Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Kraśnik

2 marca 2011 r.
21:39
Edytuj ten wpis

Urzędów: Wójt dostanie 15 tys. złotych, bo nie był na urlopie

0 22 A A
Wójt nie mógł pójść na urlop, bo jak twierdzi - nie miałby kto podpisywać dokumentów. (Dorota Awiork
Wójt nie mógł pójść na urlop, bo jak twierdzi - nie miałby kto podpisywać dokumentów. (Dorota Awiork

15 tys. zł otrzyma wójt Urzędowa za to, że nie wykorzystał zaległego urlopu. Takie praktyki są zgodne z prawem, chyba, że udowodniłoby się takiej osobie, że celowo nie poszła na wolne.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
– Pisaliście o staroście bialskim, który rujnuje budżet biorąc ekwiwalent za zaległy urlop, a takich samorządowców jest więcej – skarży się w liście do redakcji nasz Czytelnik. – Pan wójt gminy Urzędów był tak zapracowany, że nie odpoczywał w tamtej kadencji (2006-2010), za co ma wziąć niezłą sumkę pieniędzy. – Nadmienię, że w kadencji 2002-2006 też nie odpoczywał. Bardzo zapracowany człowiek.

Rzeczywiście, wójt Urzędowa ma dwa miesiące zaległego urlopu z 2009 i 2010 roku. – W sumie 50 dni – podaje Wiesława Ciupak, sekretarz gminy Urzędów. – Pan wójt 14 dni zobowiązał się wykorzystać, zaś za 36 dni będzie miał wypłacony ekwiwalent. Chodzi dokładnie o kwotę 15 tys. 36 zł 48 gr.

Wójt tłumaczy, że nie miał możliwości wykorzystania dni wolnych. – W poprzedniej kadencji nie miałem zastępcy – oznajmia Jan Woźniak, który jest wójtem Urzędowa od blisko 21 lat. – Nie udało mi się też takiej osoby znaleźć. Nie mogłem być na dłuższym urlopie, bo nie miałby, kto podpisywać dokumentów. Wcześniej urlop wykorzystywałem.

Przewodniczący rady gminy twierdzi, że nie miał wyjścia i umowę o wypłatę pieniędzy musiał podpisać. – To jest dla mnie spora kwota, ale prawo jest prawem. Wójt mógł się o to upomnieć – stwierdza Marek Przywara, przewodniczący Rady Gminy Urzędów. – Każdy wolałby jednak, aby te pieniądze przeznaczyć, na co innego.

Urzędnicy wojewody, choć nie zajmują się tego typu sprawami, mają świadomość, że samorządowcy nie do końca wykorzystują urlopy wypoczynkowe. – Problem powraca po każdych wyborach – przyznaje Cezary Widomski, zastępca dyrektora Wydziału Nadzoru i Kontroli Urzędu Wojewódzkiego w Lublinie. – Osobie takiej stosunek pracy wygasa pod koniec kadencji i teoretycznie przysługuje jej ekwiwalent.

Inspekcja pracy zapewnia, że takie praktyki są zgodne z prawem, chyba, że samorządowiec celowo nie idzie na "wolne”. – Gdyby wójt, burmistrz, prezydent, starosta nie wykorzystywali urlopu tylko po to by otrzymać ekwiwalent pieniężny na koniec kadencji i ten fakt zostałby im to udowodniony, będzie można postawić tym osobom zarzut nadużycia prawa. Taka okoliczność mogłaby dać podstawę do oddalenia powództwa o zapłatę ekwiwalentu – twierdzi Krzysztof Sudoł, zastępca okręgowego inspektora pracy w Lublinie.

Niechęć do urlopów
W lutym pisaliśmy, że w kadencji 2006/2010 starosta bialski Tadeusz Łazowski otrzymał ekwiwalent w wysokości blisko 23 tys. zł, wicestarosta Jan Bajkowski ok. 15 tys. zł, a Marzenna Andrzejuk, urzędujący członek Zarządu Powiatu, wzięła ponad 2 tys. 800 zł. W gminie Karczmiska (powiat opolski) poprzedni wójt nie wykorzystał całego urlopu przed swoim odejściem z urzędu. W grudniu ubiegłego roku dostał ekwiwalent w wysokości 8 tys. 16 zł brutto.
Skomentuj i udostępnij na Facebooku

