Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Chełm

23 marca 2012 r.
12:20
Edytuj ten wpis

Żenujący standard połączenia kolejowego Chełm - Wrocław

Autor: Zdjęcie autora (bar)
0 23 A A
"Bolko” przed wyruszeniem w trasę Chełm–Wrocław (Witold Radwański)
\"Bolko” przed wyruszeniem w trasę Chełm–Wrocław (Witold Radwański)

Kolejarze przechodzą samych siebie – komentują pasażerowie korzystający z połączenia między Chełmem a Wrocławiem.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
– Chwała im za to, że niedawno uruchomili długo oczekiwane bezpośrednie połączenie pomiędzy Chełmem i Wrocławiem. Kuriozalne jest natomiast to, że tą 630-kilometrową trasą kursuje pociąg o nazwie "Bolko”, składający się z jednostek typu EN57, a więc takich samych, jakimi do tej pory podróżowaliśmy na krótkich trasach, np. z Dorohuska do Dęblina.

Tego typu jednostki zaprojektowano z myślą o obsłudze linii regionalnych, gdzie nie było potrzeby zapewniania podróżnym takiego komfortu, jak w pociągach dalekobieżnych.

W sprawie "Bolka” interpelację złożył poseł Zbigniew Matuszczak (SLD). Zapytał ministra transportu, czy fakt wprowadzenia jednostki typu EN57 na trasę liczącą 630 km jest mu znany, kto jest odpowiedzialny za taki standard tego połączenia, a także, czy przed zbliżającymi się mistrzostwami Euro 2012 ulegnie on zmianie. Poseł nie dostał jeszcze odpowiedzi.

Komentarze 23

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Gość / 21 maja 2012 o 19:58
0
ja wolę taki EN57 na tej trasie niż autobus tak to jest WC,można połazić,fajniejsze widoki z okna,możesz rozłożyć nogi
Avatar
kuba / 17 maja 2012 o 15:11
0
skład BOLKA powinien być taki: eu/ep07+4 wagony w barwach InterRegio
Avatar
abb666 / 28 marca 2012 o 22:46
0
do postu #20:
zapomniałem się pdpisać
abb666
Avatar
Gość / 28 marca 2012 o 22:42
0
[quote name='mad max' timestamp='1332863376' post='615124']
Podstawiajac wagony bydlece czy inne towarowe to raczej taniej nie bedzie [/quote]
Było by nawet drożej, bo to już by był towatrowiec.

[quote name='mad max' timestamp='1332863376' post='615124']Jakby przewoznicy kolejowi mieli tani dostep do torów tak jak przewoznicy drogowi do dróg to byśmy jezdzili w lepszych warunkach. Ale nasze kochane rzady wymysliły ze utrzymanie dróg jest finansowane z budzetu państwa a utrzymanie dróg kolejowych jest zadaniem PKP Polskie Linie Kolejowe które mają sobie zarobić na utrzymanie, remonty i modernizacje.[/quote]
A dlaczego? A dlatego, że:
1) większość elektoratu - niezależnie od zajmowanego miejsca w sejmie - korzysta z samochodów a co za tym idzie, każdy JAWNY skok na ich kasę skończył by się utratą fotela w parlamencie. Zresztą minister finansów skutecznie nas łupi pod postacią VAT i akcyzy. Koncerny też mają swój udział w tym, bo nawet jakby minister obniżył akcyzę, to i tak podniosą marżę.
2) Teoretycznie płacimy podatek drogowy, i z niego część miała iść na fundusz kolejowy. Idzie? Idzie, tyle co kot napłakał. Nie wiem, czy wystaczyło by na utrzymanie chociaż jednej linii.
3) Szczytem bezczelności jest skok na kasę kolejarzy, buchnięcie kilku miliardów zaoszczędzonych na przetargach złotówek i podarowanie ich drogowcom.
4) drogi są bardziej medialne niż tory. Nie wiem dlaczego. W końcu na codziń ginie na tych drogach kilkadziesiąt albo i więcej osób, a na torach jakoś nie bardzo. Od czasu do czasu ktoś wjedzie pod pociąg ( to też bym zaliczył do wypadków drogowych) albo się pod niego rzuci z powodu np. złamanego serca kolegi.


