Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Edukacja

13 maja 2019 r.
19:43

Uczeń dźgnięty nożem w szkole nie żyje. Czy w szkołach w woj. lubelskim jest bezpiecznie?

0 27 A A
W 2018 roku w całym kraju liczba przestępstw popełnianych w szkołach podstawowych wzrosła z 1714 do 2411 przypadków. Statystyka obejmuje m.in. kradzieże oraz przestępstwa przeciwko nauczycielom (znieważenie funkcjonariusza publicznego). W ciągu ostatnich dwóch lat o ponad połowę wzrosła liczba zgłoszonych przypadków agresji. W pierwszych trzech kwartałach 2018 roku było ich 2,4 tys.
W 2018 roku w całym kraju liczba przestępstw popełnianych w szkołach podstawowych wzrosła z 1714 do 2411 przypadków. Statystyka obejmuje m.in. kradzieże oraz przestępstwa przeciwko nauczycielom (znieważenie funkcjonariusza publicznego). W ciągu ostatnich dwóch lat o ponad połowę wzrosła liczba zgłoszonych przypadków agresji. W pierwszych trzech kwartałach 2018 roku było ich 2,4 tys. (fot. Archiwum)

Rzecznik Praw Dziecka chce żeby wszystkie szkoły w Polsce zostały skontrolowane pod kątem bezpieczeństwa. To pokłosie piątkowej tragedii, gdy w jednej z warszawskich szkół zmarł uczeń dźgnięty nożem. Ale w Lubelskiem takich kontroli nie będzie.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Piątek, podstawówka z oddziałami gimnazjalnymi na warszawskim Wawrze. Jeden z uczniów atakuje swojego kolegę ostrym narzędziem. Chłopiec, uczeń III klasy gimnazjum, umiera. Napastnik to jego kolega, uczeń klasy VIII szkoły podstawowej.

Jeszcze tego samego dnia Mikołaj Pawlak, Rzecznik Praw Dziecka, występuje do Ministerstwa Edukacji Narodowej o przeprowadzenie „kontroli bezpieczeństwa” we wszystkich szkołach. Chodzi m.in. o sprawdzenie czy budynki wewnątrz i na zewnątrz są odpowiednio monitorowane i czy o bezpieczeństwo uczniów odpowiednio dbają nauczyciele.

W Lublinie takich kontroli nie będzie.

– Przez ostatnie lata w szkołach wielokrotnie organizowane były spotkania i konferencje poświęcone sprawom bezpieczeństwa. Wypracowano też procedury stosowane przez wszystkie szkoły – mówi Jolanta Misiak, rzecznik prasowy lubelskiego Kuratorium Oświaty. – W naszym województwie nie obserwujemy tendencji świadczących o zagrożeniu. Dlatego w odpowiedzi na wydarzenia z Warszawy nie podjęto decyzji o prowadzeniu dodatkowych kontroli bezpieczeństwa.

Tematu ataku nożownika w stolicy nie unikają za to dyrektorzy niektórych szkół.

– Poprosiłem nauczycieli, by podczas godzin wychowawczych w tym tygodniu podnieść temat przemocy rówieśniczej, właściwego odnoszenia się do siebie i katalogu przedmiotów, których do szkoły wnosić nie można – mówi dyrektor jednej z lubelskich podstawówek. Prosi żeby nie podawać jej nazwy, by szkoła nie była kojarzona z problemem. – W wieku dojrzewania nastolatkowie są targani ogromnymi emocjami. Niektórzy sięgają po używki. Trzeba robić wszystko, by pomóc im bezpiecznie przejść przez ten okres. Niestety, nie wszystkiego można uniknąć.

– To nie jest tak, że szkoły są miejscami wolnymi od przemocy. Zdarzają się więc między uczniami pyskówki, ale i rękoczyny. Wychowawcy, psycholog i pedagog przepracowują takie wydarzenia na bieżąco – przyznaje dyrektor innej lubelskiej podstawówki. – Na pewno rozmawiać będą też o tragedii w Warszawie. Dzieci wiedzą o niej z telewizji.

