Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

3 marca 2010 r.
11:33
Edytuj ten wpis

11-letni Sebastian na razie nie wróci do domu

Autor: Zdjęcie autora (DRS)
0 14 A A

Sebastian odebrany przez sąd rodzicom powinien jeszcze pozostać w domu dziecka – tak uznali uczestnicy specjalnej narady w sprawie rodziny z Bystrzycy Nowej pod Lublinem. I zdecydowali: Najpierw trzeba pomóc jego rodzicom.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Chłopiec trafił do domu dziecka w połowie lutego. Lubelski sąd skierował go tam po niepokojących sygnałach dotyczących sytuacji rodziny. Z Sebastianem mieszkali jego rodzice pozostający w konkubinacie i dziadek ze strony ojca. Rodzina utrzymuje się z renty dziadka i zasiłków z opieki społecznej, oboje rodzice nie pracują. Jak twierdzi opieka społeczna, zdarzało się, ze chłopiec był głodny.

W niewykończonym i pozbawionym bieżącej wody domu panuje brud, bo choroba przeszkadza cierpiącej na depresję matce utrzymać porządek. Zaś chory na cukrzycę ojciec przeszedł niedawno amputację nogi.

O losach chłopca zdecyduje sąd. Posiedzenie w sprawie ograniczenia władzy rodzicielskiej planowane jest na jutro. Rodzice Sebastiana już raz, przez pięć lat, mieli sądownie ograniczoną władzę nad synem, nadzór nad rodziną sprawował kurator.

Nad tym, jak pomóc rodzinie zastanawiali się urzędnicy, pracownicy opieki społecznej i organizacji pomocowych. Uznali, że zanim Sebastian wróci do rodziny trzeba zająć się jego rodzicami i domem. Jest szansa, że to się uda. Matka po latach namów zgodziła się poddać leczeniu.

– W czwartek jedziemy z nią na badania, będziemy pilotować sprawę – zapowiada Urszula Sawecka, szefowa Ośrodka Pomocy Społecznej w Strzyżewicach. – Gdy tylko ustaną mrozy rozpocznie się remont domu polegający na doprowadzeniu wody do budynku, odnowieniu wnętrz i urządzeniu pokoju dla Sebastiana – dodaje. W budynku do użytku nadaje się w tej chwili tylko jedna izba. Ojciec ma mieć urzędowo orzeczoną niepełnosprawność, co umożliwi też pomoc ze strony PFRON-u.

TEŻ MOŻESZ POMÓC

Pieniądze na pomoc rodzinie z Bystrzycy Nowej można wpłacać na specjalne konto uruchomione przez Caritas Archidiecezji Lubelskiej, którego numer to 79 1500 1520 1215 2000 9121 0000 z dopiskiem "Pomoc dla rodziny Kitów”.

Komentarze 14

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
aga / 17 marca 2010 o 13:36
0
~Polak~ napisał:
Nie, ale ty i ta szmata, która cię urodziła to już tak.

CZŁOWIEKU, OBAWIAM SIĘ ŻE TEN CO CIĘ OBRAZIŁ MIAŁ RACJE. CHOĆBY NIE WIEM JAK CI UBLIŻYŁ TO TRZEBA BYĆ ZUPEŁNYM ZEREM ŻEBY CZYJĄŚ MATKĘ DO SZMATY. WSTYD!!!! MASZ PROBLEMY ZE SOBĄ I CHCESZ SIĘ WYŻYĆ TO IDŹ STUKNIJ SIĘ W GŁÓWKĘ A NIE BĘDZIESZ LUDZIOM UBLIŻAŁ NAWET JEŻELI NIE ZGADZASZ SIĘ Z JEGO POGLĄDAMI. KULTURY TROCHĘ A NIE JAK BYDŁO BO ANONIMOWYM SIĘ JEST!!!1
Avatar
lewus / 4 marca 2010 o 22:03
0
Gość napisał:
rząd ma racje, bo moherom wydaje się, ze aby mieć cipkę i do niej fajfusa i już dziecko. Decyzja o "zrobieniu" dziecka powinna być naprawdę bardzo i to bardzo przemyślana. Nie stać na dziecko to się nie decyduje. Żeby brud, syf mieć w domu to już zgroza. Jak ktoś nie daje rady albo nie ma ochoty pracować na dziecko to proste jak drug, nie "robi" się dziecka


ty jesteś właśnie przykładem walniętego mochera z tym twoim podejściem do życia już powinieneś wylądować na
Kamczatce bo nie mieścisz się we współczesnych normach


ty jesteś właśnie przykładem walniętego mochera z tym twoim podejściem do życia już powinieneś wylądować na
Kamczatce bo nie mieścisz się we współczesnych normach rozwiń
Avatar
~Polak~ / 4 marca 2010 o 15:55
0
Gość napisał:
Idiotą zapewne jesteś od urodzenia?