[quote name='mad max' timestamp='1332863376' post='615124']Kolejna sprawa to to że Przewozy Regionalne nie posiadaja własnych lokomotyw elektrycznych, bo rzad Tuska reforma usamorządowienia Przewozów Regionalnych zabrał wszystkie lokomotywy do PKP intercity i PR musza wynajmować lokomotywy od PKP Cargo. A poniewaz to jest bardzo drogie to mamy takie składy zamiast składu złozonego z lokomotywy i wagonów.[/quote]
Zaponiałeś panie, dodać że buchnęli z PR także tzw. OPMy, czyli wszelkie pociągi dalekobieżne, które przynosiły często zysk, umożliwiający utrzymanie mniej rentownych relacji.
IC za to nie ma spalinówek, i dzięki temu nie ma już "Soliny" i kilku innych pociągów. Np.: do Zagórza, do Jeleniej Góry, do Łodzi, do Zakopanego, Krynicy...

[quote name='mad max' timestamp='1332863376' post='615124']Osobiście uwazam że lepiej jeżdzić takim czymś niz by mieli zlikwidowac składy IR. Wtedy by juz pozostał tylko monopol PKP Intercity i w praktyce szybszy wzrost cen biletów.
[/quote]
W praktyce, to Chełm zostałby tylko z pociągami REGIO do Lublina i Dęblina. Bo dwa wagony dołączone do Kiew Expresu to szczyt możliwości IC.

A i jeszcze jedna rzecz. Niby nic a jednak: Przewozy Regionalne NIE SĄ ani członkiem grupy PKP ani spółką od nich zależną. czyli PR to nie PKP. PR są własnością Urzędów Marszałkowskich. Czyli każdy sobie rzepkę skrobie. I oby nasz UMWL nie brał przykładu z Małopolski czy Śląska, bo jak na razie lubelski zakład PR jest jedynym, który zwiększa a nie uwala połączenia. Podkarpacie mogłoby się też postarać trochę.
[quote name='mad max' timestamp='1332863376' post='615124']
Podstawiajac wagony bydlece czy inne towarowe to raczej taniej nie bedzie [/quote]
Było by nawet drożej, bo to już by był towatrowiec.

