Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

22 lipca 2011 r.
18:19
Edytuj ten wpis

Autosan znowu prosi o więcej czasu

Autor: Zdjęcie autora (drs)
0 11 A A
Autosan (Maciej Kaczanowski)
Autosan (Maciej Kaczanowski)

Później niż zakładano dotrą do Lublina kolejne autobusy z sanockiej fabryki Autosan.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Ostatni pojazd z pierwszej partii liczącej cztery sztuki spodziewany jest u nas we wtorek – informuje Zarząd Transportu Miejskiego, który zamówił łącznie 53 takie wozy.

Tymczasem ta dostawa powinna się była zakończyć do 15 lipca.

Wcześniej w umowie zawarty był termin 30 czerwca, ale Autosan i ZTM podpisały aneks przesuwający go o dwa tygodnie. W tym czasie dostawca też się nie wyrobił, dlatego za każdy spóźniony autobus będzie miał potrącone nieco ponad 1200 zł za dzień zwłoki.

Na tym nie koniec. Kolejne osiem pojazdów miało dotrzeć do nas do końca lipca. Wiadomo już, że nic z tego.

Dostawca poprosił o następną zmianę terminów. Zgodnie z najnowszą wersją umowy następne cztery autobusy powinny dotrzeć do Lublina do 16 sierpnia, a cztery kolejne do 22 sierpnia. Następne partie po cztery sztuki mają być dostarczone do Lublina do 9- i 15 września.

Komentarze 11

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Gość / 26 lipca 2011 o 18:15
0
Nie podarował. Aneks nie może działać wstecz. Termin minął i za 4 pierwsze sztuki Autosan zapłaci karę stosowną do opóźnienia (liczoną od 15 lipca).
[quote name='jurek' timestamp='1311494067' post='505761']
Lubln wykazał się samarytańskim podjejściem zamawiając autobusy w upadajacej firmie żeby jej pomóc wyjść na prostą, ale niestety pracownicy zamiast pracować od rana do nocy, żeby wywiązać się ze zobowiazania i tym samym nie zlikwidowano im zakładu pracy wolą za swój katechizm kodeks pracy i wiśta wio do domu na ciepły obiadek u żonki. Panowie komuna się skończyła i albo pracujemy albo na zieloną trawke której duzo w okolicach Sanoka. A co teraz będzie z serwisem, z częściami gdy Autosan upadnie? Autobusy kupuje się na 20 lat a nie na 2!!!
[/quote]
Nie obrażaj pracowników jeśli nic o nich nie wiesz głąbie, akurat im najmniej można zarzucić. Niestety Autosan ma tego pecha, że należy do Zasada Group Sobiesława Zasady, który znany jest z wykańczania swoich spółek (np. Jelcza). Również obecny prezes Adam Smoleń ma marną historię - w czterech ostatnich firmach, w których był, trzy doprowadził do bankructwa. Z czwartej został szczęśliwie wywalony na zbity pysk. Jego błędne decyzje zaczyna powoli odczuwać Autosan.
[quote name='piechociniec' timestamp='1311498599' post='505779']
Gdyby to zależało ode mnie,to zerwał bym umowę.NIesłowny wykonawca jest zarazem wykonawcą niesolidnym.W takiej sytuacji może być sporo wad konstrukcyjnych,wiele niedoróbek i jednocześnie będą problemy z naprawami gwarancyjnymi!!!
CZy już nie ma innych producentów autobusów?Czesi dają do testowania,Chińczycy również za psie pieniądze są gotowi dostarczyć pojazdy transporetu miejskiego,Białoruś również ma nienajgorsze autobusy.
[/quote]
1. Zerwanie umowy jest możliwe dopiero gdy opóźnienie w przekazywaniu autobusów przekroczy 30 dni.
2. Prototyp autobusu przejechał kilkadziesiąt tysięcy kilometrów wożąc pasażerów w różnych miastach Polski, ew. wady z pewnością zostałyby wykryte.
3. Chińczycy chętnie zrobią produkt za psie pieniądze, niestety również w psiej jakości, że szybko zatęsknił byś za krajowymi wyrobami.
Nie podarował. Aneks nie może działać wstecz. Termin minął i za 4 pierwsze sztuki Autosan zapłaci karę stosowną do opóźnienia (liczoną od 15 lipca).
[quote name='jurek' timestamp='1311494067' post='505761']
Lubln wykazał się samarytańskim podjejściem zamawiając autobusy w upadajacej firmie żeby jej pomóc wyjść na prostą, ale niestety pracownicy zamiast pracować od rana do nocy, żeby wywiązać się ze zobowiazania i tym samym nie zlikwidowano im zakładu pracy wolą za swój katechizm kodeks pracy i wiśta wio do... rozwiń
Avatar
Henio / 25 lipca 2011 o 07:57
0
4(autobusy)*15(dni-od1 do15lipca)*1200(zł za dzień opóźnienia)=72000zł
Siedemdziesiąt dwa tysiące zł - tyle podarował ZTM Autosanowi pierwszym aneksem. Ile podaruje kolejnym i następnymi?
Może to dla kogoś grosze, ale dla mnie to kupa kasy. Tu pieniądze się lekką rączką daruje niesolidnej firmie, a ceny biletów się podnosi. Złodziejstwo.
Avatar
aleks / 24 lipca 2011 o 13:24
0
[quote name='Aśśś' timestamp='1311497393' post='505774']
Zdecydowanie wolę polskie Autosany niż tureckie comecta, które się psują, dach przecieka, przeguby wiecznie zepsute, dziurawa tapicerka siedzeń, woda pod podłogą no i najważniejsze - w tureckich conectach śmierdzi kebabem.
[/quote]

