Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

6 grudnia 2010 r.
1:01
Edytuj ten wpis

Wyniki wyborów w Lublinie. Krzysztof Żuk został prezydentem (wideo)

Autor: Zdjęcie autora drs łm jotem
0 93 A A

Dotychczasowy zastępca prezydenta, Krzysztof Żuk został nowym prezydentem Lublina. Państwowa Komisja Wyborcza podała dane ze 100 proc. lokali wyborczych w Lublinie.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Żuk zdobył 54,65 proc głosów. Jego konkurent, Lech Sprawka - 45,35 proc. Frekwencja w Lublinie wyniosła 32,01 proc. Na Lubelszczyźnie 39,64, natomiast w Polsce 35,31 proc.

- Chciałem podziękować mieszkańcom Lublina. Zapewniam, że będzie dobra współpraca między mną a PiS, które ma większość w Radzie Miasta. Tego potrzebuje nasze miasto. Moja osoba jest gwarantem, że będę szukał takiego porozumienia. Dziękuje pani Izabelli Sierakowskiej i Zbigniewowi Wojciechowskiemu za poparcie - powiedział w TVP Żuk.

- Otrzymałem bardzo dobry wynik - mówił z kolei tuż po ogłoszeniu sondażowych wyników kandydat PiS. - Szczególnie przy tak silnej opozycji, mam tu na myśli m.in poparcie udzielone przez Izabellę Sierakowską i Zbigniewa Wojciechowskiego. Mój wynik przełoży się na dalsze budowanie pozycji naszego ugrupowania.

Adam Wasilewski, odchodzący prezydent Lublina jest zadowolony z wyniku wyborów. Podkreśla, że sam namawiał Krzysztofa Żuka, by wystartował w wyborach. - Jestem przekonany, że to jest bardzo dobry wybór dla Lublina, nastąpi kontynuacja tego, co razem zaczynaliśmy - Mówi Adam Wasilewski.


Sztab wyborczy Krzysztofa Żuka:

Wideo: Marcin Mykietyn

Sztab wyborczy Lecha Sprawki:

Wideo: dziennikwschodni /modo

Komentarze 93

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
gość / 6 grudnia 2010 o 20:24
0
[quote name='marianoitaliano' timestamp='1291647497' post='399876']
Krzysztof Żuk byl wiceministrem skarbu w tym czasie kiedy podejmowano decyzję o likwidacji cukrowni. Jako Lublinianin mógl zaproponować inne rozwiązanie, cukrwnie jednak zlikwidowano a teraz okazuje się ze byl to bląd bo ceny cukru poszybowaly w górę.

MS nie ma wplywu na decyzję zarządu spólki? A kto zasiada w Radzie Nadzorczej? Przedstawiciele Ministerstwa Skarbu. Jakbys mial troche pojecia o prawie handlowym to byś wiedzial. Ale najwyraźniej nie masz takiego pojęcia. Nie znam przypadku, zeby prezes spólki zrobil coś wbrew woli jej wlaściciela, bo jeżeli tak by się stalo, wylecial by odrazu.
[/quote]

Jak sam piszesz pan Żuk był wiceministrem a więc nie on podejmował decyzje.
Jak dalej jesteś taki pewny że to pan Żuk zlikwidował Cukrownię to weź mi podaj jakiś dokument na ten temat z jego podpisem. Decyzję podjęła KSC S.A a ministerstwo klepnęło bo bali się KE. wiesz co to KE?? To oni podjęli decyzję o redukcji produkcji cukru UE i padło na nas, a że nikt nie chciał pomóc lubelskiemu oddziałowi Cukrowni to już inna bajka. Gdzie wtedy był pan Sprawka - odśnieżał podjazd do szkoły?? a pani Sierakowska - co wtedy robiła?? napisała jedną interpelację do ministra i tyle??

Pisowczyku, spytaj wspomnianego Mojzesowicza i Jurgiela czemu nie wstawili się za Lublinem tylko lobbowali za cukrowniami w kujawsko-pomorskim. Czemu jesteś taki jednostronny i uprzedzony do jednej osoby?? Tylko dlatego, że startował z PO?? Jak twój PiS tak kocha Lubelszczyznę to dlaczego nic dla niej nie zrobił jeszcze?? Czemu nie ratowali Cukrowni, jako opozycja nie mieli głosu?? Albo po prostu mieli to w du***??
Poczytaj sobie:
http://www.gover.pl/k6/poslowie/szczegolyInterpelacji/posel/grad-aleksander/interpelacja/odpowiedz-interpelacja-w-sprawie-funkcjonowania-cukrowni-quot-lublin-quot

http://www.gover.pl/k6/poslowie/szczegolyInterpelacji/posel/grad-aleksander/interpelacja/odpowiedz-interpelacja-w-sprawie-zapowiedzi-likwidacji-cukrowni-lublin-sa

Mariano, proszę cię powiedz wprost, ze nie lubisz pana Żuka tylko z powodu konotacji politycznych. Nie lubiłbyś go nawet gdyby wygrał wybory mając 90% poparcia. Przyznaj się -oceniasz ludzi po przynależności partyjnej a nie po tym jakim ekspertem i urzędnikiem jest. Typowa postawa ludzi z wypranym mózgiem przez gazety, TV i internet.

Nara gościu, nie chce mi się z tobą gadać - ja z plebsu nie dorosłem chyba do dyskusji ze znawcą prawa, gospodarki i przemian własnościowych. Idę odśnieżę podjazd, żeby rano szybciej do pracy dotrzeć.
[quote name='marianoitaliano' timestamp='1291647497' post='399876']
Krzysztof Żuk byl wiceministrem skarbu w tym czasie kiedy podejmowano decyzję o likwidacji cukrowni. Jako Lublinianin mógl zaproponować inne rozwiązanie, cukrwnie jednak zlikwidowano a teraz okazuje się ze byl to bląd bo ceny cukru poszybowaly w górę.