[quote name='mad max' timestamp='1332863376' post='615124']Jakby przewoznicy kolejowi mieli tani dostep do torów tak jak przewoznicy drogowi do dróg to byśmy jezdzili w lepszych warunkach. Ale nasze kochane rzady wymysliły ze utrzymanie dróg jest finansowane z budzetu państw... rozwiń
Avatar
abb666 / 28 marca 2012 o 22:11
0
[quote name='dziat z fioletovymi uszami' timestamp='1332520135' post='613725']
...a wystarczyło by do "Bolka" doczepić z tyłu dwie "jedynki" - i wtedy kto chce podróżować wygodnie,ten niech jedzie "jedynką"
[/quote]
No, a do Polskiego Expresu aronowego gumowca. Ech, ludzie lepiej nie piszcie nic niz macie pisać takie głupoty
Avatar
Anna / 28 marca 2012 o 18:27
0
I co z tego? Jak komus niewygodnie niech jezdzi pociagami EX za potrojna cene. Nie kazdego na to stac. Musza istniej tez pociagi dla wiekszosci spoleczenstwa. Nie tylko bogacze podrozuja! Mi pasuje ten standard na ta cene! Jest idealnie. Nie kasujcie tego polaczenia!!
Avatar
czesław / 27 marca 2012 o 23:11
0
No to pozostają drezyny
Avatar
mad max / 27 marca 2012 o 17:49
0
Podstawiajac wagony bydlece czy inne towarowe to raczej taniej nie bedzie Opłaty przewoznika dla PKP PLK zależą od wagi składu. np skład do 150 ton ma inna cenę , do 300 ton drozej.. itd. To dlatego teraz jezdza pociagi po 2 czy 3 wagony albo takie EN57.Składy wagonowe więcej ważą Jakby przewoznicy kolejowi mieli tani dostep do torów tak jak przewoznicy drogowi do dróg to byśmy jezdzili w lepszych warunkach. Ale nasze kochane rzady wymysliły ze utrzymanie dróg jest finansowane z budzetu państwa a utrzymanie dróg kolejowych jest zadaniem PKP Polskie Linie Kolejowe które mają sobie zarobić na utrzymanie, remonty i modernizacje.
Kolejna sprawa to to że Przewozy Regionalne nie posiadaja własnych lokomotyw elektrycznych, bo rzad Tuska reforma usamorządowienia Przewozów Regionalnych zabrał wszystkie lokomotywy do PKP intercity i PR musza wynajmować lokomotywy od PKP Cargo. A poniewaz to jest bardzo drogie to mamy takie składy zamiast składu złozonego z lokomotywy i wagonów.
Osobiście uwazam że lepiej jeżdzić takim czymś niz by mieli zlikwidowac składy IR. Wtedy by juz pozostał tylko monopol PKP Intercity i w praktyce szybszy wzrost cen biletów.
Podstawiajac wagony bydlece czy inne towarowe to raczej taniej nie bedzie Opłaty przewoznika dla PKP PLK zależą od wagi składu. np skład do 150 ton ma inna cenę , do 300 ton drozej.. itd. To dlatego teraz jezdza pociagi po 2 czy 3 wagony albo takie EN57.Składy wagonowe więcej ważą Jakby przewoznicy kolejowi mieli tani dostep do torów tak jak przewoznicy drogowi do dróg to byśmy jezdzili w lepszych warunkach. Ale nasze kochane rzady wymysliły ze utrzymanie dróg jest finansowane z budzetu państwa a utrzymanie dróg kolejowych jest zadaniem P... rozwiń
Avatar
czesław / 26 marca 2012 o 22:09
0
Bez przesady jakiś standard musi być a nie tylko rachunek ekonomiczny. Idąc tą drogą za chwile podstawią nam wagony bydlęce albo drezyny ( to wyjdzie najtaniej )
Avatar
mad max / 26 marca 2012 o 12:48
0
[quote name='były pasażer' timestamp='1332748718' post='614528']
kiedyś był lublin - jelenia góra. Kuszetka i wagony normalne. Cena też normalna. Przecież te "kowbojskie" wagony za darmo nie są.
[/quote]

Tylko to był pociag pośpieszny, dzisiaj zwany TLK który był dotowany z naszych podatków. Natomiast Przewozy regionalne nie mają dotacji panstwowych na IR tak jak konkurencja z PKP Intercity. Dlatego jezdzi taki skład. Wiekszosc ludzi sie nie orientuje ile kosztuje uruchomienie pociagu. Za sam przejazd po torach na trasie Chełm - Wrocław w przypadku pojedynczego EN57 przewoznik musi zaplacic do firmy ktora zarzadza torami czyli PKP PLK 3000 zł plus dochodzi koszt pradu, koszt maszynisty, konduktorów i wychodzi z tego moze z 6 czy 7 tysiecy. Gdyby ten skład był uruchamiany na wagonach to koszt opłat za taka trase by był jeszcze wyzszy. Jakby np taki PKS by musiał płacic za przejazd na tej trasie tez ze 3000 to by dawno juz padł. I tak to jest sukcesem ze te pociagi pomimo takich drakonskich opłat jeszcze jezdza.
[quote name='były pasażer' timestamp='1332748718' post='614528']
kiedyś był lublin - jelenia góra. Kuszetka i wagony normalne. Cena też normalna. Przecież te "kowbojskie" wagony za darmo nie są.
[/quote]

Tylko to był pociag pośpieszny, dzisiaj zwany TLK który był dotowany z naszych podatków. Natomiast Przewozy regionalne nie mają dotacji panstwowych na IR tak jak konkurencja z PKP Intercity. Dlatego jezdzi taki skład. Wiekszosc ludzi sie nie orientuje ile kosztuje uruchomienie pociag... rozwiń
Avatar
Gość / 21 maja 2012 o 19:58
0
ja wolę taki EN57 na tej trasie niż autobus tak to jest WC,można połazić,fajniejsze widoki z okna,możesz rozłożyć nogi
Avatar
kuba / 17 maja 2012 o 15:11
0
skład BOLKA powinien być taki: eu/ep07+4 wagony w barwach InterRegio
Avatar
abb666 / 28 marca 2012 o 22:46
0
do postu #20:
zapomniałem się pdpisać
abb666
Avatar
Gość / 28 marca 2012 o 22:42
0
[quote name='mad max' timestamp='1332863376' post='615124']
Podstawiajac wagony bydlece czy inne towarowe to raczej taniej nie bedzie [/quote]
Było by nawet drożej, bo to już by był towatrowiec.

