Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Kraśnik

28 października 2020 r.
20:06

Nauczycielka szkoły w Kraśniku: "Błyskawica to symbol szatana"

451 54 A A
Poniedziałkowy strajk kobiet w Kraśniku
Poniedziałkowy strajk kobiet w Kraśniku (fot. Edyta Godzina)

„Błyskawica to symbol szatana. Niektórzy z was więc demonstrują, że chcą mu służyć?” – napisała do pełnoletnich uczniów jedna z nauczycielek Szkół Zakładu Doskonalenia Zawodowego w Kraśniku. Uprzedziła też, że osoby prowokujące nieodpowiednią symboliką na zdalnych lekcjach zostaną z nich wyrzucone. Co na to szkoła?

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Wszystko zaczęło się od jednego z kilku zdjęć ze Strajku Kobiet w Kraśniku, które na swoim profilu na Facebooku zamieścił w poniedziałek Michał Stawiarski. To dyrektor biura posła z Kraśnika Kazimierza Chomy (Prawo i Sprawiedliwość) i syn marszałka województwa lubelskiego. Na wspomnianym zdjęciu (później usuniętym) na pierwszym planie jest pani Anna*, która uczestniczyła w kraśnickim proteście. Jest uczennicą jednej ze szkół Zakładu Doskonalenia Zawodowego w Kraśniku. Jest osobą pełnoletnią.

„Widziałem nagrania z protestu pod CKIP (Centrum Kultury i Promocji w Kraśniku - red.) i Biura poselskiego, jestem przerażony” – napisał Michał Stawiarski, który nieco wcześniej stwierdził, że sam „zaliczył upadek”, ale „karę poniósł” i „swoje odpokutował”. „Dziewczynki 13-18 lat krzyczą jeb.. PIS jeb.. Dudę Jeb.. Kaczyńskiego.. Jeb.. Chomę i usłyszałem Jeb.. Stawiarskiego „"Wypierdal... Wypierdal.. z Pisiorami moja Pusia nie Jarusia, mnóstwo dzieci. Ciężko mi się otrząsnąć do tej pory (…)” (pisownia oryginalna) – opatrzył opisem zamieszczone fotografie.

Komentarzy pod tym publicznym postem jest blisko 300. Jedną z osób wypowiadających się jest wychowawczyni sfotografowanej uczestniczki strajku, która zwracając się do autora posta, napisała: Tutaj nie ma logiki tu jest wojna. Musimy się przygotować do bardzo radykalnych działań. Obrona kościołów, szkół, domów. Niech policja zacznie egzekwować prawo (pisownia oryginalna).

Pisała też o tym, że radni, podsycający nastroje u „opętanych złością i nienawiścią dzieciaków”, powinni ponieść „dotkliwe konsekwencje”. „Wszyscy. Gówniarze też. Kto walczy z Bogiem ten przegra”.

Zobacz także: Protest kobiet w Kraśniku

– Tymi wpisami mojej wychowawczyni poczułam się urażona – mówi nam pani Anna, która za udział w proteście dostała uwagę. – Podobnie jak mój kolega, który na opublikowanym przez pana Stawarskiego zdjęciu stał koło mnie – podkreśla. Jej wychowawczyni skontaktowała się też z mamą 18-latki. – Komentowała moje „złe” zachowanie – relacjonuje pani Anna.

– Nie miałam nawet szansy niczego wytłumaczyć, zostałam zakrzyczana. Kiedy zdążyłam powiedzieć, że jestem tego samego zdania co córka, pani podniesionym tonem dokończyła swój przekaz. Nie dała mi dojść do głosu. Po czym powiedziała: „Do widzenia” i się rozłączyła – relacjonuje nam mama uczennicy.

Nauczycielka postanowiła skomentować też ostatnie wydarzenia, pisząc do swojej uczennicy. – Z tego co wiem, ta wiadomość trafiła również do innych uczniów i to nie tyko z mojej klasy – twierdzi pani Anna.

Ich treść upublicznił dzisiaj administrator profilu na Facebooku Inne Życie Kraśnika.