MS nie ma wplywu na decyzję zarządu spólki? A kto zasiada w Radzie Nadzorczej? Przedstawiciele Ministerstwa Skarbu. Jakbys mial troche pojecia o prawie handlowym to byś wiedzial. Ale n... rozwiń
Avatar
marianoitaliano / 6 grudnia 2010 o 18:14
0
Każdy dobry wlodarz miasta stara sie za wszelką cene ściągnąc nowych inwestorów, firmy i przedsiebiorstwa do miasta którym zarządza. W Toruniu i Rzeszowie znajduja się zaklady drobiarskie. Śmierdzi od nich o wiele bardziej niż od cukrowni. Jednak miliony zlotych z podatków od tych zakladów uważane są za badziej istotne od tego smrodu. Czy zatem Lublin w obliczu gigantycznego zadlużenia i niedoinwestowania stać bylo na likwidację cukrowni? Pomijając fakt kto za tym stal, Ty próbujesz na sile udowodnić, ze likwidacja cukrowni przelożyla się na plus. Ja jestem innego zdania, uważam ze w obecnej chwili dla Lublina liczy się każda zlotówka, choćby śmierdząca
Każdy dobry wlodarz miasta stara sie za wszelką cene ściągnąc nowych inwestorów, firmy i przedsiebiorstwa do miasta którym zarządza. W Toruniu i Rzeszowie znajduja się zaklady drobiarskie. Śmierdzi od nich o wiele bardziej niż od cukrowni. Jednak miliony zlotych z podatków od tych zakladów uważane są za badziej istotne od tego smrodu. Czy zatem Lublin w obliczu gigantycznego zadlużenia i niedoinwestowania stać bylo na likwidację cukrowni? Pomijając fakt kto za tym stal, Ty próbujesz na sile udowodnić, ze likwidacja cukrowni przelożyla się na... rozwiń
Avatar
marianoitaliano / 6 grudnia 2010 o 18:09
0
[quote name='zone' timestamp='1291654893' post='399974']
Dzieki Bogu wykryty został spisek...Wszechmocny Żuk dąży do zniszczenia Lublina hahahahahhahhaha
Nie masz zadnego dowodu na poparcie swoich tez tylko snujesz teorie spiskowe.
Kazdy urbanista ci powie ze tereny gdzie jest cukrownia powinny byc inaczej zagospodarowane, ze przez ta cukrownie niszczeje jedna z bardziej malowniczych czesci Lublina.
Ale nie... ty wolisz ciagniczki z burakami i smrod na cale miasto.
[/quote]
istotnie masz rację, tereny te zaslugiwaly na inne zagospodarowanie. jednak nie kosztem potencjalu gospodarczego Lublina. Z tym spiskiem pozwolilem sobie zażartować, jednak pomysl wydania kilkudziesięciu milionów zlotych na budowę stadionu w miejscu cukrowni, w chwili, gdy Lublin jest poważnie zadlużony jest ogromnym blędem, który zdecyduje o randze Lublina za kilka lat
[quote name='zone' timestamp='1291654893' post='399974']
Dzieki Bogu wykryty został spisek...Wszechmocny Żuk dąży do zniszczenia Lublina hahahahahhahhaha
Nie masz zadnego dowodu na poparcie swoich tez tylko snujesz teorie spiskowe.
Kazdy urbanista ci powie ze tereny gdzie jest cukrownia powinny byc inaczej zagospodarowane, ze przez ta cukrownie niszczeje jedna z bardziej malowniczych czesci Lublina.
Ale nie... ty wolisz ciagniczki z burakami i smrod na cale miasto.
[/quote]
istotni... rozwiń
Avatar
zone / 6 grudnia 2010 o 18:01
0
Dzieki Bogu wykryty został spisek...Wszechmocny Żuk dąży do zniszczenia Lublina hahahahahhahhaha
Nie masz zadnego dowodu na poparcie swoich tez tylko snujesz teorie spiskowe.
Kazdy urbanista ci powie ze tereny gdzie jest cukrownia powinny byc inaczej zagospodarowane, ze przez ta cukrownie niszczeje jedna z bardziej malowniczych czesci Lublina.
Ale nie... ty wolisz ciagniczki z burakami i smrod na cale miasto.
Avatar
marianoitaliano / 6 grudnia 2010 o 17:46
0
[quote name='zone' timestamp='1291650061' post='399917']
artkuł z Kuriera jeszcze przed podjeciem decyzji o likwidacji:


Prezydent Lublina, wojewoda i lubelscy parlamentarzyści będą walczyć o Cukrownię Lublin. Nie zgadzają się z decyzją o zlikwidowaniu zakładu, o czym zawiadomili ministra skarbu państwa. Ministerstwo ma wątpliwości, czy likwidacja lubelskiej firmy jest uzasadniona ekonomicznie.

Wczoraj z przedstawicielami Krajowej Spółki Cukrowej, która zdecydowała o likwidacji zakładu, spotkał się wiceminister skarbu i były zastępca prezydenta Lublina, Krzysztof Żuk. Ministerstwo jest właścicielem KSC, ale nie ma bezpośredniego wpływu na decyzje zarządu spółki: – Argumentacja ekonomiczna dotycząca likwidacji cukrowni mnie nie przekonała. Zażądaliśmy pogłębienia analiz i pokazania kontekstu strategicznego – mówi Żuk.


– Zapomnijmy na chwilę, że poseł Mojzesowicz jest członkiem PiS – powiedział Kurierowi poseł Krzysztof Michałkiewicz, szef lubelskiego PiS. – Pochodzi z województwa kujawsko-pomorskiego. To, że wspierał zakłady w swoim sąsiedztwie nie może nikogo dziwić. Dla nas najważniejsza jest teraz Cukrownia Lublin. To nie jest pierwsza próba jej likwidacji. Przez dwa lata udawało nam się skutecznie jej bronić. Lubelscy parlamentarzyści PiS złożą pismo o unieważnienie decyzji zarządu KSC.
[/quote]

Ile ty lat żyjesz w tym świecie. Jeżeli dla ciebie slowa wiceministra, ze "jego nie przekonuje taka argumentacja i będzie żądal poglębienia analiz" są tak przekonywujące i w nie wierzysz to naprawdę dziwię się tobie. Przecież taka osoba nie może powiedzieć wprost: "mam w du*** to, ze wam sie nie podoba likwidacja cukrowni ale jak tak zrobie bo tak uważam" bo polityk potrzebuje poparcia od ludnosci. W podobny sposób zlikwidowano cukrownie w szczebrzeszynie i w przeworsku. W tych przypadkach też wszyscy na czele z ministrami skarbu "walczyli" o utrzymanie tych cukrowni a jednak "ktoś" je zlikwidowal.


Krzysztof Żuk urodzil się w Krasnymstawie. Zastanów się dlaczego nie zlikwidowano wlaśnie cukrowni w Krasnymstawie tylko w Lublinie. Dywersant pier...
[quote name='zone' timestamp='1291650061' post='399917']
artkuł z Kuriera jeszcze przed podjeciem decyzji o likwidacji:


Prezydent Lublina, wojewoda i lubelscy parlamentarzyści będą walczyć o Cukrownię Lublin. Nie zgadzają się z decyzją o zlikwidowaniu zakładu, o czym zawiadomili ministra skarbu państwa. Ministerstwo ma wątpliwości, czy likwidacja lubelskiej firmy jest uzasadniona ekonomicznie.

