Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Magazyn

22 lutego 2015 r.
12:30
Edytuj ten wpis

ZTM układa rozkład od nowa. Będzie więcej trolejbusów i linie priorytetowe

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
102 27 A A

Za kilka miesięcy Lublin dostanie zupełnie nową sieć linii autobusowych i trolejbusowych. Będą nowe trasy i nowe numery linii. Ułożeniem od nowa takiej mapy zajmuje się już sztab pracowników Zarządu Transportu Miejskiego

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
- To nie jest taka prosta sprawa, jak myślałaby większość mieszkańców - przyznaje Marek Czarnocki kierujący ekipą od nowych tras i rozkładów w Zarządzie Transportu Miejskiego. Oczekiwania pasażerów są proste: autobus ma być punktualny, jeździć często i kursować tak, żeby nie trzeba było się przesiadać. Ale tu, gdzie rozkłady powstają, trzeba uwzględniać i godziny pracy pasażerów, i szerokość jezdni i połączenia z innymi liniami i wiele, wiele innych drobiazgów.

Do tego wszystkiego dochodzą różne propozycje z dzielnic. Wśród nich jest m.in. prośba o stworzenie szybkiej linii autobusowej łączącej Czuby i Czechów, która z ul Sowińskiego jechałaby na wprost przez ul. Poniatowskiego i dalej na Czechów. Byłoby to jednak o tyle problematyczne, że na Poniatowskiego trzeba by pomyśleć o wyznaczeniu nowego przystanku przy skrzyżowaniu z Al. Racławickimi.

Co 7,5 minuty

Pasażerowie mogą już szykować się na to, że znacznie częściej będą podróżować trolejbusami. Plan zakłada wykorzystanie nowych odcinków sieci trolejbusowych. Ale nie jest to największa z czekających nas zmian.

- Chcemy wprowadzić grupę linii priorytetowych - zapowiada Czarnocki.

Takie linie mają jeździć z częstotliwością dochodzącą w dni powszednie do 7,5 minuty. Oczywiście nie oznacza to, że w tabelkach z rozkładami jazdy zaczną być wpisywane nie tylko minuty, ale i sekundy. Po prostu odstępy między kursami będą wynosić raz 7, a raz 8 minut.

Coś w rodzaju takich linii już teraz można zaobserwować na niektórych ulicach. Choćby w ciągu ul. Filaretów, gdzie rozkłady linii 26 i 31 są skoordynowane tak, by autobus podjeżdżał na przystanek z częstotliwością 7,5 minuty. Jak nie jednej linii, to drugiej.

- Naszym głównym celem jest to, żeby z każdej dzielnicy kursowała taka mocna linia priorytetowa. Którędy? Z reguły po tym szlaku, na którym jest najwięcej pasażerów - dodaje Czarnocki.

Oprócz linii priorytetowych na mapie wytyczone będą również mniej ważne: podstawowe, uzupełniające i marginalne. Spodziewać możemy się też - choć w mniejszej liczbie - linii obwodowych, które połączą dzielnice nie zajeżdżając do centrum. Taką rolę spełniają teraz np. linie 42 i 37. Mają one coraz więcej pasażerów.

O potrzebie stworzenia takiego połączenia mówią m.in. mieszkańcy Kalinowszczyzny skarżący się na brak połączenia autobusowego z al. Spółdzielczości Pracy. Choć może wydawać się to dziwne, takiego połączenia faktycznie nie ma.

Nowe cele, nowe ulice

Obecny układ linii wywodzi się w znacznej mierze jeszcze z lat 80., kiedy powstawały duże dzielnice mieszkaniowe, jak np. Czechów i Czuby. Siatka połączeń ewoluowała wraz ze zmianami w mieście, a te trwają cały czas. - Powstało nam kilka ośrodków, które będą generowały ruch pasażerów - mówi Czarnocki. - To np. Felicity, czy też strefa ekonomiczna, które nie były uwzględniane we wcześniejszym opracowaniu zleconym firmie Trako. Mocno rozwija się też budownictwo w takich rejonach jak ul. Jana Pawła II, Dożynkowa, Willowa. To także musimy wziąć pod uwagę. Na pewno w nowej siatce połączeń jedna z linii mogłaby jechać do pętli znajdującej się w strefie ekonomicznej.

Poprawić może się komunikacja miejska dla Rudnika, który teraz skazany jest na linię 74 obsługiwaną małymi autobusami. Dużych, zgodnie z prawem, nie powinno się tu wysyłać, bo jezdnia jest zbyt wąska. Poprawę obsługi rozrastającego się osiedla może przynieść planowana na ten rok budowa ul. Strzembosza. A to pozwoliłoby na skierowanie autobusów od ul. Węglarza przez Cynamonową.

