Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Chełm

30 września 2014 r.
11:30
Edytuj ten wpis

Przejechał pieszego, a potem go okradł i odjechał

111 30 A A

Młody kierowca bez prawa jazdy śmiertelnie potrącił pieszego. Zatrzymał się, zabrał telefon komórkowy ofiary i odjechał. Wiele wskazuje na to, że 21-latek odpowie tylko za prowadzenie auta bez uprawnień i kradzież aparatu.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
- Ludzie jeżdżą tutaj jak wariaci. Nie ma żadnych latarni, więc po zmroku niewiele widać - mówi Grzegorz Antoniak, brat 30-letniego Pawła, który w minioną środę zginął pod kołami audi. - Policyjne patrole się nie pojawiają. W takich warunkach łatwo o wypadek, ale kierowcy o tym nie myślą.

Do tragedii doszło w miejscowości Kozieniec na drodze Krasnystaw-Chełm, ok. godz. 23.00. Kierowca audi wyprzedzał inny samochód na prostej drodze. Wjechał w pieszego. Uderzenie okazało się śmiertelne. Za kierownicą osobówki siedział 21-letni mieszkaniec gminy Chełm. Po wypadku zatrzymał się, obejrzał samochód i zabrał telefon należący do ofiary.

- Aparat ukrył w skarpetce - mówi Janusz Wójtowicz, rzecznik lubelskiej policji. - Zakładaliśmy, że to jego telefon, który zamierzał przemycić do celi. Następnego dnia zgłosili się jednak krewni ofiary, informując o zaginięciu aparatu. Okazało się, że to ta sama komórka, którą znaleziono przy kierowcy.

Ukradł odruchowo

Nie wiadomo, dlaczego 21-latek zamiast zwrócić uwagę na poszkodowanego, zabrał jego telefon. Mężczyzna tłumaczył śledczym, że był w szoku. Aparat leżał na jezdni, więc zabrał go "odruchowo”.

Kierowca audi szybko odjechał z miejsca zdarzenia. Po kilkudziesięciu minutach wrócił. Został wtedy zatrzymany przez policjantów. Był trzeźwy. Noc spędził w celi. Rano śledczy zdecydowali, że może wyjść na wolność.

- Nie mamy nic, co przeczyłoby wersji wydarzeń przedstawionej przez kierowcę - mówi Zenon Bolesta, zastępca prokuratora rejonowego w Krasnymstawie. - Twierdzi, że to pieszy wtargnął na jezdnię. W świetle obecnych ustaleń nie ma wątpliwości, że to pieszy nie ustąpił pierwszeństwa pojazdowi.

60 km/h?

Śledczy sprawdzają teraz, czy 21-latek mógł uniknąć wypadku. Kierowca utrzymuje, że zobaczył człowieka podczas wyprzedzania, 15-20 metrów przed maską. Mężczyzna przechodził z lewej strony jezdni na prawą. Kierowca audi zaczął hamować, o czym świadczą ślady na drodze. Potwierdza to również kierowca wyprzedzanego samochodu. Audi uderzyło w 30-latka prawą stroną. Nie wiadomo dokładnie, z jaką prędkością jechał 21-latek. Kierujący wyprzedzanym samochodem twierdzi, że miał na liczniku ok. 60 km/h.

- Wszystkie okoliczności zbada biegły - dodaje Andrzej Stasieczek, szef krasnostawskiej prokuratury - Nie ulega jednak wątpliwości, że samochód był widoczny, za to kierowca mógł nie widzieć pieszego.

Jeśli okaże się, że winę za tragedię ponosi kierowca, grozić mu będzie do 12 lat więzienia. W przeciwnym razie 21-latek musi się liczyć tylko z karą za kradzież aparatu i prowadzenie auta bez uprawnień.
Czytaj więcej o:

Komentarze 30

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
czytelnik / 2 października 2014 o 10:51
0

Dokładnie, ten kierowca odpowie tylko za to za co jest winny-czyli kradzież,nieudzielenie pomocy itp chociaż to są czyny które robił były czynione nie świadomie,tylko wynikają z szoku -stanu w jakim był,nie jest winny śmierci ponieważ jak wiadomo to pieszy nie ustąpił pierwszeństwa i wszedł na ulicę nie zważając na jadące auto,a na dodatek był beż odblasków i oświetlenia -a powinien mieć bo przecież weszła nowa ustawa-Nowelizacja Prawa o Ruchu Drogowym dn. 31 sierpnia b.r. i istnieje już od miesiąca,iż poruszanie się bez odblasków,oświetlenia jest karalne.Od osądzania są przecież fachowcy-biegli,prokurator itp a nie ludzie którzy przeczytają większość bzdur z gazet i na takiej podst. osądzają i od razu chcą kary,ludzie.....przecież na jego miejscu to mógłby być inny kierowca....