Nie, ale ty i ta szmata, która cię urodziła to już tak.
Avatar
Gość / 3 marca 2010 o 17:35
0
proxy napisał:
Rząd szykuje zaostrzenie przepisów i poszerzenie wachlarza przypadków, w których będzie można odebrać dziecko rodzicom bez ich zgody oraz wiedzy. Tylko dziwnie jakoś nikt z decydentów nie chce uzmysłowić sobie, że dzieci nie są własnością państwa, a rodziców i tylko w przypadkach naprawdę patologicznych uzasadnione jest sięganie po tak drastyczne środki. Dojdzie do tego, że przyjdą trzy podstarzałe ciotki z GOPS-u, zobaczą, że masz nie pozamiatane w przedpokoju i hajda z dzieciakiem do bidula.


rząd ma racje, bo moherom wydaje się, ze aby mieć cipkę i do niej fajfusa i już dziecko. Decyzja o "zrobieniu" dziecka powinna być naprawdę bardzo i to bardzo przemyślana. Nie stać na dziecko to się nie decyduje. Żeby brud, syf mieć w domu to już zgroza. Jak ktoś nie daje rady albo nie ma ochoty pracować na dziecko to proste jak drug, nie "robi" się dziecka


rząd ma racje, bo moherom wydaje się, ze aby mieć cipkę i do niej fajfusa i już dziecko. Decyzja o "zrobieniu" dziecka powinna być naprawdę bardzo i to bardzo przemyślana. Nie stać na dziecko to się nie decyduje. Żeby brud, syf mieć w domu to już zgroza. Jak ktoś nie daje rady albo nie ma ochoty pracować na dziecko to proste jak drug, nie "robi" się dziecka rozwiń
Avatar
Gość / 3 marca 2010 o 17:18
0
~Polak~ napisał:
Nic w tym dziwnego, że zabierają Polakom dzieci. Wnuk hitlerowskiego zbrodniarza na czele rządu kontynuuje tradycje dziadka, tyle że wtedy zabierano wyselekcjonowane dzieci, a teraz jak leci. Brawo dla dziadka Tuska, Adolf Hitler byłby dumny ze swojego żołnierza, że tak wychował wnuka.



Idiotą zapewne jesteś od urodzenia?
Avatar
~Polak~ / 3 marca 2010 o 16:52
0
Nic w tym dziwnego, że zabierają Polakom dzieci. Wnuk hitlerowskiego zbrodniarza na czele rządu kontynuuje tradycje dziadka, tyle że wtedy zabierano wyselekcjonowane dzieci, a teraz jak leci. Brawo dla dziadka Tuska, Adolf Hitler byłby dumny ze swojego żołnierza, że tak wychował wnuka.
Avatar
Gość / 3 marca 2010 o 16:02
0
proxy napisał:
Rząd szykuje zaostrzenie przepisów i poszerzenie wachlarza przypadków, w których będzie można odebrać dziecko rodzicom bez ich zgody oraz wiedzy. Tylko dziwnie jakoś nikt z decydentów nie chce uzmysłowić sobie, że dzieci nie są własnością państwa, a rodziców i tylko w przypadkach naprawdę patologicznych uzasadnione jest sięganie po tak drastyczne środki. Dojdzie do tego, że przyjdą trzy podstarzałe ciotki z GOPS-u, zobaczą, że masz nie pozamiatane w przedpokoju i hajda z dzieciakiem do bidula.



Widać, ze nie masz pojęcia o tym w jaki sposób pozbawia się rodziców praw rodzicielskich. Otóż, każdy rodzic musi sobie mocno zasłuzyć na to aby mu odebrano dziecko i umieszczono w rodzinie zastępczej czy w domu dziecka. Za brud i bałagan w mieszkaniu jeszcze nikt nie pozbawił rodziców praw, ale za alkoholizm, zaniedbywanie, znęcanie się nad dzieckiem, owszem. I to nie jest tak, że przychodzi ktoś z opieki społecznej i decyduje. Zanim podejmie taką decyzję musi zrobić wywiad, w domu, wsród sąsiadów, na policji, w szkole. Nie upraszczajmy wszystkiego tylko dlatego, ze nam się wydaje, ze to jest takie nieskomplikowane.



Widać, ze nie masz pojęcia o tym w jaki sposób pozbawia się rodziców praw rodzicielskich. Otóż, każdy rodzic musi sobie mocno zasłuzyć na to aby mu odebrano dziecko i umieszczono w rodzinie zastępczej czy w domu dziecka. Za brud i bałagan w mieszkaniu jeszcze nikt nie pozbawił rodziców praw, ale za alkoholizm, zaniedbywanie, znęcanie się nad dzieckiem, owszem. I to nie jest tak, że przychodzi ktoś z opieki społecznej i decyduje. Zanim podejmie taką decyzję musi zrobić wywiad, w domu, wsród sąsiadów, na pol... rozwiń
Avatar
CIEKAWE / 3 marca 2010 o 15:19
0
Atrakcyjne nagrody za wypelnianie ankiet...Polski Lockerz [url="http://qday.pl/reflink/6e2c38ee9bc0b711fd276c09ce2824dd"]http://qday.pl/reflink/6e2c38ee9bc0b711fd276c09ce2824dd[/url]
Zycze Powodzenia
Avatar
CIEKAWE / 3 marca 2010 o 15:16
0
Atrakcyjne nagrody za wypelnianie ankiet...Polski Lockerz...http://qday.pl/reflink/6e2c38ee9bc0b711fd276c09ce2824dd
Zycze Powodzenia
Avatar
proxy / 3 marca 2010 o 14:23
0
Rząd szykuje zaostrzenie przepisów i poszerzenie wachlarza przypadków, w których będzie można odebrać dziecko rodzicom bez ich zgody oraz wiedzy. Tylko dziwnie jakoś nikt z decydentów nie chce uzmysłowić sobie, że dzieci nie są własnością państwa, a rodziców i tylko w przypadkach naprawdę patologicznych uzasadnione jest sięganie po tak drastyczne środki. Dojdzie do tego, że przyjdą trzy podstarzałe ciotki z GOPS-u, zobaczą, że masz nie pozamiatane w przedpokoju i hajda z dzieciakiem do bidula.
Avatar
aga / 17 marca 2010 o 13:36
0
~Polak~ napisał:
Nie, ale ty i ta szmata, która cię urodziła to już tak.

CZŁOWIEKU, OBAWIAM SIĘ ŻE TEN CO CIĘ OBRAZIŁ MIAŁ RACJE. CHOĆBY NIE WIEM JAK CI UBLIŻYŁ TO TRZEBA BYĆ ZUPEŁNYM ZEREM ŻEBY CZYJĄŚ MATKĘ DO SZMATY. WSTYD!!!! MASZ PROBLEMY ZE SOBĄ I CHCESZ SIĘ WYŻYĆ TO IDŹ STUKNIJ SIĘ W GŁÓWKĘ A NIE BĘDZIESZ LUDZIOM UBLIŻAŁ NAWET JEŻELI NIE ZGADZASZ SIĘ Z JEGO POGLĄDAMI. KULTURY TROCHĘ A NIE JAK BYDŁO BO ANONIMOWYM SIĘ JEST!!!1
Avatar
lewus / 4 marca 2010 o 22:03
0
Gość napisał:
rząd ma racje, bo moherom wydaje się, ze aby mieć cipkę i do niej fajfusa i już dziecko. Decyzja o "zrobieniu" dziecka powinna być naprawdę bardzo i to bardzo przemyślana. Nie stać na dziecko to się nie decyduje. Żeby brud, syf mieć w domu to już zgroza. Jak ktoś nie daje rady albo nie ma ochoty pracować na dziecko to proste jak drug, nie "robi" się dziecka


ty jesteś właśnie przykładem walniętego mochera z tym twoim podejściem do życia już powinieneś wylądować na
Kamczatce bo nie mieścisz się we współczesnych normach


ty jesteś właśnie przykładem walniętego mochera z tym twoim podejściem do życia już powinieneś wylądować na
Kamczatce bo nie mieścisz się we współczesnych normach rozwiń
Avatar
~Polak~ / 4 marca 2010 o 15:55
0
Gość napisał:
Idiotą zapewne jesteś od urodzenia?

Nie, ale ty i ta szmata, która cię urodziła to już tak.
Avatar
Gość / 3 marca 2010 o 17:35
0
proxy napisał:
Rząd szykuje zaostrzenie przepisów i poszerzenie wachlarza przypadków, w których będzie można odebrać dziecko rodzicom bez ich zgody oraz wiedzy. Tylko dziwnie jakoś nikt z decydentów nie chce uzmysłowić sobie, że dzieci nie są własnością państwa, a rodziców i tylko w przypadkach naprawdę patologicznych uzasadnione jest sięganie po tak drastyczne środki. Dojdzie do tego, że przyjdą trzy podstarzałe ciotki z GOPS-u, zobaczą, że masz nie pozamiatane w przedpokoju i hajda z dzieciakiem do bidula.


rząd ma racje, bo moherom wydaje się, ze aby mieć cipkę i do niej fajfusa i już dziecko. Decyzja o "zrobieniu" dziecka powinna być naprawdę bardzo i to bardzo przemyślana. Nie stać na dziecko to się nie decyduje. Żeby brud, syf mieć w domu to już zgroza. Jak ktoś nie daje rady albo nie ma ochoty pracować na dziecko to proste jak drug, nie "robi" się dziecka


rząd ma racje, bo moherom wydaje się, ze aby mieć cipkę i do niej fajfusa i już dziecko. Decyzja o "zrobieniu" dziecka powinna być naprawdę bardzo i to bardzo przemyślana. Nie stać na dziecko to się nie decyduje. Żeby brud, syf mieć w domu to już zgroza. Jak ktoś nie daje rady albo nie ma ochoty pracować na dziecko to proste jak drug, nie "robi" się dziecka rozwiń
Avatar
Gość / 3 marca 2010 o 17:18
0
~Polak~ napisał:
Nic w tym dziwnego, że zabierają Polakom dzieci. Wnuk hitlerowskiego zbrodniarza na czele rządu kontynuuje tradycje dziadka, tyle że wtedy zabierano wyselekcjonowane dzieci, a teraz jak leci. Brawo dla dziadka Tuska, Adolf Hitler byłby dumny ze swojego żołnierza, że tak wychował wnuka.



Idiotą zapewne jesteś od urodzenia?
Avatar
~Polak~ / 3 marca 2010 o 16:52
0
Nic w tym dziwnego, że zabierają Polakom dzieci. Wnuk hitlerowskiego zbrodniarza na czele rządu kontynuuje tradycje dziadka, tyle że wtedy zabierano wyselekcjonowane dzieci, a teraz jak leci. Brawo dla dziadka Tuska, Adolf Hitler byłby dumny ze swojego żołnierza, że tak wychował wnuka.
Avatar
Gość / 3 marca 2010 o 16:02
0
proxy napisał:
Rząd szykuje zaostrzenie przepisów i poszerzenie wachlarza przypadków, w których będzie można odebrać dziecko rodzicom bez ich zgody oraz wiedzy. Tylko dziwnie jakoś nikt z decydentów nie chce uzmysłowić sobie, że dzieci nie są własnością państwa, a rodziców i tylko w przypadkach naprawdę patologicznych uzasadnione jest sięganie po tak drastyczne środki. Dojdzie do tego, że przyjdą trzy podstarzałe ciotki z GOPS-u, zobaczą, że masz nie pozamiatane w przedpokoju i hajda z dzieciakiem do bidula.



Widać, ze nie masz pojęcia o tym w jaki sposób pozbawia się rodziców praw rodzicielskich. Otóż, każdy rodzic musi sobie mocno zasłuzyć na to aby mu odebrano dziecko i umieszczono w rodzinie zastępczej czy w domu dziecka. Za brud i bałagan w mieszkaniu jeszcze nikt nie pozbawił rodziców praw, ale za alkoholizm, zaniedbywanie, znęcanie się nad dzieckiem, owszem. I to nie jest tak, że przychodzi ktoś z opieki społecznej i decyduje. Zanim podejmie taką decyzję musi zrobić wywiad, w domu, wsród sąsiadów, na policji, w szkole. Nie upraszczajmy wszystkiego tylko dlatego, ze nam się wydaje, ze to jest takie nieskomplikowane.



