Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Moto

22 stycznia 2019 r.
12:21

Przetestowaliśmy nowe Alfa Romeo na torze w Lublinie. Jak wypada? [wideo]

Autor: Zdjęcie autora Paweł Puzio
130 26 A A

To nieprawda, że właściciele Alfy Romeo nie mówią sobie dzień dobry, bo rano widzieli się w serwisie. Mówią sobie dzień dobry kilka razy dziennie, bo Alfa to styl. A styl zobowiązuje...

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Lakier Blue Misano testowej giulii, czyli głęboki odcień błękitu, trąci wrażliwością impresjonistów. Swą głębią podkreśla szlachetne rysy tego auta. A wyważone z aptekarską dokładnością proporcje nadwozia wpływają na emocje każdego kierowcy, bez względu na płeć. Kto lubi samochody, nie może przejść obok giulii beznamiętnie. Dziw bierze, dlaczego tych aut jest tak mało na ulicach. Nie wszystko złoto, co niemieckie...

Veloce

Srebrny literki na przednich błotnikach „veloce”, czyli w wolnym tłumaczeniu z włoskiego chyży, szybki, prędki, rączy, idealnie oddają charakter tego auta. Ten sportowy sedan emanuje energią, a 280 koni wykrzesane z dwóch litrów przy pomocy sporego turbo, czynię zeń bestię, piekielnie szybką i zwinną. Niestety też uwodzicielską, bo jedna sesja z tym samochodem potrafi zawrócić w głowie.

Veloce uwodzi nie tylko bryła nadwozia, ale misternym wykończeniem wnętrza. Sportowe fotele są szyte miarę i doskonale spisują się podczas sportowej jazdy. Sprawdzamy to w zimowych warunkach, w Ośrodku Doskonalenia Techniki Jazdy WORD Lublin. Giulia kierowana przez Kubę Jankowskiego pokazała prawdziwy pazur. Cywilne auto w rękach instruktora techniki jazdy pięknie ustawia się bokiem, a fotele trzymają doskonale.

Jak już jesteśmy w środku, to trochę brakuje mi wskaźników na panelu środkowym, znanych z modelu 159 – z włoskim napisami woda, benzyna, olej. Tak na marginesie 159 to wciąż piękne i poszukiwane auto.

Wracając do środka, to mimo sportowego ducha nie brakuje użytecznej elektroniki. Kierowca ma do dyspozycji adaptacyjny tempomat i prawie wszystkie, dostępne obecnie, systemy wspomagania kierowcy. I tu kolejny plus – asystent pasa ruchu działa dyskretnie, nerwowo nie szarpie kierownicą. Na liście gadżetów brakuje tylko kamery termowizyjnej. Wisienką na torcie jest nagłośnienie Harman Kardon.

Środek giulii veloce wykończono niezwykle starannie. Poszczególne elementy są spasowane z duża dokładnością. Do wnętrza wsiada się z przyjemnością, a opuszcza się z żalem i tęsknotą.

 

Sztywny pal Azji

Giulia to synonim radości z jazdy. Wystarczy zasiąść za kierownicą giulii, by poczuć inny wymiar, w którym fundamentem motoryzacyjnego „dzieła” jest kierowca, ze swoimi emocjami i ochotą na ekscytującą jazdę. Jest to zasługą precyzyjnego układu kierowniczego, reakcji na pedał przyśpieszenia i bezpośrednich reakcji skrzyni biegów oraz hamulców.

Do tej charakterystyki należy dodać napęd 4x4, który jest nie tylko wyrazem hołdu dla autentycznych korzeni legendarnej Alfy Romeo, ale też rozwiązaniem technicznym zapewniającym wysokie osiągi i dużą przyjemność jazdy. Tak więc, ekscytujące doznania podczas jazdy za kierownicą samochodu Alfa Romeo to prawdziwa gratka również dla bardziej wymagających i wytrawnych kierowców.

Właśnie dlatego sprawdzamy ten model na torze ODTJ Lublin. Kuba Jankowski był zauroczony tym autem, a tzw. „banan” nie schodzi mu z twarzy, podczas jazdy po śliskiej nawierzchni. Cywilna giulia idealnie ustawia się bokiem na oblodzonych zakrętach, a dwulitrowy silniki lekko wkręca się w obroty, z charakterystycznym gangiem Alfy Romeo. Ta krótka sesja na śliskiej nawierzchni pokazała, jak wiele potrafi giulia.

