Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lubelskie

26 stycznia 2009 r.
19:39
Edytuj ten wpis

Funduszy wystarczy na co 20. drogę

0 8 A A

Kilometr drogi w każdej gminie. Na tyle wystarczy unijnych dotacji, a informacje o wielkich pieniądzach na inwestycje to bajki - alarmują samorządowcy.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Chodzi o dotacje z Regionalnego Programu Operacyjnego. Korzystając z niego, Lubelszczyzna zyska ponad 1,1 mld euro. Pieniądze musimy wydać do 2013 r. Pomoc trafia do przedsiębiorców, organizacji pozarządowych i samorządów.

Może być przeznaczona m.in. na rozwój firm, renowację zabytków, ochronę środowiska i budowę dróg. Po pierwszym naborze wniosków okazało się, że właśnie z drogami jest najwięcej problemów.

W ramach pierwszej tury podziału pieniędzy do Urzędu Marszałkowskiego wpłynęły 254 projekty od 40 proc. lubelskich gmin. Dotację dostała co dwudziesta.

- Pieniędzy, które zostały, nie wystarczy nawet na inwestycje z listy rezerwowej - mówi Małgorzata Komaniecka, dyrektor Biura Związku Gmin Lubelszczyzny. - Ich wartość jest wyższa niż cała pula na drogi a to był dopiero pierwszy konkurs i nie wszyscy złożyli wnioski. Tylko drobny procent gmin ma szanse na pomoc.

W związku wyliczyli, że gdyby pieniądze podzielić na wszystkie gminy, każda wybuduje zaledwie… kilometr drogi. W pierwszym konkursie do wzięcia było ponad 90 mln zł. Na przygotowanie projektów lokalne władze wydały ok. 30 mln zł. Większość pieniędzy poszła w błoto.

- Złożyliśmy trzy wnioski, w tym dwa na drogi. Nie dostaliśmy ani złotówki - mówi Zdzisław Antoń, wójt gminy Niedrzwica Duża. - Ludzie słyszą, że jest tyle pieniędzy na inwestycje. Potem przychodzą do mnie i pytają, dlaczego gmina nic nie robi.

Tymczasem to nie nasza wina, po prostu pieniędzy jest zdecydowanie za mało.

- Takie są skutki propagandy sukcesu - dodaje Komaniecka. - Apelujemy do gmin, by przygotowując projekty, kierowały się rozsądkiem i rachunkiem ekonomicznym. Nie ma sensu składać wielu wniosków, by przypodobać się wyborcom.

W Urzędzie Marszałkowskim przyznają tymczasem, że liczba projektów drogowych przerosła wszelkie oczekiwania. A zwiększenie puli pieniędzy nie wchodzi w grę. Konieczne byłyby negocjacje z Komisją Europejską. Urzędnicy szukają jednak innych rozwiązań.

- Myślimy nad zmniejszeniem kwoty finansowania z 80 proc., do połowy wartości projektu - mówi Bogdan Kawałko, dyrektor Departamentu Strategii i Rozwoju Urzędu Marszałkowskiego. - Dzięki temu więcej gmin mogłoby dostać pomoc. Nowe kryteria obowiązywałaby już w następnym konkursie.

Możliwe, że nie będzie to jedyna zmiana. Urząd planuje również ograniczenie z 9 do 3 liczby wniosków, składanych przez jedną gminę.

