Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Świdnik

9 października 2014 r.
10:00
Edytuj ten wpis

Wykosili landarty Koziary koło lotniska. Wszystko przez susły

180 27 A A

Zdjęcia landartu na trawiastym lotnisku w Świdniku obiegły cały świat. To jedyne, co pozostało z ambitnych planów nietypowej promocji miasta i województwa. Landarty skoszono ze względu na... susły.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Landarty, czyli wielkie obrazy naziemne, powstają przez wyoranie w ziemi odpowiednich kształtów i nasadzeniu różnych roślin. Lubelski artysta Jarosław Koziara takie dzieła tworzy od kilkunastu lat. Wiosną rozpoczął pracę na terenie trawiastego lotniska w Świdniku, tuż obok pasa startowego Portu Lotniczego Lublin.

Szybko okazało się, że nie będzie mógł zrealizować wszystkich swoich zamierzeń. Planowany landart znajdował się na terenie objętym programem ochrony susła perełkowanego. Prace miały więc ograniczyć się do wykoszenia projektu w trawie. Tak też się stało - przez kilka tygodni wykoszone w trawie olbrzymie słońce mogli oglądać piloci i pasażerowie lądujących w Świdniku samolotów. Dziś po obrazach nie ma śladu. - Wykosili, pozabierali paliki, wszystko pozamiatane - nie kryje żalu artysta.

W lipcu, by uzupełnić ubytki w świdnickiej koloni susłów, przesiedlono 60 osobników z rezerwatu Popówka na Zamojszczyźnie. Przy okazji cały teren został skoszony.

- Przeprowadzone przesiedlenia wymagały doprowadzenia trawy do równej wysokości. Powinna mieć od 5 do 10 cm, by susły mógł ukryć się przed drapieżnikami i spokojnie żerować - tłumaczy Paweł Duklewski, rzecznik prasowy Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Lublinie. - Nie jesteśmy przeciwni temu, żeby pan Koziara dalej tworzył, ale musi zmienić lokalizację, albo znaleźć rozwiązanie, które pogodzi obecność susła z tego typu działalnością - dodaje rzecznik.
Choć landart na lotnisku miał bardzo krótkie życie, jego zdjęcia obiegły cały świat. - Pisały o tym Los Angeles Times, Al Jazeera, portale internetowe z Brazylii czy Meksyku. Fotografie zaczęły żyć w przestrzeni internetowej, dzięki czemu mogli fascynować się nimi ludzie na drugiej stronie globu. Tymczasem lotnisko nie mogło tego wciągnąć do swojej strategii marketingowej - mówi Koziara.

- Cieszymy się, że te dzieła powstały w naszym sąsiedztwie, z pewnością była to ciekawostka dla pasażerów lądujących na naszym lotnisku - przyznaje Piotr Jankowski, rzecznik Portu Lotniczego Lublin. - Ale rozumiemy też, jakimi prawami rządzi się chroniona kolonia susła. W tej kwestii musi być zachowana równowaga.

Koziara na swój projekt dostał 10 tys. zł dofinansowania z Urzędu Marszałkowskiego. 8 tys. zł dołożył lubelski Urząd Miasta. O zniszczeniu landartów urzędnicy dowiedzieli się od nas. Byli zaskoczeni.

- Dla nas było ważne, że tego typu instalacji w pobliżu pasa startowego do tej pory nie było w żadnym miejscu w Europie - mówi Beata Krzyżanowska, rzeczniczka prezydenta Lublina.

- Uznaliśmy, że to inicjatywa na tyle promująca województwo, że postanowiliśmy ją wesprzeć. To ciekawe, że przylatujący do nas goście mogli być witani w taki sposób - mówi Beata Górka, rzeczniczka Urzędu Marszałkowskiego.

- Z dużą dozą determinacji pokazałem, jak to może wyglądać. Mogę kontynuować tę zabawę, ale nie chcę walczyć z susłami, ani zmuszać nikogo do współpracy. Jeśli ktoś uzna, że to ma sens, to możemy działać. Jeśli nie, mówi się trudno - podsumowuje Koziara.

