Blisko tysiąc porad udzieliła w ubiegłym roku mieszkańcom rzecznik konsumentów w Białej Podlaskiej.
To przede wszystkim pomoc prawna przy redagowaniu pism reklamacyjnych, odwołań, czy odstąpień od umów zawieranych na odległość. Ale zadania miejskiego rzecznika konsumentów nie skupiają się jedynie na udzielaniu porad konsumenckich, czy prowadzeniu mediacji z przedsiębiorcami. Jolanta Marczuk prowadzi również działania edukacyjne w tym zakresie, począwszy od najmłodszych po seniorów.
– W Białej Podlaskiej odbyło się pierwsze spotkanie w ramach kampanii edukacyjno-informacyjnej, prowadzonej przez Urząd Komunikacji Elektronicznej: „Mój Smartfon, Mój Mały Świat – Klikam z Głową”. Najmłodsi użytkownicy internetu mieli okazję dowiedzieć się o zagrożeniach, jakie niesie ze sobą korzystanie z sieci. Kampania jest nadal kontynuowana – mówi Jolanta Marczuk, rzecznik konsumentów.
Natomiast bialscy seniorzy mieli okazję uczestniczyć w spotkaniach z przedstawicielami lubelskiego Urzędu Komunikacji Elektronicznej pod hasłem „Sprawdzaj, co podpisujesz” oraz „Konsument na rynku usług telekomunikacyjnych”.
– Z uwagi na rosnące oczekiwania, godziny przyjęć zostały uelastycznione i wydłużone. Skuteczne rozwiązywanie spraw spornych to nie tylko uświadamianie o prawach konsumenta, wynikających z zawartych umów, lecz także podejmowanie mediacji i realne próby rozwiązania problemów konsumenckich – zaznacza Marczuk. – Jestem przekonana, że spotkania edukacyjne, prowadzone w mieście już dzisiaj przekładają się na indywidualną jakość życia każdego konsumenta – dodaje rzecznik.
Jolanta Marczuk przyjmuje w urzędzie miasta, w pokoju 21, od poniedziałku do piątku w godz. 9-15, a w środy 9:15 do 17. Można też skorzystać z e-maila: mrk@bialapodlaska.pl.