Widać, ze nie masz pojęcia o tym w jaki sposób pozbawia się rodziców praw rodzicielskich. Otóż, każdy rodzic musi sobie mocno zasłuzyć na to aby mu odebrano dziecko i umieszczono w rodzinie zastępczej czy w domu dziecka. Za brud i bałagan w mieszkaniu jeszcze nikt nie pozbawił rodziców praw, ale za alkoholizm, zaniedbywanie, znęcanie się nad dzieckiem, owszem. I to nie jest tak, że przychodzi ktoś z opieki społecznej i decyduje. Zanim podejmie taką decyzję musi zrobić wywiad, w domu, wsród sąsiadów, na pol... rozwiń
Avatar
CIEKAWE / 3 marca 2010 o 15:19
0
Atrakcyjne nagrody za wypelnianie ankiet...Polski Lockerz [url="http://qday.pl/reflink/6e2c38ee9bc0b711fd276c09ce2824dd"]http://qday.pl/reflink/6e2c38ee9bc0b711fd276c09ce2824dd[/url]
Zycze Powodzenia
Avatar
CIEKAWE / 3 marca 2010 o 15:16
0
Atrakcyjne nagrody za wypelnianie ankiet...Polski Lockerz...http://qday.pl/reflink/6e2c38ee9bc0b711fd276c09ce2824dd
Zycze Powodzenia
Avatar
proxy / 3 marca 2010 o 14:23
0
Rząd szykuje zaostrzenie przepisów i poszerzenie wachlarza przypadków, w których będzie można odebrać dziecko rodzicom bez ich zgody oraz wiedzy. Tylko dziwnie jakoś nikt z decydentów nie chce uzmysłowić sobie, że dzieci nie są własnością państwa, a rodziców i tylko w przypadkach naprawdę patologicznych uzasadnione jest sięganie po tak drastyczne środki. Dojdzie do tego, że przyjdą trzy podstarzałe ciotki z GOPS-u, zobaczą, że masz nie pozamiatane w przedpokoju i hajda z dzieciakiem do bidula.
Zobacz wszystkie komentarze 14

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

PZLA 94 Mistrzostwa Polski. Podsumowanie pierwszego dnia
galeria

PZLA 94 Mistrzostwa Polski. Podsumowanie pierwszego dnia 4 1

Pierwszy dzień rozgrywanych w Lublinie MP przyniósł wiele niezapomnianych emocji. Brąz wywalczyła Joanna Bemowska i Arkadiusz Rogowski, srebro Paweł Fajdek, a złoto Damian Kopeć

Pikietuje przed urzędem z niepełnosprawnym synem. Burmistrz: Sprawa ma charakter polityczny

Pikietuje przed urzędem z niepełnosprawnym synem. Burmistrz: Sprawa ma charakter polityczny 0 5

Jerzy Rębek burmistrz Radzynia Podlaskiego uważa że pikieta Marii Kosidło ma podtekst polityczny.

Zatańcz z Lublinem: zespół Rokiczanka
31 sierpnia 2018, 20:00

Zatańcz z Lublinem: zespół Rokiczanka 9 0

Co Gdzie Kiedy. 31 sierpnia o godz. 20 w Parku Bronowickim, w ramach cyklu Zatańcz z Lublinem, wystąpi zespół Rokiczanka. To okazja do wspólnej zabawy przy wspaniałej muzyce sprzed lat.

Obniżki pensji dla samorządowców o 20 proc.? To fikcja. Niektórzy nawet zyskali

Obniżki pensji dla samorządowców o 20 proc.? To fikcja. Niektórzy nawet zyskali 0 10

O 1/5 miały zmniejszyć się wynagrodzenia samorządowców w związku ustawą przyjętą przez PiS. Tymczasem w wielu przypadkach obniżki były wręcz symboliczne. A niektórzy nawet zyskali na zmianie.