Dokładnie, ten kierowca odpowie tylko za to za co jest winny-czyli kradzież,nieudzielenie pomocy itp chociaż to są czyny które robił były czynione nie świadomie,tylko wynikają z szoku -stanu w jakim był,nie jest winny śmierci ponieważ jak wiadomo to pieszy nie ustąpił pierwszeństwa i wszedł na ulicę nie zważając na jadące auto,a na dodatek był beż odblasków i oświetlenia -a powinien mieć bo przecież weszła nowa ustawa-Nowelizacja Prawa o Ruchu Drogowym dn. 31 sierpnia b.r. i istnieje już od miesiąca,iż poruszanie się bez odblasków,oświetl... rozwiń

Avatar
Natalka z 1c / 1 października 2014 o 19:39
0

bo to jest tak jak przejedziecie syna prokuratora to was oczywiście ujebią za ten czyn a jak prokurator przejedzie waszego syna to i tak was ujebią bo po co on tam wlazł. POlska to chory kraj szukam pracy za granicą i spier***am stąd nigdy nie wracając bo tu się nic nie zmieni . Pozdrawiam

Tusk też spier dala !!!  co się Qurwa dzieje w tym kraju ?? kto zostanie ??

Avatar
cvs / 1 października 2014 o 18:54
0

bo to jest tak jak przejedziecie syna prokuratora to was oczywiście ujebią za ten czyn a jak prokurator przejedzie waszego syna to i tak was ujebią bo po co on tam wlazł. POlska to chory kraj szukam pracy za granicą i spier***am stąd nigdy nie wracając bo tu się nic nie zmieni . Pozdrawiam

Swieta racja, bardzo trafnie ujales sytuacje.

Avatar
alek / 1 października 2014 o 13:00
0

To kto w końcu prowadził auto: mamusia czy synuś przywieziony po pół godzinie? Co zeznaje świadek czyli kierowca wyprzedzany? Bo jakoś niewyraźnie piszą. Mataczą?Bo kazda gazeta pisze na pods.

Bo każda gazeta pisze na podst.domysłów, wypowiedzi innych, a nie ma sprawdzonych i potwierdzonych  informacji,doskonałym przykładem jest to iż dziennikarz z Super Tygodnia wymysłił sobie tytuł z mamusią, iż kierowca uciekł do niej, że wróciła z nim, że próbowała wziąść winę na siebie, a jak wiadomo że tam żadnej mamusi nie było, ani takich sytuacji związanych z mamusią.W protokole zdarzenia chyba są dane osoby która tam się pojawiła i czy to jest mamusia,i nie ma takiej sytuacji że winę chciała wżiąść na siebie??? Żenada!!!!!!! i teraz większość twierdzi żę tak było,ale nie jest to ważne, niech sobie trąbią liczą się fakty realne,że taka sytuacja nie miała miejsca.

Bo każda gazeta pisze na podst.domysłów, wypowiedzi innych, a nie ma sprawdzonych i potwierdzonych  informacji,doskonałym przykładem jest to iż dziennikarz z Super Tygodnia wymysłił sobie tytuł z mamusią, iż kierowca uciekł do niej, że wróciła z nim, że próbowała wziąść winę na siebie, a jak wiadomo że tam żadnej mamusi nie było, ani takich sytuacji związanych z mamusią.W protokole zdarzenia chyba są dane osoby która tam się pojawiła i czy to jest mamusia,i nie ma takiej sytuacji że winę chciała wżiąść na siebie??? Żena... rozwiń

Avatar
gossc / 1 października 2014 o 12:46
0

idioto jeden z drugim, trzecim. Ten 21 latek może odpowiedzieć tylko za nieudzielenie ponocy, jazdę bez uprawnień i kradzież, bo tylko tego jest winny. A winnym spowodowania wypadku jest pieszy-samobójca, który wtargnął bezpośrednio przed jadący samochód, a do tego był nieoświetlony, bez żadnych odblasków. Tyle, że winnego wypadku wyniesiono już nogami do przodu.

