Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lubelskie

11 września 2013 r.
17:09
Edytuj ten wpis

Biblioteki dla nauczycieli czekają zmiany? "To nie likwidacja"

0 26 A A
 (sxc.hu)
(sxc.hu)

Pracownicy bibliotek pedagogicznych m.in. w Janowie Lubelskim, Lubartowie i Opolu Lubelskim obawiają się, że stracą pracę. Urzędnicy marszałka uspokajają. To nie byłaby likwidacja tylko zmiana szyldu.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
"Urząd Marszałkowski likwiduje biblioteki pedagogiczne. Chodzi o osiem filii w Kraśniku, Puławach, Lubartowie, Janowie Lubelskim, Bełżycach, Bychawie, Opolu Lubelskim i Rykach”. E-mail z taką informacją otrzymaliśmy na redakcyjną pocztę.

– Od pewnego czasu krążą pogłoski, że są takie plany. Dochodzą do nas pocztą pantoflową – mówią pracownicy wymienionych bibliotek, z którymi rozmawialiśmy.

– Faktycznie, we wtorek wpłynął wniosek pani dyrektor, której podlega 8 filii Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej o coś, co nazywa się "likwidacja” – potwierdza Beata Górka, rzecznik marszałka województwa lubelskiego.

– Nie jest to zamysł władz województwa. Sprawa związana jest z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej. Filie bibliotek pedagogicznych mają przechodzić pod lokalne centra rozwoju edukacji i podlegać pod starostwa powiatowe.

– Nie jest to tendencja jednostkowa tylko ogólnopolska – tłumaczy Grażyna Stoma, dyrektor Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Lublinie, której podlega wspomnianych osiem filii. W tych bibliotekach pracuje w sumie 16 osób.

Powodów planowanych zmian jest kilka, m.in. nierentowność. Zmienił się też profil użytkowników tych bibliotek. Nie są to już nauczyciele. Poza tym osób korzystających ze zbiorów jest coraz mniej.

– W ciągu 5 lat liczba czytelników spadła nam o 36 procent – podaje dyrektor Stoma. I dodaje: Żadna decyzja w tej sprawie jeszcze nie zapadła.

Najpierw sprawa musi stanąć na zarządzie powiatu. Ostateczną decyzje podejmie sejmik województwa.

– Poza tym nie byłaby to żadna likwidacja księgozbioru czy też wysyłanie ludzi na zieloną trawkę – uspokaja Górka. – Żaden zbiór książek nie uległby kasacji. On przeszedłby do biblioteki publicznej wraz z pracownikami.

Komentarze 26

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Gość / 29 listopada 2013 o 13:33
0

Ja się lepiej wypowiadać nie będę.


Słuchajcie znalazłam tu przed chwilą stronę na której można sprawdzić w jakim miejscu aktualnie znajduje się dana osoba, wystarczy podać jej nr telefonu :D

Sprawdziliście? http://latwy.pl/lokalizacja-polozenia
Nie wiem na jakiej zasadzie to działa ale jest zarąbiste :D

Avatar
Zosia / 29 listopada 2013 o 12:18
0

Zmiana szyldu?

To oburzające, że stosuje się zasadę przemilczenia w takiej sprawie. Każda z bibliotek zatrudnia raptem kilka osób. Ale biblioteki pedagogiczne są szczególne! Zatrudniają nauczycieli bibliotekarzy, co równoznaczne jest z zastosowaniem wobec nich Karty Nauczyciela (a więc nauczycielskie pobory i wymagania- szkolenia, stopnie awansu, godziny przepracowane w szkole itp.).

Gdy likwiduje się taką bibliotekę dla pracowników oznacza to:

1. przymus przejścia na wcześniejszą emeryturę (jeśli mają do tego prawo), co oczywiście wiąże się ze zmniejszeniem wynagrodzenia- bo wcześniejsza emerytura nigdy nie będzie dorównywała zarobkom z etatu!

