elektryfikacji pod jazdę Dartów przez 3 lata byłoby marnotrawstwem
Żeby czas jazdy z Lublina do Warszawy skrócić do 60 minut, to trzeba było zrobić trasę na 200 - 220 km/h, czyli wg standardu CMK Warszawa - Kraków. Wówczas trzeba byłoby zbudować całą linię od podstaw z wiaduktami, co kosztowałoby pewnie z 8 mld zł, a czas jazdy skróciłby się o 25 - 30min. Trudno to nazwać opłacalną inwestycją "Zupełnie nie rozumiem dlaczego szlak z Lublina do Łukowa przez Parczew nie będzie "przy okazji" zelektryfikowany?!" Bo elektryfikacja tego szlaku jest nieopłacalna. Dla ruchu regionalnego i kolei ... rozwiń
Avatar
Gość / 26 lipca 2016 o 08:03
0
160 km. na godzinę to jest "kosmiczna"prędkość,czy kiedyś w tym kraju doczekamy się prawdziwej kolei dużych prędkości,jak w Japonii?!
Avatar
Gość / 26 lipca 2016 o 05:19
0
Do warszafki to jeżdziło się za czasów PRL. I to koniecznie w delegacje służbowe czyli za friko.Wtedy sklepy w Koziej Wólce miały GWno a w warszafce było wsio i to skolko ugodno. Kto teraz jeżdzi do warszafki czy z warszafki do Lublina. Chyba tylko Walerka Suchotyłkowa. Bo w warszafce jest sirotą a w Lublinie miała swoje 5 min. Zal tyłek ściska i robi się reklamę - 90 min itp.
Avatar
Gość / 26 lipca 2016 o 01:43
0
oprócz tego będzie kończona i elektryfikowana linia nr 68 Lublin - Stalowa Wola
Avatar
Gość / 25 lipca 2016 o 23:49
0
90 minut czemu tak dlugo? a jakas perspektywa tych torow nowych na np 60 minut?
Avatar
Gość / 26 lipca 2016 o 19:11
0
(Dokończenie - ucięło komentarz) A zamykanie linii to sabotaż. Będzie tak, jak na trasie Warszawa - Trójmiasto. Co z tego, że linię odbudowano po nowej trasie i puszczono Pendoliny. Po otwarciu pasażerowie niestety nie wrócili. "RLR"
Avatar
Gość / 26 lipca 2016 o 19:10
0
(Dokończenie - ucięło komentarz) Linia dużej prędkości Lublin-Warszawa kosztuje niewiele więcej od uporczywego remontowania "Nadwiślanki" - 5-6 miliardów zł. Za to pozwala w ciągu 55 minut można dojechać spod lubelskiego Ogrodu Saskiego (pl. Teatralny) na Centralny w Warszawie (albo z Czechowa bądź Globusa - projekt zawiera Lubelską Linię Średnicową). Prędkości na szlaku 250 - 360 km/h (nie wszędzie można wytrasować łuki R 7 km), w mieście 90-160 km/h(oczywiście tunel, pojedynczy tor - jak cała linia). Zamykanie linii to sabotaż. Będzie tak, jak na trasie Warszawa - Trójmiasto. Co z tego, że linię odbudowano po nowej trasie i puszczono Pendoliny. Po otwarciu pasażerowie niestety nie wrócili. "RLR"
(Dokończenie - ucięło komentarz) Linia dużej prędkości Lublin-Warszawa kosztuje niewiele więcej od uporczywego remontowania "Nadwiślanki" - 5-6 miliardów zł. Za to pozwala w ciągu 55 minut można dojechać spod lubelskiego Ogrodu Saskiego (pl. Teatralny) na Centralny w Warszawie (albo z Czechowa bądź Globusa - projekt zawiera Lubelską Linię Średnicową). Prędkości na szlaku 250 - 360 km/h (nie wszędzie można wytrasować łuki R 7 km), w mieście 90-160 km/h(oczywiście tunel, pojedynczy tor - jak cała linia). Zamykanie linii to sabotaż.... rozwiń
Avatar
Gość / 26 lipca 2016 o 19:06
0
4,3 mld za średnią 120 km/h? I jeszcze godzinę czekać na autobus / jechać na dworzec ? (Lublin jest jedynym dużym miastem w Polsce, które ma dworzec na zupełnych peryferiach). Jak się doliczy te dojazdy, to wyjdzie średnia 60 km/h. To busik jest lepszy, bo jeździ co 20 minut. Robiłem czas jakiś temu kosztorysowania zupełnie nowej trasy wysokiej prędkości Lublin-Wawa (przez Puławy-Kozienice-Warkę). Kosztuje niewiele więcej - 5-6 miliardów zł. Za to pozwala w ciągu 55 minut można dojechać spod lubelskiego Ogrodu Saskiego (pl. Teatralny) na Centralny w Warszawie (albo z Czechowa bądź Globusa - projekt zawiera Lubelską Linię Średnicową). Prędkości na szlaku 250 - 360 km/h (nie wszędzie można wytrasować łuki R 7 km), w mieście 90-160 km/h(oczywiście tunel, pojedynczy tor - jak cała linia). Zamykanie linii to sabotaż. Będzie tak, jak na trasie Warszawa - Trójmiasto. Co z tego, że linię odbudowano po nowej trasie i puszczono Pendoliny. Po otwarciu pasażerowie niestety nie wrócili. "RLR"