Dokładnie ,ludzie!!! dlaczego osądzacie kierowcę i żądacie kary dla niego jak to nie była jego wina, wiadomo już iż biegły ustalił iż to wina pieszego bo był pod wpływem i wtargnął nagle na jezdnię bez odblasków,w miejscu nieoświetlonym,a skutkiem zderzenia auta i człowieka,zazwyczaj w taki sposób się kończy,gdyż auto to nie rower .... kierowca zapewne był w niezłym  szoku,na to wygląda i w takiej sytuacji przecież robi się różne rzeczy,przecież to logiczne,sam przecież o włos nie zginał bo próbował go jakoś ominąć i wjechał w drzewo,..

Dokładnie ,ludzie!!! dlaczego osądzacie kierowcę i żądacie kary dla niego jak to nie była jego wina, wiadomo już iż biegły ustalił iż to wina pieszego bo był pod wpływem i wtargnął nagle na jezdnię bez odblasków,w miejscu nieoświetlonym,a skutkiem zderzenia auta i człowieka,zazwyczaj w taki sposób się kończy,gdyż auto to nie rower .... kierowca zapewne był w niezłym  szoku,na to wygląda i w takiej sytuacji przecież robi się różne rzeczy,przecież to logiczne,sam przecież o włos nie zginał bo próbował go jakoś ominąć i wj... rozwiń

Avatar
to to / 1 października 2014 o 07:52
0

Do "mecenas" Człowieku mamy 25 lat rzekomej "wolności" o jakich ty komuchach i konfidentach pie..rzysz...? Nawet jego matka niewiele pamięta z socjalizmu...  Chamstwo i gumofilce to się dopiero rozplęgło po tzw transformacji gdzie byle cwaniaczek dorobił się na przekrętach a dziś wielki szanowany "mecenas" biznesu! Jak długo można zasłaniać dno moralne czymś co się skończyło dawno temu?

Gdzie ty masz tą wolność BARANI ŁBIE ??? Wszędzie POdsłuchy, pełny monitoring,inwigilacja,szpiclowanie,łapanki na drogach,tego już nigdzie na świecie nie ma !!! a gdzie tu mówić dopiero o demokracji czy o jakiejkolwiek wolności słowa !!  spróbuj coś na żyda dzisiaj POwiedzieć a dowiesz się prawdy o tym komunistyczno-konfidenckim,zbrodniczym  systemie jaki to czerwone ,komunistyczne bydło dzisiaj prezentuje.

Gdzie ty masz tą wolność BARANI ŁBIE ??? Wszędzie POdsłuchy, pełny monitoring,inwigilacja,szpiclowanie,łapanki na drogach,tego już nigdzie na świecie nie ma !!! a gdzie tu mówić dopiero o demokracji czy o jakiejkolwiek wolności słowa !!  spróbuj coś na żyda dzisiaj POwiedzieć a dowiesz się prawdy o tym komunistyczno-konfidenckim,zbrodniczym  systemie jaki to czerwone ,komunistyczne bydło dzisiaj prezentuje.

rozwiń
Avatar
Ewa / 1 października 2014 o 07:48
0

To kto w końcu prowadził auto: mamusia czy synuś przywieziony po pół godzinie? Co zeznaje świadek czyli kierowca wyprzedzany? Bo jakoś niewyraźnie piszą. Mataczą?

Avatar
Gość / 30 września 2014 o 21:21
0

A może poza tym, że mu zaje***ał telefon to i zdjął z nieboszczyka koszulkę odblaskową. O tym nikt nie pomyślał...

Avatar
radek / 30 września 2014 o 21:08
0

No i bardzo dobrze!

W ten sposób ojczyzna oczyści się z różnych mętów i półgłówków o bolszewickiej mentalności!


No i bardzo dobrze!

