Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Puławy

10 grudnia 2012 r.
17:21
Edytuj ten wpis

Gmina mogłaby zarobić na wiatrakach, ale protestują mieszkańcy

0 25 A A
500 tys. zł rocznie wpływałoby do kasy gminy z podatku od pięciu wiatraków (Karol Zienkiewicz/ Archi
500 tys. zł rocznie wpływałoby do kasy gminy z podatku od pięciu wiatraków (Karol Zienkiewicz/ Archi

Przeciwko budowie elektrowni wiatrowej protestują mieszkańcy trzech miejscowości. Jak dotąd skutecznie.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Rososz, Oszczywilk i Zalesie Kolonia to niewielkie miejscowości leżące w miejsko-wiejskiej gminie Ryki. Ich mieszkańcy nie zgadzają się, aby kilkaset metrów od ich domów stanęły wiatraki. Farmę wiatrową chce tu zbudować firma GEO Renewables z Warszawy.

– Popieram i protest mieszkańców, i budowę farmy. Wiatraki nie powinny jednak stać zbyt blisko domów. Nie wiadomo przecież, jakie mogą powodować skutki dla zdrowia – mówi Grzegorz Cieślak, sołtys wsi Zalesie.

Pod koniec listopada miejscy radni mieli wprowadzić zmiany do planu zagospodarowania przestrzennego gminy. Tak, aby na polach mogło stanąć pięć masztów z wiatrakami. Ale sprzeciw mieszkańców trzech miejscowości okazał się na tyle skuteczny, by głosowanie w tej sprawie odłożyć na później.

– Burmistrz wycofał tę uchwałę z porządku obrad – mówi Tomasz Bany, zastępca burmistrza Ryk. – Skoro ludzie protestują, są być może za mało uświadomieni. W gestii firmy, która chce zbudować wiatraki, leży teraz to, aby ich przekonać. Być może trzeba zaproponować im wyjazdy i spotkania z sołtysami wsi, w których są już wiatraki.

– Nigdy nie będzie tak, że nikt nie zaprotestuje – mówi Jerzy Gąska, burmistrz Ryk. – Ale jeżeli to pięć, dziesięć czy piętnaście osób, to do sprawy trzeba wrócić.

Według burmistrza, zmiana lokalizacji farmy wiatrowej nie jest możliwa. – Wiatraki to nie hala sportowa, którą można postawić wszędzie. Stawia się je tam, gdzie wiatr jest najsilniejszy – tłumaczy Gąska.

Władze samorządowe chętnie widzą na swoim terenie takie inwestycje. – Za tych pięć wiatraków do budżetu gminy rocznie wpływałoby 500 tys. zł – mówi Gąska. – Gdybym chciał uzyskać takie przychody z podatku od działalności gospodarczej i od gruntu, to musiałyby powstać w gminie firmy na terenie 33 tys. mkw. To tyle, co 33 markety.