Q4 i 280 koni

Tajemnica tego modelu tkwi w kilku elementach. Na pierwszy plan wysuwa się doskonałe zawieszenie. Maksymalnie poprawiono jakość prowadzenia. Nie jest to tylko kwestia zastosowania twardych sprężyn i amortyzatorów. Alfa zastosowała nowatorską, czterowahaczową konstrukcję zawieszenia przedniego, zamiast tradycyjnego McPhersona. Te rozwiązanie zapewnia najdokładniejszą kontrolę charakterystycznych kątów zawieszenia, koniecznych, by jak najlepiej wykorzystać właściwości opon i tym samym zapewnić maksymalną przyczepność kół samochodu. 

Na osi tylnej działa opatentowane przez Alfę Romeo, rozwiązanie wielowahaczowe AlfaTM Link, które gwarantuje niezwykle precyzyjną kontrolę kątów koła. A to zapewnia wysoką jakość prowadzenia połączoną z doskonałym komfortem. Konstrukcja zawieszenia pozwala uzyskać bardzo dużą sztywność na zakrętach, zapewnia płynną jazdę na wyboistych drogach. W efekcie kierowca ma niemal ideał, który pozwala na wiele i wybacza mnóstwo błędów.

Równie sprawnie działa napęd Q4. Górski zakręt, kamienista nawierzchnia, zaśnieżona droga lub ostry zakręt podczas ulewy – nie ma znacznie, bo giulia sprawdza się w każdych warunkach. Pulsującym sercem systemu jest aktywny system rozdziału momentu obrotowego (aktywna skrzynka rozdzielcza lub ATC). System, monitoruje w rzeczywistym czasie warunki przyczepności oraz żądania kierowcy, by cały czas gwarantować najlepsze osiągi, przenosząc, w razie konieczności nawet 50 proc. momentu obrotowego na koła przednie za pośrednictwem niezwykle kompaktowego i lekkiego przedniego mechanizmu różnicowego. Do tej listy trzeba dorzucić precyzyjny i czuły układ hamulcowy, wydajne hamulce Brembo oraz 280-konny silnik.

Agregat pracujący pod maską to dzieło sztuki. Poniżej 7 sekund do setki, doskonały dźwięk i umiarkowane zużycie paliwa. Nic dodać, nic ująć.

Podsumowanie

Szkoda, że ten piękny i dopracowany samochód tak rzadko widać na naszych ulicach. Cennikowi kosztuje 213-215 tysięcy złotych, ale można znaleźć ubiegłoroczne samochody, z zerowym przebiegiem, za 155-165 tys. złotych. Frajda i emocje związane z jazdy tym samochodem są warte tych pieniędzy. Oczywiście Alfa ma swoje wady, nieco za mały bagażnik czy od czasu do czasu skrzypiące skórzane fotele. No cóż, można z tym żyć...

