Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Kraśnik

10 lutego 2010 r.
12:58
Edytuj ten wpis

Czysta energia dla Lubelszczyzny

Autor: Zdjęcie autora FP
0 15 A A

Firma KTI Consulting rozpoczyna cykl otwartych konferencji na temat odnawialnych źródeł energii na terenie całego województwa lubelskiego. Projekt pt. "Czysta energia dla Lubelszczyzny” współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
W ramach tego projektu już 17 lutego w Janowie Lubelskim odbędzie się szósta konferencja w Hotelu Królewskim przy ul. Turystycznej 1 w godzinach od 10:00 do 16:00.

Udział w konferencji jest bezpłatny. Wśród tematów poruszanych podczas spotkania znajdą się charakterystyka potencjału i możliwości rozwoju inwestycji w zakresie odnawialnych źródeł energii w województwie lubelskim. Uczestnikom przybliżone zostaną spodziewane kierunki rozwoju w energetyce odnawialnej jak również korzyści wynikające z realizacji inwestycji w zakresie wykorzystania odnawialnych źródeł energii.

Chętni do prowadzenia ekologicznych inwestycji będą mogli poznać uwarunkowania formalno – prawne realizacji inwestycji dotyczących energetyki odnawialnej. Cały projekt "Czysta energia dla Lubelszczyzny” obejmuje cykl 20 konferencji we wszystkich powiatach województwa lubelskiego. Konferencja ma charakter otwarty i jest skierowana do wszystkich zainteresowanych daną tematyką.
Skomentuj i udostępnij na Facebooku

Komentarze 15

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
~magda~ / 13 maja 2010 r. o 09:53
+1
fot napisał:
zgadzam się, ale czy z tego powodu trzeba odpuszczac?

Odpuszczać? Chyba nie zostałam źle zrozumiana. Chodzi mi o to że w każdym działaniu można znaleźć negatywny aspekt...... A odnawialne źródła energii to moim zdaniem raczej próba ratowania tego co zostało.....
Avatar
fot / 16 marca 2010 r. o 15:45
+1
Może i czysta ta energia, ale jakie będą koszty, których nie da się przeliczyć na złotówki czy euro?
Polecam dwa linki:

[url="http://www.stopwiatrakom.eu/"]http://www.stopwiatrakom.eu/[/url]

[url="http://www.youtube.com/watch?v=1RcTjdY1aN4"]http://www.youtube.com/watch?v=1RcTjdY1aN4[/url]

filmik może i nakręcony daleko stąd, ale wiatrak działa tak samo i myśle, że u nas będzie szkodził podobnie. Wiadomo, że machinę urzędniczą zatrzymać jest ciężko, tym bardziej w roku wyborczym, ale może warto próbować? Poza ptakami, jak te wiatraki wpłyną na okolicznych mieszkańców? Proponuję porozmawiać z tymi, którzy juz mają po sąsiedzku takie elektrownie. Mieszkając w "centrum" fabrycznego mnie to nie dotyczy, ale innych może...
Może i czysta ta energia, ale jakie będą koszty, których nie da się przeliczyć na złotówki czy euro?
Polecam dwa linki:

[url="http://www.stopwiatrakom.eu/"]http://www.stopwiatrakom.eu/[/url]

[url="http://www.youtube.com/watch?v=1RcTjdY1aN4"]http://www.youtube.com/watch?v=1RcTjdY1aN4[/url]

filmik może i nakręcony daleko stąd, ale wiatrak działa tak samo i myśle, że u nas będzie szkodził podobnie. Wiadomo, że machinę urzędniczą zatrzymać jest ciężko, tym bardziej w roku wyborczym, ale może warto pr... rozwiń
Avatar
Gość / 15 marca 2010 r. o 17:23
0
Ciekawe wyliczenia dotyczące tych nowych miejsc pracy. Bo niby skąd mają się wziąć, skoro fundament pod wiatrak wylewa się 1, góra 2 dni, a montaż to też robota na niecały tydzień. A serwisantów firma przysyła 1 raz w miesiącu swoich. Z Kraśnika nikt się do tej roboty nie załapie.
Avatar
~Magda~ / 15 marca 2010 r. o 13:00
0
STOP WIATRAKOM napisał:
Szanowna Pani. Mitologię zostawmy polonistom i uczniom, a sami zajmijmy się faktami. Rozejrzenie się co do zmian klimatycznych proponuję właśnie Pani, bo chyba nie słyszała Pani o aferze nazwanej Climatgate, która polegała na fałszowaniu danych przez naukowców w taki sposób, aby wychodziło że zmiany klimatu są dużo większe niż w rzeczywistości. Po drugie chyba nie zauważyła Pani, jakie mieliśmy temperatury tej zimy. Gdzie te skutki tego rzekomego globalnego ocieplenia, [które niektórzy publicyści nazywają bardziej prawidłowo globalnym oci******niem ] ? Może po prostu za dużą temperaturę ustawiła Pani w samochodzie? P.S. Mamy uwierzyć tym mądrodurnotom o 15 miejscach pracy? Proszę przyjechać do nas-stoi 1 wiatrak+ 7 wiatraków-w sumie uzbiera się z 1 MW. I co ujrzycie? 15 bezrobotnych hahahhahahha Z taką wiedzą dokąd Pani zajedzie? Zapraszam na: [url="http://www.stopwiatrakom.eu/"]http://www.stopwiatrakom.eu/[/url]


