Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Puławy

6 grudnia 2015 r.
8:58

Statek-zabawka za 143 tys. zł. Radni: To za dużo

0 37 A A
Ten statek kosztował 143 tys. złotych. Według radnych z komisji rewizyjnej to za dużo (fot. Radosław Szczęch)
Ten statek kosztował 143 tys. złotych. Według radnych z komisji rewizyjnej to za dużo (fot. Radosław Szczęch)

Licznie uchybienia techniczne znaleźli radni kontrolujący budowę nowego skweru przy ul. 6 Sierpnia w Puławach. Komisja rewizyjna twierdzi ponadto, że zapłata 143 tysięcy złotych za statek-zabawkę to o wiele za dużo.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Za budowę skweru nad Wisłą miasto zapłaciło ponad 730 tysięcy złotych. Główny element, którym jest statek-zabawka kosztował 143 tys. zł. – Ten statek jest ładny, ale za drogi. Według mojego rozeznania, taki statek można było zrobić za 30 tysięcy. Koszty kamieni na tym skwerze też przekraczają ludzki rozsądek – mówił podczas ostatniej sesji radny Mieczysław Turski.

Według radnych na skwerze nasadzono za mało roślinności w stosunku do planu. – Projektowana powierzchnia nasadzenia szałwii wynosi 14 mkw. W rzeczywistości nasadzono 11,2 mkw – stwierdzono w raporcie.

Skrytykowano także użycie nawierzchni trawiastej w tzw. strefie bezpieczeństwa tuż przy statku. Zdaniem radnych, lepszym rozwiązaniem byłby piasek lub tartan. Radni zwrócili uwagę także na kosze wypełnione kamieniami.

– Między materiałem kamiennym istnieją liczne szczeliny i wolne przestrzenie. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że podczas wylewów Wisły, będą się one wypełniać mułem i szczątkami organicznymi. Materiał kamienny, szaro-brązowy gnejs łamany z powodu wilgoci może porastać mchem, a szczeliny-roślinnością. Zastosowanie tego materiału było niewłaściwe. Zauważamy także wysoki koszt takiego rozwiązania – alarmują radni.

W zaleceniach pokontrolnych samorządowcy radzą, by przy w przyszłości wykluczać rozwiązania niepraktyczne, niedostosowane do zastanych warunków oraz wymagające wysokich kosztów utrzymania. Zwracają także uwagę na to, by wykonywane elementy zawsze były zgodne z projektem. Pod dokumentem podpisali się: Paweł Maj, Artur Kwapiński, Ryszard Stępień i Mieczysław Turski.

Projekt skweru powstał na podstawie koncepcji przygotowanej przez Biuro Zieleni Miejskiej. O komentarz w tej sprawie poprosiliśmy kierownik Izabelę Giedrojć. – My nie decydujemy o wyborze materiałów, z których wykonany ma być ten, czy inny skwer. To zależy od projektanta, architekta krajobrazu. Nie mamy uprawnień do tego, by w taki projekt ingerować. Byłoby to naruszenie praw autorskich. Możemy wypowiadać się jedynie w sprawach dotyczących zieleni, ale nie możemy niczego projektantowi narzucać – odpowiada Izabela Giedrojć.

Skomentuj i udostępnij na Facebooku

Komentarze 37

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Gość / 9 grudnia 2015 r. o 01:53
0

To po co w takim razie do przetargu robiona jest Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia? Od tak sobie? I kto nad tym czuwa? Gdzie jest nadzór ze strony zamawiającego, czyli UM Puławy?

Chcesz powiedzieć, że nie tylko, że jest drogo, to jeszcze w urzędzie panuje bajzel? 

"Ot, tak sobie" nie "Od tak sobie"

Avatar
łubudubu / 7 grudnia 2015 r. o 15:41
0

Niech mi ktoś do jasnej cholery wytłumaczy te ceny w zamówieniach publicznych????? Mi to wygląda na wyciąganie kasy. Przecież ten szmelc tyle nie kosztuje!!!! Za tyle to można postawić dom w stanie surowym z dachem. Na Boga, o co chodzi????