94 PZLA MP. Paweł Fajdek 12 centymetrów od złota!
galeria

94 PZLA MP. Paweł Fajdek 12 centymetrów od złota! 4 1

Wojciech Nowicki z Podlasia Białystok wywalczył złoty medal w konkursie rzutu młotem w Lublinie i wyprzedził Pawła Fajdka. Zawodnikowi Agrosu Zamość do złota zabrakło zaledwie 12 centymetrów. Trzecie miejsca zajął natomiast inny zawodnik Agrosu Arkadiusz Rogowski

94 PZLA MP. Dominik Kopeć ze złotym medalem!
galeria

94 PZLA MP. Dominik Kopeć ze złotym medalem! 1 1

Zawodnik Agrosu Zamość nie miał sobie równych i mimo ciężkich warunków na bieżni ze znakomitym wynikiem zdobył pierwsze miejsce na zawodach w Lublinie

Potańcówka w klimacie lat 20-60 w Teatralnej Cafe
28 lipca 2018, 20:00

Potańcówka w klimacie lat 20-60 w Teatralnej Cafe 7 1

Co Gdzie Kiedy. Retro-potańcówka dla miłośników klimatu lat 20-60 odbędzie się 28 lipca o godz. 20 w Teatralnej Cafe (ul. Peowiaków 1). Uczestnicy będą mogli bawić się przy dobrej muzyce do godz. 2 nad ranem.

Obcokrajowcom podoba się w Polsce. Coraz mniej z nich chce wyjeżdżać

Obcokrajowcom podoba się w Polsce. Coraz mniej z nich chce wyjeżdżać 0 4

Coraz więcej obcokrajowców chce pozostać w Polsce na dłużej - mówi w rozmowie z PAP Jakub Dudziak z Urzędu do Spraw Cudzoziemców. Z danych urzędu wynika, że w pierwszym półroczu tego roku liczba cudzoziemców z zezwoleniami na pobyt zwiększyła się o 25 tys. W połowie tego roku takie zezwolenia posiadało łącznie 350 tys. osób.

Koniec śmieciówek w szkołach? Od 1 września zatrudnienie tylko na umowę o pracę

Koniec śmieciówek w szkołach? Od 1 września zatrudnienie tylko na umowę o pracę 12 8

Od 1 września nauczyciele, wychowawcy, bibliotekarze, logopedzi czy psychologowie będą musieli być zatrudniani na umowę o pracę. Osoby prowadzące działalność gospodarczą nie będą też mogły pracować w prywatnych przedszkolach czy poradniach.

94 PZLA Mistrzostwa Polski w lekkiej atletyce oficjalnie otwarte
galeria

94 PZLA Mistrzostwa Polski w lekkiej atletyce oficjalnie otwarte 5 0

o godzinie 17 na stadionie w Lublinie przy komplecie publiczności nastąpiło uroczyste otwarcie imprezy, która potrwa w naszym mieście aż do niedzieli

Premiera książki o komunikacji publicznej w Kraśniku i powiecie kraśnickim. Wycieczki autobusowe
22 lipca 2018, 9:45

Premiera książki o komunikacji publicznej w Kraśniku i powiecie kraśnickim. Wycieczki autobusowe 5 0

Autobusy – Jelcz 120M i Jelcz M11 przyjadą w niedzielę z Lublina do Kraśnika. Podczas przejazdów będzie można posłuchać o historii komunikacji w Kraśniku i ważnych dla niej miejscach. O tym wszystkim będzie opowiadać Maksym Bratko, autor książki „Historia Komunikacji Publicznej w Kraśniku i powiecie kraśnickim”, której premierę zaplanowano na niedzielę.

Lublin: Do końca wakacji ruch wahadłowy na tej ulicy. Utrudnienia od poniedziałku

Lublin: Do końca wakacji ruch wahadłowy na tej ulicy. Utrudnienia od poniedziałku 28 12

Od poniedziałku aż do końca wakacji na ul. Nowy Świat obowiązywać będzie ruch wahadłowy. Drogowcy zabierają się tutaj za przebudowę kanalizacji deszczowej. Skrót z Bronowic na Czuby coraz bardziej przypomina tor przeszkód.

Potrącenie pieszego. Utrudnienia na ul. Choiny

Potrącenie pieszego. Utrudnienia na ul. Choiny 0 8

Utrudnienia na ul. Choiny w Lublinie. Jak informuje nasz Czytelnik Paweł doszło do potrącenia pieszego na przejściu.

II Festiwal w Krainie Lubelskich Ryb

II Festiwal w Krainie Lubelskich Ryb 0

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.