Komentarze 26

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Bartek / 22 stycznia 2019 o 14:26
+36
Haha napisał rozdrazniony właściciel gulfa IV :) który zgubił się za taką alfa na pierwszym zakrecie a Alfy zna z opowiesci mędrców znających je z serwisu :). Żyj dalej w tej bajce :) 
Avatar
Gość / 22 stycznia 2019 o 16:19
+22
Auto ma poniżej 7 sekund do setki... Zgadza się, ale warto napisać, że jest to 5 sekund. Brawa dla AR za ten model. Piękny, sportowy, ale również wygodny i elegancki.
Avatar
Gość / 22 stycznia 2019 o 21:16
+18
Piszecie opinie bezpodstawne! Nie jezdziliscie żadna alfaRomeo, ja też tak myślałem jak wy. Ale jak wsiadlem do 159 to mam ją już kilka lat i wysiadac się nie chce.
Avatar
Andrzej / 23 stycznia 2019 o 07:27
+17
Bmw. Auto aut ,uber aless nad autami.nie smiesz watpic
 Ha Ha Ha "BMW uber aless" to chyba nie jeździłeś porzadnymi samochodami. No rozbawił mnie z samego rana. Bolid Młodzieży Wiejskiej. Od tego Twojego BMW Alfa dużo lepsza (jeździłem jedną i drugą marką). Alfa jest piękna, szybka i nieziemsko komfortowa. 
Avatar
Gość / 22 stycznia 2019 o 12:27
+16
to w lublinie jest tor?
Avatar
Pan / 22 stycznia 2019 o 18:53
+11
Tor w Lublinie? hahahaha Ponosi was fantazja w tej redakcji.
Avatar
Gość / 22 stycznia 2019 o 17:10
+11
Panie redaktorze, na torze w Lublinie ??? Raczej w ośrodku doskonalenia jazdy ODTJ, taka mała różnica.
Avatar
Graboss / 22 stycznia 2019 o 12:36
+9
Gdzie był testowany???? Panie Malon nie przeszkadzało to panu, że tak hałasują pod blokiem???
Avatar
gość / 23 stycznia 2019 o 13:47
+3
to w lublinie jest tor?
 Ośrodek Doskonalenia Techniki Jazdy. 
Avatar
Duzy z alfy / 23 stycznia 2019 o 11:45
+3
 W tej klasie ciężko bedzie znaleźć auto gdzie sie zmiesci 2 metrowiec . Trzeba szukać czegos większego np Stelvio
Avatar
Julian / 5 lutego 2019 o 20:18
0
Bmw. Auto aut ,uber aless nad autami.nie smiesz watpic
Ha Ha Ha "BMW uber aless" to chyba nie jeździłeś porzadnymi samochodami. No rozbawił mnie z samego rana. Bolid Młodzieży Wiejskiej. Od tego Twojego BMW Alfa dużo lepsza (jeździłem jedną i drugą marką). Alfa jest piękna, szybka i nieziemsko komfortowa.
 Hahaha, alfa lepsza powiadasz? Chyba dla dziewczat :-)
Avatar
m / 1 lutego 2019 o 16:35
0
W tej klasie ciężko bedzie znaleźć auto gdzie sie zmiesci 2 metrowiec . Trzeba szukać czegos większego np Stelvio
A to Stelvio jest większe kg Giulii???
 stelvio to suv baranku
Avatar
Hdjjddjjd / 30 stycznia 2019 o 13:28
+1
Ten pan z odtj uczy jeździć ???? A nawet nie potrafi trzymać prawidłowo rąk na kierownicy nie mówiąc o przekładaniu rąk podczas wykonywania skrętów !!! Haha
Avatar
czytałem kiedyś sztandar ludu / 28 stycznia 2019 o 14:30
+1
wybitny znaFca motoryzacji niejaki pp po górnolotnych artykułach odbudowie motoryzayjnych zabytkach wziął się za nowości. Mam w związku pytanie- jakie ma kwalifikacje żeby oceniać wytwór tysięcy inżynierów , techników i robotników firmy od lat będącej w światowej czołówce.
Avatar
Gość / 25 stycznia 2019 o 23:10
0
Fajny artykuł, piękne auto. Marka niezwylke oryginalna. Rzadkość na drogach to moim zdaniem atut, dodatkowo podnosi wyjątkowość.
Avatar
Johnny / 24 stycznia 2019 o 08:08
-1
W tej klasie ciężko bedzie znaleźć auto gdzie sie zmiesci 2 metrowiec . Trzeba szukać czegos większego np Stelvio
 A to Stelvio jest większe kg Giulii???
Avatar
Johnny / 24 stycznia 2019 o 07:16
0
Kup traktor i daj ludziom żyć bez wynurzeń.
 To do dużego było.
Avatar
Johnny / 24 stycznia 2019 o 07:15
0
Kup traktor i daj ludziom żyć bez wynurzeń.
Avatar
gość / 23 stycznia 2019 o 13:57
+2
Panie redaktorze. Mam kilka uwag do pańskiego zachwytu nad AR Giulia. Jak dla mnie stylistycznie OK. Wolę  ją w kolorze czerwonym, zresztą patrzę na taką codziennie. Mam spore zastrzeżenia co do obiektywności na temat wygody i funkcjonalności. Jestem facetem troszkę wyższym, bo mam tylko 195 cm. Zajęcie miejsca za kierownicą sprawia mi spore trudności, trudno przecisnąć kolana pod kierownica. Konsola centralna, skądinąd ładna, zajmuje sporo miejsca i uniemożliwia wygodne operowanie pedałem przyspieszenia. Mam normalny rozmiar butów, 45 (11), ale pedały , ich ustawienie (odległości) są masakryczne. Często zdarza mi się jednocześnie naciskać hamulec i gaz. Nie wspomnę o zaczepianiu końcami butów o dolną cześć deski. Samochód jest spory, ale kiedy zajmuje miejsce kierowcy staje się pojazdem trzyosobowym, za mną nie ma miejsca na nogi nie tylko dla dorosłej osoby, ale nawet dla dziecka. Kolejna niedoróbka funkcjonalna to bagażnik. A jakże, wielki , tylko jak go zapakować i wydostać cos co znalazło się głęboko. Proponuje by zaprosił pan jakąś koleżankę, najlepiej w krótkiej spódniczce i zaproponował jej wyjęcie torebki lub parasolki która przesunęła się pod tylne siedzenia. Myślę, że szybko zrezygnuje. Wiem, że taki samochód to ma wyglądać, ale ma także służyć do przejazdu z punktu A do B oraz przewiezienia paru drobiazgów. Może się czepiam, ale prywatnie nie kupiłbym  czegoś takiego, a darowanemu koniowi nie zagląda się w zęby, jak mówią starzy górale.
Cięzko mówić, że to co Pan napisał, to "niedoróbki funkcjonale". Samochody są różne i dlatego trzeba umawiać się na jazdę próbną, żeby dobrać coś pod "pod siebie". Pan został w pewnym sensie "skazany" na ten samochód więc Panu współczuję ale to jednak nie wina samochodu tylko braku czyjejś wyobraźni. W normalnych okolicznościach jak ktoś ma 195 cm wzrostu i może sobie wybrać samochód dla siebie to penie wybierze coś innego. Równie dobrze można krytykować porsche 911 że ma za mało miejsca z tyłu albo BMW 7 czy Audi A8, że za duże i trudne w parkowaniu :)  
Cięzko mówić, że to co Pan napisał, to "niedoróbki funkcjonale". Samochody są różne i dlatego trzeba umawiać się na jazdę próbną, żeby dobrać coś pod "pod siebie". Pan został w pewnym sensie "skazany" na ten samochód więc Panu współczuję ale to jednak nie wina samochodu tylko braku czyjejś wyobraźni. W normalnych okolicznościach jak ktoś ma 195 cm wzrostu i może sobie wybrać samochód dla siebie to penie wybierze coś innego. Równie dobrze można krytykować porsche 911 że ma za mało miejsca z tyłu al... rozwiń
Avatar
gość / 23 stycznia 2019 o 13:47
+3
to w lublinie jest tor?
 Ośrodek Doskonalenia Techniki Jazdy. 
Zobacz wszystkie komentarze 26