Tak słyszałam o Climatgate wielokrotnie, i nie chodzi mi tutaj o badania naukowców, temperatury tej zimy były prawidłowe gorzej że rok, dwa, trzy, cztery.... temu takie nie były bo ja taką zimę pamiętam mniej więcej dziesięć lat temu. Badania można fałszować w dwie strony zarówno na niekorzyść jak i na korzyść. Aluzję odnośnie temperatury w samochodzie pozostawię bez komentarza to raczej żałosne było z Pana strony. Jeśli chodzi o bezrobotnych pod osiedlowymi sklepami też ich dużo przebywa...... To jest faktyczne zapotrzebowanie na zatrudnienie tych 15 osób aby go postawić i "serwisować" kwestia czy region dopasowuje się do zapotrzebowania zgodnie z kierunkiem swojego rozwoju i tworzy instytucje zajmujące się takimi kwestiami, no ale cóż niektórzy by chcieli żeby praca pukała do mieszkania, zamiast intensywnie jej szukać .....
Aczkolwiek stronę odwiedziłam, tak to wszystko racja - zgadzam się proszę mi tylko powiedzieć ilu górników ginie co roku?; ile żyje górnik na emeryturze?; jak wygląda wyrobisko po kopalni węgla (mam namyśli odkrywkowe?); jakie jest pH w takowym zbiorniku?..............
No i na koniec: Czy człowiek stworzył kiedykolwiek urządzenie bez wad?

Moim skromnym zdaniem można zorganizować wszystko tak aby nikomu nie przeszkadzało, a przeciwnicy zawsze się znajdą........... bywa tak że niekiedy jest to tylko kwestia odpowiedniej kwotowej rekompensaty.......
uzję odnośnie temperatury w samochodzie pozostawię bez komentarza to raczej żałosne było z Pana strony. Jeśli chodzi o bezrobotnych pod osiedlowymi sklepami też ich dużo przebywa...... To jest faktyczne zapotrzebowanie na zatrudnienie tych 15 osób aby go postawić i "serwisować" kwestia czy region dopasowuje się do zapotrzebowania zgodnie z kierunkiem swojego rozwoju i tworzy instytucje zajmujące się takimi kwestiami, no ale cóż niektórzy by chcieli żeby praca pukała do mieszkania, zamiast intensywnie jej szukać .....
Aczkolwi... rozwiń
Avatar
STOP WIATRAKOM / 24 lutego 2010 r. o 23:34
0
~magda~ napisał:
Czy to jakaś nowa mitologia? Niech się Pan rozejrzy co się dzieje wokół Pana w kwestii zmian klimatycznych a potem zweryfikuje to co napisał. Co do miejsc pracy: pozyskanie 1MW energii z tradycyjnych źródeł to 0,6 osoby, do pozyskania energii z odnawialnych źródeł to 15 miejsc pracy.
Z taką wiedzą daleko Pan nie zajdzie, a za narzekanie pensji nie płacą.......

Szanowna Pani. Mitologię zostawmy polonistom i uczniom, a sami zajmijmy się faktami. Rozejrzenie się co do zmian klimatycznych proponuję właśnie Pani, bo chyba nie słyszała Pani o aferze nazwanej Climatgate, która polegała na fałszowaniu danych przez naukowców w taki sposób, aby wychodziło że zmiany klimatu są dużo większe niż w rzeczywistości. Po drugie chyba nie zauważyła Pani, jakie mieliśmy temperatury tej zimy. Gdzie te skutki tego rzekomego globalnego ocieplenia, [które niektórzy publicyści nazywają bardziej prawidłowo globalnym oci******niem ] ? Może po prostu za dużą temperaturę ustawiła Pani w samochodzie? P.S. Mamy uwierzyć tym mądrodurnotom o 15 miejscach pracy? Proszę przyjechać do nas-stoi 1 wiatrak+ 7 wiatraków-w sumie uzbiera się z 1 MW. I co ujrzycie? 15 bezrobotnych hahahhahahha Z taką wiedzą dokąd Pani zajedzie? Zapraszam na: [url="http://www.stopwiatrakom.eu/"]http://www.stopwiatrakom.eu/[/url]