Komentarze 8

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
leniak / 27 stycznia 2009 o 13:16
0
Jacku sprawiłeś mi niespodziankę tym tekstem o ZGL-u...
hmm kiedyś sobie obiecałem że bedę reagował na przejawy aktywności medialnej ZGL, Zdzisława Antonia, Kazimierza Gorczycy i oczywiście Magdy...
teraz się zastanawiam czy reagować...
co mógłbym bowiem napisać?
o tym jak ZGL promował koncepcje by fundusze UE rozdawać po równo kazdej gminie?
o propagandzie sukcesu?
może wreszcie o samym ZGL jako arcyciekawym stowarzyszeniu...
...
chyba dodam jedynie że Zdzisław Antoń jest poza byciem wójtem również Przewodniczącym ZGL dla uściślenia tekstu oczywiście...
no i że ZGL nie jest wcale zwiazkiem gmin jak sugeruje nazwa lecz stowarzyszeniem ( w sumie głównie lobbingowym)...
może jeszcze zapytam co stało się z doradcą zarzadu Kazimierzem Gorczycą o którym tak ładnie pisze Wspólnota:
[url="http://www.wspolnota.org.pl/content/view/263/"]http://www.wspolnota.org.pl/content/view/263/[/url]

czyżby jego stanowisko uległo likwidacji?
szkoda byłoby chyba...
było to bowiem stanowisko rotacyjne - raz Antoń raz Gorczyca...
i jako takie przydatne do przechowywania tego kto odpadł w wyborach...

hmm napisze jeszcze że lubie gdy ZGL sie wypowiada o funduszach UE (bawi mnie to przeogromnie...)
no nic...
Pozdrawiam Jacku.
Jacku sprawiłeś mi niespodziankę tym tekstem o ZGL-u...
hmm kiedyś sobie obiecałem że bedę reagował na przejawy aktywności medialnej ZGL, Zdzisława Antonia, Kazimierza Gorczycy i oczywiście Magdy...
teraz się zastanawiam czy reagować...
co mógłbym bowiem napisać?
o tym jak ZGL promował koncepcje by fundusze UE rozdawać po równo kazdej gminie?
o propagandzie sukcesu?
może wreszcie o samym ZGL jako arcyciekawym stowarzyszeniu...
...
chyba dodam jedynie że Zdzisław Antoń jest poza byciem wójtem ró... rozwiń
Avatar
ww / 27 stycznia 2009 o 11:06
0
Pewnie, że na drogi zabraknie bo pójdą na prywatne biznes polityków PO i ich żon, wujków i stryjków. Więc już najwyższy cza sprowadzić naród na ziemię i jasno powiedzieć, że żadnych autostrad, ekspresówek , stadionów nie będzie. I tak oto za rządów Sruska kolejny raz oskubano naród.
Avatar
nick / 27 stycznia 2009 o 11:05
0
123 napisał:
Nie dziwię się, że brakuje pieniędzy na budowe "prawdziwych i dobrych dróg" skoro Władze powiatowe i Gminne nie dbają o to, a pieniądze wydają na wątpliwe ciągi komunikacyjne!!!!! Przykład......Bełżyce ul. Szkolna. Wszyscy się cieszyli i mieszkańcy i uczniowie chodzący nia do szkoły, że połozono na niej w końcu asfalt!!!! I zaczęła się "zadyma"!!!!! Widocznie w Bełżycach nie ma geodetów i Władzy, która by wytyczyła szerokość wylanego asfaltu jak i ulicy!!!!! Oparto się na "ekspertyzie" geodetów z Puław(wynajętych przez jedną z mieszkanek tej ulicy), no i wytyczono ją na nowo!!! Efekt......odcięto pół metrowy kawałak asfalu na 400m długości oraz skręt w prawo w ul. Kopernika. Koszt - około 10000zł - Władza zapłaci!!!
A ulica w jednym miejscu ma szerokość 2,5m w innym 2,0, brak krawęznika a wogule trudno się na niej wyminąć...brak zatoki mijankowej!!!!!
Jeżeli w takim tempie będziemy niszczyć lub poprawiać to co jest dobre to naprawdę pieniędzy nigdy nie będzie!!!!!!!!!