Komentarze 22

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Gość / 12 września 2011 r. o 09:37
0
Urzędowem powinno zainteresować się ABW i CBA. To co się tam dzieje to koszmar, a urzędnicy łamią przepisy prawa! Czy tam wogóle jest jakiś radca prawny, bo mam wrażenie, że to postać fikcyjna?
Avatar
Pale majki / 17 marca 2011 r. o 09:58
0
[quote name='Gość' timestamp='1299519672' post='447481']
JA MIESZKAJĄC W URZĘDOWIE MAM WRAŻENIE, ŻE WÓJT MA WOLNE 365 DNI W ROKU, NIE LICZĄC DOŻYNEK.
[/quote]


[quote name='Ano' timestamp='1300190106' post='450585']
"Urzędów MIASTO błędów" tak namazali sobie gnojem na chałupie...
[/quote]
Zmienić WÓJTA!
JA MIESZKAJĄC W URZĘDOWIE MAM WRAŻENIE, ŻE WÓJT MA WOLNE 365 DNI W ROKU, NIE LICZĄC DOŻYNEK.


Ja też. Chodnik wybudował żeby wybory wygrać. Co 4 lata coś buduje żeby mieć poparcie głupich ludzi
[size="6"]
Chce nam wiatraki na siłe budować[/size]