Nie bądźmy Peweksami i nie mieszajmy  dwóch różnych systemów walutowych. Pieniądze państwowe, a tym bardziej unijne są przecież niczyje i leżą na drodze   tych, którzy potrafią się po nie pochylić ;) o wkładzie tzw. własnym nie będziemy rozmawiać ze względu na ich znikomość w budżecie projektu. Za kilka lat mogą być niezłe, kosmiczne jaja jak UE zapyta o racjonalność wydatkowania swojego wkładu w te "inwestycje", ale to już będą inne gremia i niech się one martwią no nie?

Nie bądźmy Peweksami i nie mieszajmy  dwóch różnych systemów walutowych. Pieniądze państwowe, a tym bardziej unijne są przecież niczyje i leżą na drodze   tych, którzy potrafią się po nie pochylić ;) o wkładzie tzw. własnym nie będziemy rozmawiać ze względu na ich znikomość w budżecie projektu. Za kilka lat mogą być niezłe, kosmiczne jaja jak UE zapyta o racjonalność wydatkowania swojego wkładu w te "inwestycje", ale to już będą inne gremia i niech się one martwią no nie?

rozwiń
Avatar
Prezes Ochócki Miś znaczy / 7 grudnia 2015 r. o 15:26
0

Jestem stolarzem zrobie taki statek za 30 tyś

I kto na tym zarobi? Prawdziwe pieniądze zarabia się na dużych, słomianych inwestycjach..., a potem robi się protokół zniszczenia i sobie miś (statek) gnije na polach pod Olsztynem. A nas stać na podwójny koniak jako konsultantów od całkowicie legalnego zamówienia. Bareja wiecznie żywy!

Avatar
Znafca / 7 grudnia 2015 r. o 12:03
0

Jestem stolarzem zrobie taki statek za 30 tyś

Trzeba było startować w przetargu - lub po ogłoszeniu wyniku skontaktować się z wykonawcą i zaoferować mu swoje usługi. Powodzenia następnym razem.

Avatar
Gość / 7 grudnia 2015 r. o 11:43
0
30% więcej za wodę wyrówna rachunek :)
Avatar
Gość / 7 grudnia 2015 r. o 11:32
0
Za takie pieniądze można postawić domek murowany rodzinny ok. 150 m kw w stanie surowym zamkniętym .lub kupić 3 auta nowe średniej klasy.
Avatar
Gość / 7 grudnia 2015 r. o 10:31
0
Jestem stolarzem zrobie taki statek za 30 tyś
Avatar
guest / 7 grudnia 2015 r. o 09:51
0

Bzdura!!! Inwestor nie ma wpływu na zastosowane rozwiązania i materiały, od kiedy tak jest?


To po co w takim razie do przetargu robiona jest Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia? Od tak sobie? I kto nad tym czuwa? Gdzie jest nadzór ze strony zamawiającego, czyli UM Puławy?

Chcesz powiedzieć, że nie tylko, że jest drogo, to jeszcze w urzędzie panuje bajzel? 

Avatar
guest / 7 grudnia 2015 r. o 09:50
0

Bzdura!!! Inwestor nie ma wpływu na zastosowane rozwiązania i materiały, od kiedy tak jest?


To po co w takim razie do przetargu robiona jest Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia? Od tak sobie? I kto nad tym czuwa? Gdzie jest nadzór ze strony zamawiającego, czyli UM Puławy?

Chcesz powiedzieć, że nie tylko, że jest drogo, to jeszcze w urzędzie panuje bajzel? 

Avatar
Gość / 7 grudnia 2015 r. o 09:17
0
Bzdura!!! Inwestor nie ma wpływu na zastosowane rozwiązania i materiały, od kiedy tak jest?
Avatar
Gość / 9 grudnia 2015 r. o 01:53
0

To po co w takim razie do przetargu robiona jest Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia? Od tak sobie? I kto nad tym czuwa? Gdzie jest nadzór ze strony zamawiającego, czyli UM Puławy?

