Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Świdnik

15 lutego 2008 r.
12:57
Edytuj ten wpis

Droga - tak, ale nie przez nasze ogrody

Autor: Zdjęcie autora Monika Fajge
0 15 A A

Właściciele ogródków działkowych w gm. Mełgiew zbierają podpisy pod petycją.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
- Nie chcemy poświęcić naszych działek pod budowę drogi dojazdowej do lotniska - mówią. Niewykluczone jednak, że będą musieli.

- Od lat dbam o to miejsce. Oboje z mężem włożyliśmy w ten ogródek mnóstwo pieniędzy. Posadziliśmy drzewa, wybudowaliśmy altankę - mówi 57-letnia mieszkanka Świdnika. - To jedyne miejsce, w którym możemy naprawdę odpocząć. Dla urzędników to tylko kawałek ziemi, dla nas to oaza ciszy i spokoju. Jakim prawem ktoś chce nas tego pozbawić?

Kilka dni temu w świdnickim Ratuszu odbyło się spotkanie, na które zaproszono m.in. właścicieli i użytkowników ogrodów. - Zostaliśmy poinformowani, że grunty mogą nam zostać odebrane na rzecz dojazdu do lotniska. Zależy nam, by odbyło się to jak najmniejszym kosztem ogrodów. Drogę można przecież poprowadzić bliżej ogrodzenia PZL Świdnik - mówi Stanisław Pszeniczka, prezes Zarządu Ogródków Działkowych.

I być może tak właśnie się stanie. Andrzej Radek, zastępca burmistrza Świdnika uspokaja: To na razie są wstępne plany. Nie wiadomo jeszcze, czy droga będzie przechodziła przez ogrody.

I dodaje, że gdyby do tego doszło, to każdy właściciel posesji może liczyć na rekompensatę. - Będą to pieniądze albo działka w innym miejscu. Nikt nie odejdzie z pustymi rękami - zapewnia.

Część właścicieli i użytkowników ogródków działkowych woli jednak dmuchać na zimne. Zaczynają zbierać podpisy pod specjalną petycją, która trafi m.in. do Urzędu Miasta w Świdniku. -Trzeba protestować już teraz. Potem może być za późno - argumentują.

