Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Kraśnik

27 listopada 2011 r.
20:29
Edytuj ten wpis

Drożeją bilety w Kraśniku. Podwyżka goni podwyżkę

0 54 A A
Od stycznia 2012 r. za przejazd autobusem miejskiego przewoźnika trzeba będzie zapłacić więcej (Bart
Od stycznia 2012 r. za przejazd autobusem miejskiego przewoźnika trzeba będzie zapłacić więcej (Bart

Od stycznia mieszkańcy Kraśnika zapłacą więcej za przejazd autobusem MPK. Normalny bilet będzie droższy o 30 gr. Przewoźnicy prywatni nie czekali do przyszłego roku i już w tym miesiącu podnieśli ceny za przejazd do i z Lublina.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Nowym cennikiem biletów MPK Rada Miasta Kraśnik zajmowała się w miniony czwartek. Władze miejskiego przedsiębiorstwa proponowały, aby cena biletu normalnego od nowego roku wzrosła ze 1,90 zł do 2,50 zł. – To było nie do przyjęcia – zaznacza Krzysztof Latosiewicz, radny ze Stowarzyszenia "Lubię Kraśnik”. – Obawiam się, że wzrost cen za przejazd spowoduje, że część osób zrezygnuje z usług tego przewoźnika.

Szef MPK w Kraśniku podkreśla, że zmiany są konieczne. Wszystko przez wzrost kosztów wytworzenia usługi. – Od Nowego Roku zostanie podniesiona akcyza na olej napędowy o około 0,20 zł – przekonuje prezes Dariusz Lisek. – Spowoduje to dodatkowe koszty w wysokości 32 tys. zł.

Ostatecznie, radni miejscy przyjęli projekt uchwały przygotowany przez zarząd MPK z kilkoma poprawkami. – Jest kompromis, ale do zaakceptowania – stwierdza Zbigniew Bartysiak, radny Prawa i Sprawiedliwości.

Od stycznia 2012 r. za przejazd autobusem miejskiego przewoźnika trzeba będzie zapłacić więcej. Normalny bilet jednorazowy będzie kosztować 2,20 zł, ulgowy 1,20 zł – obecnie kosztuje on 1 zł. Ostatnio ceny biletów były podwyższane w marcu.

To nie jedyne zmiany. Korzystając z jednego biletu pasażer będzie mógł się przesiadać z jednego autobusu do drugiego. Będzie on bowiem ważny przez pół godziny. Na nowym bilecie będzie można przejechać również całą długość trasy, bez względu na czas przejazdu.

Poza tym, już od 1 stycznia pasażerowie będą musieli zapłacić za przewożony bagaż – 1 zł. Korzystający z pojazdów miejskiego przewoźnika będą mieć jednak większy wybór biletów okresowych. MPK wprowadza zarówno bilety 24-godzinne, jak i okresowe imienne. Będą ważne przez 10, 30 i 90 dni.

Teraz mieszkańcy mają do dyspozycji jedynie bilet miesięczny. Będą też bilety na okaziciela – 30- i 90-dniowe.

Podwyżka cen biletów MPK oznacza dodatkowe koszty dla mieszkańców. W gorszej sytuacji są jednak ci, którzy pracują w Lublinie i do tego miasta muszą dojechać z Kraśnika. Od połowy listopada prywatni przewoźnicy podnieśli cenę za przejazd tą trasą. Opłata za normalny bilet wzrosła z 8 zł do 10 zł za dojazd do Kraśnika Fabrycznego. Do Kraśnika Starego bilet kosztuje 50 groszy mniej.

– To duża podwyżka – ocenia pani Iwona, mieszkanka Kraśnika. – Jeżdżę często busem w obie strony. Dziennie muszę zapłacić o 4 zł więcej. Miesięcznie będzie mnie to kosztować ok. 100 zł. Przy moich zarobkach na pewno to odczuję.

Kobiecie przytakuje inna z pasażerek. – Moim zdaniem, podwyżka w wysokości 2 zł była nieuzasadniona – denerwuje się pani Elżbieta, którą w piątek jechała busem z Lublina do Kraśnika. – Ale nie mam wyboru, muszę jeździć i płacić.