Komentarze 25

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
inka / 17 lutego 2013 o 12:07
0
O zapis prawny woła pokrzywdzone społeczenstwo, któremu przed oknami domów
wybudowano lub planuje sie wybudowanie turbin wiatrowych, a przecie Departament
Zdrowia Publicznego Ministerstwa Zdrowia (pismo znak MZ-ZP-S-078-21233-13/EM/12 z
dnia 27 lutego 2012r) zaleca lokalizowanie elektrowni wiatrowych w odległosci nie mniejszej
ni 2 km od domów mieszkalnych.
Pokrzywdzeni Polacy maja prawo domagac sie jednego krótkiego zapisu ustalajacego
minimalna odległosc turbin wiatrowych od siedzib ludzkich. Maja to przecie
zagwarantowane w konstytucji.
Kto wiec ponosi wine za brak unormowan prawnych?
Czy to tylko lenistwo ustawodawcy, czy celowa gra umoliwiajaca czerpanie przez niektóre
grupy ludzi ogromnych korzysci? Ale czy legalnych?
O zapis prawny woła pokrzywdzone społeczenstwo, któremu przed oknami domów
wybudowano lub planuje sie wybudowanie turbin wiatrowych, a przecie Departament
Zdrowia Publicznego Ministerstwa Zdrowia (pismo znak MZ-ZP-S-078-21233-13/EM/12 z
dnia 27 lutego 2012r) zaleca lokalizowanie elektrowni wiatrowych w odległosci nie mniejszej
ni 2 km od domów mieszkalnych.
Pokrzywdzeni Polacy maja prawo domagac sie jednego krótkiego zapisu ustalajacego
minimalna odległosc turbin wiatrowych od siedzib ludzkich. Maja to p... rozwiń
Avatar
Kajo....zadziwiny / 20 grudnia 2012 o 14:16
0
Ludzi nalezy uczyc rozsadku, gospodarnosci i zapobiegliwosci.
Najlepsza ponoc nauka poprzez garnek w obszernym tego slowa znaczeniu!
Proponuje wiec zamrozenie ewentualnie planowanych w okolicy inwestycji z budzetu panstwa, a wiec nas wszystkich....
Niech teraz wiesniacy sami sobie radza, a nie korzystaja z pracy i poswiecenie wszystkich innych, tylko nie siebie samych....
Avatar
Fedo / 17 grudnia 2012 o 22:44
0
[quote name='cz się mylę?' timestamp='1355762924' post='710601']
Wsi wesoła wsi spokojna można by rzec za wieszczemWydaje mi się ,że wieś nazywa się Rossosz
[/quote]Mylisz się ,bo to jest własnie Rososz.
Avatar
cz się mylę? / 17 grudnia 2012 o 17:48
0
[quote name='Darek' timestamp='1355570179' post='709592']
Jestem mieszkańcem Rososzy, i nie po to wybrałem tak ładną i zdrową wieś, tak zieloną i tak leśną, tak spokojną i wesołą, żeby mi tu jakieś maszty stawiali. Koniec z tym, jak burmistrz chce sobie stawiać to przed własnym domem.
[/quote]Wsi wesoła wsi spokojna można by rzec za wieszczemWydaje mi się ,że wieś nazywa się Rossosz
Avatar
pani od polskiego / 17 grudnia 2012 o 17:44
0
[quote name='henio' timestamp='1355229205' post='707890']
Skoro to takie fajne to może prezes tej firemki co ma stawiać wiatraki pochwali sie ile mam takich dobrodziejst w swoim ogródku lub w bezpośredniej bliskości swojego domu (no powiedzmy w promieniu 2 kilometrów).
[/quote]"ile mam takich dobrodziejst"a do szkoły dobrodzieju to gdzie się chodziło?
Avatar
mateusz / 16 grudnia 2012 o 23:40
0
[quote name='mieszkanka gminy' timestamp='1355583740' post='709784']
Witam, radzę zapoznać się bardziej z tematem elektrowni wiatrowych i dopiero mówić o złych skutkach elektrowni wiatrowych. Z tego co wiem w wielu krajach europy inwestują w takie elektrownie. W Holandii są nawet bliżej budynków mieszkalnych, a nawet w wiatrakach drewnianych mieszkają ludzie i im to nie przeszkadza. Udowodnione też jest, iż hałas elektrowni wcale nie jest groźny a wręcz dopuszczalny z normą naszego kraju. Więcej w Gazecie "Twój Głos" oraz "Nasz Region".
