Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lubelskie

9 czerwca 2011 r.
14:54
Edytuj ten wpis

Tak się buduje S17. Zobacz, jak będą wyglądać wszystkie etapy

– Budowa S17 jest symbolicznym końcem określania Lubelszczyzny jako Polski B. To dla nas ogromny sko
– Budowa S17 jest symbolicznym końcem określania Lubelszczyzny jako Polski B. To dla nas ogromny sko

W czwartek podpisano umowę na budowę kolejnego, trzeciego już odcinka drogi ekspresowej S17 Kurów–Lublin–Piaski.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Prace budowlane prowadzone są już na dwóch odcinkach o łącznej długości ponad 36 km. – W ciągu miesiąca wykonawca wejdzie na trzeci odcinek o długości 7,7 km, a na dwóch ostatnich prace ruszą w październiku i listopadzie – mówi Krzysztof Nalewajko, rzecznik prasowy lubelskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Przypomnijmy, że cały odcinek S17 do węzła Sielce do Kurowa ma 67,8 kilometra. Wartość inwestycji jest szacowana na 3,5 miliarda złotych, łącznie z wykupami nieruchomości, projektami i kosztami budowy drogi. Do tej pory kontrakty na 3 zadania opiewają na łączną kwotę 1 miliard 438 milionów złotych. Średni koszt budowy kilometra tej drogi to 32,8 miliona złotych.

Wykonawcą odcinka pomiędzy węzłami Bogucin i Dąbrowica (w czwartek podpisana umowa – przyp. red.), jest polsko-hiszpańskie konsorcjum Budimex i Ferrovial Agroman. – To samo, które prowadzi już prace na zadaniu nr 5 od węzła Witosa do początku obwodnicy Piask. Budowę 7,7 km odcinka drogi ekspresowej S17, wraz z łącznikiem do granic miasta w kierunku przedłużenia al. Solidarności o długości 2 km konsorcjum wyceniło na nieco ponad 415 mln zł – dodaje K. Nalewajko

– Budowa S17 jest symbolicznym końcem określania Lubelszczyzny jako Polski B. To dla nas ogromny skok cywilizacyjny – mówił Krzysztof Hetman, marszałek województwa lubelskiego. Wszyscy politycy, bez względu na opcję, podkreślali determinację i zaangażowanie w walkę o S17. – Gdyby nie zaangażowanie wszystkich mieszkańców w walkę o S17, być może nie stalibyśmy na rozpoczęciu budowy kolejnego odcinka tej drogi – dodała Genowefa Tokarska, wojewoda lubelski.

Tysiące petycji

Cała Lubelszczyzna protestowała po rządowej zapowiedzi z początku roku, że S17 może być budowana dopiero około 2013 roku. Mieszkańcy słali do premiera tysiące petycji, by nie odkładał inwestycji, na warszawskich ulicach stanęły nasze billboardy, a związkowcy i przedsiębiorcy zorganizowali pikietę w stolicy.

Czytelnicy Dziennika Wschodniego wysłali tysiące kartek pocztowych do Donalda Tuska w obronie ekspresówki, a blisko 5 tysięcy osób poparło na Facebooku naszą akcję "Ratujmy obwodnicę Lublina".

Na 14 lipca br. wyznaczono termin otwarcia ofert na budowę zadania nr 3, pomiędzy węzłami Dąbrowica i Lubartów, a w ostatniej dekadzie czerwca wyślemy zaproszenia do wykonawców zakwalifikowanych w pierwszym etapie przetargu na budowę zadnia nr 4 pomiędzy węzłami Lubartów i Witosa. Do końca 2013 roku, o ile nie bezie opóźnień, pojedziemy nową drogą od węzła Sielce do Piask. Pozostała część trasy warszawskiej, od Zakrętu do węzła Sielce powstanie po 2013 roku.