Komentarze 15

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
romek / 1 czerwca 2008 o 15:00
0
Gdyby budowano świątynie nikt by nie protestował . Powstanie portu lotniczego daje dużą szanse dla rozwoju tego regionu, przy tym powstaną inne inwestycje , powstaną miejsca pracy , zmniejszy się bezrobocie . Nikt tego nie docenia .Pracownicy otrzymali działki na ogrodach po dwa trzy ary na których wybudowali altany warte jeden tysiąc do trzech tysięcy złotych i to jest ich majątek , wiele z tych działek jest zaniedbanych warte funta kłaków. Niema tu czego bronić . Młodzież tymi działkami nie jest wcale zainteresowana . Wybudowanie portu daje dużą szanse dla młodzieży w przyszłości .W przeszłości chciano budowę zakładu obuwniczego i nie doszło do realizacji ,chciano budować zakład elektroniczny również nie doszło i tak wiele by można wyliczać. Ktoś tymi mieszkańcami manipuluje . Panowie port musi być wybudowany w świdniku
Gdyby budowano świątynie nikt by nie protestował . Powstanie portu lotniczego daje dużą szanse dla rozwoju tego regionu, przy tym powstaną inne inwestycje , powstaną miejsca pracy , zmniejszy się bezrobocie . Nikt tego nie docenia .Pracownicy otrzymali działki na ogrodach po dwa trzy ary na których wybudowali altany warte jeden tysiąc do trzech tysięcy złotych i to jest ich majątek , wiele z tych działek jest zaniedbanych warte funta kłaków. Niema tu czego bronić . Młodzież tymi działkami nie jest wcale zainteresowana . Wybudowanie portu d... rozwiń
Avatar
~Tom~ / 5 marca 2008 o 09:18
0
Myślałem, że pomysl "SZALEŃCOW" lobbujacych lotnisko w Świdniku juz dawno upadł?? Aż trudno uwierzyć, że takie szalone pomysły chce sie realizować!! Niedzwiada - to jedyna rozsądna lokalizacja.
Avatar
siuśmajtek / 25 lutego 2008 o 19:15
0
Jeszcze raz i po raz ostatni odpiszę (dużymi literami, bo niedowidzicie) - KOMISJA EUROPEJSKA WYRAŹNIE WSKAZAŁA, ŻE WŁAŚNIE OWE DUŻE PORTY LOTNICZE O KTÓRYCH PISZESZ NALEŻY ROZBUDOWYWAĆ, NATOMIAST W PRZYPADKU BUDOWY NOWYCH LOTNISK ISTNIEJE MOZLIWOŚĆ DOFINANSOWANIA TYLKO I WYŁĄCZNIE MAŁYCH PORTÓW TYPU CITY AIRPORT (JAK TO W śWIDNIKU). WIĘC NAJPIERW ZNAJDŹCIE PIENIĄDZE NA DUŻE LOTNISKO W NIEDŹWIADZIE, GDYŻ JAK NAPISAŁEM, UE NA TO PIENIĘDZY NIE DA, A PÓŹNIEJ MARUDŹCIE.
Avatar
Lubelak4 / 25 lutego 2008 o 12:06
0
W pełni popieram merytoryczne argumenty Lubelaka2 .Wszystkie porty lotnicze w Polsce wszem i wobec głoszą potrzebe rozbudowy .A wszystkie mają dłuższe pasy i większe terminale niż to co planowane jest w Świdniku. Jak widać do Hamburka i idiotów decydentów to nie dociera. Utopiono miliony w rezerwat dla suła a teraz następnę bedą topione w bzurne lotnisko.Miało być szybko i tanio a jest drogo i gównianio Gdzie dziennikarze i prokurator!
Avatar
siuśmajtek / 21 lutego 2008 o 18:43
0
Odpowiedz mi na jedno podstawowe pytanie - kto to lotnisko w Niedźwiadze utrzyma, bo samo na siebie na pewno nie zarobi. I za co je zbudujesz, bo jak pisałem UE ani myśli dokłądać do budowy takich lotnisk (poczytaj sobie trochę o tym, bo mam wrażenie że to do ciebie żadne merytoryczne argumenty nie docierają). Poza tym lotnisko w Świdniku będzie wystarczająco duże, żeby mogły tu lądować np. średniej wielkości Boeingi, które są w posiadaniu tanich linii i żebyś mógł sobie takim samolotem polecieć na saksy czy gdzieś indziej w Europie. No ale ty byś chciał od razu do Stanów, ale jak wiesz (bądź też nie) do Stanów można latać na razie tylko z 3 lotnisk w Polsce, jak myślisz dlaczego? Może takie jest po prostu zapotrzebowanie na takie loty?
Odpowiedz mi na jedno podstawowe pytanie - kto to lotnisko w Niedźwiadze utrzyma, bo samo na siebie na pewno nie zarobi. I za co je zbudujesz, bo jak pisałem UE ani myśli dokłądać do budowy takich lotnisk (poczytaj sobie trochę o tym, bo mam wrażenie że to do ciebie żadne merytoryczne argumenty nie docierają). Poza tym lotnisko w Świdniku będzie wystarczająco duże, żeby mogły tu lądować np. średniej wielkości Boeingi, które są w posiadaniu tanich linii i żebyś mógł sobie takim samolotem polecieć na saksy czy gdzieś indziej w Europie. No ale... rozwiń
Avatar
lubelak2 / 21 lutego 2008 o 10:55
0