Ja też się nie dziwię, już niczemu. Sytuacja podobna, choć z tego co wiem bez udziału środków unijnych występuje w gminie Chodel a konkretnie na drodze Granice - Ratoszyn. W roku 2008 r. położył wójt tej gminy nowy dywanik na, no własnie ,na nie wiadomo czym i jaki tego efekt? Ano droga się rozjechała bo po obudwu jej bokach oddzieliły się półmetrowe pasy bo nie było odpowiedniej stabilizacji. Kto za remont zapłaci? Nadal głupi podatnik chyba, że wczesniej sprawa zostanie skierowana do organów ścigania. Bo to jest skandal proszę państwa. Ktoś winien za to odpowiedzieć. Tylko kto? A może sprawdziła by to gminna komisja rewizyjna czy komisja budżetowa a może radny Fiuk? co pan na to panie bezradny?

Ja też się nie dziwię, już niczemu. Sytuacja podobna, choć z tego co wiem bez udziału środków unijnych występuje w gminie Chodel a konkretnie na drodze Granice - Ratoszyn. W roku 2008 r. położył wójt tej gminy nowy dywanik na, no własnie ,na nie wiadomo czym i jaki tego efekt? Ano droga się rozjechała bo po obudwu jej bokach oddzieliły się półmetrowe pasy bo nie było odpowiedniej stabilizacji. Kto za remont zapłaci? Nadal głupi podatnik chyba, że wczesniej sprawa zostanie skierowana do organów ścigania. Bo to jest skanda... rozwiń
Avatar
Gość / 27 stycznia 2009 o 10:54
0
chart napisał:
Zmniejszenie kwoty dofinansowania nie jest rozwiązaniem - gminy są na nie nieprzygotowane, nie mają wystarczającej ilości wolnych środków inwestycyjnych, a nawet jeśli udałoby się je zabezpieczyć - będzie to preferować te większe i bogatsze, co skutecznie sprzeniewierzy się zasadzie rozwoju przede wszystkim obszarów zaniedbanych.

Woda na młyn "ekspertów", którzy wysoko oceniają wnioski drogowe z gmin i powiatów w zamian za póżniejsze zlecenia pełnienia funkcji
inspektora nadzoru itp...