Komentarze 27

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Przemysław Leniak / 18 października 2014 o 20:27
0

lotnisko jest niczym innym niż przystankiem 
to oczywiście drogi przystanek - ten konkretny mógłby być tańszy i sensowniej wykonany
ale tak krawiec kraje jak umie
ci co decydowali  o tym jak się to odbędzie dostali w wyborach zdecydowanie więcej niż Ruch Narodowy - warto było?
...
Świdnik znam w mało - pracowałem tam bardzo krótko
czy cieszy mnie to co zrobiła Augusta z basenem - pewnie ze nie
ale nie cieszy mnie też mechanizm stałego marnotrawienia kasy na cykl landarty susły landarty susły i tak w koło...
pzdr.

Avatar
pozdrawiam / 18 października 2014 o 13:09
0

Ruch Narodowy? proszę zapytać rzecznika Ruchu Narodowego to miły człowiek - odpowie
...
ja popierałem powstanie lotniska 
ale przede wszystkim popieram przestrzeganie prawa 
a działalność Koziary była jego złamaniem sfinansowanym z pieniędzy publicznych zresztą...
...
RDOŚ co roku wydaje publiczne pieniądze na sprowadzenie nowych zwierząt w miejsce tych które dzięki opiece takich osób jak Koziara co roku giną
susły się dowozi bo utworzono obszar Natura 2000 zamiast chronić susły
a w tym obszarze susły być "muszą" 
niestety na teren ten mają też ochotę Koziary 
taki więc los sułów jest jasny - stanowią żywy (krótko) nawóz dla ambicji "artysty" sadysty
 

Panie Przemku,nie przestrzegając prawa,wręcz ignorując wybudowano za pieniądze publiczne potężną infrastrukturę generującą tylko straty.Inwestycja na ósmym miejscu odnośnie potrzeb województwa została zrealizowana.Nie piszę o szkołach zawodowych,których nie ma,o kuchniach Alberta,dzieci miały kiedyś w Świdniku nawet basen ,a Pan się cieszy z lotniska,dlaczego?Pana bolą jakieś głupie Landary ponieważ Pan zna temat,a pół milirada Pana nie boli.Jesteśmy z całą rodziną Narodowcami z krwi i kości dumni jesteśmy z osiągnięcia 1,1% w głosowaniu.

Panie Przemku,nie przestrzegając prawa,wręcz ignorując wybudowano za pieniądze publiczne potężną infrastrukturę generującą tylko straty.Inwestycja na ósmym miejscu odnośnie potrzeb województwa została zrealizowana.Nie piszę o szkołach zawodowych,których nie ma,o kuchniach Alberta,dzieci miały kiedyś w Świdniku nawet basen ,a Pan się cieszy z lotniska,dlaczego?Pana bolą jakieś głupie Landary ponieważ Pan zna temat,a pół milirada Pana nie boli.Jesteśmy z całą rodziną Narodowcami z krwi i kości dumni jesteśmy z osiągnięcia 1,1%... rozwiń

Avatar
Przemysław Leniak / 13 października 2014 o 22:42
0

Ruch Narodowy? proszę zapytać rzecznika Ruchu Narodowego to miły człowiek - odpowie
...
ja popierałem powstanie lotniska 
ale przede wszystkim popieram przestrzeganie prawa 
a działalność Koziary była jego złamaniem sfinansowanym z pieniędzy publicznych zresztą...
...
RDOŚ co roku wydaje publiczne pieniądze na sprowadzenie nowych zwierząt w miejsce tych które dzięki opiece takich osób jak Koziara co roku giną
susły się dowozi bo utworzono obszar Natura 2000 zamiast chronić susły
a w tym obszarze susły być "muszą" 
niestety na teren ten mają też ochotę Koziary 
taki więc los sułów jest jasny - stanowią żywy (krótko) nawóz dla ambicji "artysty" sadysty
 

Ruch Narodowy? proszę zapytać rzecznika Ruchu Narodowego to miły człowiek - odpowie
...
ja popierałem powstanie lotniska 
ale przede wszystkim popieram przestrzeganie prawa 
a działalność Koziary była jego złamaniem sfinansowanym z pieniędzy publicznych zresztą...
...
RDOŚ co roku wydaje publiczne pieniądze na sprowadzenie nowych zwierząt w miejsce tych które dzięki opiece takich osób jak Koziara co roku giną
susły się dowozi bo utworzono obszar Natura 2000 zamiast chronić susły
a w tym obszarze s... rozwiń

Avatar
Justyna / 13 października 2014 o 14:39
0

Aż dziw bierze, że te susły nie mają jeszcze rozłożonych leżaków i parasolek i rozstawionej ochrony, żeby mogły spokojnie żerować....