W ten sposób ojczyzna oczyści się z różnych mętów i półgłówków o bolszewickiej mentalności!

sam jestes bolszewik je***y

Avatar
młot na głupoli / 30 września 2014 o 20:47
0

Do "mecenas" Człowieku mamy 25 lat rzekomej "wolności" o jakich ty komuchach i konfidentach pie..rzysz...? Nawet jego matka niewiele pamięta z socjalizmu...  Chamstwo i gumofilce to się dopiero rozplęgło po tzw transformacji gdzie byle cwaniaczek dorobił się na przekrętach a dziś wielki szanowany "mecenas" biznesu! Jak długo można zasłaniać dno moralne czymś co się skończyło dawno temu?

Dobrze powiedziane!

Nic dodać - nic ująć!

Dobrze powiedziane!

Nic dodać - nic ująć!

rozwiń
Avatar
czytelnik / 2 października 2014 o 10:51
0

Dokładnie, ten kierowca odpowie tylko za to za co jest winny-czyli kradzież,nieudzielenie pomocy itp chociaż to są czyny które robił były czynione nie świadomie,tylko wynikają z szoku -stanu w jakim był,nie jest winny śmierci ponieważ jak wiadomo to pieszy nie ustąpił pierwszeństwa i wszedł na ulicę nie zważając na jadące auto,a na dodatek był beż odblasków i oświetlenia -a powinien mieć bo przecież weszła nowa ustawa-Nowelizacja Prawa o Ruchu Drogowym dn. 31 sierpnia b.r. i istnieje już od miesiąca,iż poruszanie się bez odblasków,oświetlenia jest karalne.Od osądzania są przecież fachowcy-biegli,prokurator itp a nie ludzie którzy przeczytają większość bzdur z gazet i na takiej podst. osądzają i od razu chcą kary,ludzie.....przecież na jego miejscu to mógłby być inny kierowca....

Dokładnie, ten kierowca odpowie tylko za to za co jest winny-czyli kradzież,nieudzielenie pomocy itp chociaż to są czyny które robił były czynione nie świadomie,tylko wynikają z szoku -stanu w jakim był,nie jest winny śmierci ponieważ jak wiadomo to pieszy nie ustąpił pierwszeństwa i wszedł na ulicę nie zważając na jadące auto,a na dodatek był beż odblasków i oświetlenia -a powinien mieć bo przecież weszła nowa ustawa-Nowelizacja Prawa o Ruchu Drogowym dn. 31 sierpnia b.r. i istnieje już od miesiąca,iż poruszanie się bez odblasków,oświetl... rozwiń

Avatar
Natalka z 1c / 1 października 2014 o 19:39
0

bo to jest tak jak przejedziecie syna prokuratora to was oczywiście ujebią za ten czyn a jak prokurator przejedzie waszego syna to i tak was ujebią bo po co on tam wlazł. POlska to chory kraj szukam pracy za granicą i spier***am stąd nigdy nie wracając bo tu się nic nie zmieni . Pozdrawiam

Tusk też spier dala !!!  co się Qurwa dzieje w tym kraju ?? kto zostanie ??

Avatar
cvs / 1 października 2014 o 18:54
0

bo to jest tak jak przejedziecie syna prokuratora to was oczywiście ujebią za ten czyn a jak prokurator przejedzie waszego syna to i tak was ujebią bo po co on tam wlazł. POlska to chory kraj szukam pracy za granicą i spier***am stąd nigdy nie wracając bo tu się nic nie zmieni . Pozdrawiam

Swieta racja, bardzo trafnie ujales sytuacje.

Avatar
alek / 1 października 2014 o 13:00
0

To kto w końcu prowadził auto: mamusia czy synuś przywieziony po pół godzinie? Co zeznaje świadek czyli kierowca wyprzedzany? Bo jakoś niewyraźnie piszą. Mataczą?Bo kazda gazeta pisze na pods.

