Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

23 sierpnia 2009 r.
19:03
Edytuj ten wpis

Autobusy niskopodłogowe pojadą inaczej

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
0 5 A A

Od 1 września na 25 linii MPK będzie wysyłać tylko autobusy niskopodłogowe. Przez 7 dni w tygodniu, od świtu do nocy. Niepełnosprawni i rodzice z wózkami dziecięcymi nie będą już się głowić, jak zaplanować podróż miejską komunikacją.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Takie zmiany pojawiły się w nowym rozkładzie jazdy, który wejdzie w życie w następny wtorek. Tabelki z godzinami odjazdów wiszą już na lubelskich przystankach. Udogodnienia dla osób niepełnosprawnych postanowiło wprowadzić samo Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne.

– Wybraliśmy te linie, które są popularne wśród pasażerów, jak również te, które podpowiadali nam sami zainteresowani – wyjaśnia Weronika Opasiak, rzecznik MPK Lublin. W praktyce z każdej z dzielnic będzie można się wydostać pojazdem przystosowanym do potrzeb osób niepełnosprawnych. – Jeżeli któryś z tych autobusów się zepsuje zrobimy wszystko, żeby w jego miejsce jako pojazd zastępczy jeździł inny wóz niskopodłogowy – deklaruje Opasiak.

Zapas takich pojazdów jest, bo do obsługi wspomnianych linii w dzień powszedni potrzeba będzie 116 wozów dostosowanych do potrzeb inwalidów, a takowych autobusów w zajezdni jest prawie 140.

Niskopodłogowe autobusy pojadą więc na uczęszczanych liniach, jak 9, 10 czy 26 oraz na takich, którymi jeździ sporo osób starszych i schorowanych, którym ciężko poruszać się o własnych siłach, jak np. na obsługującej cmentarz na Majdanku linii 0, czy "czterdziestce”, kursującej w rejon szpitali i Zakładu Ortopedycznego przy Chodźki lub "czternastce”, która dojeżdża w pobliże Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych. Dostępne dla niepełnosprawnych będą też linie kursujące przez al. Spółdzielczości Pracy, koło ul. Magnoliowej, gdzie mieści się spółdzielnia MUSI, handlująca sprzętem dla inwalidów.

Poza 25 stałymi liniami niskopodłogowe wozy obsługiwać mają też dwie specjalne: 100 i 200 uruchamiane tylko w okolicy dnia Wszystkich Świętych.

W rozkładach pozostałych linii autobusowych nie zobaczymy już literki "N” oznaczającej kursy wykonywane przez pojazd niskopodłogowy. Nie oznacza to jednak, że na pozostałych trasach takowych autobusów nie będzie. Ale ich przyjazd będzie dla pasażerów niespodzianką.

Komentarze 5

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Arthorious / 23 sierpnia 2009 o 22:31
0
optymistka napisał:
oczywiście koment Arthoriousa taki typowo lubelski. najważniejsze skrytykować! uważam, ze nie masz racji - choć faktycznie bywają przepełnione (poranne głównie) kursy o których wspominasz - ale myślę, że można to naprawić zwiększeniem częstotliwości - zdecydowana większość kursów w komunikacji miejskiej w Lublinie odbywa się nienapełnionymi wozami, więc nie ma sensu inwestowanie w duże pojazdy przy ogólnej tendencji zmniejszenia pasażerów w przewozach zbiorowych. Myślę, że te nowe przegubowe mercedesy, jak tylko dotrą do Lublina będą obsługiwały wspomniane kursy. człowieku doceń pozytywne zmiany i ciesz się, że w końcu są.



Twój optymizm szybko się rozwieje coś czuje. Ale ja nie o tym. Po pierwsze częstotliwości nie da się zwiększać w nieskończoność bo w końcu autobusy zaczną jeździć jeden za drugim(doganiając się nawzajem przez korki, światła, czynniki losowe, sprzedaż biletów, itd. ), po drugie jak zostało wspomniane kto ma tymi autobusami jeździć, no i skąd wziąć dodatkowe wozy? Po trzecie po wieloletniej obserwacji(często korzystam z 10 czy 57) uważam że zwiększenie liczby wozów i tak nic nie da zwłaszcza jak wrócą studenci(taka sytuacja miała miejsce na 158 gdzie trolejbusy kursują co 10min a i tak widać brak trolejbusów przegubowych). Uważasz że klepie sobie to tak żeby skrytykować? Gdyby moja krytyka nie miała uzasadnienia to bym nic nie pisał bo to już krytykanctwo. Zresztą poczekajmy do października(wtedy przyjadą studenci) wtedy mam nadzieję będziesz się kisić w solowym niskaczu stojąc w korku i marząc o przegubowcu, zwłaszcza jak będzie gorąco a ciebie będzie mijać taki pojazd(przegubowy) prawie pusty na 11 czy innej nieobleganej linii(zresztą teraz też tak jest często że na 57 solówki a na 11 czy innej 1 przeguby). To puszczanie nispokodłogowców na najbardziej oblegane linie to nic innego jak próba zamydlenia oczu pasażerom bo MPK nie robi nic aby zwiększyć ilość przegubowców w taborze twierdząc jednocześnie że takie autobusy są nie potrzebne(ten kto wpadł na taki pomysł powinien być wożony cały dzień w ścisku 12m solówką), do tego kasując za 12m m.in Mercedesy przegubowe Ikarusy. Jeśli tak ma wyglądać komfort to ja dziękuje. Poza tym jest jeszcze pewne rozporządzenie ministerstwa transportu o max. ilości osób na 1 mkw. sądzisz że solówka na takim 57 spełni te kryteria? No ale dali plebsowi niskopodłogowce to nie ma prawa nikt krzyczeć że coś jest dalej nie tak.



Twój optymizm szybko się rozwieje coś czuje. Ale ja nie o tym. Po pierwsze częstotliwości nie da się zwiększać w nieskończoność bo w końcu autobusy zaczną jeździć jeden za drugim(doganiając się nawzajem przez korki, światła, czynniki losowe, sprzedaż biletów, itd. ), po drugie jak zostało wspomniane kto ma tymi autobusami jeździć, no i skąd wziąć dodatkowe wozy? Po trzecie po wieloletniej obserwacji(często korzystam z 10 czy 57) uważam że zwiększenie liczby wozów i tak nic nie da zwłaszcza jak wrócą studenci... rozwiń
Avatar
empek / 23 sierpnia 2009 o 22:00
0
Zwiększenie częstotliwości? A kto będzie jeździł za kółkiem? Twoja matka? ojciec? babka? może dziadek? Zastanów się co klepiesz. MPK zabiera nam pojemne ikarusy nie kupując nic w zamian długiego. 100 razy bardziej wole głośnego, śmierdzącego spalinami ale za to przewiewnego ikarusa niż ciasnego, śmierdzącego potem od starych ściśniętych ludzi mercedesa. Czas zmienić środek lokomocji po tej wichurze.
Avatar
paweł / 23 sierpnia 2009 o 21:21
0
TO CHYBA KPINA! ikarusy są najpojemniejsze i na takich liniach jak 10 czy 26 to one powinny jeździć a nie jakieś małe 12 metrowa autobusy bo przecież wszystkich neoplanów nie wyślą tylko na te linie. może busiki niskopodłogowe wyślą na te linie. głupota!
Avatar
optymistka / 23 sierpnia 2009 o 20:48
0
Arthorious napisał:
Według mnie lepiej by zrobili wysyłając Ikarusy tam gdzie są potrzebne, bo co ludziom po niskopodłogowcu skoro będą się kisić w 12m solówce np. na takim 57? Nie dość że mają ludzi w czterech literach bo kupili w przeciągu kilkunastu lat 14 nowych przegubowców licząc z mercedesami które dojadą we Wrześniu to jeszcze wmawiają nam że będzie lepiej bo będą na tych liniach same niskie. Zapraszam panią rzecznik i prezesa MPK oraz ZTM na poranne kursy np. na takie 26, 31 czy 57 do 12m niskopodłogowej puszki z sardynkami, ekhm pasażerami. Ciekawe czy dalej będa sądzić że takie autobusy są nam nie potrzebne oraz czy będą dalej je wysyłać tam gdzie nie trzeba np. 11. Paranoja :/


oczywiście koment Arthoriousa taki typowo lubelski. najważniejsze skrytykować! uważam, ze nie masz racji - choć faktycznie bywają przepełnione (poranne głównie) kursy o których wspominasz - ale myślę, że można to naprawić zwiększeniem częstotliwości - zdecydowana większość kursów w komunikacji miejskiej w Lublinie odbywa się nienapełnionymi wozami, więc nie ma sensu inwestowanie w duże pojazdy przy ogólnej tendencji zmniejszenia pasażerów w przewozach zbiorowych. Myślę, że te nowe przegubowe mercedesy, jak tylko dotrą do Lublina będą obsługiwały wspomniane kursy. człowieku doceń pozytywne zmiany i ciesz się, że w końcu są.


oczywiście koment Arthoriousa taki typowo lubelski. najważniejsze skrytykować! uważam, ze nie masz racji - choć faktycznie bywają przepełnione (poranne głównie) kursy o których wspominasz - ale myślę, że można to naprawić zwiększeniem częstotliwości - zdecydowana większość kursów w komunikacji miejskiej w Lublinie odbywa się nienapełnionymi wozami, więc nie ma sensu inwestowanie w duże pojazdy przy ogólnej tendencji zmniejszenia pasażerów w przewozach zbiorowych. Myślę, że te nowe przegubowe mercedesy, jak tylk... rozwiń
Avatar
Arthorious / 23 sierpnia 2009 o 19:37
0
Według mnie lepiej by zrobili wysyłając Ikarusy tam gdzie są potrzebne, bo co ludziom po niskopodłogowcu skoro będą się kisić w 12m solówce np. na takim 57? Nie dość że mają ludzi w czterech literach bo kupili w przeciągu kilkunastu lat 14 nowych przegubowców licząc z mercedesami które dojadą we Wrześniu to jeszcze wmawiają nam że będzie lepiej bo będą na tych liniach same niskie. Zapraszam panią rzecznik i prezesa MPK oraz ZTM na poranne kursy np. na takie 26, 31 czy 57 do 12m niskopodłogowej puszki z sardynkami, ekhm pasażerami. Ciekawe czy dalej będa sądzić że takie autobusy są nam nie potrzebne oraz czy będą dalej je wysyłać tam gdzie nie trzeba np. 11. Paranoja :/
Według mnie lepiej by zrobili wysyłając Ikarusy tam gdzie są potrzebne, bo co ludziom po niskopodłogowcu skoro będą się kisić w 12m solówce np. na takim 57? Nie dość że mają ludzi w czterech literach bo kupili w przeciągu kilkunastu lat 14 nowych przegubowców licząc z mercedesami które dojadą we Wrześniu to jeszcze wmawiają nam że będzie lepiej bo będą na tych liniach same niskie. Zapraszam panią rzecznik i prezesa MPK oraz ZTM na poranne kursy np. na takie 26, 31 czy 57 do 12m niskopodłogowej puszki z sardynkami, ekhm pasażerami. Ciekawe cz... rozwiń
Avatar
Arthorious / 23 sierpnia 2009 o 22:31
0
optymistka napisał:
oczywiście koment Arthoriousa taki typowo lubelski. najważniejsze skrytykować! uważam, ze nie masz racji - choć faktycznie bywają przepełnione (poranne głównie) kursy o których wspominasz - ale myślę, że można to naprawić zwiększeniem częstotliwości - zdecydowana większość kursów w komunikacji miejskiej w Lublinie odbywa się nienapełnionymi wozami, więc nie ma sensu inwestowanie w duże pojazdy przy ogólnej tendencji zmniejszenia pasażerów w przewozach zbiorowych. Myślę, że te nowe przegubowe mercedesy, jak tylko dotrą do Lublina będą obsługiwały wspomniane kursy. człowieku doceń pozytywne zmiany i ciesz się, że w końcu są.



Twój optymizm szybko się rozwieje coś czuje. Ale ja nie o tym. Po pierwsze częstotliwości nie da się zwiększać w nieskończoność bo w końcu autobusy zaczną jeździć jeden za drugim(doganiając się nawzajem przez korki, światła, czynniki losowe, sprzedaż biletów, itd. ), po drugie jak zostało wspomniane kto ma tymi autobusami jeździć, no i skąd wziąć dodatkowe wozy? Po trzecie po wieloletniej obserwacji(często korzystam z 10 czy 57) uważam że zwiększenie liczby wozów i tak nic nie da zwłaszcza jak wrócą studenci(taka sytuacja miała miejsce na 158 gdzie trolejbusy kursują co 10min a i tak widać brak trolejbusów przegubowych). Uważasz że klepie sobie to tak żeby skrytykować? Gdyby moja krytyka nie miała uzasadnienia to bym nic nie pisał bo to już krytykanctwo. Zresztą poczekajmy do października(wtedy przyjadą studenci) wtedy mam nadzieję będziesz się kisić w solowym niskaczu stojąc w korku i marząc o przegubowcu, zwłaszcza jak będzie gorąco a ciebie będzie mijać taki pojazd(przegubowy) prawie pusty na 11 czy innej nieobleganej linii(zresztą teraz też tak jest często że na 57 solówki a na 11 czy innej 1 przeguby). To puszczanie nispokodłogowców na najbardziej oblegane linie to nic innego jak próba zamydlenia oczu pasażerom bo MPK nie robi nic aby zwiększyć ilość przegubowców w taborze twierdząc jednocześnie że takie autobusy są nie potrzebne(ten kto wpadł na taki pomysł powinien być wożony cały dzień w ścisku 12m solówką), do tego kasując za 12m m.in Mercedesy przegubowe Ikarusy. Jeśli tak ma wyglądać komfort to ja dziękuje. Poza tym jest jeszcze pewne rozporządzenie ministerstwa transportu o max. ilości osób na 1 mkw. sądzisz że solówka na takim 57 spełni te kryteria? No ale dali plebsowi niskopodłogowce to nie ma prawa nikt krzyczeć że coś jest dalej nie tak.



Twój optymizm szybko się rozwieje coś czuje. Ale ja nie o tym. Po pierwsze częstotliwości nie da się zwiększać w nieskończoność bo w końcu autobusy zaczną jeździć jeden za drugim(doganiając się nawzajem przez korki, światła, czynniki losowe, sprzedaż biletów, itd. ), po drugie jak zostało wspomniane kto ma tymi autobusami jeździć, no i skąd wziąć dodatkowe wozy? Po trzecie po wieloletniej obserwacji(często korzystam z 10 czy 57) uważam że zwiększenie liczby wozów i tak nic nie da zwłaszcza jak wrócą studenci... rozwiń
Avatar
empek / 23 sierpnia 2009 o 22:00
0
Zwiększenie częstotliwości? A kto będzie jeździł za kółkiem? Twoja matka? ojciec? babka? może dziadek? Zastanów się co klepiesz. MPK zabiera nam pojemne ikarusy nie kupując nic w zamian długiego. 100 razy bardziej wole głośnego, śmierdzącego spalinami ale za to przewiewnego ikarusa niż ciasnego, śmierdzącego potem od starych ściśniętych ludzi mercedesa. Czas zmienić środek lokomocji po tej wichurze.
Avatar
paweł / 23 sierpnia 2009 o 21:21
0
TO CHYBA KPINA! ikarusy są najpojemniejsze i na takich liniach jak 10 czy 26 to one powinny jeździć a nie jakieś małe 12 metrowa autobusy bo przecież wszystkich neoplanów nie wyślą tylko na te linie. może busiki niskopodłogowe wyślą na te linie. głupota!
Avatar
optymistka / 23 sierpnia 2009 o 20:48
0
Arthorious napisał:
Według mnie lepiej by zrobili wysyłając Ikarusy tam gdzie są potrzebne, bo co ludziom po niskopodłogowcu skoro będą się kisić w 12m solówce np. na takim 57? Nie dość że mają ludzi w czterech literach bo kupili w przeciągu kilkunastu lat 14 nowych przegubowców licząc z mercedesami które dojadą we Wrześniu to jeszcze wmawiają nam że będzie lepiej bo będą na tych liniach same niskie. Zapraszam panią rzecznik i prezesa MPK oraz ZTM na poranne kursy np. na takie 26, 31 czy 57 do 12m niskopodłogowej puszki z sardynkami, ekhm pasażerami. Ciekawe czy dalej będa sądzić że takie autobusy są nam nie potrzebne oraz czy będą dalej je wysyłać tam gdzie nie trzeba np. 11. Paranoja :/


oczywiście koment Arthoriousa taki typowo lubelski. najważniejsze skrytykować! uważam, ze nie masz racji - choć faktycznie bywają przepełnione (poranne głównie) kursy o których wspominasz - ale myślę, że można to naprawić zwiększeniem częstotliwości - zdecydowana większość kursów w komunikacji miejskiej w Lublinie odbywa się nienapełnionymi wozami, więc nie ma sensu inwestowanie w duże pojazdy przy ogólnej tendencji zmniejszenia pasażerów w przewozach zbiorowych. Myślę, że te nowe przegubowe mercedesy, jak tylko dotrą do Lublina będą obsługiwały wspomniane kursy. człowieku doceń pozytywne zmiany i ciesz się, że w końcu są.


oczywiście koment Arthoriousa taki typowo lubelski. najważniejsze skrytykować! uważam, ze nie masz racji - choć faktycznie bywają przepełnione (poranne głównie) kursy o których wspominasz - ale myślę, że można to naprawić zwiększeniem częstotliwości - zdecydowana większość kursów w komunikacji miejskiej w Lublinie odbywa się nienapełnionymi wozami, więc nie ma sensu inwestowanie w duże pojazdy przy ogólnej tendencji zmniejszenia pasażerów w przewozach zbiorowych. Myślę, że te nowe przegubowe mercedesy, jak tylk... rozwiń
Avatar
Arthorious / 23 sierpnia 2009 o 19:37
0
Według mnie lepiej by zrobili wysyłając Ikarusy tam gdzie są potrzebne, bo co ludziom po niskopodłogowcu skoro będą się kisić w 12m solówce np. na takim 57? Nie dość że mają ludzi w czterech literach bo kupili w przeciągu kilkunastu lat 14 nowych przegubowców licząc z mercedesami które dojadą we Wrześniu to jeszcze wmawiają nam że będzie lepiej bo będą na tych liniach same niskie. Zapraszam panią rzecznik i prezesa MPK oraz ZTM na poranne kursy np. na takie 26, 31 czy 57 do 12m niskopodłogowej puszki z sardynkami, ekhm pasażerami. Ciekawe czy dalej będa sądzić że takie autobusy są nam nie potrzebne oraz czy będą dalej je wysyłać tam gdzie nie trzeba np. 11. Paranoja :/
Według mnie lepiej by zrobili wysyłając Ikarusy tam gdzie są potrzebne, bo co ludziom po niskopodłogowcu skoro będą się kisić w 12m solówce np. na takim 57? Nie dość że mają ludzi w czterech literach bo kupili w przeciągu kilkunastu lat 14 nowych przegubowców licząc z mercedesami które dojadą we Wrześniu to jeszcze wmawiają nam że będzie lepiej bo będą na tych liniach same niskie. Zapraszam panią rzecznik i prezesa MPK oraz ZTM na poranne kursy np. na takie 26, 31 czy 57 do 12m niskopodłogowej puszki z sardynkami, ekhm pasażerami. Ciekawe cz... rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 5

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 17 stycznia 2019 r.

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 17 stycznia 2019 r. 0 0

"Oto dzisiejsi pasterze i mędrcy". Mali kolędnicy zebrali dużo pieniędzy na pomoc dzieciom w Afryce
Zdjęcia
galeria

"Oto dzisiejsi pasterze i mędrcy". Mali kolędnicy zebrali dużo pieniędzy na pomoc dzieciom w Afryce 10 1

Około 80 tysięcy złotych na pomoc dzieciom w Rwandzie i Burundi – tyle zebrali mali kolędnicy misyjni z Archidiecezji Lubelskiej. Wczoraj w sanktuarium Matki Bożej Latyczowskiej podsumowano akcję organizowaną przez Papieskie Dzieła Misyjne Dzieci.

PA.RA i parę innych sukcesów. Ośrodek Brama Grodzka podsumowuje 2018 rok

PA.RA i parę innych sukcesów. Ośrodek Brama Grodzka podsumowuje 2018 rok 0 1

18 numerów dwutygodnika PA.RA, dziesiątki nowych nagrań do archiwum Historii Mówionej, tysiące gości na wystawach, festiwalach i warsztatach – Ośrodek Brama Grodzka Teatr NN podsumował ubiegły rok.

Duży problem z przebudową al. Racławickich w Lublinie. Miasto ma za mało pieniędzy

Duży problem z przebudową al. Racławickich w Lublinie. Miasto ma za mało pieniędzy 30 37

To praktycznie przesądzone – miasto unieważni przetarg na przebudowę Al. Racławickich, ul. Lipowej i ul. Poniatowskiego, bo zainteresowane tym zleceniem firmy zaproponowały ceny znacznie wyższe od kwoty, którą chciało wydać miasto. Dodatkowych pieniędzy nie ma. Prezydent zapowiada powtórkę przetargu.

Pamiętają o ofiarach egzekucji w Leokadiowie

Pamiętają o ofiarach egzekucji w Leokadiowie 0 0

Minęło 75 lat od zbiorowej egzekucji na mieszkańcach gminy Puławy. Zbrodni w czasie II wojny światowej dokonali niemieccy żołnierze.

To będzie intensywny rok dla lubelskich terytorialsów

To będzie intensywny rok dla lubelskich terytorialsów 0 0

Intensywnie rozpoczął się 2019 rok dla żołnierzy z 2 Lubelskiej Brygady Obrony Terytorialnej.

Motor Lublin - Stal Kraśnik 5:0. Pogrom w pierwszym sparingu

Motor Lublin - Stal Kraśnik 5:0. Pogrom w pierwszym sparingu 35 0

Żółto-biało-niebiescy nie mieli problemów z pokonaniem w środę Stali Kraśnik. Podopieczni Roberta Góralczyka rozbili rywali 5:0

Serce od lublinian dla prezydenta Pawła Adamowicza [zdjęcia, wideo]
galeria
film

Serce od lublinian dla prezydenta Pawła Adamowicza [zdjęcia, wideo] 163 25

Największe Serce Świata – to hasło przewodnie zgromadzeń, jakie w środę wieczorem odbyły na ulicach wielu polskich miast. Na placu Łokietka w Lublinie mieszkańcy zapalili znicze i ułożyli je w kształt serca. Z głośników popłynęła muzyka – utwór „Sound of silence”.

Kamionka: Uczniowie zagrali z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy [zdjęcia]
galeria

Kamionka: Uczniowie zagrali z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy [zdjęcia] 12 0

Blisko 15 tys. zł w ramach Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy zebrali uczniowie Zespołu Szkół imienia Księdza Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Kamionce.

Parking, przystanek, wypożyczalnia rowerów, wszystko w jednym miejscu. Dla wygody pasażerów [zdjęcia]
galeria

Parking, przystanek, wypożyczalnia rowerów, wszystko w jednym miejscu. Dla wygody pasażerów [zdjęcia] 16 5

Trwają prace nad budową węzła komunikacyjnego w Zamościu, który umożliwi bezproblemowe korzystanie z tzw. przejazdów łączonych. Gotowe są już miejsca, w których można zostawić auto, żeby przesiąść się do autobusu, pociągu lub wskoczyć na rower.

18-latek napadł na kobietę na os. Niepodległości w Łęcznej

18-latek napadł na kobietę na os. Niepodległości w Łęcznej 6 2

Policjanci z Łęcznej zatrzymali 18-latka, który napadł na 56-letnią kobietę. Wyrwał jej torebkę z pieniędzmi, kartą bankomatową i dokumentami. Policjanci odzyskali część skradzionych rzeczy.

Kjetil Mulelid Trio w Teatrze Starym
6 lutego 2019, 19:00

Kjetil Mulelid Trio w Teatrze Starym 0 0

W środę, 6 lutego o godz. 19 na scenie Teatru Starego w Lublinie (ul. Jezuicka 18) wystąpi Kjetil Mulelid Trio z Norwegii.

Pistolety, granatniki, działka. Coraz więcej prób przemytu broni i amunicji

Pistolety, granatniki, działka. Coraz więcej prób przemytu broni i amunicji 0 6

Były już pistolety, granatniki, 30-milimetrowe działka. Na początku stycznia na przejściu w Dorohusku wpadł Ukrainiec z częściami do haubicy. Ostatnio pogranicznicy przechwycili kilkanaście sztuk amunicji.

Stasinów: Śmiertelny wypadek, nie żyje 28-letnia motorowerzystka

Stasinów: Śmiertelny wypadek, nie żyje 28-letnia motorowerzystka 17 4

Do wypadku doszło około godz. 16.40 w Stasinowie (gm. Radzyń Podlaski) na drodze krajowej nr 63 między Radzyniem Podlaskim a Wisznicami.

Ostrów Lubelski: Nie płacisz za wodę? Zamkną ci zawór

Ostrów Lubelski: Nie płacisz za wodę? Zamkną ci zawór 0 1

Ponad 50 tysięcy złotych zalegają za wodę odbiorcy z Ostrowa Lubelskiego. – Najbardziej oporni dłużnicy mogą wkrótce mieć sucho w kranach – zapowiada dystrybutor wody.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.