Do akcji ProcentujeMY, organizowanej przez SKENDE i IKEA we współpracy z Urzędem Miasta, zgłosiło się 21 lokalnych organizacji pożytku publicznego. Skorzystają one z darmowej promocji i warsztatów, a na zakończenie zaprezentują się podczas Wielkiego Finału.
Wszystko po to, aby zachęcić lublinian do oddawania 1 proc. podatku m.in. na stowarzyszenia i fundacje, które działają na terenie naszego miasta.
Organizatorzy akcji ProcentujeMY chcą pokazać, że warto zaangażować się lokalnie i wspierać OPP, realizujące inicjatywy w Lublinie
– Wpisując KRS organizacji, która działa w naszym mieście, mamy realny wpływ na to, czy w Lublinie powstanie jeszcze więcej ciekawych inicjatyw. Pieniądze, które przekażemy w ten sposób będą mogły być spożytkowane na wsparcie istniejących projektów lub przyczynić się do stworzenia nowych. Ważne, aby przed podjęciem decyzji wiedzieć, czym zajmuje się konkretna organizacja i świadomie przekazać jej 1% – mówi Piotr Choroś, Biuro Partycypacji Społecznej Urzędu Miasta Lublin.
Już niedługo na ulicach pojawią się promotorzy akcji, którzy będą rozmawiali z mieszkańcami na temat tego, dlaczego warto zostawić 1 proc. w Lublinie. Będą rozdawać foldery, prezentujące lokalne organizacje, które zgłosiły się do projektu. Materiały będą dostępne także w Biurach Obsługi Mieszkańców oraz na stronie internetowej SKENDE. 28 marca można przyjść do centrum handlowego i wziąć udział w warsztatach, które poprowadzi Fundacja Teatrikon i Stowarzyszenie Młodych Naukowców wspierające Schronisko dla bezdomnych zwierząt w Lublinie.
Kampania skończy się w ostatni weekend marca, kiedy odbędzie się Wielki Finał ProcentujeMY. W przestrzeniach SKENDE i IKEA mieszkańcy spotkają się z organizacjami, które biorą udział w projekcie. Będzie można odwiedzić ich stoiska promocyjne, porozmawiać z przedstawicielami i poznać realizowane przez nich przedsięwzięcia. Odbędą się tu także kreatywne warsztaty, niecodzienne wystawy, pokazy oraz spotkania z ciekawymi ludźmi.
Akcja ProcentujeMY zakłada ścisłą współpracę z lokalnymi organizacjami społecznymi. Organizatorzy od 25 do 27 marca przeprowadzą dla nich bezpłatne szkolenia. W ramach akcji, część organizacji, która skorzystała z rozszerzonych pakietów współpracy, weźmie udział w darmowej sesji fotograficznej i otrzyma gotowy spot reklamowy, który będzie mogła wykorzystać do swojej dalszej działalności. Organizatorzy chcą wyposażyć OPP w wiedzę i narzędzia, które w przyszłości pomogą im zadbać o swoją promocję i komunikację z mieszkańcami.
Szczegóły na temat akcji oraz opis organizacji biorących w niej udział, dostępny na stronie: www.skendeshopping.pl