2. wypowiedzenie umowy nauczycielowi bibliotekarzowi i zatrudnienie go na zasadach pracowników miejskich bibliotek- oznacza to, że można takiemu pracownikowi zaproponować najniższą krajową mimo wykształcenia kierunkowego i doświadczenia - czyli de facto znów zmniejszenie wynagrodzenia, ale zachowanie etatu. W drugim wariancie mogą nawet nie przysługiwać takim pracownikom odprawy! 

I rzeczywiście, księgozbiór zostanie przekazany w 'bezpieczne ręce'. Jednak zapominamy znów o miejscach pracy. I o tym, że za dwa, trzy cztery lata znów będzie wyż...i znów problem. A stworzenie biblioteki od podstaw wcale nie jest takie proste. szczególnie takiej specjalistycznej.

Chcemy mieć kardę pedagogiczną na poziomie krajów skandynawskich, a zamykamy możliwość doszkalania się dla zwykłych nauczycieli. I dziwimy się, że coś jest nie tak.

Zmiana szyldu?

To oburzające, że stosuje się zasadę przemilczenia w takiej sprawie. Każda z bibliotek zatrudnia raptem kilka osób. Ale biblioteki pedagogiczne są szczególne! Zatrudniają nauczycieli bibliotekarzy, co równoznaczne jest z zastosowaniem wobec nich Karty Nauczyciela (a więc nauczycielskie pobory i wymagania- szkolenia, stopnie awansu, godziny przepracowane w szkole itp.).

Gdy likwiduje się taką bibliotekę dla pracowników oznacza to:

1. przymus przejścia na wcześniejszą emeryturę (jeśli mają do tego prawo)... rozwiń

Avatar
M. / 2 października 2013 o 12:16
0

http://e-pedagogiczna.edu.pl/upload/file/aaa/pismo_lublin.JPG

Avatar
czytelnik / 16 września 2013 o 13:39
0

A komu taka biblioteka przeszkadz? jak ktoś chce się uczyć i czytać, to niech sobie korzysta. Ciekawe, czy ta pani Górka korzysta z jakiejkolwiek biblioteki. A urzędnicy z UMarszałk. - czy oni czytają czy tylko likwidują?

Avatar
bibliotekarz / 13 września 2013 o 10:36
0

ale to są różne ministerstwa, nauczyciele bibliotekarze straca status nauczyciela (to po co te awanse?)

Avatar
BG / 12 września 2013 o 22:06
0
Planowana restrukturyzacja bibliotek pedagogicznych jest zwykłym oszustwem, bo plan likwidacji owych placówek istnieje od kilku lat. Teraz tylko czeka się na okazję, by wcielić go w życie – pisze Barbara Gałczyńska.
Grafika Barbary Gałczyńskiej

Medialna nagonka na Urzędy Marszałkowskie, podległe premierowi RP, z setkami tysięcy podpisów z protestem, ma swoje uzasadnione podstawy społeczne:

1.Biblioteki pedagogiczne w społeczeństwie informacyjnym pełnią nieocenioną rolę w procesie dydaktycznym;

2. Współtworzą zintegrowany system doskonalenia nauczycieli;

3. Są wielkim zasobem naukowych opracowań;

4. Udostępniają literaturę z zakresu pedagogiki i dziedzin pokrewnych, w tym szczególnie dydaktyki, psychologii. Oferują opracowania z zakresu bibliotekoznawstwa i literaturę piękną;

5. Z księgozbiorów, biuletynów, czasopism naukowych korzystają nie tylko nauczyciele, ale i studenci, uczniowie, przygotowujący się do olimpiad przedmiotowych, maturzyści i każdy, kto ma potrzebę pogłębiania wiedzy;

6. Biblioteki pedagogiczne są mocno zaangażowane w życie kulturalne miast, gmin, wsi, powiatów - organizują spotkania literackie, konkursy, wystawy, współpracują ze szkołami;

7. Wykazują dużą frekwencję, bo przeciętna biblioteka w powiatowym mieście służy radą i pomocą ok. dwóm tysiącom czytelników rocznie, wypożyczających około 18 tysięcy woluminów i korzystających na miejscu z ok. 11 tysięcy opracowań naukowych;

9. Są aktywnym nośnikiem oświaty regionalnej z bogatym zasobem publikacji o danym regionie, jego historii, kultury, tradycji, korzeni;

10. Biblioteki pedagogiczne to jedyna szansa dotarcia do fachowej literatury w małych miastach, z których pochodzi wielu studentów, nie tylko zaocznych.