[quote name='mad max' timestamp='1332863376' post='615124']Jakby przewoznicy kolejowi mieli tani dostep do torów tak jak przewoznicy drogowi do dróg to byśmy jezdzili w lepszych warunkach. Ale nasze kochane rzady wymysliły ze utrzymanie dróg jest finansowane z budzetu państwa a utrzymanie dróg kolejowych jest zadaniem PKP Polskie Linie Kolejowe które mają sobie zarobić na utrzymanie, remonty i modernizacje.[/quote]
A dlaczego? A dlatego, że:
1) większość elektoratu - niezależnie od zajmowanego miejsca w sejmie - korzysta z samochodów a co za tym idzie, każdy JAWNY skok na ich kasę skończył by się utratą fotela w parlamencie. Zresztą minister finansów skutecznie nas łupi pod postacią VAT i akcyzy. Koncerny też mają swój udział w tym, bo nawet jakby minister obniżył akcyzę, to i tak podniosą marżę.
2) Teoretycznie płacimy podatek drogowy, i z niego część miała iść na fundusz kolejowy. Idzie? Idzie, tyle co kot napłakał. Nie wiem, czy wystaczyło by na utrzymanie chociaż jednej linii.
3) Szczytem bezczelności jest skok na kasę kolejarzy, buchnięcie kilku miliardów zaoszczędzonych na przetargach złotówek i podarowanie ich drogowcom.
4) drogi są bardziej medialne niż tory. Nie wiem dlaczego. W końcu na codziń ginie na tych drogach kilkadziesiąt albo i więcej osób, a na torach jakoś nie bardzo. Od czasu do czasu ktoś wjedzie pod pociąg ( to też bym zaliczył do wypadków drogowych) albo się pod niego rzuci z powodu np. złamanego serca kolegi.


[quote name='mad max' timestamp='1332863376' post='615124']Kolejna sprawa to to że Przewozy Regionalne nie posiadaja własnych lokomotyw elektrycznych, bo rzad Tuska reforma usamorządowienia Przewozów Regionalnych zabrał wszystkie lokomotywy do PKP intercity i PR musza wynajmować lokomotywy od PKP Cargo. A poniewaz to jest bardzo drogie to mamy takie składy zamiast składu złozonego z lokomotywy i wagonów.[/quote]
Zaponiałeś panie, dodać że buchnęli z PR także tzw. OPMy, czyli wszelkie pociągi dalekobieżne, które przynosiły często zysk, umożliwiający utrzymanie mniej rentownych relacji.
IC za to nie ma spalinówek, i dzięki temu nie ma już "Soliny" i kilku innych pociągów. Np.: do Zagórza, do Jeleniej Góry, do Łodzi, do Zakopanego, Krynicy...

[quote name='mad max' timestamp='1332863376' post='615124']Osobiście uwazam że lepiej jeżdzić takim czymś niz by mieli zlikwidowac składy IR. Wtedy by juz pozostał tylko monopol PKP Intercity i w praktyce szybszy wzrost cen biletów.
[/quote]
W praktyce, to Chełm zostałby tylko z pociągami REGIO do Lublina i Dęblina. Bo dwa wagony dołączone do Kiew Expresu to szczyt możliwości IC.

A i jeszcze jedna rzecz. Niby nic a jednak: Przewozy Regionalne NIE SĄ ani członkiem grupy PKP ani spółką od nich zależną. czyli PR to nie PKP. PR są własnością Urzędów Marszałkowskich. Czyli każdy sobie rzepkę skrobie. I oby nasz UMWL nie brał przykładu z Małopolski czy Śląska, bo jak na razie lubelski zakład PR jest jedynym, który zwiększa a nie uwala połączenia. Podkarpacie mogłoby się też postarać trochę.
[quote name='mad max' timestamp='1332863376' post='615124']
Podstawiajac wagony bydlece czy inne towarowe to raczej taniej nie bedzie [/quote]
Było by nawet drożej, bo to już by był towatrowiec.