4,3 mld za średnią 120 km/h? I jeszcze godzinę czekać na autobus / jechać na dworzec ? (Lublin jest jedynym dużym miastem w Polsce, które ma dworzec na zupełnych peryferiach). Jak się doliczy te dojazdy, to wyjdzie średnia 60 km/h. To busik jest lepszy, bo jeździ co 20 minut. Robiłem czas jakiś temu kosztorysowania zupełnie nowej trasy wysokiej prędkości Lublin-Wawa (przez Puławy-Kozienice-Warkę). Kosztuje niewiele więcej - 5-6 miliardów zł. Za to pozwala w ciągu 55 minut można dojechać spod lubelskiego Ogrodu Saskiego (pl. Teatralny) na Cen... rozwiń
Avatar
Gość / 26 lipca 2016 o 12:17
0
A wiecie, że wyppieprzyli z PLK Pana Volvo ??
Avatar
bart / 26 lipca 2016 o 08:57
0
Użytkownik niezarejestrowany napisał:
160 km. na godzinę to jest "kosmiczna"prędkość,czy kiedyś w tym kraju doczekamy się prawdziwej kolei dużych prędkości,jak w Japonii?!
160 km na godzinę to jest kosmiczna prędkość. Więcej nikomu nie potrzeba. POLSKA (max. 700 km - 750 km w każdą stronę od granicy do granicy) to jakieś max. 5 - 6 godzin (z przystankami). Po co komu szybsze pociągi to ja nie wiem.
Avatar
tellchar / 26 lipca 2016 o 08:20
0
Żeby czas jazdy z Lublina do Warszawy skrócić do 60 minut, to trzeba było zrobić trasę na 200 - 220 km/h, czyli wg standardu CMK Warszawa - Kraków. Wówczas trzeba byłoby zbudować całą linię od podstaw z wiaduktami, co kosztowałoby pewnie z 8 mld zł, a czas jazdy skróciłby się o 25 - 30min. Trudno to nazwać opłacalną inwestycją "Zupełnie nie rozumiem dlaczego szlak z Lublina do Łukowa przez Parczew nie będzie "przy okazji" zelektryfikowany?!" Bo elektryfikacja tego szlaku jest nieopłacalna. Dla ruchu regionalnego i kolei aglomeracyjnej wystarczą szynobusy, robienie elektryfikacji pod jazdę Dartów przez 3 lata byłoby marnotrawstwem
Żeby czas jazdy z Lublina do Warszawy skrócić do 60 minut, to trzeba było zrobić trasę na 200 - 220 km/h, czyli wg standardu CMK Warszawa - Kraków. Wówczas trzeba byłoby zbudować całą linię od podstaw z wiaduktami, co kosztowałoby pewnie z 8 mld zł, a czas jazdy skróciłby się o 25 - 30min. Trudno to nazwać opłacalną inwestycją "Zupełnie nie rozumiem dlaczego szlak z Lublina do Łukowa przez Parczew nie będzie "przy okazji" zelektryfikowany?!" Bo elektryfikacja tego szlaku jest nieopłacalna. Dla ruchu regionalnego i kolei ... rozwiń
Avatar
Gość / 26 lipca 2016 o 08:03
0
160 km. na godzinę to jest "kosmiczna"prędkość,czy kiedyś w tym kraju doczekamy się prawdziwej kolei dużych prędkości,jak w Japonii?!
Avatar
Gość / 26 lipca 2016 o 06:13
-1
Kompletnie bezsensowny pomysł poprzedniego rządu PO/ZSL. 4 lata rozwalenia wszystkiego, miliardy wywalone, żeby uzyskać tak mało - 25 minut przyspieszenia. Tuskowcy chcieli tym Misiem otworzyć oczy niedowiarkom. Podobnie kretyński pomysł z pendolino. Kręcenie lodów a la PO.
Avatar
Gość / 26 lipca 2016 o 05:50
-1
Zupełnie nie rozumiem dlaczego szlak z Lublina do Łukowa przez Parczew nie będzie "przy okazji" zelektryfikowany?! Przecież dostosowanie tej linii do 120/160km na godzine I ELEKTRYFIKACJA po pierwsze umożliwiają nadal obsługę Lublina składami DART zgodnie z ich przeznaczeniem (a nie wysyłanie ich do Łodzi), a poza tym po zakończonym remoncie linia ta stanowiłaby ważny szlak do organizacji lubelskich kolei aglomeracyjnych opartych o pociągi elektryczne, na wzór ŁKA. Zamiast dopłacać do gównianego i nieefektywnego ekonomicznie PKP PR, zarząd województwa już dawno, przy tej okazji, powinien postawić na taki wariant.
Zupełnie nie rozumiem dlaczego szlak z Lublina do Łukowa przez Parczew nie będzie "przy okazji" zelektryfikowany?! Przecież dostosowanie tej linii do 120/160km na godzine I ELEKTRYFIKACJA po pierwsze umożliwiają nadal obsługę Lublina składami DART zgodnie z ich przeznaczeniem (a nie wysyłanie ich do Łodzi), a poza tym po zakończonym remoncie linia ta stanowiłaby ważny szlak do organizacji lubelskich kolei aglomeracyjnych opartych o pociągi elektryczne, na wzór ŁKA. Zamiast dopłacać do gównianego i nieefektywnego ekonomicznie PKP PR... rozwiń
Avatar
Gość / 26 lipca 2016 o 05:19
0
Do warszafki to jeżdziło się za czasów PRL. I to koniecznie w delegacje służbowe czyli za friko.Wtedy sklepy w Koziej Wólce miały GWno a w warszafce było wsio i to skolko ugodno. Kto teraz jeżdzi do warszafki czy z warszafki do Lublina. Chyba tylko Walerka Suchotyłkowa. Bo w warszafce jest sirotą a w Lublinie miała swoje 5 min. Zal tyłek ściska i robi się reklamę - 90 min itp.
Zobacz wszystkie komentarze 19