Bo każda gazeta pisze na podst.domysłów, wypowiedzi innych, a nie ma sprawdzonych i potwierdzonych  informacji,doskonałym przykładem jest to iż dziennikarz z Super Tygodnia wymysłił sobie tytuł z mamusią, iż kierowca uciekł do niej, że wróciła z nim, że próbowała wziąść winę na siebie, a jak wiadomo że tam żadnej mamusi nie było, ani takich sytuacji związanych z mamusią.W protokole zdarzenia chyba są dane osoby która tam się pojawiła i czy to jest mamusia,i nie ma takiej sytuacji że winę chciała wżiąść na siebie??? Żenada!!!!!!! i teraz większość twierdzi żę tak było,ale nie jest to ważne, niech sobie trąbią liczą się fakty realne,że taka sytuacja nie miała miejsca.

Bo każda gazeta pisze na podst.domysłów, wypowiedzi innych, a nie ma sprawdzonych i potwierdzonych  informacji,doskonałym przykładem jest to iż dziennikarz z Super Tygodnia wymysłił sobie tytuł z mamusią, iż kierowca uciekł do niej, że wróciła z nim, że próbowała wziąść winę na siebie, a jak wiadomo że tam żadnej mamusi nie było, ani takich sytuacji związanych z mamusią.W protokole zdarzenia chyba są dane osoby która tam się pojawiła i czy to jest mamusia,i nie ma takiej sytuacji że winę chciała wżiąść na siebie??? Żena... rozwiń

Avatar
gossc / 1 października 2014 o 12:46
0

idioto jeden z drugim, trzecim. Ten 21 latek może odpowiedzieć tylko za nieudzielenie ponocy, jazdę bez uprawnień i kradzież, bo tylko tego jest winny. A winnym spowodowania wypadku jest pieszy-samobójca, który wtargnął bezpośrednio przed jadący samochód, a do tego był nieoświetlony, bez żadnych odblasków. Tyle, że winnego wypadku wyniesiono już nogami do przodu.

Dokładnie ,ludzie!!! dlaczego osądzacie kierowcę i żądacie kary dla niego jak to nie była jego wina, wiadomo już iż biegły ustalił iż to wina pieszego bo był pod wpływem i wtargnął nagle na jezdnię bez odblasków,w miejscu nieoświetlonym,a skutkiem zderzenia auta i człowieka,zazwyczaj w taki sposób się kończy,gdyż auto to nie rower .... kierowca zapewne był w niezłym  szoku,na to wygląda i w takiej sytuacji przecież robi się różne rzeczy,przecież to logiczne,sam przecież o włos nie zginał bo próbował go jakoś ominąć i wjechał w drzewo,..

Dokładnie ,ludzie!!! dlaczego osądzacie kierowcę i żądacie kary dla niego jak to nie była jego wina, wiadomo już iż biegły ustalił iż to wina pieszego bo był pod wpływem i wtargnął nagle na jezdnię bez odblasków,w miejscu nieoświetlonym,a skutkiem zderzenia auta i człowieka,zazwyczaj w taki sposób się kończy,gdyż auto to nie rower .... kierowca zapewne był w niezłym  szoku,na to wygląda i w takiej sytuacji przecież robi się różne rzeczy,przecież to logiczne,sam przecież o włos nie zginał bo próbował go jakoś ominąć i wj... rozwiń

Avatar
to to / 1 października 2014 o 07:52
0

Do "mecenas" Człowieku mamy 25 lat rzekomej "wolności" o jakich ty komuchach i konfidentach pie..rzysz...? Nawet jego matka niewiele pamięta z socjalizmu...  Chamstwo i gumofilce to się dopiero rozplęgło po tzw transformacji gdzie byle cwaniaczek dorobił się na przekrętach a dziś wielki szanowany "mecenas" biznesu! Jak długo można zasłaniać dno moralne czymś co się skończyło dawno temu?

Gdzie ty masz tą wolność BARANI ŁBIE ??? Wszędzie POdsłuchy, pełny monitoring,inwigilacja,szpiclowanie,łapanki na drogach,tego już nigdzie na świecie nie ma !!! a gdzie tu mówić dopiero o demokracji czy o jakiejkolwiek wolności słowa !!  spróbuj coś na żyda dzisiaj POwiedzieć a dowiesz się prawdy o tym komunistyczno-konfidenckim,zbrodniczym  systemie jaki to czerwone ,komunistyczne bydło dzisiaj prezentuje.