[url="http://stopwiatrakom.eu/"]http://stopwiatrakom.eu/[/url]
url="http://stopwiatrakom.eu/"]http://stopwiatrakom.eu/[/url] rozwiń
Avatar
Emil / 10 marca 2011 r. o 12:28
0
[quote name='Konrad Urzędowski' timestamp='1299633870' post='448115']
Zgadzam się, ale:Z tego co było w ostatnim numerze Gazety Urzędowskiej to na promocję są pieniądze bodajże ok 130 tyś zł, więc Wójt na pewno wesprze chłopaków, gdyż od lat nie było tak oryginalnej i wspanialej inicjatywy, nie tylko na skale gminy i województwa, ale jak się okazuje na skalę ogólnopolską. Choć mieszkają i pracują w warszawie swoją wyprawę nazwali "Drogą do Urzędowa" a nie do Warszawy!!! Doceńmy to, młodzi ludzie a więksi patrioci niż większość z nas!. Zobaczymy jaki będzie finał, ja wierze w radnych i Wójta. Może choć raz będzie to prawdziwa promocja.
[/quote]
Bredzisz kolego bredzisz. Dla najlepszego młodego montażystę młodego pokolnia i wszystkich którzy się szczycą pracą dla telewizji TVN, nie powinno być problemem zainteresowania swoim pomysłem swojego chlebodawcy. Więc nie pleć mi tu dyrdymałów, bo to żadna promocja.Nie dla takiego wydawania pieniędzy!
[quote name='Konrad Urzędowski' timestamp='1299633870' post='448115']
Zgadzam się, ale:Z tego co było w ostatnim numerze Gazety Urzędowskiej to na promocję są pieniądze bodajże ok 130 tyś zł, więc Wójt na pewno wesprze chłopaków, gdyż od lat nie było tak oryginalnej i wspanialej inicjatywy, nie tylko na skale gminy i województwa, ale jak się okazuje na skalę ogólnopolską. Choć mieszkają i pracują w warszawie swoją wyprawę nazwali "Drogą do Urzędowa" a nie do Warszawy!!! Doceńmy to, młodzi l... rozwiń
Avatar
Konrad Urzędowski / 9 marca 2011 r. o 02:24
0
[quote name='zdegustowany' timestamp='1299578393' post='447759']
Z przekazaniem pieniędzy na podróż to też wątpliwy pomysł. Gdyż te pieniądzę powinny być dobrem dla wszystkich mieszkanców (można byłoby sie zabrac np. za remont boiska asfaltowego), po drugie można nie robić nic,ale po 3 w żadnym wypadku Pan Wójt nie powinien brać tych pieniędzy.
[/quote]
Zgadzam się, ale:
Z tego co było w ostatnim numerze Gazety Urzędowskiej to na promocję są pieniądze bodajże ok 130 tyś zł, więc Wójt na pewno wesprze chłopaków, gdyż od lat nie było tak oryginalnej i wspanialej inicjatywy, nie tylko na skale gminy i województwa, ale jak się okazuje na skalę ogólnopolską. Choć mieszkają i pracują w warszawie swoją wyprawę nazwali "Drogą do Urzędowa" a nie do Warszawy!!! Doceńmy to, młodzi ludzie a więksi patrioci niż większość z nas!. Zobaczymy jaki będzie finał, ja wierze w radnych i Wójta. Może choć raz będzie to prawdziwa promocja.
[quote name='zdegustowany' timestamp='1299578393' post='447759']
Z przekazaniem pieniędzy na podróż to też wątpliwy pomysł. Gdyż te pieniądzę powinny być dobrem dla wszystkich mieszkanców (można byłoby sie zabrac np. za remont boiska asfaltowego), po drugie można nie robić nic,ale po 3 w żadnym wypadku Pan Wójt nie powinien brać tych pieniędzy.
[/quote]
Zgadzam się, ale:
Z tego co było w ostatnim numerze Gazety Urzędowskiej to na promocję są pieniądze bodajże ok 130 tyś zł, więc Wójt na pewno w... rozwiń
Avatar
nieznajomy / 8 marca 2011 r. o 22:02
0
Radni nie tylko sobie podnieśli diety o 100% ale sołtysom też podnieśli za obecność na sesji o 100% i dodatkowo o 1% do 12% od zebranych podatków oraz nagrodę dla wójta w wysokości 8,5% ubiegłorocznych zarobków. Wszystko można sprawdzić na stronie bip urzędowa http://www.bip.lublin.pl/urzedow/upload/pliki/20110222u38.pdf a szkolę w Wierzbicy likwidują bo nie ma pieniędzy
Avatar
Gość / 8 marca 2011 r. o 11:33
0
Wójt Wójtem ale nasi kochani Radni niby taki kryzys ale diety też potrafili podnieść sobie 100% czyli chyba nie jest tak źle....
Avatar
zdegustowany / 8 marca 2011 r. o 10:59
0
[quote name='Rafał' timestamp='1299499858' post='447345']
Może w takim razie niech wójt przekaże te pieniądze na promocję swojej ukochanej gminy i wesprze chłopaków którzy wybierają się w podróż motocyklową z Indii do Urzędowa. Tu jest ich strona www.drogadourzedowa.pl
[/quote]
Z przekazaniem pieniędzy na podróż to też wątpliwy pomysł. Gdyż te pieniądzę powinny być dobrem dla wszystkich mieszkanców (można byłoby sie zabrac np. za remont boiska asfaltowego), po drugie można nie robić nic,ale po 3 w żadnym wypadku Pan Wójt nie powinien brać tych pieniędzy.
[quote name='Rafał' timestamp='1299499858' post='447345']
Może w takim razie niech wójt przekaże te pieniądze na promocję swojej ukochanej gminy i wesprze chłopaków którzy wybierają się w podróż motocyklową z Indii do Urzędowa. Tu jest ich strona www.drogadourzedowa.pl
[/quote]
Z przekazaniem pieniędzy na podróż to też wątpliwy pomysł. Gdyż te pieniądzę powinny być dobrem dla wszystkich mieszkanców (można byłoby sie zabrac np. za remont boiska asfaltowego), po drugie można nie robić nic,ale po 3 w ża... rozwiń
Avatar
nowszy / 8 marca 2011 r. o 10:38
0
[quote name='POGROMCA DUCHÓW' timestamp='1299407639' post='446958']
Panie Wójcie głowa do góry skoro piszą że jest Pan "miszczem wiejskiego bajeru" to trzeba wiecej budzetu przeznaczyć na wieś a tym "PSEUDO-MIESZCZUCHOM" utrzeć trochę nosa i nic nie robić w tym zakichanym CEBULOWIE wiejskiej społeczności jest dużo wiecej także nic Pan nie straci a wręcz przeciwnie może Pan dużo zyskać!!! Nie jest Pan Urzedowiakiem tak wiec chcą Pana wykurzyć taki to już jest ten " biedny Urzedowski Lud" Bedzie nowy Wójt to wieś moze zapomnieć o jakichkolwiek inwestycjach. I tak podziwiam tego człowieka Wójcie jesteś WIELKI dasz rade
[/quote]
Nasz jaśnie panujący wójt powinien 30 tysięcy dostać za te żylaki na mózgu co mu wyszły od myslenia jak urzędowiakom zrobic dobrze ... a wy hołoto niewierna tak szkalujecie kochanego Janka. Panie Przywara zrób pan coś z tymi ludźmi ... może na syberię ich wysłać ?
[quote name='POGROMCA DUCHÓW' timestamp='1299407639' post='446958']
Panie Wójcie głowa do góry skoro piszą że jest Pan "miszczem wiejskiego bajeru" to trzeba wiecej budzetu przeznaczyć na wieś a tym "PSEUDO-MIESZCZUCHOM" utrzeć trochę nosa i nic nie robić w tym zakichanym CEBULOWIE wiejskiej społeczności jest dużo wiecej także nic Pan nie straci a wręcz przeciwnie może Pan dużo zyskać!!! Nie jest Pan Urzedowiakiem tak wiec chcą Pana wykurzyć taki to już jest ten " biedny Urze... rozwiń
Avatar
Gość / 7 marca 2011 r. o 18:41
0
JA MIESZKAJĄC W URZĘDOWIE MAM WRAŻENIE, ŻE WÓJT MA WOLNE 365 DNI W ROKU, NIE LICZĄC DOŻYNEK.
Avatar
Rafał / 7 marca 2011 r. o 13:10
0
Może w takim razie niech wójt przekaże te pieniądze na promocję swojej ukochanej gminy i wesprze chłopaków którzy wybierają się w podróż motocyklową z Indii do Urzędowa. Tu jest ich strona www.drogadourzedowa.pl
Avatar
Gość / 12 września 2011 r. o 09:37
0
Urzędowem powinno zainteresować się ABW i CBA. To co się tam dzieje to koszmar, a urzędnicy łamią przepisy prawa! Czy tam wogóle jest jakiś radca prawny, bo mam wrażenie, że to postać fikcyjna?
Avatar
Pale majki / 17 marca 2011 r. o 09:58
0
[quote name='Gość' timestamp='1299519672' post='447481']
JA MIESZKAJĄC W URZĘDOWIE MAM WRAŻENIE, ŻE WÓJT MA WOLNE 365 DNI W ROKU, NIE LICZĄC DOŻYNEK.
[/quote]


