Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Puławy

8 listopada 2009 r.
18:26
Edytuj ten wpis

Na ul. Niemcewicza jest brama. Pogotowie ma szlaban do chorego

0 16 A A

Karetka musiała kluczyć między blokami, a chora czekała na pomoc. Wszystko przez bramę wjazdową do bloków przy Niemcewicza 3 i 5. Jest otwierana i zamykana na pilota, a pilotów pogotowie nie ma.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Teresa Fijoł kilka dni temu wróciła ze szpitala. Spędziła tam trzy tygodnie po wylewie. – Byłam w domu z wnuczką. Po prostu kichnęłam, dziwnie się poczułam i nagle zlał mnie pot. Złapał mnie też potworny ból – opowiada pani Teresa.

Kobieta zadzwoniła po córkę i razem wezwały pogotowie. Karetka przyjechała pod blok przy Niemcewicza 5 i tam zaczęły się problemy. – Karetka nie mogła wjechać przed blok, bo brama zagradzała wjazd na parking. Zajechała dopiero z drugiej strony. Ale i tak musiałam przejść piechotą kilkadziesiąt metrów do karetki. A z każdą chwilą czułam się coraz gorzej – mówi pani Teresa.

Kobieta nie ma pilota do otwierania bramy, gdyż – jak mówi – dla niej to duży wydatek. Jeden pilot kosztuje 45 złotych. – Mam czworo dzieci, które często mnie odwiedzają i musiałabym kupić każdemu takie urządzenie.

Problemu z dojazdem być może by nie było, gdyby pilot posiadała karetka pogotowia. – Kiedy montowaliśmy bramę, oferowaliśmy pogotowiu pilota, ale nie chcieli – mówi Jan Lipski, prezes SM "Dom”, do której należy blok przy Niemcewicza 5.

– Owszem, odmówiłem przyjęcia pilota – przyznaje Tadeusz Taracha, kierownik Szpitalnego Oddziału Ratunkowego. – Nie wyobrażam sobie sytuacji, w której w każdej z kilku naszych karetek będą piloty do bram w różnych miejscach miasta.
Zdaniem naszej Czytelniczki, problemem jest sama brama.

– W moim przypadku wszystko skończyło się dobrze. Ale tutaj może dojść do tragedii. Od początku byłam przeciwna bramie, o czym mówiłam prezesowi – mówi Teresa Fijoł.

Władze spółdzielni tłumaczą, że decyzja o zainstalowaniu bramy była spełnieniem woli większości mieszkańców. – Przez dwa lata przychodzili do mnie lokatorzy, którzy skarżyli się, że na ich parkingu zatrzymują się auta z innych bloków. Teraz ludzie są zadowoleni – twierdzi prezes Lipski.

Kierownik puławskiego pogotowia mówi: W naszej pracy liczy się każda minuta. I jeszcze nie jest problemem, kiedy musimy sami dojść do pacjenta. Gorzej, kiedy musimy go przenieść na noszach do karetki.

Komentarze 16

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
k.d. / 20 listopada 2009 o 08:47
0
Widać,że komentarze pisały osoby które najwidoczniej nie mają samochodu i ich to nie interesuje ilu kradzieży samochodów zapobiegła ta brama. Ja kradzież samochodu na tym parkingu doświadczyłam 2 razy!!! I życzę wam ,żebyście wy tego nie doświadczyli, szczególnie jeżeli wasz samochód byłby jedynym środkiem utrzymania rodziny i zanim coś napiszecie przeciwko tej bramie postawcie się na miejscu osób ,które miały takie zdarzenia a tam żaden z sąsiadów nic nigy nie widzi !
Avatar
kobus / 10 listopada 2009 o 12:48
0
valkyrie napisał:
Od dłuższego czasu obserwuję ową bramę i zastanawiam się nad jej sensem. Oczywiście w założeniach miała zapewne chronić miejsca parkingowe mieszkańców, ale w konsekwencji stworzyła swoiste "getto" z bloków o i tak nie najlepszej reputacji. Nie wiadomo do końca w czyjej chorej głowie zrodził się taki pomysł, jednak z sytuacji takiej jak opisana przez czytelniczkę, należy z całą pewnością wyciągnąć odpowiednie wnioski. Uważam, że zupełnie słusznie postąpił kierownik pogotowia, nie przyjmując pilota od tej bramy. Faktycznie jeszcze by tego brakowało, aby kierowca karetki woził ze sobą piloty do bram w różnych częściach miasta. W mojej opinii za tą bzdurę odpowiada wyłącznie prezes spółdzielni, bowiem powinien przewidzieć podobną sytuację, która notabene mogłaby doprowadzić do nieszczęścia. Ciekawe jakby się wtedy tłumaczył? Może, że mu mieszkańcy kazali...?
Pomysły prezesa jednak na tym się nie kończą. Ostatnio wymyślił sobie, że mieszkańcy którzy nie uregulują zobowiązań wobec spółdzielni, nie będą mieli podłączonej ciepłej wody (likwidacja piecyków gazowych) pomimo wniesienia opłaty na ten właśnie cel w pełnej wymaganej wysokości. Oj, chyba się coś panu pomyliło! Egzekucja należności nieco inaczej powinna wyglądać. A co się stanie, jeśli jakiś mieszkaniec złoży doniesienie do Prokuratury o możliwości popełnienia przestępstwa, polegającego na wyłudzeniu określonej kwoty, która miała być przeznaczona na zmianę systemu zaopatrzenia w ciepłą wodę użytkową? A może Pani, do której nie mogła dojechać karetka też powinna zawiadomić odpowiednie Organa o narażeniu jej na utratę zdrowia lub życia? Może by nawet należało...