[quote name='mad max' timestamp='1332863376' post='615124']Jakby przewoznicy kolejowi mieli tani dostep do torów tak jak przewoznicy drogowi do dróg to byśmy jezdzili w lepszych warunkach. Ale nasze kochane rzady wymysliły ze utrzymanie dróg jest finansowane z budzetu państw... rozwiń
Avatar
abb666 / 28 marca 2012 o 22:11
0
[quote name='dziat z fioletovymi uszami' timestamp='1332520135' post='613725']
...a wystarczyło by do "Bolka" doczepić z tyłu dwie "jedynki" - i wtedy kto chce podróżować wygodnie,ten niech jedzie "jedynką"
[/quote]
No, a do Polskiego Expresu aronowego gumowca. Ech, ludzie lepiej nie piszcie nic niz macie pisać takie głupoty
Avatar
Anna / 28 marca 2012 o 18:27
0
I co z tego? Jak komus niewygodnie niech jezdzi pociagami EX za potrojna cene. Nie kazdego na to stac. Musza istniej tez pociagi dla wiekszosci spoleczenstwa. Nie tylko bogacze podrozuja! Mi pasuje ten standard na ta cene! Jest idealnie. Nie kasujcie tego polaczenia!!
Avatar
czesław / 27 marca 2012 o 23:11
0
No to pozostają drezyny
Avatar
mad max / 27 marca 2012 o 17:49
0
Podstawiajac wagony bydlece czy inne towarowe to raczej taniej nie bedzie Opłaty przewoznika dla PKP PLK zależą od wagi składu. np skład do 150 ton ma inna cenę , do 300 ton drozej.. itd. To dlatego teraz jezdza pociagi po 2 czy 3 wagony albo takie EN57.Składy wagonowe więcej ważą Jakby przewoznicy kolejowi mieli tani dostep do torów tak jak przewoznicy drogowi do dróg to byśmy jezdzili w lepszych warunkach. Ale nasze kochane rzady wymysliły ze utrzymanie dróg jest finansowane z budzetu państwa a utrzymanie dróg kolejowych jest zadaniem PKP Polskie Linie Kolejowe które mają sobie zarobić na utrzymanie, remonty i modernizacje.
Kolejna sprawa to to że Przewozy Regionalne nie posiadaja własnych lokomotyw elektrycznych, bo rzad Tuska reforma usamorządowienia Przewozów Regionalnych zabrał wszystkie lokomotywy do PKP intercity i PR musza wynajmować lokomotywy od PKP Cargo. A poniewaz to jest bardzo drogie to mamy takie składy zamiast składu złozonego z lokomotywy i wagonów.
Osobiście uwazam że lepiej jeżdzić takim czymś niz by mieli zlikwidowac składy IR. Wtedy by juz pozostał tylko monopol PKP Intercity i w praktyce szybszy wzrost cen biletów.
Podstawiajac wagony bydlece czy inne towarowe to raczej taniej nie bedzie Opłaty przewoznika dla PKP PLK zależą od wagi składu. np skład do 150 ton ma inna cenę , do 300 ton drozej.. itd. To dlatego teraz jezdza pociagi po 2 czy 3 wagony albo takie EN57.Składy wagonowe więcej ważą Jakby przewoznicy kolejowi mieli tani dostep do torów tak jak przewoznicy drogowi do dróg to byśmy jezdzili w lepszych warunkach. Ale nasze kochane rzady wymysliły ze utrzymanie dróg jest finansowane z budzetu państwa a utrzymanie dróg kolejowych jest zadaniem P... rozwiń
Avatar
czesław / 26 marca 2012 o 22:09
0
Bez przesady jakiś standard musi być a nie tylko rachunek ekonomiczny. Idąc tą drogą za chwile podstawią nam wagony bydlęce albo drezyny ( to wyjdzie najtaniej )
Avatar
mad max / 26 marca 2012 o 12:48
0
[quote name='były pasażer' timestamp='1332748718' post='614528']
kiedyś był lublin - jelenia góra. Kuszetka i wagony normalne. Cena też normalna. Przecież te "kowbojskie" wagony za darmo nie są.
[/quote]