Nie przez osiedla

W miejskich planach nie ma wprowadzania komunikacji wewnątrz osiedli. Wyjątkiem jest ul. Granatowa w osiedlu powstającym wzdłuż nowego odcinka ul. Jana Pawła II (choć trzeba poczekać na jej dokończenie). Kiedyś plany były inne. Wiele lat temu mowa była m.in. o skierowaniu autobusów przez ul. Bursztynową do czego służyć miały mniejsze pojazdy, ale teraz wiadomo już, że uliczką pełną skrzyżowań równorzędnych i progów zwalniających miejska komunikacja nie pojedzie.

Z wąskimi uliczkami już teraz jest problem, czego przykładem jest ul. Parysa. Tu, gdy spadnie więcej śniegu, a po odśnieżaniu po bokach jezdni tworzą się pryzmy, pozostaje niewiele miejsca na autobusy linii 12. Zwłaszcza, że na ulicy parkują samochody. Równie ciasno bywa na ul. Lipińskiego, którą kursuje linia 44.

Poprawić to i owo

Istniejąca mapa połączeń docierała się przez lata i wiele jest w niej rzeczy, których nie warto zmieniać.

- Dobrze wytrasowane linie to choćby "dziewiątka”, która łączy dwie dzielnice kursując przez centrum. Albo np. linia 151 - mówi Czarnocki. - Dlatego spora grupa linii nie zmieni swojej trasy wcale, albo tylko nieznacznie. Chociaż może zmienić numer. Nie chcemy robić rewolucji - zastrzega.

Przy tworzeniu nowej siatki połączeń nie da się nie brać pod uwagę przyzwyczajeń pasażerów. Ale nie da się również ukryć, że przyzwyczailiśmy się również do rzeczy, które - przynajmniej według fachowców - niekoniecznie są najlepsze. I jeśli nie zmieni się ich teraz, to prawdopodobnie nie znikną jeszcze przez lata.

Pan tu nie stał

Czego trzeba się pozbyć? - Na pewno przystanków końcowych w centrum miasta - podkreśla Czarnocki. I wskazuje ten, który znajduje się przy parku Bronowickim. Tu swoją trasę kończą i zarazem zaczynają trzy podmiejskie linie: 25, 27 i 73, które stają tu dłużej, niż na chwilę. - I jeśli zjedzie się tu kilka autobusów, to robi nam się tłok.

Coś trzeba zrobić też z linią nr 8. Wystarczy popatrzeć na jej przystanek końcowy przy ul. Okopowej i rozejrzeć się dookoła, żeby uznać, że postój autobusu w tym miejscu i przepisy ruchu drogowego to kompletnie różne sprawy.

Kolejną łamigłówką do rozwiązania jest poprowadzenie tras tak, by linie jadące do centrum odjeżdżały z przystanku po jednej stronie ulicy. - Zwracali nam na to uwagę fachowcy, ale też część pasażerów - przyznaje Czarnocki. Pasażer powinien być przyzwyczajony do tego, że z jednego przystanku jedzie do śródmieścia, a wracając wysiada na drugim.

Ale nie wszędzie tak jest. Chodzi m.in. o sytuację na ul. Armii Krajowej, gdzie z jednej strony odjeżdżają do centrum linie 26 i 44, zaś z drugiej linia 9. I jeśli komuś zależy na czasie, stoi blisko przejścia, by w razie czego móc szybko dobiec do przystanku po drugiej stronie. Podobny dylemat mają pasażerowie na ul. Filaretów. Albo stawiają na podróż liniami 26, 31 lub 32, albo jadącą w przeciwnym kierunku linią 39. - Trudno powiedzieć, czy w stu procentach uda nam się wyeliminować takie sytuacje, ale chcemy to zrobić - mówi Czarnocki.

Mniej zwiedzania

I jeszcze jedna rzecz do poprawki: wyprostowanie tras przejazdu. Teraz nie brakuje linii "turystycznych”, z mocno pogmatwanymi trasami.

Zaliczana do nich jest np. linia 39, która z ul. Zana skręca w prawo w ul. Filaretów, okrąża Czuby i jedzie Nadbystrzycką do centrum. Przejazd od ul. Zana obok ZUS do skrzyżowania Nadbystrzyckiej z Zana zajmuje autobusowi 10 minut. Tyle samo, ile piesze przejście między obydwoma skrzyżowaniami.
Za nazbyt zawiłe trasy krytykowana była także linia 13, choć próba prostowania jej trasy skutkuje pytaniem: a co z al. Smorawińskiego. O prostowaniu trasy mówi się też w kontekście linii 44.
Prostowanie tras ma oszczędzić czas pasażerom. - Po to, żeby czas przejazdu z punktu A do punktu B maksymalnie skrócić - mówi szef rozkładowego zespołu.

