Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Kraśnik

5 września 2009 r.
18:11
Edytuj ten wpis

Żołnierz, który zginął w Afganistanie, pochodzi z Lubelszczyzny

0 13 A A

Plutonowy Marcin Poręba nie żyje, pięciu innych żołnierzy jest rannych. To żniwo miny pułapki, która w piątek wybuchła pod rosomakiem. Najbliższa rodzina i sąsiedzi z miejscowości Szczecyn koło Gościeradowa pogrążeni są w żałobie. - Pojechał, bo musiał. Nie dlatego, że chciał - mówi jego brat.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
- Wieczorem przyjechali wojskowi i powiedzieli, że zdarzył się wypadek - mówi reporterom Panoramy Lubelskiej Eugeniusz Poręba, ojciec żołnierza.

32-letni saper zginął w piątek . Do tragedii doszło w pobliżu polskiej bazy Giro. Pod pojazdem typu Rosomak, którym jechali Polacy eksplodował ładunek wybuchowy domowej roboty. Polski konwój został zaatakowany ok. godz. 15.30 czasu polskiego; wracał do bazy Giro z Ghzani.

Marcin był najstarszy z trzech braci, ma też trzy siostry. Osierocił 7-letniego syna. Rodzina nie możę uwierzyć w to, co się stało.

- Pojechał, bo musiał. Nie dlatego, że chciał - mówi brat Rafał Poręba.

Marcin służył w V pułku inżynieryjnym w Szczecinie.

- Fantastyczny człowiek, wspaniały kolega - wspomina mjr Zbigniew Kosztowny ze szczecińskiej jednostki.

Czterej ranni w tym wypadku żołnierze pochodzą z Bielska Białej, ich stan określa się jako lekki i średni. U piątego - snajpera ze Szczecina - stwierdzono szok pourazowy.

Marcin Poręba to jedenasty Polak, który zginął w Afganistanie. Zostanie pochowany na cmentarzu w pobliżu w pobliżu rodzinnej miejscowości.


Komentarze 13

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
(C)omandos / 7 września 2009 o 13:37
0
pyrek napisał:
Musiał zarobić dużo kasy.



Popieram wszystkie wypowiedzi
ale zobaczcie co się tutaj dzieje
[url="http://nasza-klasa.pl/profile/3161328/gallery/album/2/23"]http://nasza-klasa.pl/profile/3161328/gallery/album/2/23[/url]
Avatar
delfin / 7 września 2009 o 07:18
0
Czy Polska nie mogłaby być krajem neutralnym? Bo to jest nie fair, że musimy brać udział w czymś, co sobie ubzdurają tchórze na górze..... sami niech pojadą, a nie tylko pogadać sobie lubią.....człowieka trafia przy takich sytuacjach.....
Avatar
beduin / 6 września 2009 o 23:09
0
Zgadzam się z waszymi wszystkimi opiniami !!!!!!!!Polacy walczą o czyjeś obce niejasne interesy! my obywatele natomiast płacimy za te wojenki i spełnianie obietnic danych przez polityków , w kraju gdzie jest kryzys i to jest hańbą zapomnieli politycy niektórzy jak było za okupacji Niemieckiej czy Sowieckiej nie widzą że tu w kraju ludzie a szczególnie dzieci głodują im wojenki w głowach hańba !.
Avatar
A / 6 września 2009 o 13:10
0
Prymityw napisał:
Szkoda młodego człowieka, zwłaszcza że zginął służąc amerykańskim koncernom paliwowym, którym opanowanie Afganistanu jest potrzebne do przeprowadzenia tamtędy ropociągu. Prawda jest taka że zarówno Irak jak i Afganistan to wojna Ameryki o surowce, a gadanie o broni chemicznej, talibach i reszta bzdur to mydlenie oczu opinii światowej. Ludzie którzy wysłali tam naszych żołnierzy powinni zostać postawieni przed trybunałem stanu i wsadzeni do więzienia na długie lata, najlepiej na zawsze. Patrząc obiektywnie obie te wojny, to bandyckie, rabunkowe napaści na suwerenne państwa. A gadanie polityków że wojsko w końcu ma możliwość sprawdzenia się w warunkach bojowych /czyt. zabijać bezkarnie niewinnych ludzi, na skalę masową/ jest szczytem zezwierzęcenia.

Popieram tę wypowiedź. U nas w kraju kryzys, a tu proszę takie pieniądze na misje. To skandal. Po dymisji gen. Skrzypczaka dofinansują armię. Pamiętam, że było dużo szumu o zmniejszenie budżetu dla wojska na 2009r. Na 2010 już nie zmniejszą (zwiększą deficyt budżetowy). To skandal- w Polsce matka samotnie wychowująca dziecko i zarabiająca najniższą krajową jest za bogata na zasiłek rodzinny)nie należy się on tym, którzy mają dochód powyżej 504zł na osobę w rodzinie. Może lepiej pozwolić ludziom godnie żyć w kraju, zamiast narażać ich na śmierć- w imię czego?

Popieram tę wypowiedź. U nas w kraju kryzys, a tu proszę takie pieniądze na misje. To skandal. Po dymisji gen. Skrzypczaka dofinansują armię. Pamiętam, że było dużo szumu o zmniejszenie budżetu dla wojska na 2009r. Na 2010 już nie zmniejszą (zwiększą deficyt budżetowy). To skandal- w Polsce matka samotnie wychowująca dziecko i zarabiająca najniższą krajową jest za bogata na zasiłek rodzinny)nie należy się on tym, którzy mają dochód powyżej 504zł na osobę w rodzinie. Może lepiej pozwolić ludziom godnie żyć w kraju, zamiast... rozwiń
Avatar
Pacyfista / 6 września 2009 o 11:46
0
Prymityw napisał:
Szkoda młodego człowieka, zwłaszcza że zginął służąc amerykańskim koncernom paliwowym, którym opanowanie Afganistanu jest potrzebne do przeprowadzenia tamtędy ropociągu. Prawda jest taka że zarówno Irak jak i Afganistan to wojna Ameryki o surowce, a gadanie o broni chemicznej, talibach i reszta bzdur to mydlenie oczu opinii światowej. Ludzie którzy wysłali tam naszych żołnierzy powinni zostać postawieni przed trybunałem stanu i wsadzeni do więzienia na długie lata, najlepiej na zawsze. Patrząc obiektywnie obie te wojny, to bandyckie, rabunkowe napaści na suwerenne państwa. A gadanie polityków że wojsko w końcu ma możliwość sprawdzenia się w warunkach bojowych /czyt. zabijać bezkarnie niewinnych ludzi, na skalę masową/ jest szczytem zezwierzęcenia.

''Prymityw''.Masz rację w 100%tach.

''Prymityw''.Masz rację w 100%tach. rozwiń
Avatar
Prymityw / 6 września 2009 o 09:09
0
Szkoda młodego człowieka, zwłaszcza że zginął służąc amerykańskim koncernom paliwowym, którym opanowanie Afganistanu jest potrzebne do przeprowadzenia tamtędy ropociągu. Prawda jest taka że zarówno Irak jak i Afganistan to wojna Ameryki o surowce, a gadanie o broni chemicznej, talibach i reszta bzdur to mydlenie oczu opinii światowej. Ludzie którzy wysłali tam naszych żołnierzy powinni zostać postawieni przed trybunałem stanu i wsadzeni do więzienia na długie lata, najlepiej na zawsze. Patrząc obiektywnie obie te wojny, to bandyckie, rabunkowe napaści na suwerenne państwa. A gadanie polityków że wojsko w końcu ma możliwość sprawdzenia się w warunkach bojowych /czyt. zabijać bezkarnie niewinnych ludzi, na skalę masową/ jest szczytem zezwierzęcenia.
Szkoda młodego człowieka, zwłaszcza że zginął służąc amerykańskim koncernom paliwowym, którym opanowanie Afganistanu jest potrzebne do przeprowadzenia tamtędy ropociągu. Prawda jest taka że zarówno Irak jak i Afganistan to wojna Ameryki o surowce, a gadanie o broni chemicznej, talibach i reszta bzdur to mydlenie oczu opinii światowej. Ludzie którzy wysłali tam naszych żołnierzy powinni zostać postawieni przed trybunałem stanu i wsadzeni do więzienia na długie lata, najlepiej na zawsze. Patrząc obiektywnie obie te wojny, to bandyckie, rabunko... rozwiń
Avatar
VIP / 6 września 2009 o 08:46
0
Szkoda człowieka, ale chyba pracował w wojsku więc wyjazd na wojne to jego praca i za to brał pieniądze. Jeśli pojechał na kontrakt, to też to robił świadomie. jest ryzyko jest.... Takie życie sobie wybrał, taką prace, a tak sie skonczyło.
Avatar
~darek~ / 6 września 2009 o 07:55
0
Afgańczycy nie chcą w swoim kraju okupantów, bo kto by chciał. Niestety Polska jest tam okupantem i stąd ofiary. Nasi żołnierze nie bronią Ojczyzny, są najemnikami. Smutne
Avatar
keron / 5 września 2009 o 22:09
0
Bardzo mi zal tych żołnierzy którzy jada za chlebem na obczyznę. Powinni zarobić w kraju odpowiednie pieniądze. Tak prawdę mówiąc to nasi żołnierze to nieproszeni goście a wiadomo każdy kraj broni swojej ojczyzny. My w czasie II wojny światowej tez nie byliśmy za obecnością Niemców czy Rosjan, tylko broniliśmy swojej ojczyzny. NIE WARTO GINĄĆ ZA OBRONĘ OBCEGO KRAJU. Wysłać polityków na tą nie naszą wojnę.
Avatar
ja / 5 września 2009 o 22:00
0
a w gazecie szczecińskiej piszą, że był ze Szczecina. Skądkolwiek by nie był, żal. Mamy pokój w kraju, a na wojnie giną nasi chłopcy
Avatar
(C)omandos / 7 września 2009 o 13:37
0
pyrek napisał:
Musiał zarobić dużo kasy.



Popieram wszystkie wypowiedzi
ale zobaczcie co się tutaj dzieje
[url="http://nasza-klasa.pl/profile/3161328/gallery/album/2/23"]http://nasza-klasa.pl/profile/3161328/gallery/album/2/23[/url]
Avatar
delfin / 7 września 2009 o 07:18
0
Czy Polska nie mogłaby być krajem neutralnym? Bo to jest nie fair, że musimy brać udział w czymś, co sobie ubzdurają tchórze na górze..... sami niech pojadą, a nie tylko pogadać sobie lubią.....człowieka trafia przy takich sytuacjach.....
Avatar
beduin / 6 września 2009 o 23:09
0
Zgadzam się z waszymi wszystkimi opiniami !!!!!!!!Polacy walczą o czyjeś obce niejasne interesy! my obywatele natomiast płacimy za te wojenki i spełnianie obietnic danych przez polityków , w kraju gdzie jest kryzys i to jest hańbą zapomnieli politycy niektórzy jak było za okupacji Niemieckiej czy Sowieckiej nie widzą że tu w kraju ludzie a szczególnie dzieci głodują im wojenki w głowach hańba !.
Avatar
A / 6 września 2009 o 13:10
0
Prymityw napisał:
Szkoda młodego człowieka, zwłaszcza że zginął służąc amerykańskim koncernom paliwowym, którym opanowanie Afganistanu jest potrzebne do przeprowadzenia tamtędy ropociągu. Prawda jest taka że zarówno Irak jak i Afganistan to wojna Ameryki o surowce, a gadanie o broni chemicznej, talibach i reszta bzdur to mydlenie oczu opinii światowej. Ludzie którzy wysłali tam naszych żołnierzy powinni zostać postawieni przed trybunałem stanu i wsadzeni do więzienia na długie lata, najlepiej na zawsze. Patrząc obiektywnie obie te wojny, to bandyckie, rabunkowe napaści na suwerenne państwa. A gadanie polityków że wojsko w końcu ma możliwość sprawdzenia się w warunkach bojowych /czyt. zabijać bezkarnie niewinnych ludzi, na skalę masową/ jest szczytem zezwierzęcenia.

Popieram tę wypowiedź. U nas w kraju kryzys, a tu proszę takie pieniądze na misje. To skandal. Po dymisji gen. Skrzypczaka dofinansują armię. Pamiętam, że było dużo szumu o zmniejszenie budżetu dla wojska na 2009r. Na 2010 już nie zmniejszą (zwiększą deficyt budżetowy). To skandal- w Polsce matka samotnie wychowująca dziecko i zarabiająca najniższą krajową jest za bogata na zasiłek rodzinny)nie należy się on tym, którzy mają dochód powyżej 504zł na osobę w rodzinie. Może lepiej pozwolić ludziom godnie żyć w kraju, zamiast narażać ich na śmierć- w imię czego?

Popieram tę wypowiedź. U nas w kraju kryzys, a tu proszę takie pieniądze na misje. To skandal. Po dymisji gen. Skrzypczaka dofinansują armię. Pamiętam, że było dużo szumu o zmniejszenie budżetu dla wojska na 2009r. Na 2010 już nie zmniejszą (zwiększą deficyt budżetowy). To skandal- w Polsce matka samotnie wychowująca dziecko i zarabiająca najniższą krajową jest za bogata na zasiłek rodzinny)nie należy się on tym, którzy mają dochód powyżej 504zł na osobę w rodzinie. Może lepiej pozwolić ludziom godnie żyć w kraju, zamiast... rozwiń
Avatar
Pacyfista / 6 września 2009 o 11:46
0
Prymityw napisał:
Szkoda młodego człowieka, zwłaszcza że zginął służąc amerykańskim koncernom paliwowym, którym opanowanie Afganistanu jest potrzebne do przeprowadzenia tamtędy ropociągu. Prawda jest taka że zarówno Irak jak i Afganistan to wojna Ameryki o surowce, a gadanie o broni chemicznej, talibach i reszta bzdur to mydlenie oczu opinii światowej. Ludzie którzy wysłali tam naszych żołnierzy powinni zostać postawieni przed trybunałem stanu i wsadzeni do więzienia na długie lata, najlepiej na zawsze. Patrząc obiektywnie obie te wojny, to bandyckie, rabunkowe napaści na suwerenne państwa. A gadanie polityków że wojsko w końcu ma możliwość sprawdzenia się w warunkach bojowych /czyt. zabijać bezkarnie niewinnych ludzi, na skalę masową/ jest szczytem zezwierzęcenia.

''Prymityw''.Masz rację w 100%tach.

''Prymityw''.Masz rację w 100%tach. rozwiń
Avatar
Prymityw / 6 września 2009 o 09:09
0
Szkoda młodego człowieka, zwłaszcza że zginął służąc amerykańskim koncernom paliwowym, którym opanowanie Afganistanu jest potrzebne do przeprowadzenia tamtędy ropociągu. Prawda jest taka że zarówno Irak jak i Afganistan to wojna Ameryki o surowce, a gadanie o broni chemicznej, talibach i reszta bzdur to mydlenie oczu opinii światowej. Ludzie którzy wysłali tam naszych żołnierzy powinni zostać postawieni przed trybunałem stanu i wsadzeni do więzienia na długie lata, najlepiej na zawsze. Patrząc obiektywnie obie te wojny, to bandyckie, rabunkowe napaści na suwerenne państwa. A gadanie polityków że wojsko w końcu ma możliwość sprawdzenia się w warunkach bojowych /czyt. zabijać bezkarnie niewinnych ludzi, na skalę masową/ jest szczytem zezwierzęcenia.
Szkoda młodego człowieka, zwłaszcza że zginął służąc amerykańskim koncernom paliwowym, którym opanowanie Afganistanu jest potrzebne do przeprowadzenia tamtędy ropociągu. Prawda jest taka że zarówno Irak jak i Afganistan to wojna Ameryki o surowce, a gadanie o broni chemicznej, talibach i reszta bzdur to mydlenie oczu opinii światowej. Ludzie którzy wysłali tam naszych żołnierzy powinni zostać postawieni przed trybunałem stanu i wsadzeni do więzienia na długie lata, najlepiej na zawsze. Patrząc obiektywnie obie te wojny, to bandyckie, rabunko... rozwiń
Avatar
VIP / 6 września 2009 o 08:46
0
Szkoda człowieka, ale chyba pracował w wojsku więc wyjazd na wojne to jego praca i za to brał pieniądze. Jeśli pojechał na kontrakt, to też to robił świadomie. jest ryzyko jest.... Takie życie sobie wybrał, taką prace, a tak sie skonczyło.
Avatar
~darek~ / 6 września 2009 o 07:55
0
Afgańczycy nie chcą w swoim kraju okupantów, bo kto by chciał. Niestety Polska jest tam okupantem i stąd ofiary. Nasi żołnierze nie bronią Ojczyzny, są najemnikami. Smutne
Avatar
keron / 5 września 2009 o 22:09
0
Bardzo mi zal tych żołnierzy którzy jada za chlebem na obczyznę. Powinni zarobić w kraju odpowiednie pieniądze. Tak prawdę mówiąc to nasi żołnierze to nieproszeni goście a wiadomo każdy kraj broni swojej ojczyzny. My w czasie II wojny światowej tez nie byliśmy za obecnością Niemców czy Rosjan, tylko broniliśmy swojej ojczyzny. NIE WARTO GINĄĆ ZA OBRONĘ OBCEGO KRAJU. Wysłać polityków na tą nie naszą wojnę.
Avatar
ja / 5 września 2009 o 22:00
0
a w gazecie szczecińskiej piszą, że był ze Szczecina. Skądkolwiek by nie był, żal. Mamy pokój w kraju, a na wojnie giną nasi chłopcy
Zobacz wszystkie komentarze 13

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Polacy wrócili do świata żywych i pokonali Serbię w meczu „ostatniej szansy”

Polacy wrócili do świata żywych i pokonali Serbię w meczu „ostatniej szansy” 0 1

Reprezentacji Polski w siatkówce nie wróci jeszcze do kraju. Podopieczni Vitala Heynena w dobrym stylu pokonali Serbów bez straty seta. Awansowali tym samym do najlepszej „szóstki”. Można było jednak odnieść wrażenie, że rywale z Bałkanów oszczędzali siły przed decydującą fazą turnieju.

Lublin: Ul. Kalinowszczyzna będzie przebudowana. Sporo się tu zmieni

Lublin: Ul. Kalinowszczyzna będzie przebudowana. Sporo się tu zmieni 10 12

Jeszcze tej jesieni może być podpisany kontrakt na przebudowę ul. Kalinowszczyzna. O miejskie zlecenie starają się cztery firmy, a najtańsza z nich – właśnie to jest pozytywnym zaskoczeniem – zmieściła się w kwocie zarezerwowanej przez miasto na zapłatę, co nie zdarza się ostatnio zbyt często

Mazowsze Stężyca – Opolanin Opole Lubelskie 2:2. Pozostałe mecze lubelskiej klasy okręgowej

Mazowsze Stężyca – Opolanin Opole Lubelskie 2:2. Pozostałe mecze lubelskiej klasy okręgowej 4 0

Mazowsze Stężyce zremisowało z Opolaninem Opole Lubelskie i straciło przodownictwo w tabeli

Roztocze Szczebrzeszyn – Olimpiakos Tarnogród 1:0. Pozostałe wyniki zamojskiej klasy okręgowej

Roztocze Szczebrzeszyn – Olimpiakos Tarnogród 1:0. Pozostałe wyniki zamojskiej klasy okręgowej 1 1

Zespół ze Szczebrzeszyna po bardzo zaciętym meczu pokonał na swoim stadionie 1:0 Olimpiakos Tarnogród. Zwycięską bramkę dla drużyny trenera Jacka Szczyrby zdobył debiutant – Dariusz Zajączkowski

Hetman - Kryształ 4:1. Lider ucieka rywalom

Hetman - Kryształ 4:1. Lider ucieka rywalom 0 1

Lider nie zwalnia tempa. Hetman przegrywał z Kryształem 0:1, ale szybko zdobył dwa gole. Ostatecznie zamościanie wygrali 4:1 i umocnili się na pierwszym miejscu ze względu na porażkę Lublinianki we Włodawie. A w następnej serii gier dwie najlepsze drużyny spotkają się na Wieniawie

Olimpia Miączyn – Omega Stary Zamość 4:0. Dobili rywali w końcówce

Olimpia Miączyn – Omega Stary Zamość 4:0. Dobili rywali w końcówce 2 0

Olimpia w meczu o „sześć” punktów pokonała u siebie Omegę Stary Zamość 4:0. To drugie z rzędu tak efektowne zwycięstwo ekipy trenera Jarosława Kaczoruka na swoim obiekcie

Sygnał Lublin – Granit Bychawa 1:4. Na swój stadion Eurobusem

Sygnał Lublin – Granit Bychawa 1:4. Na swój stadion Eurobusem 2 0

Sygnał Lublin poniósł czwartą porażkę na własnym boisku. Podopieczni Przemysława Drabika dużo lepiej radzą sobie natomiast na wyjazdach, gdzie nie stracili nawet punktu

Motor Lublin - ROW Rybnik 53:37. Awans w dwa sezony. Mamy Ekstraligę!
galeria
film

Motor Lublin - ROW Rybnik 53:37. Awans w dwa sezony. Mamy Ekstraligę! 12 13

Speed Car Motor Lublin dokonał rzeczy wielkiej. W dwa sezony żółto-biało-niebiescy awansowali do PGE Ekstraligi. Ten ogromny sukces dzielili w niedzielę razem z 10 tysiącami kibiców na torze przy Alejach Zygmuntowskich.

Premier Morawiecki w Wąwolnicy. Tłumaczył, dlaczego wybrał dożynki akurat tam. "Polska wieś była zapomniana i poszkodowana" [zdjęcia, wideo]
galeria
film

Premier Morawiecki w Wąwolnicy. Tłumaczył, dlaczego wybrał dożynki akurat tam. "Polska wieś była zapomniana i poszkodowana" [zdjęcia, wideo] 26 42

W tym miejscu jak w lustrze odbija się cała historia Polski. Gdy nasz kraj atakowała zmora ze Wschodu, jaką były najazdy tatarskie, mongolskie, tutaj zostały one odparte dzięki wstawiennictwu Matki Boskiej Kębelskiej – tak premier Mateusz Morawiecki tłumaczył w niedzielę, dlaczego wybrał Wąwolnicę w powiecie puławskim na organizowane przez siebie dożynki.

Błękitni - Górnik 0:2. Wyrwali punkty w końcówce

Błękitni - Górnik 0:2. Wyrwali punkty w końcówce 6 2

Wszystko wskazuje na to, że kryzys w Górniku został zażegnany. Po wygranej z Olimpią Elbląg zespół trenera Rafała Wójcika sięgnął po komplet punktów w oddalonym o ponad 700 kilometrów od Łęcznej Stargardzie, pokonując tamtejszych Błękitnych 2:0

Kibice Motoru Lublin pokazali klasę. Ładne zachowanie po meczu [wideo]
film

Kibice Motoru Lublin pokazali klasę. Ładne zachowanie po meczu [wideo] 218 15

Fani Speed Car Motoru Lublin pokazali, że potrafią się zachować. Po zakończonym spotkaniu z ROW Rybnik pocieszali kibiców rywali, którzy przyjechali do Lublina wspierać swoją drużynę. Mieszkańcy Lublina życzyli im zwycięstwa nad Falubazem Zielona Góra, z którym rybniczanie powalczą w barażach o awans.

Żabki z wyrokami za handel w niedzielę

Żabki z wyrokami za handel w niedzielę 0 17

Już 182 wnioski o ukaranie sklepów sieci Żabka wysłała do sądów Państwowa Inspekcja Pracy. Ma zastrzeżenia do przedsiębiorców, którzy prowadzą niedzielny handel dzięki umieszczonej na drzwiach naklejce „placówka pocztowa”. Sądy wydały już ponad 60 wyroków, głównie na niekorzyść sklepikarzy

Drużyna pokazała charakter i serce, czyli opinie po meczu Motor – Sokół

Drużyna pokazała charakter i serce, czyli opinie po meczu Motor – Sokół 13 5

Piłkarze Motoru znowu musieli gonić wynik, ale po raz kolejny na Arenie Lublin udało im się odrobić straty. Przegrywali z Sokołem Sieniawa 0:1 jednak ostatecznie wygrali 2:1. Jak zawody oceniają trenerzy obu ekip?

Kłos Chełm – Powiślak 1:0. Efekt nowej miotły znowu działa

Kłos Chełm – Powiślak 1:0. Efekt nowej miotły znowu działa 1 0

Pięć zwycięstw z rzędu i... wystarczy. Kłos Chełm zatrzymał rozpędzonego Powiślaka pokonując rywali 1:0. Wymarzony, ponowny debiut w roli trenera gospodarzy zaliczył Robert Tarnowski.

Lewart – Górnik II 6:0. Jedni chcieli grać, drudzy wygrać

Lewart – Górnik II 6:0. Jedni chcieli grać, drudzy wygrać 2 0

Lewart w sobotę prawie podwoili swój dorobek bramkowy. Ekipa z Lubartowa rozbiła w meczu ósmej kolejki rezerwy Górnika Łęczna aż 6:0. Bohaterem gospodarzy został Artur Szkutnik, który zapisał na swoim koncie hat-tricka.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.