Gdzie ty masz tą wolność BARANI ŁBIE ??? Wszędzie POdsłuchy, pełny monitoring,inwigilacja,szpiclowanie,łapanki na drogach,tego już nigdzie na świecie nie ma !!! a gdzie tu mówić dopiero o demokracji czy o jakiejkolwiek wolności słowa !!  spróbuj coś na żyda dzisiaj POwiedzieć a dowiesz się prawdy o tym komunistyczno-konfidenckim,zbrodniczym  systemie jaki to czerwone ,komunistyczne bydło dzisiaj prezentuje.

rozwiń
Avatar
Ewa / 1 października 2014 o 07:48
0

To kto w końcu prowadził auto: mamusia czy synuś przywieziony po pół godzinie? Co zeznaje świadek czyli kierowca wyprzedzany? Bo jakoś niewyraźnie piszą. Mataczą?

Avatar
Gość / 30 września 2014 o 21:21
0

A może poza tym, że mu zaje***ał telefon to i zdjął z nieboszczyka koszulkę odblaskową. O tym nikt nie pomyślał...

Avatar
radek / 30 września 2014 o 21:08
0

No i bardzo dobrze!

W ten sposób ojczyzna oczyści się z różnych mętów i półgłówków o bolszewickiej mentalności!


No i bardzo dobrze!

W ten sposób ojczyzna oczyści się z różnych mętów i półgłówków o bolszewickiej mentalności!

sam jestes bolszewik je***y

Avatar
młot na głupoli / 30 września 2014 o 20:47
0

Do "mecenas" Człowieku mamy 25 lat rzekomej "wolności" o jakich ty komuchach i konfidentach pie..rzysz...? Nawet jego matka niewiele pamięta z socjalizmu...  Chamstwo i gumofilce to się dopiero rozplęgło po tzw transformacji gdzie byle cwaniaczek dorobił się na przekrętach a dziś wielki szanowany "mecenas" biznesu! Jak długo można zasłaniać dno moralne czymś co się skończyło dawno temu?

Dobrze powiedziane!

Nic dodać - nic ująć!

Dobrze powiedziane!

Nic dodać - nic ująć!

rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 30

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Powiększą swoją siedzibę w Lublinie i ruszają na podbój Indii

Powiększą swoją siedzibę w Lublinie i ruszają na podbój Indii 0 0

Billennium, lider branży IT, który rozbudowuje swoją lubelską siedzibę rozpoczął ekspansję na rynek indyjski.

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 19 lipca 2018 r.

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 19 lipca 2018 r. 0 0

Lekkoatletyczni Mistrzowie Lublina w Centrum Historii Sportu [zdjęcia]
galeria

Lekkoatletyczni Mistrzowie Lublina w Centrum Historii Sportu [zdjęcia] 1 0

Wernisaż wystawy "Lekkoatletyczni Mistrzowie Lublina" odbył się w środę w Centrum Historii Sportu w Lublinie.

Lubelskie wojsko sprzedaje stary sprzęt. Co można kupić? [zdjęcia]
galeria

Lubelskie wojsko sprzedaje stary sprzęt. Co można kupić? [zdjęcia] 27 4

Tarpany, ciężarówki star z chłodniami i inne wojskowe skarby czekają na chętnych w ostatnim w te wakacje przetargu Agencji Mienia Wojskowego, która zarabia w ten sposób na modernizację polskiej armii.

Pan Janusz jedzie dla Bianki. Spotyka życzliwych ludzi

Pan Janusz jedzie dla Bianki. Spotyka życzliwych ludzi 0 2

Janusz Kobyłka jedzie dookoła Polski dla chorej Bianki. W trasę wyruszył z Lubartowa 30 czerwca. Wczoraj był już Lubuskiem. Do domu wróci w połowie sierpnia

Historyczne odkrycie przed Bramą Krakowską w Lublinie. Jak będzie wyglądać "okno czasu"?
galeria
film

Historyczne odkrycie przed Bramą Krakowską w Lublinie. Jak będzie wyglądać "okno czasu"? 27 12

Przed Bramą Krakowską zaczęły się prace przy zabezpieczaniu studni odkrytej podczas wymiany nawierzchni pl. Łokietka. Betonowy krąg ma wzmocnić konstrukcję i umożliwić późniejsze zamontowanie „okna czasu”, przez które zajrzymy w 22-metrową otchłań. Już w czwartek możemy poznać szczegóły tej nowej atrakcji.