Pozdrawiam czytelników.

Valkyrie
rozwiń
Avatar
valkyrie / 10 listopada 2009 o 12:23
0
Od dłuższego czasu obserwuję ową bramę i zastanawiam się nad jej sensem. Oczywiście w założeniach miała zapewne chronić miejsca parkingowe mieszkańców, ale w konsekwencji stworzyła swoiste "getto" z bloków o i tak nie najlepszej reputacji. Nie wiadomo do końca w czyjej chorej głowie zrodził się taki pomysł, jednak z sytuacji takiej jak opisana przez czytelniczkę, należy z całą pewnością wyciągnąć odpowiednie wnioski. Uważam, że zupełnie słusznie postąpił kierownik pogotowia, nie przyjmując pilota od tej bramy. Faktycznie jeszcze by tego brakowało, aby kierowca karetki woził ze sobą piloty do bram w różnych częściach miasta. W mojej opinii za tą bzdurę odpowiada wyłącznie prezes spółdzielni, bowiem powinien przewidzieć podobną sytuację, która notabene mogłaby doprowadzić do nieszczęścia. Ciekawe jakby się wtedy tłumaczył? Może, że mu mieszkańcy kazali...?
Pomysły prezesa jednak na tym się nie kończą. Ostatnio wymyślił sobie, że mieszkańcy którzy nie uregulują zobowiązań wobec spółdzielni, nie będą mieli podłączonej ciepłej wody (likwidacja piecyków gazowych) pomimo wniesienia opłaty na ten właśnie cel w pełnej wymaganej wysokości. Oj, chyba się coś panu pomyliło! Egzekucja należności nieco inaczej powinna wyglądać. A co się stanie, jeśli jakiś mieszkaniec złoży doniesienie do Prokuratury o możliwości popełnienia przestępstwa, polegającego na wyłudzeniu określonej kwoty, która miała być przeznaczona na zmianę systemu zaopatrzenia w ciepłą wodę użytkową? A może Pani, do której nie mogła dojechać karetka też powinna zawiadomić odpowiednie Organa o narażeniu jej na utratę zdrowia lub życia? Może by nawet należało...

Pozdrawiam czytelników.

Valkyrie
Od dłuższego czasu obserwuję ową bramę i zastanawiam się nad jej sensem. Oczywiście w założeniach miała zapewne chronić miejsca parkingowe mieszkańców, ale w konsekwencji stworzyła swoiste "getto" z bloków o i tak nie najlepszej reputacji. Nie wiadomo do końca w czyjej chorej głowie zrodził się taki pomysł, jednak z sytuacji takiej jak opisana przez czytelniczkę, należy z całą pewnością wyciągnąć odpowiednie wnioski. Uważam, że zupełnie słusznie postąpił kierownik pogotowia, nie przyjmując pilota od tej bramy. Faktycznie jeszcze by... rozwiń
Avatar
Olo / 9 listopada 2009 o 15:00
0
anna napisał:
Tak,każdy jest zadowolony... Zwłaszcza jak się brama zatnie całkiem albo w połowie i wyjechać do pracy nie można z samego rana... Totalny niewypał pana prezesa.

