Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

11 stycznia 2012 r.
16:11
Edytuj ten wpis

Autobusem za złotówkę. Ale tylko w ścisłym centrum Lublina

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
0 5 A A
 (Archiwum)
(Archiwum)

Od kwietnia za przejazd autobusem po ścisłym śródmieściu Lublina możemy płacić tylko złotówkę. O ile zgodzą się na to radni. Dokładnie za tydzień zdecydują, czy poprą prezydencki pomysł na zmiany w cenniku biletów.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Specjalne bilety mają być ważne w granicach strefy płatnego parkowania, która zacznie funkcjonować od kwietnia. Mają też uprawniać do dojazdu do najbliższego przystanku poza granicami strefy.

Miesiąc temu, gdy po raz pierwszy Ratusz prezentował ten pomysł dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego zapewniał, że z takim biletem będzie można wsiąść też jeden przystanek przed granicą strefy. Miało to zachęcić mieszkańców, by w ogóle nie wjeżdżali swoimi samochodami do śródmieścia.

Dzięki temu można by przejechać np. *spod Dworca Głównego PKS (czyli prawie spod Kalinowszczyzny) pod Katolicki Uniwersytet Lubelski *z Paganiniego na Zamojską *z bliskiego Czechowa na skrzyżowanie Narutowicza i Głębokiej skąd blisko jest do Politechniki.

Ale w projekcie uchwały, który trafił właśnie do Rady Miasta mowa jest o tym, że podróż można zacząć dopiero na pierwszym przystanku w granicach strefy. Skąd taka zmiana? – Jeśli dyrektor mówił wcześniej inaczej, to po prostu się przejęzyczył – odpowiada Jakub Kozak z Zarządu Transportu Miejskiego.

Z nowych biletów korzystać będzie można jedynie w dni robocze. W tym przypadku nie będzie podziału na bilety normalne i ulgowe – każdy zapłaci złotówkę. Bilety nie będą uprawniać do przesiadek, nie będą też obowiązywać w nocnych liniach N1, N2 i N3. Dostępne mają być w ulicznych automatach, znajdujących się w obrębie strefy kioskach. Mają je także sprzedawać kierowcy autobusów i trolejbusów.

Ratusz liczy, że część kierowców zrezygnuje z dojazdów swoim samochodem osobowym i wybierze komunikację miejską. Efektem ma być mniejszy ruch na śródmiejskich ulicach i mniejszy hałas. Głosowanie w tej sprawie odbędzie się już 19 stycznia.


Komentarze 5

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Kura / 12 stycznia 2012 o 08:29
0
Szaleństwo, niesamowite zmiany nas czekają: parkingi przed strefą gdzie można zostawić samochód a następnie przesiąść się do autobusu za 1 zloty




Jak nie będzie parkingów to pomysł jest dla mnie niewypałem.
Avatar
Gość / 12 stycznia 2012 o 02:53
0
Kilka lat temu mieszkałem chwilę czasu w Wiedniu i tam jest takie rozwiązanie problemu z zatłoczeniem miasta.

Wiedeń podzielony jest na bezirki (dzielnice). Każdy mieszkaniec musi opłacić winietę za rok czasu w wysokości ok 100 euro o ile dobrze pamiętam (w stosunku do zarobków to dość niewiele). Ja, mieszkając w 5-tym miałem prawo prakować w tym jak i w sąsiednim np 6-tym w ramach tego abonamentu. Natomiast jak jedziesz do innego, np. pracujesz w 9-tym to sorry gregory, ale musisz kupować czasową kartę parkingową. Ponieważ to upierdliwe rozwiązanie, ludzie masowo korzystają tam z miejskiej komunikacji, mają do wyboru pociąg, tramwaje, metro i zwykłe autobusy. Mimo tego, że Wiedeń jest dość potężnym miastem, nie spotkałem się tam z większymi korkami na ulicach czy zatłoczeniem (jak np. w Warszawie). Sygnalizacja świetlna jest zsynchronizowana, jak jedziesz np. mniej więcej równo 50 km/h to masz ciągle "zieloną falę" i nie stoisz długo czekając na światło.

Kolejnym bardzo dobrym rozwiązaniem jest to, że wszelkie remonty dróg odbywają się nocą. Od 22 do 6 zamykają jakiś odcinek i przystępują do napraw, rano nie ma już śladu po drogowcach. Nikt nie płacze, że trzeba pracować nocą i myślę, że większość jest zadowolona z tego, że władze miasta nie utrudniają mieszkańcom życia (poza tą opłatą oczywiście). Z tego co wiem, taki system jest w wielu miastach europejskich i kasa, którą miasto zbiera z opłat parkingowych, przeznaczana jest właśnie na remonty dróg i całych ulic. Można?

