Na odcinku Sielce –Bogucin trwa odhumusowywanie terenów pod budowę trasy S17.
Na odcinku od Bogucina do Dąbrowicy (zadanie nr 2) wciąż toczą się sprawy związane z kontraktem. Prezes Urzędu Zamówień Publicznych prowadzi kontrolę postępowania przetargowego. Dopiero po jej zakończeniu będzie można podpisać umowę z wykonawcą prac.
Podobnie jest w przypadku zadanie nr 3, czyli na odcinku między węzłami Dąbrowica–Witosa. – Sprawdzana jest dokumentacja projektowa przed złożeniem wniosku o ZRID (zezwolenie na realizację inwestycji drogowej) i zaproszeniem do drugiego etapu przetargu zakwalifikowanych wykonawców – dodaje Nalewajko.
Prace projektowe oraz administracyjne dotyczą także zadanie nr 4 (Dąbrowica–Witosa). Ten odcinek został podzielony na dwa etapy. – Kończą się prace projektowe na odcinek 4.1, czyli od węzła Dąbrowica do linii kolejowej z Lublina do Świdnika – tłumaczy Nalewajko. Na drugą część tego odcinka, od wspomnianej linii kolejowej do węzła Witosa, toczy się postępowanie o wydanie ZRID.
Jak zwykle największy postęp widać w realizacji zadania nr 5, od węzła Witosa do początku obwodnicy Piask. – Na tym odcinku prowadzone są prace ziemne związane z budową dróg dojazdowych i węzła Świdnik. Trwa przekładka instalacji gazowniczych, elektrycznych i telekomunikacyjnych – mówi Nalewajko.
Stara nawierzchnia drogi w kierunku Piask jest frezowana. W związku z tym wyłączone z ruchu są dwa długie odcinki drogi piaseckiej: od skrzyżowania z al. Lotników Polskich do Krępca oraz od Bystrzejowic do Piask. – Trwają prace przy obiektach inżynieryjnych, co w dwóch miejscach (Kalinówka i Bystrzejowice) wiąże się z wyłączeniem z ruchu wewnętrznych pasów obu jezdni.