W każdym systemie jest tzw. awaryjny system otwierania bramy więc tylko trzeba zapytać i pomyśleć a nie trochę techniki i się bolek gubi ,a po za tym karetka może pojechać po trawniku ,może w sytuacji awaryjnej jeżeli jest to tradycyjny szlaban wyłamać go itd itd trochę pomyślunku a nadto jest sanitariusz i kierowca no i nosze są inne możliwości, pożyczenie pilota od sąsiada na hasło pogotowie na pewno udostępni a przecież najpierw dzwonimy po karetkę a później na nią czekamy więc czasu trochę jest by się zorganizować !A szlabany czy inne zagrody są bardzo pożyteczne i przydatne nie żeby się odgradzać jak ktoś głupkowato napisał ale min by pod swoim blokiem mieć miejsce parkingowe po powrocie z pracy!.

W każdym systemie jest tzw. awaryjny system otwierania bramy więc tylko trzeba zapytać i pomyśleć a nie trochę techniki i się bolek gubi ,a po za tym karetka może pojechać po trawniku ,może w sytuacji awaryjnej jeżeli jest to tradycyjny szlaban wyłamać go itd itd trochę pomyślunku a nadto jest sanitariusz i kierowca no i nosze są inne możliwości, pożyczenie pilota od sąsiada na hasło pogotowie na pewno udostępni a przecież najpierw dzwonimy po karetkę a później na nią czekamy więc czasu trochę jest by się zorganizować ... rozwiń
Avatar
mieszkaniec / 9 listopada 2009 o 14:58
0
Otóż brama jest zainstalowana od ulicy Niemcewicza od strony deptaku nie ma bramy.Więc jakie to jest strzeżone osiedle jak każdy może tam wejść.Chyba niektórym chodziło o ten kawałek placu pod parkowanie samochodów.Proponuję niektórym ,żeby ogrodzili sobie hektary jakie mają pod Puławami i nie robili z siebie błaznów.
Avatar
Gość / 9 listopada 2009 o 14:50
0
W głowach im się przewraca, przecież ta dzielnica Puław to slams, same pijaki i nieroby i strach tam chodzić a tu sobie bramę zamontowali ja w Warszawie na Saskiej Kępie
Avatar
SZLABANIARZE / 9 listopada 2009 o 11:31
0
CI "SZLABANIARZE I BRAMIARZE" JESZCZE SAMI MOGĄ ODCZUĆ NA WŁASNEJ SKÓRZE SKUTKI SWOICH NIECNYCH CZYNÓW. NIE CZYŃ DRUGIEMU CO TOBIE NIEMIŁE. DO ZOBACZENIA W RAJU.
Avatar
Harry Lublin / 9 listopada 2009 o 10:30
0
Są takie bzdury z zamknietymi bramami np. na osiedlu BOTANIK jest szkoła jezyka angielskiego i jest szlaban!!! Pewnie zazdrosi lokatorzy bloku sie na ten szlaban złozyli:( W polsce tak jest ze jak ktos ma swoj interes ktory mu prosperuje, to msciwy Polak chce go zniszczyc!!! ps.To do tych msciwych ludzi: Rodzicom wy nie zrobiliscie zle! TYLKO DZIECIOM!!!
Avatar
ja / 9 listopada 2009 o 09:58
0
RaPi napisał:
Zamknięte osiedla to żadna nowość. Jakoś w innych miastach nie ma takich problemów. Po pierwsze jest bezpieczniej bo osoby postronne mają utrudniony dostęp do osiedla. Człowiek może bez obaw trzymać auto pod blokiem.
Po drugie 45 zł za pilota to nie są kosmiczne pieniądze. A skoro ta Pani ma aż czworo dzieci i każdemu chce zapewnić luksus w postaci osobnego pilota to nie wina spółdzielni. Lepiej mieć jednego pilota niż nie mieć wcale.