Dlaczego więc nasz rząd szuka oszczędności na najbiedniejszej dziedzinie, jaką jest szeroko rozumiana oświata? Komu przeszkadzają ludzie z potrzebą podnoszenia kwalifikacji i zdobywania wiedzy? Wiadomo, wykształceni myślą niezależnie i są zagrożeniem dla wszelkiej ciemnoty, demagogii i zakłamania.

Najgorzej ma się sprawa planowanej likwidacji bibliotek pedagogicznych w województwach warmińsko-mazurskim, podlaskim i lubelskim - niech jadą sobie po książki jakieś 30 km. Ściana Wschodnia! Tak już bywa ze ścianą, bo służy do tego by walić w nią głową …z bezsilności.

Barbara Gałczyńska

Planowana restrukturyzacja bibliotek pedagogicznych jest zwykłym oszustwem, bo plan likwidacji owych placówek istnieje od kilku lat. Teraz tylko czeka się na okazję, by wcielić go w życie – pisze Barbara Gałczyńska.
Grafika Barbary Gałczyńskiej

Medialna nagonka na Urzędy Marszałkowskie, podległe premierowi RP, z setkami tysięcy podpisów z protestem, ma swoje uzasadnione... rozwiń

Avatar
senator niezależny / 12 września 2013 o 21:23
0

Żeby nie było niczego, czyli zwycięstwo Kononowicza.

Dobrze Kononowicz przepowiedział, że kaszubski żyd do tego doprowadzi.

Avatar
qui / 12 września 2013 o 21:17
0

Po zakładach pracy,fabrykach,stoczniach,szkołach,szpitalach,przyszła kolej na biblioteki,tak dalej być nie może,tusk musi odejść !!!

Żeby nie było niczego, czyli zwycięstwo Kononowicza.

Avatar
marco / 12 września 2013 o 21:05
0

Tusk dał kilka podwyżek dla nauczycieli,a oni jak barany głosy oddali na PO,a teraz co będzie płacz,że nie ma pracy,przecież to było do przewidzenia,że to tylko ściema.Odnośnie bibliotek pedagogicznych to znając życie to na razie likwidują file a za chwile też zlikwidują w Lublinie,to tylko kwestia czasu.Kłamstwem jest,że pracownicy przejdą do bibliotek pedagogicznych.Mam pytanie do UM gdzie mają znaleźć prace wszystkie osoby powyżej 50 lat,które zostaną zwolnione??? 

Dlatego DOŚĆ tego,ten kaszubski żyd musi odejść !!!

Dlatego DOŚĆ tego,ten kaszubski żyd musi odejść !!!

rozwiń
Avatar
ulala / 12 września 2013 o 20:59
0

A która biblioteka publiczna zechce przejąć takie stare książki? Przecież w bibliotekach wiecznie brakuje miejsca, a połączenie takich księgozbiorów zmusiłoby biblioteke do zmiany lokalu na większy. A na to zapewne nie ma pieniędzy.

Coś jakby likwidacja???A CO TO ZNACZY??? Może wyjasnią nam to urzędnicy.

NIE WIERZĘ ŻE URZĄD PRZENIESIE TE KSIĄŻKI I TYCH LUDZI DO BIBLIOTEKI PUBLICZNEJ. Przecież to nie ma sensu!

Ciągle tylko kłamstwa i mataczenie.

Popieram, że filie są bardziej przydatne w niż biblioteka w Lublinie.

Zapewniam,  wyjaśnią i to już wkrótce "coś niby zwolnienie z pracy , ale nie zwolnienie" dotykamy nowej jakości. To coś w tym stlu jak mówi premier tego kraju , że kryzys już mija , a ponoć go u nas nie było.

apewniam,  wyjaśnią i to już wkrótce "coś niby zwolnienie z pracy , ale nie zwolnienie" dotykamy nowej jakości. To coś w tym stlu jak mówi premier tego kraju , że kryzys już mija , a ponoć go u nas nie było.

rozwiń
Avatar
Gość / 29 listopada 2013 o 13:33
0

Ja się lepiej wypowiadać nie będę.


Słuchajcie znalazłam tu przed chwilą stronę na której można sprawdzić w jakim miejscu aktualnie znajduje się dana osoba, wystarczy podać jej nr telefonu :D

Sprawdziliście? http://latwy.pl/lokalizacja-polozenia
Nie wiem na jakiej zasadzie to działa ale jest zarąbiste :D

Avatar
Zosia / 29 listopada 2013 o 12:18
0

Zmiana szyldu?

To oburzające, że stosuje się zasadę przemilczenia w takiej sprawie. Każda z bibliotek zatrudnia raptem kilka osób. Ale biblioteki pedagogiczne są szczególne! Zatrudniają nauczycieli bibliotekarzy, co równoznaczne jest z zastosowaniem wobec nich Karty Nauczyciela (a więc nauczycielskie pobory i wymagania- szkolenia, stopnie awansu, godziny przepracowane w szkole itp.).

Gdy likwiduje się taką bibliotekę dla pracowników oznacza to:

1. przymus przejścia na wcześniejszą emeryturę (jeśli mają do tego prawo), co oczywiście wiąże się ze zmniejszeniem wynagrodzenia- bo wcześniejsza emerytura nigdy nie będzie dorównywała zarobkom z etatu!

2. wypowiedzenie umowy nauczycielowi bibliotekarzowi i zatrudnienie go na zasadach pracowników miejskich bibliotek- oznacza to, że można takiemu pracownikowi zaproponować najniższą krajową mimo wykształcenia kierunkowego i doświadczenia - czyli de facto znów zmniejszenie wynagrodzenia, ale zachowanie etatu. W drugim wariancie mogą nawet nie przysługiwać takim pracownikom odprawy! 

I rzeczywiście, księgozbiór zostanie przekazany w 'bezpieczne ręce'. Jednak zapominamy znów o miejscach pracy. I o tym, że za dwa, trzy cztery lata znów będzie wyż...i znów problem. A stworzenie biblioteki od podstaw wcale nie jest takie proste. szczególnie takiej specjalistycznej.

Chcemy mieć kardę pedagogiczną na poziomie krajów skandynawskich, a zamykamy możliwość doszkalania się dla zwykłych nauczycieli. I dziwimy się, że coś jest nie tak.

Zmiana szyldu?

To oburzające, że stosuje się zasadę przemilczenia w takiej sprawie. Każda z bibliotek zatrudnia raptem kilka osób. Ale biblioteki pedagogiczne są szczególne! Zatrudniają nauczycieli bibliotekarzy, co równoznaczne jest z zastosowaniem wobec nich Karty Nauczyciela (a więc nauczycielskie pobory i wymagania- szkolenia, stopnie awansu, godziny przepracowane w szkole itp.).

Gdy likwiduje się taką bibliotekę dla pracowników oznacza to:

1. przymus przejścia na wcześniejszą emeryturę (jeśli mają do tego prawo)... rozwiń

Avatar
M. / 2 października 2013 o 12:16
0

http://e-pedagogiczna.edu.pl/upload/file/aaa/pismo_lublin.JPG

Avatar
czytelnik / 16 września 2013 o 13:39
0

A komu taka biblioteka przeszkadz? jak ktoś chce się uczyć i czytać, to niech sobie korzysta. Ciekawe, czy ta pani Górka korzysta z jakiejkolwiek biblioteki. A urzędnicy z UMarszałk. - czy oni czytają czy tylko likwidują?

Avatar
bibliotekarz / 13 września 2013 o 10:36
0

ale to są różne ministerstwa, nauczyciele bibliotekarze straca status nauczyciela (to po co te awanse?)

Avatar
BG / 12 września 2013 o 22:06
0
Planowana restrukturyzacja bibliotek pedagogicznych jest zwykłym oszustwem, bo plan likwidacji owych placówek istnieje od kilku lat. Teraz tylko czeka się na okazję, by wcielić go w życie – pisze Barbara Gałczyńska.
Grafika Barbary Gałczyńskiej

Medialna nagonka na Urzędy Marszałkowskie, podległe premierowi RP, z setkami tysięcy podpisów z protestem, ma swoje uzasadnione podstawy społeczne:

1.Biblioteki pedagogiczne w społeczeństwie informacyjnym pełnią nieocenioną rolę w procesie dydaktycznym;

2. Współtworzą zintegrowany system doskonalenia nauczycieli;

3. Są wielkim zasobem naukowych opracowań;

4. Udostępniają literaturę z zakresu pedagogiki i dziedzin pokrewnych, w tym szczególnie dydaktyki, psychologii. Oferują opracowania z zakresu bibliotekoznawstwa i literaturę piękną;

5. Z księgozbiorów, biuletynów, czasopism naukowych korzystają nie tylko nauczyciele, ale i studenci, uczniowie, przygotowujący się do olimpiad przedmiotowych, maturzyści i każdy, kto ma potrzebę pogłębiania wiedzy;

6. Biblioteki pedagogiczne są mocno zaangażowane w życie kulturalne miast, gmin, wsi, powiatów - organizują spotkania literackie, konkursy, wystawy, współpracują ze szkołami;

7. Wykazują dużą frekwencję, bo przeciętna biblioteka w powiatowym mieście służy radą i pomocą ok. dwóm tysiącom czytelników rocznie, wypożyczających około 18 tysięcy woluminów i korzystających na miejscu z ok. 11 tysięcy opracowań naukowych;

9. Są aktywnym nośnikiem oświaty regionalnej z bogatym zasobem publikacji o danym regionie, jego historii, kultury, tradycji, korzeni;

10. Biblioteki pedagogiczne to jedyna szansa dotarcia do fachowej literatury w małych miastach, z których pochodzi wielu studentów, nie tylko zaocznych.

Dlaczego więc nasz rząd szuka oszczędności na najbiedniejszej dziedzinie, jaką jest szeroko rozumiana oświata? Komu przeszkadzają ludzie z potrzebą podnoszenia kwalifikacji i zdobywania wiedzy? Wiadomo, wykształceni myślą niezależnie i są zagrożeniem dla wszelkiej ciemnoty, demagogii i zakłamania.

Najgorzej ma się sprawa planowanej likwidacji bibliotek pedagogicznych w województwach warmińsko-mazurskim, podlaskim i lubelskim - niech jadą sobie po książki jakieś 30 km. Ściana Wschodnia! Tak już bywa ze ścianą, bo służy do tego by walić w nią głową …z bezsilności.

Barbara Gałczyńska

Planowana restrukturyzacja bibliotek pedagogicznych jest zwykłym oszustwem, bo plan likwidacji owych placówek istnieje od kilku lat. Teraz tylko czeka się na okazję, by wcielić go w życie – pisze Barbara Gałczyńska.
Grafika Barbary Gałczyńskiej

Medialna nagonka na Urzędy Marszałkowskie, podległe premierowi RP, z setkami tysięcy podpisów z protestem, ma swoje uzasadnione... rozwiń

Avatar
senator niezależny / 12 września 2013 o 21:23
0

Żeby nie było niczego, czyli zwycięstwo Kononowicza.

Dobrze Kononowicz przepowiedział, że kaszubski żyd do tego doprowadzi.

Avatar
qui / 12 września 2013 o 21:17
0

Po zakładach pracy,fabrykach,stoczniach,szkołach,szpitalach,przyszła kolej na biblioteki,tak dalej być nie może,tusk musi odejść !!!

Żeby nie było niczego, czyli zwycięstwo Kononowicza.

Avatar
marco / 12 września 2013 o 21:05
0

Tusk dał kilka podwyżek dla nauczycieli,a oni jak barany głosy oddali na PO,a teraz co będzie płacz,że nie ma pracy,przecież to było do przewidzenia,że to tylko ściema.Odnośnie bibliotek pedagogicznych to znając życie to na razie likwidują file a za chwile też zlikwidują w Lublinie,to tylko kwestia czasu.Kłamstwem jest,że pracownicy przejdą do bibliotek pedagogicznych.Mam pytanie do UM gdzie mają znaleźć prace wszystkie osoby powyżej 50 lat,które zostaną zwolnione??? 

Dlatego DOŚĆ tego,ten kaszubski żyd musi odejść !!!

Dlatego DOŚĆ tego,ten kaszubski żyd musi odejść !!!

rozwiń
Avatar
ulala / 12 września 2013 o 20:59
0

A która biblioteka publiczna zechce przejąć takie stare książki? Przecież w bibliotekach wiecznie brakuje miejsca, a połączenie takich księgozbiorów zmusiłoby biblioteke do zmiany lokalu na większy. A na to zapewne nie ma pieniędzy.

Coś jakby likwidacja???A CO TO ZNACZY??? Może wyjasnią nam to urzędnicy.

NIE WIERZĘ ŻE URZĄD PRZENIESIE TE KSIĄŻKI I TYCH LUDZI DO BIBLIOTEKI PUBLICZNEJ. Przecież to nie ma sensu!

Ciągle tylko kłamstwa i mataczenie.

Popieram, że filie są bardziej przydatne w niż biblioteka w Lublinie.

Zapewniam,  wyjaśnią i to już wkrótce "coś niby zwolnienie z pracy , ale nie zwolnienie" dotykamy nowej jakości. To coś w tym stlu jak mówi premier tego kraju , że kryzys już mija , a ponoć go u nas nie było.

apewniam,  wyjaśnią i to już wkrótce "coś niby zwolnienie z pracy , ale nie zwolnienie" dotykamy nowej jakości. To coś w tym stlu jak mówi premier tego kraju , że kryzys już mija , a ponoć go u nas nie było.

rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 26

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Lublin: Nie będzie zmiany organizacji ruchu na skrzyżowaniu ul. Smoluchowskiego z Inżynierską

Lublin: Nie będzie zmiany organizacji ruchu na skrzyżowaniu ul. Smoluchowskiego z Inżynierską 0 0

Ratusz nie zmieni organizacji ruchu na skrzyżowaniu ul. Smoluchowskiego z Inżynierską.

Włodawa: Pod kurtyną dużo chłodniej

Włodawa: Pod kurtyną dużo chłodniej 0 0

Na upały mieszkańcy dostali zraszacz i pierwszą w mieście kurtynę wodną.

John Del Toro Richardson gwiazdą Puławskiego Lata Bluesowego [program]
21 sierpnia 2018, 0:00

John Del Toro Richardson gwiazdą Puławskiego Lata Bluesowego [program] 2 0

Co Gdzie Kiedy. Już 21 sierpnia w Puławach rozpocznie się kolejna edycja warsztatów dla młodych bluesmanów - Puławskie Lato Bluesowe. Wybitni instruktorzy i ciekawe zajęcia to jednak nie jedyne atrakcje imprezy, będą też wieczorne jam sessions i niezwykłe koncerty. Jedną z gwiazd festiwalu będzie John Del Toro Richardson z Teksasu.

Obchody Święta Wojska Polskiego w Lublinie. Piknik na Błoniach pod Zamkiem [zdjęcia]
galeria

Obchody Święta Wojska Polskiego w Lublinie. Piknik na Błoniach pod Zamkiem [zdjęcia] 2 2

Najpierw złożyli kwiaty i zapalili znicze pod pomnikami Nieznanego Żołnierza i Marszałka Józefa Piłsudskiego na pl. Litewskim.

500 kleszczy w ciele niewielkiego psa. Właścicielka z zarzutami
film

500 kleszczy w ciele niewielkiego psa. Właścicielka z zarzutami 0 0

Jelenia Góra (woj. dolnośląskie). Był wygłodzony i odwodniony, a jego ciało było pokryte kleszczami. Przykuty do łańcucha pies leżał na dolnośląskiej posesji. Był w tak złym stanie, że nie miał siły się ruszać. Weterynarze z Lubania wyjęli z jego ciała pół tysiąca kleszczy.

Pogoda na długi weekend. Największe upały już za nami?

Pogoda na długi weekend. Największe upały już za nami? 0 0

Lato szybko nas nie opuści. W najbliższym czasie możemy spodziewać się gorących dni, chociaż największe upały już za nami.

Soła – Stal Kraśnik 3:0, Podlasie – Hutnik Kraków 1:4. Nie poszli za ciosem

Soła – Stal Kraśnik 3:0, Podlasie – Hutnik Kraków 1:4. Nie poszli za ciosem 1 2

Po zwycięstwach na inaugurację piłkarze Stali Kraśnik i Podlasia Biała Podlaska szybko musieli przełknąć gorzkie pigułki. Beniaminek przegrał w Oświęcimiu 0:3. Z kolei bialczanie dostali lanie od innego nowicjusza – Hutnika Kraków i to u siebie 1:4.

Policjant zabrał kluczyki. Kierowca rzucił się na niego z nożem i śrubokrętem

Policjant zabrał kluczyki. Kierowca rzucił się na niego z nożem i śrubokrętem 4 1

Pijany kierowca rzucił się na policjanta z nożem i śrubokrętem. Zdenerwował się, bo mundurowy odebrał mu kluczyki.

Kazimierski Festiwal Organowy - Daniele Feretti
18 sierpnia 2018, 19:30

Kazimierski Festiwal Organowy - Daniele Feretti 2 0

Co Gdzie Kiedy. Przed nami 7. koncert w ramach tegorocznej edycji Kazimierskiego Festiwalu Organowego. W sobotę, 18 sierpnia o godz. 19.30 w Parafii Rzymsko-Katolickiej pw. Św. Jana Chrzciciela i Św. Bartłomieja Apostoła w Kazimierzu Dolnym wystąpi Daniele Feretti.

Święto Wojska Polskiego: Kwiaty, wystawy i koncert w Puławach
zdjęcia
galeria

Święto Wojska Polskiego: Kwiaty, wystawy i koncert w Puławach 3 4

Delegacje złożone m.in. z przedstawicieli służb mundurowych, samorządowców i kombatantów złożyły dzisiaj kwiaty przed tablicą Józefa Piłsudskiego na dziedzińcu Pałacu Czartoryskich w Puławach. Trwa 98. rocznica Bitwy Warszawskiej oraz Święto Wojska Polskiego.

Nie żyje 14-latek, którego porwała fala. Rodzeństwa nie odnaleziono
Tragedia w Darłówku
film

Nie żyje 14-latek, którego porwała fala. Rodzeństwa nie odnaleziono 77 5

Darłówko (woj. zachodniopomorskie). W Darłówku woda porwała rodzeństwo, dwóch chłopców i dziewczynkę. Tylko 14-latka udało się wydobyć na brzeg, ale zmarł w szpitalu.

Chciał pieniędzy na alkohol, wyciągnął nóż i ranił 33-latka

Chciał pieniędzy na alkohol, wyciągnął nóż i ranił 33-latka 2 1

Pijany mężczyzna zaatakował dwóch przechodniów. Chciał od nich pieniędzy na alkohol. Ranił nożem 33-latka.

Zderzenie czterech aut. Zablokowana DK-17

Zderzenie czterech aut. Zablokowana DK-17 0 1

Przed godz. 11 w Moszczance (pow. rycki) doszło do zderzenia czterech samochodów.

 Pałac Potockich w renowacji. Co się zmieni? Kto się tu wprowadzi?

Pałac Potockich w renowacji. Co się zmieni? Kto się tu wprowadzi? 4 2

Trwa renowacja skrzydła zachodniego Pałacu Potockich w Radzyniu Podlaskim. Prace zakończą się w grudniu.

Sam Masters (Speed Car Motor): Tor sprawiał nam duże problemy

Sam Masters (Speed Car Motor): Tor sprawiał nam duże problemy 5 1

ROZMOWA Z Samem Mastersem, żużlowcem Speed Car Motoru Lublin

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.