Mówić trzeba, bo dzieci pomysły mają różne.

– Dwa lata temu w klasie mojego syna, wtedy czwartoklasisty, była moda na noże. Dzieci wynosiły je na dwór i chwaliły się nowymi egzemplarzami – opowiada mama ucznia z Lublina. – Syn był niepocieszony, bo nie pozwoliliśmy mu kupić własnego karambita (nóż przypominający szpon niedźwiedzia – red.). Wydarzenia takie, jak to w Warszawie pokazują, że mieliśmy rację. Takie przedmioty w ręku dziecka mogą być naprawdę niebezpieczne gdy w grę wchodzą emocje. Niezmiernie się cieszę, że rówieśnicy mojego syna tą niezdrową fascynację mają już za sobą. Dzięki temu wszyscy są bezpieczniejsi.

e-Wydanie

Komentarze 27

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
yeti / 6 dni temu o 21:17
+23
Nie wiadomo jak to skomentować. Przykre jest, że żyjemy w czasach gdzie musimy martwić się o bezpieczeństwo naszych dzieci nawet w szkole. Przykre jest, że nauczyciele /wychowawcy czy pracownicy szkół nie reagują na krzywdę  która często dzieje się na ich oczach. Przykre jest, że nie wyciąga się konsekwencji "bo to tylko dzieci". Zdażyła się tragedia, której nikt nie zapobiegł. Warto zadać sobie pytanie czy można było temu jakoś zapobiec. Szanowni nauczyciele! Warto poświęcić swoją kawę, ploteczki w pokoju nauczycielskim czy fragment lekcji na rozmowę! Nie wiecie co jest w głowach tych dzieci. Pomyślcie. Mów dzięki waszej rozmowie coś się w nich zmieni i kolejni rodzice nie będą musieli przeżywać koszmaru jakim jest strata dziecka.
  Drodzy rodzice, dziecko trzeba wychowywać, a nie tylko nakarmić (ten obowiązek też coraz częściej przejmują szkoły), kupić buty i smartfona, wypłacić jakąś część z magicznego 500 na kieszonkowe. Coraz młodsze dzieci piją, palą, ćpają. To nie nauczyciel ma obwąchiwać i kontrolować, co w kieszeniach i plecakach- nie ma takiego prawa. Jak reagujecie, gdy nauczyciel zwraca uwagę, że dziecko agresywne, brutalne, klnie jak szewc...? Mój Brajanek? NIEMOŻLIWE! To takie dobre dziecko, to ci inni. Ile razy wzywani do szkoły ignorujecie problem, bo macie ważniejsze sprawy na głowie? Kiedy nauczyciel ma wam prostować zwichrowane charaktery dzieci, skoro wychowawca ma 1 godzinę wychowawczą w tygodniu? Na fizyce czy na w-fie? Jeden psycholog na 500 czy 800 dzieci ma zauważyć, że z dzieckiem dzieje się coś złego, a wy nie mozecie tego zaobserwować u swojej dwójki czy nawet piątki potomstwa? Interesuje was, gdzie i z kim wasze dzieci spędzają czas wolny? Minęły czasy, kiedy to nauczyciele wraz z rodzicami patrolowali ulice i odprowadzali do domu zbłąkanych nastolatków. Egzekwujcie najpier od siebie, a później od nauczycieli. Z naciskiem na egzekwowanie od katechetów- zamiast zadawać kolorowanie obrazków i uczenie się na pamięć modlitw "do zaliczenia" mogliby skupić sie na Dekalogu- nie zabijaj, nie kradnij...
  Drodzy rodzice, dziecko trzeba wychowywać, a nie tylko nakarmić (ten obowiązek też coraz częściej przejmują szkoły), kupić buty i smartfona, wypłacić jakąś część z magicznego 500 na kieszonkowe. Coraz młodsze dzieci piją, palą, ćpają. To nie nauczyciel ma obwąchiwać i kontrolować, co w kieszeniach i plecakach- nie ma takiego prawa. Jak reagujecie, gdy nauczyciel zwraca uwagę, że dziecko agresywne, brutalne, klnie jak szewc...? Mój Brajanek? NIEMOŻLIWE! To takie dobre dziecko, to ci inni. Ile razy wzywani do szkoły ignorujec... rozwiń