Chcesz powiedzieć, że nie tylko, że jest drogo, to jeszcze w urzędzie panuje bajzel? 

"Ot, tak sobie" nie "Od tak sobie"

Avatar
łubudubu / 7 grudnia 2015 r. o 15:41
0

Niech mi ktoś do jasnej cholery wytłumaczy te ceny w zamówieniach publicznych????? Mi to wygląda na wyciąganie kasy. Przecież ten szmelc tyle nie kosztuje!!!! Za tyle to można postawić dom w stanie surowym z dachem. Na Boga, o co chodzi????

Nie bądźmy Peweksami i nie mieszajmy  dwóch różnych systemów walutowych. Pieniądze państwowe, a tym bardziej unijne są przecież niczyje i leżą na drodze   tych, którzy potrafią się po nie pochylić ;) o wkładzie tzw. własnym nie będziemy rozmawiać ze względu na ich znikomość w budżecie projektu. Za kilka lat mogą być niezłe, kosmiczne jaja jak UE zapyta o racjonalność wydatkowania swojego wkładu w te "inwestycje", ale to już będą inne gremia i niech się one martwią no nie?

Nie bądźmy Peweksami i nie mieszajmy  dwóch różnych systemów walutowych. Pieniądze państwowe, a tym bardziej unijne są przecież niczyje i leżą na drodze   tych, którzy potrafią się po nie pochylić ;) o wkładzie tzw. własnym nie będziemy rozmawiać ze względu na ich znikomość w budżecie projektu. Za kilka lat mogą być niezłe, kosmiczne jaja jak UE zapyta o racjonalność wydatkowania swojego wkładu w te "inwestycje", ale to już będą inne gremia i niech się one martwią no nie?

rozwiń
Avatar
Prezes Ochócki Miś znaczy / 7 grudnia 2015 r. o 15:26
0

Jestem stolarzem zrobie taki statek za 30 tyś

I kto na tym zarobi? Prawdziwe pieniądze zarabia się na dużych, słomianych inwestycjach..., a potem robi się protokół zniszczenia i sobie miś (statek) gnije na polach pod Olsztynem. A nas stać na podwójny koniak jako konsultantów od całkowicie legalnego zamówienia. Bareja wiecznie żywy!

Avatar
Znafca / 7 grudnia 2015 r. o 12:03
0

Jestem stolarzem zrobie taki statek za 30 tyś

Trzeba było startować w przetargu - lub po ogłoszeniu wyniku skontaktować się z wykonawcą i zaoferować mu swoje usługi. Powodzenia następnym razem.

Avatar
Gość / 7 grudnia 2015 r. o 11:43
0
30% więcej za wodę wyrówna rachunek :)
Avatar
Gość / 7 grudnia 2015 r. o 11:32
0
Za takie pieniądze można postawić domek murowany rodzinny ok. 150 m kw w stanie surowym zamkniętym .lub kupić 3 auta nowe średniej klasy.
Avatar
Gość / 7 grudnia 2015 r. o 10:31
0
Jestem stolarzem zrobie taki statek za 30 tyś
Avatar
guest / 7 grudnia 2015 r. o 09:51
0

Bzdura!!! Inwestor nie ma wpływu na zastosowane rozwiązania i materiały, od kiedy tak jest?


To po co w takim razie do przetargu robiona jest Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia? Od tak sobie? I kto nad tym czuwa? Gdzie jest nadzór ze strony zamawiającego, czyli UM Puławy?

Chcesz powiedzieć, że nie tylko, że jest drogo, to jeszcze w urzędzie panuje bajzel? 

Avatar
guest / 7 grudnia 2015 r. o 09:50
0

Bzdura!!! Inwestor nie ma wpływu na zastosowane rozwiązania i materiały, od kiedy tak jest?