S17 - jak będzie wyglądać budowa poszczególnych odcinków:

S17 Kurów (węzeł Sielce, skrzyżowanie z S12) – węzeł Bogucin

* Wartość projektu – 624 mln zł

* Długość – 23 km (łącznie 34,4 km z infrastrukturą – drogi dojazdowe, poprzeczne, węzły, skrzyżowania),

* Realizacja: 3 III 2011 – 2 III 2013

* Wykonawca – Mota-Engil nCentral Europe

* Przebieg drogi: trasa prowadzona jest po nowym przebiegu w stosunku do istniejącej drogi krajowej nr 12/17, po jej północno-wschodniej stronie. Początek trasy dowiązany jest do istniejącej DK17 w miejscowości Sielce (docelowo połączenie z S12), a koniec za przecięciem z istniejącą drogą krajową nr 12/17 w m. Bogucin (gm. Garbów).

Podstawowe parametry techniczne: klasa drogi S 2/2 (docelowo S 2/3), szerokość pasa ruchu – 3,5 m, szerokość pasa awaryjnego – 2,5 m, podstawowa szerokość pasa dzielącego z opaskami – 12 m.
Obiekty inżynierskie: Wybudowanych zostanie 20 obiektów inżynierskich, w tym siedem mostów, trzynaście wiaduktów drogowych, 29 przejść dla zwierząt oraz płazów (samodzielne i zespolone z obiektami inżynierskimi lub przepustami) oraz przepusty.

Węzły: Sielce – na przecięciu z projektowaną drogą ekspresową S12 (odc. Puławy – węzeł Sielce) i istniejącą DK17; Kurów – na przecięciu z drogą powiatową nr 1514L; Przybysławice – na przecięciu z planowanym przedłużeniem drogi wojewódzkiej nr 826; Bogucin – na przecięciu z istniejącą DK12/17.

Miejsca Obsługi Podróżnych: Markuszów Północ (pierwszy etap budowy MOP III, obejmujący zakres w standardzie MOP I, docelowo stacja paliw, stanowiska obsługi pojazdów, urządzenia gastronomiczno-handlowe oraz obiekty noclegowe) przy jezdni w kierunku Warszawy.

Markuszów Południe (pierwszy etap budowy MOP II, obejmujący zakres w standardzie MOP I – stanowiska postojowe dla samochodów osobowych i ciężarowych, ławki i stoły, urządzenia sanitarne; MOP II dodatkowo stacja paliw, stanowiska obsługi pojazdów i urządzenia gastronomiczno-handlowe) przy jezdni w kierunku Lublina.

Ochrona środowiska: budowa ekranów akustycznych (łączna długość ok. 10,2 km), przejść dla zwierząt dużych (3 szt.), średnich (4 szt.), małych (15 szt.) i płazów (7 szt.) oraz szczelnego systemu odwodnienia (o łącznej długości 16,48 km, wraz z dwunastoma zbiornikami retencyjnymi i siedmioma infiltracyjnymi) ze względu na lokalizację inwestycji na obszarze zbiornika wód podziemnych. Nasadzenia drzew i krzewów.

Wizualizacja trasu pod adresem : http://www.gddkia.gov.pl/tv/9/wizualizacja-s17-od-wezla-sielce-do-wezla-bogucin

S17 w. Bogucin – w. Dąbrowica

* Wartość projektu – 415 mln zł

* Długość – 7,7 km (łącznie 8,7 km z infrastrukturą – drogi dojazdowe, poprzeczne, węzły, skrzyżowania)

* Realizacja: 9 VI 2011 – 8 VI 2013 (wczoraj podpisano umowę z wykonawcą)

*Wykonawca - konsorcjum Budimex i Ferrovial Agroman

* Przebieg drogi: Trasa prowadzona jest po nowym przebiegu w stosunku do istniejącej drogi krajowej nr 12/17, po jej południowo-zachodniej stronie. Początek trasy nawiązuje do jej zakończenia w zadaniu nr 1; znajduje się za przecięciem z istniejącą drogą krajową nr 12/17 w m. Bogucin. Odcinek trasy objęty zadaniem nr 2 kończy się za węzłem Dąbrowica w kierunku węzła Lubartów, za przecięciem z istniejącą drogą krajową nr 12/17 w m. Barak.

Od strony węzła Dąbrowica w kierunku miasta w ramach tego zadania zostanie zrealizowany fragment dojazdu do al. Solidarności w Lublinie (droga klasy GP).