Wczoraj z przedstawicielami Krajowej Spółki Cukrowej, która zdecydowała o likwidacji za... rozwiń
Avatar
zone / 6 grudnia 2010 o 16:41
0
artkuł z Kuriera jeszcze przed podjeciem decyzji o likwidacji:


Prezydent Lublina, wojewoda i lubelscy parlamentarzyści będą walczyć o Cukrownię Lublin. Nie zgadzają się z decyzją o zlikwidowaniu zakładu, o czym zawiadomili ministra skarbu państwa. Ministerstwo ma wątpliwości, czy likwidacja lubelskiej firmy jest uzasadniona ekonomicznie.

Wczoraj z przedstawicielami Krajowej Spółki Cukrowej, która zdecydowała o likwidacji zakładu, spotkał się wiceminister skarbu i były zastępca prezydenta Lublina, Krzysztof Żuk. Ministerstwo jest właścicielem KSC, ale nie ma bezpośredniego wpływu na decyzje zarządu spółki: – Argumentacja ekonomiczna dotycząca likwidacji cukrowni mnie nie przekonała. Zażądaliśmy pogłębienia analiz i pokazania kontekstu strategicznego – mówi Żuk.

Ostateczna opinia ministerstwa ma być gotowa w piątek. Wtedy być może zapadną jakieś decyzje. Sprawą restrukturyzacji KSC i likwidacją Cukrowni Lublin zajmą się także posłowie na komisji rolnictwa.

Do wczorajszego wieczora nie otrzymaliśmy – mimo zapewnień –oficjalnego stanowiska KSC. Nieoficjalnie wiemy, że zarząd spółki chce zamknąć Cukrownię Lublin, zdemontować linię produkcyjną i zburzyć budynki.

Związkowcy zawiązali Komitet w Obronie Cukrowni Lublin i spot­kali się z Genowefą Tokarską, wojewodą lubelskim.

– Będziemy monitować do ministra skarbu z wnioskiem o wstrzymanie tego procesu – zapowiada wojewoda.

W obronie zakładu stanął też prezydent Lublina Adam Wasilewski. Jego zdaniem znaczenie lubelskich cukrowni jest minimalizowane w KSC, a w opinii cukrowników, kierownictwo spółki realizuje reformę kosztem swych najlepszych zakładów. W tym roku Cukrownia Lublin została przez niezależnych ekspertów najwyżej oceniona ze wszystkich 27 zakładów KSC.

– Dla nas decyzja o zakończeniu produkcji jest niezrozumiała, nielogiczna i nie do przyjęcia – mówi Artur Kotyra, przewodniczący Komitetu w Obronie Cukrowni Lublin.

– Oczekujemy jej cofnięcia – dodaje Jerzy Stępkowski, przewodniczący Oddziałowej Organizacji Związkowej Cukrowni Lublin.

– Występujemy w obronie miejsc pracy dla 395 pracowników.

Związkowcy liczą na pomoc lubelskich parlamentarzystów: – Potrzebne nam jest teraz silne wsparcie – dodaje Artur Kotyra.

Lobbowanie polityków z województwa kujawsko-pomorskiego spowodowało, że kosztem Lublina dofinansowano cukrownie w Kruszwicy i Nakle. Chociaż ustępują lubelskiej pod względem wyposażenia i jakości produkowanego cukru – likwidacja im nie grozi.

Nasze śledztwo wskazuje, że za lobbowaniem na korzyść Kruszwicy i Nakła mogli stać politycy PiS-u – pochodzący z Bydgoszczy Wojciech Mojzesowicz oraz wspierający go Krzysztof Jurgiel, kojarzony z Białostocczyzną.

– Zapomnijmy na chwilę, że poseł Mojzesowicz jest członkiem PiS – powiedział Kurierowi poseł Krzysztof Michałkiewicz, szef lubelskiego PiS. – Pochodzi z województwa kujawsko-pomorskiego. To, że wspierał zakłady w swoim sąsiedztwie nie może nikogo dziwić. Dla nas najważniejsza jest teraz Cukrownia Lublin. To nie jest pierwsza próba jej likwidacji. Przez dwa lata udawało nam się skutecznie jej bronić. Lubelscy parlamentarzyści PiS złożą pismo o unieważnienie decyzji zarządu KSC.
artkuł z Kuriera jeszcze przed podjeciem decyzji o likwidacji:


Prezydent Lublina, wojewoda i lubelscy parlamentarzyści będą walczyć o Cukrownię Lublin. Nie zgadzają się z decyzją o zlikwidowaniu zakładu, o czym zawiadomili ministra skarbu państwa. Ministerstwo ma wątpliwości, czy likwidacja lubelskiej firmy jest uzasadniona ekonomicznie.

Wczoraj z przedstawicielami Krajowej Spółki Cukrowej, która zdecydowała o likwidacji zakładu, spotkał się wiceminister skarbu i były zastępca prezydenta Lublina, Krzysztof Żu... rozwiń
Avatar
zone / 6 grudnia 2010 o 16:33
0
Taaa... i te zakłady są w centrum miasta i wali od nich burakami w promieniu 10 km.
Avatar
marianoitaliano / 6 grudnia 2010 o 16:16
0
[quote name='zone' timestamp='1291647893' post='399884']
A to dobre... Czyli Żuk był w radzie nadzorczej Krajowej Spółki Cukrowej S.A.??? Tak??
Nowoczesne miasta nie posiadaja zakladow produkcyjnych w centrum! Zwłaszcza uprzykrzajacych zycie mieszkancow.
Litości, po ch.. ta cukrownia w centrum miasta. I jeszcze widok ciagniczków jezdzacych ul. Krochmalną czy Jana Pawała, zostawiających buraki na jezdni.... hehe nie ma co... to była dopiero wieś. Czlowieku pokaż mi na zachodzie jakieś miasto gdzie w centrum znajduja sie tak duże zakłady produkcyjne...
[/quote]
Żuk byl WICEMINISTREM SKARBU i jest bezpośrednio odpowiedzialny za likwidację cukrowni.