Tylko to był pociag pośpieszny, dzisiaj zwany TLK który był dotowany z naszych podatków. Natomiast Przewozy regionalne nie mają dotacji panstwowych na IR tak jak konkurencja z PKP Intercity. Dlatego jezdzi taki skład. Wiekszosc ludzi sie nie orientuje ile kosztuje uruchomienie pociagu. Za sam przejazd po torach na trasie Chełm - Wrocław w przypadku pojedynczego EN57 przewoznik musi zaplacic do firmy ktora zarzadza torami czyli PKP PLK 3000 zł plus dochodzi koszt pradu, koszt maszynisty, konduktorów i wychodzi z tego moze z 6 czy 7 tysiecy. Gdyby ten skład był uruchamiany na wagonach to koszt opłat za taka trase by był jeszcze wyzszy. Jakby np taki PKS by musiał płacic za przejazd na tej trasie tez ze 3000 to by dawno juz padł. I tak to jest sukcesem ze te pociagi pomimo takich drakonskich opłat jeszcze jezdza.
[quote name='były pasażer' timestamp='1332748718' post='614528']
kiedyś był lublin - jelenia góra. Kuszetka i wagony normalne. Cena też normalna. Przecież te "kowbojskie" wagony za darmo nie są.
[/quote]

Tylko to był pociag pośpieszny, dzisiaj zwany TLK który był dotowany z naszych podatków. Natomiast Przewozy regionalne nie mają dotacji panstwowych na IR tak jak konkurencja z PKP Intercity. Dlatego jezdzi taki skład. Wiekszosc ludzi sie nie orientuje ile kosztuje uruchomienie pociag... rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 23

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

We trzech pobili 31-latka z Lublina

We trzech pobili 31-latka z Lublina 0 0

Trzech bandytów pobiło mieszkańca Lublina. 31-latek przebywa w szpitalu

Lublin: Nowe autobusy mają pod górkę. Do tej pory nie dostarczono ani jednego

Lublin: Nowe autobusy mają pod górkę. Do tej pory nie dostarczono ani jednego 0 3

Do piątku spodziewana jest dostawa ośmiu nowych autobusów zamówionych przez miasto w lubelskim Ursusie. Taki termin podał miastu dostawca pojazdów, który zgodnie z umową powinien je przekazać do 29 maja. Umowa dawała mu dodatkowy czas do 29 czerwca, ale i ten termin został przekroczony.

Jacek Bąk: Jerzy Brzęczek zaczyna pracę z czystą kartą

Jacek Bąk: Jerzy Brzęczek zaczyna pracę z czystą kartą 0 0

Rozmowa z Jackiem Bąkiem, byłym piłkarzem, 96-krotnym reprezentantem Polski

Widowisko w hołdzie Michaelowi Jacksonowi w Lublinie
15 października 2018, 19:00

Widowisko w hołdzie Michaelowi Jacksonowi w Lublinie 3 0

Co Gdzie Kiedy. Już 15 października o godz. 19 w Hali Globus (ul. Kazimierza Wielkiego 8) zaprezentowane zostanie niesamowite widowisko muzyczne w hołdzie Michaelowi Jacksonowi - Thriller LIVE!

Policjanci znaleźli zakrwawione niemowlę. Rodzice usłyszeli zarzuty gdy wytrzeźwieli
film

Policjanci znaleźli zakrwawione niemowlę. Rodzice usłyszeli zarzuty gdy wytrzeźwieli 4 3

Zielona Góra. 10-miesięczne dziecko z ranami głowy znaleźli zielonogórscy policjanci podczas interwencji w sprawie zakłócania ciszy nocnej w jednym z mieszkań. Niemowlę trafiło do szpitala, a rodzice do policyjnej celi. Oboje usłyszeli zarzuty narażenia dziecka na niebezpieczeństwo utraty życia lub zdrowia. Grozi im do pięciu lat więzienia. 