Podstawowe parametry techniczne: klasa drogi S 2/2 (docelowo S 2/3), szerokość pasa ruchu – 3,5 m, szerokość pasa

Obiekty inżynierskie: budowa dziewięciu obiektów, w tym jednego mostu i ośmiu wiaduktów oraz trzynastu przejść dla zwierząt oraz płazów (samodzielne i zespolone z obiektami inżynierskimi lub przepustami).

Węzły: Dąbrowica– na przecięciu z projektowaną drogą ekspresową S19 relacji Białystok–Rzeszów oraz dojazdem do Al. Solidarności w Lublinie (droga klasy GP).

Ochrona środowiska: budowa ekranów akustycznych (o łącznej długości 7,5 km), przejść dla zwierząt średnich (3 szt.) i małych (7 szt.), przejść dla płazów (3 przepusty) oraz szczelnego systemu odwodnienia (o łącznej długości 17,6 km) ze względu na lokalizację inwestycji na obszarze zbiornika wód podziemnych. Nasadzenia drzew i krzewów.

W ramach tego zadania realizowany będzie również odcinek 2a – budowa drogi krajowej klasy GP, odcinek węzeł Dąbrowica – granica administracyjna miasta Lublin o długości ok. 2 km. 24 maja 2007 r. Oddział GDDKiA w Lublinie podpisał porozumienie z Prezydentem Miasta Lublin w sprawie jego wspólnej realizacji. Zadanie podzielono na dwie części:

I część – odcinek węzeł Dąbrowica – granica administracyjna miasta Lublin, planowany do realizacji przez GDDKiA; II część: granica administracyjna miasta Lublin – skrzyżowanie al. Solidarności z al. Warszawską, realizowany przez Gminę Miasto Lublin.

S17 w. Dąbrowica – w. Lubartów (obwodnica Lublina)

* Wartość projektu – trwa przetarg, otwarcie ofert 14 lipca

* Długość – 10,2 km (łącznie 27,3 km z infrastrukturą – drogi dojazdowe, poprzeczne, węzły, skrzyżowania)

* Przebieg drogi: Trasa prowadzona jest po nowym przebiegu w stosunku do istniejącej drogi krajowej nr 12/17. Początek trasy nawiązuje do jej zakończenia wg zadania nr 2; znajduje się za węzłem Dąbrowica w kierunku węzła Lubartów, za przecięciem z istniejącą drogą krajową nr 12/17 w m. Barak. Koniec trasy znajduje się za węzłem Lubartów w kierunku węzła Włodawa. Od węzła Dąbrowica do węzła Lubartów droga posiada wspólny przebieg z projektowaną drogą ekspresową S19 i jednocześnie stanowi fragment obwodnicy miasta Lublina (od strony północnej).

Podstawowe parametry techniczne: klasa drogi S 2/2 (docelowo S 2/3), szerokość pasa ruchu – 3,5 m, szerokość pasa awaryjnego – 2,5 m, podstawowa szerokość pasa dzielącego z opaskami – 12 m.
Obiekty inżynierskie: 17 obiektów, w tym 14 wiaduktów drogowych, trzy kładki dla pieszych, osiem przejść dla zwierząt (samodzielne i zespolone z obiektami inżynierskimi lub przepustami), przepusty.

Węzły: Jakubowice – na przecięciu z przełożoną drogą wojewódzką nr 809 klasy GP w kierunku Lublina (do ul. Poligonowej), Lubartów– na przecięciu z projektowaną drogą ekspresową S 19 relacji Białystok–Rzeszów i planowaną drogą krajową klasy GP w kierunku Lublina (do al. Spółdzielczości Pracy).

Ochrona środowiska: Budowa ekranów akustycznych (łącznie ok. 13,6 km), przejść dla zwierząt średnich (3 szt.) i małych (5 szt.) oraz szczelnego systemu odwodnienia (o łącznej długości ok. 13,5 km) ze względu na lokalizację inwestycji na obszarze zbiornika wód podziemnych. Nasadzenia drzew i krzewów.

W ramach zadania realizowany będzie również odcinek 3a – przebudowa drogi krajowej nr 19 klasy GP: węzeł Lubartów – granica administracyjna miasta Lublin o długości ok. 1,6 km.

Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego oraz Gmina Miasto Lublin zbudują dojazd do węzła Jakubowice zapewniający połączenie z drogą wojewódzką nr 809 oraz ul. Poligonową.