Zaklady produkcyjne niemieckiego potentata chemicznego BASF znajduje wie m.in w 160 tysięcznym mieście Ludwigshafen nad Renem. Zaklady Volkswagena znajduja się m.in w Wolfsburgu a w Polsce w Poznaniu. Więc jak sie nie znasz na poruszanym temacie, to sie nie wypowiadaj
[quote name='zone' timestamp='1291647893' post='399884']
A to dobre... Czyli Żuk był w radzie nadzorczej Krajowej Spółki Cukrowej S.A.??? Tak??
Nowoczesne miasta nie posiadaja zakladow produkcyjnych w centrum! Zwłaszcza uprzykrzajacych zycie mieszkancow.
Litości, po ch.. ta cukrownia w centrum miasta. I jeszcze widok ciagniczków jezdzacych ul. Krochmalną czy Jana Pawała, zostawiających buraki na jezdni.... hehe nie ma co... to była dopiero wieś. Czlowieku pokaż mi na zachodzie jakieś miasto gdzie... rozwiń
Avatar
zone / 6 grudnia 2010 o 16:04
0
A to dobre... Czyli Żuk był w radzie nadzorczej Krajowej Spółki Cukrowej S.A.??? Tak??
Nowoczesne miasta nie posiadaja zakladow produkcyjnych w centrum! Zwłaszcza uprzykrzajacych zycie mieszkancow.
Litości, po ch.. ta cukrownia w centrum miasta. I jeszcze widok ciagniczków jezdzacych ul. Krochmalną czy Jana Pawała, zostawiających buraki na jezdni.... hehe nie ma co... to była dopiero wieś. Czlowieku pokaż mi na zachodzie jakieś miasto gdzie w centrum znajduja sie tak duże zakłady produkcyjne...
A to dobre... Czyli Żuk był w radzie nadzorczej Krajowej Spółki Cukrowej S.A.??? Tak??
Nowoczesne miasta nie posiadaja zakladow produkcyjnych w centrum! Zwłaszcza uprzykrzajacych zycie mieszkancow.
Litości, po ch.. ta cukrownia w centrum miasta. I jeszcze widok ciagniczków jezdzacych ul. Krochmalną czy Jana Pawała, zostawiających buraki na jezdni.... hehe nie ma co... to była dopiero wieś. Czlowieku pokaż mi na zachodzie jakieś miasto gdzie w centrum znajduja sie tak duże zakłady produkcyjne... rozwiń
Avatar
marianoitaliano / 6 grudnia 2010 o 15:58
0
[quote name='Elessar' timestamp='1291647357' post='399871']
do wszystkich deb***i piszących że to miasto zamknęło Cukrownię - wytłumaczcie mi proszę jakim cudem UM miał wpływ na decyzje Spółki Skarbu Państwa?? No, czekam na odpowiedzi krzykaczy niezadowolonych z wyników demokratycznych wyborów. Tyle czasu siedzicie przed kompami pisząc durne komentarze to możecie sprawdzić fakty jak to było naprawdę z zamknięciem Cukrowni, a nie swoją niewiedzą i ignorancją pogłębiacie dezinformację mieszkańców Lublina i okolic. Nie pamiętacie kto lobbował za zamknięciem oddziału w LBN, żeby uchronić zakłady w kujawsko-pomorskim - poseł Mojzesowicz oraz poseł Jurgiel??
jakbyście choć trochę znali się na zagadnieniach prawa handlowego głąby to wiedzielibyście, ze ministerstwo Skarbu jest właścicielem Spółki ale nie ma wpływu na decyzje podejmowane przez zarząd. Radzę przed pisaniem durnot więcej czytać fachowej literatury, mniej prawicowej prasy.
[/quote]
Do <"deb***a">

Krzysztof Żuk byl wiceministrem skarbu w tym czasie kiedy podejmowano decyzję o likwidacji cukrowni. Jako Lublinianin mógl zaproponować inne rozwiązanie, cukrwnie jednak zlikwidowano a teraz okazuje się ze byl to bląd bo ceny cukru poszybowaly w górę.

MS nie ma wplywu na decyzję zarządu spólki? A kto zasiada w Radzie Nadzorczej? Przedstawiciele Ministerstwa Skarbu. Jakbys mial troche pojecia o prawie handlowym to byś wiedzial. Ale najwyraźniej nie masz takiego pojęcia. Nie znam przypadku, zeby prezes spólki zrobil coś wbrew woli jej wlaściciela, bo jeżeli tak by się stalo, wylecial by odrazu.
[quote name='Elessar' timestamp='1291647357' post='399871']
do wszystkich deb***i piszących że to miasto zamknęło Cukrownię - wytłumaczcie mi proszę jakim cudem UM miał wpływ na decyzje Spółki Skarbu Państwa?? No, czekam na odpowiedzi krzykaczy niezadowolonych z wyników demokratycznych wyborów. Tyle czasu siedzicie przed kompami pisząc durne komentarze to możecie sprawdzić fakty jak to było naprawdę z zamknięciem Cukrowni, a nie swoją niewiedzą i ignorancją pogłębiacie dezinformację mieszkańców ... rozwiń
Avatar
gość / 6 grudnia 2010 o 20:24
0
[quote name='marianoitaliano' timestamp='1291647497' post='399876']
Krzysztof Żuk byl wiceministrem skarbu w tym czasie kiedy podejmowano decyzję o likwidacji cukrowni. Jako Lublinianin mógl zaproponować inne rozwiązanie, cukrwnie jednak zlikwidowano a teraz okazuje się ze byl to bląd bo ceny cukru poszybowaly w górę.

MS nie ma wplywu na decyzję zarządu spólki? A kto zasiada w Radzie Nadzorczej? Przedstawiciele Ministerstwa Skarbu. Jakbys mial troche pojecia o prawie handlowym to byś wiedzial. Ale najwyraźniej nie masz takiego pojęcia. Nie znam przypadku, zeby prezes spólki zrobil coś wbrew woli jej wlaściciela, bo jeżeli tak by się stalo, wylecial by odrazu.
[/quote]

Jak sam piszesz pan Żuk był wiceministrem a więc nie on podejmował decyzje.
Jak dalej jesteś taki pewny że to pan Żuk zlikwidował Cukrownię to weź mi podaj jakiś dokument na ten temat z jego podpisem. Decyzję podjęła KSC S.A a ministerstwo klepnęło bo bali się KE. wiesz co to KE?? To oni podjęli decyzję o redukcji produkcji cukru UE i padło na nas, a że nikt nie chciał pomóc lubelskiemu oddziałowi Cukrowni to już inna bajka. Gdzie wtedy był pan Sprawka - odśnieżał podjazd do szkoły?? a pani Sierakowska - co wtedy robiła?? napisała jedną interpelację do ministra i tyle??