Przewoźnicy tłumaczą zmiany wzrostem cen paliwa. Przekonują również, że więcej muszą płacić za korzystanie z przystanków na terenie Lublina.
Skomentuj i udostępnij na Facebooku

Komentarze 54

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
gość / 4 stycznia 2012 r. o 16:43
0
[quote name='Gość' timestamp='1325690860' post='578735']
Po twoich głupich wpisach.
[/quote]

Ty mądrością nie zabłysnąłeś,a wręcz przeciwnie.Nie dostrzegasz tego...wiem.
Avatar
Gość / 4 stycznia 2012 r. o 16:30
0
Duży Wacek mówi że piszczysz przy tym jak głupia.
Avatar
Gość / 4 stycznia 2012 r. o 16:27
0
[quote name='mała mi' timestamp='1325687293' post='578720']
Łoj skąd wiesz?
[/quote]
Po twoich głupich wpisach.
Avatar
mała mi / 4 stycznia 2012 r. o 15:28
0
[quote name='Duży Wacek' timestamp='1325682102' post='578668']
To tak już jest ze starymi dziewicami.
[/quote]


Łoj skąd wiesz?
Avatar
Marysieńka / 4 stycznia 2012 r. o 15:26
0
Nie, to tylko trzeba było zaktualizowac Firefoksa do wyswietlenia strony. Tylko kto by na to wpadł, jesli wszystkie inne strony wyswietlają sie bez zarzutu, jak i jeszcze kilka dni temu sama strona MPK nie wymagała nigdy tej aktualizacji. I to jest zaprzeczeniem wychodzenia naprzeciw klientowi/pasazerowi, wprowadzania go w dezorientację, w przeważającej większosci tych mniej obyłych z komputarami.I nie tłumaczy tego prawdopodobne dostosowanie strony podyktowane względami bezpieczenstwa, gdyż inaczej z czasem mięlibysmy problemy z wyswietlaniem wszystkich stron, a tych najwazniejszych przede wszystkim. Tyle dobrego, że nie czują takiej potrzeby, jak nasze MPK.

ps. Może po urodzeniu dwójki dzieci mozna jeszcze byc tą dziewicą. Kto wie? Pewnie Duży Wacek najlepiej. Ale ja tam tego sprawdzac nie będę.
Nie, to tylko trzeba było zaktualizowac Firefoksa do wyswietlenia strony. Tylko kto by na to wpadł, jesli wszystkie inne strony wyswietlają sie bez zarzutu, jak i jeszcze kilka dni temu sama strona MPK nie wymagała nigdy tej aktualizacji. I to jest zaprzeczeniem wychodzenia naprzeciw klientowi/pasazerowi, wprowadzania go w dezorientację, w przeważającej większosci tych mniej obyłych z komputarami.I nie tłumaczy tego prawdopodobne dostosowanie strony podyktowane względami bezpieczenstwa, gdyż inaczej z czasem mięlibysmy problemy z wyswietlani... rozwiń
Avatar
Duży Wacek / 4 stycznia 2012 r. o 14:01
0
[quote name='antyaron' timestamp='1325681697' post='578663']
Zryty łbie, masz screen strony MPK zrobiony PRZED CHWILĄ. http://img849.imageshack.us/img849/5794/mpk.jpg
Masz datę i godzinę. Sprawdź teraz czy Ci działa. Jeśli nie, to znaczy, że musisz wcisnąć F5, albo wyrzucić komputer. Polecam to drugie wyjście.

Screena mogłem zrobić wcześniej, strona działała i bez problemu udowodniłbym ci to. To ty jesteś hipokrytką. Współczuję rodzinie.
[/quote]
To tak już jest ze starymi dziewicami.
Avatar
antyaron / 4 stycznia 2012 r. o 13:54
0
Zryty łbie, masz screen strony MPK zrobiony PRZED CHWILĄ. http://img849.imageshack.us/img849/5794/mpk.jpg
Masz datę i godzinę. Sprawdź teraz czy Ci działa. Jeśli nie, to znaczy, że musisz wcisnąć F5, albo wyrzucić komputer. Polecam to drugie wyjście.