S17 w. Lubartów – w. Witosa (obwodnica Lublina)

* Wartość – przygotowania do przetargu: do końca czerwca zostaną wysłane zaproszenia do wykonawców

* Długość – 12,8 km (łącznie 19,1 km z infrastrukturą – drogi dojazdowe, poprzeczne, węzły, skrzyżowania)

* Przebieg drogi: Trasa prowadzona jest po nowym przebiegu w stosunku do istniejącej drogi krajowej nr 12/17. Początek trasy nawiązuje do jej zakończenia wg zadania nr 3; znajduje się za węzłem Lubartów w kierunku węzła Włodawa. Koniec za węzłem Witosa, w miejscu gdzie projektowana trasa drogi ekspresowej S17 włącza się do istniejącego przebiegu drogi krajowej nr 12/17 na odcinku Lublin – Piaski, przebudowywanej do parametrów drogi ekspresowej w ramach zadania nr 5.

Podstawowe parametry techniczne: klasa drogi S 2/2 (docelowo S 2/3), szerokość pasa ruchu – 3,5 m, szerokość pasa awaryjnego – 2,5 m, podstawowa szerokość pasa dzielącego z opaskami – 12 m.
Obiekty inżynierskie: Budowa jedenastu obiektów inżynieryjnych, w tym: ośmiu wiaduktów drogowych, estakady o długości blisko 1 km nad doliną rzeki Bystrzyca i dwóch kładek dla pieszych. Ponadto zrealizowanych zostanie dziesięć przejść dla zwierząt (samodzielne i zespolone z obiektami inżynierskimi lub przepustami).

Węzły: Włodawa – na przecięciu z istniejącą drogą krajową nr 82, Mełgiewska – na przecięciu z projektowaną po nowym śladzie ulicą Mełgiewską, Witosa – na przecięciu z planowaną ulicą "Projektowaną”, klasy G (stanowiącą połączenie al. Witosa w Lublinie z al. Lotników Polskich w Świdniku).

Ochrona środowiska: Z uwagi na przejście inwestycji przez dolinę rzeki Bystrzyca w sąsiedztwie Obszaru Natura 2000 projektowana droga zostanie poprowadzona estakadą nad całą doliną. Z uwagi na kolizję z rośliną chronioną (goździk pyszny) dokonano przesadzenia jej osobników na nowe stanowisko. Budowa ekranów akustycznych (o łącznej długości ok 5,1 km), przejść dla zwierząt dużych (1 szt.), średnich (1 szt.) i małych (8 szt.) oraz szczelnego systemu odwodnienia ze względu na lokalizację inwestycji na obszarze zbiornika wód podziemnych. Nasadzenia drzew i krzewów.

S17 w. Witosa – Piaski

* Wartość projektu – 399 mln zł

* Długość – 13,1 km (łącznie 33 km z infrastrukturą – drogi dojazdowe, poprzeczne, węzły, skrzyżowania), w trakcie budowy

* Realizacja: 12 XI 2010 – 11 XI 2012

* Wykonawca: konsorcjum Budimex i Ferrovial Agroman.

Przebieg drogi: Planowana trasa ekspresowa S17 pokryje się na znacznym odcinku z przebiegiem obecnej DK17(12). Powstanie nowy dojazd do Świdnika od al. Witosa w Lublinie (ul. "Projektowana”, klasy G) do al. Lotników Polskich w Świdniku.

Podstawowe parametry techniczne: klasa drogi S 2/2 (docelowo S 2/3), szerokość pasa ruchu – 3,5 m, szerokość pasa awaryjnego – 2,5 m, podstawowa szerokość pasa dzielącego z opaskami – 12 m.
Obiekty inżynierskie: Budowa 15 obiektów inżynieryjnych, w tym czterech mostów, pięciu wiaduktów, sześciu kładek dla pieszych oraz przebudowa trzech istniejących mostów.