Trzeba było wywieźć te nasze do Zamościa, a nie jeszcze dowozić kolejne, jakby mało było z nimi problemów. Co za brak myślenia!!!

Avatar
pat / 12 października 2014 o 09:02
0

po pierwsze zostawcie "ekologów" nic bowiem nie zrobili w tej sprawie
to kumple Koziary i wiszą im wszelkie zwierzęta i rośliny - chronią kumpla
...
z RDOŚ i Koziarą to był ciekawy przekręt
opowiedzieć wam?

bo wiecie tak się składa że doskonale sprawę znam
media o tym nie wspomną ale możecie pytać odpowiem na każde pytanie w tej sprawie

Nie wiedziałem, że Ruch Narodowy popiera budowanie głupich lotnisk i zadłużenie biednego województwa i Polski o kolejne pół miliarda.Dla emigrantów nie mających zamiaru go utrzymywać i cedowanie kosztów na biednych mieszkańców z ich skromnymi podatkami, nie latających.Coś wiem o tym przekręcie, a nie o jakichś pierdołach za 18 tys.Pozdrawiam Pana

Nie wiedziałem, że Ruch Narodowy popiera budowanie głupich lotnisk i zadłużenie biednego województwa i Polski o kolejne pół miliarda.Dla emigrantów nie mających zamiaru go utrzymywać i cedowanie kosztów na biednych mieszkańców z ich skromnymi podatkami, nie latających.Coś wiem o tym przekręcie, a nie o jakichś pierdołach za 18 tys.Pozdrawiam Pana

rozwiń
Avatar
rycho / 10 października 2014 o 22:11
0

18 tys. publicznych (naszych) pieniędzy wydano nietrwałą "instalację artystyczną" po której już nie ma śladu. Ważne że odpowiedni ludzie zarobili. "Prawdziwe pięniądze robi się na wielkich, słomianych inwestycjach."

I tak powstało lotnisko w Świdniku,kupę dymu ,140 nierobów na dobrej pensji,koszty utrzymania się podwajają co roku,ale nie bójmy się ,to jest nasze my pokazaliśmy i nie wstydżmy się tego i nikt nie odważy się zapytać komu i czemu to służy

I tak powstało lotnisko w Świdniku,kupę dymu ,140 nierobów na dobrej pensji,koszty utrzymania się podwajają co roku,ale nie bójmy się ,to jest nasze my pokazaliśmy i nie wstydżmy się tego i nikt nie odważy się zapytać komu i czemu to służy

rozwiń
Avatar
e768u / 9 października 2014 o 21:59
0

Pomysł był fajny, tylko co dobre to lepiej zniszczyć, schować do szuflady byleby się nie wychylać jak ktoś tu wyżej napisał. Co do pieniędzy, nikt jej nie wyciągał, przecież kasa na to jest, trzeba tylko chcieć coś robić, a nie wiecznie narzekać.

Gratuluję gustu.

A co do kasy. To jest, ale z kredytów wśród których tonie miasto bo są zaciągane bezmyślnie przez decydentów.

Avatar
Arleta / 9 października 2014 o 17:05
0

Cieszę się, że nie ma tych okropnych landartów. Co tylko się nie dzieje w Lublinie, to od razu Koizara, a on wszystko robi na jefno kopyto.

Avatar
der / 9 października 2014 o 16:57
0

Dalczego oryginalne, fantastyczne pomysły muszą zawsze trafiać do szuflady? Rozumiem ekologów ale czy nie mogli się skontaktować z Koziarą? Mogli przecież wspólnie opracować plan, który akceptowany byłby zarówno przez artystę jak i ekologów. a tak pieniądze i świetny pomysł poszły w błoto!!!

