Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

25 października 2014 r.
20:45
Edytuj ten wpis

Awaria pieca w schronisku dla bezdomnych. Potrzebna pomoc

101 13 A A

Awaria pieca w schronisku Bractwa Miłosierdzia im. św. Brata Alberta w Lublinie ograniczyła możliwość ogrzewania budynku i dostęp do ciepłej wody. Pilnie potrzebne jest nowe urządzenie. Niestety, koszt zakupu pieca - ok. 10 tys. zł - przekracza możliwości finansowe stowarzyszenia. Bractwo apeluje o pomoc.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
- Nie wyobrażam sobie sytuacji, że piec przestanie funkcjonować - podkreśla Renata Babiarz, dyrektorka Ośrodka Wsparcia dla Osób Bezdomnych przy ul. Dolnej Panny Marii. - Teraz jego pracę można określić jako roboczą. Piec musimy albo naprawić, albo kupić nowy.

- Schronisko na ul. Dolnej Panny Marii zapewnia schronienie i opiekę osobom bezdomnym - mówi Norbert Rudaś z Bractwa Miłosierdzia im. św. Brata Alberta w Lublinie. - Standardowo ośrodek dysponuje 35 miejscami, jednak co roku, od listopada do marca, uruchamiana jest sezonowa noclegownia. W tym okresie w Ośrodku każdego dnia przebywa od 65 do nawet 80 bezdomnych.

Piec w schronisku przy ul. Dolnej Panny Marii nie popsuł się po raz pierwszy. - Jesienią ubiegłego roku mięliśmy awarię zasobnika wody. Została usunięta. Naprawa kosztowała 2,5 tys. zł - opowiada Babiarz. - We wrześniu nasi podopieczni zaczęli nam zgłaszać, że są problemy z ciepłą wodą.

Po przeglądzie okazało się, że tym razem jest problem z panelem sterującym pieca. - Tego panelu nie da się już naprawić. Trzeba kupić nowy za około 4 tys. zł - mówi dyr. Babiarz. - Najgorsze jest to, że wymiana nie daje gwarancji, że przetrwamy cały sezon grzewczy.

Nowy piec kosztuje ok. 10 tys. zł. Bractwa nie stać na taki wydatek. - Jesteśmy w tak trudnej sytuacji, że brakuje nam na opłaty i jedzenie dla podopiecznych - żali się Babiarz.

Jak pomóc

Osoby lub firmy chcące pomóc schronisku, mogą dokonywać wpłat z dopiskiem "piec” na konto Bractwa Miłosierdzia im. św. Brata Alberta: ING Bank Śląski, nr konta: 23 1050 1953 1000 0023 3387 2428 lub za pośrednictwem strony internetowej www.albert.lublin.pl
Skomentuj i udostępnij na Facebooku

Komentarze 13

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
dziad z fioletovymi uszami / 26 października 2014 r. o 18:57
0

Sprawiacie wrażenie, jakbyście kompletnie nie rozumieli czym jest prawdziwa bieda. Może dlatego, że na codzień jej nie widać, gdzieś tam się skrzętnie chowa za nazwami instytucji, wstydząc się sama siebie, a podnosi rękę nieśmiało tylko wtedy, gdy naprawdę potrzebuje pomocy.


Nie wolno o zapominać o tym, że fakt, iż niektórzy, jak Wy to nazywacie "nieroby" znaleźli sobie sposób na życie kosztem innych, nie powoduje, że znika cała reszta ludzi dziedzicznie biednych, o psychikach zniszczonych przez dziesięciolecia poprzedniego systemu, bez wiary w siebie, bez wykształcenia, realnych możliwości na rynkach pracy itd, którzy tak bardzo się wstydzą poprosić o pomoc, że musi być ktoś, kto zrobi robi to za nich. Nie łudźmy się, że ich spotkamy ich na ulicy, czy w autobusie, bo za bardzo jesteśmy wpatrzeni w ekrany swoich smartfonów czy tabletów, bo na ich ekranach zobaczymy tylko to, co chcemy zobaczyć, a nie to, co naprawdę jest.

Nawet przyjmując logikę którą próbujecie narzucić i niezależnie od własnych możliwości pomocy: wolę być empatycznym frajerem niż cynicznym sku***elem bez serca.


