Trwa zbrojenie nowego mostu na Wieprzu, w ramach budowy S17. Lada moment drogowcy zaczną wylewać nawierzchnię nowej przeprawy
Odcinek od granicy z woj. mazowieckim do węzła Skrudki ma długość ok. 20,2 km. W większości prowadzi po nowym śladzie omijając po wschodniej stronie Ryki.
– Wykonawca przygotowuje dolne warstwy konstrukcji trasy głównej. W sierpniu planowane jest rozpoczęcie rozkładania nawierzchni betonowej przyszłej S17 o grubości 29 cm. Pełna konstrukcja trasy głównej będzie miała grubość 64 cm – mówi Krzysztof Nalewajko rzecznik lubelskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Kierowcy korzystają już z objazdu na wysokości przyszłego węzła Skrudki. Trwają też przygotowania do przełożenia ruchu z obecnej DK17 na drogi serwisowe na granicy z woj. mazowieckim, który poprowadzony zostanie przez nowy wiadukt.
Natomiast odcinek między węzłem Skrudki a węzłem Kurów o długości 13,2 km już niemal w połowie ma betonową nawierzchnię. Roboty ziemne wykonane są w ok. 90 proc. a kanalizacja deszczowa w 80 proc. Wykonane są rowy drogowe, przepusty pod S17, drogi dojazdowe do warstwy wiążącej - bez ścieralnej. Na węźle Żyrzyn w 70 proc. wykonano już łącznice bez warstwy ścieralnej.
– Od niedawna kierowcy korzystają z objazdu na wysokości drogi prowadzącej do Końskowoli, a wykonawca przygotowuje dwie kolejne zmiany – dodaje rzecznik.
Z ruchu wyłączony zostanie odcinek obecnej DK17 w okolicy ronda w Żyrzynie, a kierowcy skorzystają z odcinka drogi wojewódzkiej i łącznic nowego węzła. Kolejna zmiana w organizacji ruchu będzie miała miejsce na połączeniu obecnej S17 z budowanym odcinkiem. Tu kierowcy pojadą fragmentem betonowej jezdni w kierunku Lublina.
Koszt prac budowlanych na obu odcinkach to łącznie ponad 880 mln zł, a łączny koszt przekracza 1,1 mld zł. Inwestycja jest dofinansowana z budżetu Unii Europejskiej.