[/quote] Czytałem własnie w "Twoim Glosie", i było tam napisane, że w Holandii cena 1 kwh wynosi 1 eurocent .Jest to ewidentna bzdura i tyle samo są warte pozostałe informacje zawarte w tym artykule.
[quote name='mieszkanka gminy' timestamp='1355583740' post='709784']
Witam, radzę zapoznać się bardziej z tematem elektrowni wiatrowych i dopiero mówić o złych skutkach elektrowni wiatrowych. Z tego co wiem w wielu krajach europy inwestują w takie elektrownie. W Holandii są nawet bliżej budynków mieszkalnych, a nawet w wiatrakach drewnianych mieszkają ludzie i im to nie przeszkadza. Udowodnione też jest, iż hałas elektrowni wcale nie jest groźny a wręcz dopuszczalny z normą naszego kraju. Więcej w Gazecie "... rozwiń
Avatar
mateusz / 16 grudnia 2012 o 23:37
0
[quote name='mieszkanka gminy' timestamp='1355583740' post='709784']
Witam, radzę zapoznać się bardziej z tematem elektrowni wiatrowych i dopiero mówić o złych skutkach elektrowni wiatrowych. Z tego co wiem w wielu krajach europy inwestują w takie elektrownie. W Holandii są nawet bliżej budynków mieszkalnych, a nawet w wiatrakach drewnianych mieszkają ludzie i im to nie przeszkadza. Udowodnione też jest, iż hałas elektrowni wcale nie jest groźny a wręcz dopuszczalny z normą naszego kraju. Więcej w Gazecie "Twój Głos" oraz "Nasz Region".
[/quote] Czytałem własnie w "Twoim Glosie", i było tam napisane, że w Holandii cena 1 kwh wynosi 1 eurocent .Jest to ewidentna bzdura i tyle samo są warte pozostałe informacje zawarte w tym artykule.
[quote name='mieszkanka gminy' timestamp='1355583740' post='709784']
Witam, radzę zapoznać się bardziej z tematem elektrowni wiatrowych i dopiero mówić o złych skutkach elektrowni wiatrowych. Z tego co wiem w wielu krajach europy inwestują w takie elektrownie. W Holandii są nawet bliżej budynków mieszkalnych, a nawet w wiatrakach drewnianych mieszkają ludzie i im to nie przeszkadza. Udowodnione też jest, iż hałas elektrowni wcale nie jest groźny a wręcz dopuszczalny z normą naszego kraju. Więcej w Gazecie "... rozwiń
Avatar
mateusz / 16 grudnia 2012 o 23:17
0
[quote name='Darek' timestamp='1355570179' post='709592']
Jestem mieszkańcem Rososzy, i nie po to wybrałem tak ładną i zdrową wieś, tak zieloną i tak leśną, tak spokojną i wesołą, żeby mi tu jakieś maszty stawiali. Koniec z tym, jak burmistrz chce sobie stawiać to przed własnym domem.
[/quote] Nie może postawić przed swoim domem ,bo go po prostu nie ma(wg. oświadczenia majątkowego)
Avatar
Lena / 15 grudnia 2012 o 16:11
0
[url="http://wiatrowa.eu.interia.pl/"]http://wiatrowa.eu.interia.pl/[/url]
[url="http://wiatrowa.blox.pl/2012/11/Energia-wiatrowa-najczestsze-mity-specjalnie-dla.html"]http://wiatrowa.blox...jalnie-dla.html[/url]
Avatar
mieszkanka gminy / 15 grudnia 2012 o 16:02
0
Witam, radzę zapoznać się bardziej z tematem elektrowni wiatrowych i dopiero mówić o złych skutkach elektrowni wiatrowych. Z tego co wiem w wielu krajach europy inwestują w takie elektrownie. W Holandii są nawet bliżej budynków mieszkalnych, a nawet w wiatrakach drewnianych mieszkają ludzie i im to nie przeszkadza. Udowodnione też jest, iż hałas elektrowni wcale nie jest groźny a wręcz dopuszczalny z normą naszego kraju. Więcej w Gazecie "Twój Głos" oraz "Nasz Region".