,b>Co na to pasażer?

- Nie jest tak, że przy tworzeniu nowej siatki linii wszyscy u nas są zgodni - przyznaje Grzegorz Malec, dyrektor ZTM. - Są wewnętrzne spory i dyskusje na temat optymalnego układu połączeń.

Rzeczy, które trzeba uwzględnić jest tak dużo, że nawet autorzy nowych rozkładów chcą upewnić się, czy rzeczywiście ich plan jest dobry. Lada dzień władze Lublina mają wynająć ekspertów, którzy niezależnie od ekipy z ZTM ułożą nową siatkę połączeń.

- Jeśli okaże się, że autor tej koncepcji będzie miał wizję zbieżną z naszą, to po uwzględnieniu pewnych zmian poddamy pod konsultacje społeczne jeden projekt układu połączeń - zapowiada Malec. - Ale jeśli okaże się, że to, co ustaliliśmy my, gospodarze tego terenu, w zasadniczy sposób odbiega od tego, co zaprojektuje zewnętrzny ekspert, to pod konsultacje poddamy dwa warianty.

- Konsultacje będziemy prowadzić w II kwartale tego roku - dodaje Justyna Góźdź z ZTM. Po tym etapie przeanalizowane mają być uwagi zebrane od pasażerów. W taki sposób powstanie ostateczna mapa linii, która wejdzie w życie w wakacje lub na początku września.
Nowa siatka połączeń będzie finałem przebudowy komunikacji miejskiej w ramach unijnego projektu realizowanego przez miasto. Obejmuje on budowę nowej zajezdni dla trolejbusów, 25 km dwukierunkowej trakcji trolejbusowej, dziewięć nowych podstacji zasilających. Kupionych zostało 70 trolejbusów (za ponad 125 milionów zł) mogących jechać również bez zasilania z sieci, jak też 100 autobusów (za niemal 100 mln zł) i trzy wozy techniczne. Wśród nowych trolejbusów jest 12 przegubowców, takie pojazdy nie kursują w żadnym innym mieście w Polsce. Wszystkie pojazdy kupione w ramach tego projektu wyposażone są m.in. w klimatyzację, monitoring, automat do sprzedaży biletów oraz kasowniki pozwalające sprawdzić ważność biletu okresowego i wgrać na kartę bilet kupiony przez internet.

Komentarze 27

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Szogun / 4 marca 2015 o 20:25
0

Kiedy i czy będzie bezpośrednie połączenie -...-Nadbystrzycka -Narutowicza -Lipowa -Al. Racławickie -Al. Kraśnicka -WĘGLIN i czy trasa linii 31 nie mogłaby być poszerzona o fragment ul. Nadbystrzyckiej i Zana i dalej po filaretów bez zmian?. Te dwie zmiany wniosłyby bardzo dużo dla tej ulicy, gdyż powstają nowe bloki na tej ulicy, jest również mnóstwo studentów(nie koniecznie studiujących na Politechnice).Dzięki temu studenci uzyskaliby optymalne połączenie z UMCS-em na Sowińskiego, a przyszli gimnazjaliści czy licealiści mieli by świetne połączenie ze szkołami: Liceum im. Staszica, Gimnazjum i Liceum im. Kazimierza Wielkiego( Al. Racławickie),Pallotyńskie Gimnazjum i Liceum im. Stefana Batorego(Al. Warszawska- nieopodal Al. Racławickich) oraz Gimnazjum i Liceum im. Jana III Sobieskiego(Al. Kraśnicka).Apeluję o to nie tylko w swoim imieniu ale także w imieniu studentów, przyszłych gimnazjalistów i licealistów.