Pisowczyku, spytaj wspomnianego Mojzesowicza i Jurgiela czemu nie wstawili się za Lublinem tylko lobbowali za cukrowniami w kujawsko-pomorskim. Czemu jesteś taki jednostronny i uprzedzony do jednej osoby?? Tylko dlatego, że startował z PO?? Jak twój PiS tak kocha Lubelszczyznę to dlaczego nic dla niej nie zrobił jeszcze?? Czemu nie ratowali Cukrowni, jako opozycja nie mieli głosu?? Albo po prostu mieli to w du***??
Poczytaj sobie:
http://www.gover.pl/k6/poslowie/szczegolyInterpelacji/posel/grad-aleksander/interpelacja/odpowiedz-interpelacja-w-sprawie-funkcjonowania-cukrowni-quot-lublin-quot

http://www.gover.pl/k6/poslowie/szczegolyInterpelacji/posel/grad-aleksander/interpelacja/odpowiedz-interpelacja-w-sprawie-zapowiedzi-likwidacji-cukrowni-lublin-sa

Mariano, proszę cię powiedz wprost, ze nie lubisz pana Żuka tylko z powodu konotacji politycznych. Nie lubiłbyś go nawet gdyby wygrał wybory mając 90% poparcia. Przyznaj się -oceniasz ludzi po przynależności partyjnej a nie po tym jakim ekspertem i urzędnikiem jest. Typowa postawa ludzi z wypranym mózgiem przez gazety, TV i internet.

Nara gościu, nie chce mi się z tobą gadać - ja z plebsu nie dorosłem chyba do dyskusji ze znawcą prawa, gospodarki i przemian własnościowych. Idę odśnieżę podjazd, żeby rano szybciej do pracy dotrzeć.
[quote name='marianoitaliano' timestamp='1291647497' post='399876']
Krzysztof Żuk byl wiceministrem skarbu w tym czasie kiedy podejmowano decyzję o likwidacji cukrowni. Jako Lublinianin mógl zaproponować inne rozwiązanie, cukrwnie jednak zlikwidowano a teraz okazuje się ze byl to bląd bo ceny cukru poszybowaly w górę.

MS nie ma wplywu na decyzję zarządu spólki? A kto zasiada w Radzie Nadzorczej? Przedstawiciele Ministerstwa Skarbu. Jakbys mial troche pojecia o prawie handlowym to byś wiedzial. Ale n... rozwiń
Avatar
marianoitaliano / 6 grudnia 2010 o 18:14
0
Każdy dobry wlodarz miasta stara sie za wszelką cene ściągnąc nowych inwestorów, firmy i przedsiebiorstwa do miasta którym zarządza. W Toruniu i Rzeszowie znajduja się zaklady drobiarskie. Śmierdzi od nich o wiele bardziej niż od cukrowni. Jednak miliony zlotych z podatków od tych zakladów uważane są za badziej istotne od tego smrodu. Czy zatem Lublin w obliczu gigantycznego zadlużenia i niedoinwestowania stać bylo na likwidację cukrowni? Pomijając fakt kto za tym stal, Ty próbujesz na sile udowodnić, ze likwidacja cukrowni przelożyla się na plus. Ja jestem innego zdania, uważam ze w obecnej chwili dla Lublina liczy się każda zlotówka, choćby śmierdząca
Każdy dobry wlodarz miasta stara sie za wszelką cene ściągnąc nowych inwestorów, firmy i przedsiebiorstwa do miasta którym zarządza. W Toruniu i Rzeszowie znajduja się zaklady drobiarskie. Śmierdzi od nich o wiele bardziej niż od cukrowni. Jednak miliony zlotych z podatków od tych zakladów uważane są za badziej istotne od tego smrodu. Czy zatem Lublin w obliczu gigantycznego zadlużenia i niedoinwestowania stać bylo na likwidację cukrowni? Pomijając fakt kto za tym stal, Ty próbujesz na sile udowodnić, ze likwidacja cukrowni przelożyla się na... rozwiń
Avatar
marianoitaliano / 6 grudnia 2010 o 18:09
0
[quote name='zone' timestamp='1291654893' post='399974']
Dzieki Bogu wykryty został spisek...Wszechmocny Żuk dąży do zniszczenia Lublina hahahahahhahhaha
Nie masz zadnego dowodu na poparcie swoich tez tylko snujesz teorie spiskowe.
Kazdy urbanista ci powie ze tereny gdzie jest cukrownia powinny byc inaczej zagospodarowane, ze przez ta cukrownie niszczeje jedna z bardziej malowniczych czesci Lublina.
Ale nie... ty wolisz ciagniczki z burakami i smrod na cale miasto.
[/quote]
istotnie masz rację, tereny te zaslugiwaly na inne zagospodarowanie. jednak nie kosztem potencjalu gospodarczego Lublina. Z tym spiskiem pozwolilem sobie zażartować, jednak pomysl wydania kilkudziesięciu milionów zlotych na budowę stadionu w miejscu cukrowni, w chwili, gdy Lublin jest poważnie zadlużony jest ogromnym blędem, który zdecyduje o randze Lublina za kilka lat
[quote name='zone' timestamp='1291654893' post='399974']
Dzieki Bogu wykryty został spisek...Wszechmocny Żuk dąży do zniszczenia Lublina hahahahahhahhaha
Nie masz zadnego dowodu na poparcie swoich tez tylko snujesz teorie spiskowe.
Kazdy urbanista ci powie ze tereny gdzie jest cukrownia powinny byc inaczej zagospodarowane, ze przez ta cukrownie niszczeje jedna z bardziej malowniczych czesci Lublina.
Ale nie... ty wolisz ciagniczki z burakami i smrod na cale miasto.
[/quote]
istotni... rozwiń
Avatar
zone / 6 grudnia 2010 o 18:01
0
Dzieki Bogu wykryty został spisek...Wszechmocny Żuk dąży do zniszczenia Lublina hahahahahhahhaha
Nie masz zadnego dowodu na poparcie swoich tez tylko snujesz teorie spiskowe.
Kazdy urbanista ci powie ze tereny gdzie jest cukrownia powinny byc inaczej zagospodarowane, ze przez ta cukrownie niszczeje jedna z bardziej malowniczych czesci Lublina.
Ale nie... ty wolisz ciagniczki z burakami i smrod na cale miasto.
Avatar
marianoitaliano / 6 grudnia 2010 o 17:46
0
[quote name='zone' timestamp='1291650061' post='399917']
artkuł z Kuriera jeszcze przed podjeciem decyzji o likwidacji:


Prezydent Lublina, wojewoda i lubelscy parlamentarzyści będą walczyć o Cukrownię Lublin. Nie zgadzają się z decyzją o zlikwidowaniu zakładu, o czym zawiadomili ministra skarbu państwa. Ministerstwo ma wątpliwości, czy likwidacja lubelskiej firmy jest uzasadniona ekonomicznie.

Wczoraj z przedstawicielami Krajowej Spółki Cukrowej, która zdecydowała o likwidacji zakładu, spotkał się wiceminister skarbu i były zastępca prezydenta Lublina, Krzysztof Żuk. Ministerstwo jest właścicielem KSC, ale nie ma bezpośredniego wpływu na decyzje zarządu spółki: – Argumentacja ekonomiczna dotycząca likwidacji cukrowni mnie nie przekonała. Zażądaliśmy pogłębienia analiz i pokazania kontekstu strategicznego – mówi Żuk.