Avatar
inka / 17 lutego 2013 o 12:07
0
O zapis prawny woła pokrzywdzone społeczenstwo, któremu przed oknami domów
wybudowano lub planuje sie wybudowanie turbin wiatrowych, a przecie Departament
Zdrowia Publicznego Ministerstwa Zdrowia (pismo znak MZ-ZP-S-078-21233-13/EM/12 z
dnia 27 lutego 2012r) zaleca lokalizowanie elektrowni wiatrowych w odległosci nie mniejszej
ni 2 km od domów mieszkalnych.
Pokrzywdzeni Polacy maja prawo domagac sie jednego krótkiego zapisu ustalajacego
minimalna odległosc turbin wiatrowych od siedzib ludzkich. Maja to przecie
zagwarantowane w konstytucji.
Kto wiec ponosi wine za brak unormowan prawnych?
Czy to tylko lenistwo ustawodawcy, czy celowa gra umoliwiajaca czerpanie przez niektóre
grupy ludzi ogromnych korzysci? Ale czy legalnych?
O zapis prawny woła pokrzywdzone społeczenstwo, któremu przed oknami domów
wybudowano lub planuje sie wybudowanie turbin wiatrowych, a przecie Departament
Zdrowia Publicznego Ministerstwa Zdrowia (pismo znak MZ-ZP-S-078-21233-13/EM/12 z
dnia 27 lutego 2012r) zaleca lokalizowanie elektrowni wiatrowych w odległosci nie mniejszej
ni 2 km od domów mieszkalnych.
Pokrzywdzeni Polacy maja prawo domagac sie jednego krótkiego zapisu ustalajacego
minimalna odległosc turbin wiatrowych od siedzib ludzkich. Maja to p... rozwiń
Avatar
Kajo....zadziwiny / 20 grudnia 2012 o 14:16
0
Ludzi nalezy uczyc rozsadku, gospodarnosci i zapobiegliwosci.
Najlepsza ponoc nauka poprzez garnek w obszernym tego slowa znaczeniu!
Proponuje wiec zamrozenie ewentualnie planowanych w okolicy inwestycji z budzetu panstwa, a wiec nas wszystkich....
Niech teraz wiesniacy sami sobie radza, a nie korzystaja z pracy i poswiecenie wszystkich innych, tylko nie siebie samych....
Avatar
Fedo / 17 grudnia 2012 o 22:44
0
[quote name='cz się mylę?' timestamp='1355762924' post='710601']
Wsi wesoła wsi spokojna można by rzec za wieszczemWydaje mi się ,że wieś nazywa się Rossosz
[/quote]Mylisz się ,bo to jest własnie Rososz.
Avatar
cz się mylę? / 17 grudnia 2012 o 17:48
0
[quote name='Darek' timestamp='1355570179' post='709592']
Jestem mieszkańcem Rososzy, i nie po to wybrałem tak ładną i zdrową wieś, tak zieloną i tak leśną, tak spokojną i wesołą, żeby mi tu jakieś maszty stawiali. Koniec z tym, jak burmistrz chce sobie stawiać to przed własnym domem.
[/quote]Wsi wesoła wsi spokojna można by rzec za wieszczemWydaje mi się ,że wieś nazywa się Rossosz
Avatar
pani od polskiego / 17 grudnia 2012 o 17:44
0
[quote name='henio' timestamp='1355229205' post='707890']
Skoro to takie fajne to może prezes tej firemki co ma stawiać wiatraki pochwali sie ile mam takich dobrodziejst w swoim ogródku lub w bezpośredniej bliskości swojego domu (no powiedzmy w promieniu 2 kilometrów).
[/quote]"ile mam takich dobrodziejst"a do szkoły dobrodzieju to gdzie się chodziło?
Avatar
mateusz / 16 grudnia 2012 o 23:40
0
[quote name='mieszkanka gminy' timestamp='1355583740' post='709784']
Witam, radzę zapoznać się bardziej z tematem elektrowni wiatrowych i dopiero mówić o złych skutkach elektrowni wiatrowych. Z tego co wiem w wielu krajach europy inwestują w takie elektrownie. W Holandii są nawet bliżej budynków mieszkalnych, a nawet w wiatrakach drewnianych mieszkają ludzie i im to nie przeszkadza. Udowodnione też jest, iż hałas elektrowni wcale nie jest groźny a wręcz dopuszczalny z normą naszego kraju. Więcej w Gazecie "Twój Głos" oraz "Nasz Region".