To po co w takim razie do przetargu robiona jest Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia? Od tak sobie? I kto nad tym czuwa? Gdzie jest nadzór ze strony zamawiającego, czyli UM Puławy?

Chcesz powiedzieć, że nie tylko, że jest drogo, to jeszcze w urzędzie panuje bajzel? 

Avatar
Gość / 7 grudnia 2015 r. o 09:17
0
Bzdura!!! Inwestor nie ma wpływu na zastosowane rozwiązania i materiały, od kiedy tak jest?
Zobacz wszystkie komentarze 37

Skomentuj

Aby napisać komentarz, należy się zalogować:

Nie publikujemy nic na Twojej tablicy na Facebooku oraz nikomu nie udostępniamy Twoich danych osobistych.
Podczas pierwszego logowania zostaniesz poproszony o wybór swojej nazwy użytkownika.

Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Lubelskie. Blisko 2 tysiące mandatów w 20 dni

Lubelskie. Blisko 2 tysiące mandatów w 20 dni

Blisko 2 tys. mandatów za nieprzestrzeganie obowiązku zakrywania ust i nosa wystawili policjanci od początku października w woj. lubelskim. W galeriach handlowych, restauracjach, autobusach komunikacji miejskiej w Lublinie trwają intensywne kontrole dotyczące przestrzegania obostrzeń sanitarnych.

Lublin. Hala Globus będzie mieć patrona

Lublin. Hala Globus będzie mieć patrona

Imię Tomasza Wójtowicza będzie nosić Hala Widowiskowo-Sportowa Globus. Uchwałę w tej sprawie jednogłośnie podjęła dzisiaj Rada Miasta.

Lublin. Miejscy radni niejednomyślni w sprawie Wyszyńskiego

Lublin. Miejscy radni niejednomyślni w sprawie Wyszyńskiego

Rok 2022 został ustanowiony w Lublinie „Rokiem Błogosławionego Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Prymasa Tysiąclecia”

Pl. Lecha Kaczyńskiego zmieni nazwę? Jest decyzja radnych

Pl. Lecha Kaczyńskiego zmieni nazwę? Jest decyzja radnych

Tylko dwoje radnych poparło pomysł zmiany nazwy pl. Lecha Kaczyńskiego na pl. Demokracji. Taki pomysł złożyła do Rady Miasta młodzieżówka partii Nowoczesna. Większość radnych uznała tę petycję za bezzasadną.

Lublin. Zdradziły go własne psy

Lublin. Zdradziły go własne psy

O wyjątkowym pechu może mówić poszukiwany listem gończym 43-latek. Ukrył się przed policją, ale cały plan się posypał. Przez psy

Klasyfikacja najlepszych strzelców Hummel IV ligi po 12 kolejkach

Klasyfikacja najlepszych strzelców Hummel IV ligi po 12 kolejkach

W ramach 12. kolejki Łukasz Strug zaliczył hat-tricka i wydawało się, że odskoczy grupie pościgowej. A tymczasem jeszcze lepszą skutecznością błysnął Dominik Skiba ze Startu Krasnystaw.

Stadnina w Janowie Podlaskim chce kolejnych ekstra pieniędzy

Stadnina w Janowie Podlaskim chce kolejnych ekstra pieniędzy

Stadnina koni w Janowie Podlaskim chce kolejnego zastrzyku finansowego. Prezes Lucjan Cichosz planuje rozbudować bazę hodowli bydła. Mowa o milionach złotych.

Miasto znów odkłada budowę boiska przy szkole

Miasto znów odkłada budowę boiska przy szkole

W przyszłym roku nie powstanie obiecane boisko wielofunkcyjne obok szkoły przy ul. Berylowej. Taka decyzja zapadła w Ratuszu, dziś ma ją zatwierdzić Rada Miasta.