Kiedy i czy będzie bezpośrednie połączenie -...-Nadbystrzycka -Narutowicza -Lipowa -Al. Racławickie -Al. Kraśnicka -WĘGLIN i czy trasa linii 31 nie mogłaby być poszerzona o fragment ul. Nadbystrzyckiej i Zana i dalej po filaretów bez zmian?. Te dwie zmiany wniosłyby bardzo dużo dla tej ulicy, gdyż powstają nowe bloki na tej ulicy, jest również mnóstwo studentów(nie koniecznie studiujących na Politechnice).Dzięki temu studenci uzyskaliby optymalne połączenie z UMCS-em na Sowińskiego, a przyszli gimnazjaliści czy licealiści mieli ... rozwiń

Avatar
Lain / 26 lutego 2015 o 02:44
0


No nie przesadzajcie - ze Zwycięskiej można się przejść na Poznańską wsiąść w 153 i dojechać trajtkiem na Muzyczną albo nawet jeszcze wcześniej, bo wysiąść na Wiercieńskiego i przejść na Polibudę raptem trochę ponad 100 metrów - nie wymagajcie, żeby Wam MPK dojeżdżało pod blok, a może nawet na konkretne piętro domu czy też akademika. Poza tym jeszcze nikogo kilkuset metrowy spacer nie zabił tylko trzeba chcieć ruszyć swoje leniwe i zakorzenione przed komputerem cztery litery! ;]

No nie przesadzajcie - ze Zwycięskiej można się przejść na Poznańską wsiąść w 153 i dojechać trajtkiem na Muzyczną albo nawet jeszcze wcześniej, bo wysiąść na Wiercieńskiego i przejść na Polibudę raptem trochę ponad 100 metrów - nie wymagajcie, żeby Wam MPK dojeżdżało pod blok, a może nawet na konkretne piętro domu czy też akademika. Poza tym jeszcze nikogo kilkuset metrowy spacer nie zabił tylko trzeba chcieć ruszyć swoje leniwe i zakorzenione przed komputerem cztery litery! ;] rozwiń
Avatar
Lain / 26 lutego 2015 o 02:42
0


No nie przesadzajcie - ze Zwycięskiej można się przejść na Poznańską wsiąść w 153 i dojechać trajtkiem na Muzyczną albo nawer jesczcze wcześniej, bo wysiąść na Wiercieńskiego i przejść na Polibudę raptem trochę ponad 100 metrów - nie wymagajcie, żeby Wam MPK dojeżdżało pod blok, a może nawet na konkrrtne piętro domu czy też akademika. Poza tum.jeszcze nikogo kilkuset metrowy spacer nie zabił tylko trzeba chcieć ruszyć swoje leniwe i zakorzenione przed komputerem cztery litery! ;]

No nie przesadzajcie - ze Zwycięskiej można się przejść na Poznańską wsiąść w 153 i dojechać trajtkiem na Muzyczną albo nawer jesczcze wcześniej, bo wysiąść na Wiercieńskiego i przejść na Polibudę raptem trochę ponad 100 metrów - nie wymagajcie, żeby Wam MPK dojeżdżało pod blok, a może nawet na konkrrtne piętro domu czy też akademika. Poza tum.jeszcze nikogo kilkuset metrowy spacer nie zabił tylko trzeba chcieć ruszyć swoje leniwe i zakorzenione przed komputerem cztery litery! ;] rozwiń
Avatar
Poranna rosa / 25 lutego 2015 o 03:00
0

Dlaczego szanowny ZTM nie porusza tematu zarobków kierowców Lubelskiego Mpk?  Nie tajemnicą jest że wiekszosci zarobków  oscyluje  w granicach 1.600 zł!!!! Najważniejsze aby Wam było dobrze nie czarujcie zmianami rozkładów , minutę w tą czy w tamtą...

Avatar
Adam / 24 lutego 2015 o 19:11
0

Proszę pomyśleć o studentach Politechiniki Lubelskiej, którzy jeżdzą 14. Te autobusy są zdecydowanie za małe i za rzadko jeżdzą. Wejść do 14 ok. godziny 7-8 to wielki kłopot. Poza tym żadna linia nie jeździ z Politechniki przez ul. Orkana czy przez ul. Kraśnicką. Wiele osób jest zmuszona przesiadać się, czasem zdarza się, że wracam trzema autobusami do domu :(

to prawda  nie moge dojechac z politechniki na orkana /mieszkam na zwycięskiej/  puscie 14 przez orkana i roztocze na granitową - dlaczego wszystkie autobusy jadą przez porębę

rozwiń
Avatar
Kkk / 24 lutego 2015 o 18:17
0
Po co zatrudniać jakichś ekspertów za dużą kase, wystarczy wziąść kilkunastu kierowców mpk z co najmniej 10 letnim stażem i wszystko powiedzą.
Avatar
Elzbieta / 23 lutego 2015 o 11:27
0

Mnie interesuje linia 85. Autobus kursuje na trasie Weglin-Motycz. W pewnych godzinach jezdzi Al.Jana PawlaII.Jednak rano konczy kurs o godz 8mej, by o godz.12,45 wznowic jazde z Weglina do Motycza. Sa jeszcze 3 kursy, w tym ostatni o godz.18tej.I to byloby tyle.A przeciez na godzinie 18 nie konczy sie zycie. Mlodziez ma rozne zajecia, do roznych, pozniejszych godzin, a i osoby pracujace maja rozne sprawy do zalatwienia w Lublinie , chociazby wizyty u lekarzy, pojscie do teatru, kina i.tp. Mysle,ze w 21 wieku wstydem jest brak polaczen komunikacyjnych z miastem.Przeciez w miejscowosciach podmiejskich mieszkaja roznie sytuowani ludzie. Nie tylko prominenci, ktorzy jezdza wlasnymi samochodami.