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

PZLA 94 Mistrzostwa Polski. Podsumowanie pierwszego dnia

PZLA 94 Mistrzostwa Polski. Podsumowanie pierwszego dnia 3 1

Pierwszy dzień rozgrywanych w Lublinie MP przyniósł wiele niezapomnianych emocji. Brąz wywalczyła Joanna Bemowska i Arkadiusz Rogowski, srebro Paweł Fajdek, a złoto Damian Kopeć

Pikietuje przed urzędem z niepełnosprawnym synem. Burmistrz: Sprawa ma charakter polityczny

Pikietuje przed urzędem z niepełnosprawnym synem. Burmistrz: Sprawa ma charakter polityczny 0 5

Jerzy Rębek burmistrz Radzynia Podlaskiego uważa że pikieta Marii Kosidło ma podtekst polityczny.

Zatańcz z Lublinem: zespół Rokiczanka
31 sierpnia 2018, 20:00

Zatańcz z Lublinem: zespół Rokiczanka 9 0

Co Gdzie Kiedy. 31 sierpnia o godz. 20 w Parku Bronowickim, w ramach cyklu Zatańcz z Lublinem, wystąpi zespół Rokiczanka. To okazja do wspólnej zabawy przy wspaniałej muzyce sprzed lat.

Obniżki pensji dla samorządowców o 20 proc.? To fikcja. Niektórzy nawet zyskali

Obniżki pensji dla samorządowców o 20 proc.? To fikcja. Niektórzy nawet zyskali 0 10

O 1/5 miały zmniejszyć się wynagrodzenia samorządowców w związku ustawą przyjętą przez PiS. Tymczasem w wielu przypadkach obniżki były wręcz symboliczne. A niektórzy nawet zyskali na zmianie.