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Chińscy oszuści z wyrokami. Lubelska celebrytka czeka na proces
galeria

Chińscy oszuści z wyrokami. Lubelska celebrytka czeka na proces 0 0

Jest postęp w sprawie „chińskiego gangu”, którego członkowie dzwoniąc z Polski oszukiwał swoich rodaków w kraju. Naciągacze zostali skazani przez tamtejszy sąd. To pozwoli postawić zamknąć śledztwo dotyczące lubelskiej celebrytki, która miała pomagać oszustom.

Studniówka puławskiej "Budowlanki"
galeria

Studniówka puławskiej "Budowlanki" 12 3

9 lutego w Domu Weselnym "U Jakuba" w Sosnowie, tegoroczni maturzyści Zespołu Szkół nr 2 im. E. Kwiatkowskiego bawili się studniówce. Poloneza zatańczyło 40 par. Nie brakowało humoru i gości specjalnych. Uczniowie przebrali się m.in. za "siostrę Anastazję".

Sviatovid w Lublinie. Wielki aż strach [zdjęcia]
galeria

Sviatovid w Lublinie. Wielki aż strach [zdjęcia] 21 1

W Centrum Spotkania Kultur można oglądać rzeźbę, której autor jest projektantem wielkoformatowych architektonicznych projekcji wideo. Wstęp gratis

Skoki narciarskie. Polacy wygrywają "drużynówkę" z ogromną przewagą!
film

Skoki narciarskie. Polacy wygrywają "drużynówkę" z ogromną przewagą! 0 0

Deklasacja rywali w wykonaniu polskich skoczków w konkursie drużynowym Pucharu Świata w Willingen. Drużyna w składzie Piotr Żyła, Jakub Wolny, Dawid Kubacki i Kamil Stoch pokonała drugich Niemców o 79,2 punktu. Podium uzupełnili Słoweńcy.