To raczej pomysłodawcy powinni wziąć pod uwagę aspekty środowiskowe i miejsce i forme skonsultować z ochroną środowiska. Ale po co. Zrobi sie protokól zniszczenia i tyle
To raczej pomysłodawcy powinni wziąć pod uwagę aspekty środowiskowe i miejsce i forme skonsultować z ochroną środowiska. Ale po co. Zrobi sie protokól zniszczenia i tyle rozwiń
Avatar
Przemysław Leniak / 9 października 2014 o 16:56
0

po pierwsze zostawcie "ekologów" nic bowiem nie zrobili w tej sprawie
to kumple Koziary i wiszą im wszelkie zwierzęta i rośliny - chronią kumpla
...
z RDOŚ i Koziarą to był ciekawy przekręt
opowiedzieć wam?

bo wiecie tak się składa że doskonale sprawę znam
media o tym nie wspomną ale możecie pytać odpowiem na każde pytanie w tej sprawie

 

Avatar
Przemysław Leniak / 18 października 2014 o 20:27
0

lotnisko jest niczym innym niż przystankiem 
to oczywiście drogi przystanek - ten konkretny mógłby być tańszy i sensowniej wykonany
ale tak krawiec kraje jak umie
ci co decydowali  o tym jak się to odbędzie dostali w wyborach zdecydowanie więcej niż Ruch Narodowy - warto było?
...
Świdnik znam w mało - pracowałem tam bardzo krótko
czy cieszy mnie to co zrobiła Augusta z basenem - pewnie ze nie
ale nie cieszy mnie też mechanizm stałego marnotrawienia kasy na cykl landarty susły landarty susły i tak w koło...
pzdr.

Avatar
pozdrawiam / 18 października 2014 o 13:09
0

Ruch Narodowy? proszę zapytać rzecznika Ruchu Narodowego to miły człowiek - odpowie
...
ja popierałem powstanie lotniska 
ale przede wszystkim popieram przestrzeganie prawa 
a działalność Koziary była jego złamaniem sfinansowanym z pieniędzy publicznych zresztą...
...
RDOŚ co roku wydaje publiczne pieniądze na sprowadzenie nowych zwierząt w miejsce tych które dzięki opiece takich osób jak Koziara co roku giną
susły się dowozi bo utworzono obszar Natura 2000 zamiast chronić susły
a w tym obszarze susły być "muszą" 
niestety na teren ten mają też ochotę Koziary 
taki więc los sułów jest jasny - stanowią żywy (krótko) nawóz dla ambicji "artysty" sadysty
 

Panie Przemku,nie przestrzegając prawa,wręcz ignorując wybudowano za pieniądze publiczne potężną infrastrukturę generującą tylko straty.Inwestycja na ósmym miejscu odnośnie potrzeb województwa została zrealizowana.Nie piszę o szkołach zawodowych,których nie ma,o kuchniach Alberta,dzieci miały kiedyś w Świdniku nawet basen ,a Pan się cieszy z lotniska,dlaczego?Pana bolą jakieś głupie Landary ponieważ Pan zna temat,a pół milirada Pana nie boli.Jesteśmy z całą rodziną Narodowcami z krwi i kości dumni jesteśmy z osiągnięcia 1,1% w głosowaniu.

Panie Przemku,nie przestrzegając prawa,wręcz ignorując wybudowano za pieniądze publiczne potężną infrastrukturę generującą tylko straty.Inwestycja na ósmym miejscu odnośnie potrzeb województwa została zrealizowana.Nie piszę o szkołach zawodowych,których nie ma,o kuchniach Alberta,dzieci miały kiedyś w Świdniku nawet basen ,a Pan się cieszy z lotniska,dlaczego?Pana bolą jakieś głupie Landary ponieważ Pan zna temat,a pół milirada Pana nie boli.Jesteśmy z całą rodziną Narodowcami z krwi i kości dumni jesteśmy z osiągnięcia 1,1%... rozwiń