Sam mieszkam na osiedlu odgrodzonym płotem i bramą na pilota i nie narzekam.
rozwiń
Avatar
k.d. / 9 listopada 2009 o 08:04
0
A dlaczego nikt się nie przyczepi do pogotowia, że chora kobieta szła do karetki pieszo!!! A od czego są sanitariusze i nosze???
Avatar
k.d. / 20 listopada 2009 o 08:47
0
Widać,że komentarze pisały osoby które najwidoczniej nie mają samochodu i ich to nie interesuje ilu kradzieży samochodów zapobiegła ta brama. Ja kradzież samochodu na tym parkingu doświadczyłam 2 razy!!! I życzę wam ,żebyście wy tego nie doświadczyli, szczególnie jeżeli wasz samochód byłby jedynym środkiem utrzymania rodziny i zanim coś napiszecie przeciwko tej bramie postawcie się na miejscu osób ,które miały takie zdarzenia a tam żaden z sąsiadów nic nigy nie widzi !
Avatar
kobus / 10 listopada 2009 o 12:48
0
valkyrie napisał:
Od dłuższego czasu obserwuję ową bramę i zastanawiam się nad jej sensem. Oczywiście w założeniach miała zapewne chronić miejsca parkingowe mieszkańców, ale w konsekwencji stworzyła swoiste "getto" z bloków o i tak nie najlepszej reputacji. Nie wiadomo do końca w czyjej chorej głowie zrodził się taki pomysł, jednak z sytuacji takiej jak opisana przez czytelniczkę, należy z całą pewnością wyciągnąć odpowiednie wnioski. Uważam, że zupełnie słusznie postąpił kierownik pogotowia, nie przyjmując pilota od tej bramy. Faktycznie jeszcze by tego brakowało, aby kierowca karetki woził ze sobą piloty do bram w różnych częściach miasta. W mojej opinii za tą bzdurę odpowiada wyłącznie prezes spółdzielni, bowiem powinien przewidzieć podobną sytuację, która notabene mogłaby doprowadzić do nieszczęścia. Ciekawe jakby się wtedy tłumaczył? Może, że mu mieszkańcy kazali...?
Pomysły prezesa jednak na tym się nie kończą. Ostatnio wymyślił sobie, że mieszkańcy którzy nie uregulują zobowiązań wobec spółdzielni, nie będą mieli podłączonej ciepłej wody (likwidacja piecyków gazowych) pomimo wniesienia opłaty na ten właśnie cel w pełnej wymaganej wysokości. Oj, chyba się coś panu pomyliło! Egzekucja należności nieco inaczej powinna wyglądać. A co się stanie, jeśli jakiś mieszkaniec złoży doniesienie do Prokuratury o możliwości popełnienia przestępstwa, polegającego na wyłudzeniu określonej kwoty, która miała być przeznaczona na zmianę systemu zaopatrzenia w ciepłą wodę użytkową? A może Pani, do której nie mogła dojechać karetka też powinna zawiadomić odpowiednie Organa o narażeniu jej na utratę zdrowia lub życia? Może by nawet należało...

Pozdrawiam czytelników.

Valkyrie
rozwiń
Avatar
valkyrie / 10 listopada 2009 o 12:23
0
Od dłuższego czasu obserwuję ową bramę i zastanawiam się nad jej sensem. Oczywiście w założeniach miała zapewne chronić miejsca parkingowe mieszkańców, ale w konsekwencji stworzyła swoiste "getto" z bloków o i tak nie najlepszej reputacji. Nie wiadomo do końca w czyjej chorej głowie zrodził się taki pomysł, jednak z sytuacji takiej jak opisana przez czytelniczkę, należy z całą pewnością wyciągnąć odpowiednie wnioski. Uważam, że zupełnie słusznie postąpił kierownik pogotowia, nie przyjmując pilota od tej bramy. Faktycznie jeszcze by tego brakowało, aby kierowca karetki woził ze sobą piloty do bram w różnych częściach miasta. W mojej opinii za tą bzdurę odpowiada wyłącznie prezes spółdzielni, bowiem powinien przewidzieć podobną sytuację, która notabene mogłaby doprowadzić do nieszczęścia. Ciekawe jakby się wtedy tłumaczył? Może, że mu mieszkańcy kazali...?
Pomysły prezesa jednak na tym się nie kończą. Ostatnio wymyślił sobie, że mieszkańcy którzy nie uregulują zobowiązań wobec spółdzielni, nie będą mieli podłączonej ciepłej wody (likwidacja piecyków gazowych) pomimo wniesienia opłaty na ten właśnie cel w pełnej wymaganej wysokości. Oj, chyba się coś panu pomyliło! Egzekucja należności nieco inaczej powinna wyglądać. A co się stanie, jeśli jakiś mieszkaniec złoży doniesienie do Prokuratury o możliwości popełnienia przestępstwa, polegającego na wyłudzeniu określonej kwoty, która miała być przeznaczona na zmianę systemu zaopatrzenia w ciepłą wodę użytkową? A może Pani, do której nie mogła dojechać karetka też powinna zawiadomić odpowiednie Organa o narażeniu jej na utratę zdrowia lub życia? Może by nawet należało...