Mnie interesuje linia 85. Autobus kursuje na trasie Weglin-Motycz. W pewnych godzinach jezdzi Al.Jana PawlaII.Jednak rano konczy kurs o godz 8mej, by o godz.12,45 wznowic jazde z Weglina do Motycza. Sa jeszcze 3 kursy, w tym ostatni o godz.18tej.I to byloby tyle.A przeciez na godzinie 18 nie konczy sie zycie. Mlodziez ma rozne zajecia, do roznych, pozniejszych godzin, a i osoby pracujace maja rozne sprawy do zalatwienia w Lublinie , chociazby wizyty u lekarzy, pojscie do teatru, kina i.tp. Mysle,ze w 21 wieku wstydem jest brak polaczen ko... rozwiń

Avatar
ja jakobyły / 23 lutego 2015 o 08:42
0

Dlaczego trolejbusy jadące po rondzie na ul. Zana notorycznie łamią przepisy skręcając ze środkowego pasa ??

Avatar
Solidarnośći!! / 23 lutego 2015 o 08:19
0

Ciekawe po co te przystanki na al. Solidarnośći -Jagielońskiej ???!! To kolejny absur drogowy?? nie ma o tym nawet wzmianki,że się coś zmieni!!!.Ciekawe ! To jest miejsce zapomniane ani drogi ani autobusu, ani oświetlenia poprostu dziura zabita dechami !!i to jest wjazd od Warszawy???Żaden radny się tym nie zainteresuje tylko myśli każdy o sobie i swojej ulicy i oczywiście o korycie bo przecież kasę biorą !!!  niech się zainteresuje jakiś radny !!

Avatar
Adam do Elizy / 23 lutego 2015 o 03:29
0

Eliza, bez przesady. Jaki to problem wsiąść w 56, wysiąść na Muzycznej, przejść na drugą stronę i łapać 8, 14, 15, 39, 40, 44?

Albo wybrać się 26 lub 31 pod ZUS, przejść przez jezdnię i spod komisariatu łapać 14 lub 32?

Avatar
Szogun / 4 marca 2015 o 20:25
0

Kiedy i czy będzie bezpośrednie połączenie -...-Nadbystrzycka -Narutowicza -Lipowa -Al. Racławickie -Al. Kraśnicka -WĘGLIN i czy trasa linii 31 nie mogłaby być poszerzona o fragment ul. Nadbystrzyckiej i Zana i dalej po filaretów bez zmian?. Te dwie zmiany wniosłyby bardzo dużo dla tej ulicy, gdyż powstają nowe bloki na tej ulicy, jest również mnóstwo studentów(nie koniecznie studiujących na Politechnice).Dzięki temu studenci uzyskaliby optymalne połączenie z UMCS-em na Sowińskiego, a przyszli gimnazjaliści czy licealiści mieli by świetne połączenie ze szkołami: Liceum im. Staszica, Gimnazjum i Liceum im. Kazimierza Wielkiego( Al. Racławickie),Pallotyńskie Gimnazjum i Liceum im. Stefana Batorego(Al. Warszawska- nieopodal Al. Racławickich) oraz Gimnazjum i Liceum im. Jana III Sobieskiego(Al. Kraśnicka).Apeluję o to nie tylko w swoim imieniu ale także w imieniu studentów, przyszłych gimnazjalistów i licealistów.