Avatar
Przemysław Leniak / 13 października 2014 o 22:42
0

Ruch Narodowy? proszę zapytać rzecznika Ruchu Narodowego to miły człowiek - odpowie
...
ja popierałem powstanie lotniska 
ale przede wszystkim popieram przestrzeganie prawa 
a działalność Koziary była jego złamaniem sfinansowanym z pieniędzy publicznych zresztą...
...
RDOŚ co roku wydaje publiczne pieniądze na sprowadzenie nowych zwierząt w miejsce tych które dzięki opiece takich osób jak Koziara co roku giną
susły się dowozi bo utworzono obszar Natura 2000 zamiast chronić susły
a w tym obszarze susły być "muszą" 
niestety na teren ten mają też ochotę Koziary 
taki więc los sułów jest jasny - stanowią żywy (krótko) nawóz dla ambicji "artysty" sadysty
 

Ruch Narodowy? proszę zapytać rzecznika Ruchu Narodowego to miły człowiek - odpowie
...
ja popierałem powstanie lotniska 
ale przede wszystkim popieram przestrzeganie prawa 
a działalność Koziary była jego złamaniem sfinansowanym z pieniędzy publicznych zresztą...
...
RDOŚ co roku wydaje publiczne pieniądze na sprowadzenie nowych zwierząt w miejsce tych które dzięki opiece takich osób jak Koziara co roku giną
susły się dowozi bo utworzono obszar Natura 2000 zamiast chronić susły
a w tym obszarze s... rozwiń

Avatar
Justyna / 13 października 2014 o 14:39
0

Aż dziw bierze, że te susły nie mają jeszcze rozłożonych leżaków i parasolek i rozstawionej ochrony, żeby mogły spokojnie żerować....

Trzeba było wywieźć te nasze do Zamościa, a nie jeszcze dowozić kolejne, jakby mało było z nimi problemów. Co za brak myślenia!!!

Avatar
pat / 12 października 2014 o 09:02
0

po pierwsze zostawcie "ekologów" nic bowiem nie zrobili w tej sprawie
to kumple Koziary i wiszą im wszelkie zwierzęta i rośliny - chronią kumpla
...
z RDOŚ i Koziarą to był ciekawy przekręt
opowiedzieć wam?

bo wiecie tak się składa że doskonale sprawę znam
media o tym nie wspomną ale możecie pytać odpowiem na każde pytanie w tej sprawie

Nie wiedziałem, że Ruch Narodowy popiera budowanie głupich lotnisk i zadłużenie biednego województwa i Polski o kolejne pół miliarda.Dla emigrantów nie mających zamiaru go utrzymywać i cedowanie kosztów na biednych mieszkańców z ich skromnymi podatkami, nie latających.Coś wiem o tym przekręcie, a nie o jakichś pierdołach za 18 tys.Pozdrawiam Pana

Nie wiedziałem, że Ruch Narodowy popiera budowanie głupich lotnisk i zadłużenie biednego województwa i Polski o kolejne pół miliarda.Dla emigrantów nie mających zamiaru go utrzymywać i cedowanie kosztów na biednych mieszkańców z ich skromnymi podatkami, nie latających.Coś wiem o tym przekręcie, a nie o jakichś pierdołach za 18 tys.Pozdrawiam Pana

rozwiń
Avatar
rycho / 10 października 2014 o 22:11
0

18 tys. publicznych (naszych) pieniędzy wydano nietrwałą "instalację artystyczną" po której już nie ma śladu. Ważne że odpowiedni ludzie zarobili. "Prawdziwe pięniądze robi się na wielkich, słomianych inwestycjach."

I tak powstało lotnisko w Świdniku,kupę dymu ,140 nierobów na dobrej pensji,koszty utrzymania się podwajają co roku,ale nie bójmy się ,to jest nasze my pokazaliśmy i nie wstydżmy się tego i nikt nie odważy się zapytać komu i czemu to służy

I tak powstało lotnisko w Świdniku,kupę dymu ,140 nierobów na dobrej pensji,koszty utrzymania się podwajają co roku,ale nie bójmy się ,to jest nasze my pokazaliśmy i nie wstydżmy się tego i nikt nie odważy się zapytać komu i czemu to służy

rozwiń
Avatar
e768u / 9 października 2014 o 21:59
0

Pomysł był fajny, tylko co dobre to lepiej zniszczyć, schować do szuflady byleby się nie wychylać jak ktoś tu wyżej napisał. Co do pieniędzy, nikt jej nie wyciągał, przecież kasa na to jest, trzeba tylko chcieć coś robić, a nie wiecznie narzekać.