Sprawiacie wrażenie, jakbyście kompletnie nie rozumieli czym jest prawdziwa bieda. Może dlatego, że na codzień jej nie widać, gdzieś tam się skrzętnie chowa za nazwami instytucji, wstydząc się sama siebie, a podnosi rękę nieśmiało tylko wtedy, gdy naprawdę potrzebuje pomocy.


Nie wolno o zapominać o tym, że fakt, iż niektórzy, jak Wy to nazywacie "nieroby" znaleźli sobie sposób na życie kosztem innych, nie powoduje, że znika cała reszta ludzi dziedzicznie biednych, o psychikach zniszczonych przez dziesięciolecia poprzedniego systemu, bez wiary w siebie, bez wykształcenia, realnych możliwości na rynkach pracy itd, którzy tak bardzo się wstydzą poprosić o pomoc, że musi być ktoś, kto zrobi robi to za nich. Nie łudźmy się, że ich spotkamy ich na ulicy, czy w autobusie, bo za bardzo jesteśmy wpatrzeni w ekrany swoich smartfonów czy tabletów, bo na ich ekranach zobaczymy tylko to, co chcemy zobaczyć, a nie to, co naprawdę jest.

Nawet przyjmując logikę którą próbujecie narzucić i niezależnie od własnych możliwości pomocy: wolę być empatycznym frajerem niż cynicznym sku***elem bez serca.

Czyli mamy rozwiązanie problemu: Dobroduszny Lucjan od jutra zabiera wszystkich zmarzniętych bezdomnych do siebie, do swego domu/mieszkania. No i problem mamy z głowy! :)

Czyli mamy rozwiązanie problemu: Dobroduszny Lucjan od jutra zabiera wszystkich zmarzniętych bezdomnych do siebie, do swego domu/mieszkania. No i problem mamy z głowy! :)

rozwiń
Avatar
Lucjan / 26 października 2014 r. o 17:36
0

A ja mam to d0pie jak mnie ktoś ocenia. Państwo okrada mnie już wystarczająco dużo w postaci podatków, akcyzy (paliwo, piwo, węgiel itp), nawet jak coś odłożę na konto bankowe to część zyskó z oprocentowania też mi państwo kradnie!!! A skoro kradnie, to niech samo wspiera bezdomnych. Ja już na nich pieniądze dałem. A o moje dzieci to się nikt "ze społeczeństwa" nie martwi, czy mają ciepłą wodę, czy nie. Ja sam muszę o to zadbać.

To nie była ocena Ciebie, tylko ocena sposobu myślenia.

Poza tym, uwagi dotyczące okradania przez Państwo to oczywiście wszystko prawda. Ale to, czy ulegniemy destrukcyjnemu wpływowi tzw. demokracji na nas samych, to już zależy od nas.

Destrukcyjnemu, bo odbierającego nam potrzebę miłosierdzia i usprawiedliwiającego brak współczucia. I jak pozwolę sobie zauważyć, bez urazy, Twoja wypowiedź była tego dowodem. Niezależnie od tego jak bardzo zostaliśmy okradzeni, ubodzy są tak samo głodni i jest im tak samo zimno, a oczekiwanie, że Państwo im pomoże jest daleko idącą naiwnością. Natomiast niewątpliwie może sprawić, że poczujemy się lepiej. (Żeby nie było wątpiwości, dotyczy to również mnie).

Właśnie wróciłem z koncertu Mietka Szczęśniaka, gdzie zaśpiewał piosenkę z pięknym tekstem (chyba autorsta ks. Twardowskiego), mówiącym o tym, że nierówności między ludźmi są czymś w rodzau błogosławieństwa. "My" potrzebni jesteśmy "Im", a "Oni" "Nam". My im po to, żeby nieść pomoc, a Oni nam - abyśmy nie zapomnieli, kim jesteśmy i nie stracili człowieczeństwa.
 

iebie, tylko ocena sposobu myślenia.

Poza tym, uwagi dotyczące okradania przez Państwo to oczywiście wszystko prawda. Ale to, czy ulegniemy destrukcyjnemu wpływowi tzw. demokracji na nas samych, to już zależy od nas.

