Miasto chce wykorzystać swoje przygraniczne położenie do marketingu gospodarczego na Białorusi.
To sposób na to, by Biała Podlaska była bardziej konkurencyjna na tle innych przygranicznych miast coraz częściej odwiedzanych przez gości ze Wschodu.
- Nie ma co ukrywać, gospodarczy charakter naszego miasta determinuje handel. Dlatego właśnie na tym się skupimy. Przy okazji, chcemy zachęcić przedsiębiorców, by rozkręcali u nas biznes, m.in. w oparciu o białoruską klientelę - tłumaczy kierownik referatu.
Roczne działania marketingowe będą kosztowały ok. 300 tys. zł, z czego 225 tys. zł to dofinansowanie z RPO.
- W Białej Podlaskiej uruchomimy punkt informacyjny dla gości ze Wschodu. Już teraz wielu z nich szuka informacji np. w Urzędzie Miasta - dodaje Romanowski.
Kampanię promocyjną nowego systemu informacji gospodarczej miasto będzie prowadzić m.in. podczas targów w Brześciu i w Baranowiczach na Białorusi.
Oprócz Białej Podlaskiej dofinansowanie z RPO w ramach konkursu Lubelskiej Agencji Wspierania Przedsiębiorczości dostały także: Lublin, Międzyrzec Podlaski, Puławy, Dęblin, gmina Tyszowce, powiat kraśnicki, gmina Końskowola, gmina Zakrzówek oraz gmina Opole Lubelskie.