Panie śuśmajtek, pewnie masz coć wspólnego z mocherami , bo żadne oczywiste argumenty do Ciebie nie przemówią. A propo Hamburk - to dawne określenie Twojego "miasta" z powodu że zamieszkuje w nim trochę Hamów trochę burkow. Ciesz się że będziesz miał "lotnisko" trupa z którego nigdzie nie polecisz bo nie będzie Cię stać. To tak jakbyś wznowił produkcję malucha , a następnie próbował zrobić przewz rozbudowę na prawdziwye AUTO. Po prostu szkoda pieniędzy na budowę trupa. Spojrzyj na sąsiednie również biedne miasta - Białystok, Kielce nie patrz na połowę mniejszy Rzeszów. Już zbudowali nam Halę na Globusie której zabrakło 700 miejsc by spełniasła wymogi do rozgrywania spotkań międzypaństwowych, a możliwość powiększenia jest taka sama jak pseudolotniska w Świdniku. Żyj sobie siuśmajtku w swoim zamkniętym na świat Hamburku.
Panie śuśmajtek, pewnie masz coć wspólnego z mocherami , bo żadne oczywiste argumenty do Ciebie nie przemówią. A propo Hamburk - to dawne określenie Twojego "miasta" z powodu że zamieszkuje w nim trochę Hamów trochę burkow. Ciesz się że będziesz miał "lotnisko" trupa z którego nigdzie nie polecisz bo nie będzie Cię stać. To tak jakbyś wznowił produkcję malucha , a następnie próbował zrobić przewz rozbudowę na prawdziwye AUTO. Po prostu szkoda pieniędzy na budowę trupa. Spojrzyj na sąsiednie również biedne miasta - Biał... rozwiń
Avatar
lubelak2 / 21 lutego 2008 o 10:42
0
Panie śuśmajtek, pewnie masz coć wspólnego z mocherami , bo żadne oczywiste argumenty do Ciebie nie przemówią. A propo Hamburk - to dawne określenie Twojego "miasta" z powodu że zamieszkuje w nim trochę Hamów trochę burkow. Ciesz się że będziesz miał "lotnisko" trupa z którego nigdzie
Avatar
abc / 19 lutego 2008 o 12:34
0
PANIE siuśmajtek marz rację tylko z tym przyłączeniem to jest tak skasuje się karła powiat świdniczan zwolni się z pracy w Lublinie
i będziecie mieli murowaną wieś a lotnisko to tereny Lublina bo je kupił a na warzym choduiecie susły i wybudowalisce sobie
domki jednorodzinne
Avatar
siuśmajtek / 19 lutego 2008 o 12:05
0
Masz rację, Świdnik (czy jak napisałeś Hamburg) nigdy nie zostanie włączony do Lublina, bo i po co. Sam świetnie sobie radzi, a żaden zdrowo myślący mieszkaniec tego zadbanego, ładnego, spokojnego miasta w życiu nie chciałby zostać w przyszłości lublinianinem. A tak w ogóle to pisząc Hamburg, widać co przez ciebie tak naprawdę przemawia, zazdrość, że to w małym podlubelskim Świdniku, a nie metropolitarnym Lublinie, powstanie to lotnisko. Masz jakiś kompleks Świdnika, i pokazałeś to, pisząc Hamburg. Nie interesują ciebie merytoryczne argumenty, ze lotnisko w Niedźwiadzie w życiu na siebie nie zarobi (lublin to nie Kraków czy Warszawa, no chyba że masz dużą rodzinę i ona będzie wykupować wolne miejsca w samolotach tanich linii, ażeby taki w ogóle wystartował, inaczej nie będzie to opłacalne dla tanich linii), poza tym proszę cię, podlicz ile jeszcze trzeba by było dołożyć do budowy całej infrastruktury, drogi, kolej, jakieś kable, żeby prądu nie zabrakło na wielkim lotnisku w Niedźwiadzie, w Świdniku to wszystko już jest, więc nie pier*** głupot, że w Niedźwiadzie będzie taiej, bo wybudowanie drogi, podciągnięcie torów, jak to ująłeś, będzie 2 razy droższe niż wybudowanie samego lotniska. I przeczytaj sobie zalecenia Komisji Europejskiej co do budwy nowych lotnisk - ja czytałem i wiem, ze szansę na dofinansowanie mają tylko małe lotniska typu City Airport, bo budowa tylko takich lotnisk zyska aprobatę KE - na zasadzie budujemy małe, modernizujemy i rozbudowujemy duże. Ale y uwierzyłeś w bajki, pewnie w majtki też jeszcze sikasz, prawda?
Masz rację, Świdnik (czy jak napisałeś Hamburg) nigdy nie zostanie włączony do Lublina, bo i po co. Sam świetnie sobie radzi, a żaden zdrowo myślący mieszkaniec tego zadbanego, ładnego, spokojnego miasta w życiu nie chciałby zostać w przyszłości lublinianinem. A tak w ogóle to pisząc Hamburg, widać co przez ciebie tak naprawdę przemawia, zazdrość, że to w małym podlubelskim Świdniku, a nie metropolitarnym Lublinie, powstanie to lotnisko. Masz jakiś kompleks Świdnika, i pokazałeś to, pisząc Hamburg. Nie interesują ciebie merytoryczne argument... rozwiń