– Zapomnijmy na chwilę, że poseł Mojzesowicz jest członkiem PiS – powiedział Kurierowi poseł Krzysztof Michałkiewicz, szef lubelskiego PiS. – Pochodzi z województwa kujawsko-pomorskiego. To, że wspierał zakłady w swoim sąsiedztwie nie może nikogo dziwić. Dla nas najważniejsza jest teraz Cukrownia Lublin. To nie jest pierwsza próba jej likwidacji. Przez dwa lata udawało nam się skutecznie jej bronić. Lubelscy parlamentarzyści PiS złożą pismo o unieważnienie decyzji zarządu KSC.
[/quote]

Ile ty lat żyjesz w tym świecie. Jeżeli dla ciebie slowa wiceministra, ze "jego nie przekonuje taka argumentacja i będzie żądal poglębienia analiz" są tak przekonywujące i w nie wierzysz to naprawdę dziwię się tobie. Przecież taka osoba nie może powiedzieć wprost: "mam w du*** to, ze wam sie nie podoba likwidacja cukrowni ale jak tak zrobie bo tak uważam" bo polityk potrzebuje poparcia od ludnosci. W podobny sposób zlikwidowano cukrownie w szczebrzeszynie i w przeworsku. W tych przypadkach też wszyscy na czele z ministrami skarbu "walczyli" o utrzymanie tych cukrowni a jednak "ktoś" je zlikwidowal.


Krzysztof Żuk urodzil się w Krasnymstawie. Zastanów się dlaczego nie zlikwidowano wlaśnie cukrowni w Krasnymstawie tylko w Lublinie. Dywersant pier...
[quote name='zone' timestamp='1291650061' post='399917']
artkuł z Kuriera jeszcze przed podjeciem decyzji o likwidacji:


Prezydent Lublina, wojewoda i lubelscy parlamentarzyści będą walczyć o Cukrownię Lublin. Nie zgadzają się z decyzją o zlikwidowaniu zakładu, o czym zawiadomili ministra skarbu państwa. Ministerstwo ma wątpliwości, czy likwidacja lubelskiej firmy jest uzasadniona ekonomicznie.

Wczoraj z przedstawicielami Krajowej Spółki Cukrowej, która zdecydowała o likwidacji za... rozwiń
Avatar
zone / 6 grudnia 2010 o 16:41
0
artkuł z Kuriera jeszcze przed podjeciem decyzji o likwidacji:


Prezydent Lublina, wojewoda i lubelscy parlamentarzyści będą walczyć o Cukrownię Lublin. Nie zgadzają się z decyzją o zlikwidowaniu zakładu, o czym zawiadomili ministra skarbu państwa. Ministerstwo ma wątpliwości, czy likwidacja lubelskiej firmy jest uzasadniona ekonomicznie.

Wczoraj z przedstawicielami Krajowej Spółki Cukrowej, która zdecydowała o likwidacji zakładu, spotkał się wiceminister skarbu i były zastępca prezydenta Lublina, Krzysztof Żuk. Ministerstwo jest właścicielem KSC, ale nie ma bezpośredniego wpływu na decyzje zarządu spółki: – Argumentacja ekonomiczna dotycząca likwidacji cukrowni mnie nie przekonała. Zażądaliśmy pogłębienia analiz i pokazania kontekstu strategicznego – mówi Żuk.

Ostateczna opinia ministerstwa ma być gotowa w piątek. Wtedy być może zapadną jakieś decyzje. Sprawą restrukturyzacji KSC i likwidacją Cukrowni Lublin zajmą się także posłowie na komisji rolnictwa.

Do wczorajszego wieczora nie otrzymaliśmy – mimo zapewnień –oficjalnego stanowiska KSC. Nieoficjalnie wiemy, że zarząd spółki chce zamknąć Cukrownię Lublin, zdemontować linię produkcyjną i zburzyć budynki.

Związkowcy zawiązali Komitet w Obronie Cukrowni Lublin i spot­kali się z Genowefą Tokarską, wojewodą lubelskim.

– Będziemy monitować do ministra skarbu z wnioskiem o wstrzymanie tego procesu – zapowiada wojewoda.

W obronie zakładu stanął też prezydent Lublina Adam Wasilewski. Jego zdaniem znaczenie lubelskich cukrowni jest minimalizowane w KSC, a w opinii cukrowników, kierownictwo spółki realizuje reformę kosztem swych najlepszych zakładów. W tym roku Cukrownia Lublin została przez niezależnych ekspertów najwyżej oceniona ze wszystkich 27 zakładów KSC.

– Dla nas decyzja o zakończeniu produkcji jest niezrozumiała, nielogiczna i nie do przyjęcia – mówi Artur Kotyra, przewodniczący Komitetu w Obronie Cukrowni Lublin.

– Oczekujemy jej cofnięcia – dodaje Jerzy Stępkowski, przewodniczący Oddziałowej Organizacji Związkowej Cukrowni Lublin.

– Występujemy w obronie miejsc pracy dla 395 pracowników.

Związkowcy liczą na pomoc lubelskich parlamentarzystów: – Potrzebne nam jest teraz silne wsparcie – dodaje Artur Kotyra.

Lobbowanie polityków z województwa kujawsko-pomorskiego spowodowało, że kosztem Lublina dofinansowano cukrownie w Kruszwicy i Nakle. Chociaż ustępują lubelskiej pod względem wyposażenia i jakości produkowanego cukru – likwidacja im nie grozi.

Nasze śledztwo wskazuje, że za lobbowaniem na korzyść Kruszwicy i Nakła mogli stać politycy PiS-u – pochodzący z Bydgoszczy Wojciech Mojzesowicz oraz wspierający go Krzysztof Jurgiel, kojarzony z Białostocczyzną.

– Zapomnijmy na chwilę, że poseł Mojzesowicz jest członkiem PiS – powiedział Kurierowi poseł Krzysztof Michałkiewicz, szef lubelskiego PiS. – Pochodzi z województwa kujawsko-pomorskiego. To, że wspierał zakłady w swoim sąsiedztwie nie może nikogo dziwić. Dla nas najważniejsza jest teraz Cukrownia Lublin. To nie jest pierwsza próba jej likwidacji. Przez dwa lata udawało nam się skutecznie jej bronić. Lubelscy parlamentarzyści PiS złożą pismo o unieważnienie decyzji zarządu KSC.
artkuł z Kuriera jeszcze przed podjeciem decyzji o likwidacji:


Prezydent Lublina, wojewoda i lubelscy parlamentarzyści będą walczyć o Cukrownię Lublin. Nie zgadzają się z decyzją o zlikwidowaniu zakładu, o czym zawiadomili ministra skarbu państwa. Ministerstwo ma wątpliwości, czy likwidacja lubelskiej firmy jest uzasadniona ekonomicznie.