Strajk dla ziemi na schodach lubelskiego ratusza
galeria

Strajk dla ziemi na schodach lubelskiego ratusza 23 40

Zjednoczone siły ekologów w liczbie około 30 osób przeprowadziły dziś w Lublinie „Strajk dla ziemi”. Lubelska akcja była częścią pierwszego ogólnopolskiego protestu pod tą nazwą w sprawie ochrony planety. Ekolodzy protestowali na schodach lubelskiego ratusza.

Partia Piotrowskiego zarejestrowana

Partia Piotrowskiego zarejestrowana 41 23

Ruch Prawdziwa Europa – Europa Christi został wpisany do rejestru partii politycznych. Prezesem ugrupowania jest poseł do Parlamentu Europejskiego z Lublina Mirosław Piotrowski

Pszczółka Polski Cukier jedzie do Bydgoszczy bez swojej kapitan

Pszczółka Polski Cukier jedzie do Bydgoszczy bez swojej kapitan 2 0

Tydzień po niezwykle cennym zwycięstwie ze Ślęzą Wrocław zawodniczki Pszczółki Polski Cukier AZS UMCS Lublin czeka kolejny mecz z trudnym rywalem. W sobotę (godz. 18) akademiczki zagrają z Artego Bydgoszcz. Ponownie, nie będą faworytem tego starcia

Nad Lublinem już wiosna? Mamy dowody!

Nad Lublinem już wiosna? Mamy dowody! 209 4

Do kalendarzowej wiosny jeszcze ponad miesiąc, ale w Lublinie kwitną już kwiaty. Sprawdziliśmy prognozę pogody żeby sprawdzić, czy widać już stałe ocieplenie. Widać!

Blogerka z Lublina. Ewa w krainie ciastek
galeria

Blogerka z Lublina. Ewa w krainie ciastek 43 5

Kilka lat temu rzuciła pracę w mediach, żeby robić ciastka. Dzisiaj przed jej pracownią na warszawskim Powiślu ustawiają się kolejki. Rozmowa z Ewą Wójcik z Lublina, właścicielką pracowni cukierniczej „Ciastka z kremem” i blogerką kulinarną

Metro Exodus: Postapokaliptyczna premiera (wideo)
film

Metro Exodus: Postapokaliptyczna premiera (wideo) 0 0

Czas na wielką wyprawę przez zniszczoną Rosję. Wyprawę pełną niebezpieczeństw, ale też pięknych widoków. Dziś premiera gry Metro Exodus.

Działacz PiS wicedyrektorem w marszałkowskiej jednostce

Działacz PiS wicedyrektorem w marszałkowskiej jednostce 4 16

Marek Krakowski został zastępcą dyrektora w podległym marszałkowi województwa Zarządzie Nieruchomości Wojewódzkich. Sekretarz okręgowych struktur Prawa i Sprawiedliwości ostatnio pracował na dyrektorskim stanowisku w lubelskim oddziale Poczty Polskiej

Far Cry New Dawn: Premiera i złowrogie bliźniaczki (wideo)
film

Far Cry New Dawn: Premiera i złowrogie bliźniaczki (wideo) 0 0

Postapokalipsa w różowym odcieniu, czyli klasyczne rozwiązania w nowym wydaniu. Dziś premiera gry Far Cry New Dawn.

MKS Avia i LUK Politechnika rozpoczynają walkę w play-offach

MKS Avia i LUK Politechnika rozpoczynają walkę w play-offach 1 3

Dla obu naszych drużyn najważniejszym zadaniem będzie wyjazd za dwa tygodnie do rywali z dwoma wygranymi odniesionymi na swoim terenie

Górnik – Pogoń 0:2. Druga zimowa porażka (zdjęcia)
galeria

Górnik – Pogoń 0:2. Druga zimowa porażka (zdjęcia) 3 5

Zespół z Łęcznej przegrał z innym drugoligowcem 0:2, a wynik sparingu rozstrzygnął się jeszcze przed przerwą

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.