Kiedy i czy będzie bezpośrednie połączenie -...-Nadbystrzycka -Narutowicza -Lipowa -Al. Racławickie -Al. Kraśnicka -WĘGLIN i czy trasa linii 31 nie mogłaby być poszerzona o fragment ul. Nadbystrzyckiej i Zana i dalej po filaretów bez zmian?. Te dwie zmiany wniosłyby bardzo dużo dla tej ulicy, gdyż powstają nowe bloki na tej ulicy, jest również mnóstwo studentów(nie koniecznie studiujących na Politechnice).Dzięki temu studenci uzyskaliby optymalne połączenie z UMCS-em na Sowińskiego, a przyszli gimnazjaliści czy licealiści mieli ... rozwiń

Avatar
Lain / 26 lutego 2015 o 02:44
0


No nie przesadzajcie - ze Zwycięskiej można się przejść na Poznańską wsiąść w 153 i dojechać trajtkiem na Muzyczną albo nawet jeszcze wcześniej, bo wysiąść na Wiercieńskiego i przejść na Polibudę raptem trochę ponad 100 metrów - nie wymagajcie, żeby Wam MPK dojeżdżało pod blok, a może nawet na konkretne piętro domu czy też akademika. Poza tym jeszcze nikogo kilkuset metrowy spacer nie zabił tylko trzeba chcieć ruszyć swoje leniwe i zakorzenione przed komputerem cztery litery! ;]

No nie przesadzajcie - ze Zwycięskiej można się przejść na Poznańską wsiąść w 153 i dojechać trajtkiem na Muzyczną albo nawet jeszcze wcześniej, bo wysiąść na Wiercieńskiego i przejść na Polibudę raptem trochę ponad 100 metrów - nie wymagajcie, żeby Wam MPK dojeżdżało pod blok, a może nawet na konkretne piętro domu czy też akademika. Poza tym jeszcze nikogo kilkuset metrowy spacer nie zabił tylko trzeba chcieć ruszyć swoje leniwe i zakorzenione przed komputerem cztery litery! ;] rozwiń
Avatar
Lain / 26 lutego 2015 o 02:42
0


No nie przesadzajcie - ze Zwycięskiej można się przejść na Poznańską wsiąść w 153 i dojechać trajtkiem na Muzyczną albo nawer jesczcze wcześniej, bo wysiąść na Wiercieńskiego i przejść na Polibudę raptem trochę ponad 100 metrów - nie wymagajcie, żeby Wam MPK dojeżdżało pod blok, a może nawet na konkrrtne piętro domu czy też akademika. Poza tum.jeszcze nikogo kilkuset metrowy spacer nie zabił tylko trzeba chcieć ruszyć swoje leniwe i zakorzenione przed komputerem cztery litery! ;]

No nie przesadzajcie - ze Zwycięskiej można się przejść na Poznańską wsiąść w 153 i dojechać trajtkiem na Muzyczną albo nawer jesczcze wcześniej, bo wysiąść na Wiercieńskiego i przejść na Polibudę raptem trochę ponad 100 metrów - nie wymagajcie, żeby Wam MPK dojeżdżało pod blok, a może nawet na konkrrtne piętro domu czy też akademika. Poza tum.jeszcze nikogo kilkuset metrowy spacer nie zabił tylko trzeba chcieć ruszyć swoje leniwe i zakorzenione przed komputerem cztery litery! ;] rozwiń
Avatar
Poranna rosa / 25 lutego 2015 o 03:00
0

Dlaczego szanowny ZTM nie porusza tematu zarobków kierowców Lubelskiego Mpk?  Nie tajemnicą jest że wiekszosci zarobków  oscyluje  w granicach 1.600 zł!!!! Najważniejsze aby Wam było dobrze nie czarujcie zmianami rozkładów , minutę w tą czy w tamtą...

Avatar
Adam / 24 lutego 2015 o 19:11
0

Proszę pomyśleć o studentach Politechiniki Lubelskiej, którzy jeżdzą 14. Te autobusy są zdecydowanie za małe i za rzadko jeżdzą. Wejść do 14 ok. godziny 7-8 to wielki kłopot. Poza tym żadna linia nie jeździ z Politechniki przez ul. Orkana czy przez ul. Kraśnicką. Wiele osób jest zmuszona przesiadać się, czasem zdarza się, że wracam trzema autobusami do domu :(

to prawda  nie moge dojechac z politechniki na orkana /mieszkam na zwycięskiej/  puscie 14 przez orkana i roztocze na granitową - dlaczego wszystkie autobusy jadą przez porębę

rozwiń
Avatar
Kkk / 24 lutego 2015 o 18:17
0
Po co zatrudniać jakichś ekspertów za dużą kase, wystarczy wziąść kilkunastu kierowców mpk z co najmniej 10 letnim stażem i wszystko powiedzą.
Avatar
Elzbieta / 23 lutego 2015 o 11:27
0

Mnie interesuje linia 85. Autobus kursuje na trasie Weglin-Motycz. W pewnych godzinach jezdzi Al.Jana PawlaII.Jednak rano konczy kurs o godz 8mej, by o godz.12,45 wznowic jazde z Weglina do Motycza. Sa jeszcze 3 kursy, w tym ostatni o godz.18tej.I to byloby tyle.A przeciez na godzinie 18 nie konczy sie zycie. Mlodziez ma rozne zajecia, do roznych, pozniejszych godzin, a i osoby pracujace maja rozne sprawy do zalatwienia w Lublinie , chociazby wizyty u lekarzy, pojscie do teatru, kina i.tp. Mysle,ze w 21 wieku wstydem jest brak polaczen komunikacyjnych z miastem.Przeciez w miejscowosciach podmiejskich mieszkaja roznie sytuowani ludzie. Nie tylko prominenci, ktorzy jezdza wlasnymi samochodami.