94 PZLA MP. Paweł Fajdek 12 centymetrów od złota!
galeria

94 PZLA MP. Paweł Fajdek 12 centymetrów od złota! 4 1

Wojciech Nowicki z Podlasia Białystok wywalczył złoty medal w konkursie rzutu młotem w Lublinie i wyprzedził Pawła Fajdka. Zawodnikowi Agrosu Zamość do złota zabrakło zaledwie 12 centymetrów. Trzecie miejsca zajął natomiast inny zawodnik Agrosu Arkadiusz Rogowski

94 PZLA MP. Dominik Kopeć ze złotym medalem!

94 PZLA MP. Dominik Kopeć ze złotym medalem! 1 1

Zawodnik Agrosu Zamość nie miał sobie równych i mimo ciężkich warunków na bieżni ze znakomitym wynikiem zdobył pierwsze miejsce na zawodach w Lublinie

Potańcówka w klimacie lat 20-60 w Teatralnej Cafe
28 lipca 2018, 20:00

Potańcówka w klimacie lat 20-60 w Teatralnej Cafe 7 1

Co Gdzie Kiedy. Retro-potańcówka dla miłośników klimatu lat 20-60 odbędzie się 28 lipca o godz. 20 w Teatralnej Cafe (ul. Peowiaków 1). Uczestnicy będą mogli bawić się przy dobrej muzyce do godz. 2 nad ranem.

Obcokrajowcom podoba się w Polsce. Coraz mniej z nich chce wyjeżdżać

Obcokrajowcom podoba się w Polsce. Coraz mniej z nich chce wyjeżdżać 0 4

Coraz więcej obcokrajowców chce pozostać w Polsce na dłużej - mówi w rozmowie z PAP Jakub Dudziak z Urzędu do Spraw Cudzoziemców. Z danych urzędu wynika, że w pierwszym półroczu tego roku liczba cudzoziemców z zezwoleniami na pobyt zwiększyła się o 25 tys. W połowie tego roku takie zezwolenia posiadało łącznie 350 tys. osób.

Koniec śmieciówek w szkołach? Od 1 września zatrudnienie tylko na umowę o pracę

Koniec śmieciówek w szkołach? Od 1 września zatrudnienie tylko na umowę o pracę 10 8

Od 1 września nauczyciele, wychowawcy, bibliotekarze, logopedzi czy psychologowie będą musieli być zatrudniani na umowę o pracę. Osoby prowadzące działalność gospodarczą nie będą też mogły pracować w prywatnych przedszkolach czy poradniach.

94 PZLA Mistrzostwa Polski w lekkiej atletyce oficjalnie otwarte
galeria

94 PZLA Mistrzostwa Polski w lekkiej atletyce oficjalnie otwarte 5 0

o godzinie 17 na stadionie w Lublinie przy komplecie publiczności nastąpiło uroczyste otwarcie imprezy, która potrwa w naszym mieście aż do niedzieli

Premiera książki o komunikacji publicznej w Kraśniku i powiecie kraśnickim. Wycieczki autobusowe
22 lipca 2018, 9:45

Premiera książki o komunikacji publicznej w Kraśniku i powiecie kraśnickim. Wycieczki autobusowe 5 0

Autobusy – Jelcz 120M i Jelcz M11 przyjadą w niedzielę z Lublina do Kraśnika. Podczas przejazdów będzie można posłuchać o historii komunikacji w Kraśniku i ważnych dla niej miejscach. O tym wszystkim będzie opowiadać Maksym Bratko, autor książki „Historia Komunikacji Publicznej w Kraśniku i powiecie kraśnickim”, której premierę zaplanowano na niedzielę.

Lublin: Do końca wakacji ruch wahadłowy na tej ulicy. Utrudnienia od poniedziałku

Lublin: Do końca wakacji ruch wahadłowy na tej ulicy. Utrudnienia od poniedziałku 28 11

Od poniedziałku aż do końca wakacji na ul. Nowy Świat obowiązywać będzie ruch wahadłowy. Drogowcy zabierają się tutaj za przebudowę kanalizacji deszczowej. Skrót z Bronowic na Czuby coraz bardziej przypomina tor przeszkód.

Potrącenie pieszego. Utrudnienia na ul. Choiny

Potrącenie pieszego. Utrudnienia na ul. Choiny 0 8

Utrudnienia na ul. Choiny w Lublinie. Jak informuje nasz Czytelnik Paweł doszło do potrącenia pieszego na przejściu.

II Festiwal w Krainie Lubelskich Ryb

II Festiwal w Krainie Lubelskich Ryb 0

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.