Avatar
Macao / 6 dni temu o 20:52
+15
Dziwne mamy teraz czasy... Kiedyś w szkole nie było religii, a uczniowie nie dźgali się nożami. Dali sobie najwyżej po pysku i tyle... Dziś dzieciaki są przerzucane jak gorący kartofel. Rodzice traktują szkołę jak przedszkole dla większych uczniów - wysłać do szkoły i "z bani". Niech się szkoła martwi. Z kolei jak szkoła czegoś zaczyna wymagać, to zaraz pojawiają się rodzice z krzykiem, że "jak to... nasze dziecko?! Czepiacie się. Jak tak można?!" Uważam, że powszechny obowiązek szkolny powinien zostać zlikwidowany. Jak się komuś nie chce uczyć, to jest problem rodziców. Dzieciakom chcącym sie uczyć - nawet tym słabszym, należy poświęcić tyle czasu, ile wymagają.
Dziwne mamy teraz czasy... Kiedyś w szkole nie było religii, a uczniowie nie dźgali się nożami. Dali sobie najwyżej po pysku i tyle... Dziś dzieciaki są przerzucane jak gorący kartofel. Rodzice traktują szkołę jak przedszkole dla większych uczniów - wysłać do szkoły i "z bani". Niech się szkoła martwi. Z kolei jak szkoła czegoś zaczyna wymagać, to zaraz pojawiają się rodzice z krzykiem, że "jak to... nasze dziecko?! Czepiacie się. Jak tak można?!" Uważam, że powszechny obowiązek szkolny powinien zostać zlikwidowany. Jak s... rozwiń
Avatar
olo / 5 dni temu o 10:03
+9
W dużej mierze winni są rodzice którzy w patologiczny sposób wychowują swoje dzieci. Nierzadko agresja gra pierwsze skrzypce w takich rodzinach, gdzie potem dzieci swoje sprawy nożem załatwiają..... Co za tragedia...
Avatar
grzech / 6 dni temu o 21:30
+9
Jak może być bezpiecznie jak na przerwach nauczyciele siedzą z nosami w telefonach w pokojach nauczycielskich? Zgraja leni ma wszystko w 4 literach, nic im się nie chce.
 No prezciez non stop było gadane za pracuaj tylko 18h tygodniowo   za 17zł/h wiec przerwa to bezpłatna nadliczbówka więc czego wymagasz, zatrudnijcie policjanta który ma 28zł/h całodobowo
Avatar
Ewa / 6 dni temu o 20:33
+9
Nie wiadomo jak to skomentować. Przykre jest, że żyjemy w czasach gdzie musimy martwić się o bezpieczeństwo naszych dzieci nawet w szkole. Przykre jest, że nauczyciele /wychowawcy czy pracownicy szkół nie reagują na krzywdę  która często dzieje się na ich oczach. Przykre jest, że nie wyciąga się konsekwencji "bo to tylko dzieci". Zdażyła się tragedia, której nikt nie zapobiegł. Warto zadać sobie pytanie czy można było temu jakoś zapobiec. Szanowni nauczyciele! Warto poświęcić swoją kawę, ploteczki w pokoju nauczycielskim czy fragment lekcji na rozmowę! Nie wiecie co jest w głowach tych dzieci. Pomyślcie. Mów dzięki waszej rozmowie coś się w nich zmieni i kolejni rodzice nie będą musieli przeżywać koszmaru jakim jest strata dziecka.
 Drogi rodzicu. Szkoła cię w wychowaniu dziecka nie wyręczy. Może też oderwiesz się od laptopa, smartfona, telewizji i ploteczek i porozmawiasz ze swoim dzieckiem? Najwygodniej jest wszystko na szkołę zwalić i nauczycieli. I mieć pretensje, że nauczyciel nie jest pedagogiem, psychologiem, ochroniarzem, antyterrorystą, lekarzem, pielęgniarzem w jednym. 
 Drogi rodzicu. Szkoła cię w wychowaniu dziecka nie wyręczy. Może też oderwiesz się od laptopa, smartfona, telewizji i ploteczek i porozmawiasz ze swoim dzieckiem? Najwygodniej jest wszystko na szkołę zwalić i nauczycieli. I mieć pretensje, że nauczyciel nie jest pedagogiem, psychologiem, ochroniarzem, antyterrorystą, lekarzem, pielęgniarzem w jednym.  rozwiń
Avatar
zoologiczny / 6 dni temu o 20:33
+8
a wiadomo co w zrytych przez internet i prochy łubach małolatów siedzi?
Avatar
Mała / 5 dni temu o 12:28
+5
Bzdura! Bardzo dobra szkoła!
Avatar
ulka / 5 dni temu o 09:34
+5
A może jesteś takim uczniem, któremu się ogranicza huliganskie wybryki i dlatego hejtujesz tę szkołę?
Avatar
. / 6 dni temu o 21:26
+4
To nie szkoly to przechowalnie. Tak jak rodziny to wylegarnie. Rozmnozyc sie, nauczyć podstaw zeby rozumiał polecenia w gównianej pracy. Zero idei, zero myslenia o pracy dla dobra ogólu. Tak, tak. Tylko i wyłacznie idea komunizmu wniosla swiatlo i.pomysl.na zycie tu i teraz.
Avatar
Gość / 6 dni temu o 20:19
+4
Nie wiadomo jak to skomentować. Przykre jest, że żyjemy w czasach gdzie musimy martwić się o bezpieczeństwo naszych dzieci nawet w szkole. Przykre jest, że nauczyciele /wychowawcy czy pracownicy szkół nie reagują na krzywdę która często dzieje się na ich oczach. Przykre jest, że nie wyciąga się konsekwencji "bo to tylko dzieci". Zdażyła się tragedia, której nikt nie zapobiegł. Warto zadać sobie pytanie czy można było temu jakoś zapobiec. Szanowni nauczyciele! Warto poświęcić swoją kawę, ploteczki w pokoju nauczycielskim czy fragment lekcji na rozmowę! Nie wiecie co jest w głowach tych dzieci. Pomyślcie. Mów dzięki waszej rozmowie coś się w nich zmieni i kolejni rodzice nie będą musieli przeżywać koszmaru jakim jest strata dziecka.
Nie wiadomo jak to skomentować. Przykre jest, że żyjemy w czasach gdzie musimy martwić się o bezpieczeństwo naszych dzieci nawet w szkole. Przykre jest, że nauczyciele /wychowawcy czy pracownicy szkół nie reagują na krzywdę która często dzieje się na ich oczach. Przykre jest, że nie wyciąga się konsekwencji "bo to tylko dzieci". Zdażyła się tragedia, której nikt nie zapobiegł. Warto zadać sobie pytanie czy można było temu jakoś zapobiec. Szanowni nauczyciele! Warto poświęcić swoją kawę, ploteczki w pokoju nauczycielskim czy fragm... rozwiń
Avatar
Barbara / 3 dni temu o 16:14
0
Szkołę trzeba porządnie zreformować. I nie chodzi mi o edukację tylko o to co się w niej teraz wyrabia. Coraz młodsze dzieci widuję z telefonami, papierosami czy alkoholem. Wielu moich kolegów niestety nie reaguje, bo " już nie mają do nich siły". Drugie- młodzież jak to młodzież także często się bije. Raz był nawet taki przypadek, że zanim ich rozdzielono na posadzce pojawiła się plama krwi (dość duża). Nie wezwano jednak policji i karetki, a samą karetkę. Dyrektor zaś przed tym wysłał sprzątaczki, żeby szybko zmyły posokę z kafelków, " żeby nie psuć opinii o szkole". Widać także, że zbiera się wszystkich młodocianych recydywistów z województwa, by podwyższyć subwencję i nie zaniżać opinii. Tacy uczniowie nie raz trzęsą klasą ( podobnie jak w Warszawie), ale nie można ich usunąć, by ponownie ,nie psuć opinii. A jeszcze jedna rzecz to dzielenie uczniów na lepszych i gorszych pod kilkoma względami przez innych nauczycieli, co zauważyłam już rok temu, gdy przyszłam po studiach do szkoły. Pierwsze to czym zajmują się rodzice. Jeśli są pedagogami, urzędnikami państwowymi lub mają dobrze prosperującą firmę traktowani są lepiej np. więcej im wolno. Druga to w jakich konkursach biorą udział np. sportowcy znaczą więcej dla szkoły niż moja uczennica wielokrotna olimpijka z chemii i fizyki. Trzecia kategoria to wygląd. Tutaj komentarz jest chyba zbędny.
Szkołę trzeba porządnie zreformować. I nie chodzi mi o edukację tylko o to co się w niej teraz wyrabia. Coraz młodsze dzieci widuję z telefonami, papierosami czy alkoholem. Wielu moich kolegów niestety nie reaguje, bo " już nie mają do nich siły". Drugie- młodzież jak to młodzież także często się bije. Raz był nawet taki przypadek, że zanim ich rozdzielono na posadzce pojawiła się plama krwi (dość duża). Nie wezwano jednak policji i karetki, a samą karetkę. Dyrektor zaś przed tym wysłał sprzątaczki, żeby szybko zmyły posokę z kafe... rozwiń
Avatar
Andrzej / 4 dni temu o 15:42
0
Wogole nie jest bezpiecznie, a najgorzej w SP nr 3 na Balladyny dyrekcja i nauczyciele chronią agresywnych uczniów bo się ich boją masakra odradzam ta szkołę, wg mnie powinna być zlikwidowana
  Nie wolno zatajać wiedzy o agresji panującej w konkretnych szkołach. Proponuję rozmawiać z nauczycielami, dyrekcją, wychowawcą i zgłaszać dostrzeżone przejawy agresji. Jak nie słownie- to pisemnie, nawet do kuratorium. Takie sprawy załatwia się według ustalonych procedur. Podawanie nazw szkół na publicznych forach, w celu bezpodstawnego zszargania ich dobrego imienia, również jest przejawem  agresji i może być przedmiotem postępowania karnego. Proszę pamiętać, że w sieci nikt nie jest anonimowy. SP 3 przy Balladyny to bardzo dobra, spokojna szkoła z tradycjami. Polecam!
  Nie wolno zatajać wiedzy o agresji panującej w konkretnych szkołach. Proponuję rozmawiać z nauczycielami, dyrekcją, wychowawcą i zgłaszać dostrzeżone przejawy agresji. Jak nie słownie- to pisemnie, nawet do kuratorium. Takie sprawy załatwia się według ustalonych procedur. Podawanie nazw szkół na publicznych forach, w celu bezpodstawnego zszargania ich dobrego imienia, również jest przejawem  agresji i może być przedmiotem postępowania karnego. Proszę pamiętać, że w sieci nikt nie jest anonimowy. SP 3 przy Balladyny to bard... rozwiń
Avatar
Andrzej / 4 dni temu o 15:32
+1
Nie wolno zatajać wiedzy o agresji panującej w konkretnych szkołach. Proponuję rozmawiać z nauczycielami, dyrekcją, wychowawcą i zgłaszać dostrzeżone przejawy agresji. Jak nie słownie- to pisemnie, nawet do kuratorium. Takie sprawy załatwia się według ustalonych procedur. Podawanie nazw szkół na publicznych forach, w celu bezpodstawnego zszargania ich dobrego imienia, również jest przejawem  agresji i może być przedmiotem postępowania karnego. Proszę pamiętać, że w sieci nikt nie jest anonimowy. SP 3 przy Balladyny to bardzo dobra, spokojna szkoła z tradycjami. Polecam!
Nie wolno zatajać wiedzy o agresji panującej w konkretnych szkołach. Proponuję rozmawiać z nauczycielami, dyrekcją, wychowawcą i zgłaszać dostrzeżone przejawy agresji. Jak nie słownie- to pisemnie, nawet do kuratorium. Takie sprawy załatwia się według ustalonych procedur. Podawanie nazw szkół na publicznych forach, w celu bezpodstawnego zszargania ich dobrego imienia, również jest przejawem  agresji i może być przedmiotem postępowania karnego. Proszę pamiętać, że w sieci nikt nie jest anonimowy. SP 3 przy Balladyny to bardzo dobra, spokojna ... rozwiń
Avatar
ewunia / 5 dni temu o 16:18
-2
Nauczyciele skoro jesteście funkcjonariusze publiczne to musicie odpowiadać karnie jak funkcjonariusze za wasze braki za i niewiedzę jesteście zatrudnieni na kilku etatach w kilku szkolach jesteście przemęczeni i wyjalowieni macie odpowiedzialność dzieci w DUPIE a te 30 letnie nauczyciele trzymają stołki dla swoich pociech kto kuuurwa jeździ na Erasmus dzieci nauczycieli bo reszta bee Was trzeba poddawać rocznym badaniom testom u specjalisty bo sobie nie radzicie tylko wyrzywacie się w szkole na słabszych a wasze zachowanie poza lekcjami daje dużo do życzenia
 Poleciałeś, jak na Zeusa przystało, z piorunami, a jednym tchu. Idź pracować do szkoły, to twoje dziecko też pojedzie na Erazmusa. Jak masz dziewczynkę, to może i wnuka ci przywiezie od razy. Idź zrób sobie testy u specjalisty, a nauczycieli po lekcjach nie kontroluj, całą dobę to rodzice mają świecić przykładem, a nie nauczyciele. Oni nie są zakonnikami.
 Poleciałeś, jak na Zeusa przystało, z piorunami, a jednym tchu. Idź pracować do szkoły, to twoje dziecko też pojedzie na Erazmusa. Jak masz dziewczynkę, to może i wnuka ci przywiezie od razy. Idź zrób sobie testy u specjalisty, a nauczycieli po lekcjach nie kontroluj, całą dobę to rodzice mają świecić przykładem, a nie nauczyciele. Oni nie są zakonnikami. rozwiń
Avatar
Mała / 5 dni temu o 12:28
+5
Bzdura! Bardzo dobra szkoła!
Avatar
Gość / 5 dni temu o 12:27
+2
Uczniow z nozami a moze nawet siekierami bedzie mocno przybywac dzieki otwartosci nierzadow na import ukraincow;p
Avatar
EDEK / 5 dni temu o 12:16
-4
Zeus masz rację pozwalniac nierobów mają wylane tylko korepetycje i lewa dodatkową kasa pytam gdziemi skarbówki są na ta elitę. 
Avatar
Tytus / 5 dni temu o 10:56
0
Nauczyciele skoro jesteście funkcjonariusze publiczne to musicie odpowiadać karnie jak funkcjonariusze za wasze braki za i niewiedzę jesteście zatrudnieni na kilku etatach w kilku szkolach jesteście przemęczeni i wyjalowieni macie odpowiedzialność dzieci w DUPIE a te 30 letnie nauczyciele trzymają stołki dla swoich pociech kto kuuurwa jeździ na Erasmus dzieci nauczycieli bo reszta bee Was trzeba poddawać rocznym badaniom testom u specjalisty bo sobie nie radzicie tylko wyrzywacie się w szkole na słabszych a wasze zachowanie poza lekcjami daje dużo do życzenia
 Może sam się badaniom podasz. Po tym poście widać, że specjalistyczna pomoc by ci się przydała. 
 Może sam się badaniom podasz. Po tym poście widać, że specjalistyczna pomoc by ci się przydała.  rozwiń
Avatar
Iza / 5 dni temu o 10:38
+2
Gdyby były gimnazja i chłopak był uczniem gimnazjum, a nie 8 letniej SP to do tragedii prawdopodobnie by nie doszło. Likwidacja gimnazjów wcale nie wyeliminowała patologii.
Avatar
olo / 5 dni temu o 10:03
+9
W dużej mierze winni są rodzice którzy w patologiczny sposób wychowują swoje dzieci. Nierzadko agresja gra pierwsze skrzypce w takich rodzinach, gdzie potem dzieci swoje sprawy nożem załatwiają..... Co za tragedia...
Zobacz wszystkie komentarze 27

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Coraz mniej czasu na pomoc 13-latkowi. "Jeśli się nie uda, to Kacper nie przeżyje"
APEL O POMOC

Coraz mniej czasu na pomoc 13-latkowi. "Jeśli się nie uda, to Kacper nie przeżyje" 47 6

Pisarze, malarze, muzycy, ludzie kultury, samorządowcy – jednym słowem znani i lubiani. Dziesiątki ludzi dobrej woli walczą o życie 13-lateniego Kacpra Drzazgi ze Świdnika. Pomóc możesz i Ty!

Niedziela ciepła i burzowa. Kolejne dni wciąż z deszczem
film

Niedziela ciepła i burzowa. Kolejne dni wciąż z deszczem 0 0

W niedzielę w całym kraju będą pojawiały się przelotne opady deszczu oraz burze.

Monster Truck Show w Puławach. W programie m.in. przejazd przez ścianę ognia
22 maja 2019, 18:00

Monster Truck Show w Puławach. W programie m.in. przejazd przez ścianę ognia 0 2

Już 22 maja w Puławach wystąpią najlepsi europejscy kaskaderzy podczas Monster Truck Show. W programie elementy pirotechniczne, świetlne i muzyczne. Start o godz. 18 przy na parkingach przy ul. Słowackiego.

Czy Jagiełło jadł gruszki w Kraśniku?

Czy Jagiełło jadł gruszki w Kraśniku? 1 5

Królowa Jadwiga lubiła poziomki i jabłka. Król Władysław Jagiełło jabłek nie lubił, uwielbiał za to gruszki. Oboje lubili śliwki. Owoce w kuchni mają w naszym regionie specjalnie miejsce. Jabłka lubelskie robią furorę w Polsce, w restauracjach znów pojawiają się pierogi ze śliwkami, naleśniki z jabłkami i cynamonem, a słynna kraśnicka szarytka w marynacie stoi w słojach w warszawskich restauracjach.

Trwa remont strażackiej remizy. Rozebrany został już stary dach

Trwa remont strażackiej remizy. Rozebrany został już stary dach 4 5

Trwają prace remontowe strażnicy Ochotniczej Straży Pożarnej w Wąwolnicy, która pełni jednocześnie funkcję wiejskiej świetlicy. Rozebrany został już stary dach, który wkrótce zastąpi nowe poszycie.

Victoria Żmudź – Powiślak Końskowola 2:1. Siódmy mecz bez porażki

Victoria Żmudź – Powiślak Końskowola 2:1. Siódmy mecz bez porażki 0 0

Dobrej formy zespołu ze Żmudzi ciąg dalszy. W sobotę Victoria zanotowała trzecie zwycięstwo z rzędu. Tym razem z Powiślakiem Końskowola (2:1). Co więcej, drużyna Piotra Molińskiego nie przegrała już od siedmiu kolejek

Odmłodzona Stal Kraśnik minimalnie gorsza od Podhala Nowy Targ

Odmłodzona Stal Kraśnik minimalnie gorsza od Podhala Nowy Targ 0 3

W końcówce sezonu Stal Kraśnik nie musi się martwić o utrzymanie, dlatego koncentruje się na zbieraniu punktów w klasyfikacji Pro Junior System. W sobotę niebiesko-żółci w podstawowym składzie wystawili aż siedmiu młodzieżowców. Mimo to powalczyli z liderem tabeli i przegrali w Nowym Targu „tylko” 0:1.

Noc Muzeów 2019: Nocne zwiedzanie i oglądanie w Lublinie [zdjęcia]
galeria

Noc Muzeów 2019: Nocne zwiedzanie i oglądanie w Lublinie [zdjęcia] 0 1

Tradycja nocnego zwiedzania muzealnych zakamarków przyszła z Berlina. To tam w 1997 roku odbyła się pierwsza Noc Muzeów. Dziś to impreza, w której żadnym szanującym się muzeom i galeriom sztuki nie wypada nie brać udziału.

Kłos Chełm – Lublinianka 2:0. Walczyli o każde źdźbło trawy

Kłos Chełm – Lublinianka 2:0. Walczyli o każde źdźbło trawy 0 1

Kłos Chełm znowu złapał formę. Piłkarze Roberta Tarnowskiego nie pozwolili na wiele Lubliniance i pokonali wyżej notowanego rywala 2:0

Soła Oświęcim – Podlasie Biała Podlaska 0:2. Jeszcze się nie poddają!

Soła Oświęcim – Podlasie Biała Podlaska 0:2. Jeszcze się nie poddają! 0 0

To był mecz o być albo nie być dla Podlasia w III lidze. Bialczanie przed pierwszym gwizdkiem starcia w Oświęcimiu tracili do rywali siedem punktów. Łatwo policzyć, że w przypadku porażki nie byliby w stanie już prześcignąć Soły. Spotkanie potoczyło się jednak po myśli biało-zielonych, którzy wygrali 2:0 i zdecydowanie poprawili swoją sytuację w tabeli

Leon Madsen triumfuje w SGP w Warszawie. Dobry występ Roberta Lamberta

Leon Madsen triumfuje w SGP w Warszawie. Dobry występ Roberta Lamberta 0 1

Znakomite widowisko stworzyli żużlowcy podczas inauguracyjnej rundy Speedway Grand Prix. Przy wypełnionych niemal do ostatniego miejsca trybunach PGE Stadionu Narodowego w Warszawie najszybszy w finale był debiutujący Duńczyk Leon Madsen

65 nosów na tropie narkotyków i broni. Jak pracują psy w Straży Granicznej?
galeria

65 nosów na tropie narkotyków i broni. Jak pracują psy w Straży Granicznej? 9 4

Jest ich 65. Funkcjonariusze na czterech łapach codziennie skutecznie walczą z przemytem narkotyków i papierosów. Wykonują również szczególne zadania, tropiąc osoby, szukając materiałów wybuchowych oraz broni. Niestety nie mają programu emerytalnego

Avia Świdnik – Wisła Puławy 2:2. Wojciech Białek ciągle strzela

Avia Świdnik – Wisła Puławy 2:2. Wojciech Białek ciągle strzela 0 1

Ciekawy mecz w Świdniku. Avia jako pierwsza zdobyła gola, ale jeszcze przed przerwą przegrywała z Wisłą Puławy 1:2. Ostatecznie derby zakończyły się jednak remisem 2:2

Rowerowe zmagania po bezdrożach. Cisowianka Mazovia MTB Marathon w niedzielę

Rowerowe zmagania po bezdrożach. Cisowianka Mazovia MTB Marathon w niedzielę 0 3

Kolarze-amatorzy w najbliższą niedzielę ruszą na nadwiślańskie trasy wokół Puław. Do startu w zawodach zachęcają organizatorzy tegorocznej edycji kolarskiego wyścigu, w tym Cezary Zamana. Na najlepszych czekają nagrody.

Feliniada 2019 w deszczu. Na scenie Bevaues [zdjęcia]
galeria

Feliniada 2019 w deszczu. Na scenie Bevaues [zdjęcia] 46 7

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.