Destrukcyjnemu, bo odbierającego nam potrzebę miłosierdzia i usprawiedliwiającego brak współczucia. I jak pozwolę sobie zauważyć, bez urazy, Twoja wypowiedź była tego dowodem. Niezależnie od tego jak bardzo zostaliśmy okradzeni, ubodzy są tak samo głodni i jest im tak samo zimno, a oczekiwanie, że Państwo im pomo... rozwiń
Avatar
ptz / 26 października 2014 r. o 15:14
0

Sprawiacie wrażenie, jakbyście kompletnie nie rozumieli czym jest prawdziwa bieda. Może dlatego, że na codzień jej nie widać, gdzieś tam się skrzętnie chowa za nazwami instytucji, wstydząc się sama siebie, a podnosi rękę nieśmiało tylko wtedy, gdy naprawdę potrzebuje pomocy.


Nie wolno o zapominać o tym, że fakt, iż niektórzy, jak Wy to nazywacie "nieroby" znaleźli sobie sposób na życie kosztem innych, nie powoduje, że znika cała reszta ludzi dziedzicznie biednych, o psychikach zniszczonych przez dziesięciolecia poprzedniego systemu, bez wiary w siebie, bez wykształcenia, realnych możliwości na rynkach pracy itd, którzy tak bardzo się wstydzą poprosić o pomoc, że musi być ktoś, kto zrobi robi to za nich. Nie łudźmy się, że ich spotkamy ich na ulicy, czy w autobusie, bo za bardzo jesteśmy wpatrzeni w ekrany swoich smartfonów czy tabletów, bo na ich ekranach zobaczymy tylko to, co chcemy zobaczyć, a nie to, co naprawdę jest.

Nawet przyjmując logikę którą próbujecie narzucić i niezależnie od własnych możliwości pomocy: wolę być empatycznym frajerem niż cynicznym sku***elem bez serca.


Sprawiacie wrażenie, jakbyście kompletnie nie rozumieli czym jest prawdziwa bieda. Może dlatego, że na codzień jej nie widać, gdzieś tam się skrzętnie chowa za nazwami instytucji, wstydząc się sama siebie, a podnosi rękę nieśmiało tylko wtedy, gdy naprawdę potrzebuje pomocy.


Nie wolno o zapominać o tym, że fakt, iż niektórzy, jak Wy to nazywacie "nieroby" znaleźli sobie sposób na życie kosztem innych, nie powoduje, że znika cała reszta ludzi dziedzicznie biednych, o psychikach zniszczonych przez dziesięciolecia poprzedniego systemu, bez wiary w siebie, bez wykształcenia, realnych możliwości na rynkach pracy itd, którzy tak bardzo się wstydzą poprosić o pomoc, że musi być ktoś, kto zrobi robi to za nich. Nie łudźmy się, że ich spotkamy ich na ulicy, czy w autobusie, bo za bardzo jesteśmy wpatrzeni w ekrany swoich smartfonów czy tabletów, bo na ich ekranach zobaczymy tylko to, co chcemy zobaczyć, a nie to, co naprawdę jest.

Nawet przyjmując logikę którą próbujecie narzucić i niezależnie od własnych możliwości pomocy: wolę być empatycznym frajerem niż cynicznym sku***elem bez serca.

A ja mam to d0pie jak mnie ktoś ocenia. Państwo okrada mnie już wystarczająco dużo w postaci podatków, akcyzy (paliwo, piwo, węgiel itp), nawet jak coś odłożę na konto bankowe to część zyskó z oprocentowania też mi państwo kradnie!!! A skoro kradnie, to niech samo wspiera bezdomnych. Ja już na nich pieniądze dałem. A o moje dzieci to się nikt "ze społeczeństwa" nie martwi, czy mają ciepłą wodę, czy nie. Ja sam muszę o to zadbać.

A ja mam to d0pie jak mnie ktoś ocenia. Państwo okrada mnie już wystarczająco dużo w postaci podatków, akcyzy (paliwo, piwo, węgiel itp), nawet jak coś odłożę na konto bankowe to część zyskó z oprocentowania też mi państwo kradnie!!! A skoro kradnie, to niech samo wspiera bezdomnych. Ja już na nich pieniądze dałem. A o moje dzieci to się nikt "ze społeczeństwa" nie martwi, czy mają ciepłą wodę, czy nie. Ja sam muszę o to zadbać.

rozwiń
Avatar
Lucjan / 26 października 2014 r. o 13:03
0

Sprawiacie wrażenie, jakbyście kompletnie nie rozumieli czym jest prawdziwa bieda. Może dlatego, że na codzień jej nie widać, gdzieś tam się skrzętnie chowa za nazwami instytucji, wstydząc się sama siebie, a podnosi rękę nieśmiało tylko wtedy, gdy naprawdę potrzebuje pomocy.