Woda na młyn "ekspertów", którzy wysoko oceniają wnioski drogowe z gmin i powiatów w zamian za póżniejsze zlecenia pełnienia funkcji
inspektora nadzoru itp... rozwiń
Avatar
ciemnogród... / 27 stycznia 2009 o 10:30
0
Nic dodać nic ująć. Co polska zrobila by bez unii ?? Żwirowki ?? PRzestać pierd... i sięgać po wszystka możliwą kase na dofinansowania z unii puki się da, bo drugiej takiej szansy nie będzie !!!
Avatar
chart / 27 stycznia 2009 o 10:23
0
Zmniejszenie kwoty dofinansowania nie jest rozwiązaniem - gminy są na nie nieprzygotowane, nie mają wystarczającej ilości wolnych środków inwestycyjnych, a nawet jeśli udałoby się je zabezpieczyć - będzie to preferować te większe i bogatsze, co skutecznie sprzeniewierzy się zasadzie rozwoju przede wszystkim obszarów zaniedbanych.
Avatar
123 / 27 stycznia 2009 o 09:41
0
Nie dziwię się, że brakuje pieniędzy na budowe "prawdziwych i dobrych dróg" skoro Władze powiatowe i Gminne nie dbają o to, a pieniądze wydają na wątpliwe ciągi komunikacyjne!!!!! Przykład......Bełżyce ul. Szkolna. Wszyscy się cieszyli i mieszkańcy i uczniowie chodzący nia do szkoły, że połozono na niej w końcu asfalt!!!! I zaczęła się "zadyma"!!!!! Widocznie w Bełżycach nie ma geodetów i Władzy, która by wytyczyła szerokość wylanego asfaltu jak i ulicy!!!!! Oparto się na "ekspertyzie" geodetów z Puław(wynajętych przez jedną z mieszkanek tej ulicy), no i wytyczono ją na nowo!!! Efekt......odcięto pół metrowy kawałak asfalu na 400m długości oraz skręt w prawo w ul. Kopernika. Koszt - około 10000zł - Władza zapłaci!!!
A ulica w jednym miejscu ma szerokość 2,5m w innym 2,0, brak krawęznika a wogule trudno się na niej wyminąć...brak zatoki mijankowej!!!!!
Jeżeli w takim tempie będziemy niszczyć lub poprawiać to co jest dobre to naprawdę pieniędzy nigdy nie będzie!!!!!!!!!
Nie dziwię się, że brakuje pieniędzy na budowe "prawdziwych i dobrych dróg" skoro Władze powiatowe i Gminne nie dbają o to, a pieniądze wydają na wątpliwe ciągi komunikacyjne!!!!! Przykład......Bełżyce ul. Szkolna. Wszyscy się cieszyli i mieszkańcy i uczniowie chodzący nia do szkoły, że połozono na niej w końcu asfalt!!!! I zaczęła się "zadyma"!!!!! Widocznie w Bełżycach nie ma geodetów i Władzy, która by wytyczyła szerokość wylanego asfaltu jak i ulicy!!!... rozwiń
Avatar
olek / 27 stycznia 2009 o 08:57
0
Trzeba dziesiątek miliardów zł żeby doprowadzić naszą infrastrukturę do jako takiego stanu. 30 lat zaniedbań, rozkradania, dbania tylko o siebie i swoją świtę zrobiło swoje. Jesteśmy skansenem i niestety tak pozostanie. Nikomu nie zależy na poprawie infrastruktury, z Lubelszczyzny chce się zrobić skansen gdzie wśród łąk i pół chłopi będą gnali bydło a gdzieś w zapyziałych dziurach kowal na potrzeby (nie wiadomo kogo bo Niemiec nie przyjedzie bo nie będzie dróg) będzie strugał "świątki". Jednym słowem wsi spokojna, wsi wesoła, eko-raj w którym nikt nie będzie chciał mieszkać.
Trzeba dziesiątek miliardów zł żeby doprowadzić naszą infrastrukturę do jako takiego stanu. 30 lat zaniedbań, rozkradania, dbania tylko o siebie i swoją świtę zrobiło swoje. Jesteśmy skansenem i niestety tak pozostanie. Nikomu nie zależy na poprawie infrastruktury, z Lubelszczyzny chce się zrobić skansen gdzie wśród łąk i pół chłopi będą gnali bydło a gdzieś w zapyziałych dziurach kowal na potrzeby (nie wiadomo kogo bo Niemiec nie przyjedzie bo nie będzie dróg) będzie strugał "świątki". Jednym słowem wsi spokojna, wsi wesoła, eko-r... rozwiń
Avatar
leniak / 27 stycznia 2009 o 13:16
0
Jacku sprawiłeś mi niespodziankę tym tekstem o ZGL-u...
hmm kiedyś sobie obiecałem że bedę reagował na przejawy aktywności medialnej ZGL, Zdzisława Antonia, Kazimierza Gorczycy i oczywiście Magdy...
teraz się zastanawiam czy reagować...
co mógłbym bowiem napisać?
o tym jak ZGL promował koncepcje by fundusze UE rozdawać po równo kazdej gminie?
o propagandzie sukcesu?
może wreszcie o samym ZGL jako arcyciekawym stowarzyszeniu...
...
chyba dodam jedynie że Zdzisław Antoń jest poza byciem wójtem również Przewodniczącym ZGL dla uściślenia tekstu oczywiście...
no i że ZGL nie jest wcale zwiazkiem gmin jak sugeruje nazwa lecz stowarzyszeniem ( w sumie głównie lobbingowym)...
może jeszcze zapytam co stało się z doradcą zarzadu Kazimierzem Gorczycą o którym tak ładnie pisze Wspólnota:
[url="http://www.wspolnota.org.pl/content/view/263/"]http://www.wspolnota.org.pl/content/view/263/[/url]

czyżby jego stanowisko uległo likwidacji?
szkoda byłoby chyba...
było to bowiem stanowisko rotacyjne - raz Antoń raz Gorczyca...
i jako takie przydatne do przechowywania tego kto odpadł w wyborach...

hmm napisze jeszcze że lubie gdy ZGL sie wypowiada o funduszach UE (bawi mnie to przeogromnie...)
no nic...
Pozdrawiam Jacku.
Jacku sprawiłeś mi niespodziankę tym tekstem o ZGL-u...
hmm kiedyś sobie obiecałem że bedę reagował na przejawy aktywności medialnej ZGL, Zdzisława Antonia, Kazimierza Gorczycy i oczywiście Magdy...
teraz się zastanawiam czy reagować...
co mógłbym bowiem napisać?
o tym jak ZGL promował koncepcje by fundusze UE rozdawać po równo kazdej gminie?
o propagandzie sukcesu?
może wreszcie o samym ZGL jako arcyciekawym stowarzyszeniu...
...
chyba dodam jedynie że Zdzisław Antoń jest poza byciem wójtem ró... rozwiń
Avatar
ww / 27 stycznia 2009 o 11:06
0
Pewnie, że na drogi zabraknie bo pójdą na prywatne biznes polityków PO i ich żon, wujków i stryjków. Więc już najwyższy cza sprowadzić naród na ziemię i jasno powiedzieć, że żadnych autostrad, ekspresówek , stadionów nie będzie. I tak oto za rządów Sruska kolejny raz oskubano naród.
Avatar
nick / 27 stycznia 2009 o 11:05
0
123 napisał:
Nie dziwię się, że brakuje pieniędzy na budowe "prawdziwych i dobrych dróg" skoro Władze powiatowe i Gminne nie dbają o to, a pieniądze wydają na wątpliwe ciągi komunikacyjne!!!!! Przykład......Bełżyce ul. Szkolna. Wszyscy się cieszyli i mieszkańcy i uczniowie chodzący nia do szkoły, że połozono na niej w końcu asfalt!!!! I zaczęła się "zadyma"!!!!! Widocznie w Bełżycach nie ma geodetów i Władzy, która by wytyczyła szerokość wylanego asfaltu jak i ulicy!!!!! Oparto się na "ekspertyzie" geodetów z Puław(wynajętych przez jedną z mieszkanek tej ulicy), no i wytyczono ją na nowo!!! Efekt......odcięto pół metrowy kawałak asfalu na 400m długości oraz skręt w prawo w ul. Kopernika. Koszt - około 10000zł - Władza zapłaci!!!
A ulica w jednym miejscu ma szerokość 2,5m w innym 2,0, brak krawęznika a wogule trudno się na niej wyminąć...brak zatoki mijankowej!!!!!
Jeżeli w takim tempie będziemy niszczyć lub poprawiać to co jest dobre to naprawdę pieniędzy nigdy nie będzie!!!!!!!!!

Ja też się nie dziwię, już niczemu. Sytuacja podobna, choć z tego co wiem bez udziału środków unijnych występuje w gminie Chodel a konkretnie na drodze Granice - Ratoszyn. W roku 2008 r. położył wójt tej gminy nowy dywanik na, no własnie ,na nie wiadomo czym i jaki tego efekt? Ano droga się rozjechała bo po obudwu jej bokach oddzieliły się półmetrowe pasy bo nie było odpowiedniej stabilizacji. Kto za remont zapłaci? Nadal głupi podatnik chyba, że wczesniej sprawa zostanie skierowana do organów ścigania. Bo to jest skandal proszę państwa. Ktoś winien za to odpowiedzieć. Tylko kto? A może sprawdziła by to gminna komisja rewizyjna czy komisja budżetowa a może radny Fiuk? co pan na to panie bezradny?

Ja też się nie dziwię, już niczemu. Sytuacja podobna, choć z tego co wiem bez udziału środków unijnych występuje w gminie Chodel a konkretnie na drodze Granice - Ratoszyn. W roku 2008 r. położył wójt tej gminy nowy dywanik na, no własnie ,na nie wiadomo czym i jaki tego efekt? Ano droga się rozjechała bo po obudwu jej bokach oddzieliły się półmetrowe pasy bo nie było odpowiedniej stabilizacji. Kto za remont zapłaci? Nadal głupi podatnik chyba, że wczesniej sprawa zostanie skierowana do organów ścigania. Bo to jest skanda... rozwiń
Avatar
Gość / 27 stycznia 2009 o 10:54
0
chart napisał:
Zmniejszenie kwoty dofinansowania nie jest rozwiązaniem - gminy są na nie nieprzygotowane, nie mają wystarczającej ilości wolnych środków inwestycyjnych, a nawet jeśli udałoby się je zabezpieczyć - będzie to preferować te większe i bogatsze, co skutecznie sprzeniewierzy się zasadzie rozwoju przede wszystkim obszarów zaniedbanych.

Woda na młyn "ekspertów", którzy wysoko oceniają wnioski drogowe z gmin i powiatów w zamian za póżniejsze zlecenia pełnienia funkcji
inspektora nadzoru itp...

Woda na młyn "ekspertów", którzy wysoko oceniają wnioski drogowe z gmin i powiatów w zamian za póżniejsze zlecenia pełnienia funkcji
inspektora nadzoru itp... rozwiń
Avatar
ciemnogród... / 27 stycznia 2009 o 10:30
0
Nic dodać nic ująć. Co polska zrobila by bez unii ?? Żwirowki ?? PRzestać pierd... i sięgać po wszystka możliwą kase na dofinansowania z unii puki się da, bo drugiej takiej szansy nie będzie !!!
Avatar
chart / 27 stycznia 2009 o 10:23
0
Zmniejszenie kwoty dofinansowania nie jest rozwiązaniem - gminy są na nie nieprzygotowane, nie mają wystarczającej ilości wolnych środków inwestycyjnych, a nawet jeśli udałoby się je zabezpieczyć - będzie to preferować te większe i bogatsze, co skutecznie sprzeniewierzy się zasadzie rozwoju przede wszystkim obszarów zaniedbanych.
Avatar
123 / 27 stycznia 2009 o 09:41
0
Nie dziwię się, że brakuje pieniędzy na budowe "prawdziwych i dobrych dróg" skoro Władze powiatowe i Gminne nie dbają o to, a pieniądze wydają na wątpliwe ciągi komunikacyjne!!!!! Przykład......Bełżyce ul. Szkolna. Wszyscy się cieszyli i mieszkańcy i uczniowie chodzący nia do szkoły, że połozono na niej w końcu asfalt!!!! I zaczęła się "zadyma"!!!!! Widocznie w Bełżycach nie ma geodetów i Władzy, która by wytyczyła szerokość wylanego asfaltu jak i ulicy!!!!! Oparto się na "ekspertyzie" geodetów z Puław(wynajętych przez jedną z mieszkanek tej ulicy), no i wytyczono ją na nowo!!! Efekt......odcięto pół metrowy kawałak asfalu na 400m długości oraz skręt w prawo w ul. Kopernika. Koszt - około 10000zł - Władza zapłaci!!!
A ulica w jednym miejscu ma szerokość 2,5m w innym 2,0, brak krawęznika a wogule trudno się na niej wyminąć...brak zatoki mijankowej!!!!!
Jeżeli w takim tempie będziemy niszczyć lub poprawiać to co jest dobre to naprawdę pieniędzy nigdy nie będzie!!!!!!!!!
Nie dziwię się, że brakuje pieniędzy na budowe "prawdziwych i dobrych dróg" skoro Władze powiatowe i Gminne nie dbają o to, a pieniądze wydają na wątpliwe ciągi komunikacyjne!!!!! Przykład......Bełżyce ul. Szkolna. Wszyscy się cieszyli i mieszkańcy i uczniowie chodzący nia do szkoły, że połozono na niej w końcu asfalt!!!! I zaczęła się "zadyma"!!!!! Widocznie w Bełżycach nie ma geodetów i Władzy, która by wytyczyła szerokość wylanego asfaltu jak i ulicy!!!... rozwiń
Avatar
olek / 27 stycznia 2009 o 08:57
0
Trzeba dziesiątek miliardów zł żeby doprowadzić naszą infrastrukturę do jako takiego stanu. 30 lat zaniedbań, rozkradania, dbania tylko o siebie i swoją świtę zrobiło swoje. Jesteśmy skansenem i niestety tak pozostanie. Nikomu nie zależy na poprawie infrastruktury, z Lubelszczyzny chce się zrobić skansen gdzie wśród łąk i pół chłopi będą gnali bydło a gdzieś w zapyziałych dziurach kowal na potrzeby (nie wiadomo kogo bo Niemiec nie przyjedzie bo nie będzie dróg) będzie strugał "świątki". Jednym słowem wsi spokojna, wsi wesoła, eko-raj w którym nikt nie będzie chciał mieszkać.
Trzeba dziesiątek miliardów zł żeby doprowadzić naszą infrastrukturę do jako takiego stanu. 30 lat zaniedbań, rozkradania, dbania tylko o siebie i swoją świtę zrobiło swoje. Jesteśmy skansenem i niestety tak pozostanie. Nikomu nie zależy na poprawie infrastruktury, z Lubelszczyzny chce się zrobić skansen gdzie wśród łąk i pół chłopi będą gnali bydło a gdzieś w zapyziałych dziurach kowal na potrzeby (nie wiadomo kogo bo Niemiec nie przyjedzie bo nie będzie dróg) będzie strugał "świątki". Jednym słowem wsi spokojna, wsi wesoła, eko-r... rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 8

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Granit Bychawa mocno rozpoczął przedsezonowe granie

Granit Bychawa mocno rozpoczął przedsezonowe granie 0 2

Podopieczni Łukasza Gieresza w pierwszym swoim sparingu w tym okresie przygotowawczym rozbili aż 7:1 beniaminka IV ligi Start Krasnystaw.

Zderzyły się czołowo i wypadły z drogi. Wśród poszkodowanych 5-letnie dziecko [zdjęcia]
galeria

Zderzyły się czołowo i wypadły z drogi. Wśród poszkodowanych 5-letnie dziecko [zdjęcia] 4 3

Groźny wypadek w miejscowości Krupe. Na prostym odcinku drogi zderzyły się czołowo dwa volkswageny.

Nie przyjęli go do szpitala, zmarł kilka dni później. Prokuratura zajmie się sprawą
Po naszej publikacji

Nie przyjęli go do szpitala, zmarł kilka dni później. Prokuratura zajmie się sprawą 16 5

Prokuratura zajmie się sprawą śmierci 26-latka z okolic Poniatowej. Kamil Gnaś mimo silnego bólu, gorączki i wymiotów nie został przyjęty do miejscowego szpitala. Zmarł po kilku dniach.

Traper przed Roztoczem i Tomasovią w turnieju oldbojów „Parkowa Cup”

Traper przed Roztoczem i Tomasovią w turnieju oldbojów „Parkowa Cup” 1 0

W Narolu został rozegrany IV Turniej Oldbojów 35+ „Parkowa Cup”. W zawodach triumfował zespół Traper Lubaczów, który pokonał w finale ekipę gospodarzy dopiero po rzutach karnych (3:2)

Prace zdobywczyni Oscara w Kazimierzu Dolnym. Wystawa Ewy Braun
28 lipca 2018, 15:00

Prace zdobywczyni Oscara w Kazimierzu Dolnym. Wystawa Ewy Braun 2 0

Co Gdzie Kiedy.Muzeum Nadwiślańskie w Kazimierzu Dolnym (Rynek 19) i Centrum Spotkania Kultur w Lublinie zapraszają na wernisaż wystawy Ewy Braun Odtwarzanie minionych światów... Otwarcie ekspozycji odbędzie się 28 lipca o godz. 15 i towarzyszyć będzie Festiwalowi Dwa Brzegi.

Terytorialsi będą strzelać na dawnym poligonie na Majdanku. Mieszkańcy mają obawy

Terytorialsi będą strzelać na dawnym poligonie na Majdanku. Mieszkańcy mają obawy 58 12

Wojsko zapowiada powrót na dawny poligon na Majdanku. Będą tu ćwiczyć „terytorialsi”. Mieszkańcy bloków na pobliskim Felinie są zaniepokojeni. Obawiają się hałasu i sądzą, że może tutaj powstać strzelnica. Mundurowi uspokajają: nie będzie ani strzelnicy, ani czołgów.

Historyczny awans Bad Boys Zastawie

Historyczny awans Bad Boys Zastawie 0 0

BIALSKA KLASA OKRĘGOWA Bad Boys Zastawie po raz pierwszy w historii będą beniaminkiem w V lidze

Zaniedbana i zagłodzona. Chodziła z kubkiem i prosiła o wodę
Kraj
film

Zaniedbana i zagłodzona. Chodziła z kubkiem i prosiła o wodę 17 2

Zamykana w domu, głodna i zaniedbana. - Kiedyś chodziła z kubkiem po klatce schodowej i prosiła o wodę – opowiadają sąsiedzi. 61-letnia pani Halina ze Słupska potrzebowała natychmiastowej pomocy

Most Kultury: PARA, Standard Brass Band i Lubelskie Babie Lato
20 lipca 2018, 0:00

Most Kultury: PARA, Standard Brass Band i Lubelskie Babie Lato 2 0

Co Gdzie Kiedy. W dniach 20-22 lipca na Moście imienia Mariana Lutosławskiego wystąpią zespoły: PARA, Standard Brass Band oraz Lubelskie Babie Lato. Nie zabraknie również ciekawych warsztatów i zajęć dla dzieci.

Kayah, Nosowska, Brodka, Przybysz. Darmowy koncert w Lublinie
21 lipca 2018, 19:00

Kayah, Nosowska, Brodka, Przybysz. Darmowy koncert w Lublinie 4 7

W sobotę Kayah, Katarzyna Nosowska, Monika Brodka i Paulina Przybysz zaśpiewają swoje największe przeboje na pl. Zamkowym podczas bezpłatnego koncertu „Siła Kobiet”. Przy okazji o wyjątkowych kobietach przypomni też Ośrodek Brama Grodzka – Teatr NN w swoim specjalnym wydawnictwie

Koniec z czarnymi plombami. Parlament Europejski zakazał

Koniec z czarnymi plombami. Parlament Europejski zakazał 0 2

Dentyści nie mogą już zakładać amalgamatowych plomb dzieciom oraz kobietom w ciąży i karmiącym. Zakaz wprowadziło rozporządzenie Parlamentu Europejskiego. – To bardzo dobry kierunek – komentują lubelscy stomatolodzy

Powiększą swoją siedzibę w Lublinie i ruszają na podbój Indii

Powiększą swoją siedzibę w Lublinie i ruszają na podbój Indii 11 8

Billennium, lider branży IT, który rozbudowuje swoją lubelską siedzibę rozpoczął ekspansję na rynek indyjski.

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 19 lipca 2018 r.

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 19 lipca 2018 r. 0 0

Lekkoatletyczni Mistrzowie Lublina w Centrum Historii Sportu [zdjęcia]
galeria

Lekkoatletyczni Mistrzowie Lublina w Centrum Historii Sportu [zdjęcia] 1 3

Wernisaż wystawy "Lekkoatletyczni Mistrzowie Lublina" odbył się w środę w Centrum Historii Sportu w Lublinie.

Lubelskie wojsko sprzedaje stary sprzęt. Co można kupić? [zdjęcia]
galeria

Lubelskie wojsko sprzedaje stary sprzęt. Co można kupić? [zdjęcia] 28 4

Tarpany, ciężarówki star z chłodniami i inne wojskowe skarby czekają na chętnych w ostatnim w te wakacje przetargu Agencji Mienia Wojskowego, która zarabia w ten sposób na modernizację polskiej armii.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.