[quote name='Ano' timestamp='1300190106' post='450585']
"Urzędów MIASTO błędów" tak namazali sobie gnojem na chałupie...
[/quote]
Zmienić WÓJTA!
JA MIESZKAJĄC W URZĘDOWIE MAM WRAŻENIE, ŻE WÓJT MA WOLNE 365 DNI W ROKU, NIE LICZĄC DOŻYNEK.


Ja też. Chodnik wybudował żeby wybory wygrać. Co 4 lata coś buduje żeby mieć poparcie głupich ludzi
[size="6"]
Chce nam wiatraki na siłe budować[/size]

[url="http://stopwiatrakom.eu/"]http://stopwiatrakom.eu/[/url]
url="http://stopwiatrakom.eu/"]http://stopwiatrakom.eu/[/url] rozwiń
Avatar
Emil / 10 marca 2011 r. o 12:28
0
[quote name='Konrad Urzędowski' timestamp='1299633870' post='448115']
Zgadzam się, ale:Z tego co było w ostatnim numerze Gazety Urzędowskiej to na promocję są pieniądze bodajże ok 130 tyś zł, więc Wójt na pewno wesprze chłopaków, gdyż od lat nie było tak oryginalnej i wspanialej inicjatywy, nie tylko na skale gminy i województwa, ale jak się okazuje na skalę ogólnopolską. Choć mieszkają i pracują w warszawie swoją wyprawę nazwali "Drogą do Urzędowa" a nie do Warszawy!!! Doceńmy to, młodzi ludzie a więksi patrioci niż większość z nas!. Zobaczymy jaki będzie finał, ja wierze w radnych i Wójta. Może choć raz będzie to prawdziwa promocja.
[/quote]
Bredzisz kolego bredzisz. Dla najlepszego młodego montażystę młodego pokolnia i wszystkich którzy się szczycą pracą dla telewizji TVN, nie powinno być problemem zainteresowania swoim pomysłem swojego chlebodawcy. Więc nie pleć mi tu dyrdymałów, bo to żadna promocja.Nie dla takiego wydawania pieniędzy!
[quote name='Konrad Urzędowski' timestamp='1299633870' post='448115']
Zgadzam się, ale:Z tego co było w ostatnim numerze Gazety Urzędowskiej to na promocję są pieniądze bodajże ok 130 tyś zł, więc Wójt na pewno wesprze chłopaków, gdyż od lat nie było tak oryginalnej i wspanialej inicjatywy, nie tylko na skale gminy i województwa, ale jak się okazuje na skalę ogólnopolską. Choć mieszkają i pracują w warszawie swoją wyprawę nazwali "Drogą do Urzędowa" a nie do Warszawy!!! Doceńmy to, młodzi l... rozwiń
Avatar
Konrad Urzędowski / 9 marca 2011 r. o 02:24
0
[quote name='zdegustowany' timestamp='1299578393' post='447759']
Z przekazaniem pieniędzy na podróż to też wątpliwy pomysł. Gdyż te pieniądzę powinny być dobrem dla wszystkich mieszkanców (można byłoby sie zabrac np. za remont boiska asfaltowego), po drugie można nie robić nic,ale po 3 w żadnym wypadku Pan Wójt nie powinien brać tych pieniędzy.
[/quote]
Zgadzam się, ale:
Z tego co było w ostatnim numerze Gazety Urzędowskiej to na promocję są pieniądze bodajże ok 130 tyś zł, więc Wójt na pewno wesprze chłopaków, gdyż od lat nie było tak oryginalnej i wspanialej inicjatywy, nie tylko na skale gminy i województwa, ale jak się okazuje na skalę ogólnopolską. Choć mieszkają i pracują w warszawie swoją wyprawę nazwali "Drogą do Urzędowa" a nie do Warszawy!!! Doceńmy to, młodzi ludzie a więksi patrioci niż większość z nas!. Zobaczymy jaki będzie finał, ja wierze w radnych i Wójta. Może choć raz będzie to prawdziwa promocja.
[quote name='zdegustowany' timestamp='1299578393' post='447759']
Z przekazaniem pieniędzy na podróż to też wątpliwy pomysł. Gdyż te pieniądzę powinny być dobrem dla wszystkich mieszkanców (można byłoby sie zabrac np. za remont boiska asfaltowego), po drugie można nie robić nic,ale po 3 w żadnym wypadku Pan Wójt nie powinien brać tych pieniędzy.
[/quote]
Zgadzam się, ale:
Z tego co było w ostatnim numerze Gazety Urzędowskiej to na promocję są pieniądze bodajże ok 130 tyś zł, więc Wójt na pewno w... rozwiń
Avatar
nieznajomy / 8 marca 2011 r. o 22:02
0
Radni nie tylko sobie podnieśli diety o 100% ale sołtysom też podnieśli za obecność na sesji o 100% i dodatkowo o 1% do 12% od zebranych podatków oraz nagrodę dla wójta w wysokości 8,5% ubiegłorocznych zarobków. Wszystko można sprawdzić na stronie bip urzędowa http://www.bip.lublin.pl/urzedow/upload/pliki/20110222u38.pdf a szkolę w Wierzbicy likwidują bo nie ma pieniędzy
Avatar
Gość / 8 marca 2011 r. o 11:33
0
Wójt Wójtem ale nasi kochani Radni niby taki kryzys ale diety też potrafili podnieść sobie 100% czyli chyba nie jest tak źle....
Avatar
zdegustowany / 8 marca 2011 r. o 10:59
0
[quote name='Rafał' timestamp='1299499858' post='447345']
Może w takim razie niech wójt przekaże te pieniądze na promocję swojej ukochanej gminy i wesprze chłopaków którzy wybierają się w podróż motocyklową z Indii do Urzędowa. Tu jest ich strona www.drogadourzedowa.pl
[/quote]
Z przekazaniem pieniędzy na podróż to też wątpliwy pomysł. Gdyż te pieniądzę powinny być dobrem dla wszystkich mieszkanców (można byłoby sie zabrac np. za remont boiska asfaltowego), po drugie można nie robić nic,ale po 3 w żadnym wypadku Pan Wójt nie powinien brać tych pieniędzy.
[quote name='Rafał' timestamp='1299499858' post='447345']
Może w takim razie niech wójt przekaże te pieniądze na promocję swojej ukochanej gminy i wesprze chłopaków którzy wybierają się w podróż motocyklową z Indii do Urzędowa. Tu jest ich strona www.drogadourzedowa.pl
[/quote]
Z przekazaniem pieniędzy na podróż to też wątpliwy pomysł. Gdyż te pieniądzę powinny być dobrem dla wszystkich mieszkanców (można byłoby sie zabrac np. za remont boiska asfaltowego), po drugie można nie robić nic,ale po 3 w ża... rozwiń
Avatar
nowszy / 8 marca 2011 r. o 10:38
0
[quote name='POGROMCA DUCHÓW' timestamp='1299407639' post='446958']
Panie Wójcie głowa do góry skoro piszą że jest Pan "miszczem wiejskiego bajeru" to trzeba wiecej budzetu przeznaczyć na wieś a tym "PSEUDO-MIESZCZUCHOM" utrzeć trochę nosa i nic nie robić w tym zakichanym CEBULOWIE wiejskiej społeczności jest dużo wiecej także nic Pan nie straci a wręcz przeciwnie może Pan dużo zyskać!!! Nie jest Pan Urzedowiakiem tak wiec chcą Pana wykurzyć taki to już jest ten " biedny Urzedowski Lud" Bedzie nowy Wójt to wieś moze zapomnieć o jakichkolwiek inwestycjach. I tak podziwiam tego człowieka Wójcie jesteś WIELKI dasz rade
[/quote]
Nasz jaśnie panujący wójt powinien 30 tysięcy dostać za te żylaki na mózgu co mu wyszły od myslenia jak urzędowiakom zrobic dobrze ... a wy hołoto niewierna tak szkalujecie kochanego Janka. Panie Przywara zrób pan coś z tymi ludźmi ... może na syberię ich wysłać ?
[quote name='POGROMCA DUCHÓW' timestamp='1299407639' post='446958']
Panie Wójcie głowa do góry skoro piszą że jest Pan "miszczem wiejskiego bajeru" to trzeba wiecej budzetu przeznaczyć na wieś a tym "PSEUDO-MIESZCZUCHOM" utrzeć trochę nosa i nic nie robić w tym zakichanym CEBULOWIE wiejskiej społeczności jest dużo wiecej także nic Pan nie straci a wręcz przeciwnie może Pan dużo zyskać!!! Nie jest Pan Urzedowiakiem tak wiec chcą Pana wykurzyć taki to już jest ten " biedny Urze... rozwiń
Avatar
Gość / 7 marca 2011 r. o 18:41
0
JA MIESZKAJĄC W URZĘDOWIE MAM WRAŻENIE, ŻE WÓJT MA WOLNE 365 DNI W ROKU, NIE LICZĄC DOŻYNEK.
Avatar
Rafał / 7 marca 2011 r. o 13:10
0
Może w takim razie niech wójt przekaże te pieniądze na promocję swojej ukochanej gminy i wesprze chłopaków którzy wybierają się w podróż motocyklową z Indii do Urzędowa. Tu jest ich strona www.drogadourzedowa.pl
Zobacz wszystkie komentarze 22

Skomentuj

Aby napisać komentarz, należy się zalogować:

Nie publikujemy nic na Twojej tablicy na Facebooku oraz nikomu nie udostępniamy Twoich danych osobistych.
Podczas pierwszego logowania zostaniesz poproszony o wybór swojej nazwy użytkownika.

Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 28 września 2021 roku

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 28 września 2021 roku

WOK plus CSK. Burzliwie wśród lubelskich polityków

WOK plus CSK. Burzliwie wśród lubelskich polityków

Kultura Sejmik województwa dał zielone światło do połączenia Centrum Spotkania Kultur i Wojewódzkiego Ośrodka Kultury. Głosowaniu w tej sprawie towarzyszyła burzliwa dyskusja.

Nowa hala w Puławach. Jest data oficjalnego otwarcia

Nowa hala w Puławach. Jest data oficjalnego otwarcia

Wszyscy zainteresowani tym, jak wygląda nowa hala widowiskowo-sportowa w Puławach, mogą zapisywać się już na planowany po najbliższej niedzieli "Photo Day". W kolejną sobotę, 9 października, obiekt warty ponad sto milionów złotych, zostanie oficjalnie otwarty. Wieczorem Azoty zagrają z Piotrkowianinem.

Powstanie nowy most w Łęcznej. Kiedy budowa?

Powstanie nowy most w Łęcznej. Kiedy budowa?

W przyszłym roku ruszy budowa nowego mostu w Łęcznej nad Wieprzem. Budowa przeprawy zostanie zakończona na przełomie 2023 i 2024. Właśnie ogłoszono przetarg na budowę.

Nie było nas na żużlowej mapie, a dziś Motor Lublin ze srebra cieszy się, jak ze złota

Nie było nas na żużlowej mapie, a dziś Motor Lublin ze srebra cieszy się, jak ze złota

Motor cały czas walczył, pomimo tego, że drużyna była porozbijana. To jest właśnie to, co trzyma kibiców przy tym zespole – mówi jeden z kibiców żużlowego klubu z Lublina, który w niedzielę we Wrocławiu świętował razem z zawodnikami zdobycie wicemistrzostwa Polski.

Swetry, koce, buty. Z Lublina można pomóc imigrantom na granicy

Swetry, koce, buty. Z Lublina można pomóc imigrantom na granicy

Lubelskie PCK właśnie rozpoczęło zbiórkę darów dla imigrantów przebywających na białorusko-polskiej granicy. Stowarzyszenie Homo Faber wysłało z Lublina już pierwszy transport.

Lubelskie. We wtorek na ulicach ludzie będą się modlić za Andrzeja Dudę

Lubelskie. We wtorek na ulicach ludzie będą się modlić za Andrzeja Dudę

Za kapłanów, za oddalenie pandemii koronawirusa, o pokój na świecie, powrót uchodźców do ich ojczystych krajów oraz pomoc w odbudowie ich domów a także za prezydenta Andrzeja Dudę i wszystkich rządzących. O to m.in. będą się dziś modlić wierni w Lublinie i innych miastach regionu.

AZS UMCS Start II Lublin – KS Księżak Łowicz 88:80. Świetna końcówka

AZS UMCS Start II Lublin – KS Księżak Łowicz 88:80. Świetna końcówka

AZS UMCS Start II Lublin w efektownym stylu rozpoczął sezon. Podopieczni Przemysława Łuszczewskiego pokonali 88:80 Księżak Łowicz

Kto poprowadzi schronisko w Lublinie? Nowe zasady w przetargu

Kto poprowadzi schronisko w Lublinie? Nowe zasady w przetargu

W otwartym przetargu wybrana zostanie firma, która przez cztery lata będzie prowadzić miejskie schronisko dla zwierząt przy ul. Metalurgicznej. Wybierając zarządcę, miasto ma uwzględniać m.in. czas reakcji na zgłoszenie o wałęsającym się zwierzęciu.

Mieszkańcy gminy Chełm nie chcą "haniebnej kradzieży". Protest pod biurem europoseł PiS
zdjęcia
galeria

Mieszkańcy gminy Chełm nie chcą "haniebnej kradzieży". Protest pod biurem europoseł PiS

Protest pod biurem poselskim Beaty Mazurek i wyrażające sprzeciw hasła wypisane na ogrodzeniach domów – w taki sposób mieszkańcy gminy Chełm przeciwstawiają się planom włączenia do miasta ośmiu okolicznych sołectw.

Jeden z symboli Lublina czeka na remont. Jest na to szansa

Jeden z symboli Lublina czeka na remont. Jest na to szansa

Szykuje się remont charakterystycznego, jedenastometrowego pomnika przy wejściu na teren Państwowego Muzeum na Majdanku. Instytucja rozpoczęła już starania o uzyskanie niezbędnych pozwoleń, choć na razie szuka pieniędzy na sfinansowanie robót.

Biała Podlaska: Chcą dokończyć projekty zmarłego radnego

Biała Podlaska: Chcą dokończyć projekty zmarłego radnego

Nowy radny Grzegorz Siemakowicz w poniedziałek złożył ślubowanie. Ale radni z klubu Koalicji Obywatelskiej nie zapominają o zmarłym niedawno Stefanie Parafiniuku. Chcą dokończyć jego projekty.

Wybory w PO. Prezydent Lublina wystawia swoją kandydatkę

Wybory w PO. Prezydent Lublina wystawia swoją kandydatkę

Poseł Marta Wcisło będzie ubiegać się o funkcję szefowej struktur Platformy Obywatelskiej w Lublinie. Wiele wskazuje na to, że będzie jedyną kandydatką na to stanowisko.

PreZero KPR Radom – MKS AZS UMCS Lublin 19:26. Udana inauguracja

PreZero KPR Radom – MKS AZS UMCS Lublin 19:26. Udana inauguracja

MKS AZS UMCS Lublin wygrał w Radomiu na inaugurację rozgrywek

Gdzie zarobić za granicą? Jakie płace?

Gdzie zarobić za granicą? Jakie płace?

Wybrane oferty pracy za granicą

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.