ALE:

Mam nadzieję, że poza strefą żadnych opłat na innych dzielnicach nie dowalą, bo Lublinianie naprawdę nie będą mieli z czego płacić. Już cena benzyny powala, a co dopiero kolejna danina.

P.S.
A czemu miasto nie zrobi BUS-pasów? Poszerzyć np. na Filaretów i Sowińskiego jezdnię i ludzie sami chętniej będą jeździć do centrum autobusami, bo będzie szybciej.
Kilka lat temu mieszkałem chwilę czasu w Wiedniu i tam jest takie rozwiązanie problemu z zatłoczeniem miasta.

Wiedeń podzielony jest na bezirki (dzielnice). Każdy mieszkaniec musi opłacić winietę za rok czasu w wysokości ok 100 euro o ile dobrze pamiętam (w stosunku do zarobków to dość niewiele). Ja, mieszkając w 5-tym miałem prawo prakować w tym jak i w sąsiednim np 6-tym w ramach tego abonamentu. Natomiast jak jedziesz do innego, np. pracujesz w 9-tym to sorry gregory, ale musisz kupować czasową kartę parkingową. Ponieważ to u... rozwiń
Avatar
perła / 11 stycznia 2012 o 20:29
0
Gdzie parkingi pod strefą ?
najłatwiej postawić kilka znaków i już jest strefa, a gdzie parkingi pod strefą ? Gdzie maja parkować ludzie przyjezdni pracujący w strefie? Ci z ratusza też będą płacić? Już teraz są wszędzie płatne parkingi w centrum.Nie ma nigdzie w pobliżu 1 km żadnego parkingu, który nie byłby płatny i bezpieczny na tyle aby można zostawić auto nawet na noc.Podejrzewam że okoliczne uliczki pod strefą będą zapychane, jak to ma miejsce w okolicach uczelni.Co z mieszkańcami strefy, gdy do nich przyjedzie rodzina czy znajomi w odwiedziny na wakacje, to chyba nieżle zabulą za parkowanie pod własnym domem. Więc dlaczego mają płacić, a mieszkańcy innych części miasta już za parkowanie w okolicach domu nie? Ciekaw jestem jak to bedzie z parkingami które sa obsługiwane przez prywatne firmy z np warszawy tj. ta przy katedrze czy abonament miesięczny,roczny itp.za parkowanie w strefie, który jest już w planach bardzo wysoki bedzie też obowiązywał na takich parkingach? Napewno na tym stracą handlarze i restauratorzy po części też inne sektory usługowe, bo na zakupy napewno nie pojade do centrum jak mam płacić takie ceny za parkowanie.
Gdzie parkingi pod strefą ?
najłatwiej postawić kilka znaków i już jest strefa, a gdzie parkingi pod strefą ? Gdzie maja parkować ludzie przyjezdni pracujący w strefie? Ci z ratusza też będą płacić? Już teraz są wszędzie płatne parkingi w centrum.Nie ma nigdzie w pobliżu 1 km żadnego parkingu, który nie byłby płatny i bezpieczny na tyle aby można zostawić auto nawet na noc.Podejrzewam że okoliczne uliczki pod strefą będą zapychane, jak to ma miejsce w okolicach uczelni.Co z mieszkańcami strefy, gdy do nich przyjedzie rodzina czy znajom... rozwiń
Avatar
fresno / 11 stycznia 2012 o 19:49
0
Czy jakiś ynteligent ratuszowy jest mi w stanie wytłumaczyć co ma mnie skłonić do przesiadki na MPK skoro i tak zaparkuję samochód w płatnej strefie parkowania?
Przeciez jezeli wjadę autem do środka strefy, zaparkuję i będę tam załatwiał sprawy to za parkowanie i tak zapłace mniej jak w sytuacji kiedy zostawiam auto przy pierwszym "złotówkowym" (i tak płatnym) przystanku dodatkowo tracąc czas na dojazd do miejsca załatwiania spraw.
Avatar
Karton / 11 stycznia 2012 o 17:02
0
Tak po lubelsku ma wyglądąć park&ride - ale bez pierwszego członu ?? Osoba za to odpowiedzialna w ratuszu, chyba ten z przechowalni bagażu pt. MPK powinien się zacząć pakować. Odwołamy i Pana, tak jak to było i z Miłoszem. Dorwały się świnie do koryta pt. komunikacja miejska...
Avatar
Kura / 12 stycznia 2012 o 08:29
0
Szaleństwo, niesamowite zmiany nas czekają: parkingi przed strefą gdzie można zostawić samochód a następnie przesiąść się do autobusu za 1 zloty




Jak nie będzie parkingów to pomysł jest dla mnie niewypałem.
Avatar
Gość / 12 stycznia 2012 o 02:53
0
Kilka lat temu mieszkałem chwilę czasu w Wiedniu i tam jest takie rozwiązanie problemu z zatłoczeniem miasta.

Wiedeń podzielony jest na bezirki (dzielnice). Każdy mieszkaniec musi opłacić winietę za rok czasu w wysokości ok 100 euro o ile dobrze pamiętam (w stosunku do zarobków to dość niewiele). Ja, mieszkając w 5-tym miałem prawo prakować w tym jak i w sąsiednim np 6-tym w ramach tego abonamentu. Natomiast jak jedziesz do innego, np. pracujesz w 9-tym to sorry gregory, ale musisz kupować czasową kartę parkingową. Ponieważ to upierdliwe rozwiązanie, ludzie masowo korzystają tam z miejskiej komunikacji, mają do wyboru pociąg, tramwaje, metro i zwykłe autobusy. Mimo tego, że Wiedeń jest dość potężnym miastem, nie spotkałem się tam z większymi korkami na ulicach czy zatłoczeniem (jak np. w Warszawie). Sygnalizacja świetlna jest zsynchronizowana, jak jedziesz np. mniej więcej równo 50 km/h to masz ciągle "zieloną falę" i nie stoisz długo czekając na światło.

Kolejnym bardzo dobrym rozwiązaniem jest to, że wszelkie remonty dróg odbywają się nocą. Od 22 do 6 zamykają jakiś odcinek i przystępują do napraw, rano nie ma już śladu po drogowcach. Nikt nie płacze, że trzeba pracować nocą i myślę, że większość jest zadowolona z tego, że władze miasta nie utrudniają mieszkańcom życia (poza tą opłatą oczywiście). Z tego co wiem, taki system jest w wielu miastach europejskich i kasa, którą miasto zbiera z opłat parkingowych, przeznaczana jest właśnie na remonty dróg i całych ulic. Można?

ALE:

Mam nadzieję, że poza strefą żadnych opłat na innych dzielnicach nie dowalą, bo Lublinianie naprawdę nie będą mieli z czego płacić. Już cena benzyny powala, a co dopiero kolejna danina.

P.S.
A czemu miasto nie zrobi BUS-pasów? Poszerzyć np. na Filaretów i Sowińskiego jezdnię i ludzie sami chętniej będą jeździć do centrum autobusami, bo będzie szybciej.
Kilka lat temu mieszkałem chwilę czasu w Wiedniu i tam jest takie rozwiązanie problemu z zatłoczeniem miasta.

Wiedeń podzielony jest na bezirki (dzielnice). Każdy mieszkaniec musi opłacić winietę za rok czasu w wysokości ok 100 euro o ile dobrze pamiętam (w stosunku do zarobków to dość niewiele). Ja, mieszkając w 5-tym miałem prawo prakować w tym jak i w sąsiednim np 6-tym w ramach tego abonamentu. Natomiast jak jedziesz do innego, np. pracujesz w 9-tym to sorry gregory, ale musisz kupować czasową kartę parkingową. Ponieważ to u... rozwiń
Avatar
perła / 11 stycznia 2012 o 20:29
0
Gdzie parkingi pod strefą ?
najłatwiej postawić kilka znaków i już jest strefa, a gdzie parkingi pod strefą ? Gdzie maja parkować ludzie przyjezdni pracujący w strefie? Ci z ratusza też będą płacić? Już teraz są wszędzie płatne parkingi w centrum.Nie ma nigdzie w pobliżu 1 km żadnego parkingu, który nie byłby płatny i bezpieczny na tyle aby można zostawić auto nawet na noc.Podejrzewam że okoliczne uliczki pod strefą będą zapychane, jak to ma miejsce w okolicach uczelni.Co z mieszkańcami strefy, gdy do nich przyjedzie rodzina czy znajomi w odwiedziny na wakacje, to chyba nieżle zabulą za parkowanie pod własnym domem. Więc dlaczego mają płacić, a mieszkańcy innych części miasta już za parkowanie w okolicach domu nie? Ciekaw jestem jak to bedzie z parkingami które sa obsługiwane przez prywatne firmy z np warszawy tj. ta przy katedrze czy abonament miesięczny,roczny itp.za parkowanie w strefie, który jest już w planach bardzo wysoki bedzie też obowiązywał na takich parkingach? Napewno na tym stracą handlarze i restauratorzy po części też inne sektory usługowe, bo na zakupy napewno nie pojade do centrum jak mam płacić takie ceny za parkowanie.
Gdzie parkingi pod strefą ?
najłatwiej postawić kilka znaków i już jest strefa, a gdzie parkingi pod strefą ? Gdzie maja parkować ludzie przyjezdni pracujący w strefie? Ci z ratusza też będą płacić? Już teraz są wszędzie płatne parkingi w centrum.Nie ma nigdzie w pobliżu 1 km żadnego parkingu, który nie byłby płatny i bezpieczny na tyle aby można zostawić auto nawet na noc.Podejrzewam że okoliczne uliczki pod strefą będą zapychane, jak to ma miejsce w okolicach uczelni.Co z mieszkańcami strefy, gdy do nich przyjedzie rodzina czy znajom... rozwiń
Avatar
fresno / 11 stycznia 2012 o 19:49
0
Czy jakiś ynteligent ratuszowy jest mi w stanie wytłumaczyć co ma mnie skłonić do przesiadki na MPK skoro i tak zaparkuję samochód w płatnej strefie parkowania?
Przeciez jezeli wjadę autem do środka strefy, zaparkuję i będę tam załatwiał sprawy to za parkowanie i tak zapłace mniej jak w sytuacji kiedy zostawiam auto przy pierwszym "złotówkowym" (i tak płatnym) przystanku dodatkowo tracąc czas na dojazd do miejsca załatwiania spraw.
Avatar
Karton / 11 stycznia 2012 o 17:02
0
Tak po lubelsku ma wyglądąć park&ride - ale bez pierwszego członu ?? Osoba za to odpowiedzialna w ratuszu, chyba ten z przechowalni bagażu pt. MPK powinien się zacząć pakować. Odwołamy i Pana, tak jak to było i z Miłoszem. Dorwały się świnie do koryta pt. komunikacja miejska...
Zobacz wszystkie komentarze 5

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Koniec śmieciówek w szkołach? Od 1 września zatrudnienie tylko na umowę o pracę

Koniec śmieciówek w szkołach? Od 1 września zatrudnienie tylko na umowę o pracę 1 1

Od 1 września nauczyciele, wychowawcy, bibliotekarze, logopedzi czy psychologowie będą musieli być zatrudniani na umowę o pracę. Osoby prowadzące działalność gospodarczą nie będą też mogły pracować w prywatnych przedszkolach czy poradniach.

94 PZLA Mistrzostwa Polski w lekkiej atletyce oficjalnie otwarte
galeria

94 PZLA Mistrzostwa Polski w lekkiej atletyce oficjalnie otwarte 3 0

o godzinie 17 na stadionie w Lublinie przy komplecie publiczności nastąpiło uroczyste otwarcie imprezy, która potrwa w naszym mieście aż do niedzieli

Premiera książki o komunikacji publicznej w Kraśniku i powiecie kraśnickim. Wycieczki autobusowe
22 lipca 2018, 9:45

Premiera książki o komunikacji publicznej w Kraśniku i powiecie kraśnickim. Wycieczki autobusowe 1 0

Autobusy – Jelcz 120M i Jelcz M11 przyjadą w niedzielę z Lublina do Kraśnika. Podczas przejazdów będzie można posłuchać o historii komunikacji w Kraśniku i ważnych dla niej miejscach. O tym wszystkim będzie opowiadać Maksym Bratko, autor książki „Historia Komunikacji Publicznej w Kraśniku i powiecie kraśnickim”, której premierę zaplanowano na niedzielę.

Lublin: Do końca wakacji ruch wahadłowy na tej ulicy. Utrudnienia od poniedziałku

Lublin: Do końca wakacji ruch wahadłowy na tej ulicy. Utrudnienia od poniedziałku 8 7

Od poniedziałku aż do końca wakacji na ul. Nowy Świat obowiązywać będzie ruch wahadłowy. Drogowcy zabierają się tutaj za przebudowę kanalizacji deszczowej. Skrót z Bronowic na Czuby coraz bardziej przypomina tor przeszkód.

Potrącenie pieszego. Utrudnienia na ul. Choiny

Potrącenie pieszego. Utrudnienia na ul. Choiny 0 5

Utrudnienia na ul. Choiny w Lublinie. Jak informuje nasz Czytelnik Paweł doszło do potrącenia pieszego na przejściu.