Węzły: Świdnik – na przecięciu ulicy Kusocińskiego z DK12/17

Miejsca Obsługi Podróżnych: Wierzchowiska Drugie (pierwszy etap budowy MOP III, obejmujący zakres w standardzie MOP I stanowiska postojowe dla samochodów osobowych i ciężarowych, ławki i stoły, urządzenia sanitarne. Docelowo stacja paliw, stanowiska obsługi pojazdów, urządzenia gastronomiczno-handlowe oraz obiekty noclegowe), Bystrzejowice (pierwszy etap budowy MOP III, obejmujący zakres w standardzie MOP I stanowiska postojowe dla samochodów osobowych i ciężarowych, ławki i stoły, urządzenia sanitarne.

Docelowo stacja paliw, stanowiska obsługi pojazdów, urządzenia gastronomiczno-handlowe oraz obiekty noclegowe).

Ochrona środowiska: Budowa ekranów akustycznych (o łącznej długości ok. 19 km), dwóch przejść dla zwierząt małych oraz szczelnego systemu odwodnienia (o długości ok. 14,9 km) z 20 zbiornikami retencyjno-infiltracyjnymi ze względu na lokalizację inwestycji na obszarze zbiornika wód podziemnych. Nasadzenia drzew i krzewów.


Pozostałe informacje

Rondo służy już od roku. Teraz ma nazwę stowarzyszenia

Rondo służy już od roku. Teraz ma nazwę stowarzyszenia

Rondo, którym od roku jeżdżą już mieszkańcy, zyskało nazwę najstarszego stowarzyszenia w Białej Podlaskiej. Koło Bialczan złożyło taki wniosek niemal od razu po otwarciu inwestycji.

Sierż. Łukasz Remuszka i st. post. Łukasz Bizoń uratowali życie młodemu mężczyźnie

Sierż. Remuszka i st. post. Bizoń uratowali życie 25-latkowi

Byli na służbie, zrobili to, co do nich należało. Ale gdyby się zawahali i nie podjęli akcji ratowniczej tak szybko, młody mężczyzna mógłby już nie żyć. Dwaj policjanci z Lublina uratowali mu życie.

Magdalena Bożko-Miedzwiecka – dziennikarka, rzeczniczka prasowa. Publikowała w Dzienniku Wschodnim, Newsweeku, Newsweeku Historii, Rzeczpospolitej, Twórczości, Akcencie, Karcie. Laureatka dziennikarskich nagród, m.in. Ostrego Pióra Business Centre Club, nagród w konkursie prasowym Mediów Regionalnych im. Jana Stepka za reportaże historyczne i społeczne, nagród Salus Publica Głównego Inspektora Pracy, nagrody im. Bolesława Prusa Związku Literackich Polskich.

Polska o nim milczała, jakby nigdy nie istniał

Gdyby nie polscy piloci i mieszkańcy niewielkiej lubelskiej miejscowości, nikt by dzisiaj nie wiedział, że to w Woli Osowińskiej pod Radzyniem Podlaskim urodził się założyciel i pierwszy dowódca Dywizjonu 303. Polskie władze skutecznie wymazały pułkownika Zdzisława Krasnodębskiego z kart historii. Ale ludzie nie zapomnieli.

Wiejska zabawa, pacyfikacja i przemarsz partyzantów. Piknik Historyczny w Brodziakach
28 września 2025, 13:30

Wiejska zabawa, pacyfikacja i przemarsz partyzantów. Piknik Historyczny w Brodziakach

Historyczne widowisko będzie zasadniczym punktem niedzielnego pikniku, który w niedzielę (28 września) odbędzie się w Brodziakach pod Biłgorajem.

45-letni mieszkaniec Bełżca potrzebuje pieniędzy na leczenie

Wielka mobilizacja. Ruszyła akcja pomocy dla pana Pawła

Leki, konsultacje lekarskie, dojazdy do Lublina na kolejne cykle chemioterapii - to wszystko sporo kosztuje, a bez tego Paweł Wagner nie zdoła wrócić do zdrowia. Na szczęście mieszkaniec Bełżca może liczyć na wsparcie.

Powodów do radości w półfinale z Włochami Polacy nie mieli zbyt wielu - przegrali 0:3

Mistrzostwa świata siatkarzy: Polska gorsza od Włochów. Zamiast finału, tylko walka o brąz

W meczu półfinałowym mistrzostw świata reprezentacja Polski siatkarzy przegrała z Włochami 0:3 i zagra tylko o brązowy medal z Czechami

Sławomir Gołoś wyszedł z DPS w gminie Jabłoń dzisiaj rano

Pilny komunikat policji. Zaginął pensjonariusz DPS

Policjanci z Parczewa prowadzą intensywne poszukiwania Sławomira Gołosia. Mężczyzna jest podopiecznym Domu Pomocy Społecznej w gminie Jabłoń.