Avatar
lubelak2 / 18 lutego 2008 o 20:34
0
protesty mieszkańców Felina i obrzeży Świdnika , susły - natura 2000, kupno za 12 mln ziemi na starym nieaktualnym terenie lotniska, przeniesienie lokalizacji lotniska na teren lasów, przeszkody w postaci komina EC i ujęcia gazu, próby wycięcia 160 ha lasu, wywłaszcanie kilkunastu nowych domó na nowej lokalizacji lotniska, protesty działkowców w związku z konkwiskatą ich ogródków pod drogę dojazdową do lotniska, szereg opinii rzeczoznawców o błędnej lokalizacji lotniska w Świdniku a grupa oszołomów ze Świdnika ( czytaj Hamburga ) brnie dalej z tą miniaturą ( pas 1800m bez możliwości dalszej rozbudowy - patrz Jasionka - rozbudowują pas 2500 m do 3200 i już latają do Nowego Yorku) pseudolotniska CITY PORT dla Vipów - nie dla dostępnych dla wszystkich tanich linii lotniczych, wszystko w plecy, a mimo tym wszyskim przeciwnościom Hamburg brnie dalej, bo tanią Niedżwiadę zaczęła uruchamiać inna opcja polityczna ( wykupiono 85 % ziemi za 2,5 melona, brak ograniczeń długości pasa startowego, brak jakichkolwiek przeszkod i protestów, tania jałowa ziemia, blisko uruchomienia planowana droga ekspresowa S19, po zbudowaniu odcinka 5km toru od niewykorzystywanej linii kolejowej NR 30 lublin - Łuków - dojazd z centrum Lublina sztybką kolejką do lotniska w Niedźwiadzie, ale jest jeden najważniejszy feler to wszysko wymyślili buraki z PSL i tylko dlatego nie będzie realizowane. Ot taka nasza Polska rzeczywistość - nie można połączyć Lublina z Hamburbiem i basta.
protesty mieszkańców Felina i obrzeży Świdnika , susły - natura 2000, kupno za 12 mln ziemi na starym nieaktualnym terenie lotniska, przeniesienie lokalizacji lotniska na teren lasów, przeszkody w postaci komina EC i ujęcia gazu, próby wycięcia 160 ha lasu, wywłaszcanie kilkunastu nowych domó na nowej lokalizacji lotniska, protesty działkowców w związku z konkwiskatą ich ogródków pod drogę dojazdową do lotniska, szereg opinii rzeczoznawców o błędnej lokalizacji lotniska w Świdniku a grupa oszołomów ze Świdnika ( czytaj Hamburga ) brnie dalej... rozwiń
Avatar
romek / 1 czerwca 2008 o 15:00
0
Gdyby budowano świątynie nikt by nie protestował . Powstanie portu lotniczego daje dużą szanse dla rozwoju tego regionu, przy tym powstaną inne inwestycje , powstaną miejsca pracy , zmniejszy się bezrobocie . Nikt tego nie docenia .Pracownicy otrzymali działki na ogrodach po dwa trzy ary na których wybudowali altany warte jeden tysiąc do trzech tysięcy złotych i to jest ich majątek , wiele z tych działek jest zaniedbanych warte funta kłaków. Niema tu czego bronić . Młodzież tymi działkami nie jest wcale zainteresowana . Wybudowanie portu daje dużą szanse dla młodzieży w przyszłości .W przeszłości chciano budowę zakładu obuwniczego i nie doszło do realizacji ,chciano budować zakład elektroniczny również nie doszło i tak wiele by można wyliczać. Ktoś tymi mieszkańcami manipuluje . Panowie port musi być wybudowany w świdniku
Gdyby budowano świątynie nikt by nie protestował . Powstanie portu lotniczego daje dużą szanse dla rozwoju tego regionu, przy tym powstaną inne inwestycje , powstaną miejsca pracy , zmniejszy się bezrobocie . Nikt tego nie docenia .Pracownicy otrzymali działki na ogrodach po dwa trzy ary na których wybudowali altany warte jeden tysiąc do trzech tysięcy złotych i to jest ich majątek , wiele z tych działek jest zaniedbanych warte funta kłaków. Niema tu czego bronić . Młodzież tymi działkami nie jest wcale zainteresowana . Wybudowanie portu d... rozwiń
Avatar
~Tom~ / 5 marca 2008 o 09:18
0
Myślałem, że pomysl "SZALEŃCOW" lobbujacych lotnisko w Świdniku juz dawno upadł?? Aż trudno uwierzyć, że takie szalone pomysły chce sie realizować!! Niedzwiada - to jedyna rozsądna lokalizacja.
Avatar
siuśmajtek / 25 lutego 2008 o 19:15
0
Jeszcze raz i po raz ostatni odpiszę (dużymi literami, bo niedowidzicie) - KOMISJA EUROPEJSKA WYRAŹNIE WSKAZAŁA, ŻE WŁAŚNIE OWE DUŻE PORTY LOTNICZE O KTÓRYCH PISZESZ NALEŻY ROZBUDOWYWAĆ, NATOMIAST W PRZYPADKU BUDOWY NOWYCH LOTNISK ISTNIEJE MOZLIWOŚĆ DOFINANSOWANIA TYLKO I WYŁĄCZNIE MAŁYCH PORTÓW TYPU CITY AIRPORT (JAK TO W śWIDNIKU). WIĘC NAJPIERW ZNAJDŹCIE PIENIĄDZE NA DUŻE LOTNISKO W NIEDŹWIADZIE, GDYŻ JAK NAPISAŁEM, UE NA TO PIENIĘDZY NIE DA, A PÓŹNIEJ MARUDŹCIE.
Avatar
Lubelak4 / 25 lutego 2008 o 12:06
0
W pełni popieram merytoryczne argumenty Lubelaka2 .Wszystkie porty lotnicze w Polsce wszem i wobec głoszą potrzebe rozbudowy .A wszystkie mają dłuższe pasy i większe terminale niż to co planowane jest w Świdniku. Jak widać do Hamburka i idiotów decydentów to nie dociera. Utopiono miliony w rezerwat dla suła a teraz następnę bedą topione w bzurne lotnisko.Miało być szybko i tanio a jest drogo i gównianio Gdzie dziennikarze i prokurator!
Avatar
siuśmajtek / 21 lutego 2008 o 18:43
0
Odpowiedz mi na jedno podstawowe pytanie - kto to lotnisko w Niedźwiadze utrzyma, bo samo na siebie na pewno nie zarobi. I za co je zbudujesz, bo jak pisałem UE ani myśli dokłądać do budowy takich lotnisk (poczytaj sobie trochę o tym, bo mam wrażenie że to do ciebie żadne merytoryczne argumenty nie docierają). Poza tym lotnisko w Świdniku będzie wystarczająco duże, żeby mogły tu lądować np. średniej wielkości Boeingi, które są w posiadaniu tanich linii i żebyś mógł sobie takim samolotem polecieć na saksy czy gdzieś indziej w Europie. No ale ty byś chciał od razu do Stanów, ale jak wiesz (bądź też nie) do Stanów można latać na razie tylko z 3 lotnisk w Polsce, jak myślisz dlaczego? Może takie jest po prostu zapotrzebowanie na takie loty?
Odpowiedz mi na jedno podstawowe pytanie - kto to lotnisko w Niedźwiadze utrzyma, bo samo na siebie na pewno nie zarobi. I za co je zbudujesz, bo jak pisałem UE ani myśli dokłądać do budowy takich lotnisk (poczytaj sobie trochę o tym, bo mam wrażenie że to do ciebie żadne merytoryczne argumenty nie docierają). Poza tym lotnisko w Świdniku będzie wystarczająco duże, żeby mogły tu lądować np. średniej wielkości Boeingi, które są w posiadaniu tanich linii i żebyś mógł sobie takim samolotem polecieć na saksy czy gdzieś indziej w Europie. No ale... rozwiń
Avatar
lubelak2 / 21 lutego 2008 o 10:55
0
Panie śuśmajtek, pewnie masz coć wspólnego z mocherami , bo żadne oczywiste argumenty do Ciebie nie przemówią. A propo Hamburk - to dawne określenie Twojego "miasta" z powodu że zamieszkuje w nim trochę Hamów trochę burkow. Ciesz się że będziesz miał "lotnisko" trupa z którego nigdzie nie polecisz bo nie będzie Cię stać. To tak jakbyś wznowił produkcję malucha , a następnie próbował zrobić przewz rozbudowę na prawdziwye AUTO. Po prostu szkoda pieniędzy na budowę trupa. Spojrzyj na sąsiednie również biedne miasta - Białystok, Kielce nie patrz na połowę mniejszy Rzeszów. Już zbudowali nam Halę na Globusie której zabrakło 700 miejsc by spełniasła wymogi do rozgrywania spotkań międzypaństwowych, a możliwość powiększenia jest taka sama jak pseudolotniska w Świdniku. Żyj sobie siuśmajtku w swoim zamkniętym na świat Hamburku.
Panie śuśmajtek, pewnie masz coć wspólnego z mocherami , bo żadne oczywiste argumenty do Ciebie nie przemówią. A propo Hamburk - to dawne określenie Twojego "miasta" z powodu że zamieszkuje w nim trochę Hamów trochę burkow. Ciesz się że będziesz miał "lotnisko" trupa z którego nigdzie nie polecisz bo nie będzie Cię stać. To tak jakbyś wznowił produkcję malucha , a następnie próbował zrobić przewz rozbudowę na prawdziwye AUTO. Po prostu szkoda pieniędzy na budowę trupa. Spojrzyj na sąsiednie również biedne miasta - Biał... rozwiń
Avatar
lubelak2 / 21 lutego 2008 o 10:42
0
Panie śuśmajtek, pewnie masz coć wspólnego z mocherami , bo żadne oczywiste argumenty do Ciebie nie przemówią. A propo Hamburk - to dawne określenie Twojego "miasta" z powodu że zamieszkuje w nim trochę Hamów trochę burkow. Ciesz się że będziesz miał "lotnisko" trupa z którego nigdzie
Avatar
abc / 19 lutego 2008 o 12:34
0
PANIE siuśmajtek marz rację tylko z tym przyłączeniem to jest tak skasuje się karła powiat świdniczan zwolni się z pracy w Lublinie
i będziecie mieli murowaną wieś a lotnisko to tereny Lublina bo je kupił a na warzym choduiecie susły i wybudowalisce sobie
domki jednorodzinne
Avatar
siuśmajtek / 19 lutego 2008 o 12:05
0