Mnie interesuje linia 85. Autobus kursuje na trasie Weglin-Motycz. W pewnych godzinach jezdzi Al.Jana PawlaII.Jednak rano konczy kurs o godz 8mej, by o godz.12,45 wznowic jazde z Weglina do Motycza. Sa jeszcze 3 kursy, w tym ostatni o godz.18tej.I to byloby tyle.A przeciez na godzinie 18 nie konczy sie zycie. Mlodziez ma rozne zajecia, do roznych, pozniejszych godzin, a i osoby pracujace maja rozne sprawy do zalatwienia w Lublinie , chociazby wizyty u lekarzy, pojscie do teatru, kina i.tp. Mysle,ze w 21 wieku wstydem jest brak polaczen ko... rozwiń

Avatar
ja jakobyły / 23 lutego 2015 o 08:42
0

Dlaczego trolejbusy jadące po rondzie na ul. Zana notorycznie łamią przepisy skręcając ze środkowego pasa ??

Avatar
Solidarnośći!! / 23 lutego 2015 o 08:19
0

Ciekawe po co te przystanki na al. Solidarnośći -Jagielońskiej ???!! To kolejny absur drogowy?? nie ma o tym nawet wzmianki,że się coś zmieni!!!.Ciekawe ! To jest miejsce zapomniane ani drogi ani autobusu, ani oświetlenia poprostu dziura zabita dechami !!i to jest wjazd od Warszawy???Żaden radny się tym nie zainteresuje tylko myśli każdy o sobie i swojej ulicy i oczywiście o korycie bo przecież kasę biorą !!!  niech się zainteresuje jakiś radny !!

Avatar
Adam do Elizy / 23 lutego 2015 o 03:29
0

Eliza, bez przesady. Jaki to problem wsiąść w 56, wysiąść na Muzycznej, przejść na drugą stronę i łapać 8, 14, 15, 39, 40, 44?

Albo wybrać się 26 lub 31 pod ZUS, przejść przez jezdnię i spod komisariatu łapać 14 lub 32?

Zobacz wszystkie komentarze 27

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Lublin: Jest zgoda na osiedle. To teren, który sprzedał UMCS

Lublin: Jest zgoda na osiedle. To teren, który sprzedał UMCS 0 0

400 mieszkań może powstać przy ul. Głębokiej naprzeciw os. Słowackiego. Ratusz zgodził się na budowę sporego osiedla na terenie sprzedanym przez UMCS prywatnemu inwestorowi. Uczelnia liczy na to, że nabywca ziemi zbuduje tu akademiki.

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 23 lipca 2018 r.

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 23 lipca 2018 r. 0 0

Związkowcy kontra związkowcy w puławskich Azotach. Wysyłają listy i apele
galeria

Związkowcy kontra związkowcy w puławskich Azotach. Wysyłają listy i apele 28 9

Z jednej strony mobilizacja do uczestnictwa w pikiecie i referendum strajkowym, z drugiej oskarżenia o działanie „godzące w dobre imię spółki”. Związki zawodowe w puławskich Azotach już dawno nie były ze sobą tak skłócone.

Strajk pilotów linii Ryanair, problem pasażerów. Jak duże można dostać odszkodowanie?
Alarm 24

Strajk pilotów linii Ryanair, problem pasażerów. Jak duże można dostać odszkodowanie? 9 4

Setki rejsów zostały odwołane z powodu strajku pilotów linii Ryanair. Chodzi także o loty z Polski i do Polski. Pechowi pasażerowie mają prawo do odszkodowania od linii lotniczych. Pieniędzy można żądać także wtedy, gdy lot opóźni się o co najmniej dwie godziny.

Wisła zbyt wysoka. Prom z Kazimierza Dolnego do Janowca nie kursuje

Wisła zbyt wysoka. Prom z Kazimierza Dolnego do Janowca nie kursuje 27 2

Z powodu wysokiego stanu Wisły nie działa przeprawa promowa z Kazimierza Dolnego do Janowca.

