Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Chełm

7 lutego 2008 r.
16:50
Edytuj ten wpis

Radni razem rządzić nie chcą

0 11 A A

Wczoraj Agata Fisz, prezydent miasta, jej zastępca Józef Górny oraz radni PSL, klubu "Postaw na Chełm” oraz "Rozwój i Demokracja” podpisali

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
międzyklubowe porozumienie programowe. Pod dokumentem zabrakło podpisów radnych "Razem dla Chełma”, którzy przeszli do klubu PO.

Swojego podpisu nie złożył także Zbigniew Bajko z "Razem dla Chełma”, który współuczestniczył w redakcji porozumienia i prezentowanego w nim programu wyborczego.

- Nadzieję na jego podpisanie straciłem 31 stycznia - mówi Bajko. Do tej pory tak on, jak i trójka jego partnerów z rady przestali być stroną w tych planach. Radni Małgorzata Derlak, Mariusz Cios i Marek Zbarachewicz opuścili swojego lidera i przeszli do Klubu Radnych PO.

- Od roku rozmawialiśmy o przyłączeniu się do Platformy - mówi Bajko. - W końcu moi koledzy to zrobili. Ja się jeszcze nie zdecydowałem.
Decyzję o przejściu podjął m.in. Marek Zbarachewicz. - Od początku miałem wątpliwości związane z podpisaniem deklaracji - mówi. - Myślę, że za mało ze sobą rozmawialiśmy. W przypadku niektórych osób, ich intencje nie były dla mnie jasne. Straciłem wiarę, że porozumienie się uda.

Deklaracja woli współpracy podpisana została ostatniego dnia grudnia. Sygnatariusze dali sobie miesiąc, aby dojrzeć do podpisania porozumienia ze wszystkimi tego konsekwencjami. Stawką było utworzenie większościowej koalicji w radzie. Kiedy 31 stycznia termin upłynął, Fisz i Stanisław Mościcki, przewodniczący Rady Miasta z klubu "Rozwój i Demokracja” powiedzieli, że potrzeba im jeszcze kilku dodatkowych dni. Zdaniem prezydent, program wyborczy wymagał kosmetycznych poprawek, a do tego trzeba było uzgodnić, kto ten program będzie z nią realizował.

Teraz jest już wszystko jasne. Większościowej koalicji nie będzie. Kosztem "Razem dla Chełma” opozycyjny wobec Fisz Klub Radnych PO urósł do siedmiu osób. Niezmiennie w opozycji pozostaje też Klub Radnych PiS. To razem 12 radnych. Tymczasem prezydent może liczyć teraz na czterech radnych z lewicowego Klubu Radnych "Postaw na Chełm”, czterech z klubu "Rozwój i Demokracja” i dwóch z PSL.
- Wciąż wierzę, że uda nam się wypracować w radzie układ odporny na polityczne animozje, interesy i roszczenia - mówi Mościcki. - Przecież wszystkim nam zależy na dobru miasta. Bez względu na dzielące nas różnice właśnie to powinno nas łączyć.

Lada dzień Mościcki obejmie stanowisko drugiego wiceprezydenta Chełma. Będzie to jak na razie jedyny efekt podpisanego w obecności dziennikarzy porozumienia.

Komentarze 11

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
~azjata~ / 28 lutego 2008 o 09:42
0
~chełmianin~ napisał:
Sabino chyba nie znasz podstawowych zasad działania samorządu. Szwed jako dyr. i tak by został zwolniony ponieważ piastował wysokie stanowisko w urzędzie opozycyjnej parti wzgledem Pani prezydent, a tak nazwany obrońca zwierząd (chyba o Kisiela chodzi) musiał zrezygnować z pracy w urzędzie bo taki obowiązek ustawa na niego nakłada. dalsza cześć Twojej wypowiedzi dotycząca knować i Pana bajki jest dosyć inracjonalna i nie podejmuję sie jej komentarza


drogi chelmianinie czy na pewno Szwed musial odejsc (nie mial naciskow z miasta jedynie ze swojej parti, niestety taka jest prawda)?? oczywiscie co do reszty to masz racje


drogi chelmianinie czy na pewno Szwed musial odejsc (nie mial naciskow z miasta jedynie ze swojej parti, niestety taka jest prawda)?? oczywiscie co do reszty to masz racje rozwiń
Avatar
~chełmianin~ / 24 lutego 2008 o 12:22
0
Sabino chyba nie znasz podstawowych zasad działania samorządu. Szwed jako dyr. i tak by został zwolniony ponieważ piastował wysokie stanowisko w urzędzie opozycyjnej parti wzgledem Pani prezydent, a tak nazwany obrońca zwierząd (chyba o Kisiela chodzi) musiał zrezygnować z pracy w urzędzie bo taki obowiązek ustawa na niego nakłada. dalsza cześć Twojej wypowiedzi dotycząca knować i Pana bajki jest dosyć inracjonalna i nie podejmuję sie jej komentarza
Avatar
~chełmianin~ / 24 lutego 2008 o 12:18
0
Sabina napisał:
Ja to pamiętam, że jak te z PiS-u weszli do rady to chyba kazali swoim członkom zwolnić posady u Prezydentki ( ten obrońca zwierząt i Szwed) to było honorowe. I co po tym jak teraz szykują sie jakieś zmiany w tej radzie nikt nikomu nic nie mówi po kątach szepczą a mieszkańcy nic nie wiedzą. Urzednicy tylko motają jak to wkręcić do rad osiedli swoich by mieli potem pozytywne opinie do swojej polityki. Młodzi jesteśmy ale znamy to, drugi raz na młodych nie liczcie postawimy na tych co nie skaczą z kwiatka na kwiatek, nie obiecuja internetu. Przyglądamy sie tym pisowcom to znani w Chełmie ludzie nie wyglądają na takich co sie zeszmacą. A co to za Bajko to jakiś adwokat czy poseł tak o nim piszą (niech ktoś mi napisze co on w tej chwili robi kim jest).
Sabina
rozwiń
Avatar
Sabina / 19 lutego 2008 o 21:05
0
gość napisał:
Platforma uznała, że nie opłaca jej się formalna koalicja z lewicą w kontekście kolejnych wyborów samorządowych. I to prawda .PIS w opozycji było jest i będzie .Posiedzeniaa rady i komisji są otwarte dla wszystkich ,trzeba przyjść i zobaczyć co mówią i jak głosują radni PIS, a nie ich opluwać.Z całą pewnościa wszystkich projektów nie popieraja , nawet czasami choć bardzo rzadko napisze o tym platformerska gazeta NowyTydzień Chełmski , bo tylko według niej jedyną opozycją w radzie jest PO.ale sam piszesz o cichych układzikach więc co to za opozycją? Platforma po po numerze który wyciął im BAJKO tzn. chciał formalnej koalicji z lewicą,odcięło sie od niego i zaczęło mówić głosem PIS ,że wszystkie inicjatywy dobre dla miasta bedą popierać , BO PRAWDZIWĄ I ODPOWIEDZIALNA OPZYCJĄ JEST WŁAŚNIE PIS, A PO jak zwykle kręci, kręci, kręci i mysli,że naród głupi i wszystkie ich głupi gadania kupi.J
jak to możliwe ,że np. pani SOKÓŁ z PO, NADAL JEST DYREKTOREM , skoro PO jest w opozycji?dlatego,że lewica dogadała się z PO i ja trzymają ,w zamian popierajac jakieś uchwały , nie wszystkie,żeby nie być osądzonym od czci i wiary, taka taktyczna zagrywka pod publuczkę, a nóż znów lud to kupi.


Ja to pamiętam, że jak te z PiS-u weszli do rady to chyba kazali swoim członkom zwolnić posady u Prezydentki ( ten obrońca zwierząt i Szwed) to było honorowe. I co po tym jak teraz szykują sie jakieś zmiany w tej radzie nikt nikomu nic nie mówi po kątach szepczą a mieszkańcy nic nie wiedzą. Urzednicy tylko motają jak to wkręcić do rad osiedli swoich by mieli potem pozytywne opinie do swojej polityki. Młodzi jesteśmy ale znamy to, drugi raz na młodych nie liczcie postawimy na tych co nie skaczą z kwiatka na kwiatek, nie obiecuja internetu. Przyglądamy sie tym pisowcom to znani w Chełmie ludzie nie wyglądają na takich co sie zeszmacą. A co to za Bajko to jakiś adwokat czy poseł tak o nim piszą (niech ktoś mi napisze co on w tej chwili robi kim jest).
Sabina


Ja to pamiętam, że jak te z PiS-u weszli do rady to chyba kazali swoim członkom zwolnić posady u Prezydentki ( ten obrońca zwierząt i Szwed) to było honorowe. I co po tym jak teraz szykują sie jakieś zmiany w tej radzie nikt nikomu nic nie mówi po kątach szepczą a mieszkańcy nic nie wiedzą. Urzednicy tylko motają jak to wkręcić do rad osiedli swoich by mieli potem pozytywne opinie do swojej polityki. Młodzi jesteśmy ale znamy to, drugi raz na młodych nie liczcie postawimy na tych co nie skaczą z kwiatka na kwiatek... rozwiń
Avatar
gość / 19 lutego 2008 o 08:31
0
chart napisał:
PiS w opozycji? No bez żartów - co to za opozycja, która popiera wszystkie projekty pani prezydent, a w radzie zajmuje się zwalczaniem... prawdziwej opozycji? Z kolei Razem dla Chełma to tylko inna twarz PO, ruchy między tymi klubami nie mają większego znaczenia, skoro i tak dmą w jedną trąbkę. Po prostu Platforma uznała, że nie opłaca jej się formalna koalicja z lewicą w kontekście kolejnych wyborów samorządowych. W PO nie ma też już takiego parcia na posady miejskie. Mogą już sobie zabezpieczać lepsze w administracji państwowej i wojewódzkiej. Zamiast deklaracji z fanfarami lepsze są więc ciche układziki, a że przy okazji po raz kolejny Mościcki okazał się mieć więcej szczęścia niż rozumu - to to już jest taki fuks tego zawodnika.



Platforma uznała, że nie opłaca jej się formalna koalicja z lewicą w kontekście kolejnych wyborów samorządowych. I to prawda .PIS w opozycji było jest i będzie .Posiedzeniaa rady i komisji są otwarte dla wszystkich ,trzeba przyjść i zobaczyć co mówią i jak głosują radni PIS, a nie ich opluwać.Z całą pewnościa wszystkich projektów nie popieraja , nawet czasami choć bardzo rzadko napisze o tym platformerska gazeta NowyTydzień Chełmski , bo tylko według niej jedyną opozycją w radzie jest PO.ale sam piszesz o cichych układzikach więc co to za opozycją? Platforma po po numerze który wyciął im BAJKO tzn. chciał formalnej koalicji z lewicą,odcięło sie od niego i zaczęło mówić głosem PIS ,że wszystkie inicjatywy dobre dla miasta bedą popierać , BO PRAWDZIWĄ I ODPOWIEDZIALNA OPZYCJĄ JEST WŁAŚNIE PIS, A PO jak zwykle kręci, kręci, kręci i mysli,że naród głupi i wszystkie ich głupi gadania kupi.J
jak to możliwe ,że np. pani SOKÓŁ z PO, NADAL JEST DYREKTOREM , skoro PO jest w opozycji?dlatego,że lewica dogadała się z PO i ja trzymają ,w zamian popierajac jakieś uchwały , nie wszystkie,żeby nie być osądzonym od czci i wiary, taka taktyczna zagrywka pod publuczkę, a nóż znów lud to kupi.



Platforma uznała, że nie opłaca jej się formalna koalicja z lewicą w kontekście kolejnych wyborów samorządowych. I to prawda .PIS w opozycji było jest i będzie .Posiedzeniaa rady i komisji są otwarte dla wszystkich ,trzeba przyjść i zobaczyć co mówią i jak głosują radni PIS, a nie ich opluwać.Z całą pewnościa wszystkich projektów nie popieraja , nawet czasami choć bardzo rzadko napisze o tym platformerska gazeta NowyTydzień Chełmski , bo tylko według niej jedyną opozycją w radzie jest PO.ale sam piszesz ... rozwiń
Avatar
Mamba / 13 lutego 2008 o 18:14
0
Bywajac w Chelmie czuje sie jakbym sie cofnal o jakies 30-35 lat wstecz.
Syf totalny a do tego tak jak i w innych miastach Polski straszne chamstwo i szpan.
Ludzie zatracaja podstawowe wartosci.
MTV dyktuje mlodziezy jak sie maja ubierac. Im bardziej opalona laska noszaca 10cm tipsy
na paluchach obwieszoncyh tania bizuteria tym lepiej.
Tzw. politycy a raczej politykierzy maja tyle pojecia na temat rzadzenia miastem co ja na temat budowy silnikow okretowych
Ostatnio bardzo modne staje sie rzadzenie rodzinne.
Avatar
Lepricon / 9 lutego 2008 o 17:46
0
ludzie spieprzajcie z PiS-u poki jeszcze mozna zachowac twarz
Ja wiem ze trudno jest oderwac sie od stolka, ale honor wazniejszy (o ile w ogole wiecie co to jest HONOR)
Kaczory to psychopaci bez honoru, posluchajcie co na temat ich zachowania, ruchow itp. mowia znani psycholodzy
Avatar
Polo / 9 lutego 2008 o 15:30
0
Mieszkając od wielu już lat daleko od miejsca moich narodzin z zainteresowaniem "wchodzę" na strony WWW. traktujące o Chełmie.
Nie wiem jakie zmiany w mieście nastąpiły i mam na myśli zmiany w zabudowie, infrastrukturze i temu podobne.
Zauważam jednak, ze mentalnie mieścinka nadal dobrze się ma we wczesnych latach siedemdziesiątych ubiegłego wieku.
Z zainteresowaniem wychwyciłem w tekście nazwisko jednego z decydentów samorządowych, a mianowicie Józef Górny.
Zastanawiam się, czy ów pan jest tym samym Józefem G., który jeszcze jako młody człowiek był niebywale aktywnym działaczem PZPR i mieszkał na ul.Stephensona (3?).
Jeśli tak, to mam kolejny powód, aby trwać w przekonaniu o swoistym zatrzymaniu się czasu w historii dziejów tego (kiedyś) miłego miasteczka
Mieszkając od wielu już lat daleko od miejsca moich narodzin z zainteresowaniem "wchodzę" na strony WWW. traktujące o Chełmie.
Nie wiem jakie zmiany w mieście nastąpiły i mam na myśli zmiany w zabudowie, infrastrukturze i temu podobne.
Zauważam jednak, ze mentalnie mieścinka nadal dobrze się ma we wczesnych latach siedemdziesiątych ubiegłego wieku.
Z zainteresowaniem wychwyciłem w tekście nazwisko jednego z decydentów samorządowych, a mianowicie Józef Górny.
Zastanawiam się, czy ów pan jest tym samym Józefem... rozwiń
Avatar
tolek / 8 lutego 2008 o 19:12
0
racja z takim poparciem za grosz przyzwoitości ale długo i tak nie będzie
Avatar
chart / 8 lutego 2008 o 11:00
0
PiS w opozycji? No bez żartów - co to za opozycja, która popiera wszystkie projekty pani prezydent, a w radzie zajmuje się zwalczaniem... prawdziwej opozycji? Z kolei Razem dla Chełma to tylko inna twarz PO, ruchy między tymi klubami nie mają większego znaczenia, skoro i tak dmą w jedną trąbkę. Po prostu Platforma uznała, że nie opłaca jej się formalna koalicja z lewicą w kontekście kolejnych wyborów samorządowych. W PO nie ma też już takiego parcia na posady miejskie. Mogą już sobie zabezpieczać lepsze w administracji państwowej i wojewódzkiej. Zamiast deklaracji z fanfarami lepsze są więc ciche układziki, a że przy okazji po raz kolejny Mościcki okazał się mieć więcej szczęścia niż rozumu - to to już jest taki fuks tego zawodnika.
PiS w opozycji? No bez żartów - co to za opozycja, która popiera wszystkie projekty pani prezydent, a w radzie zajmuje się zwalczaniem... prawdziwej opozycji? Z kolei Razem dla Chełma to tylko inna twarz PO, ruchy między tymi klubami nie mają większego znaczenia, skoro i tak dmą w jedną trąbkę. Po prostu Platforma uznała, że nie opłaca jej się formalna koalicja z lewicą w kontekście kolejnych wyborów samorządowych. W PO nie ma też już takiego parcia na posady miejskie. Mogą już sobie zabezpieczać lepsze w administracji państwowej i wojewódzk... rozwiń
Avatar
~azjata~ / 28 lutego 2008 o 09:42
0
~chełmianin~ napisał:
Sabino chyba nie znasz podstawowych zasad działania samorządu. Szwed jako dyr. i tak by został zwolniony ponieważ piastował wysokie stanowisko w urzędzie opozycyjnej parti wzgledem Pani prezydent, a tak nazwany obrońca zwierząd (chyba o Kisiela chodzi) musiał zrezygnować z pracy w urzędzie bo taki obowiązek ustawa na niego nakłada. dalsza cześć Twojej wypowiedzi dotycząca knować i Pana bajki jest dosyć inracjonalna i nie podejmuję sie jej komentarza


drogi chelmianinie czy na pewno Szwed musial odejsc (nie mial naciskow z miasta jedynie ze swojej parti, niestety taka jest prawda)?? oczywiscie co do reszty to masz racje


drogi chelmianinie czy na pewno Szwed musial odejsc (nie mial naciskow z miasta jedynie ze swojej parti, niestety taka jest prawda)?? oczywiscie co do reszty to masz racje rozwiń
Avatar
~chełmianin~ / 24 lutego 2008 o 12:22
0
Sabino chyba nie znasz podstawowych zasad działania samorządu. Szwed jako dyr. i tak by został zwolniony ponieważ piastował wysokie stanowisko w urzędzie opozycyjnej parti wzgledem Pani prezydent, a tak nazwany obrońca zwierząd (chyba o Kisiela chodzi) musiał zrezygnować z pracy w urzędzie bo taki obowiązek ustawa na niego nakłada. dalsza cześć Twojej wypowiedzi dotycząca knować i Pana bajki jest dosyć inracjonalna i nie podejmuję sie jej komentarza
Avatar
~chełmianin~ / 24 lutego 2008 o 12:18
0
Sabina napisał:
Ja to pamiętam, że jak te z PiS-u weszli do rady to chyba kazali swoim członkom zwolnić posady u Prezydentki ( ten obrońca zwierząt i Szwed) to było honorowe. I co po tym jak teraz szykują sie jakieś zmiany w tej radzie nikt nikomu nic nie mówi po kątach szepczą a mieszkańcy nic nie wiedzą. Urzednicy tylko motają jak to wkręcić do rad osiedli swoich by mieli potem pozytywne opinie do swojej polityki. Młodzi jesteśmy ale znamy to, drugi raz na młodych nie liczcie postawimy na tych co nie skaczą z kwiatka na kwiatek, nie obiecuja internetu. Przyglądamy sie tym pisowcom to znani w Chełmie ludzie nie wyglądają na takich co sie zeszmacą. A co to za Bajko to jakiś adwokat czy poseł tak o nim piszą (niech ktoś mi napisze co on w tej chwili robi kim jest).
Sabina
rozwiń
Avatar
Sabina / 19 lutego 2008 o 21:05
0
gość napisał:
Platforma uznała, że nie opłaca jej się formalna koalicja z lewicą w kontekście kolejnych wyborów samorządowych. I to prawda .PIS w opozycji było jest i będzie .Posiedzeniaa rady i komisji są otwarte dla wszystkich ,trzeba przyjść i zobaczyć co mówią i jak głosują radni PIS, a nie ich opluwać.Z całą pewnościa wszystkich projektów nie popieraja , nawet czasami choć bardzo rzadko napisze o tym platformerska gazeta NowyTydzień Chełmski , bo tylko według niej jedyną opozycją w radzie jest PO.ale sam piszesz o cichych układzikach więc co to za opozycją? Platforma po po numerze który wyciął im BAJKO tzn. chciał formalnej koalicji z lewicą,odcięło sie od niego i zaczęło mówić głosem PIS ,że wszystkie inicjatywy dobre dla miasta bedą popierać , BO PRAWDZIWĄ I ODPOWIEDZIALNA OPZYCJĄ JEST WŁAŚNIE PIS, A PO jak zwykle kręci, kręci, kręci i mysli,że naród głupi i wszystkie ich głupi gadania kupi.J
jak to możliwe ,że np. pani SOKÓŁ z PO, NADAL JEST DYREKTOREM , skoro PO jest w opozycji?dlatego,że lewica dogadała się z PO i ja trzymają ,w zamian popierajac jakieś uchwały , nie wszystkie,żeby nie być osądzonym od czci i wiary, taka taktyczna zagrywka pod publuczkę, a nóż znów lud to kupi.


Ja to pamiętam, że jak te z PiS-u weszli do rady to chyba kazali swoim członkom zwolnić posady u Prezydentki ( ten obrońca zwierząt i Szwed) to było honorowe. I co po tym jak teraz szykują sie jakieś zmiany w tej radzie nikt nikomu nic nie mówi po kątach szepczą a mieszkańcy nic nie wiedzą. Urzednicy tylko motają jak to wkręcić do rad osiedli swoich by mieli potem pozytywne opinie do swojej polityki. Młodzi jesteśmy ale znamy to, drugi raz na młodych nie liczcie postawimy na tych co nie skaczą z kwiatka na kwiatek, nie obiecuja internetu. Przyglądamy sie tym pisowcom to znani w Chełmie ludzie nie wyglądają na takich co sie zeszmacą. A co to za Bajko to jakiś adwokat czy poseł tak o nim piszą (niech ktoś mi napisze co on w tej chwili robi kim jest).
Sabina


Ja to pamiętam, że jak te z PiS-u weszli do rady to chyba kazali swoim członkom zwolnić posady u Prezydentki ( ten obrońca zwierząt i Szwed) to było honorowe. I co po tym jak teraz szykują sie jakieś zmiany w tej radzie nikt nikomu nic nie mówi po kątach szepczą a mieszkańcy nic nie wiedzą. Urzednicy tylko motają jak to wkręcić do rad osiedli swoich by mieli potem pozytywne opinie do swojej polityki. Młodzi jesteśmy ale znamy to, drugi raz na młodych nie liczcie postawimy na tych co nie skaczą z kwiatka na kwiatek... rozwiń
Avatar
gość / 19 lutego 2008 o 08:31
0
chart napisał:
PiS w opozycji? No bez żartów - co to za opozycja, która popiera wszystkie projekty pani prezydent, a w radzie zajmuje się zwalczaniem... prawdziwej opozycji? Z kolei Razem dla Chełma to tylko inna twarz PO, ruchy między tymi klubami nie mają większego znaczenia, skoro i tak dmą w jedną trąbkę. Po prostu Platforma uznała, że nie opłaca jej się formalna koalicja z lewicą w kontekście kolejnych wyborów samorządowych. W PO nie ma też już takiego parcia na posady miejskie. Mogą już sobie zabezpieczać lepsze w administracji państwowej i wojewódzkiej. Zamiast deklaracji z fanfarami lepsze są więc ciche układziki, a że przy okazji po raz kolejny Mościcki okazał się mieć więcej szczęścia niż rozumu - to to już jest taki fuks tego zawodnika.



Platforma uznała, że nie opłaca jej się formalna koalicja z lewicą w kontekście kolejnych wyborów samorządowych. I to prawda .PIS w opozycji było jest i będzie .Posiedzeniaa rady i komisji są otwarte dla wszystkich ,trzeba przyjść i zobaczyć co mówią i jak głosują radni PIS, a nie ich opluwać.Z całą pewnościa wszystkich projektów nie popieraja , nawet czasami choć bardzo rzadko napisze o tym platformerska gazeta NowyTydzień Chełmski , bo tylko według niej jedyną opozycją w radzie jest PO.ale sam piszesz o cichych układzikach więc co to za opozycją? Platforma po po numerze który wyciął im BAJKO tzn. chciał formalnej koalicji z lewicą,odcięło sie od niego i zaczęło mówić głosem PIS ,że wszystkie inicjatywy dobre dla miasta bedą popierać , BO PRAWDZIWĄ I ODPOWIEDZIALNA OPZYCJĄ JEST WŁAŚNIE PIS, A PO jak zwykle kręci, kręci, kręci i mysli,że naród głupi i wszystkie ich głupi gadania kupi.J
jak to możliwe ,że np. pani SOKÓŁ z PO, NADAL JEST DYREKTOREM , skoro PO jest w opozycji?dlatego,że lewica dogadała się z PO i ja trzymają ,w zamian popierajac jakieś uchwały , nie wszystkie,żeby nie być osądzonym od czci i wiary, taka taktyczna zagrywka pod publuczkę, a nóż znów lud to kupi.



Platforma uznała, że nie opłaca jej się formalna koalicja z lewicą w kontekście kolejnych wyborów samorządowych. I to prawda .PIS w opozycji było jest i będzie .Posiedzeniaa rady i komisji są otwarte dla wszystkich ,trzeba przyjść i zobaczyć co mówią i jak głosują radni PIS, a nie ich opluwać.Z całą pewnościa wszystkich projektów nie popieraja , nawet czasami choć bardzo rzadko napisze o tym platformerska gazeta NowyTydzień Chełmski , bo tylko według niej jedyną opozycją w radzie jest PO.ale sam piszesz ... rozwiń
Avatar
Mamba / 13 lutego 2008 o 18:14
0
Bywajac w Chelmie czuje sie jakbym sie cofnal o jakies 30-35 lat wstecz.
Syf totalny a do tego tak jak i w innych miastach Polski straszne chamstwo i szpan.
Ludzie zatracaja podstawowe wartosci.
MTV dyktuje mlodziezy jak sie maja ubierac. Im bardziej opalona laska noszaca 10cm tipsy
na paluchach obwieszoncyh tania bizuteria tym lepiej.
Tzw. politycy a raczej politykierzy maja tyle pojecia na temat rzadzenia miastem co ja na temat budowy silnikow okretowych
Ostatnio bardzo modne staje sie rzadzenie rodzinne.
Avatar
Lepricon / 9 lutego 2008 o 17:46
0
ludzie spieprzajcie z PiS-u poki jeszcze mozna zachowac twarz
Ja wiem ze trudno jest oderwac sie od stolka, ale honor wazniejszy (o ile w ogole wiecie co to jest HONOR)
Kaczory to psychopaci bez honoru, posluchajcie co na temat ich zachowania, ruchow itp. mowia znani psycholodzy
Avatar
Polo / 9 lutego 2008 o 15:30
0
Mieszkając od wielu już lat daleko od miejsca moich narodzin z zainteresowaniem "wchodzę" na strony WWW. traktujące o Chełmie.
Nie wiem jakie zmiany w mieście nastąpiły i mam na myśli zmiany w zabudowie, infrastrukturze i temu podobne.
Zauważam jednak, ze mentalnie mieścinka nadal dobrze się ma we wczesnych latach siedemdziesiątych ubiegłego wieku.
Z zainteresowaniem wychwyciłem w tekście nazwisko jednego z decydentów samorządowych, a mianowicie Józef Górny.
Zastanawiam się, czy ów pan jest tym samym Józefem G., który jeszcze jako młody człowiek był niebywale aktywnym działaczem PZPR i mieszkał na ul.Stephensona (3?).
Jeśli tak, to mam kolejny powód, aby trwać w przekonaniu o swoistym zatrzymaniu się czasu w historii dziejów tego (kiedyś) miłego miasteczka
Mieszkając od wielu już lat daleko od miejsca moich narodzin z zainteresowaniem "wchodzę" na strony WWW. traktujące o Chełmie.
Nie wiem jakie zmiany w mieście nastąpiły i mam na myśli zmiany w zabudowie, infrastrukturze i temu podobne.
Zauważam jednak, ze mentalnie mieścinka nadal dobrze się ma we wczesnych latach siedemdziesiątych ubiegłego wieku.
Z zainteresowaniem wychwyciłem w tekście nazwisko jednego z decydentów samorządowych, a mianowicie Józef Górny.
Zastanawiam się, czy ów pan jest tym samym Józefem... rozwiń
Avatar
tolek / 8 lutego 2008 o 19:12
0
racja z takim poparciem za grosz przyzwoitości ale długo i tak nie będzie
Avatar
chart / 8 lutego 2008 o 11:00
0
PiS w opozycji? No bez żartów - co to za opozycja, która popiera wszystkie projekty pani prezydent, a w radzie zajmuje się zwalczaniem... prawdziwej opozycji? Z kolei Razem dla Chełma to tylko inna twarz PO, ruchy między tymi klubami nie mają większego znaczenia, skoro i tak dmą w jedną trąbkę. Po prostu Platforma uznała, że nie opłaca jej się formalna koalicja z lewicą w kontekście kolejnych wyborów samorządowych. W PO nie ma też już takiego parcia na posady miejskie. Mogą już sobie zabezpieczać lepsze w administracji państwowej i wojewódzkiej. Zamiast deklaracji z fanfarami lepsze są więc ciche układziki, a że przy okazji po raz kolejny Mościcki okazał się mieć więcej szczęścia niż rozumu - to to już jest taki fuks tego zawodnika.
PiS w opozycji? No bez żartów - co to za opozycja, która popiera wszystkie projekty pani prezydent, a w radzie zajmuje się zwalczaniem... prawdziwej opozycji? Z kolei Razem dla Chełma to tylko inna twarz PO, ruchy między tymi klubami nie mają większego znaczenia, skoro i tak dmą w jedną trąbkę. Po prostu Platforma uznała, że nie opłaca jej się formalna koalicja z lewicą w kontekście kolejnych wyborów samorządowych. W PO nie ma też już takiego parcia na posady miejskie. Mogą już sobie zabezpieczać lepsze w administracji państwowej i wojewódzk... rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 11

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Nowa technologia zamiast lamp w kopalni Bogdanka

Nowa technologia zamiast lamp w kopalni Bogdanka 0 1

Bogdanka testuje pod ziemią nowy, bezprzewodowy system komunikacji. Ma to poprawić wydajność pracy maszyn i zwiększyć bezpieczeństwo pracowników.

Polska - Czechy 0:1. Porażka w akompaniamencie gwizdów
film

Polska - Czechy 0:1. Porażka w akompaniamencie gwizdów 0 0

Reprezentacja Polski uległa w Gdańsku Czechom 0:1. Tym samym przed ostatnim meczem w Lidze Narodów z Portugalią Biało-Czerwoni wciąż pozostają bez zwycięstwa pod wodzą selekcjonera Jerzego Brzęczka

To już pewne. Będzie podwyżka opłat za wywóz śmieci w Lublinie

To już pewne. Będzie podwyżka opłat za wywóz śmieci w Lublinie 7 10

To już pewne: mieszkańców Lublina czeka podwyżka opłat za wywóz śmieci. Ratusz zgodził się na ceny zaproponowane przez firmy startujące w przetargu na obsługę dzielnic, w których dotychczas nie udało się wprowadzić nowych zasad segregacji odpadów. Od stycznia nowe zasady mają dotyczyć całego miasta

Szpital Dziecięcy: Nowy kącik zabaw czeka na małych pacjentów [zdjęcia]
galeria

Szpital Dziecięcy: Nowy kącik zabaw czeka na małych pacjentów [zdjęcia] 0 2

W Uniwersyteckim Szpitalu Dziecięcym działa już słONICOwy kącik zabaw ufundowany przez Fundację ONICO.

Wydarzenia sportowe w Lubelskiem: 16-18 listopada

Wydarzenia sportowe w Lubelskiem: 16-18 listopada 1 0

Piłkarze kończą w weekend rundę jesienną. W III lidze odbędą się dwa mecze derbowe: Podlasie Biała Podlaska gra z Wisłą Puławy, a Orlęta Spomlek podejmują Stal Kraśnik. Czwartoligowcy awansem zagrają już za to kolejkę rundy wiosennej

Nowy marszałek województwa lubelskiego. Znamy też wicemarszałków i członków zarządu
galeria

Nowy marszałek województwa lubelskiego. Znamy też wicemarszałków i członków zarządu 96 47

Jarosław Stawiarski będzie nowym marszałkiem województwa lubelskiego. Jego kandydatura została wskazana podczas czwartkowego posiedzenia Komitetu Politycznego Prawa i Sprawiedliwości. Polityk jest obecnie wiceministrem sportu i turystyki w rządzie PiS.

Lubelskie: Dwie osoby zginęły w wypadku. Czołowe zderzenie samochodów
Aktualizacja
film

Lubelskie: Dwie osoby zginęły w wypadku. Czołowe zderzenie samochodów 18 6

Tragiczny wypadek w miejscowości Niewęgłosz (pow. radzyński). Zginął 37-latek i 53-latka.

Jest praca w Straży Miejskiej w Lublinie. Ile można zarobić?

Jest praca w Straży Miejskiej w Lublinie. Ile można zarobić? 39 15

Siedemnaście etatów zwolniło się w lubelskiej Straży Miejskiej, bo funkcjonariusze znaleźli sobie inne miejsce pracy. Zainteresowani mundurem mogą się zgłaszać do wtorku włącznie. Zarobki nie są imponujące: na początek 2400 zł brutto. Dyskont płaci lepiej

Spotkanie z alpinistami Rafałem Fronią i Piotrem Tomalą
19 listopada 2018, 19:00

Spotkanie z alpinistami Rafałem Fronią i Piotrem Tomalą 1 0

Co Gdzie Kiedy. Katolicki Uniwersytet Lubelski zaprasza na spotkanie Piotrem Tomalą oraz Rafałem Fronią - alpinistami i himalaistami, uczestnikami wielu wypraw. Wydarzenie odbędzie się 19 listopada o godz. 19 w sali 113 Centrum Transferu Wiedzy KUL.

Nowy burmistrz Bełżyc: Mieszkańcy chcą i oczekują zmian

Nowy burmistrz Bełżyc: Mieszkańcy chcą i oczekują zmian 12 2

Rozmowa z Ireneuszem Łucką, nowym burmistrzem Bełżyc

Lublin: Kolejka przed Getin Bankiem, klienci chcą wycofać pieniądze. "Jestem przerażona..."

Lublin: Kolejka przed Getin Bankiem, klienci chcą wycofać pieniądze. "Jestem przerażona..." 72 37

Klienci Getin Banku coraz liczniej odwiedzają lubelską placówkę, by wycofać swoje pieniądze. Obawiają się, że „afera podsłuchowa” sprawi, że zostaną odcięci od swoich oszczędności. Bank uspokaja i zapewnia, że ich lokaty są w pełni bezpieczne

Paweł Miesiąc (Speed Car Motor): Nie boję się rywalizacji

Paweł Miesiąc (Speed Car Motor): Nie boję się rywalizacji 66 1

ROZMOWA Z Pawłem Miesiącem, żużlowcem Speed Car Motoru Lublin

Chełmskie pogotowie ma nowe karetki

Chełmskie pogotowie ma nowe karetki 5 1

Chełmska Stacja Ratownictwa Medycznego zakupiła cztery nowe karetki wraz z nowoczesnym wyposażeniem. Pieniądze, 1,7 mln zł, otrzymała z rezerwy wojewody lubelskiego.

Zaginął 49-latek z Janowa Lubelskiego

Zaginął 49-latek z Janowa Lubelskiego 1 0

Policjanci z Komendy Powiatowej Policji w Janowie Lubelskim prowadzą poszukiwania za zaginionym Piotrem Szczurowskim z Janowa Lubelskiego.

83-latek spowodował wypadek. Stracił prawo jazdy

83-latek spowodował wypadek. Stracił prawo jazdy 3 3

Do wypadku doszło w środę przed godz. 11 na skrzyżowaniu ul. Sitnickiej, Glinki i Królowej Jadwigi w Białej Podlaskiej.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.