[/quote] Czytałem własnie w "Twoim Glosie", i było tam napisane, że w Holandii cena 1 kwh wynosi 1 eurocent .Jest to ewidentna bzdura i tyle samo są warte pozostałe informacje zawarte w tym artykule.
[quote name='mieszkanka gminy' timestamp='1355583740' post='709784']
Witam, radzę zapoznać się bardziej z tematem elektrowni wiatrowych i dopiero mówić o złych skutkach elektrowni wiatrowych. Z tego co wiem w wielu krajach europy inwestują w takie elektrownie. W Holandii są nawet bliżej budynków mieszkalnych, a nawet w wiatrakach drewnianych mieszkają ludzie i im to nie przeszkadza. Udowodnione też jest, iż hałas elektrowni wcale nie jest groźny a wręcz dopuszczalny z normą naszego kraju. Więcej w Gazecie "... rozwiń
Avatar
mateusz / 16 grudnia 2012 o 23:37
0
[quote name='mieszkanka gminy' timestamp='1355583740' post='709784']
Witam, radzę zapoznać się bardziej z tematem elektrowni wiatrowych i dopiero mówić o złych skutkach elektrowni wiatrowych. Z tego co wiem w wielu krajach europy inwestują w takie elektrownie. W Holandii są nawet bliżej budynków mieszkalnych, a nawet w wiatrakach drewnianych mieszkają ludzie i im to nie przeszkadza. Udowodnione też jest, iż hałas elektrowni wcale nie jest groźny a wręcz dopuszczalny z normą naszego kraju. Więcej w Gazecie "Twój Głos" oraz "Nasz Region".
[/quote] Czytałem własnie w "Twoim Glosie", i było tam napisane, że w Holandii cena 1 kwh wynosi 1 eurocent .Jest to ewidentna bzdura i tyle samo są warte pozostałe informacje zawarte w tym artykule.
[quote name='mieszkanka gminy' timestamp='1355583740' post='709784']
Witam, radzę zapoznać się bardziej z tematem elektrowni wiatrowych i dopiero mówić o złych skutkach elektrowni wiatrowych. Z tego co wiem w wielu krajach europy inwestują w takie elektrownie. W Holandii są nawet bliżej budynków mieszkalnych, a nawet w wiatrakach drewnianych mieszkają ludzie i im to nie przeszkadza. Udowodnione też jest, iż hałas elektrowni wcale nie jest groźny a wręcz dopuszczalny z normą naszego kraju. Więcej w Gazecie "... rozwiń
Avatar
mateusz / 16 grudnia 2012 o 23:17
0
[quote name='Darek' timestamp='1355570179' post='709592']
Jestem mieszkańcem Rososzy, i nie po to wybrałem tak ładną i zdrową wieś, tak zieloną i tak leśną, tak spokojną i wesołą, żeby mi tu jakieś maszty stawiali. Koniec z tym, jak burmistrz chce sobie stawiać to przed własnym domem.
[/quote] Nie może postawić przed swoim domem ,bo go po prostu nie ma(wg. oświadczenia majątkowego)
Avatar
Lena / 15 grudnia 2012 o 16:11
0
[url="http://wiatrowa.eu.interia.pl/"]http://wiatrowa.eu.interia.pl/[/url]
[url="http://wiatrowa.blox.pl/2012/11/Energia-wiatrowa-najczestsze-mity-specjalnie-dla.html"]http://wiatrowa.blox...jalnie-dla.html[/url]
Avatar
mieszkanka gminy / 15 grudnia 2012 o 16:02
0
Witam, radzę zapoznać się bardziej z tematem elektrowni wiatrowych i dopiero mówić o złych skutkach elektrowni wiatrowych. Z tego co wiem w wielu krajach europy inwestują w takie elektrownie. W Holandii są nawet bliżej budynków mieszkalnych, a nawet w wiatrakach drewnianych mieszkają ludzie i im to nie przeszkadza. Udowodnione też jest, iż hałas elektrowni wcale nie jest groźny a wręcz dopuszczalny z normą naszego kraju. Więcej w Gazecie "Twój Głos" oraz "Nasz Region".
Zobacz wszystkie komentarze 25