Nauczycielka odniosła się m.in. do symbolu protestujących – czerwonej błyskawicy. Jej zdaniem „błyskawice nosili esesmani, zabójcy, hitlerowcy w obozach koncentracyjnych, funkcjonariusze Gestapo, włoscy faszyści i Ukraińcy palący Warszawę po Powstaniu Warszawskim. Mordowali i gwałcili kobiety od dziecka po staruszki w ruinach Warszawy”. - „Ktoś kto ten znak dla protestów wymyślił miał jeden cel: żeby szerzyło się zło, żeby młodzi ludzie oddawali się na usługi Zła. Błyskawica to symbol szatana. Niektórzy z was więc demonstrują, że chcą mu służyć? Bo czym jest udział w protestach, które nawołują do niszczenia kościołów?”. Nauczycielka zagroziła też, że „każdy, kto będzie prowokował w czasie lekcji zdalnych nieodpowiednią symboliką zostanie z tych lekcji wyrzucony”.

– Ta upubliczniona na Faceboku korespondencja nauczycielki z uczniami w ogóle mnie nie dziwi. Jest w stylu tej nauczycielki – przyznaje jedna z byłych uczennic.

– Cieszę się, że skończyłam już tę szkołę i nie muszę mieć zajęć z tą nauczycielką. Wiele nerwów to mnie kosztowało – przyznaje inna z byłych uczennic tej szkoły.

– Prawdą jest, że była taka konwersacja z uczniami klasy, której pani Małgorzata jest wychowawczynią – potwierdza Ireneusz Jarmuł, dyrektor Szkół Zakładu Doskonalenia Zawodowego w Kraśniku. – Ta nauczycielka jest bardzo dobrym pedagogiem. Mam o niej jak najlepsze zdanie. Nigdy nie było na nią żadnych skarg.

Zdaniem dyrektora, szkoła nie jest jednak miejscem na wygłaszanie opinii zamieszczonych przez uczniów jak i nauczycieli. – Naszym priorytetem jest jak najlepsze przygotowanie uczniów do matury oraz egzaminów zawodowych. I na tym powinniśmy się skupić, a nie komentowaniem obecnych wydarzeń politycznych. Na pewno będę tę sytuację dokładnie wyjaśniał. Będę rozmawiał zarówno o tym z nauczycielką, jak też uczniami.

– Napisałam to z troski o moich uczniów, dbając o ich bezpieczeństwo, ponieważ jako wychowawca dbam o ich rozwój, zarówno fizyczny, psychiczny, jak i duchowy – mówi nam nauczycielka.

  • Ale to są przecież dorosłe osoby.

– Ale ciągle są uczniami. Jak nimi nie będą, to nie będą do nich pisać i pytać, czy wiedzą w czym uczestniczą. To co napisałam wynika tylko z troski o nich, bo nauczyciel to jest drugi rodzic. Taką akceptację dali mi rodzice, żeby się troszczyć o ich dzieci. I dodała: Proszę nie niszczyć mojego dobrego imienia.

* imię zmienione

Skomentuj i udostępnij na Facebooku
e-Wydanie

Komentarze 54

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Karolina. / 28 października 2020 r. o 20:53
+57
Uczniowie niejednokrotnie składali skargi na tą nauczycielkę i nigdy nie poniosła ona żadnych konsekwencji. Ponadto zawsze się to odbijało na uczniach.
Avatar
randalk / 28 października 2020 r. o 21:41
+53
kraśniki znowu w formie głupolstwa. To wciąż stan prowincjonalnego umysłu.
Avatar
Janusz_Paliwas / 28 października 2020 r. o 20:59
+47
Wiara czyni czuba
Nie odpowiada wam wiara katolicka to niedługo będziecie mniejszością w kraju muzułmańskim a zamiast katedr będą meczety.  Świat nie znosi próżni.  Na zachodzie dzietność muzułmanów to 4-5  a lokalsów 0,8. Łatwo policzyć kiedy lokalni staną się mniejszością. A wtedy nie będzie zmiłuj , a podniesienie ręki na allacha skończy się brakiem ręki albo prędzej głowy. Europa zmierza w kierunku przepaści.
Wiecznie straszycie muzułmanami, a to religia, jak każda inna  też nakazuje miłość blixniego. Tylko ekstremiści są groźni, podobnie, jak w każdej innej religii, w chrześcijaństwie również.
 Oni nie straszą, tylko chcą mieć na wyłączność nieletnie dzieci dla siebie. tfu.
 Oni nie straszą, tylko chcą mieć na wyłączność nieletnie dzieci dla siebie. tfu. rozwiń
Avatar
_XD_ / 28 października 2020 r. o 20:54
+47
Skoro w Kraśniku błyskawica to znak szatana, to przy każdej burzy muszą biedaki nieźle robić w gacie.
 Pomyśl, co będzie jak taka szatańska błyskawica trafi w maszt pięćgie i się roześle internetem po wszystkich, bo przecież wiadomo że jak pięćgie, to interneta nie wyłączysz, a od takiej szatańskiej błyskawicy to nawet czapka z amelinium nie ochroni. XD
Avatar
Janusz_Paliwas / 28 października 2020 r. o 20:54
+45
Ta nauczycielka to chyba z przedszkola, bo tam dzieci lubię jak im się bajki opowiada. A swoją drogą, jakim prawem w prywatnym celu wykorzystała numer telefonu do rodziców ?? To jest przestępstwo.
Avatar
Max... / 28 października 2020 r. o 23:37
+43
Nauczycielka z Krasnika i wszystko wiadomo! A juz bylem pelwn obaw, ze to miasteczko straci swoj urok specjalnego! Pozwole sobie tylko dopisac, ze ta mlodziez idzie po was!
Avatar
___K___ / 28 października 2020 r. o 20:57
+40
Widziałem szatana, spadającego z nieba jak błyskawica (Łk 10,18) Ewangelista Łukasz pisze, iż w chwili, gdy uczniowie powrócili do Mistrza, pełni radości z owocnego przebiegu swej pierwszej wyprawy misyjnej, Jezus powiedział zdanie, nad którym warto się zastanowić: Widziałem szatana, spadającego z nieba jak błyskawica (Łk 10,18). W słowach tych Jezus stwierdza, że głoszenie Królestwa Bożego zawsze oznacza zwycięstwo nad diabłem, ale jego budowanie stale narażone jest na zasadzki złego ducha. Mówić o tym oznacza przygotować się do walki, która w tym ostatecznym czasie dziejów zbawienia jest właściwa życiu Kościoła (jak twierdzi tekst Apokalipsy por. 12,7). Równocześnie pozwala to wyjaśnić słuszną wiarę Kościoła, głoszoną w obliczu tych, którzy wprowadzają doń zamieszanie, przypisując zbyt duże znaczenie roli szatana, oraz tych, którzy negują bądź minimalizują jego złowrogą moc.  (******naszczas.pl/)
Możesz sobie w to wierzyć, ale nie zmuszaj innych, by też w to wierzyli.
Możesz sobie w to wierzyć, ale nie zmuszaj innych, by też w to wierzyli. rozwiń
Avatar
___K___ / 28 października 2020 r. o 20:56
+40
Wiara czyni czuba
Nie odpowiada wam wiara katolicka to niedługo będziecie mniejszością w kraju muzułmańskim a zamiast katedr będą meczety.  Świat nie znosi próżni.  Na zachodzie dzietność muzułmanów to 4-5  a lokalsów 0,8. Łatwo policzyć kiedy lokalni staną się mniejszością. A wtedy nie będzie zmiłuj , a podniesienie ręki na allacha skończy się brakiem ręki albo prędzej głowy. Europa zmierza w kierunku przepaści.
Wiecznie straszycie muzułmanami, a to religia, jak każda inna  też nakazuje miłość blixniego. Tylko ekstremiści są groźni, podobnie, jak w każdej innej religii, w chrześcijaństwie również.
Wiecznie straszycie muzułmanami, a to religia, jak każda inna  też nakazuje miłość blixniego. Tylko ekstremiści są groźni, podobnie, jak w każdej innej religii, w chrześcijaństwie również. rozwiń
Avatar
Janusz_Paliwas / 28 października 2020 r. o 20:12
+38
Jednak kraśnik to dalej stan umysłu... ***** ***
Avatar
___K___ / 28 października 2020 r. o 20:28
+35
Rozumiem, że pani nauczycielka z prądu też nie korzysta? Wszak różnego rodzaju firmy dostarczające prąd też korzystają z tego symbolu. A co do szatana - ma pani jakieś naukowe dowody na istnienie takowego osobnika? Pani wiara w tym względzie kompletnie mnie nie interesuje.
Avatar
Robik / 10 listopada 2020 r. o 20:48
-1
To, co się dzieje na ulicach, to wypadkowa tego, co działo się w oświacie i na uczelniach - opętanie lewactwem i neomarksizmem
Nie, matołku, to normalność wraca.
Normalnością biedaku nazywasz degenerację . Idee Marksa kończą się rozlewem krwi
 Głupotą jest wmawianie, że niewiara w Boga to jest jakiś marksizm. Lub że nauka jest zła, bo marksiści mówili o swojej ideologii jako o "naukowej".
Avatar
Robik / 10 listopada 2020 r. o 20:36
-3
Rozumiem, że pani nauczycielka z prądu też nie korzysta? Wszak różnego rodzaju firmy dostarczające prąd też korzystają z tego symbolu. A co do szatana - ma pani jakieś naukowe dowody na istnienie takowego osobnika? Pani wiara w tym względzie kompletnie mnie nie interesuje.
 Ta "nauczycielka" powinna się poduczyć w jakiej postaci pojawiać się miał według "Starego testamentu" Jahwe, uznawany też za "Boga" przez katolików. Czy aby nie ukazywał się w słupie ognia z nieba? (Podpowiedź co do Jahwe: " W najstarszej literaturze biblijnej jest on bóstwem wojującym i burzowym" )  Czy ta osoba nie powinna się poduczyć o związkach słowa "Jahwe" z semickim pierwiastkiem, który np. w języku arabskim występuje w słowie "burza"?
 Ta "nauczycielka" powinna się poduczyć w jakiej postaci pojawiać się miał według "Starego testamentu" Jahwe, uznawany też za "Boga" przez katolików. Czy aby nie ukazywał się w słupie ognia z nieba? (Podpowiedź co do Jahwe: " W najstarszej literaturze biblijnej jest on bóstwem wojującym i burzowym" )  Czy ta osoba nie powinna się poduczyć o związkach słowa "Jahwe" z semickim pierwiastkiem, który np. w języku arabskim występuje w słowie "burza"? rozwiń
Avatar
___K___ / 6 listopada 2020 r. o 18:42
-3
Ani aborcja, ani eutanazja nie są morderstwem. A co do tego ostatniego, to masę tego typu, tylko inaczej skierowanych, "nawoływań" widziałem po kibolsko-patriotyczno-kościółkowej stronie. Przykłady" "Zabić Żyda", "Śmierć wrogom ojczyzny" itp. 
Cytujesz Urbana, twoja sprawa. Ale jeśli aborcja nie jest morderstwem, to czym jest?
Jeśli nawet, to nie wiedziałem. Ale czyż nie mam racji?
Avatar
___K___ / 6 listopada 2020 r. o 18:41
-1
Nie neguję, że wśród naukowców są osoby wierzące. Wskaż, proszę, gdzie niby napisałem, że "osoby wierzące nie nawidzą naukowców" (pomijając żenującą w twoim wykonaniu ortografię). I zgadzam się - nauka nie wyklucza wiary, wyklucza tylko istnienie kakichkolwiek bogów.
Widzę, że nie rozumiesz co sam piszesz. Wskazuję: "Dlatego tak bardzo PiS i prokościółkowi nienawidzą naukowców  i w ogólel udzi wykształconych." Żenujący jest styl Twojego pisania.Widać, że brakuje Ci wykształcenia. Zanim zaczniesz pouczać mnie co do ortografii, to zobacz ile błędów sam popełniłeś w jednym zdaniu. Nauka nie ma prawa oceniać, czy istnieje Bóg, ponieważ nie ma narzędzi do badania świata duchowego. Widzę, że nadal nie jesteś w stanie podać dowodów naukowych odnośnie powstania materii. Dużo tylko mówisz o nauce, a jak przychodzi do konkretów to milczysz. Opierasz swoją niewiarę na teoriach i przypuszczeniach, które nie są udowodnione naukowo. Więcej pokory i wracaj do szkoły. Żegnam.
Chłopcze - jakie niby błędy popełniłem? Jedna literówka w postaci przesuniętej spacji? Ale do rzeczy. Naukowiec nie musi być prokościółkowy. Może być osobą wierząca, ale wśród naukowców (pomijam tych przygarniętych przez PiS, bo większość znich trudno nazwać naukowcami, nawet pomimo posiadania tytułów naulowych) takich fanatyków nie ma. Nauka nie ma narzędzi? A może po prostu świat duchowy, o jakim piszesz, nie istnieje? I mogę użyć Twoich słów (niemal dosłownie) do opisania Ciebie: "Opierasz swoją wiarę na teoriach i przypuszczeniach, które nie są udowodnione naukowo". I po co mnie niby do szkoły wysyłasz, skoro "Nauka (...) nie ma narzędzi do badania świata duchowego"? Sam sobie przeczysz i udajesz uczonego, a popełniasz podstawowe błędy logiczne.
Chłopcze - jakie niby błędy popełniłem? Jedna literówka w postaci przesuniętej spacji? Ale do rzeczy. Naukowiec nie musi być prokościółkowy. Może być osobą wierząca, ale wśród naukowców (pomijam tych przygarniętych przez PiS, bo większość znich trudno nazwać naukowcami, nawet pomimo posiadania tytułów naulowych) takich fanatyków nie ma. Nauka nie ma narzędzi? A może po prostu świat duchowy, o jakim piszesz, nie istnieje? I mogę użyć Twoich słów (niemal dosłownie) do opisania Ciebie: "Opierasz swoją wiarę na teoriach i prz... rozwiń
Avatar
___K___ / 6 listopada 2020 r. o 18:35
-3
Bilans nie wyjdzie mi niekorzystnie. Ateizm pod jego różnymi postaciami wymordował najwięcej ludzi. Nadal morduje i nawołuje do morderstw.
Jakieś przykłady na aktualne mordowanie i nawoływanie do mordowania?
Aborcja, eutanazja i ostatnio napis "Zabij księdza"
Ani aborcja, ani eutanazja nie są morderstwem. A co do tego ostatniego, to masę tego typu, tylko inaczej skierowanych, "nawoływań" widziałem po kibolsko-patriotyczno-kościółkowej stronie. Przykłady" "Zabić Żyda", "Śmierć wrogom ojczyzny" itp.
Jeżeli eutanazja i aborcja to nie jest zabijanie dla Ciebie to dobrze, że podobnie do Ciebie myślący nie są u władzy.
Czekaj, czekaj - pisałeś o morderstwie, a teraz o zabijaniu. Nie licząs skutku - to zupełnie inne rzeczy. I podtrzymuję - aborcja nie jest ani morderstwem, ani zabijaniem. Eutanazja jest zabijaniem, ale na wyraźne życzenie osoby cierpiącej - w żadnym razie nie jest morderstwem.
Czekaj, czekaj - pisałeś o morderstwie, a teraz o zabijaniu. Nie licząs skutku - to zupełnie inne rzeczy. I podtrzymuję - aborcja nie jest ani morderstwem, ani zabijaniem. Eutanazja jest zabijaniem, ale na wyraźne życzenie osoby cierpiącej - w żadnym razie nie jest morderstwem. rozwiń
Avatar
Zgredek Edek / 4 listopada 2020 r. o 20:54
+4
Cytujesz Urbana
Udowodnij, albo zamilcz, kłamco. PiS to jednak odmienny stan umysłu....
Avatar
poker / 4 listopada 2020 r. o 20:49
-3
Wiecznie straszycie muzułmanami, a to religia, jak każda inna  też nakazuje miłość blixniego. Tylko ekstremiści są groźni, podobnie, jak w każdej innej religii, w chrześcijaństwie również.
Mylisz się. Chrystus w przeciwieństwie do Mahometa nie mordował ludzi. Co to za miłość bliźniego jak za odejście od islamu grozi kara śmierci a innowierców można mordować. Niewierzący w islamie ma jeszcze niższy status. Wiara ateistyczna w ekstremalnej formie komunizmu mordowała milionami.
Chrystus może nie, ale wierni, to już na potęgę. Nie licytuj się więc może z ekstremalnymi komunistami, bo bilans może ci wyjść niekorzystny.
Bilans nie wyjdzie mi niekorzystnie. Ateizm pod jego różnymi postaciami wymordował najwięcej ludzi. Nadal morduje i nawołuje do morderstw.
Jakieś przykłady na aktualne mordowanie i nawoływanie do mordowania?
Aborcja, eutanazja i ostatnio napis "Zabij księdza"
Ani aborcja, ani eutanazja nie są morderstwem. A co do tego ostatniego, to masę tego typu, tylko inaczej skierowanych, "nawoływań" widziałem po kibolsko-patriotyczno-kościółkowej stronie. Przykłady" "Zabić Żyda", "Śmierć wrogom ojczyzny" itp.
 Cytujesz Urbana, twoja sprawa. Ale jeśli aborcja nie jest morderstwem, to czym jest?
 Cytujesz Urbana, twoja sprawa. Ale jeśli aborcja nie jest morderstwem, to czym jest? rozwiń
Avatar
Zgredek Edek / 4 listopada 2020 r. o 12:43
+5
Dużo tylko mówisz o nauce, a jak przychodzi do konkretów to milczysz. Opierasz swoją niewiarę na teoriach i przypuszczeniach, które nie są udowodnione naukowo. Więcej pokory i wracaj do szkoły
Ty, który uważasz się za mędrca, upoważnionego (przez kogo?) do mędrkowania, pouczania wszystkich. Szkoły, uczelnie, oświata nie jest miejscem do demonstrowania uczuć i postaw religijnych. Uczucia możesz demonstrować żonie. W szkole, na uczelni - masz uczyć, przekazywać wiedzę. Jeżeli minąłeś się z powołaniem - idź do zakonu
Avatar
Lech5 / 3 listopada 2020 r. o 20:56
-2
Rozumiem, że pani nauczycielka z prądu też nie korzysta? Wszak różnego rodzaju firmy dostarczające prąd też korzystają z tego symbolu. A co do szatana - ma pani jakieś naukowe dowody na istnienie takowego osobnika? Pani wiara w tym względzie kompletnie mnie nie interesuje.
Ma Pan naukowe dowody, że szatan nie istnieje lub że wszechświat, materia się sama stworzyła i sama się ożywiła? Wiara ateistyczna opiera się na nielogicznych teoriach.
Dowieść należy tego, że coś istnieje, a nie, że nie istnieje. I cóż to jest "wiara ateistyczna"? Naukowe podejście do świata nie jest wiarą - opiera się na dowodach. I wiedzy, której tobie najwyraźniej brakuje, skoro myślisz, że "materia się sama stworzyła i sama się ożywiła".
Rozumiem, że ty posiadasz wiedzę skąd pochodzi materia, więc powiedz skąd pochodzi i udowodnij  to naukowo. Stawiasz naukę w opozycji do wiary. Ateizm nie opiera się na dowodach naukowych  Nauka nie ma dowodów na to skąd pochodzi materia tylko wymyślone teorie. Dlatego jest to wiara w to, że wszechświat sam z siebie powstał. Wiedzy akurat Tobie brakuje.
To, że jesteś niedouczony, to jestem w stanie zrozumieć, fizyka nie jest łatwą nauką. Ale wiem, że po waszej stronie są takie określenia, jak "wymyślone teorie", "wyimaginowana wspólnota" itp. Ignorancja jednak nie przykryje braku waszej wiedzy i nieczułości na naukę. Dlatego tak bardzo PiS i prokościółkowi nienawidzą naukowców i w ogólel udzi wykształconych.
Wiele osób nauki to osoby wierzące. Argument, że osoby wierzące nie nawidzą naukowców jest wyssany z palca. Nauka nie wyklucza wiary. Panie "douczony" wysuwasz argument, że ateizm opiera się na nauce, to podaj dowód naukowy z fizyki na powstanie materii. Skoro Boga nie ma, który stworzył wszechświat, to ten wszechświat, materia musi się skądś wziąć. Odpowiedz zatem naukowo jak powstała materia.
Nie neguję, że wśród naukowców są osoby wierzące. Wskaż, proszę, gdzie niby napisałem, że "osoby wierzące nie nawidzą naukowców" (pomijając żenującą w twoim wykonaniu ortografię). I zgadzam się - nauka nie wyklucza wiary, wyklucza tylko istnienie kakichkolwiek bogów.
Widzę, że nie rozumiesz co sam piszesz. Wskazuję: "Dlatego tak bardzo PiS i prokościółkowi nienawidzą naukowców  i w ogólel udzi wykształconych." Żenujący jest styl Twojego pisania.Widać, że brakuje Ci wykształcenia. Zanim zaczniesz pouczać mnie co do ortografii, to zobacz ile błędów sam popełniłeś w jednym zdaniu. Nauka nie ma prawa oceniać, czy istnieje Bóg, ponieważ nie ma narzędzi do badania świata duchowego. Widzę, że nadal nie jesteś w stanie podać dowodów naukowych odnośnie powstania materii. Dużo tylko mówisz o nauce, a jak przychodzi do konkretów to milczysz. Opierasz swoją niewiarę na teoriach i przypuszczeniach, które nie są udowodnione naukowo. Więcej pokory i wracaj do szkoły. Żegnam.
Widzę, że nie rozumiesz co sam piszesz. Wskazuję: "Dlatego tak bardzo PiS i prokościółkowi nienawidzą naukowców  i w ogólel udzi wykształconych." Żenujący jest styl Twojego pisania.Widać, że brakuje Ci wykształcenia. Zanim zaczniesz pouczać mnie co do ortografii, to zobacz ile błędów sam popełniłeś w jednym zdaniu. Nauka nie ma prawa oceniać, czy istnieje Bóg, ponieważ nie ma narzędzi do badania świata duchowego. Widzę, że nadal nie jesteś w stanie podać dowodów naukowych odnośnie powstania materii. ... rozwiń
Avatar
Lech5 / 3 listopada 2020 r. o 20:32
-1
Wiecznie straszycie muzułmanami, a to religia, jak każda inna  też nakazuje miłość blixniego. Tylko ekstremiści są groźni, podobnie, jak w każdej innej religii, w chrześcijaństwie również.
Mylisz się. Chrystus w przeciwieństwie do Mahometa nie mordował ludzi. Co to za miłość bliźniego jak za odejście od islamu grozi kara śmierci a innowierców można mordować. Niewierzący w islamie ma jeszcze niższy status. Wiara ateistyczna w ekstremalnej formie komunizmu mordowała milionami.
Chrystus może nie, ale wierni, to już na potęgę. Nie licytuj się więc może z ekstremalnymi komunistami, bo bilans może ci wyjść niekorzystny.
Bilans nie wyjdzie mi niekorzystnie. Ateizm pod jego różnymi postaciami wymordował najwięcej ludzi. Nadal morduje i nawołuje do morderstw.
Jakieś przykłady na aktualne mordowanie i nawoływanie do mordowania?
Aborcja, eutanazja i ostatnio napis "Zabij księdza"
Ani aborcja, ani eutanazja nie są morderstwem. A co do tego ostatniego, to masę tego typu, tylko inaczej skierowanych, "nawoływań" widziałem po kibolsko-patriotyczno-kościółkowej stronie. Przykłady" "Zabić Żyda", "Śmierć wrogom ojczyzny" itp.
 Jeżeli eutanazja i aborcja to nie jest zabijanie dla Ciebie to dobrze, że podobnie do Ciebie myślący nie są u władzy.
 Jeżeli eutanazja i aborcja to nie jest zabijanie dla Ciebie to dobrze, że podobnie do Ciebie myślący nie są u władzy. rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 54

Skomentuj

Aby napisać komentarz, należy się zalogować:

Nie publikujemy nic na Twojej tablicy na Facebooku oraz nikomu nie udostępniamy Twoich danych osobistych.
Podczas pierwszego logowania zostaniesz poproszony o wybór swojej nazwy użytkownika.

Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Bloki w Dominowie "Nie wykluczam dalszych rozmów"

Bloki w Dominowie "Nie wykluczam dalszych rozmów"

Będziemy się starać, aby wyjść tym potrzebom naprzeciw – mówi Dariusz Gałan, radny i właściciel firmy, która chce wybudować blok w Dominowie.

70 procent uczniów ściąga podczas zdalnych lekcji
film

70 procent uczniów ściąga podczas zdalnych lekcji

Blisko 70 procent uczniów przyznaje się do ściągania podczas zajęć online - wynika z anonimowej ankiety przeprowadzonej w jednym z łódzkich liceów. Nauczycielom podczas nauki zdalnej o wiele trudniej kontrolować uczniów. Wielu wyłącza kamerki czy tłumaczy się problemami technicznymi. Według dyrektora łódzkiej placówki - wyniki ankiety nie są zaskoczeniem.

Lex deweloper w Dominowie "Będziemy żyć jak w getcie"

Lex deweloper w Dominowie "Będziemy żyć jak w getcie"

Mimo sprzeciwu mieszkańców ul. Pięknej w Dominowie i innych osób, które poparły ich protest, naprzeciwko ich domów stanie blok. Inwestor, a jednocześnie radny z Dominowa, Dariusz Gałan skorzystał z „lex deweloper”. We wtorek zdołał przekonać większość Rady Gminy Głusk do swojej nowej inwestycji. – Będziemy żyć jak w getcie – komentuje jedna z protestujących osób.

Puławy mają nową choinkę

Puławy mają nową choinkę

Na placu Chopina w Puławach stoi już nowa, świąteczna choinka. Drzewko imitujące świerk ma 10 metrów wysokości. Zastąpiło znany z poprzednich lat „stożek”. Montaż pozostałych ozdób bożonarodzeniowych trwa.

CBOS: 47 proc. badanych nie zamierza się zaszczepić przeciw COVID-19

CBOS: 47 proc. badanych nie zamierza się zaszczepić przeciw COVID-19

Co trzeci badany zaszczepiłby się przeciw COVID-19, gdyby była dostępna szczepionka, a blisko połowa nie ma takiego zamiaru. Stosunek do szczepień zależy w od podejścia do choroby i od wieku ankietowanych. Wielu obawia się też skutków ubocznych szczepionki – wynika z badania CBOS.

Świąteczny trolejbus będzie jeździł po Lublinie. Rozkład jazdy

Świąteczny trolejbus będzie jeździł po Lublinie. Rozkład jazdy

Znamy już dokładny rozkład jazdy trolejbusu ze świąteczną dekoracją, który w niedzielę wyjedzie na ulice Lublina. Ma obsługiwać linie 155 i 158, a potem wróci do zajezdni po trasie linii 950.

Program TV 4-6 grudnia 2020. Jakie filmy warto zobaczyć w telewizji?

Program TV 4-6 grudnia 2020. Jakie filmy warto zobaczyć w telewizji?

W weekend w naziemnej telewizji cyfrowej będzie można zobaczyć klasykę kina, m.in. legendarne "Dawno temu w Ameryce" Sergio Leone. Nie zabraknie również nowości, takich jak "Czarownica 2" czy "Twój Vincent". Poniżej prezentuje kilka wybranych opcji filmowych na weekend.

Turystyczne wyróżnienie dla gminy Puławy

Turystyczne wyróżnienie dla gminy Puławy

Lider Turystyki 2020” zostało przyznane w konkursie organizowanym przez redakcję „Życia Regionów”. Jurorzy docenili m.in. wykonane inwestycje, oznakowanie lokalnych atrakcji, czy też ofertę kulturalną.

Grudniowe zajęcia dla najmłodszych z Centrum Kultury w Lublinie
8 grudnia 2020, 13:00

Grudniowe zajęcia dla najmłodszych z Centrum Kultury w Lublinie

W grudniu Centrum Kultury w Lublinie szykuje moc atrakcji dla najmłodszych odbiorców. Będą nowe zajęcia muzyczne z cyklu NuciMisie, warsztaty plastyczne PrzydaSie, Historie Żabki czy sylwestrowa Mapa Marzeń. Wszystkie propozycje realizowane będą online.

Maluch na okładkę [Wszystkie kandydatury]
Zdjęcia
galeria

Maluch na okładkę [Wszystkie kandydatury]

Wybieramy malucha na okładkę Magazynu Dziennika Wschodniego. Będzie to bez wątpienia przesympatyczna okładka naszego Magazynu, gdyż pojawi się na niej zdjęcie najbardziej uroczego mieszkańca lub mieszkanki województwa lubelskiego poniżej 6 roku życia.

Sensacja. „Egzotyczny widok” wraca do Lublina. Obraz skradziono tuż po wojnie
galeria

Sensacja. „Egzotyczny widok” wraca do Lublina. Obraz skradziono tuż po wojnie

Muzeum Narodowe w Lublinie odzyskało obraz holenderskiego malarza Fransa Posta, datowany na lata 1650-1680. Przez lata sądzono, że „Egzotyczny widok” zaginął pod koniec II wojny światowej. Gdzie się odnalazł?

Przegląd tygodnia. Spryciarz, wizjoner i nieugięty

Przegląd tygodnia. Spryciarz, wizjoner i nieugięty

Autorski przegląd tygodnia.

Młodzieżowe Słowo Roku 2020. Zaskakująca decyzja

Młodzieżowe Słowo Roku 2020. Zaskakująca decyzja

Mało odpoczynku, bo kolejny przeciwnik już czeka. W sobotę starcie Pszczółki z Enea AZS Poznań

Mało odpoczynku, bo kolejny przeciwnik już czeka. W sobotę starcie Pszczółki z Enea AZS Poznań

Zaledwie dwa dni odpoczynku od ostatniego meczu mają koszykarki Pszczółki Polski Cukier AZS UMCS Lublin. W sobotę zespół prowadzony przez Krzysztofa Szewczyka zmierzy się we własnej hali z Enea AZS Poznań (godz. 16)

Tylko 80 osób w kościele. Skromna msza barbórkowa w archikatedrze lubelskiej [ZOBACZ]
zdjęcia
galeria

Tylko 80 osób w kościele. Skromna msza barbórkowa w archikatedrze lubelskiej [ZOBACZ]

Ze względów pandemicznych zaledwie 80 osób mogło wziąć udział w uroczystej mszy w święto górników. Chodzi o Barbórkę, która w tym roku jest skromna. Górnicy co roku, podczas swojego święta, zjeżdżali do Lublina, gdzie uczestniczyli w nabożeństwie. Potem, w galowych mundurach, maszerowali deptakiem. W tym roku jednak tak się nie stało. Tak samo jak nie ma tradycyjnej Karczmy Piwnej.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.