Wczoraj z przedstawicielami Krajowej Spółki Cukrowej, która zdecydowała o likwidacji zakładu, spotkał się wiceminister skarbu i były zastępca prezydenta Lublina, Krzysztof Żu... rozwiń
Avatar
zone / 6 grudnia 2010 o 16:33
0
Taaa... i te zakłady są w centrum miasta i wali od nich burakami w promieniu 10 km.
Avatar
marianoitaliano / 6 grudnia 2010 o 16:16
0
[quote name='zone' timestamp='1291647893' post='399884']
A to dobre... Czyli Żuk był w radzie nadzorczej Krajowej Spółki Cukrowej S.A.??? Tak??
Nowoczesne miasta nie posiadaja zakladow produkcyjnych w centrum! Zwłaszcza uprzykrzajacych zycie mieszkancow.
Litości, po ch.. ta cukrownia w centrum miasta. I jeszcze widok ciagniczków jezdzacych ul. Krochmalną czy Jana Pawała, zostawiających buraki na jezdni.... hehe nie ma co... to była dopiero wieś. Czlowieku pokaż mi na zachodzie jakieś miasto gdzie w centrum znajduja sie tak duże zakłady produkcyjne...
[/quote]
Żuk byl WICEMINISTREM SKARBU i jest bezpośrednio odpowiedzialny za likwidację cukrowni.

Zaklady produkcyjne niemieckiego potentata chemicznego BASF znajduje wie m.in w 160 tysięcznym mieście Ludwigshafen nad Renem. Zaklady Volkswagena znajduja się m.in w Wolfsburgu a w Polsce w Poznaniu. Więc jak sie nie znasz na poruszanym temacie, to sie nie wypowiadaj
[quote name='zone' timestamp='1291647893' post='399884']
A to dobre... Czyli Żuk był w radzie nadzorczej Krajowej Spółki Cukrowej S.A.??? Tak??
Nowoczesne miasta nie posiadaja zakladow produkcyjnych w centrum! Zwłaszcza uprzykrzajacych zycie mieszkancow.
Litości, po ch.. ta cukrownia w centrum miasta. I jeszcze widok ciagniczków jezdzacych ul. Krochmalną czy Jana Pawała, zostawiających buraki na jezdni.... hehe nie ma co... to była dopiero wieś. Czlowieku pokaż mi na zachodzie jakieś miasto gdzie... rozwiń
Avatar
zone / 6 grudnia 2010 o 16:04
0
A to dobre... Czyli Żuk był w radzie nadzorczej Krajowej Spółki Cukrowej S.A.??? Tak??
Nowoczesne miasta nie posiadaja zakladow produkcyjnych w centrum! Zwłaszcza uprzykrzajacych zycie mieszkancow.
Litości, po ch.. ta cukrownia w centrum miasta. I jeszcze widok ciagniczków jezdzacych ul. Krochmalną czy Jana Pawała, zostawiających buraki na jezdni.... hehe nie ma co... to była dopiero wieś. Czlowieku pokaż mi na zachodzie jakieś miasto gdzie w centrum znajduja sie tak duże zakłady produkcyjne...
A to dobre... Czyli Żuk był w radzie nadzorczej Krajowej Spółki Cukrowej S.A.??? Tak??
Nowoczesne miasta nie posiadaja zakladow produkcyjnych w centrum! Zwłaszcza uprzykrzajacych zycie mieszkancow.
Litości, po ch.. ta cukrownia w centrum miasta. I jeszcze widok ciagniczków jezdzacych ul. Krochmalną czy Jana Pawała, zostawiających buraki na jezdni.... hehe nie ma co... to była dopiero wieś. Czlowieku pokaż mi na zachodzie jakieś miasto gdzie w centrum znajduja sie tak duże zakłady produkcyjne... rozwiń
Avatar
marianoitaliano / 6 grudnia 2010 o 15:58
0
[quote name='Elessar' timestamp='1291647357' post='399871']
do wszystkich deb***i piszących że to miasto zamknęło Cukrownię - wytłumaczcie mi proszę jakim cudem UM miał wpływ na decyzje Spółki Skarbu Państwa?? No, czekam na odpowiedzi krzykaczy niezadowolonych z wyników demokratycznych wyborów. Tyle czasu siedzicie przed kompami pisząc durne komentarze to możecie sprawdzić fakty jak to było naprawdę z zamknięciem Cukrowni, a nie swoją niewiedzą i ignorancją pogłębiacie dezinformację mieszkańców Lublina i okolic. Nie pamiętacie kto lobbował za zamknięciem oddziału w LBN, żeby uchronić zakłady w kujawsko-pomorskim - poseł Mojzesowicz oraz poseł Jurgiel??
jakbyście choć trochę znali się na zagadnieniach prawa handlowego głąby to wiedzielibyście, ze ministerstwo Skarbu jest właścicielem Spółki ale nie ma wpływu na decyzje podejmowane przez zarząd. Radzę przed pisaniem durnot więcej czytać fachowej literatury, mniej prawicowej prasy.
[/quote]
Do <"deb***a">

Krzysztof Żuk byl wiceministrem skarbu w tym czasie kiedy podejmowano decyzję o likwidacji cukrowni. Jako Lublinianin mógl zaproponować inne rozwiązanie, cukrwnie jednak zlikwidowano a teraz okazuje się ze byl to bląd bo ceny cukru poszybowaly w górę.

MS nie ma wplywu na decyzję zarządu spólki? A kto zasiada w Radzie Nadzorczej? Przedstawiciele Ministerstwa Skarbu. Jakbys mial troche pojecia o prawie handlowym to byś wiedzial. Ale najwyraźniej nie masz takiego pojęcia. Nie znam przypadku, zeby prezes spólki zrobil coś wbrew woli jej wlaściciela, bo jeżeli tak by się stalo, wylecial by odrazu.
[quote name='Elessar' timestamp='1291647357' post='399871']
do wszystkich deb***i piszących że to miasto zamknęło Cukrownię - wytłumaczcie mi proszę jakim cudem UM miał wpływ na decyzje Spółki Skarbu Państwa?? No, czekam na odpowiedzi krzykaczy niezadowolonych z wyników demokratycznych wyborów. Tyle czasu siedzicie przed kompami pisząc durne komentarze to możecie sprawdzić fakty jak to było naprawdę z zamknięciem Cukrowni, a nie swoją niewiedzą i ignorancją pogłębiacie dezinformację mieszkańców ... rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 93

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

MŚ U-20: W czwartek i piątek pierwsze mecze na Arenie Lublin

MŚ U-20: W czwartek i piątek pierwsze mecze na Arenie Lublin 0 0

W środę na Arenie odbyły się konferencje prasowe czterech zespołów, które w najbliższych dniach rozegrają swoje mecze w Lublinie. Dla dziennikarzy była to też pierwsza okazja do poznania mistrzostw świata od kuchni

Skąd się biorą trąby powietrzne? Tak trąbę powietrzną nad gm. Wojciechów było widać z Lublina [wideo]
film

Skąd się biorą trąby powietrzne? Tak trąbę powietrzną nad gm. Wojciechów było widać z Lublina [wideo] 1 0

Rozmowa z Grzegorzem Kołodziejem z Zakładu Hydrologii i Klimatologii UMCS.