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Robot z Kraśnika przed dużym wyzwaniem w Dubaju

Robot z Kraśnika przed dużym wyzwaniem w Dubaju 0 0

Drużyna robotyczna z Kraśnika leci na Mistrzostwa Świata do Dubaju. – Jesteśmy jedyną ekipą, która dwukrotnie pod rząd stanęła na podium – mówi Dariusz Głuchowski, jeden z mentorów Spice Gears. – Brakuje nam tylko złota. Mamy nadzieję, że tym razem się uda

"USG jak gwałt w ciemnej uliczce". Slajd na szkoleniu lekarzy wywołał burzę na Facebooku

"USG jak gwałt w ciemnej uliczce". Slajd na szkoleniu lekarzy wywołał burzę na Facebooku 10 1

Wykonywanie badania USG jest jak gwałt w ciemnej uliczce. Nie należy liczyć na dłuższą grę wstępną i wyrafinowane pieszczoty – to fragment prezentacji jednego z wykładowców Roztoczańskiej Szkoły Ultrasonografii w Zamościu, która prowadzi kursy dla lekarzy.

Lublin: Wybrano firmę, która dostarczy 15 trolejbusów

Lublin: Wybrano firmę, która dostarczy 15 trolejbusów 0 2

ZTM rozstrzygnął dwa postępowania na zakup 5 i 10 sztuk trolejbusów przegubowych. Łącznie 15 "przegubowców" dostarczy firma Solaris

Lublin: Wymienią tabliczki z nazwami ulic. Będą w stylu staromiejskim

Lublin: Wymienią tabliczki z nazwami ulic. Będą w stylu staromiejskim 0 5

Do końca roku na Starym Mieście zmienią się tabliczki z nazwami ulic. Wyglądem mają pasować do numerycznych, projektowanych na wzór międzywojennych

Kraty wokół drzew w Lublinie. Wymyślili je architekci z Katowic. "To smutny symbol"

Kraty wokół drzew w Lublinie. Wymyślili je architekci z Katowic. "To smutny symbol" 12 27

– Uderzyło nas to, jak skandalicznie w Lublinie traktowana jest zieleń – mówi architektka z Katowic. Przy kilku drzewach instalowane są właśnie metalowe klatki. – To minirezerwaty przyrody i zarazem manifest – tłumaczy

SP nr 6 w Puławach nie do poznania. Nowe boiska, zieleń i parkingi [zdjęcia]
galeria

SP nr 6 w Puławach nie do poznania. Nowe boiska, zieleń i parkingi [zdjęcia] 0 6

Otoczenie Szkoły Podstawowej nr 6 im. Polskich Lotników w ciągu dwóch ostatnich miesięcy przeszło znaczącą metamorfozę. Na miejscu powstał nowy kompleks sportowy za prawie 3,5 mln zł. Trwają ostatnie prace brukarskie i ogrodnicze.

Minimalna porażka futsalistów AZS UMCS w Bochni

Minimalna porażka futsalistów AZS UMCS w Bochni 0 0

Po wyrównanym i zaciętym meczu AZS UMCS Lublin uległ na wyjeździe drużynie BSF Bochnia 1:2. Dla lubelskiej drużyny była to trzecia porażka w trwającym sezonie

Dym unosi się nad miastem. Czytelnik: Nie można otworzyć okna, ani wyjść na spacer
alarm24

Dym unosi się nad miastem. Czytelnik: Nie można otworzyć okna, ani wyjść na spacer 0 16

Działkowcy i właściciele prywatnych domów skutecznie zatruwają życie mieszkańcom osiedli Bobrowniki i Niepodległości – taką skargę otrzymaliśmy od naszego czytelnika z Łęcznej. Chodzi o jesienne palenie liści i resztek roślin po uprawach. Dym najbardziej daje się we znaki osobom z uczuleniami, czy astmą