II Festiwal w Krainie Lubelskich Ryb

II Festiwal w Krainie Lubelskich Ryb 0

Był Zielony Rynek, a będą apartamenty. Zmiany na zamojskiej starówce
wizualizacje
galeria

Był Zielony Rynek, a będą apartamenty. Zmiany na zamojskiej starówce 11 3

43 apartamenty, parking podziemny, lokale usługowe i przede wszystkim przepiękny widok z okien – tak najkrócej opisać można „Apartamenty Bazyliańska 1”. Inwestycja na Zielonym Rynku otrzymała już pozytywną opinię służb konserwatorskich

Rozbiórka starej altany ogrodowej - co zrobić z odpadami?

Rozbiórka starej altany ogrodowej - co zrobić z odpadami? 0 0

Rodzinne ogródki działkowe są charakterystycznym elementem miejskiej przestrzeni w Polsce. Przez kilka dekad korzystali z nich pracownicy dużych zakładów oraz lokatorzy spółdzielni mieszkaniowych. W ogrodach uprawiano warzywa i owoce dla swoich rodzin, gdy sklepowe półki były puste. Obecnie coraz więcej ogrodów jest użytkowanych przez młodych ludzi, którzy stawiają nową, typowo rekreacyjną architekturę ogrodową. Co zrobić z odpadami z rozbiórki altany?

Ks. Ignacy Kłopotowski urodził się 152 lata temu. Specjalista od crowdfundingu i fundraisingu
Magazyn
galeria

Ks. Ignacy Kłopotowski urodził się 152 lata temu. Specjalista od crowdfundingu i fundraisingu 0 0

Dziś rocznica urodzin księdza Ignacego Kłopotowskiego. Był związany z Lublinem ponad 20 lat. Pomagał wykluczonym. Mając ich sporo pod opieką, był specjalistą crowdfundingu i nie był mu obcy fundraising. Z konieczności propagował i stosował idee zero waste. Twórca konsorcjum wydawniczego, publicysta wykorzystujący mechanizmy marketingu i public relations. Co w tym niezwykłego? Błogosławiony ksiądz Ignacy Kłopotowski urodził się 152 lata temu.

Turniej Purpurowej Róży

Turniej Purpurowej Róży 0 0

Waleczni wojownicy z Magicznych Ogrodów ogłaszają turniej, który ma rozstrzygnąć, która armia jest najsprawniejsza! Czy to zaszczytne miano przypadnie wojownikom dowodzonym przez Thoroda Raptora, czy może Bestiom Araga?

IV NightSkating Lublin 2018: Rolkarze dla zwierząt
21 lipca 2018, 20:00

IV NightSkating Lublin 2018: Rolkarze dla zwierząt 1 0

Co Gdzie Kiedy. Fani rolek i wrotek ponownie wyjadą w nocy na ulice miasta. Kolejną edycję NightSkating Lublin zaplanowano na sobotę. Tym razem przejażdżka będzie połączona z akcją charytatywną.

Turniej Neuroshimy Hex w Chatce Żaka
22 lipca 2018, 12:00

Turniej Neuroshimy Hex w Chatce Żaka 1 0

Co Gdzie Kiedy. W niedzielę, 22 lipca o godz. 12 w Chatce Żaka (ul. Radziszewskiego 16) odbędzie się turniej eliminacyjny do Mistrzostw Polski 2018 w grze planszowej Neuroshima Hex. Chętni mogą zapisywać się do udziału od godz. 11.30 na miejscu.

Przez pół roku jej rodzina ma wstęp do Aqua Lublin za darmo. Pani Anna miała szczęście

Przez pół roku jej rodzina ma wstęp do Aqua Lublin za darmo. Pani Anna miała szczęście 36 3

Milionowym klientem pochwalił się dzisiaj kompleks pływacki Aqua Lublin przy Al. Zygmuntowskich. Pani Anna, która miała to szczęście, dostała rodzinny karnet do Aqua Lublin.

1 grosz za 1 kilometr szczęśliwej jazdy. Zbiórka na środki transportu dla misjonarzy

1 grosz za 1 kilometr szczęśliwej jazdy. Zbiórka na środki transportu dla misjonarzy 0 1

W niedzielę zaczyna się Akcja św. Krzysztofa – 1 grosz za 1 kilometr szczęśliwej jazdy na środki transportu dla misjonarzy. W ubiegłym roku dzięki przekazanym pieniądzom udało się spełnić prośby polskich misjonarzy w 30 krajach świata.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.