Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Chełm

2 grudnia 2015 r.
20:11

Szpitale zatrudniają pielęgniarki zewnętrzne. "Tak jest taniej"

0 21 A A

– Tak jest taniej i nie musimy się martwić o pacjentów jeśli jedna z naszych pielęgniarek zachoruje – przekonuje dyrektor szpitala, w którym usługi pielęgniarskie świadczy firma zewnętrzna. Co na to same pielęgniarki?

Artykuł otwarty

Czytaj Dziennik Wschodni bez ograniczeń. Sprawdź naszą ofertę

Artykuł otwarty
AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Z usług firmy zewnętrznej od kilku lat korzysta szpital w Adampolu w powiecie włodawskim. Jego dyrekcja bardzo sobie chwali takie rozwiązanie. Właśnie ogłosiła nowy konkurs na usługi pielęgniarskie na okres od marca przyszłego roku do końca lutego 2018 r.

– W naszym przypadku to się sprawdziło. Na pewno jest to podyktowane względami finansowymi, bo kosztuje to szpital znacznie mniej niż np. dwa dodatkowe etaty. Ale to nie jedyny powód – mówi Jan Koszuta, dyrektor SP ZOZ Gruźlicy i Chorób Płuc w Adampolu. – Na umowy zatrudniamy 11 pielęgniarek. Jeśli któraś z nich zachoruje nie możemy ryzykować, że na dyżurze będzie tylko jedna pielęgniarka. W takich sytuacjach dyżury są przydzielane pielęgniarkom z firmy zewnętrznej.

Jak dodaje dyrektor Koszuta, miesięczny koszt zatrudniania „zewnętrznych” pielęgniarek waha się od 1,5 do 2 tysięcy tys. zł.

– Wszystko zależy od tego ile mają przepracowanych godzin – tłumaczy Koszuta. – Są takie miesiące, kiedy nie musimy korzystać z usług firmy zewnętrznej, bo możemy obsadzić dyżury naszym personelem. Ale zdarzają się też takie, w których pielęgniarki z zewnętrznej firmy mają aż 20 dyżurów.

Co na to pielęgniarki? – Takie rozwiązanie jest dla nas złem koniecznym, na które się godzimy, bo chcemy pracować – przyznaje Irena Tkaczyk, wiceprzewodnicząca związku zawodowego pielęgniarek i położnych działającego przy SP ZOZ w Adampolu. – Dyrekcja informowała nas, że takie rozwiązanie jest bardziej korzystne z finansowego punktu widzenia, ale nikt nam nie przedstawił dokładnych wyliczeń w porównaniu z ewentualnymi płatnymi nadgodzinami naszych pielęgniarek. 

Jak jednak przyznaje, to rozwiązanie ma też swoje zalety. – Jeśli któraś z nas jest na zwolnieniu mamy pewność, że pacjenci będą mieli zapewnioną odpowiednią opiekę i bezpieczeństwo.

– Zatrudnianie pielęgniarek z firmy zewnętrznej to na pewno dla nich szansa na dorobienie. Zwłaszcza w tamtych rejonach, jak okolice Włodawy i Chełma, gdzie nie ma zbyt wielu możliwości dodatkowej pracy – zauważa Maria Olszak-Winiarska, przewodnicząca zarządu regionu lubelskiego Ogólnopolskiego Związku Zawodowego Pielęgniarek i Położnych. – Z drugiej jednak strony, mogą one być konkurencją dla pielęgniarek, które są zatrudnione w szpitalu na umowy. Korzystanie z usług firmy zewnętrznej wyklucza płatne nadgodziny.

Z usług firmy zewnętrznej korzystał kilka lat temu szpital w Biłgoraju. Jednak po kilku miesiącach wycofał się z tego rozwiązania.

– ZUS uznał, że pielęgniarki zatrudniane za pośrednictwem firmy zewnętrznej są mimo wszystko naszymi pracownikami. Mimo że płaciliśmy za usługi firmie zewnętrznej to powinniśmy płacić też za nie składki – tłumaczy Piotr Ruciński, wiceprezes spółki Arion Szpitale, która prowadzi m.in. szpital w Biłgoraju. – Skończyło się to nałożeniem na nas dodatkowych składek w wysokości kilkudziesięciu tysięcy złotych.