Nie wiem o co chodzi z tym kebabem. To chyba raczej rasistowski komentarz, niż obiektywny fakt.
Avatar
marianoitaliano / 24 lipca 2011 o 13:24
0
[quote name='lublin miasto nepotyzmu' timestamp='1311500812' post='505794']
czemu ma sluzyc kolejne przesuniecie terminu dostawy?na pewno jest to z korzyscuia dla autosana ale miasto na tym traci to nie sluzy mieszkancom lublina ,ztm o co chodzi?
[/quote]
spokojnie, nawet jakby przyjechały terminowo, mieszkańcy by na nowych autobusach nie skorzystali, bo ZTM pewnie jak zwykle trzymałby je miesiąc w zajezdni.

A co do twierdzenia, ze z mercedesy conecto są najmniej awaryjne...nie bez powodu przylgneła do nich nazwa "Złomnecto". Silniki connectów są głośniejsze nawet od solarisów, a zawieszenie - brak słów. Nawet Ikarusy sie tak nie telepią jak te tureckie "mercedesy", głosowy system informacji w wielu autobusach nie działa, z przegubów cos wiecznie syczy...
[quote name='lublin miasto nepotyzmu' timestamp='1311500812' post='505794']
czemu ma sluzyc kolejne przesuniecie terminu dostawy?na pewno jest to z korzyscuia dla autosana ale miasto na tym traci to nie sluzy mieszkancom lublina ,ztm o co chodzi?
[/quote]
spokojnie, nawet jakby przyjechały terminowo, mieszkańcy by na nowych autobusach nie skorzystali, bo ZTM pewnie jak zwykle trzymałby je miesiąc w zajezdni.

A co do twierdzenia, ze z mercedesy conecto są najmniej awaryjne...nie bez pow... rozwiń
Avatar
lublin miasto nepotyzmu / 24 lipca 2011 o 11:46
0
czemu ma sluzyc kolejne przesuniecie terminu dostawy?na pewno jest to z korzyscuia dla autosana ale miasto na tym traci to nie sluzy mieszkancom lublina ,ztm o co chodzi?
Avatar
marcin / 24 lipca 2011 o 11:17
0
[quote name='Aśśś' timestamp='1311497393' post='505774']
[b]
Zdecydowanie wolę polskie Autosany niż tureckie comecta, które się psują, dach przecieka, przeguby wiecznie zepsute, dziurawa tapicerka siedzeń, woda pod podłogą no i najważniejsze - w tureckich conectach śmierdzi kebabem.

[/quote]
Przecież to jedna wielka bzdura. Conecto to najmniej awaryjne autobusy w całym taborze. Dach przecieka? Chyba pomyliło ci się z Solarisem. ZTM powinien właśnie wybrać Mercedesy (Conecto, albo Citaro, nie wiem co zaoferowano), a nie 53 prototypy (te dopiero się będą psuły!) od dziadowskiego producenta z Sanoka.
[quote name='Aśśś' timestamp='1311497393' post='505774']
[b]
Zdecydowanie wolę polskie Autosany niż tureckie comecta, które się psują, dach przecieka, przeguby wiecznie zepsute, dziurawa tapicerka siedzeń, woda pod podłogą no i najważniejsze - w tureckich conectach śmierdzi kebabem.

[/quote]
Przecież to jedna wielka bzdura. Conecto to najmniej awaryjne autobusy w całym taborze. Dach przecieka? Chyba pomyliło ci się z Solarisem. ZTM powinien właśnie wybrać Mercedesy (Conecto, albo Citaro,... rozwiń
Avatar
piechociniec / 24 lipca 2011 o 11:09
0
Gdyby to zależało ode mnie,to zerwał bym umowę.NIesłowny wykonawca jest zarazem wykonawcą niesolidnym.W takiej sytuacji może być sporo wad konstrukcyjnych,wiele niedoróbek i jednocześnie będą problemy z naprawami gwarancyjnymi!!!
CZy już nie ma innych producentów autobusów?Czesi dają do testowania,Chińczycy również za psie pieniądze są gotowi dostarczyć pojazdy transporetu miejskiego,Białoruś również ma nienajgorsze autobusy.
Autobusy Mercedes w wersji miejskiej też są dobre.No ale przetarg polega na tym,ze kto więcej "zaoferuje" ten wygra.Bez względu na to,jaki fajans wciśnie.Najważniejsze,aby oferent był zadowolony
Gdyby to zależało ode mnie,to zerwał bym umowę.NIesłowny wykonawca jest zarazem wykonawcą niesolidnym.W takiej sytuacji może być sporo wad konstrukcyjnych,wiele niedoróbek i jednocześnie będą problemy z naprawami gwarancyjnymi!!!
CZy już nie ma innych producentów autobusów?Czesi dają do testowania,Chińczycy również za psie pieniądze są gotowi dostarczyć pojazdy transporetu miejskiego,Białoruś również ma nienajgorsze autobusy.
Autobusy Mercedes w wersji miejskiej też są dobre.No ale przetarg polega na tym,ze kto więcej... rozwiń
Avatar
Aśśś / 24 lipca 2011 o 10:49
0
[quote name='jurek' timestamp='1311494067' post='505761']
Lubln wykazał się samarytańskim podjejściem zamawiając autobusy w upadajacej firmie żeby jej pomóc wyjść na prostą, ale niestety pracownicy zamiast pracować od rana do nocy, żeby wywiązać się ze zobowiazania i tym samym nie zlikwidowano im zakładu pracy wolą za swój katechizm kodeks pracy i wiśta wio do domu na ciepły obiadek u żonki. Panowie komuna się skończyła i albo pracujemy albo na zieloną trawke której duzo w okolicach Sanoka. A co teraz będzie z serwisem, z częściami gdy Autosan upadnie? Autobusy kupuje się na 20 lat a nie na 2!!!
[/quote]
Upadająca firma to Solbus i u nich autobusy zamawia Warszawa. Autosan natomiast to duże przediębiorstwo bynajmniej nie upadające, a opóźnienia przy realizacji przetargu często się zdarzają nawet najlepszym producentom.

Zdecydowanie wolę polskie Autosany niż tureckie comecta, które się psują, dach przecieka, przeguby wiecznie zepsute, dziurawa tapicerka siedzeń, woda pod podłogą no i najważniejsze - w tureckich conectach śmierdzi kebabem.

Autosan Sancity przy premierze zebrał same pozytywne opinie, główne części jak silnik, zawieszenie, elektronika są renomowanych firm a dzięki temu, ze Autosan zgłosił się do przetargu miasto zaoszczędziło mase pieniędzy
[quote name='jurek' timestamp='1311494067' post='505761']
Lubln wykazał się samarytańskim podjejściem zamawiając autobusy w upadajacej firmie żeby jej pomóc wyjść na prostą, ale niestety pracownicy zamiast pracować od rana do nocy, żeby wywiązać się ze zobowiazania i tym samym nie zlikwidowano im zakładu pracy wolą za swój katechizm kodeks pracy i wiśta wio do domu na ciepły obiadek u żonki. Panowie komuna się skończyła i albo pracujemy albo na zieloną trawke której duzo w okolicach Sanoka. A co teraz będzie z ... rozwiń
Avatar
bebe / 24 lipca 2011 o 10:23
0
to są jakieś jaja, niech się ktś wypowie ile już kara wynosi z ZTM albo pomyśli nad rozwiązaniem umowy, co na to ZTM?
Avatar
jurek / 24 lipca 2011 o 09:54
0
Lubln wykazał się samarytańskim podjejściem zamawiając autobusy w upadajacej firmie żeby jej pomóc wyjść na prostą, ale niestety pracownicy zamiast pracować od rana do nocy, żeby wywiązać się ze zobowiazania i tym samym nie zlikwidowano im zakładu pracy wolą za swój katechizm kodeks pracy i wiśta wio do domu na ciepły obiadek u żonki. Panowie komuna się skończyła i albo pracujemy albo na zieloną trawke której duzo w okolicach Sanoka. A co teraz będzie z serwisem, z częściami gdy Autosan upadnie? Autobusy kupuje się na 20 lat a nie na 2!!!
Avatar
Gość / 26 lipca 2011 o 18:15
0
Nie podarował. Aneks nie może działać wstecz. Termin minął i za 4 pierwsze sztuki Autosan zapłaci karę stosowną do opóźnienia (liczoną od 15 lipca).
[quote name='jurek' timestamp='1311494067' post='505761']
Lubln wykazał się samarytańskim podjejściem zamawiając autobusy w upadajacej firmie żeby jej pomóc wyjść na prostą, ale niestety pracownicy zamiast pracować od rana do nocy, żeby wywiązać się ze zobowiazania i tym samym nie zlikwidowano im zakładu pracy wolą za swój katechizm kodeks pracy i wiśta wio do domu na ciepły obiadek u żonki. Panowie komuna się skończyła i albo pracujemy albo na zieloną trawke której duzo w okolicach Sanoka. A co teraz będzie z serwisem, z częściami gdy Autosan upadnie? Autobusy kupuje się na 20 lat a nie na 2!!!
[/quote]
Nie obrażaj pracowników jeśli nic o nich nie wiesz głąbie, akurat im najmniej można zarzucić. Niestety Autosan ma tego pecha, że należy do Zasada Group Sobiesława Zasady, który znany jest z wykańczania swoich spółek (np. Jelcza). Również obecny prezes Adam Smoleń ma marną historię - w czterech ostatnich firmach, w których był, trzy doprowadził do bankructwa. Z czwartej został szczęśliwie wywalony na zbity pysk. Jego błędne decyzje zaczyna powoli odczuwać Autosan.
[quote name='piechociniec' timestamp='1311498599' post='505779']
Gdyby to zależało ode mnie,to zerwał bym umowę.NIesłowny wykonawca jest zarazem wykonawcą niesolidnym.W takiej sytuacji może być sporo wad konstrukcyjnych,wiele niedoróbek i jednocześnie będą problemy z naprawami gwarancyjnymi!!!
CZy już nie ma innych producentów autobusów?Czesi dają do testowania,Chińczycy również za psie pieniądze są gotowi dostarczyć pojazdy transporetu miejskiego,Białoruś również ma nienajgorsze autobusy.
[/quote]
1. Zerwanie umowy jest możliwe dopiero gdy opóźnienie w przekazywaniu autobusów przekroczy 30 dni.
2. Prototyp autobusu przejechał kilkadziesiąt tysięcy kilometrów wożąc pasażerów w różnych miastach Polski, ew. wady z pewnością zostałyby wykryte.
3. Chińczycy chętnie zrobią produkt za psie pieniądze, niestety również w psiej jakości, że szybko zatęsknił byś za krajowymi wyrobami.
Nie podarował. Aneks nie może działać wstecz. Termin minął i za 4 pierwsze sztuki Autosan zapłaci karę stosowną do opóźnienia (liczoną od 15 lipca).
[quote name='jurek' timestamp='1311494067' post='505761']
Lubln wykazał się samarytańskim podjejściem zamawiając autobusy w upadajacej firmie żeby jej pomóc wyjść na prostą, ale niestety pracownicy zamiast pracować od rana do nocy, żeby wywiązać się ze zobowiazania i tym samym nie zlikwidowano im zakładu pracy wolą za swój katechizm kodeks pracy i wiśta wio do... rozwiń
Avatar
Henio / 25 lipca 2011 o 07:57
0
4(autobusy)*15(dni-od1 do15lipca)*1200(zł za dzień opóźnienia)=72000zł
Siedemdziesiąt dwa tysiące zł - tyle podarował ZTM Autosanowi pierwszym aneksem. Ile podaruje kolejnym i następnymi?
Może to dla kogoś grosze, ale dla mnie to kupa kasy. Tu pieniądze się lekką rączką daruje niesolidnej firmie, a ceny biletów się podnosi. Złodziejstwo.
Avatar
aleks / 24 lipca 2011 o 13:24
0
[quote name='Aśśś' timestamp='1311497393' post='505774']
Zdecydowanie wolę polskie Autosany niż tureckie comecta, które się psują, dach przecieka, przeguby wiecznie zepsute, dziurawa tapicerka siedzeń, woda pod podłogą no i najważniejsze - w tureckich conectach śmierdzi kebabem.
[/quote]