Święcenie samochodów w lubelskich kościołach. Żeby kierowcy zawsze używali ich mądrze
Zdjęcia
galeria

Święcenie samochodów w lubelskich kościołach. Żeby kierowcy zawsze używali ich mądrze 157 18

Na samochody dla misjonarzy zbierano w niedzielę pieniądze w lubelskich kościołach, a obok nich można było poświęcić swój pojazd. Tak zaczął się 18. Ogólnopolski Tydzień św. Krzysztofa.

Polscy strażacy pomagają Szwedom gasić pożary lasów. Niesamowita reakcja mieszkańców [wideo]
film

Polscy strażacy pomagają Szwedom gasić pożary lasów. Niesamowita reakcja mieszkańców [wideo] 421 17

W związku z pożarami lasów w środkowej części Szwecji, polski rząd podjął decyzję o udzieleniu wsparcia. W sobotę ze Świnoujścia wyruszyła grupa prawie 140 strażaków, którzy mają pomóc szwedzkim ratownikom. Do Szwecji pojechał również 44 wozy ratowniczo-gaśnicze.

Cheap Tobacco wystąpi w Radiu Lublin
27 lipca 2018, 19:00

Cheap Tobacco wystąpi w Radiu Lublin 3 0

Co Gdzie Kiedy. Radio Lublin (ul. Obrońców Pokoju 2) zaprasza na koncert formacji Cheap Tobacco. Wydarzenie odbędzie się 27 lipca o godz. 19.

Przedsmak Carnavalu Sztumistrzów. Po Lublinie krąży już Cyrk Podwórkowy [zdjęcia]
galeria

Przedsmak Carnavalu Sztumistrzów. Po Lublinie krąży już Cyrk Podwórkowy [zdjęcia] 7 1

Po lubelskich dzielnicach krąży już Cyrk Podwórkowy, który co roku jest oznaką zbliżającego się Carnavalu Sztukmistrzów.

Nowa galeria handlowa w woj. lubelskim. Pieniądze zainwestuje belgijski deweloper
galeria

Nowa galeria handlowa w woj. lubelskim. Pieniądze zainwestuje belgijski deweloper 29 11

Nie jedna, a dwie firmy zbudują razem pierwszą w Chełmie dużą galerię handlową. Prace budowlane mają się rozpocząć jeszcze w tym roku.

Ten Typ Mes wystąpi w Plenerze
27 lipca 2018, 20:00

Ten Typ Mes wystąpi w Plenerze 1 0

Co Gdzie Kiedy. 27 lipca o godz. 20 w klubie Plener (Park Ludowy) wystąpi popularny raper i wokalista Ten Typ Mes. Artysta rozkręci soundsystemową imprezę z udziałem producenta Stasiaka oraz DJ'ów Black Belta Grega i Raz Dwa.

Łączy ich wspólna praca w policji. Oto najlepsze w woj. lubelskim psy służbowe i ich przewodnicy
galeria
film

Łączy ich wspólna praca w policji. Oto najlepsze w woj. lubelskim psy służbowe i ich przewodnicy 11 5

W piątek zakończyły się wojewódzkie eliminacje do XVIII finału Kynologicznych Mistrzostw Policji Sułkowice 2018. Zwyciężył pies IBAR i jego przewodnik st. sierż. Artur Lipski z KMP w Zamościu.

Poseł mówi o pobiciu demonstrantów w Warszawie. Policja odpowiada
film

Poseł mówi o pobiciu demonstrantów w Warszawie. Policja odpowiada 0 3

Poseł Nowoczesnej Piotr Misiło zapowiada złożenie zawiadomienia o podejrzeniu popełnienia przestępstwa przez policję podczas piątkowej demonstracji przed Sejmem.

74 lata temu zlikwidowano niemiecki obóz koncentracyjny Majdanek. Pamięć o ofiarach
galeria

74 lata temu zlikwidowano niemiecki obóz koncentracyjny Majdanek. Pamięć o ofiarach 24 6

W niedzielę minęły 74 lata od ostatecznej likwidacji niemieckiego obozu koncentracyjnego Majdanek, który działał przez blisko trzy lata.

Miasto movie analogowo: Terminator w Warsztatach Kultury
25 lipca 2018, 21:00

Miasto movie analogowo: Terminator w Warsztatach Kultury 3 0

Co Gdzie Kiedy. Przed nami ostatnie lipcowe spotkanie w ramach cyklu Miasto movie analogowo w Warsztatach Kultury (ul. Grodzka 5a). W środę, 25 lipca o godz. 21 w tamtejszej Próbie Cafe wyświetlony zostanie kultowy Terminator.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.