Koncert Grupy Sip w Radiu Lublin
24 maja 2019, 19:00

Koncert Grupy Sip w Radiu Lublin 0 0

W piątek, 24 maja o godz. 19 w studiu muzycznym Radia Lublin (ul. Obrońców Pokoju 2) wystąpi Jolka Sip z zespołem.

Koncert "Bakajlando" czyli Wiśnia Bakajoko i goście w Graffiti
24 maja 2019, 19:00

Koncert "Bakajlando" czyli Wiśnia Bakajoko i goście w Graffiti 0 0

W piątek, 24 maja o godz. 20 w klubie Graffiti (al. Piłsudskiego 13) odbędzie się koncert promujący pierwszą płytę formacji Wiśnia Bakajoko. Z tej okazji w Lublinie wystąpi także galeria zaproszonych gości.

Stypendia dla artystów, animatorów kultury i osób zajmujących się opieką nad zabytkami [zdjęcia]

Stypendia dla artystów, animatorów kultury i osób zajmujących się opieką nad zabytkami [zdjęcia] 0 1

W środę w sali widowiskowej Teatru Muzycznego w Lublinie wręczono stypendia dla osób zajmujących się twórczością artystyczną, upowszechnianiem kultury i opieką nad zabytkami. Zgodnie z decyzją Zarządu Województwa Lubelskiego wsparcie finansowe trafi do 142 osób. Łącznie będzie to 144 800 złotych.

Ancestors Legacy: Podbój Saladyna. Saraceni w gotowości (wideo)
film

Ancestors Legacy: Podbój Saladyna. Saraceni w gotowości (wideo) 0 0

Po Słowianach i Wikingach czas na nowych wojowników i nowy teren działań. Premiera dodatku Ancestors Legacy: Podbój Saladyna.

Grzegorz Schetyna w Białej Podlaskiej obiecywał 100 mld złotych więcej dla Polski
galeria
film

Grzegorz Schetyna w Białej Podlaskiej obiecywał 100 mld złotych więcej dla Polski 8 20

Przewodniczący Platformy Obywatelskiej Grzegorz Schetyna namawiał w środę w Białej Podlaskiej do pójścia na wybory 26 maja. Towarzyszyła mu liczna delegacja czołowych polityków tej partii.

List biskupów o pedofilii w Kościele zostanie odczytany na niedzielnych mszach
film

List biskupów o pedofilii w Kościele zostanie odczytany na niedzielnych mszach 5 1

– Rada Stała podjęła pracę nad systemową odpowiedzią na problem wykorzystania dzieci i młodzieży przez niektórych duchownych i na sytuację, którą w tej chwili przeżywamy, także tę sytuację, której świadectwo otrzymaliśmy w filmie pana Sekielskiego – oświadczył prymas Polski abp Wojciech Polak po zakończeniu obrad Rady Stałej Konferencji Episkopatu Polski. Jej głównym tematem były działania Kościoła dla ochrony małoletnich przed nadużyciami seksualnymi osób duchownych.

Najwyższy poziom zagrożenia powodziowego dla pięciu województw
film

Najwyższy poziom zagrożenia powodziowego dla pięciu województw 0 1

Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej ogłosił trzeci, najwyższy poziom zagrożenia powodziowego na terenie południowych województw. Meteorolodzy zapowiadają również dalsze opady deszczu.

Kazimierz Dolny: Eksplozje na wyspie i pękające wały nad Wisłą [zdjęcia]
galeria

Kazimierz Dolny: Eksplozje na wyspie i pękające wały nad Wisłą [zdjęcia] 35 3

Wybuchy butli gazowych, ewakuacja rannych z wyspy, pożar promu, wywrócona łódka, przerwane wały przeciwpowodziowe - to część scenariusza dzisiejszych ćwiczeń służb ratunkowych w Kazimierzu Dolnym. W szkoleniu wzięło udział ok. 400 osób, głównie strażaków, policjantów i żołnierzy.

Cierpliwość się wyczerpała. Speed Car Motor Lublin zakończył współpracę z portalem tubilety.pl

Cierpliwość się wyczerpała. Speed Car Motor Lublin zakończył współpracę z portalem tubilety.pl 1 5

Speed Car Motor Lublin zakończył współpracę z portalem pośredniczącym w sprzedaży wejściówek na mecze – tubilety.pl. Po raz trzeci z rzędu serwery nie wytrzymały naporu zainteresowanych kibiców.

Ulewa zmyła asfalt. Droga nieprzejezdna [zdjęcia]
galeria

Ulewa zmyła asfalt. Droga nieprzejezdna [zdjęcia] 42 5

Osunął się fragment drogi gminnej pomiędzy miejscowością Góry Kolonia, a Gutanowem.

Mieszkańcy walczą ze skutkami przejścia trąby powietrznej. Wiadomo, kiedy otrzymają pomoc
zdjęca, wideo
galeria
film

Mieszkańcy walczą ze skutkami przejścia trąby powietrznej. Wiadomo, kiedy otrzymają pomoc 5 3

Wojewoda lubelski Przemysław Czarnek zapowiedział, że do osób poszkodowanych przez trąbę powietrzną, która we wtorek przeszła przez podlubelskie wsie, już w tym tygodniu trafi pomoc. Rodziny dotknięte przez kataklizm cały czas pracują i usuwają skutki żywiołu.

Valentina Blażević i Joanna Gadzina na celowniku MKS Perła

Valentina Blażević i Joanna Gadzina na celowniku MKS Perła 0 4

Sezon jeszcze się nie skończył, ale w klubie już myślą o nadchodzących rozgrywkach. Na liście potencjalnych wzmocnień najczęściej pojawiają się nazwiska Valentiny Blażević i Joanny Gadziny

Strażnicy miejscy testują samochód elektryczny

Strażnicy miejscy testują samochód elektryczny 0 4

Jeszcze kilka dni potrwają testy elektrycznego samochodu prowadzone przez lubelską Straż Miejską

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.