Szanowna Pani. Mitologię zostawmy polonistom i uczniom, a sami zajmijmy się faktami. Rozejrzenie się co do zmian klimatycznych proponuję właśnie Pani, bo chyba nie słyszała Pani o aferze nazwanej Climatgate, która polegała na fałszowaniu danych przez naukowców w taki sposób, aby wychodziło że zmiany klimatu są dużo większe niż w rzeczywistości. Po drugie chyba nie zauważyła Pani, jakie mieliśmy temperatury tej zimy. Gdzie te skutki tego rzekomego globalnego ocieplenia, [które niektórzy publicyści nazywają bardzie... rozwiń
Avatar
~magda~ / 23 lutego 2010 r. o 11:34
0
~jurek~ napisał:
Za pieniądze polskiego podatnika dadzą zarobić niemieckim firmom które zamontują wiatraki a potem będą je serwisowały, chyba nie za darmo. Może by tak za polskie pieniądze wspierać miejsca pracy w POLSCE a nie w NIEMCZECH. Przecież efekt cieplarniany to mit!!!

Czy to jakaś nowa mitologia? Niech się Pan rozejrzy co się dzieje wokół Pana w kwestii zmian klimatycznych a potem zweryfikuje to co napisał. Co do miejsc pracy: pozyskanie 1MW energii z tradycyjnych źródeł to 0,6 osoby, do pozyskania energii z odnawialnych źródeł to 15 miejsc pracy.
Z taką wiedzą daleko Pan nie zajdzie, a za narzekanie pensji nie płacą.......

Czy to jakaś nowa mitologia? Niech się Pan rozejrzy co się dzieje wokół Pana w kwestii zmian klimatycznych a potem zweryfikuje to co napisał. Co do miejsc pracy: pozyskanie 1MW energii z tradycyjnych źródeł to 0,6 osoby, do pozyskania energii z odnawialnych źródeł to 15 miejsc pracy.
Z taką wiedzą daleko Pan nie zajdzie, a za narzekanie pensji nie płacą....... rozwiń
Avatar
el ninio / 16 lutego 2010 r. o 11:41
0
aga napisał:
Jak czytam takie komentarze jak wyżej to coś mnie trafia. Po pierwsze czysta energia to nie tylko elektrownie wiatrowe. Aktualnie na Lubelszczeźnie celuje się w biogaz z odpadów organicznych a także upraw energetycznych. Jeśli chodzi o wykonawcę, że niemieckie firmy i nie daje się miejsc pracy w Polsce. Prawda jest taka, że największe doświadczenie mają w takich inwestycjach zachodnie firmy. Ogłaszane są przetargi i wygrywa najbardziej konkurencyjna oferta (serwisowanie przez okres wymieniony w przetargu jest wliczone w cenę). Zabijają ptaki - czytałam raport, że w Stanach więcej ptaków ginie oszołomionych w miastach w wyniku uderzeń o budynki. Ale skoro tak się przejmujemy środowiskiem to dlaczego nie przeszkadzają nikomu elektrownie opalane węglem, które emitują duże ilości zanieczyszczeń do atmosfery (i nie mówię tu tylko o dwutlenku węgla, ale także o związkach siarki, azotu i innych substancjach które są emitowane) - obrona, że są filtry odpada.

Czepiacie się inwestycji, a jednocześnie lament, że zacofana część Polski, że nic się nie robi itp.


Zamiast niepotrzebnie denerwować się ("jak czytam....to coś mnie trafia") proponuję Pani trochę więcej poczytać, a przy okazji użyć szarych komórek, może wtedy nie każda "inwestycja" będzie wydawała się lekarstwem dla "zacofanej części Polski".