Masz rację, Świdnik (czy jak napisałeś Hamburg) nigdy nie zostanie włączony do Lublina, bo i po co. Sam świetnie sobie radzi, a żaden zdrowo myślący mieszkaniec tego zadbanego, ładnego, spokojnego miasta w życiu nie chciałby zostać w przyszłości lublinianinem. A tak w ogóle to pisząc Hamburg, widać co przez ciebie tak naprawdę przemawia, zazdrość, że to w małym podlubelskim Świdniku, a nie metropolitarnym Lublinie, powstanie to lotnisko. Masz jakiś kompleks Świdnika, i pokazałeś to, pisząc Hamburg. Nie interesują ciebie merytoryczne argumenty, ze lotnisko w Niedźwiadzie w życiu na siebie nie zarobi (lublin to nie Kraków czy Warszawa, no chyba że masz dużą rodzinę i ona będzie wykupować wolne miejsca w samolotach tanich linii, ażeby taki w ogóle wystartował, inaczej nie będzie to opłacalne dla tanich linii), poza tym proszę cię, podlicz ile jeszcze trzeba by było dołożyć do budowy całej infrastruktury, drogi, kolej, jakieś kable, żeby prądu nie zabrakło na wielkim lotnisku w Niedźwiadzie, w Świdniku to wszystko już jest, więc nie pier*** głupot, że w Niedźwiadzie będzie taiej, bo wybudowanie drogi, podciągnięcie torów, jak to ująłeś, będzie 2 razy droższe niż wybudowanie samego lotniska. I przeczytaj sobie zalecenia Komisji Europejskiej co do budwy nowych lotnisk - ja czytałem i wiem, ze szansę na dofinansowanie mają tylko małe lotniska typu City Airport, bo budowa tylko takich lotnisk zyska aprobatę KE - na zasadzie budujemy małe, modernizujemy i rozbudowujemy duże. Ale y uwierzyłeś w bajki, pewnie w majtki też jeszcze sikasz, prawda?
Masz rację, Świdnik (czy jak napisałeś Hamburg) nigdy nie zostanie włączony do Lublina, bo i po co. Sam świetnie sobie radzi, a żaden zdrowo myślący mieszkaniec tego zadbanego, ładnego, spokojnego miasta w życiu nie chciałby zostać w przyszłości lublinianinem. A tak w ogóle to pisząc Hamburg, widać co przez ciebie tak naprawdę przemawia, zazdrość, że to w małym podlubelskim Świdniku, a nie metropolitarnym Lublinie, powstanie to lotnisko. Masz jakiś kompleks Świdnika, i pokazałeś to, pisząc Hamburg. Nie interesują ciebie merytoryczne argument... rozwiń
Avatar
lubelak2 / 18 lutego 2008 o 20:34
0
protesty mieszkańców Felina i obrzeży Świdnika , susły - natura 2000, kupno za 12 mln ziemi na starym nieaktualnym terenie lotniska, przeniesienie lokalizacji lotniska na teren lasów, przeszkody w postaci komina EC i ujęcia gazu, próby wycięcia 160 ha lasu, wywłaszcanie kilkunastu nowych domó na nowej lokalizacji lotniska, protesty działkowców w związku z konkwiskatą ich ogródków pod drogę dojazdową do lotniska, szereg opinii rzeczoznawców o błędnej lokalizacji lotniska w Świdniku a grupa oszołomów ze Świdnika ( czytaj Hamburga ) brnie dalej z tą miniaturą ( pas 1800m bez możliwości dalszej rozbudowy - patrz Jasionka - rozbudowują pas 2500 m do 3200 i już latają do Nowego Yorku) pseudolotniska CITY PORT dla Vipów - nie dla dostępnych dla wszystkich tanich linii lotniczych, wszystko w plecy, a mimo tym wszyskim przeciwnościom Hamburg brnie dalej, bo tanią Niedżwiadę zaczęła uruchamiać inna opcja polityczna ( wykupiono 85 % ziemi za 2,5 melona, brak ograniczeń długości pasa startowego, brak jakichkolwiek przeszkod i protestów, tania jałowa ziemia, blisko uruchomienia planowana droga ekspresowa S19, po zbudowaniu odcinka 5km toru od niewykorzystywanej linii kolejowej NR 30 lublin - Łuków - dojazd z centrum Lublina sztybką kolejką do lotniska w Niedźwiadzie, ale jest jeden najważniejszy feler to wszysko wymyślili buraki z PSL i tylko dlatego nie będzie realizowane. Ot taka nasza Polska rzeczywistość - nie można połączyć Lublina z Hamburbiem i basta.
protesty mieszkańców Felina i obrzeży Świdnika , susły - natura 2000, kupno za 12 mln ziemi na starym nieaktualnym terenie lotniska, przeniesienie lokalizacji lotniska na teren lasów, przeszkody w postaci komina EC i ujęcia gazu, próby wycięcia 160 ha lasu, wywłaszcanie kilkunastu nowych domó na nowej lokalizacji lotniska, protesty działkowców w związku z konkwiskatą ich ogródków pod drogę dojazdową do lotniska, szereg opinii rzeczoznawców o błędnej lokalizacji lotniska w Świdniku a grupa oszołomów ze Świdnika ( czytaj Hamburga ) brnie dalej... rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 15

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Tygodniowo z Lublina na Ukrainę wyjeżdża 650 autokarów. Dlaczego loty się nie przyjmują?
galeria

Tygodniowo z Lublina na Ukrainę wyjeżdża 650 autokarów. Dlaczego loty się nie przyjmują? 1 0

Połączenie do Kijowa zostanie szybko przywrócone – deklaruje Ireneusz Dylczyk, dyrektor handlowy Portu Lotniczego Lublin. Dodaje również, że połączenia realizowane przez Wizz Air będą realizowane większym samolotem.

Kobieta wynajęła znajomej mieszkanie, a ta z wdzięczności... ją okradła

Kobieta wynajęła znajomej mieszkanie, a ta z wdzięczności... ją okradła 1 1

46-latka nadużyła gościnności swojej znajomej. Z wynajmowanego od niej mieszkania ukradła pieniądze, biżuterię i akcesoria komputerowe. Teraz odpowie przed sądem.

W weekendy w Lublinie pojedzie więcej nocnych autobusów

W weekendy w Lublinie pojedzie więcej nocnych autobusów 0 0

Już w tym tygodniu zmieni się rozkład jazdy nocnych linii autobusowych N1, N2 i N3.

Wybuch gazu w kamienicy na Starym Mieście w Lublinie. Lokatorzy nadal nie mogą tu wrócić

Wybuch gazu w kamienicy na Starym Mieście w Lublinie. Lokatorzy nadal nie mogą tu wrócić 1 1

Uszkodzona po wybuchu gazu staromiejska kamienica przy ul. Rybnej przejdzie gruntowny remont pod nadzorem konserwatora zabytków. Miasto zarezerwowało już pieniądze na projekt przebudowy. Konieczna jest naprawa dachu i wymiana zalanych stropów.

Po wichurach w Lubelskiem. Drzewo przygniotło samochód, w środku jechało czterech mężczyzn

Po wichurach w Lubelskiem. Drzewo przygniotło samochód, w środku jechało czterech mężczyzn 4 6

Volkswagen, który w poniedziałek rano przejeżdżał ul. Piwną w Chełmie, został przygnieciony przez drzewo. Jeden z pasażerów trafił ranny do szpitala.

