Przetarg na modernizację stacji w Białej Podlaskiej, Terespolu i Małaszewiczach PKP PLK ogłosi w grudniu. Ale prace ruszą najwcześniej w sierpniu 2017 r.
O „przedłużające się procedury przetargowe prowadzone przez PKP Polskie Linie Kolejowe” dopytywał się ostatnio w Sejmie poseł Adam Abramowicz (PiS) z Białej Podlaskiej.
– Ogłoszenie przetargu na prace projektowe i roboty budowlane na modernizację linii kolejowej nr 2 na stacjach Biała Podlaska, Małaszewicze i Terespol zaplanowane jest na grudzień 2016 roku – odpowiedział posłowi Piotr Stomma podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa. – Natomiast podpisanie umowy z wykonawcą planowane jest na sierpień 2017 roku – podaje Stomma.
– Na odcinkach stacyjnych o łącznej długości ponad 14 kilometrów, obejmujących stacje: Biała Podlaska, Małaszewicze, Terespol, zostaną przebudowane perony wraz z infrastrukturą i montażem wizualnej informacji dla podróżnych – precyzuje Joanna Kubiak z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe. – Perony zostaną zbudowane także na nowej stacji Biała Podlaska Rozrządowa.
Na stacji Biała Podlaska zbudowana zostanie nastawnia i przejście pod torami, a istniejący most i przepust zostaną zastąpione nowymi obiektami. Stacja Małaszewicze zyska nastawnię oraz dwa nowe przepusty w miejscach tych istniejących. W Terespolu zaś powstanie nastawnia Lokalnego Centrum Sterowania i Radiołączności oraz przejście pod torami prowadzące na perony.
Zmodernizowane zostanie także ponad 27 kilometrów linii kolejowej. Chodzi m.in. o zabudowę urządzeń zasilania energetycznego i sygnalizacji na przejazdach kolejowych i transmisji danych, budowę nowej nastawni na stacji Chotyłów, przebudowę instalacji telekomunikacyjnych oraz urządzeń sterowania ruchem.
W Białej Podlaskiej na drodze wojewódzkiej nr 812 powstanie wiadukt kolejowy. – Ta inwestycja realizowana jest wspólnie z miastem Biała Podlaska. Miasto wykona kompleksową dokumentację projektową i uzyska wszystkie potrzebne decyzje administracyjne – podkreśla podsekretarz. – Miasto zadeklarowało, że zrobi to do października – dodaje urzędnik.
W opinii PKP PLK SA, właśnie z tego powodu nie ma możliwości przyspieszenia terminu ogłoszenia przetargu.
Po przeprowadzeniu wszystkich zaplanowanych prac pociągi pasażerskie będą mogły jechać z Warszawy do Terespola z prędkością 160 km/h, a towarowe - 120 km/h. Do wartego ponad 131 milionów euro projektu Unia Europejska dołoży się w 83,6 proc.