"Zdrowych świń nie powinno się wybijać". Wyrok na zwierzęta odroczony

"Zdrowych świń nie powinno się wybijać". Wyrok na zwierzęta odroczony 12 10

Po wtorkowej blokadzie rolników, inspekcja weterynaryjna wstrzymała akcję wybijania świń w miejscowości Dawidy (gm. Jabłoń).

Są już bilety na Festiwal Filmu i Sztuki Dwa Brzegi 2018

Są już bilety na Festiwal Filmu i Sztuki Dwa Brzegi 2018 1 0

Co Gdzie Kiedy. Można już kupić bilety na wydarzenia 12. Festiwalu Filmu i Sztuki Dwa Brzegi, który zaczyna się 28 lipca.

Po kontroli w Lubelskiem: Margaryna zamiast masła, a żółty ser wcale nie był serem

Po kontroli w Lubelskiem: Margaryna zamiast masła, a żółty ser wcale nie był serem 37 16

Z białego sera ciekła granatowa serwatka, obiecywane przez jadłospis masło leżało w magazynie, a na talerzach lądowała margaryna, zaś żółty ser wcale nie był serem. Na takie ciekawostki natknęli się kontrolerzy w firmach dostarczających posiłki m.in. do szkół, przedszkoli, żłobków oraz szpitala.

Wisła Puławy pokonała w sparingu Chełmiankę 2:1

Wisła Puławy pokonała w sparingu Chełmiankę 2:1 12 0

Wisła Puławy wygrała w środę z Chełmianką 2:1. W sobotę podopieczni Jacka Magnuszewskiego zagrają w Kozienicach z tamtejszą Energią. Mecz rozpocznie się o godz. 11

Właściciel Stokrotek wygrywa z fiskusem. Emperia nie musi płacić 200 mln zł podatku

Właściciel Stokrotek wygrywa z fiskusem. Emperia nie musi płacić 200 mln zł podatku 21 7

Emperia, czyli właściciel ogólnopolskiej sieci supermarketów Stokrotka, nie musi płacić około 200 milionów złotych podatku – uznał we wtorek Wojewódzki Sądu Administracyjny w Warszawie i uchylił decyzję Dyrektora Izby Administracji Skarbowej.

Avia zremisowała w sparingu z KSZO. Powrót Mateusza Jarzynki?

Avia zremisowała w sparingu z KSZO. Powrót Mateusza Jarzynki? 3 0

Piłkarze ze Świdnika mają za sobą mecz kontrolny z kolejnym mocnym rywalem. W sobotę przegrali z Radomiakiem 0:2, a w środę zremisowali bezbramkowo z KSZO Ostrowiec Świętokrzyski

Urszula Dudziak w Filharmonii Lubelskiej
9 września 2018, 19:00

Urszula Dudziak w Filharmonii Lubelskiej 3 0

Co Gdzie Kiedy. 9 września o godz. 19 w Filharmonii Lubelskiej (ul. Curie-Skłodowskiej 5) wystąpi legenda polskiej sceny muzycznej - Urszula Dudziak. Artystka wystąpi z koncertem pt. Wyśpiewam wam więcej.

Została Miss Lubelszczyzny Nastolatek. Pracowała już w Mediolanie i Paryżu [zdjęcia]
galeria

Została Miss Lubelszczyzny Nastolatek. Pracowała już w Mediolanie i Paryżu [zdjęcia] 16 5

Karolina Wojtiuk, która została pierwszą wicemiss Lubelszczyzny 2018, będzie reprezentować nasze województwo podczas gali finałowej Miss Polski 2018. Impreza odbędzie się w grudniu w Krynicy Zdroju.

Przy ośrodku dla cudzoziemców w Białej Podlaskiej powstanie punkt przedszkolny

Przy ośrodku dla cudzoziemców w Białej Podlaskiej powstanie punkt przedszkolny 0 1

Przy ośrodku dla cudzoziemców w Białej Podlaskiej powstanie punkt przedszkolny. Władze miasta udzieliły już pozwolenia na budowę.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.