Lublin z własną kryptowalutą? Pomysły kandydata na prezydenta

Lublin z własną kryptowalutą? Pomysły kandydata na prezydenta 0 9

Pomysły na wykorzystanie nowych technologii w życiu miasta przedstawiał we wtorek poseł Jakub Kulesza, kandydat na prezydenta Lublina z komitetu „Kukiz, Wolność, Lubelscy Patrioci i Ruchy Miejskie”.

Lubartów: Kwartet smyczkowy zagrał na otwarciu oczyszczalni ścieków
film

Lubartów: Kwartet smyczkowy zagrał na otwarciu oczyszczalni ścieków 0 3

Kwartet smyczkowy OFF and BACH przygrywał na otwarciu zmodernizowanej oczyszczalni ścieków w Lubartowie. Największa inwestycja w historii miasta kosztowała ponad 58 mln zł.

Mezoterapia twarzy, szyi i dekoltu – recepta na zatrzymanie czasu

Mezoterapia twarzy, szyi i dekoltu – recepta na zatrzymanie czasu 0

Zależy ci na tym, aby twoja skóra zachowała młodość na dłużej? W takim razie odpowiednia pielęgnacja skóry to za mało – oprócz niej warto skorzystać z zabiegów mezoterapii, dzięki którym możemy uzyskać jeszcze lepsze efekty. Na czym dokładnie polega mezoterapia i ile musimy za nią zapłacić?

Lubelskie: Śmierć nastolatki i jej chłopaka. Dilerzy zatrzymani

Lubelskie: Śmierć nastolatki i jej chłopaka. Dilerzy zatrzymani 12 2

Zatrzymano dwóch dilerów narkotyków, którzy mają być powiązani ze śmiercią młodych ludzi w Biskupicach. 17-latka i jej chłopak zmarli najprawdopodobniej po przedawkowaniu środków odurzających – ustalili śledczy. Nie wykluczają, że były to dopalacze.

Lublin: UMCS ma problem z kampusem zachodnim

Lublin: UMCS ma problem z kampusem zachodnim 2 6

UMCS ma poważny problem z budową nowych siedzib Wydziału Politologii i Instytutu Psychologii. Do przetargu na roboty budowlane stanęły cztery firmy, ale wszystkie oferty przekraczają kwotę, którą gotowa jest wydać uczelnia.

XX-lecie zespołu Coma w Domu Kultury w Lublinie
7 grudnia 2018, 18:00

XX-lecie zespołu Coma w Domu Kultury w Lublinie 1 0

Co Gdzie Kiedy. W tym roku zespół Coma świętuje swoje XX-lecie. Z tej okazji formacja wyruszyła w urodzinową trasę koncertową, w ramach której zawita również do Lublina. Koncert odbędzie się 7 grudnia o godz. 18 w klubie Dom Kultury (Krakowskie Przedmieście 19).

Chcą porzucić Sejm dla samorządu. Sprawdziliśmy aktywność lubelskich posłów
galeria

Chcą porzucić Sejm dla samorządu. Sprawdziliśmy aktywność lubelskich posłów 13 24

Jarosław Sachajko to lider w liczbie wystąpień na posiedzeniach Sejmu (240) i złożonych interpelacji (707). Na przeciwległym biegunie jest Sylwester Tułajew, który na swoim koncie ma zaledwie 5 interpelacji.

Tak będą wyglądać nowe dowody osobiste. Jest już wzór
galeria

Tak będą wyglądać nowe dowody osobiste. Jest już wzór 0 4

Wiosną 2019 r. ma się zmienić wygląd dowodu osobistego> Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji pokazało jego wzór.

Lubelskie: 13-latek na motorowerze wjechał wprost pod samochód
galeria

Lubelskie: 13-latek na motorowerze wjechał wprost pod samochód 11 1

Do wypadku doszło w poniedziałek około godz. 17 między miejscowościami Andrzejówka i Bukowa (pow. biłgorajski).

Zderzenie toyoty i skody na skrzyżowaniu ul. Skłodowskiej i Akademickiej w Lublinie
galeria

Zderzenie toyoty i skody na skrzyżowaniu ul. Skłodowskiej i Akademickiej w Lublinie 4 3

Do zdarzenia doszło tuż przed godz. 8 na skrzyżowaniu ul. Skłodowskiej i Akademickiej w Lublinie.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.