Na pięciu odcinkach budowanej trasy S-17 wciąż coś się dzieje. Na pierwszym i ostatnim fragmencie widać już postępujące prace, na trzech pozostałych trwają postępowania urzędowe lub prace projektowe. Na odcinku Sielce – Bogucin widać postęp w pracach ziemnych.
Prowadzone są cały czas prace geodezyjne, pomiary geologiczne pod każdym obiektem mostowym. Archeolodzy pracują na trzech stanowiskach.
Zadanie nr 2 (Bogucin Dąbrowica) cały czas jest kontrolowane przez prezesa Urzędu Zamówień Publicznych pod kątem postępowania przetargowego.
– Dopiero po zakończeniu kontroli będzie można podpisać umowę z wykonawcą prac. To nastąpi w połowie czerwca – dodaje Nalewajko.
W przypadku odcinka od węzła Dąbrowica do węzła Witosa drogowcy złożyli wniosek do Urzędu Wojewódzkiego o wydanie decyzji ZRID (zezwolenie na realizację inwestycji drogowej).
– Rozpoczęły się prace przy likwidacji nieczynnego odwiertu gazowego, leżącego w pobliżu planowanej lokalizacji węzła Lubartów.
W przypadku zadania nr 4 (Dąbrowica–Witosa) wykonawca kończy prace projektowe fragmentu od węzła Dąbrowica do linii kolejowej z Lublina do Świdnika. W drugiej części tego zadnia toczy się postępowanie o wydanie decyzji ZRID. Najwięcej dzieje się na odcinku od Witosa do Piask.
– Prowadzone są prace ziemne związane z budową dróg dojazdowych i węzła Świdnik. Trwa przekładka instalacji gazowniczych, elektrycznych i telekomunikacyjnych. Frezowana jest dotychczasowa nawierzchnia jezdni prowadzącej w kierunku Piask – wylicza Nalewajko.
Z tego powodu wyłączone z ruchu są dwa odcinki: od skrzyżowania z al. Lotników Polskich do Krępca i od Bystrzejowic do Piask.