Tomasz Złomańczuk (Chełmianka): W meczu z Siarką chcę widzieć drużynę głodną gry

Tomasz Złomańczuk (Chełmianka): W meczu z Siarką chcę widzieć drużynę głodną gry

Jeszcze dwa tygodnie temu piłkarze Tomasza Złomańczuka walczyli o drugie miejsce w tabeli. Po dwóch porażkach z rzędu wylądowali jednak na szóstej pozycji. A w najbliższy weekend trudno wyobrazić sobie trudniejszego przeciwnika. Biało-zieloni zagrają na wyjeździe z liderem tabeli grupy czwartej – Siarką Tarnobrzeg (sobota, godz. 14).

Bezpieczna drabina dla seniora – jaki model sprawdzi się najlepiej?

Bezpieczna drabina dla seniora – jaki model sprawdzi się najlepiej?

Aktywny senior to zdrowy senior! Codzienne czynności domowe to porcja ruchu, z której nie warto rezygnować, zwłaszcza że aktywny tryb życia wpływa pozytywnie także na sprawność intelektualną. Statystyki nie pozostawiają jednak złudzeń: to właśnie w domu jesteśmy narażeni na najwięcej wypadków. Jak zatem pogodzić wykonywanie codziennych obowiązków i bezpieczeństwo? Z pomocą przychodzą wszelkiego rodzaju sprzęty zaprojektowane z myślą o starszych osobach – doskonałym przykładem jest bezpieczna drabina KRAUSE dedykowana właśnie seniorom.

Ostrzeżenie dla lubelskiego. Będzie wiało

Ostrzeżenie dla lubelskiego. Będzie wiało

IMGW wydał komunikat dla całego województwa lubelskiego. Nadchodzi mocny wiatr.

Lublin. Radni PiS opuścili salę obrad. "Odpieprzcie się..."

Lublin. Radni PiS opuścili salę obrad. "Odpieprzcie się..."

Odpieprzcie się od tego trybunału – takie słowa padły dziś w Radzie Miasta. Radni pokłócili się o odezwę w sprawie pozostania Polski w Unii Europejskiej. Uchwalenie takiego apelu proponują zwolennicy prezydenta Żuka. Radni PiS w proteście wyszli z sali.

Busy z Polski do Frankfurtu - dlaczego warto korzystać?

Busy z Polski do Frankfurtu - dlaczego warto korzystać?

Busy z Polski do Niemiec cieszą się coraz większą popularnością. Zainteresowani klienci bez problemów dotrą do wyznaczonego miejsca na terenie Niemiec, a podróż minie im w komfortowych warunkach. W ten sposób można się dostać m.in. do Frankfurtu. To gwarancja wygodnego i sprawnego przejazdu w celach turystycznych lub zarobkowych. Wystarczy wybrać optymalny termin przejazdu i cieszyć się niezapomnianą podróżą.

19-latka z Chełma zatrzymana. Policjanci znaleźli w jej domu narkotyki

19-latka z Chełma zatrzymana. Policjanci znaleźli w jej domu narkotyki

Za posiadanie znacznych ilości środków odurzających będzie odpowiadać 19-letnia mieszkanka Chełma. Zatrzymana kobieta dzisiaj zostanie doprowadzona do prokuratury.

Miody z lokalnych pasiek - najlepszy wybór dla każdego z nas!

Miody z lokalnych pasiek - najlepszy wybór dla każdego z nas!

Od zawsze sezon jesienny kojarzy nam się z chorobami, przeziębieniami oraz niezbyt dobrym stanem naszego organizmu. Jednak zamiast szybko biegnąć do apteki, często sięgamy po całkowicie naturalne środki, które mogą wspomóc nasz organizm w walce z wirusami i bakteriami. Od dawien dawna jednym z najpopularniejszych środków, które wykorzystujemy w naszym domu jest miód. Pyszny dodatek do wielu herbat, wypieków, ale można go też zajadać samodzielnie, choć wiadomo, że trzeba robić to z umiarem. Jaki miód jest najlepszy? Dlaczego warto wybierać miód z lokalnej pasieki? Czym charakteryzuje się miód malinowy?

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium