Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Moto

29 grudnia 2017 r.
12:36

Miasto uruchomi własną ładowarkę do samochodów elektrycznych

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
0 14 A A
Miejska ładowarka powstanie przy wjeździe na parking urzędu
Miejska ładowarka powstanie przy wjeździe na parking urzędu (fot. Wojciech Nieśpiałowski)

Ładowarka powstanie... trochę przez przypadek. A dokładnie „przy okazji” montażu nowego oświetlenia ewakuacyjnego w biurowcu przy Wieniawskiej 14.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

– Oświetlenie ewakuacyjne w budynku przy Wieniawskiej 14 jest przestarzałe, a lampy, które należałoby wymienić nie są już produkowane, w związku z tym wymagane jest zaprojektowanie tej instalacji od nowa – tłumaczy Beata Krzyżanowska, rzecznik prezydenta Lublina. – Przy okazji zaprojektowana będzie także ładowarka do samochodów elektrycznych.

Urządzenie znajdzie się obok wjazdu na służbowy parking urzędników. – Przed szlabanem, by była ogólnodostępna – podkreśla rzeczniczka.

Nie precyzuje jednak, czy do prądu będzie można się podłączyć za darmo, czy też za ładowanie pojazdu trzeba będzie zapłacić. – Będzie to ustalane z przyszłym zarządcą.

Na razie w mieście działają dwa ogólnodostępne punkty ładowania samochodów elektrycznych. Czterema stanowiskami może się pochwalić IKEA przy al. Spółdzielczości Pracy. Wcześniej powstał punkt pod Tarasami Zamkowymi, gdzie jest jedno stanowisko do ładowania.

– W Lublinie znajdują się również stanowiska do ładowania na innych terenach prywatnych, jednak nie są przeznaczone do ogólnego użytku, tylko np. w Lubelskim Parku Naukowo-Technologicznym czy dla klientów salonów samochodowych czy – dodaje Olga Mazurek-Podleśna z Urzędu Miasta.

„Miejskie gniazdko z prądem” nie powstanie zbyt prędko. Wiosną wybrany ma być projektant, ale montaż urządzenia nastąpi najprawdopodobniej dopiero w 2019 roku. – Wcześniej będzie konieczne uzyskanie pozwoleń przeciwpożarowych – zastrzega Krzyżanowska.

Aktualnie w Lublinie zarejestrowanych jest 231 pojazdów hybrydowych i 87 elektrycznych.

– Pojazdy hybrydowe to głównie samochody osobowe. Z kolei pojazdy elektryczne to w większości pojazdy komunikacji miejskiej – wyjaśnia Mazurek-Podleśna. – Samych samochodów elektrycznych jest kilkanaście. Wśród pojazdów elektrycznych zarejestrowanych w naszym wydziale są także motorowery i quady.

Będą elektrobusy

Ratusz zapowiada już zakup elektrycznych autobusów komunikacji miejskiej. Miasto chce kupić co najmniej 32 takie pojazdy, chociaż może być ich nawet dwa razy więcej. Specjalne ładowarki dla tych pojazdów znajdą się na projektowanych już pętlach, m.in. przy al. Kraśnickiej czy Żeglarskiej, zaś 10-minutowe ładowanie ma umożliwić pokonanie co najmniej 40 km.

„Elektryka” zaparkujesz za darmo

Samochody elektryczne bez akcyzy, z możliwością darmowego parkowania i jeżdżenia do woli po buspasach – oto niektóre zapisy ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych. To pierwszy tego rodzaju dokument, nad którym wczoraj pracował rząd.

Ustawa tworzy podstawy prawne do rozbudowy infrastruktury do ładowania samochodów energią elektryczną lub ich tankowania gazami CNG/LNG. – Projekt ustawy zakłada budowę sieci bazowej infrastruktury dla paliw alternatywnych w aglomeracjach miejskich, na obszarach gęsto zaludnionych oraz wzdłuż dróg międzynarodowych. Planuje się, że do końca 2020 r. sieć bazową stworzy 6 tys. punktów ładowania energią elektryczną o normalnej mocy i 400 punktów ładowania energią elektryczną o dużej mocy oraz 70 punktów tankowania CNG rozmieszczonych w 32 aglomeracjach miejskich i na obszarach gęsto zaludnionych – czytamy w dokumencie.

Ale to nie koniec proponowanych zmian. Przewiduje się, że po wejściu nowych przepisów, m.in. zakup osobowego samochodu elektrycznego będzie tańszy, zostanie on zwolniony z akcyzy. Kierowca samochodu elektrycznego przez jakiś czas będzie uprzywilejowany. Chodzi o możliwość korzystania z buspasów do końca 2025 r. Będzie też jeździł taniej, bo bezpłatnie zaparkuje w strefach płatnego parkowania. Ustawa ma być procedowana w Sejmie na początku stycznia. Powinna wejść w życie po 14 dniach od daty ogłoszenia w Dzienniku Ustaw. 

>>>

Zobacz także: Ładowarka do samochodów elektrycznych przy IKEA Lublin

Komentarze 14

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Gość / 31 grudnia 2017 o 15:47
0
niech płacą za ładowanie
Avatar
Gość / 30 grudnia 2017 o 16:08
0
Czytając Dziennik Wschodni naprawdę bardzo mnie zastanawia, czy nikt z Państwa nie czyta artykułów przed ich publikacją? No przysięgam: nie pamiętam już kiedy ostatnio czytałam jakiś artykuł bez literówek, urwanej w połowie myśli, czy obecnych słów, które nie są już częścią wypowiedzi. Wydaje się, że dziennikarze i publicyści powinni jednak zwracać uwagę na takie rzeczy. Podpowiedź, żeby było łatwiej: "tylko np. w Lubelskim Parku Naukowo-Technologicznym czy dla klientów salonów samochodowych czy – dodaje Olga Mazurek-Podleśna z Urzędu Miasta."
Avatar
abc / 29 grudnia 2017 o 19:59
0
undefined napisał:
W czym LPG jest gorsze od CNG/LNG w kwestii ekologii?
 W ekologii nie jest gorsze, ale obecnie dużo aut jest nim zasilane i byłby mały zarobek.
Avatar
Gość / 29 grudnia 2017 o 14:57
0
Mi się należy. Mam samochód i miasto ma mi zapewnić: drogi bez korków, jezdnie odśnieżone 24h, darmowe miejsca postojowe (tak do 15 metrów od drzwi docelowych), czyste powietrze (bez smogu), szybkie drogi 100km/h, bez rowerzystów, bez PdP, bez powolniaków itd.
Avatar
Gość / 29 grudnia 2017 o 14:10
0
"z drugiej nie można zapominać o tym, że na 1000 mieszkańców przypada 750 samochodów" - to prawda. Taka liczba samochodów nie mieści się w mieście. Żadna infrastruktura nie nadąży za potrzebami, a przecież buduje się ciągle nowe ulice i to ciągle za mało. Czyli jedyną metodą jest ograniczanie ilości samochodów, bo ciągłe poszerzanie ulic i budowa miejsc parkingowych nie jest możliwa. I jest za droga.
Avatar
Gość / 29 grudnia 2017 o 14:01
0
No trudno, żeby miasto w ogóle nie budowało oraz remontowało ulic. Z jednej strony należy stawiać na komunikację zbiorową, z drugiej nie można zapominać o tym, że na 1000 mieszkańców przypada 750 samochodów.
Avatar
Gość / 29 grudnia 2017 o 14:00
0
Temat buspasów w Polsce jeszcze raczkuje. Ale z roku na rok jest ich coraz więcej i to cieszy.
Avatar
mieszkaniec / 29 grudnia 2017 o 13:59
0
undefined napisał:
"Tzn miasto twardo stawia na promocję komunikacji miejskiej i skutecznie zniechęca do wsiadania do prywatnego samochodu." - to źle? Oczywiście, że dobrze. Tylko miasto robi to mało skutecznie. Jedyne co się mniej więcej udało to: strefa płatnego parkowania i rower miejski. W strefie PP jednak nadal trudno znaleźć miejsce do zaparkowania, a stan rowerów miejskich pozostawia wiele do życzenia.
 Ja nie napisałem, że to źle. Stwierdziłem jedynie, że cytowany przeze mnie czytelnik nie ma racji.
 Ja nie napisałem, że to źle. Stwierdziłem jedynie, że cytowany przeze mnie czytelnik nie ma racji. rozwiń
Avatar
Gość / 29 grudnia 2017 o 13:55
0
"Tzn miasto twardo stawia na promocję komunikacji miejskiej i skutecznie zniechęca do wsiadania do prywatnego samochodu." - to źle? Oczywiście, że dobrze. Tylko miasto robi to mało skutecznie. Jedyne co się mniej więcej udało to: strefa płatnego parkowania i rower miejski. W strefie PP jednak nadal trudno znaleźć miejsce do zaparkowania, a stan rowerów miejskich pozostawia wiele do życzenia.
Avatar
Gość / 29 grudnia 2017 o 13:51
0
"Wymień te rzekome udogodnienia. Ja obserwuję coś dokładnie odwrotnego. Tzn miasto twardo stawia na promocję komunikacji miejskiej i skutecznie zniechęca do wsiadania do prywatnego samochodu." Już wymieniam: większość budżetu miasta idzie na budowę nowych dróg/utrzymanie istniejących. Budowanie parkingów kosztem chodników, placów, terenów zielonych - a to nic nie daje, bo przy rosnącej licznie miejsc parkingowych coraz trudniej znaleźć miejsce do zaparkowania. W przybliżeniu tylko 0,1% ulic miasta posiada bus pasy - dlaczego tylko tyle?
Avatar
Gość / 31 grudnia 2017 o 15:47
0
niech płacą za ładowanie
Avatar
Gość / 30 grudnia 2017 o 16:08
0
Czytając Dziennik Wschodni naprawdę bardzo mnie zastanawia, czy nikt z Państwa nie czyta artykułów przed ich publikacją? No przysięgam: nie pamiętam już kiedy ostatnio czytałam jakiś artykuł bez literówek, urwanej w połowie myśli, czy obecnych słów, które nie są już częścią wypowiedzi. Wydaje się, że dziennikarze i publicyści powinni jednak zwracać uwagę na takie rzeczy. Podpowiedź, żeby było łatwiej: "tylko np. w Lubelskim Parku Naukowo-Technologicznym czy dla klientów salonów samochodowych czy – dodaje Olga Mazurek-Podleśna z Urzędu Miasta."
Avatar
abc / 29 grudnia 2017 o 19:59
0
undefined napisał:
W czym LPG jest gorsze od CNG/LNG w kwestii ekologii?
 W ekologii nie jest gorsze, ale obecnie dużo aut jest nim zasilane i byłby mały zarobek.
Avatar
Gość / 29 grudnia 2017 o 14:57
0
Mi się należy. Mam samochód i miasto ma mi zapewnić: drogi bez korków, jezdnie odśnieżone 24h, darmowe miejsca postojowe (tak do 15 metrów od drzwi docelowych), czyste powietrze (bez smogu), szybkie drogi 100km/h, bez rowerzystów, bez PdP, bez powolniaków itd.
Avatar
Gość / 29 grudnia 2017 o 14:10
0
"z drugiej nie można zapominać o tym, że na 1000 mieszkańców przypada 750 samochodów" - to prawda. Taka liczba samochodów nie mieści się w mieście. Żadna infrastruktura nie nadąży za potrzebami, a przecież buduje się ciągle nowe ulice i to ciągle za mało. Czyli jedyną metodą jest ograniczanie ilości samochodów, bo ciągłe poszerzanie ulic i budowa miejsc parkingowych nie jest możliwa. I jest za droga.
Avatar
Gość / 29 grudnia 2017 o 14:01
0
No trudno, żeby miasto w ogóle nie budowało oraz remontowało ulic. Z jednej strony należy stawiać na komunikację zbiorową, z drugiej nie można zapominać o tym, że na 1000 mieszkańców przypada 750 samochodów.
Avatar
Gość / 29 grudnia 2017 o 14:00
0
Temat buspasów w Polsce jeszcze raczkuje. Ale z roku na rok jest ich coraz więcej i to cieszy.
Avatar
mieszkaniec / 29 grudnia 2017 o 13:59
0
undefined napisał:
"Tzn miasto twardo stawia na promocję komunikacji miejskiej i skutecznie zniechęca do wsiadania do prywatnego samochodu." - to źle? Oczywiście, że dobrze. Tylko miasto robi to mało skutecznie. Jedyne co się mniej więcej udało to: strefa płatnego parkowania i rower miejski. W strefie PP jednak nadal trudno znaleźć miejsce do zaparkowania, a stan rowerów miejskich pozostawia wiele do życzenia.
 Ja nie napisałem, że to źle. Stwierdziłem jedynie, że cytowany przeze mnie czytelnik nie ma racji.
 Ja nie napisałem, że to źle. Stwierdziłem jedynie, że cytowany przeze mnie czytelnik nie ma racji. rozwiń
Avatar
Gość / 29 grudnia 2017 o 13:55
0
"Tzn miasto twardo stawia na promocję komunikacji miejskiej i skutecznie zniechęca do wsiadania do prywatnego samochodu." - to źle? Oczywiście, że dobrze. Tylko miasto robi to mało skutecznie. Jedyne co się mniej więcej udało to: strefa płatnego parkowania i rower miejski. W strefie PP jednak nadal trudno znaleźć miejsce do zaparkowania, a stan rowerów miejskich pozostawia wiele do życzenia.
Avatar
Gość / 29 grudnia 2017 o 13:51
0
"Wymień te rzekome udogodnienia. Ja obserwuję coś dokładnie odwrotnego. Tzn miasto twardo stawia na promocję komunikacji miejskiej i skutecznie zniechęca do wsiadania do prywatnego samochodu." Już wymieniam: większość budżetu miasta idzie na budowę nowych dróg/utrzymanie istniejących. Budowanie parkingów kosztem chodników, placów, terenów zielonych - a to nic nie daje, bo przy rosnącej licznie miejsc parkingowych coraz trudniej znaleźć miejsce do zaparkowania. W przybliżeniu tylko 0,1% ulic miasta posiada bus pasy - dlaczego tylko tyle?
Zobacz wszystkie komentarze 14

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Ksiądz z Lublina laureatem "Małopolskiego Nobla". Nagroda to 100 tysięcy dolarów

Ksiądz z Lublina laureatem "Małopolskiego Nobla". Nagroda to 100 tysięcy dolarów 0 1

Ks. Mieczysław Puzewicz, założyciel Centrum Wolontariatu w Lublinie został laureatem Nagrody Województwa Małopolskiego im. św. Jana Pawła II Veritatis Splendor czyli „Małopolskiego Nobla”.

World of Tanks Blitz: Halloween, czołgi, Mad Games i Mad Max (wideo)
film

World of Tanks Blitz: Halloween, czołgi, Mad Games i Mad Max (wideo) 0 0

Mad Games to nowy, postapokaliptyczny tryb gry w World of Tanks Blitz. Nagrodą za wygrane i wykonane misje będą czołgi zaprojektowane przez Petera Pounda, projektanta pojazdów w filmie Mad Max: Na drodze gniewu.

Dwa razy włamywał się do tego samego domu

Dwa razy włamywał się do tego samego domu 2 0

27-latek z gm. Dubienka dwa razy włamał się do tego samego domu. Ukradł kilka tysięcy złotych. Mężczyzna został już zatrzymany przez miejscowych policjantów.

3. Koncert Muzyki Filmowej w Lublinie
17 lutego 2019, 19:00

3. Koncert Muzyki Filmowej w Lublinie 1 0

Co Gdzie Kiedy. W niedzielę, 17 lutego o godz. 19 na Hali Globus zorganizowane zostanie wyjątkowe widowisko muzyczne dla wszystkich miłośników kina - Koncert Muzyki Filmowej.

Biała Podlaska: Plac zabaw przy ulicy Kopernika w końcu powstanie

Biała Podlaska: Plac zabaw przy ulicy Kopernika w końcu powstanie 0 0

Plac zabaw przy ulicy Kopernika w końcu powstanie. To projekt zgłoszony jeszcze w pierwszej edycji budżetu obywatelskiego. Ale prace wstrzymano ze względu na wniosek jednej z mieszkanek pobliskiego bloku.