Nie wiem o co chodzi z tym kebabem. To chyba raczej rasistowski komentarz, niż obiektywny fakt.
Avatar
marianoitaliano / 24 lipca 2011 o 13:24
0
[quote name='lublin miasto nepotyzmu' timestamp='1311500812' post='505794']
czemu ma sluzyc kolejne przesuniecie terminu dostawy?na pewno jest to z korzyscuia dla autosana ale miasto na tym traci to nie sluzy mieszkancom lublina ,ztm o co chodzi?
[/quote]
spokojnie, nawet jakby przyjechały terminowo, mieszkańcy by na nowych autobusach nie skorzystali, bo ZTM pewnie jak zwykle trzymałby je miesiąc w zajezdni.

A co do twierdzenia, ze z mercedesy conecto są najmniej awaryjne...nie bez powodu przylgneła do nich nazwa "Złomnecto". Silniki connectów są głośniejsze nawet od solarisów, a zawieszenie - brak słów. Nawet Ikarusy sie tak nie telepią jak te tureckie "mercedesy", głosowy system informacji w wielu autobusach nie działa, z przegubów cos wiecznie syczy...
[quote name='lublin miasto nepotyzmu' timestamp='1311500812' post='505794']
czemu ma sluzyc kolejne przesuniecie terminu dostawy?na pewno jest to z korzyscuia dla autosana ale miasto na tym traci to nie sluzy mieszkancom lublina ,ztm o co chodzi?
[/quote]
spokojnie, nawet jakby przyjechały terminowo, mieszkańcy by na nowych autobusach nie skorzystali, bo ZTM pewnie jak zwykle trzymałby je miesiąc w zajezdni.

A co do twierdzenia, ze z mercedesy conecto są najmniej awaryjne...nie bez pow... rozwiń
Avatar
lublin miasto nepotyzmu / 24 lipca 2011 o 11:46
0
czemu ma sluzyc kolejne przesuniecie terminu dostawy?na pewno jest to z korzyscuia dla autosana ale miasto na tym traci to nie sluzy mieszkancom lublina ,ztm o co chodzi?
Avatar
marcin / 24 lipca 2011 o 11:17
0
[quote name='Aśśś' timestamp='1311497393' post='505774']
[b]
Zdecydowanie wolę polskie Autosany niż tureckie comecta, które się psują, dach przecieka, przeguby wiecznie zepsute, dziurawa tapicerka siedzeń, woda pod podłogą no i najważniejsze - w tureckich conectach śmierdzi kebabem.

[/quote]
Przecież to jedna wielka bzdura. Conecto to najmniej awaryjne autobusy w całym taborze. Dach przecieka? Chyba pomyliło ci się z Solarisem. ZTM powinien właśnie wybrać Mercedesy (Conecto, albo Citaro, nie wiem co zaoferowano), a nie 53 prototypy (te dopiero się będą psuły!) od dziadowskiego producenta z Sanoka.
[quote name='Aśśś' timestamp='1311497393' post='505774']
[b]
Zdecydowanie wolę polskie Autosany niż tureckie comecta, które się psują, dach przecieka, przeguby wiecznie zepsute, dziurawa tapicerka siedzeń, woda pod podłogą no i najważniejsze - w tureckich conectach śmierdzi kebabem.

[/quote]
Przecież to jedna wielka bzdura. Conecto to najmniej awaryjne autobusy w całym taborze. Dach przecieka? Chyba pomyliło ci się z Solarisem. ZTM powinien właśnie wybrać Mercedesy (Conecto, albo Citaro,... rozwiń
Avatar
piechociniec / 24 lipca 2011 o 11:09
0
Gdyby to zależało ode mnie,to zerwał bym umowę.NIesłowny wykonawca jest zarazem wykonawcą niesolidnym.W takiej sytuacji może być sporo wad konstrukcyjnych,wiele niedoróbek i jednocześnie będą problemy z naprawami gwarancyjnymi!!!
CZy już nie ma innych producentów autobusów?Czesi dają do testowania,Chińczycy również za psie pieniądze są gotowi dostarczyć pojazdy transporetu miejskiego,Białoruś również ma nienajgorsze autobusy.
Autobusy Mercedes w wersji miejskiej też są dobre.No ale przetarg polega na tym,ze kto więcej "zaoferuje" ten wygra.Bez względu na to,jaki fajans wciśnie.Najważniejsze,aby oferent był zadowolony
Gdyby to zależało ode mnie,to zerwał bym umowę.NIesłowny wykonawca jest zarazem wykonawcą niesolidnym.W takiej sytuacji może być sporo wad konstrukcyjnych,wiele niedoróbek i jednocześnie będą problemy z naprawami gwarancyjnymi!!!
CZy już nie ma innych producentów autobusów?Czesi dają do testowania,Chińczycy również za psie pieniądze są gotowi dostarczyć pojazdy transporetu miejskiego,Białoruś również ma nienajgorsze autobusy.
Autobusy Mercedes w wersji miejskiej też są dobre.No ale przetarg polega na tym,ze kto więcej... rozwiń
Avatar
Aśśś / 24 lipca 2011 o 10:49
0
[quote name='jurek' timestamp='1311494067' post='505761']
Lubln wykazał się samarytańskim podjejściem zamawiając autobusy w upadajacej firmie żeby jej pomóc wyjść na prostą, ale niestety pracownicy zamiast pracować od rana do nocy, żeby wywiązać się ze zobowiazania i tym samym nie zlikwidowano im zakładu pracy wolą za swój katechizm kodeks pracy i wiśta wio do domu na ciepły obiadek u żonki. Panowie komuna się skończyła i albo pracujemy albo na zieloną trawke której duzo w okolicach Sanoka. A co teraz będzie z serwisem, z częściami gdy Autosan upadnie? Autobusy kupuje się na 20 lat a nie na 2!!!
[/quote]
Upadająca firma to Solbus i u nich autobusy zamawia Warszawa. Autosan natomiast to duże przediębiorstwo bynajmniej nie upadające, a opóźnienia przy realizacji przetargu często się zdarzają nawet najlepszym producentom.

Zdecydowanie wolę polskie Autosany niż tureckie comecta, które się psują, dach przecieka, przeguby wiecznie zepsute, dziurawa tapicerka siedzeń, woda pod podłogą no i najważniejsze - w tureckich conectach śmierdzi kebabem.