Gratuluję gustu.

A co do kasy. To jest, ale z kredytów wśród których tonie miasto bo są zaciągane bezmyślnie przez decydentów.

Avatar
Arleta / 9 października 2014 o 17:05
0

Cieszę się, że nie ma tych okropnych landartów. Co tylko się nie dzieje w Lublinie, to od razu Koizara, a on wszystko robi na jefno kopyto.

Avatar
der / 9 października 2014 o 16:57
0

Dalczego oryginalne, fantastyczne pomysły muszą zawsze trafiać do szuflady? Rozumiem ekologów ale czy nie mogli się skontaktować z Koziarą? Mogli przecież wspólnie opracować plan, który akceptowany byłby zarówno przez artystę jak i ekologów. a tak pieniądze i świetny pomysł poszły w błoto!!!

To raczej pomysłodawcy powinni wziąć pod uwagę aspekty środowiskowe i miejsce i forme skonsultować z ochroną środowiska. Ale po co. Zrobi sie protokól zniszczenia i tyle
To raczej pomysłodawcy powinni wziąć pod uwagę aspekty środowiskowe i miejsce i forme skonsultować z ochroną środowiska. Ale po co. Zrobi sie protokól zniszczenia i tyle rozwiń
Avatar
Przemysław Leniak / 9 października 2014 o 16:56
0

po pierwsze zostawcie "ekologów" nic bowiem nie zrobili w tej sprawie
to kumple Koziary i wiszą im wszelkie zwierzęta i rośliny - chronią kumpla
...
z RDOŚ i Koziarą to był ciekawy przekręt
opowiedzieć wam?

bo wiecie tak się składa że doskonale sprawę znam
media o tym nie wspomną ale możecie pytać odpowiem na każde pytanie w tej sprawie

 

Zobacz wszystkie komentarze 27

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Nowy żłobek przy ul. Zelwerowicza przyjmie dzieci od września? Problem z kuchnią

Nowy żłobek przy ul. Zelwerowicza przyjmie dzieci od września? Problem z kuchnią 0 0

Unieważniony został przetarg na sprzęt dla nowego żłobka przy ul. Zelwerowicza. Problemem okazało się wyposażenie kuchni. Mimo to władze miasta zapewniają, że placówka zostanie otwarta zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, a posiłki będą początkowo dowożone z kuchni innego żłobka.

Jerzy Brzęczek: Lewandowski pozostanie kapitanem reprezentacji

Jerzy Brzęczek: Lewandowski pozostanie kapitanem reprezentacji 1 0

Nowy selekcjoner reprezentacji Polski Jerzy Brzęczek spotkał się z mediami na swojej pierwszej konferencji prasowej. 47-letni szkoleniowiec zapewnił, że kadrę czeka ewolucja i stopniowe wprowadzanie nowych zawodników, a jej kapitanem pozostanie Robert Lewandowski

Jechał i pił piwo. Zauważył go ten policjant

Jechał i pił piwo. Zauważył go ten policjant 3 0

47-letni mieszkaniec Białej Podlaskiej jechał samochodem i pił. Inni kierowcy musieli zjeżdżać mu z drogi. Wyczyny 47-latka zauważył przypadkiem policjant jadący do pracy

Lubartów: Oczyszczalnia już prawie gotowa

Lubartów: Oczyszczalnia już prawie gotowa 1 0

Modernizacja oczyszczalni ścieków zbliża się do końca. W przyszłym tygodniu kolejne instalacje będą uruchamiane. Zaawansowanie robót modernizacyjnych oczyszczalni osiągnęło ok. 90 proc. Wybudowane zostały wszystkie obiekty, trwają ostatnie prace połączeniowe sieci między obiektami.

Turyści w Polsce. Skąd najczęściej do nas przyjeżdżają?

Turyści w Polsce. Skąd najczęściej do nas przyjeżdżają? 0 0

Najczęściej odwiedzają nas turyści z Niemiec, Wielkiej Brytanii i Ukrainy – wynika z najnowszych danych Głównego Urzędu Statystycznego.

Wypadek w Ciecierzynie. Droga zablokowana, duże korki [zdjęcia]
galeria

Wypadek w Ciecierzynie. Droga zablokowana, duże korki [zdjęcia] 6 1

Do wypadku doszło na drodze krajowej nr 19 koło Lublina

Piotr spod Białej Podlaskiej idzie pieszo przez Europę. Do celu dotrze za 5 miesięcy
galeria

Piotr spod Białej Podlaskiej idzie pieszo przez Europę. Do celu dotrze za 5 miesięcy 0 2

22-letni Piotr Żuk wyruszył spod Białej Podlaskiej do Santiago de Compostela w Hiszpanii. Do pokonania ma ponad 3700 kilometrów. Jego samotna piesza pielgrzymka wiedzie przez 9 krajów.

Kontrolerzy biletów mają mieć ochronę

Kontrolerzy biletów mają mieć ochronę 0 4

Władze miasta szukają firmy ochroniarskiej, która w godzinach nocnych zapewni bezpieczeństwo kontrolerom sprawdzającym bilety w miejskiej komunikacji.

Śmigłowiec LPR zmieni bazę. Trwa budowa nowego hangaru

Śmigłowiec LPR zmieni bazę. Trwa budowa nowego hangaru 1 2

W pobliże lotniska w Świdniku przeniesiona zostanie baza Lotniczego Pogotowia Ratunkowego, które stacjonuje teraz w podlubelskim Radawcu.

Wielkie testowanie Podlasiu Biała Podlaska

Wielkie testowanie Podlasiu Biała Podlaska 1 1

Piłkarze z Białej Podlaskiej mają za sobą kolejny mecz kontrolny. Przy okazji obozu w Mielniku Podlasie zremisowało z Turem Bielsk Podlaski 2:2. Pierwsza połowa należała do rywali, którzy prowadzili 2:0. Po zmianie stron drużyna trenera Tomasza Złomańczuka zdołała jednak wyrównać

Avia Świdnik – Hetman Zamość 2:0. Zadecydowała końcówka

Avia Świdnik – Hetman Zamość 2:0. Zadecydowała końcówka 1 0

Ciekawy sparing został rozegrany na stadionie w Świdniku. Tamtejsza Avia podejmowała Hetmana Zamość, którego trenerem jest doskonale znany przy ul. Sportowej Jacek Ziarkowski. W lepszych humorach zawody kończyli gospodarze, którzy wygrali 2:0

Lublin: Skarpa i Górki bez ciepłej wody

Lublin: Skarpa i Górki bez ciepłej wody 18 0

Tysiące mieszkańców osiedli Skarpa i Górki będą przez trzy dni pozbawieni ciepłej wody w kranach.

Wyrzucił psa z auta i odjechał. Gdy wpadł, próbował się tłumaczyć

Wyrzucił psa z auta i odjechał. Gdy wpadł, próbował się tłumaczyć 19 2

Mężczyzna wyrzucił psa z auta i odjechał. Udało się go odnaleźć, bo całe zdarzenie widział inny kierowca.

Łęczna: 18-latka zdenerwowała dziewczyna, nietypowo odreagował

Łęczna: 18-latka zdenerwowała dziewczyna, nietypowo odreagował 1 2

18-latek po kłótni z dziewczyną uszkodził kilka samochodów. Teraz grozi mu do 5 lat więzienia

20. rocznica śmierci Zbigniewa Herberta. Uroczystości w lubelskim IPN
27 lipca 2018, 16:00

20. rocznica śmierci Zbigniewa Herberta. Uroczystości w lubelskim IPN 2 1

Co Gdzie Kiedy. W piątek, 27 lipca o godz. 16 w lubelskim oddziale Instytutu Pamięci Narodowej (ul. Wodopojna 2) odbędą się obchody upamiętniające 20. rocznicę śmierci Zbigniewa Herberta.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.