Pozdrawiam czytelników.

Valkyrie
Od dłuższego czasu obserwuję ową bramę i zastanawiam się nad jej sensem. Oczywiście w założeniach miała zapewne chronić miejsca parkingowe mieszkańców, ale w konsekwencji stworzyła swoiste "getto" z bloków o i tak nie najlepszej reputacji. Nie wiadomo do końca w czyjej chorej głowie zrodził się taki pomysł, jednak z sytuacji takiej jak opisana przez czytelniczkę, należy z całą pewnością wyciągnąć odpowiednie wnioski. Uważam, że zupełnie słusznie postąpił kierownik pogotowia, nie przyjmując pilota od tej bramy. Faktycznie jeszcze by... rozwiń
Avatar
Olo / 9 listopada 2009 o 15:00
0
anna napisał:
Tak,każdy jest zadowolony... Zwłaszcza jak się brama zatnie całkiem albo w połowie i wyjechać do pracy nie można z samego rana... Totalny niewypał pana prezesa.

W każdym systemie jest tzw. awaryjny system otwierania bramy więc tylko trzeba zapytać i pomyśleć a nie trochę techniki i się bolek gubi ,a po za tym karetka może pojechać po trawniku ,może w sytuacji awaryjnej jeżeli jest to tradycyjny szlaban wyłamać go itd itd trochę pomyślunku a nadto jest sanitariusz i kierowca no i nosze są inne możliwości, pożyczenie pilota od sąsiada na hasło pogotowie na pewno udostępni a przecież najpierw dzwonimy po karetkę a później na nią czekamy więc czasu trochę jest by się zorganizować !A szlabany czy inne zagrody są bardzo pożyteczne i przydatne nie żeby się odgradzać jak ktoś głupkowato napisał ale min by pod swoim blokiem mieć miejsce parkingowe po powrocie z pracy!.

W każdym systemie jest tzw. awaryjny system otwierania bramy więc tylko trzeba zapytać i pomyśleć a nie trochę techniki i się bolek gubi ,a po za tym karetka może pojechać po trawniku ,może w sytuacji awaryjnej jeżeli jest to tradycyjny szlaban wyłamać go itd itd trochę pomyślunku a nadto jest sanitariusz i kierowca no i nosze są inne możliwości, pożyczenie pilota od sąsiada na hasło pogotowie na pewno udostępni a przecież najpierw dzwonimy po karetkę a później na nią czekamy więc czasu trochę jest by się zorganizować ... rozwiń
Avatar
mieszkaniec / 9 listopada 2009 o 14:58
0
Otóż brama jest zainstalowana od ulicy Niemcewicza od strony deptaku nie ma bramy.Więc jakie to jest strzeżone osiedle jak każdy może tam wejść.Chyba niektórym chodziło o ten kawałek placu pod parkowanie samochodów.Proponuję niektórym ,żeby ogrodzili sobie hektary jakie mają pod Puławami i nie robili z siebie błaznów.
Avatar
Gość / 9 listopada 2009 o 14:50
0
W głowach im się przewraca, przecież ta dzielnica Puław to slams, same pijaki i nieroby i strach tam chodzić a tu sobie bramę zamontowali ja w Warszawie na Saskiej Kępie
Avatar
SZLABANIARZE / 9 listopada 2009 o 11:31
0
CI "SZLABANIARZE I BRAMIARZE" JESZCZE SAMI MOGĄ ODCZUĆ NA WŁASNEJ SKÓRZE SKUTKI SWOICH NIECNYCH CZYNÓW. NIE CZYŃ DRUGIEMU CO TOBIE NIEMIŁE. DO ZOBACZENIA W RAJU.
Avatar
Harry Lublin / 9 listopada 2009 o 10:30
0
Są takie bzdury z zamknietymi bramami np. na osiedlu BOTANIK jest szkoła jezyka angielskiego i jest szlaban!!! Pewnie zazdrosi lokatorzy bloku sie na ten szlaban złozyli:( W polsce tak jest ze jak ktos ma swoj interes ktory mu prosperuje, to msciwy Polak chce go zniszczyc!!! ps.To do tych msciwych ludzi: Rodzicom wy nie zrobiliscie zle! TYLKO DZIECIOM!!!
Avatar
ja / 9 listopada 2009 o 09:58
0
RaPi napisał:
Zamknięte osiedla to żadna nowość. Jakoś w innych miastach nie ma takich problemów. Po pierwsze jest bezpieczniej bo osoby postronne mają utrudniony dostęp do osiedla. Człowiek może bez obaw trzymać auto pod blokiem.
Po drugie 45 zł za pilota to nie są kosmiczne pieniądze. A skoro ta Pani ma aż czworo dzieci i każdemu chce zapewnić luksus w postaci osobnego pilota to nie wina spółdzielni. Lepiej mieć jednego pilota niż nie mieć wcale.