Lublin: Młodzieżowa Rada Miasta. Nie udało się wybrać lidera

Lublin: Młodzieżowa Rada Miasta. Nie udało się wybrać lidera 0 4

W poniedziałek w ratuszu spotkali się młodzi miejscy radni. To uczniowie, którzy utworzą na kolejną kadencję Młodzieżową Radę Miasta. Mieli wybrać władze, ale nikt z kandydatów nie uzyskał wymaganej większości głosów

Lubartów: Komornik w Urzędzie Miasta po interwencji prezesa spółdzielni mieszkaniowej

Lubartów: Komornik w Urzędzie Miasta po interwencji prezesa spółdzielni mieszkaniowej 0 5

Jacek Tomasiak, prezes Spółdzielni Mieszkaniowej w Lubartowie, wysłał do miasta komornika, który zablokował konto magistratu. Poszło o osoby z prawomocnym wyrokiem eksmisji, które nadal korzystały z lokali spółdzielczych, choć mieszkania socjalne powinno zapewnić im miasto. Należność szybko uregulowano, a komornik odblokował konto magistratu

Biłgoraj: Park rolkarza już działa

Biłgoraj: Park rolkarza już działa 0 0

W najbliższą sobotę o godzinie 13. warsztatami rolkowymi rozpocznie działalność Park rolkarza – nowy obiektu na mapie Biłgoraja.

Zbudują filharmonię w Zamościu. Jest opinia ws. lokalizacji inwestycji

Zbudują filharmonię w Zamościu. Jest opinia ws. lokalizacji inwestycji 0 3

W poniedziałek władze Zamościa pochwaliły się dokumentem, który w znaczący sposób przybliża realizację nowej kulturalnej inwestycji. Narodowy Instytut Dziedzictwa pozytywnie zaopiniował lokalizację filharmonii przy ul. Sadowej

Sukces ekologów, radni gminy przeciwko kopalni. "Wygraliśmy bitwę, ale wojna o Poleski Park Narodowy wciąż trwa"

Sukces ekologów, radni gminy przeciwko kopalni. "Wygraliśmy bitwę, ale wojna o Poleski Park Narodowy wciąż trwa" 61 12

Sukces ekologów. Radni gminy Hańsk usunęli ze studium zagospodarowania przestrzennego zapis, który zezwalał na budowę kopalni węgla kamiennego. – Wygraliśmy bitwę, ale wojna o Poleski Park Narodowy wciąż trwa – komentuje prof. Grzegorz Grzywaczewski z Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie.

Lubelskie: Jeden dzień, jedna wieś i aż trzy pożary [zdjęcia]
galeria

Lubelskie: Jeden dzień, jedna wieś i aż trzy pożary [zdjęcia] 16 1

Pełne ręce roboty mieli w piątek strażacy w miejscowości Brzostówka (gm. Serniki). Tylko jednego dnia gasili tam aż trzy pożary.

Dlaczego warto zainwestować w profesjonalną stolarkę przeciw pożarową?

Dlaczego warto zainwestować w profesjonalną stolarkę przeciw pożarową? 0 0

Dla wielu inwestorów pojęcie „stolarki przeciwpożarowej” stanowi mglisty termin, kojarzący się przede wszystkim z budową obiektów przemysłowych. Co za tym idzie, nie biorą oni pod uwagę montażu elementów z zakresu tzw. ppoż w swoich budynkach. Czy słusznie? Niekoniecznie. Ryzyko wystąpienia pożaru występuje przecież nie tylko tam, gdzie na co dzień mamy do czynienia z materiałami łatwopalnymi czy wybuchowymi. Powinniśmy zadbać również o właściwe warunki BHP w miejscach, gdzie na co dzień znajdują się większe lub mniejsze skupiska ludzi. Być może warto pomyśleć także o zabezpieczeniu własnego domu.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.