Autosan Sancity przy premierze zebrał same pozytywne opinie, główne części jak silnik, zawieszenie, elektronika są renomowanych firm a dzięki temu, ze Autosan zgłosił się do przetargu miasto zaoszczędziło mase pieniędzy
[quote name='jurek' timestamp='1311494067' post='505761']
Lubln wykazał się samarytańskim podjejściem zamawiając autobusy w upadajacej firmie żeby jej pomóc wyjść na prostą, ale niestety pracownicy zamiast pracować od rana do nocy, żeby wywiązać się ze zobowiazania i tym samym nie zlikwidowano im zakładu pracy wolą za swój katechizm kodeks pracy i wiśta wio do domu na ciepły obiadek u żonki. Panowie komuna się skończyła i albo pracujemy albo na zieloną trawke której duzo w okolicach Sanoka. A co teraz będzie z ... rozwiń
Avatar
bebe / 24 lipca 2011 o 10:23
0
to są jakieś jaja, niech się ktś wypowie ile już kara wynosi z ZTM albo pomyśli nad rozwiązaniem umowy, co na to ZTM?
Avatar
jurek / 24 lipca 2011 o 09:54
0
Lubln wykazał się samarytańskim podjejściem zamawiając autobusy w upadajacej firmie żeby jej pomóc wyjść na prostą, ale niestety pracownicy zamiast pracować od rana do nocy, żeby wywiązać się ze zobowiazania i tym samym nie zlikwidowano im zakładu pracy wolą za swój katechizm kodeks pracy i wiśta wio do domu na ciepły obiadek u żonki. Panowie komuna się skończyła i albo pracujemy albo na zieloną trawke której duzo w okolicach Sanoka. A co teraz będzie z serwisem, z częściami gdy Autosan upadnie? Autobusy kupuje się na 20 lat a nie na 2!!!
Zobacz wszystkie komentarze 11

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Hipermarket z Lublina obiecuje zwrot towarów w ciągu 30 dni. Ale nie w tym przypadku
Alarm 24

Hipermarket z Lublina obiecuje zwrot towarów w ciągu 30 dni. Ale nie w tym przypadku 4 8

Kupiony w hipermarkecie notebook okazał się wadliwy, ale sklep nie chce go przyjąć z powrotem, mimo że obiecuje klientom możliwość zwrotu towarów w ciągu 30 dni od zakupu. Hipermarket tłumaczy, że sprzęt jest już używany. Klient jest oburzony, ale zgodnie z prawem to sklep ma rację.

Festiwal Dwa Brzegi 2018: Najlepsze filmy zagraniczne i najciekawsze polskie [program]
28 lipca 2018, 11:00

Festiwal Dwa Brzegi 2018: Najlepsze filmy zagraniczne i najciekawsze polskie [program] 12 3

Pokaz filmu „Złodziejaszki” Hirokazu Koreedy nagrodzonego Złotą Palmą w Cannes, a potem wspólny koncert Nosowskiej i Zamilskiej na kazimierskim zamku. Tak będzie wyglądało otwarcie 12. Festiwalu Filmu i Sztuki Dwa Brzegi, który zaczyna się już w następną sobotę 28 lipca.

Muzyka na lubelskim Zamku. Koncert Gabryś & Quinn Piano Duo
21 lipca 2018, 18:00

Muzyka na lubelskim Zamku. Koncert Gabryś & Quinn Piano Duo 1 0

Co Gdzie Kiedy. Duet Gabryś & Quinn wystąpi 21 lipca o godz. 18 w Muzeum Lubelskim w ramach cyklu Muzyka na lubelskim Zamku.

Rozbita karuzela VAT. Były wiceprezes Lotosu wśród zatrzymanych

Rozbita karuzela VAT. Były wiceprezes Lotosu wśród zatrzymanych 0 1

Cztery osoby, w tym prezes i dyrektorzy jednej ze spółek, zostali zatrzymani przez prokuratorów z Zamościa. Śledczy podejrzewają ich o wyłudzenia podatku VAT.

Bezpowrotny koniec marzeń o nowym „oknie czasu” przed Bramą Krakowską w Lublinie

Bezpowrotny koniec marzeń o nowym „oknie czasu” przed Bramą Krakowską w Lublinie 120 50

W czwartek zalano betonem studnię odkrytą przed Bramą Krakowską podczas przebudowy nawierzchni. Ratusz planował stworzenie w tym miejscu „okna czasu”, przez które można by zajrzeć do wnętrza. Ale takiej atrakcji jednak tu nie będzie. – Udostępnienie studni okazało się niemożliwe – oznajmił Urząd Miasta.

Spacery na 100-lecie Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego
21 lipca 2018, 12:00

Spacery na 100-lecie Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego 3 1

Co Gdzie Kiedy. Inna Fundacja - IFKA zaprasza do udziału w projekcje NIE WYMIGASZ SIĘ OD HISTORII/HERSTORII, w ramach którego organizowane będą spacery prowadzone w języku polskim oraz migowym. Na początek spacery z okazji 100-lecia Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego.

Kto kradł na basenie w Puławach? Mają dwóch nastolatków

Kto kradł na basenie w Puławach? Mają dwóch nastolatków 19 0

Zarzuty kradzieży i kradzieży z włamaniem usłyszeli dwaj 16-latkowie, którzy od początku lipca na basenie miejskim w Puławach kradli przedmioty pozostawione w szafkach.

Pamiętają o kolegach, którzy zginęli na służbie. Wśród nich policjantka z Krasnegostawu
galeria

Pamiętają o kolegach, którzy zginęli na służbie. Wśród nich policjantka z Krasnegostawu 56 0

Członkowie rodzin policjantów, którzy stracili życie na służbie odsłonili dziś tabliczki epitafijne. Jedna z nich poświęcona jest st. sierż. Magdalenie Dolebskiej z Komendy Powiatowej Policji w Krasnymstawie.

Poznaj Kazimierz Dolny od filmowej strony. Wycieczka i oprowadzanie
20 lipca 2018, 12:00

Poznaj Kazimierz Dolny od filmowej strony. Wycieczka i oprowadzanie 0 0

W piątek, 20 lipca o godz. 12 w Kazimierzu Dolnym odbędzie się wycieczka z przewodnikiem, podczas której poznamy filmowe losy nadwiślańskiego miasta.

Sposób na dewastację przystanków? Graffiti

Sposób na dewastację przystanków? Graffiti 2 5

Miejski Zakład Komunikacyjny w Białej Podlaskiej w nietypowy sposób walczy z wandalami. Na kilku najczęściej dewastowanych wiatach przystankowych pojawi się graffiti. Pierwsze już jest – na przystanku przy ulicy Warszawskiej

Azoty Puławy wróciły do treningów

Azoty Puławy wróciły do treningów 1 0

PIŁKA RĘCZNA Brązowi medaliści rozpoczęli przygotowania do nowego sezonu. Drużynę prowadzi były reprezentacyjny obrotowy Bartosz Jurecki

Prawie trzy kilometry jazdy po równym. Fragment "Nadwiślanki" już gotowy

Prawie trzy kilometry jazdy po równym. Fragment "Nadwiślanki" już gotowy 0 9

Prawie 7 miesięcy drogowcy remontowali niespełna trzykilometrowy odcinek drogi 801, od Dęblina do Stężycy.

Miasto w budowie. Inwestycje w Zamościu nabierają tempa [zdjęcia]
galeria

Miasto w budowie. Inwestycje w Zamościu nabierają tempa [zdjęcia] 6 0

Nowe ulice i mosty, a w planach m.in. budowa placu zabaw – inwestycje w Zamościu nabierają tempa.

Wydarzenia sportowe w Lubelskiem: 20-22 lipca

Wydarzenia sportowe w Lubelskiem: 20-22 lipca 0 0

Tej imprezy nie można przegapić. Od piątku do niedzieli Lublin będzie gospodarzem 94. PZLA Mistrzostw Polski w Lekkiej Atletyce. Tylu gwiazd nie mieliśmy u siebie od... 34 lat.

Praca w Europie. Najlepiej zarabiają Duńczycy i Belgowie

Praca w Europie. Najlepiej zarabiają Duńczycy i Belgowie 0 0

Średnie wynagrodzenie za godzinę pracy w Unii Europejskiej wyniosło w 2017 roku 23,1 euro, natomiast w strefie euro 26,9 euro. Najwyższą stawkę otrzymali pracownicy w Luksemburgu, Danii i Belgii, a najniższą - w Bułgarii i Rumunii. W Polsce średnia stawka godzinowa to 6,3 euro – podaje Europejski Urząd Statystyczny.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.