Screena mogłem zrobić wcześniej, strona działała i bez problemu udowodniłbym ci to. To ty jesteś hipokrytką. Współczuję rodzinie.
Avatar
Marysieńka / 4 stycznia 2012 r. o 10:02
0
No niestety, ale to ty sie błaźnisz swoim wciskaniem kitu, co jednocześnie pokazuje do jakiego stopnia potrafisz być hipokrytą.
Avatar
antyaron / 4 stycznia 2012 r. o 09:36
0
Właśnie się zbłaźniłaś. Polecam F5. Wszystkim działa, tylko nie tobie.
Avatar
Marysieńka / 4 stycznia 2012 r. o 09:33
0
[quote name='antyaron' timestamp='1325593793' post='578120']
Ależ Ty potłuczona, babo!! Ogarnij się, przelicz liczbę kursów dublujących się jeszcze rok temu (np. A i 2 - sama o tym plułaś, jeszcze na lkr.pl, a teraz już ci to przeszkadza). I jakie zwiększenie dofinansowania? Podaj źródło tej wątpliwej wiedzy, konkretny link. Jeśli nie podasz, to znaczy, że kłamiesz.

ps. twoje ukochane busy też podniosły ceny. Możesz teraz ucałować autobus MPK w reflektor. Albo nie, w ogóle nie jeździj z MPK. Przynajmniej kierowcy będą mieli spokój z jedną wariatką.
[/quote]
Zalezy jakie dublowanie masz na myśli. Bo ja owszem pisałam, że dwa autobusy potrafią jechać jeden za drugim, a potem między następnymi jest długa przerwa.Ale to wynikało jedynie z niedostatecznego opracowanego rozkładu jazdy i nad tym nalezało by najpierw popracować, a nie likwidować kursy. Bo jezeli po takiej dłuzszej przerwie wyjezdza autobus, który zbiera wszystkich, którzy przez ten czas nagromadzili się na przystankach, to dla tego wyjeżdzającego w niedługim czasie po nim niewielu pasażerów już pozostaje i dogania na trasie tego jadącego przed nim. I po każdej dłuzszej przerwie między kursami sytuacja sie powtarza. I jeśli się dublują, to na trasie, wspólnej dla nich obu,gdy ten pierwszy nabiera opóźnienia, a drugi może być przed czasem. Ale te duble i tak jadą z dwóch róznych kierunków albo zmierzają do innych miejsc.Częstotliwosć kursowania poszczególnych linii nie jest az tak częsta, żeby mozna było je likwidować. Dwójka kursuje co 20/25 minut a nawt rzadziej. Jeszcze wieksze , bo 40 minutowe a nawet godzinne sa pomiędzy autobusami zmierzającymi w stronę Piłsudskiego. Także te ostępy czasowe w przypadku przystanków początkowych nie sa zadnym rarytasem, który by trzeba było jeszcze wydłuzyc.
I jezeli likwiduje się kursy w granicach miasta, na które MPK dostaje dofinansowanie z budzetu tego miasta za wozokilometry, to znaczy, że tych wozokilometrów, za które bierze to dofinansowanie, im ubywa i może je wykorzystać na tworzenie nowych tras prowadzących poza granicami miasta przez sąsiednie gminy.Tym samym dofinansujemy te kursy z naszych podatków.
A co do zwiększonego dofinansowania to dam ci link, kiedy na stronie miasta pojawi sie protokół z listopadowej sesji, bo to chyba na niej poruszana była kwestia 30000 dopłaty do biletów. A to jest forma dofinansowania. I jako że jeszcze nie byłam w stanie wysłuchać całej telewizyjnej relacji z tej sesji, protokołu nie mam, to nie pisałam jako o czymś pewnym, tylko jako prawdopodobnym. I dlatego użyłam zwrotu "miało posłużyc", w przeciwnym wppadku napisałabym 'posłużyło'.
I podwyzki w busach mnie nie interesują. One nie funkcjonują dzięki dofinansowaniu z podatków mieszkanców.
[quote name='antyaron' timestamp='1325593793' post='578120']
Ależ Ty potłuczona, babo!! Ogarnij się, przelicz liczbę kursów dublujących się jeszcze rok temu (np. A i 2 - sama o tym plułaś, jeszcze na lkr.pl, a teraz już ci to przeszkadza). I jakie zwiększenie dofinansowania? Podaj źródło tej wątpliwej wiedzy, konkretny link. Jeśli nie podasz, to znaczy, że kłamiesz.

ps. twoje ukochane busy też podniosły ceny. Możesz teraz ucałować autobus MPK w reflektor. Albo nie, w ogóle nie jeździj z MPK... rozwiń
Avatar
gość / 4 stycznia 2012 r. o 16:43
0
[quote name='Gość' timestamp='1325690860' post='578735']
Po twoich głupich wpisach.
[/quote]

Ty mądrością nie zabłysnąłeś,a wręcz przeciwnie.Nie dostrzegasz tego...wiem.
Avatar
Gość / 4 stycznia 2012 r. o 16:30
0
Duży Wacek mówi że piszczysz przy tym jak głupia.
Avatar
Gość / 4 stycznia 2012 r. o 16:27
0
[quote name='mała mi' timestamp='1325687293' post='578720']
Łoj skąd wiesz?
[/quote]
Po twoich głupich wpisach.
Avatar
mała mi / 4 stycznia 2012 r. o 15:28
0
[quote name='Duży Wacek' timestamp='1325682102' post='578668']
To tak już jest ze starymi dziewicami.
[/quote]


Łoj skąd wiesz?
Avatar
Marysieńka / 4 stycznia 2012 r. o 15:26
0
Nie, to tylko trzeba było zaktualizowac Firefoksa do wyswietlenia strony. Tylko kto by na to wpadł, jesli wszystkie inne strony wyswietlają sie bez zarzutu, jak i jeszcze kilka dni temu sama strona MPK nie wymagała nigdy tej aktualizacji. I to jest zaprzeczeniem wychodzenia naprzeciw klientowi/pasazerowi, wprowadzania go w dezorientację, w przeważającej większosci tych mniej obyłych z komputarami.I nie tłumaczy tego prawdopodobne dostosowanie strony podyktowane względami bezpieczenstwa, gdyż inaczej z czasem mięlibysmy problemy z wyswietlaniem wszystkich stron, a tych najwazniejszych przede wszystkim. Tyle dobrego, że nie czują takiej potrzeby, jak nasze MPK.

ps. Może po urodzeniu dwójki dzieci mozna jeszcze byc tą dziewicą. Kto wie? Pewnie Duży Wacek najlepiej. Ale ja tam tego sprawdzac nie będę.
Nie, to tylko trzeba było zaktualizowac Firefoksa do wyswietlenia strony. Tylko kto by na to wpadł, jesli wszystkie inne strony wyswietlają sie bez zarzutu, jak i jeszcze kilka dni temu sama strona MPK nie wymagała nigdy tej aktualizacji. I to jest zaprzeczeniem wychodzenia naprzeciw klientowi/pasazerowi, wprowadzania go w dezorientację, w przeważającej większosci tych mniej obyłych z komputarami.I nie tłumaczy tego prawdopodobne dostosowanie strony podyktowane względami bezpieczenstwa, gdyż inaczej z czasem mięlibysmy problemy z wyswietlani... rozwiń
Avatar
Duży Wacek / 4 stycznia 2012 r. o 14:01
0
[quote name='antyaron' timestamp='1325681697' post='578663']
Zryty łbie, masz screen strony MPK zrobiony PRZED CHWILĄ. http://img849.imageshack.us/img849/5794/mpk.jpg
Masz datę i godzinę. Sprawdź teraz czy Ci działa. Jeśli nie, to znaczy, że musisz wcisnąć F5, albo wyrzucić komputer. Polecam to drugie wyjście.

Screena mogłem zrobić wcześniej, strona działała i bez problemu udowodniłbym ci to. To ty jesteś hipokrytką. Współczuję rodzinie.
[/quote]
To tak już jest ze starymi dziewicami.
Avatar
antyaron / 4 stycznia 2012 r. o 13:54
0
Zryty łbie, masz screen strony MPK zrobiony PRZED CHWILĄ. http://img849.imageshack.us/img849/5794/mpk.jpg
Masz datę i godzinę. Sprawdź teraz czy Ci działa. Jeśli nie, to znaczy, że musisz wcisnąć F5, albo wyrzucić komputer. Polecam to drugie wyjście.

Screena mogłem zrobić wcześniej, strona działała i bez problemu udowodniłbym ci to. To ty jesteś hipokrytką. Współczuję rodzinie.
Avatar
Marysieńka / 4 stycznia 2012 r. o 10:02
0
No niestety, ale to ty sie błaźnisz swoim wciskaniem kitu, co jednocześnie pokazuje do jakiego stopnia potrafisz być hipokrytą.
Avatar
antyaron / 4 stycznia 2012 r. o 09:36
0
Właśnie się zbłaźniłaś. Polecam F5. Wszystkim działa, tylko nie tobie.
Avatar
Marysieńka / 4 stycznia 2012 r. o 09:33
0
[quote name='antyaron' timestamp='1325593793' post='578120']
Ależ Ty potłuczona, babo!! Ogarnij się, przelicz liczbę kursów dublujących się jeszcze rok temu (np. A i 2 - sama o tym plułaś, jeszcze na lkr.pl, a teraz już ci to przeszkadza). I jakie zwiększenie dofinansowania? Podaj źródło tej wątpliwej wiedzy, konkretny link. Jeśli nie podasz, to znaczy, że kłamiesz.

ps. twoje ukochane busy też podniosły ceny. Możesz teraz ucałować autobus MPK w reflektor. Albo nie, w ogóle nie jeździj z MPK. Przynajmniej kierowcy będą mieli spokój z jedną wariatką.
[/quote]
Zalezy jakie dublowanie masz na myśli. Bo ja owszem pisałam, że dwa autobusy potrafią jechać jeden za drugim, a potem między następnymi jest długa przerwa.Ale to wynikało jedynie z niedostatecznego opracowanego rozkładu jazdy i nad tym nalezało by najpierw popracować, a nie likwidować kursy. Bo jezeli po takiej dłuzszej przerwie wyjezdza autobus, który zbiera wszystkich, którzy przez ten czas nagromadzili się na przystankach, to dla tego wyjeżdzającego w niedługim czasie po nim niewielu pasażerów już pozostaje i dogania na trasie tego jadącego przed nim. I po każdej dłuzszej przerwie między kursami sytuacja sie powtarza. I jeśli się dublują, to na trasie, wspólnej dla nich obu,gdy ten pierwszy nabiera opóźnienia, a drugi może być przed czasem. Ale te duble i tak jadą z dwóch róznych kierunków albo zmierzają do innych miejsc.Częstotliwosć kursowania poszczególnych linii nie jest az tak częsta, żeby mozna było je likwidować. Dwójka kursuje co 20/25 minut a nawt rzadziej. Jeszcze wieksze , bo 40 minutowe a nawet godzinne sa pomiędzy autobusami zmierzającymi w stronę Piłsudskiego. Także te ostępy czasowe w przypadku przystanków początkowych nie sa zadnym rarytasem, który by trzeba było jeszcze wydłuzyc.
I jezeli likwiduje się kursy w granicach miasta, na które MPK dostaje dofinansowanie z budzetu tego miasta za wozokilometry, to znaczy, że tych wozokilometrów, za które bierze to dofinansowanie, im ubywa i może je wykorzystać na tworzenie nowych tras prowadzących poza granicami miasta przez sąsiednie gminy.Tym samym dofinansujemy te kursy z naszych podatków.
A co do zwiększonego dofinansowania to dam ci link, kiedy na stronie miasta pojawi sie protokół z listopadowej sesji, bo to chyba na niej poruszana była kwestia 30000 dopłaty do biletów. A to jest forma dofinansowania. I jako że jeszcze nie byłam w stanie wysłuchać całej telewizyjnej relacji z tej sesji, protokołu nie mam, to nie pisałam jako o czymś pewnym, tylko jako prawdopodobnym. I dlatego użyłam zwrotu "miało posłużyc", w przeciwnym wppadku napisałabym 'posłużyło'.
I podwyzki w busach mnie nie interesują. One nie funkcjonują dzięki dofinansowaniu z podatków mieszkanców.
[quote name='antyaron' timestamp='1325593793' post='578120']
Ależ Ty potłuczona, babo!! Ogarnij się, przelicz liczbę kursów dublujących się jeszcze rok temu (np. A i 2 - sama o tym plułaś, jeszcze na lkr.pl, a teraz już ci to przeszkadza). I jakie zwiększenie dofinansowania? Podaj źródło tej wątpliwej wiedzy, konkretny link. Jeśli nie podasz, to znaczy, że kłamiesz.

ps. twoje ukochane busy też podniosły ceny. Możesz teraz ucałować autobus MPK w reflektor. Albo nie, w ogóle nie jeździj z MPK... rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 54

Skomentuj

Aby napisać komentarz, należy się zalogować:

Nie publikujemy nic na Twojej tablicy na Facebooku oraz nikomu nie udostępniamy Twoich danych osobistych.
Podczas pierwszego logowania zostaniesz poproszony o wybór swojej nazwy użytkownika.

Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

 Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 22 października 2020 r.

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 22 października 2020 r.

Liga Mistrzów. Podwójny smutek w Madrycie

Liga Mistrzów. Podwójny smutek w Madrycie

Zespół z Monachium pokonał u siebie 4:0 Atletico Madryt i dał jasny sygnał, że w tym sezonie będzie chciał obronić główne trofeum. Bohaterem spotkania okazał się Kingsley Coman, który zdobył dwa gole

Pszczółka Start Lublin – Casademont Saragossa 85:86. Przegrana w ostatnich sekundach
galeria
film

Pszczółka Start Lublin – Casademont Saragossa 85:86. Przegrana w ostatnich sekundach

To był piękny, choć nieszczęśliwy, wieczór w hali Globus . Pszczółka Start przegrała z Casademont Saragossa 85:86 po rzucie oddanym równo z syreną w swoim pierwszym meczu w Koszykarskiej Lidze Mistrzów.

Prof. Patyra mówi jasno, że immunitet nie chroni Przemysława Czarnka przed dyscyplinarką na KUL

Prof. Patyra mówi jasno, że immunitet nie chroni Przemysława Czarnka przed dyscyplinarką na KUL

Rzecznik dyscyplinarny KUL odmawia wszczęcia postępowania dyscyplinarnego w sprawie Przemysława Czarnka. Oficjalny powód to „zakres i znaczenie immunitetu”. Ale zdaniem prawników w takiej sytuacji immunitet nie chroni.

Przez 20 lat pilnowała kasy województwa lubelskiego. Kto zastąpi Elżbietę Mocior u marszałka?

Przez 20 lat pilnowała kasy województwa lubelskiego. Kto zastąpi Elżbietę Mocior u marszałka?

Bożena Szydło od listopada zastąpi Elżbietę Mocior na stanowisku skarbnika województwa lubelskiego. W najbliższy wtorek decyzje w tej sprawie mają podjąć radni sejmiku.

CCC Polkowice jak profesor, a lubelska Pszczółka Polski Cukier z dwójką na świadectwie

CCC Polkowice jak profesor, a lubelska Pszczółka Polski Cukier z dwójką na świadectwie

Koszykarki Pszczółki Polski Cukier AZS UMCS Lublin nie zaliczą środowego wyjazdu do Polkowic do udanych. Po fatalnej pierwszej połowie w ich wykonaniu, nie było już co zbierać – przegrały z miejscowym CCC 74:90

Budżet obywatelski w Kraśniku. Nie będzie głosowania w jednej z dzielnic. Dlaczego?

Budżet obywatelski w Kraśniku. Nie będzie głosowania w jednej z dzielnic. Dlaczego?

29 obywatelskich propozycji zakwalifikowali do głosowania urzędnicy z Kraśnika. W tym roku w głosowaniu nie wezmą udziału mieszkańcy trzeciej dzielnicy obejmującej m.in. al. Młodości i ul. Chłodną. Jedyny projekt z tego terenu został bowiem odrzucony ze względów formalnych.

Koronawirus w drużynie Motoru Lublin. Co z meczem z Bytovią?

Koronawirus w drużynie Motoru Lublin. Co z meczem z Bytovią?

Sobotni mecz Motoru Lublin z Bytovią Bytów stanął pod dużym znakiem zapytania. W środowy wieczór drugoligowiec poinformował o tym, że w drużynie pojawił się pozytywny wynik testu na koronawirusa. Piłkarze i sztab szkoleniowy przebywają w izolacji.

Premier: Będę rekomendował by od soboty cała Polska była strefą czerwoną

Premier: Będę rekomendował by od soboty cała Polska była strefą czerwoną

Szef rządu poinformował na antenie Polsat News, że będzie rekomendował na posiedzeniu Rządowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego, by od przyszłego tygodnia nauczanie w wyższych klasach szkół podstawowych odbywało się zdalnie lub w sposób hybrydowy.

Biała Podlaska: Pięć niezależnych ognisk w bialskim szpitalu. Jeden oddział zawiesił pracę

Biała Podlaska: Pięć niezależnych ognisk w bialskim szpitalu. Jeden oddział zawiesił pracę

Na pięciu oddziałach Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego stwierdzono zakażenia koronawirusem. Placówka zawiesiła pracę oddziału rehabilitacyjnego, a neurologicznego ograniczyła.

Hit jesieni dla Górnika. Zmiennicy "zatopili" Arkę Gdynia
galeria

Hit jesieni dla Górnika. Zmiennicy "zatopili" Arkę Gdynia

W zaległym meczu trzeciej kolejki Fortuna I Ligi Górnik Łęczna pokonał na swoim stadionie Arkę Gdynia, a bramki na wagę niezwykle cennego zwycięstwa strzelili zawodnicy wprowadzeni do gry po przerwie

Znamy datę otwarcia Muzeum Narodowego w Lublinie po 2-letnim remoncie
zdjęcia
galeria

Znamy datę otwarcia Muzeum Narodowego w Lublinie po 2-letnim remoncie

18 grudnia otwarcie Muzeum Narodowego w Lublinie. W instytucji funkcjonującej do niedawna pod szyldem Muzeum Lubelskiego kończy się wielki, trwający prawie dwa lata remont.

Lublin, Biała Podlaska, Łuków. Jest lista nowych izolatoriów

Lublin, Biała Podlaska, Łuków. Jest lista nowych izolatoriów

Służby wojewody poinformowały o wydaniu nowego zarządzenia, które powołuje izolatoria. Obecnie jest ich pięć w regionie.

Wojewoda składa wniosek o nowy szpital w Lublinie. Wiemy, kto ma go stworzyć

Wojewoda składa wniosek o nowy szpital w Lublinie. Wiemy, kto ma go stworzyć

Nawet trzy tygodnie może zająć uruchomienie szpitala tymczasowego dla pacjentów z Covid-19 w Targach Lublin. Docelowo w halach targowych jest planowane 450 łóżek. Pracować ma tutaj kilkaset osób.

Restauratorzy pomagają zwierzakom. Zbiórka karmy dla puławskiego schroniska

Restauratorzy pomagają zwierzakom. Zbiórka karmy dla puławskiego schroniska

Central Park Bistro i Bistro u Kucharek to puławskie restauracje, które rozpoczęły zbiórkę mokrej karmy dla zwierząt ze schroniska przy ul. Komunalnej. Inicjatorzy liczą na to, że do końca listopada uda się zgromadzić nawet tonę dobrej jakości pożywienia. Na darczyńców czekają niespodzianki.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.