42-latek zorganizował w pomieszczeniu gospodarczym profesjonalną fabryczkę alkoholu

Nie będzie bimbru. Domowa gorzelnia zlikwidowana, "producent" zatrzymany

Ktoś dał policji cynk. A wyjazd do gminy Czemierniki potwierdził, że 42-latek zajmuje się nielegalną produkcją alkoholu. Grozi mu kara do 3 lat więzienia.

Pięć bramek, dwie czerwone kartki i dodatkowe smaczki w meczu Gryfa Gmina Zamość z BKS Bodaczów

Pięć bramek, dwie czerwone kartki i dodatkowe smaczki w meczu Gryfa Gmina Zamość z BKS Bodaczów

Każda seria ma swój koniec. Na inaugurację ósmej kolejki BKS Bodaczów pojechał do pobliskiej Zawady na mecz z Gryfem Gminą Zamość. Mecz miał swoje smaczki i był niezwykle emocjonujący – padło w nim pięć goli, a sędzia pokazał dwie czerwone kartki. Lepsi okazali się gospodarze, którzy tym samym wskoczyli do ścisłej czołówki rozgrywek. Dla ekipy z Bodaczowa była to natomiast pierwsza porażka w tym sezonie

Trzy osoby ranne w wypadku. Warszawianka nie ustąpiła pierwszeństwa
galeria

Trzy osoby ranne w wypadku. Warszawianka nie ustąpiła pierwszeństwa

Trzy osoby przetransportowano do szpitala, w tym najciężej ranną śmigłowcem, po wypadku, jaki wydarzył się na drodze krajowej nr 63 w Bezwoli niedaleko Radzynia Podlaskiego.

Marzą o tym, by być radcami prawnymi. Przed nimi pierwszy egzamin
ZDJĘCIA
galeria

Marzą o tym, by być radcami prawnymi. Przed nimi pierwszy egzamin

Ponad 150 osób przystąpiło do wstępnego egzaminu na aplikację radcowską. To właśnie od niego rozpoczyna się droga do zawodu radcy prawnego.

Czy stadion przy Alejach Zygmuntowskich zacznie się zmieniać już jesienią?

Jest zielone światło dla remontu stadionu dla żużlowców

Lubelski MOSiR otrzymał pozwolenie na rozpoczęcie prac budowlanych na stadionie przy Alejach Zygmuntowskich. Wygląda więc na to, że ledwo umilknie warkot żużlowych motocykli, a przy Z5 rozlegnie się huk ciężkiego sprzętu.

Górnik Łęczna jedzie do Głogowa z wiarą w sukces

Górnik Łęczna jedzie do Głogowa z wiarą w sukces

Po wysokiej i bolesnej porażce z Cracovią w STS Pucharze Polski Górnik Łęczna w niedzielę zmierzy się w ligowym spotkaniu z Chrobrym Głogów na jego terenie (godz. 17.30)

Całe szczęście, że pracownicy schroniska znaleźli te dwa maluszki, zanim dotarły do wybiegu dla psów

Kocięta porzucone pod bramą. Schronisko: To jest skrajna nieodpowiedzialność

To nie jest pomoc. To jest skrajna nieodpowiedzialność - tak opiekunowie zwierząt z zamojskiego schroniska oceniają porzucenie tam w wyjątkowo chłodną noc dwóch małych kotków.

Szpital zaprasza na szczepienia przeciwko COVID-19. Są bezpłatne i dobrowolne

Szpital zaprasza na szczepienia przeciwko COVID-19. Są bezpłatne i dobrowolne

Z początkiem października w SP ZOZ w Hrubieszowie ruszą szczepienia przeciwko COVID-19. Już można się rejestrować. W niektórych miejscach w kraju preparaty przeciwko koronawirusowi są dostępne już od kilku dni.

ALARM24

Masz dla nas temat? Daj nam znać pod numerem:
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

kliknij i poinformuj nas!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium