1. Kim jesteśmy?
Firma, która określi, kim jest, wykona pierwszy krok brandingu. Do wykreowania marki niezbędne jest wskazanie, kim są jej założyciele i pracownicy - pytanie zadaje się zarówno w przypadku, gdy kreuje się markę osobistą, jak i firmową lub produktu.
2. Co robimy?
Bez względu na to, czy firma zajmuje się produkcją, sprzedażą, czy też wykonywaniem usług, powinna jasno określić, jaki jest zakres jej działań. Choć dla pracowników i właścicieli jest to oczywiste, dla grupy docelowej może być nieco mgliste. Nie wystarczy powiedzieć, że sklep sprzedaje zdrową żywność - odbiorcy znacznie lepiej przyjmą informację o tym, że marka zajmuje się promowaniem zdrowych nawyków żywieniowych przez wprowadzanie na rynek artykułów BIO bez dodatku cukru i konserwantów.
3. Jaki jest nasz cel?
Branding jest bezpośrednio związany z określeniem celów istnienia marki. Oczywistym jest, że jednym z nich jest zarabianie pieniędzy, lecz konsumenci oczekują innych informacji. Przykładowo, celem wprowadzenia nowego rodzaju słodyczy na rynek, jest uzupełnienie oferty marki w produkty dostosowane do potrzeb osób, cierpiących na nietolerancję glutenu.
4. Kto jest naszym odbiorcą?
Jest to punkt wyjścia do stworzenia person, czyli przykładowych grup docelowych dla marki. Jasne określenie, kim są i co ich charakteryzuje, pozwala lepiej dostosować przekaz firmy do ich oczekiwań i potrzeb. Takie informacje są szczególnie przydatne na etapie projektowania landing page.
5. Jakie są nasze wartości?
Ekologia i zdrowie? A może luksus i komfort? Każda marka powinna określić, co jest dla niej najważniejsze i jakie wartości kierują nią, gdy tworzy nowe produkty lub usługi. Przykładowo, dla marki Avon najważniejsze są piękno i niezależność - firma oferuje kosmetyki do makijażu i codziennej pielęgnacji, realizując dzięki nim wartość piękna. Ponadto Avon wspiera niezależne kobiety w prowadzeniu własnego biznesu, oferując możliwość dołączenia do grona konsultantek.
6. Jakie emocje chcemy wywołać?
Kreator landing page pomoże dobrać odpowiedni przekaz reklamy do emocji, jakie chce wywoływać marka. Aby zrozumieć o co chodzi, wyobraź sobie, co czują odbiorcy, sięgając po Ferrero Rocher. Marka kojarzy się z luksusem - wystarczy spojrzeć na jej eleganckie opakowanie w postaci złotych papierków w papilotkach do pralinek.
7. Kim jest nasza konkurencja?
Zanim wykreuje się markę, powinno się zapoznać z konkurencją. Tylko w ten sposób uniknie się powielenia jej oferty i odszuka się niszę na rynku, którą można zająć.