Wypadek na wesołym miasteczku. Nie żyje 9-latek

Wypadek na wesołym miasteczku. Nie żyje 9-latek 0 1

Do tragicznego wypadku doszło na wesołym miasteczku w Szczytnie. 9-latek wypadł z karuzeli, nie przeżył

Nowy basen w Wólce Rokickiej. Wiadomo, kiedy otwarcie
galeria

Nowy basen w Wólce Rokickiej. Wiadomo, kiedy otwarcie 0 3

W końcu znamy datę uruchomienia krytej pływalni w Wólce Rokickiej: pierwsze kąpiele 8 sierpnia o godzinie 14 lub 14.30.

Lublin: Jest zgoda na osiedle. To teren, który sprzedał UMCS

Lublin: Jest zgoda na osiedle. To teren, który sprzedał UMCS 16 10

400 mieszkań może powstać przy ul. Głębokiej naprzeciw os. Słowackiego. Ratusz zgodził się na budowę sporego osiedla na terenie sprzedanym przez UMCS prywatnemu inwestorowi. Uczelnia liczy na to, że nabywca ziemi zbuduje tu akademiki.

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 23 lipca 2018 r.

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 23 lipca 2018 r. 0 0

Związkowcy kontra związkowcy w puławskich Azotach. Wysyłają listy i apele
galeria

Związkowcy kontra związkowcy w puławskich Azotach. Wysyłają listy i apele 29 9

Z jednej strony mobilizacja do uczestnictwa w pikiecie i referendum strajkowym, z drugiej oskarżenia o działanie „godzące w dobre imię spółki”. Związki zawodowe w puławskich Azotach już dawno nie były ze sobą tak skłócone.

Strajk pilotów linii Ryanair, problem pasażerów. Jak duże można dostać odszkodowanie?
Alarm 24

Strajk pilotów linii Ryanair, problem pasażerów. Jak duże można dostać odszkodowanie? 9 4

Setki rejsów zostały odwołane z powodu strajku pilotów linii Ryanair. Chodzi także o loty z Polski i do Polski. Pechowi pasażerowie mają prawo do odszkodowania od linii lotniczych. Pieniędzy można żądać także wtedy, gdy lot opóźni się o co najmniej dwie godziny.

Wisła zbyt wysoka. Prom z Kazimierza Dolnego do Janowca nie kursuje

Wisła zbyt wysoka. Prom z Kazimierza Dolnego do Janowca nie kursuje 29 2

Z powodu wysokiego stanu Wisły nie działa przeprawa promowa z Kazimierza Dolnego do Janowca.

Święcenie samochodów w lubelskich kościołach. Żeby kierowcy zawsze używali ich mądrze
Zdjęcia
galeria

Święcenie samochodów w lubelskich kościołach. Żeby kierowcy zawsze używali ich mądrze 186 19

Na samochody dla misjonarzy zbierano w niedzielę pieniądze w lubelskich kościołach, a obok nich można było poświęcić swój pojazd. Tak zaczął się 18. Ogólnopolski Tydzień św. Krzysztofa.

Polscy strażacy pomagają Szwedom gasić pożary lasów. Niesamowita reakcja mieszkańców [wideo]
film

Polscy strażacy pomagają Szwedom gasić pożary lasów. Niesamowita reakcja mieszkańców [wideo] 450 18

W związku z pożarami lasów w środkowej części Szwecji, polski rząd podjął decyzję o udzieleniu wsparcia. W sobotę ze Świnoujścia wyruszyła grupa prawie 140 strażaków, którzy mają pomóc szwedzkim ratownikom. Do Szwecji pojechał również 44 wozy ratowniczo-gaśnicze.

Cheap Tobacco wystąpi w Radiu Lublin
27 lipca 2018, 19:00

Cheap Tobacco wystąpi w Radiu Lublin 3 0

Co Gdzie Kiedy. Radio Lublin (ul. Obrońców Pokoju 2) zaprasza na koncert formacji Cheap Tobacco. Wydarzenie odbędzie się 27 lipca o godz. 19.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.