Skomentuj i udostępnij na Facebooku

Komentarze 21

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Ania / 28 kwietnia 2016 r. o 13:32
+1
Lekarze po 50tys zarabiają i to jest normą.A na Pielęgniarstwie się oszczędza, żenada!!!!!
Avatar
Ania / 28 kwietnia 2016 r. o 13:33
0
Lekarze po 50tys zarabiają i to jest normą.A na Pielęgniarstwie się oszczędza, żenada!!!!!
Avatar
dominika / 25 stycznia 2016 r. o 14:33
0

Gdyby chodziło o dobro pacjenta zainwestowano by w zatrudnienie pielęgniarek na etatach. Nie od dzisiaj wiadomo, że tylko tacy pracownicy identyfikują się z miejscem pracy, którzy mają poczucie bezpieczeństwa i przychodzą do pracy nie tylko po to, aby otrzymać wynagrodzenia, ale pracować dla pacjentów i instytucji.

Zgadzam się. Pielęgniarka to nie mechanik samochodowy, ale osoba, która ratuje zdrowie i nierzadko życie ludzkie, więc podchodzenie do tego jak do pracy najemnej jest co najmniej średnie. Za granicą podejście do tego zawodu jest zupełnie inne. U nas pielęgniarka to pani od kroplówek, a na zachodzie, chociażby w Szwajcarii, gdzie miałam przyjemność pewien czas mieszkać, jest to prawa ręka lekarza, która bardzo identyfikuje się z miejscem pracy. Rozmawiałam na miejscu z polską pielęgniarką, która znalazła się w Lucernie dzięki programowi Curaswiss, więc mam porównanie pracy w Szwajcarii i w Polsce z pierwszej ręki. I jako kraj nie wypadamy na tym polu zbyt korzystnie. Jednocześnie nie można dać się zwariować, bo przecież każdy chcę godnie zarobić i dorobić korzystając ze swoich kompetencji…

Zgadzam się. Pielęgniarka to nie mechanik samochodowy, ale osoba, która ratuje zdrowie i nierzadko życie ludzkie, więc podchodzenie do tego jak do pracy najemnej jest co najmniej średnie. Za granicą podejście do tego zawodu jest zupełnie inne. U nas pielęgniarka to pani od kroplówek, a na zachodzie, chociażby w Szwajcarii, gdzie miałam przyjemność pewien czas mieszkać, jest to prawa ręka lekarza, która bardzo identyfikuje się z miejscem pracy. Rozmawiałam na miejscu z polską pielęgniarką, która znalazła się w Lucernie dzięki... rozwiń

Avatar
Gość / 5 stycznia 2016 r. o 01:55
0
w Niemczech jesli pracujeszz na caly etat w jednej pracy mozesz wziac najwyzej dwa dyzury dodatkowe w agencji. za te dwa dyzury dostajesz 400 euro. Niektorzy pracuja tylko w tych agencjach pielegniarskich i miesiecznie maja ponad 3000 euro. taki dyzur jest drogi dla szpitala. jesli ktos zachruje to kosztuje chyba 700 euro w swieta. Musi zarobic i agencja i pielegniarz.
Avatar
Gość / 4 stycznia 2016 r. o 17:21
0
niech zatrudnią własne pielęgniarki i odprowadza za nie składki do ZUS za umowę zlecenie,własny pracownik pracuje bardziej efektywnie i nie sprawia kłopotu koleżankom.
Avatar
Gość / 8 grudnia 2015 r. o 07:57
0
Gdyby chodziło o dobro pacjenta zainwestowano by w zatrudnienie pielęgniarek na etatach. Nie od dzisiaj wiadomo, że tylko tacy pracownicy identyfikują się z miejscem pracy, którzy mają poczucie bezpieczeństwa i przychodzą do pracy nie tylko po to, aby otrzymać wynagrodzenia, ale pracować dla pacjentów i instytucji.
Avatar
Gość / 4 grudnia 2015 r. o 11:59
0
Jestem pielęgniarką zatrudnioną w firmie zewnętrznej w Adampolu . Dlaczego ktoś nie wie i pisze głupoty.Mam tylko jeden lub dwa dyżury albo wcale w miesiącu i nie ciągnę 24 godzin na dobę. Ludzie nie bądźmy złośliwi !
Avatar
rumburak-rademenes / 3 grudnia 2015 r. o 15:30
0

Dyrektorzy mają w d..ie ustalenia ministra zdrowia, każdy metoda jest dla nich dobra jeśli można oskubać pielęgniarki.

Pielęgniarki brały udział w akcjach protestacyjnych na rzecz poprawy wynagrodzeń lekarzy,lekarze po tych akcjach zarabiają od 10-20 razy więcej od pielęgniarki ,to skąd wziąć na pobory dla nich?

Avatar
Gość / 3 grudnia 2015 r. o 10:03
0

To w Adampolu jest jakiś szpital?

Tylko desperaci się tam muszą leczyć bo jaki to musi mieć poziom leczenia...

Czemu autor artykułu nie napisał o poborach lekarzy i dyrekcji tego przybytku?

Jakież to koszty są zatrudnienia tych kilkunastu pielęgniarek na umowach  pracę w stosunku do całej reszty zatrudnionych??? 


Otóż jest.Tłumoku.Poziom leczenia jest podobny do placówek w promieniu 25kilometrów od Adampola.


Otóż jest.Tłumoku.Poziom leczenia jest podobny do placówek w promieniu 25kilometrów od Adampola.

rozwiń
Avatar
Gość / 3 grudnia 2015 r. o 10:01
0

Pani dyrektor powina się zatrudnić na umowie śmieciowej i najlepiej za 2000 brutto,wtedy będzie dużo większa korzyść i oszczędność dla szpitala i wszystkich pacjętów.

PACJENTÓW. Tłumoku.

Avatar
Ania / 28 kwietnia 2016 r. o 13:33
0
Lekarze po 50tys zarabiają i to jest normą.A na Pielęgniarstwie się oszczędza, żenada!!!!!
Avatar
Ania / 28 kwietnia 2016 r. o 13:32
+1
Lekarze po 50tys zarabiają i to jest normą.A na Pielęgniarstwie się oszczędza, żenada!!!!!
Avatar
dominika / 25 stycznia 2016 r. o 14:33
0

Gdyby chodziło o dobro pacjenta zainwestowano by w zatrudnienie pielęgniarek na etatach. Nie od dzisiaj wiadomo, że tylko tacy pracownicy identyfikują się z miejscem pracy, którzy mają poczucie bezpieczeństwa i przychodzą do pracy nie tylko po to, aby otrzymać wynagrodzenia, ale pracować dla pacjentów i instytucji.

Zgadzam się. Pielęgniarka to nie mechanik samochodowy, ale osoba, która ratuje zdrowie i nierzadko życie ludzkie, więc podchodzenie do tego jak do pracy najemnej jest co najmniej średnie. Za granicą podejście do tego zawodu jest zupełnie inne. U nas pielęgniarka to pani od kroplówek, a na zachodzie, chociażby w Szwajcarii, gdzie miałam przyjemność pewien czas mieszkać, jest to prawa ręka lekarza, która bardzo identyfikuje się z miejscem pracy. Rozmawiałam na miejscu z polską pielęgniarką, która znalazła się w Lucernie dzięki programowi Curaswiss, więc mam porównanie pracy w Szwajcarii i w Polsce z pierwszej ręki. I jako kraj nie wypadamy na tym polu zbyt korzystnie. Jednocześnie nie można dać się zwariować, bo przecież każdy chcę godnie zarobić i dorobić korzystając ze swoich kompetencji…

Zgadzam się. Pielęgniarka to nie mechanik samochodowy, ale osoba, która ratuje zdrowie i nierzadko życie ludzkie, więc podchodzenie do tego jak do pracy najemnej jest co najmniej średnie. Za granicą podejście do tego zawodu jest zupełnie inne. U nas pielęgniarka to pani od kroplówek, a na zachodzie, chociażby w Szwajcarii, gdzie miałam przyjemność pewien czas mieszkać, jest to prawa ręka lekarza, która bardzo identyfikuje się z miejscem pracy. Rozmawiałam na miejscu z polską pielęgniarką, która znalazła się w Lucernie dzięki... rozwiń

Avatar
Gość / 5 stycznia 2016 r. o 01:55
0
w Niemczech jesli pracujeszz na caly etat w jednej pracy mozesz wziac najwyzej dwa dyzury dodatkowe w agencji. za te dwa dyzury dostajesz 400 euro. Niektorzy pracuja tylko w tych agencjach pielegniarskich i miesiecznie maja ponad 3000 euro. taki dyzur jest drogi dla szpitala. jesli ktos zachruje to kosztuje chyba 700 euro w swieta. Musi zarobic i agencja i pielegniarz.
Avatar
Gość / 4 stycznia 2016 r. o 17:21
0
niech zatrudnią własne pielęgniarki i odprowadza za nie składki do ZUS za umowę zlecenie,własny pracownik pracuje bardziej efektywnie i nie sprawia kłopotu koleżankom.
Avatar
Gość / 8 grudnia 2015 r. o 07:57
0
Gdyby chodziło o dobro pacjenta zainwestowano by w zatrudnienie pielęgniarek na etatach. Nie od dzisiaj wiadomo, że tylko tacy pracownicy identyfikują się z miejscem pracy, którzy mają poczucie bezpieczeństwa i przychodzą do pracy nie tylko po to, aby otrzymać wynagrodzenia, ale pracować dla pacjentów i instytucji.
Avatar
Gość / 4 grudnia 2015 r. o 11:59
0
Jestem pielęgniarką zatrudnioną w firmie zewnętrznej w Adampolu . Dlaczego ktoś nie wie i pisze głupoty.Mam tylko jeden lub dwa dyżury albo wcale w miesiącu i nie ciągnę 24 godzin na dobę. Ludzie nie bądźmy złośliwi !
Avatar
rumburak-rademenes / 3 grudnia 2015 r. o 15:30
0

Dyrektorzy mają w d..ie ustalenia ministra zdrowia, każdy metoda jest dla nich dobra jeśli można oskubać pielęgniarki.

Pielęgniarki brały udział w akcjach protestacyjnych na rzecz poprawy wynagrodzeń lekarzy,lekarze po tych akcjach zarabiają od 10-20 razy więcej od pielęgniarki ,to skąd wziąć na pobory dla nich?

Avatar
Gość / 3 grudnia 2015 r. o 10:03
0

To w Adampolu jest jakiś szpital?

Tylko desperaci się tam muszą leczyć bo jaki to musi mieć poziom leczenia...

Czemu autor artykułu nie napisał o poborach lekarzy i dyrekcji tego przybytku?

Jakież to koszty są zatrudnienia tych kilkunastu pielęgniarek na umowach  pracę w stosunku do całej reszty zatrudnionych??? 


Otóż jest.Tłumoku.Poziom leczenia jest podobny do placówek w promieniu 25kilometrów od Adampola.


Otóż jest.Tłumoku.Poziom leczenia jest podobny do placówek w promieniu 25kilometrów od Adampola.

rozwiń
Avatar
Gość / 3 grudnia 2015 r. o 10:01
0

Pani dyrektor powina się zatrudnić na umowie śmieciowej i najlepiej za 2000 brutto,wtedy będzie dużo większa korzyść i oszczędność dla szpitala i wszystkich pacjętów.

PACJENTÓW. Tłumoku.

Zobacz wszystkie komentarze 21

Skomentuj

Aby napisać komentarz, należy się zalogować:

Nie publikujemy nic na Twojej tablicy na Facebooku oraz nikomu nie udostępniamy Twoich danych osobistych.
Podczas pierwszego logowania zostaniesz poproszony o wybór swojej nazwy użytkownika.

Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Kobiety nie składają transparentów. Protesty w Lublinie i innych miastach regionu
Zdjęcia
galeria

Kobiety nie składają transparentów. Protesty w Lublinie i innych miastach regionu

Przez dwie godziny oburzone kobiety (i nie tylko) blokowały wczoraj ulice w centrum Lublina w proteście po wyroku Trybunału Konstytucyjnego w sprawie aborcji. Ruch w śródmieściu był sparaliżowany. Manifestacje przeszły też przez Białą Podlaską, Chełm, Lubartów, czy Kraśnik.

Kurs pozycjonowania stron w Google - wejdź do branży IT!

Kurs pozycjonowania stron w Google - wejdź do branży IT!

Jeśli znajdujesz się właśnie na początku swojej zawodowej drogi i próbujesz wybrać idealną dla siebie ścieżkę kariery lub w poszukiwaniu nowych wyzwań rozważasz przebranżowienie, trudno w obecnych czasach wskazać branżę oferującą atrakcyjniejsze warunki i więcej możliwości rozwoju niż branża IT!

Napisy na kościołach i obrona katedry w Lublinie
galeria

Napisy na kościołach i obrona katedry w Lublinie

Na bramie lubelskiej Kurii Metropolitalnej pojawił się napis „Aborcja”. Z kolei w Białej Podlaskiej na siedzibie biur polityków PiS wymalowano wulgaryzmy, a na szyby wylano wosk. Formy protestów stają się coraz ostrzejsze.

Sanatoria zaciągają hamulec. W Uzdrowisku Nałęczów już teraz część obiektów świeci pustkami

Sanatoria zaciągają hamulec. W Uzdrowisku Nałęczów już teraz część obiektów świeci pustkami

O ile lato przyniosło finansowy oddech zarówno lokalnym restauracjom, jak i sanatoriom, tak od końca września uzdrowisko przeżywa wyraźny spadek liczby kuracjuszy. Zgodnie z decyzją rządu, nowe turnusy wstrzymano, część obiektów świeci pustkami.

Nawet 1000 osób na proteście kobiet w Kraśniku
Zdjęcia
galeria
film

Nawet 1000 osób na proteście kobiet w Kraśniku

Około 1000 osób wzięło udział w proteście kobiet w Kraśniku przeciwko decyzji Trybunału Konstytucyjnego.

Marsz żałobny dla praw kobiet w Zamościu. Protestujący szli z trumną
Zdjęcia
galeria

Marsz żałobny dla praw kobiet w Zamościu. Protestujący szli z trumną

Mieszkanki Zamościa zaprotestowały przeciwko decyzji Trybunału Konstytucyjnego, który stwierdził, że aborcja z powodów uszkodzenia lub choroby płodu jest niezgodna z Konstytucją.

Pszczółka Start Lublin – Śląsk Wrocław 79:76. Laksa zrobił różnicę [zdjęcia, wideo]
galeria
film

Pszczółka Start Lublin – Śląsk Wrocław 79:76. Laksa zrobił różnicę [zdjęcia, wideo]

Pszczółka Start Lublin pokonała WKS Śląsk Wrocław 79:76, ale musieli się na to zwycięstwo napracować. Gospodarze szybko objęli prowadzenie 11:2 i wydawało się, że taki wynik pozwoli im kontrolować przebieg meczu. I tak powinno być, ale miejscowi w pierwszej połowie okrutnie pudłowali.

Protest w obronie praw kobiet we Włodawie
galeria

Protest w obronie praw kobiet we Włodawie

Protest kobiet przeciwko wyrokowi Trybunału Konstytucyjnego w sprawie aborcji odbył się w poniedziałek również we Włodawie.

Osiem piłkarek MKS Perła Lublin w szerokiej kadrze Polski na mistrzostwa Europy

Osiem piłkarek MKS Perła Lublin w szerokiej kadrze Polski na mistrzostwa Europy

Arne Senstad powołał szeroką kadrę na mistrzostwa Europy. Perła Lublin ma w niej aż osiem przedstawicielek.

Mała restauracja z Chełma na ustach całej Polski. Tym pomysłem mieli wygrać z zamknięciem lokali

Mała restauracja z Chełma na ustach całej Polski. Tym pomysłem mieli wygrać z zamknięciem lokali

– Chcieliśmy pokazać, że można stanąć do walki z absurdami, które zafundowali nam rządzący – mówi Michał Bartoszuk, właściciel chełmskiej restauracji La Cafe, która od niedzieli jest na ustach całego kraju. A wszystko przez jeden post na portalu społecznościowym, który zelektryzował całą branże gastronomiczną w Polsce.

Lublin: Tutaj wytną drzewa, tam posadzą

Lublin: Tutaj wytną drzewa, tam posadzą

Zaczęły się jesienne porządki w ulicznym drzewostanie. Martwe drzewa mają być usuwane, pojawią się nowe sadzonki, także w ścisłym centrum Lublina: przy ul. Dolnej 3 Maja, Narutowicza czy Popiełuszki.

Biała Podlaska: Zbiory wyszły z magazynów. Muzeum po remoncie ma więcej miejsca
galeria

Biała Podlaska: Zbiory wyszły z magazynów. Muzeum po remoncie ma więcej miejsca

Ikony i dzieła Bazylego Albiczuka mogły wyjść z magazynów. Od piątku zakurzone dotąd zbiory Muzeum Południowego Podlasia można oglądać już na stałych wystawach.

Luxiona AZS UMCS Lublin ‒ Górnik Polkowice 3:5 . Lider okazał się za mocny

Luxiona AZS UMCS Lublin ‒ Górnik Polkowice 3:5 . Lider okazał się za mocny

Luxiona AZS UMCS Lublin słabsza od pierwszego w tabeli Górnika Polkowice. Akademicy podjęli walkę wyżej notowanym rywalem, ale ostatecznie ulegli 3:5.

Ponad 1500 aktywnych zakażeń w Lublinie. 948 chorych w szpitalach regionu
Stan na 26.10
galeria

Ponad 1500 aktywnych zakażeń w Lublinie. 948 chorych w szpitalach regionu

6453 aktywne zakażenia koronawirusem odnotowuje w tej chwili Lubelski Urząd Wojewódzki.

Biała Podlaska: Trzeci dzień protestów. Była blokada ulic
Zdjęcia
galeria

Biała Podlaska: Trzeci dzień protestów. Była blokada ulic

Trzeci dzień mieszkańcy Białej Podlaskiej protestują przeciwko wyrokowi Trybunału Konstytucyjnego. Dzisiaj kilkadziesiąt osób blokowało ruch samochodów na kilku ulicach w mieście.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.