Sam mieszkam na osiedlu odgrodzonym płotem i bramą na pilota i nie narzekam.
rozwiń
Avatar
k.d. / 9 listopada 2009 o 08:04
0
A dlaczego nikt się nie przyczepi do pogotowia, że chora kobieta szła do karetki pieszo!!! A od czego są sanitariusze i nosze???
Zobacz wszystkie komentarze 16

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Rotarianie wspierają uczniów I LO w Białej Podlaskiej

Rotarianie wspierają uczniów I LO w Białej Podlaskiej 0 3

Klub rotarian z Białej Podlaskiej przekazał I LO im. J.I. Kraszewskiego pieniądze na zakup anglojęzycznej literatury.

Urząd Miasta Puławy ma konta w Getin Banku. Zmian na razie nie będzie

Urząd Miasta Puławy ma konta w Getin Banku. Zmian na razie nie będzie 0 4

Czy pieniądze ulokowane na kontach w Getin Banku są bezpieczne? W ostatnim miesiącu coraz częściej słychać o kłopotach finansowych wszystkich spółek należących do Leszka Czarneckiego. Ich akcje tanieją, a klienci zaczynają obawiać się o to, czy bank zachowa wypłacalność. Klienci mogą liczyć co prawda na państwowe gwarancje depozytów do wysokości 100 tys. euro, ale niektórzy z nich na swoich rachunkach i lokatach mają zgromadzone znacznie większe środki.

TBV Start Lublin – AZS Koszalin 81:59. Kwadrans i po meczu (ZDJĘCIA)
galeria

TBV Start Lublin – AZS Koszalin 81:59. Kwadrans i po meczu (ZDJĘCIA) 0 0

Właśnie na taki mecz liczyli w piątek kibice TBV Startu. Ekipa z Lublina rozbiła w hali Globus AZS Koszalin 81:59. Mecz był rozstrzygnięty w zasadzie po... kwadransie.

Nowy burmistrz Łęcznej: Rewitalizacja to nasz kierunek

Nowy burmistrz Łęcznej: Rewitalizacja to nasz kierunek 0 1

Trzy pytania do Leszka Włodarskiego, burmistrza-elekta Łęcznej.

Honkery z Lublina pojechały do Nigerii. ABW odkryła jak prezes spółki omijał polskie prawo

Honkery z Lublina pojechały do Nigerii. ABW odkryła jak prezes spółki omijał polskie prawo 1 4

Były szef firmy Honker odpowie za nielegalny handel sprzętem wojskowym. Zbigniew T. wysyłał do Nigerii samochody, bez niezbędnej koncesji. Specjalistyczny osprzęt kazał ukrywać przed celnikami – ustaliła prokuratura.

Jak ograniczyć zużycie wody w domu? Sprawdzone sposoby

Jak ograniczyć zużycie wody w domu? Sprawdzone sposoby 0 0

Rachunki za wodę i ścieki można obniżyć stosując oszczędne baterie i spłuczki oraz uszczelniając cieknące krany. Dużo też zyskamy, gdy będziemy korzystać z prysznica zamiast wanny. W sumie 3-osobowa rodzina może zaoszczędzić rocznie prawie 1 400 zł.

Targi Wernisaż Ślubny w In Between Hotel
18 listopada 2018, 10:00

Targi Wernisaż Ślubny w In Between Hotel 0 0

Planujesz ślub i wesele? Szukasz inspiracji? Szukaj ich u profesjonalistów. Odwiedź w niedzielę, 18 listopada, targi Wernisaż Ślubny w hotelu In Between Hotel (Panieńszczyzna 15, k. Jastkowa).