Zamiast niepotrzebnie denerwować się ("jak czytam....to coś mnie trafia") proponuję Pani trochę więcej poczytać, a przy okazji użyć szarych komórek, może wtedy nie każda "inwestycja" będzie wydawała się lekarstwem dla "zacofanej części Polski". rozwiń
Avatar
Gość / 16 lutego 2010 r. o 11:14
0
[img]http://stopwiatrakom.eu/images/HaveWindmiel.jpg[/img]
Avatar
UŚWIADOMIONY / 11 lutego 2010 r. o 08:50
0
PONOWNIE CHCĄ PUŚCIĆ ROLNIKÓW W KANAŁ- KORZYŚCI TO MAJĄ Z TEGO GŁÓWNIE NIEMCY NIE CHŁOPI !!!! I TO Z UE !!!!!!
Avatar
+++ / 11 lutego 2010 r. o 07:54
0
PUk, puk ,puk w czółko. Była już wierzba. Będziemy mieć czyste, ale kieszenie
Avatar
~magda~ / 13 maja 2010 r. o 09:53
+1
fot napisał:
zgadzam się, ale czy z tego powodu trzeba odpuszczac?

Odpuszczać? Chyba nie zostałam źle zrozumiana. Chodzi mi o to że w każdym działaniu można znaleźć negatywny aspekt...... A odnawialne źródła energii to moim zdaniem raczej próba ratowania tego co zostało.....
Avatar
fot / 4 kwietnia 2010 r. o 17:34
-1
~magda~ napisał:
Działalność człowieka jest szkodliwa jest w wielu dziedzinach nie tylko jeśli chodzi o wiatraki.


zgadzam się, ale czy z tego powodu trzeba odpuszczac?
Avatar
~magda~ / 31 marca 2010 r. o 14:31
-1
Obejrzałam linki jest tam również ten
[url="http://www.youtube.com/watch?v=iDJpvzoh1Iw&feature=fvw"]http://www.youtube.com/watch?v=iDJpvzoh1Iw&feature=fvw[/url]
może UFO zniszczy wszystkie wiatraki
Mieszkam koło najbardziej ruchliwej ulicy w mieście (dużym mieście) i szczerze mówiąc co jakiś czas giną na ulicy zwierzęta, LUDZIE (średnio 2 wypadki na rok) i jakoś nikt tak się tym nie przejmuje. Szum w nocy jest większy szczególnie kiedy około 1-2 w nocy przejeżdża grupa motocyklistów.
Działalność człowieka jest szkodliwa jest w wielu dziedzinach nie tylko jeśli chodzi o wiatraki.
Co do zatrudnienia właśnie każdy tak myśli: mnie to nie dotyczy, ja na tym nie zarobię...............no i dzięki nam zarabiają niemieckie firmy
Obejrzałam linki jest tam również ten
[url="http://www.youtube.com/watch?v=iDJpvzoh1Iw&feature=fvw"]http://www.youtube.com/watch?v=iDJpvzoh1Iw&feature=fvw[/url]
może UFO zniszczy wszystkie wiatraki
Mieszkam koło najbardziej ruchliwej ulicy w mieście (dużym mieście) i szczerze mówiąc co jakiś czas giną na ulicy zwierzęta, LUDZIE (średnio 2 wypadki na rok) i jakoś nikt tak się tym nie przejmuje. Szum w nocy jest większy szczególnie kiedy około 1-2 w nocy przejeżdża grupa motocyklistów.
Działalność człowieka jes... rozwiń
Avatar
fot / 16 marca 2010 r. o 15:45
+1
Może i czysta ta energia, ale jakie będą koszty, których nie da się przeliczyć na złotówki czy euro?
Polecam dwa linki:

[url="http://www.stopwiatrakom.eu/"]http://www.stopwiatrakom.eu/[/url]

[url="http://www.youtube.com/watch?v=1RcTjdY1aN4"]http://www.youtube.com/watch?v=1RcTjdY1aN4[/url]

filmik może i nakręcony daleko stąd, ale wiatrak działa tak samo i myśle, że u nas będzie szkodził podobnie. Wiadomo, że machinę urzędniczą zatrzymać jest ciężko, tym bardziej w roku wyborczym, ale może warto próbować? Poza ptakami, jak te wiatraki wpłyną na okolicznych mieszkańców? Proponuję porozmawiać z tymi, którzy juz mają po sąsiedzku takie elektrownie. Mieszkając w "centrum" fabrycznego mnie to nie dotyczy, ale innych może...
Może i czysta ta energia, ale jakie będą koszty, których nie da się przeliczyć na złotówki czy euro?
Polecam dwa linki:

[url="http://www.stopwiatrakom.eu/"]http://www.stopwiatrakom.eu/[/url]

[url="http://www.youtube.com/watch?v=1RcTjdY1aN4"]http://www.youtube.com/watch?v=1RcTjdY1aN4[/url]

filmik może i nakręcony daleko stąd, ale wiatrak działa tak samo i myśle, że u nas będzie szkodził podobnie. Wiadomo, że machinę urzędniczą zatrzymać jest ciężko, tym bardziej w roku wyborczym, ale może warto pr... rozwiń
Avatar
Gość / 15 marca 2010 r. o 17:23
0
Ciekawe wyliczenia dotyczące tych nowych miejsc pracy. Bo niby skąd mają się wziąć, skoro fundament pod wiatrak wylewa się 1, góra 2 dni, a montaż to też robota na niecały tydzień. A serwisantów firma przysyła 1 raz w miesiącu swoich. Z Kraśnika nikt się do tej roboty nie załapie.
Avatar
~Magda~ / 15 marca 2010 r. o 13:00
0
STOP WIATRAKOM napisał:
Szanowna Pani. Mitologię zostawmy polonistom i uczniom, a sami zajmijmy się faktami. Rozejrzenie się co do zmian klimatycznych proponuję właśnie Pani, bo chyba nie słyszała Pani o aferze nazwanej Climatgate, która polegała na fałszowaniu danych przez naukowców w taki sposób, aby wychodziło że zmiany klimatu są dużo większe niż w rzeczywistości. Po drugie chyba nie zauważyła Pani, jakie mieliśmy temperatury tej zimy. Gdzie te skutki tego rzekomego globalnego ocieplenia, [które niektórzy publicyści nazywają bardziej prawidłowo globalnym oci******niem ] ? Może po prostu za dużą temperaturę ustawiła Pani w samochodzie? P.S. Mamy uwierzyć tym mądrodurnotom o 15 miejscach pracy? Proszę przyjechać do nas-stoi 1 wiatrak+ 7 wiatraków-w sumie uzbiera się z 1 MW. I co ujrzycie? 15 bezrobotnych hahahhahahha Z taką wiedzą dokąd Pani zajedzie? Zapraszam na: [url="http://www.stopwiatrakom.eu/"]http://www.stopwiatrakom.eu/[/url]


Tak słyszałam o Climatgate wielokrotnie, i nie chodzi mi tutaj o badania naukowców, temperatury tej zimy były prawidłowe gorzej że rok, dwa, trzy, cztery.... temu takie nie były bo ja taką zimę pamiętam mniej więcej dziesięć lat temu. Badania można fałszować w dwie strony zarówno na niekorzyść jak i na korzyść. Aluzję odnośnie temperatury w samochodzie pozostawię bez komentarza to raczej żałosne było z Pana strony. Jeśli chodzi o bezrobotnych pod osiedlowymi sklepami też ich dużo przebywa...... To jest faktyczne zapotrzebowanie na zatrudnienie tych 15 osób aby go postawić i "serwisować" kwestia czy region dopasowuje się do zapotrzebowania zgodnie z kierunkiem swojego rozwoju i tworzy instytucje zajmujące się takimi kwestiami, no ale cóż niektórzy by chcieli żeby praca pukała do mieszkania, zamiast intensywnie jej szukać .....
Aczkolwiek stronę odwiedziłam, tak to wszystko racja - zgadzam się proszę mi tylko powiedzieć ilu górników ginie co roku?; ile żyje górnik na emeryturze?; jak wygląda wyrobisko po kopalni węgla (mam namyśli odkrywkowe?); jakie jest pH w takowym zbiorniku?..............
No i na koniec: Czy człowiek stworzył kiedykolwiek urządzenie bez wad?

Moim skromnym zdaniem można zorganizować wszystko tak aby nikomu nie przeszkadzało, a przeciwnicy zawsze się znajdą........... bywa tak że niekiedy jest to tylko kwestia odpowiedniej kwotowej rekompensaty.......
uzję odnośnie temperatury w samochodzie pozostawię bez komentarza to raczej żałosne było z Pana strony. Jeśli chodzi o bezrobotnych pod osiedlowymi sklepami też ich dużo przebywa...... To jest faktyczne zapotrzebowanie na zatrudnienie tych 15 osób aby go postawić i "serwisować" kwestia czy region dopasowuje się do zapotrzebowania zgodnie z kierunkiem swojego rozwoju i tworzy instytucje zajmujące się takimi kwestiami, no ale cóż niektórzy by chcieli żeby praca pukała do mieszkania, zamiast intensywnie jej szukać .....
Aczkolwi... rozwiń
Avatar
STOP WIATRAKOM / 24 lutego 2010 r. o 23:34
0
~magda~ napisał:
Czy to jakaś nowa mitologia? Niech się Pan rozejrzy co się dzieje wokół Pana w kwestii zmian klimatycznych a potem zweryfikuje to co napisał. Co do miejsc pracy: pozyskanie 1MW energii z tradycyjnych źródeł to 0,6 osoby, do pozyskania energii z odnawialnych źródeł to 15 miejsc pracy.
Z taką wiedzą daleko Pan nie zajdzie, a za narzekanie pensji nie płacą.......

Szanowna Pani. Mitologię zostawmy polonistom i uczniom, a sami zajmijmy się faktami. Rozejrzenie się co do zmian klimatycznych proponuję właśnie Pani, bo chyba nie słyszała Pani o aferze nazwanej Climatgate, która polegała na fałszowaniu danych przez naukowców w taki sposób, aby wychodziło że zmiany klimatu są dużo większe niż w rzeczywistości. Po drugie chyba nie zauważyła Pani, jakie mieliśmy temperatury tej zimy. Gdzie te skutki tego rzekomego globalnego ocieplenia, [które niektórzy publicyści nazywają bardziej prawidłowo globalnym oci******niem ] ? Może po prostu za dużą temperaturę ustawiła Pani w samochodzie? P.S. Mamy uwierzyć tym mądrodurnotom o 15 miejscach pracy? Proszę przyjechać do nas-stoi 1 wiatrak+ 7 wiatraków-w sumie uzbiera się z 1 MW. I co ujrzycie? 15 bezrobotnych hahahhahahha Z taką wiedzą dokąd Pani zajedzie? Zapraszam na: [url="http://www.stopwiatrakom.eu/"]http://www.stopwiatrakom.eu/[/url]

Szanowna Pani. Mitologię zostawmy polonistom i uczniom, a sami zajmijmy się faktami. Rozejrzenie się co do zmian klimatycznych proponuję właśnie Pani, bo chyba nie słyszała Pani o aferze nazwanej Climatgate, która polegała na fałszowaniu danych przez naukowców w taki sposób, aby wychodziło że zmiany klimatu są dużo większe niż w rzeczywistości. Po drugie chyba nie zauważyła Pani, jakie mieliśmy temperatury tej zimy. Gdzie te skutki tego rzekomego globalnego ocieplenia, [które niektórzy publicyści nazywają bardzie... rozwiń
Avatar
~magda~ / 23 lutego 2010 r. o 11:34
0
~jurek~ napisał:
Za pieniądze polskiego podatnika dadzą zarobić niemieckim firmom które zamontują wiatraki a potem będą je serwisowały, chyba nie za darmo. Może by tak za polskie pieniądze wspierać miejsca pracy w POLSCE a nie w NIEMCZECH. Przecież efekt cieplarniany to mit!!!

Czy to jakaś nowa mitologia? Niech się Pan rozejrzy co się dzieje wokół Pana w kwestii zmian klimatycznych a potem zweryfikuje to co napisał. Co do miejsc pracy: pozyskanie 1MW energii z tradycyjnych źródeł to 0,6 osoby, do pozyskania energii z odnawialnych źródeł to 15 miejsc pracy.
Z taką wiedzą daleko Pan nie zajdzie, a za narzekanie pensji nie płacą.......

Czy to jakaś nowa mitologia? Niech się Pan rozejrzy co się dzieje wokół Pana w kwestii zmian klimatycznych a potem zweryfikuje to co napisał. Co do miejsc pracy: pozyskanie 1MW energii z tradycyjnych źródeł to 0,6 osoby, do pozyskania energii z odnawialnych źródeł to 15 miejsc pracy.
Z taką wiedzą daleko Pan nie zajdzie, a za narzekanie pensji nie płacą....... rozwiń
Avatar
el ninio / 16 lutego 2010 r. o 11:41
0
aga napisał:
Jak czytam takie komentarze jak wyżej to coś mnie trafia. Po pierwsze czysta energia to nie tylko elektrownie wiatrowe. Aktualnie na Lubelszczeźnie celuje się w biogaz z odpadów organicznych a także upraw energetycznych. Jeśli chodzi o wykonawcę, że niemieckie firmy i nie daje się miejsc pracy w Polsce. Prawda jest taka, że największe doświadczenie mają w takich inwestycjach zachodnie firmy. Ogłaszane są przetargi i wygrywa najbardziej konkurencyjna oferta (serwisowanie przez okres wymieniony w przetargu jest wliczone w cenę). Zabijają ptaki - czytałam raport, że w Stanach więcej ptaków ginie oszołomionych w miastach w wyniku uderzeń o budynki. Ale skoro tak się przejmujemy środowiskiem to dlaczego nie przeszkadzają nikomu elektrownie opalane węglem, które emitują duże ilości zanieczyszczeń do atmosfery (i nie mówię tu tylko o dwutlenku węgla, ale także o związkach siarki, azotu i innych substancjach które są emitowane) - obrona, że są filtry odpada.

Czepiacie się inwestycji, a jednocześnie lament, że zacofana część Polski, że nic się nie robi itp.


Zamiast niepotrzebnie denerwować się ("jak czytam....to coś mnie trafia") proponuję Pani trochę więcej poczytać, a przy okazji użyć szarych komórek, może wtedy nie każda "inwestycja" będzie wydawała się lekarstwem dla "zacofanej części Polski".


Zamiast niepotrzebnie denerwować się ("jak czytam....to coś mnie trafia") proponuję Pani trochę więcej poczytać, a przy okazji użyć szarych komórek, może wtedy nie każda "inwestycja" będzie wydawała się lekarstwem dla "zacofanej części Polski". rozwiń
Avatar
Gość / 16 lutego 2010 r. o 11:14
0
[img]http://stopwiatrakom.eu/images/HaveWindmiel.jpg[/img]
Zobacz wszystkie komentarze 15

Skomentuj

Aby napisać komentarz, należy się zalogować:

Nie publikujemy nic na Twojej tablicy na Facebooku oraz nikomu nie udostępniamy Twoich danych osobistych.
Podczas pierwszego logowania zostaniesz poproszony o wybór swojej nazwy użytkownika.

Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

6 lat i 650 miejskich etatów w Lublinie więcej. Gdzie zarabia się najwięcej?

6 lat i 650 miejskich etatów w Lublinie więcej. Gdzie zarabia się najwięcej?

Ponad 650 etatów przybyło w ciągu sześciu lat w jednostkach zależnych od samorządu Lublina i w Urzędzie Miasta – wyliczyła Fundacja Wolności. Zatrudnionych jest tam przeszło 14 tys. osób, a ponad połowa z nich pracuje w oświacie. Największa średnia płaca jest w wodociągach, a najmniejszą mają szkolne woźne.

Maile o masturbacji i szantaże. Nauczycielka z Lublina: "Internetowe wymuszenia mogą doprowadzić do samobójstw"

Maile o masturbacji i szantaże. Nauczycielka z Lublina: "Internetowe wymuszenia mogą doprowadzić do samobójstw"

Najpierw informacja, że nagrano film, na którym widać jak użytkownik internetu masturbuje się oglądając film dla dorosłych. Potem groźba, że jeśli się nie zapłaci nagranie otrzymają znajomi internauty - e-maile takiej treści otrzymuje coraz więcej osób. Nauczycielka z Lublina mówi, że w trakcie epidemii koronawirusa i przymusowego zamknięcia w domach takie listy mogą przyczynić się do samobójstw nastolatków.

PSL kończy współpracę z ludźmi Kukiza. "Ostatnie różnice pokazały daleko idące różnice"
film

PSL kończy współpracę z ludźmi Kukiza. "Ostatnie różnice pokazały daleko idące różnice"

Kierownictwo PSL podjęło decyzję o zerwaniu współpracy ze środowiskiem Pawła Kukiza. To konsekwencja postawy "Kukizowców" w głosowaniu nad sejmową uchwałą popierającą rząd w zamiarze zawetowania budżetu UE w razie powiązania wypłat z unijnych funduszy z przestrzeganiem praworządności.

Po Chełmie bez biletu. Czy darmowa komunikacja się opłaca?

Po Chełmie bez biletu. Czy darmowa komunikacja się opłaca?

2,60 zł – tyle teraz kosztuje przejazd autobusem po Chełmie. Ale od 1 września 2021 roku każdy mieszkaniec będzie jeździł za darmo. – Stać nas – deklaruje Jakub Banaszek, prezydent miasta. Chełm to pierwsze miasto w regionie, które wprowadza bezpłatną komunikację miejską dla każdego.

Wystarczy kilka sekund. Tak płonie sucha choinka
Wideo
film

Wystarczy kilka sekund. Tak płonie sucha choinka

Służby przypomniały swoim obywatelom, jak ważne jest podlewanie choinki.

Azoty Puławy – Zagłębie Lubin 36:29. Nadal z kompletem punktów

Azoty Puławy – Zagłębie Lubin 36:29. Nadal z kompletem punktów

Szósty mecz i szóste ligowe zwycięstwo drużyny Larsa Walthera. W czwartek puławianie pokonali u siebie Zagłębie Lubin 36:29. Już w sobotę Azoty rozegrają trzecie spotkanie w tym tygodniu. Kolejnym przeciwnikiem będzie Łomża Vive Kielce (godz. 12.30).

Lublin: Ostatnia szansa na oznakowanie psa na koszt miasta

Lublin: Ostatnia szansa na oznakowanie psa na koszt miasta

Jeszcze do poniedziałku włącznie można przyprowadzić swojego psa na opłacony przez miasto zabieg znakowania wszczepianym pod skórę mikroprocesorem

Wirus szaleje, a dla ministra Czarnka kwiaty. Zakaz spotkań nie dotyczy wszystkich
Zdjecia
galeria

Wirus szaleje, a dla ministra Czarnka kwiaty. Zakaz spotkań nie dotyczy wszystkich

Z wizytą Minister edukacji i nauki Przemysław Czarnek objeżdża szkoły z województwa lubelskiego rozdając tablety do zdalnej nauki. W spotkaniach z nim biorą udział nauczyciele, samorządowcy, a nawet najmłodsi uczniowie.

Radni z Kraśnika zdecydowali o stawkach podatków. "Nie kompromitujmy się"

Radni z Kraśnika zdecydowali o stawkach podatków. "Nie kompromitujmy się"

Zdecydowany sprzeciw radnych spoza klubu burmistrza Kraśnika Wojciecha Wilka (PO) wobec podnoszenia podatków w 2021 roku. – Budżet miasta to nie jest worek bez dna – podkreślał burmistrz. Mimo to na 21 radnych jego propozycje popadło tylko 7. – Takim oto sposobem pozbawimy w przyszłym budżecie miasto 1,2 mln zł na rozwój – ostrzegał w imieniu radnych burmistrza Krzysztof Ślusarz

Od soboty zostaną otwarte sklepy i usługi w galeriach. Jakie zasady?

Od soboty zostaną otwarte sklepy i usługi w galeriach. Jakie zasady?

Od soboty przywrócone zostanie funkcjonowania sklepów i usług w galeriach i parkach handlowych w ścisłym reżimie sanitarnym, z wyłączeniem działalności polegającej na prowadzeniu sal zabaw - zakłada rozporządzenie przyjęte w czwartek przez Radę Ministrów w trybie obiegowym z autopoprawkami.

Górnik Łęczna kontra ŁKS Łódź, czyli zatrzymać łódzką tiki-takę
film

Górnik Łęczna kontra ŁKS Łódź, czyli zatrzymać łódzką tiki-takę

Przed Górnikiem Łęczna jedno z największych wyzwań tej jesieni. Już w piątek o godzinie 17.40 zielono-czarni zagrają u siebie z ŁKS Łódź, a więc głównym kandydatem do awansu do PKO BP Ekstraklasy

Są już łóżka. Coraz bliżej uruchomienia "ostatniej linii obrony" w Lublinie
nowe zdjęcia
galeria

Są już łóżka. Coraz bliżej uruchomienia "ostatniej linii obrony" w Lublinie

Trwają prace nad uruchomieniem szpitala tymczasowego w Lublinie. Będzie znajdował się w halach Targów Lublin. Na miejsce przyjechały już łóżka dla przyszłych pacjentów. Prowadzone są też kolejne prace. Szpital ma zostać uruchomiony na przełomie listopada i grudnia. Jak mówił ostatnio minister zdrowia, tego typu placówki mają być „ostatnią linią obrony” w przypadku nadejścia trzeciej fali pandemii. Szpitale tymczasowe mają działać przynajmniej do marca.

Lublin: Miasto podeprze sypiący się most. Co z budową nowego?

Lublin: Miasto podeprze sypiący się most. Co z budową nowego?

Zaczęły się przygotowania do budowy tymczasowej konstrukcji, która podeprze osłabiony most w ciągu al. Unii Lubelskiej. Eksperci orzekli, że most należy przebudować do końca przyszłego roku, jednak na proponowanej przez prezydenta liście wydatków na rok 2021 nie ma pieniędzy na przeprowadzenie takich prac

Jutro rano wielkie skrobanie szyb. W nocy marznący deszcz i gołoledź

Jutro rano wielkie skrobanie szyb. W nocy marznący deszcz i gołoledź

Służby meteorologiczne ostrzegają, że w nocy z czwartku na piątek może spaść marznący deszcz. Alert został wydany dla niemal wszystkich powiatów województwa lubelskiego.

Sąd w Lublinie zdecydował, że Zbigniew Stonoga nie wróci do aresztu

Sąd w Lublinie zdecydował, że Zbigniew Stonoga nie wróci do aresztu

Sąd odwoławczy nie zgodził się na aresztowanie Zbigniewa Stonogi. To kolejna porażka prokuratury w tej sprawie. Stonoga ma odpowiadać za malwersacje finansowe.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.