Lubelskie: Szła z płaczącym dzieckiem przez pole kukurydzy i cmentarz. Potem wrzuciła je do rzeki
galeria

Lubelskie: Szła z płaczącym dzieckiem przez pole kukurydzy i cmentarz. Potem wrzuciła je do rzeki 40 4

Zakończył się proces 23-letniej studentki, oskarżonej o zabicie swojego dziecka. Zaraz po porodzie Aneta P. wrzuciła swoją córkę do rzeki. Śledczy dowodzą, że miesiącami przygotowywała się do zbrodni.

Niedrzwica Kościelna: Wypadek na drodze nr 19, zderzyły się trzy samochody

Niedrzwica Kościelna: Wypadek na drodze nr 19, zderzyły się trzy samochody 2 0

Do wypadku doszło około godz. 16.10 w Niedrzwicy Kościelnej na drodze krajowej nr 19 między Lublinem a Kraśnikiem.

Kierowca zdążył w porę wysiąść. Samochód stanął w ogniu

Kierowca zdążył w porę wysiąść. Samochód stanął w ogniu 5 0

W poniedziałek po godz. 16 policjanci krasnostawskiej drogówki jadąc przez Żółkiewkę zobaczyli stojący na poboczu płonący samochód.

To musiało być mocne uderzenie. Samochód przeleciał przez rów i zatrzymał się na skarpie

To musiało być mocne uderzenie. Samochód przeleciał przez rów i zatrzymał się na skarpie 9 4

Policjanci ustalają jak doszło do wypadku drogowego w miejscowości Dąbrowa (gm. Annopol) na drodze krajowej nr 74.

Próg zwalniający na ul. Wysockiego w Lublinie? Za wcześnie

Próg zwalniający na ul. Wysockiego w Lublinie? Za wcześnie 0 1

Nie będzie na razie progu zwalniającego na ul. Wysockiego, o którego montaż upominał się w Ratuszu miejski radny Marcin Nowak.

XXVII Międzynarodowy Turniej o Puchar Ziemi Kraśnickiej. Uczcili jubileusz jak należy

XXVII Międzynarodowy Turniej o Puchar Ziemi Kraśnickiej. Uczcili jubileusz jak należy 1 0

W Kraśniku odbył się XXVII Międzynarodowy Turniej o Puchar Ziemi Kraśnickiej. Przy okazji tegorocznych zawodów gospodarze obchodzili jubileusz 40-lecia sportu zapaśniczego w Kraśniku i ziemi kraśnickiej

Puławy na 9. miejscu w rankingu samorządów

Puławy na 9. miejscu w rankingu samorządów 1 2

Miasto Puławy zajęło w swojej kategorii 9. miejsce w Polsce w najnowszym rankingu samorządów przygotowanym przez dziennik „Rzeczpospolita”. W czwartej setce sklasyfikowano Kazimierz Dolny, dopiero w ósmej Nałęczów. Wśród gmin wiejskich z naszego powiatu najwięcej punktów uzyskała Końskowola.

Rodzinne warsztaty plastyczne w Teatrze Andersena
20 października 2018, 11:00

Rodzinne warsztaty plastyczne w Teatrze Andersena 1 0

Co Gdzie Kiedy. Teatr Andersena (Centrum Spotkania Kultur, plac Teatralny 1) zaprasza na rodzinne warsztaty plastyczne, które odbędą się 20 października oraz 17 listopada w godz. 11-12.30.

Zaatakował gazem policjanta podczas Marszu Równości w Lublinie. Już wiadomo kim jest
galeria

Zaatakował gazem policjanta podczas Marszu Równości w Lublinie. Już wiadomo kim jest 12 7

Zarzuty czynnej napaści na policjanta usłyszał dziś 34-letni mieszkaniec Lublina. Mężczyzna podczas zabezpieczenia Marszu Równości zaatakował policjanta ruchu drogowego używając gazu pieprzowego.

BMW zasilał domową butlą gazową. Gaz zaczął się ulatniać [zdjęcia]
galeria

BMW zasilał domową butlą gazową. Gaz zaczął się ulatniać [zdjęcia] 797 6

Do niebezpiecznej sytuacji doszło wczoraj na jednej z ulic Świdnika. Z zaparkowanego BMW zaczął ulatniać się gaz

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.