Senator PiS z Białej Podlaskiej: Leszek Czarnecki jest niewiarygodny [wideo]
film

Senator PiS z Białej Podlaskiej: Leszek Czarnecki jest niewiarygodny [wideo] 3 12

Senator PiS Grzegorz Bierecki stwierdził, że Leszek Czarnecki jest osobą niewiarygodną, gdyż znajduje się w trudnej sytuacji prawnej i finansowej. Zasugerował również, że po przesłuchaniu przez prokuraturę może mieć problemy z prawem.

Beata Kozidrak i Andrzej Pietras wspominają początki Bajmu [wideo]
film

Beata Kozidrak i Andrzej Pietras wspominają początki Bajmu [wideo] 9 3

Historia Bajmu rozpoczęła się w domu kultury w Lublinie.

Zamordował 14-letniego syna swojej konkubiny
film

Zamordował 14-letniego syna swojej konkubiny 0 1

Zatrzymano 49-letniego Zbigniewa P., oskarżonego o zabójstwo 14-latka w Gogolewie w Wielkopolsce. Chłopiec był synem jego konkubiny. Mężczyzna po usłyszeniu zarzutów przyznał się do winy.

Planują S12 od obwodnicy Puław do Radomia. Którędy będzie biegła nowa ekspresówka?

Planują S12 od obwodnicy Puław do Radomia. Którędy będzie biegła nowa ekspresówka? 27 11

Projektanci pracują nad wyborem optymalnego przebiegu drogi ekspresowej S12 od obwodnicy Puław do Radomia. W spotkaniach informacyjnych dotyczących tego, którędy wytyczona zostanie nowa trasa, uczestniczą mieszkańcy gminy Puławy oraz lokalne władze.

Wrak Atak No 15 "Dobra Zmiana". Tym razem na torze w Łuszczowie Pierwszym
18 listopada 2018, 9:00

Wrak Atak No 15 "Dobra Zmiana". Tym razem na torze w Łuszczowie Pierwszym 0 1

W niedzielę 18 listopada, wraki wrócą na tor. Tym razem impreza pod nazwą „Wrak Atak Lublin No 15 „Dobra zmiana” odbędzie się nie na Majdanku, lecz w Łuszczowie Pierwszym, trasa na Kijany.

"Mój synek był na granicy śmierci". Rodzice wcześniaków dzielą się swoimi przeżyciami
galeria

"Mój synek był na granicy śmierci". Rodzice wcześniaków dzielą się swoimi przeżyciami 36 2

– Mój synek był na granicy śmierci. Urodził się w 28. tygodniu. Lekarze m.in. ze względu na problemy neurologiczne dawali mu godzinę życia. To, że przeżył i jest w takiej formie to prawdziwy cud – mówi Andrzej Bródka z Uścimowa, tata Jasia, który urodził się w szpitalu przy ul. Staszica w Lublinie we wrześniu ubiegłego roku. – Przyjeżdżałem do szpitala dzień w dzień, przez 83 dni, bo tyle czasu synek musiał spędzić w inkubatorze. To był bardzo trudny czas, ale wiadomo, ze tata musi być wsparciem, tym bardziej, że żona też musiała zostać w szpitalu.

Zrób pierwszy krok do zdrowia. Bezpłatne porady w Puławskim Parku Naukowo-Technologicznym
18 listopada 2018, 10:00

Zrób pierwszy krok do zdrowia. Bezpłatne porady w Puławskim Parku Naukowo-Technologicznym 1 3

Puławski Park Naukowo-Technologiczny zaprasza w niedzielę 18 listopada w godzinach 10-18 na bezpłatne spotkanie z ekspertami Narodowego Centrum Edukacji Żywieniowej.

Sprawunki – Targi Rzeczy Wyjątkowych w Lublinie. Zapraszają twórców

Sprawunki – Targi Rzeczy Wyjątkowych w Lublinie. Zapraszają twórców 1 0

Co Gdzie Kiedy. Teraz zapraszają wystawców, później będą zachęcać kupujących. Warsztaty Kultury debiutują z targami. Sprawunki – Targi Rzeczy Wyjątkowych mają promować twórczości lubelskich projektantów i kontaktować twórców z klientami. Przed Gwiazdką może się przydać.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.