Nie wolno o zapominać o tym, że fakt, iż niektórzy, jak Wy to nazywacie "nieroby" znaleźli sobie sposób na życie kosztem innych, nie powoduje, że znika cała reszta ludzi dziedzicznie biednych, o psychikach zniszczonych przez dziesięciolecia poprzedniego systemu, bez wiary w siebie, bez wykształcenia, realnych możliwości na rynkach pracy itd, którzy tak bardzo się wstydzą poprosić o pomoc, że musi być ktoś, kto zrobi robi to za nich. Nie łudźmy się, że ich spotkamy ich na ulicy, czy w autobusie, bo za bardzo jesteśmy wpatrzeni w ekrany swoich smartfonów czy tabletów, bo na ich ekranach zobaczymy tylko to, co chcemy zobaczyć, a nie to, co naprawdę jest.

Nawet przyjmując logikę którą próbujecie narzucić i niezależnie od własnych możliwości pomocy: wolę być empatycznym frajerem niż cynicznym sku***elem bez serca.

Sprawiacie wrażenie, jakbyście kompletnie nie rozumieli czym jest prawdziwa bieda. Może dlatego, że na codzień jej nie widać, gdzieś tam się skrzętnie chowa za nazwami instytucji, wstydząc się sama siebie, a podnosi rękę nieśmiało tylko wtedy, gdy naprawdę potrzebuje pomocy.


Nie wolno o zapominać o tym, że fakt, iż niektórzy, jak Wy to nazywacie "nieroby" znaleźli sobie sposób na życie kosztem innych, nie powoduje, że znika cała reszta ludzi dziedzicznie biednych, o psychikach zniszczonych przez dziesięciolecia poprzedniego sys... rozwiń

Avatar
Gość / 26 października 2014 r. o 06:59
0

Kto Ci dał prawo pajacu do wywyższania się ponad bezdomnych i do zaganiania ich do roboty? Jesteś tylko płotką, twoja matka pewnie zarabia w warzywniaku 1000 zł, dostajesz stypendium socjalne z UMCS które wydajesz na clubbing co tydzień zamiast pójść do pracy i przestać być internetowym karaluchem i za to Cię nienawidzę.

no ale matka pracuje, on jak dostaje stypendium to się uczy a nie jak bezrobotny ma pracę, naukę gdzieś

no ale matka pracuje, on jak dostaje stypendium to się uczy a nie jak bezrobotny ma pracę, naukę gdzieś

rozwiń
Avatar
Gość / 26 października 2014 r. o 06:55
0

Po jednym bezdomnym na każdą plebnie i problem rozwiązany.

masz rację i do tego niech gotują obiady, sprzątają wokół i w kościele

Avatar
vahtanguri / 26 października 2014 r. o 06:06
0
Ile razy można powtażać PIEC to może pupa po imprezie w nieznajomym towarzystwie a to jest KOCIOŁ !
Avatar
Andrzejku nie biegaj / 25 października 2014 r. o 23:07
0

Kto Ci dał prawo pajacu do wywyższania się ponad bezdomnych i do zaganiania ich do roboty? Jesteś tylko płotką, twoja matka pewnie zarabia w warzywniaku 1000 zł, dostajesz stypendium socjalne z UMCS które wydajesz na clubbing co tydzień zamiast pójść do pracy i przestać być internetowym karaluchem i za to Cię nienawidzę.

Avatar
Gość / 25 października 2014 r. o 23:04
0

czy w Polsce o wszystko trzeba żebrać, to tylko babka idaca w ministry z pkp dostała z naszych pieniędzy na 54 takie piece, a powinno byc tak , kto porzuca robote nie dostaje nic

Avatar
Pod kościół. / 25 października 2014 r. o 22:09
0

Ciekawe ile miesięcznie kosztuje administracja tego bractwa. Jak nie stać na zakup, to może wystarczy naprawa. A nie zaraz raban i do gazety. Co tylko wszystko nowe. Na złomowisko, pogrzebać w śmieciach to i się znajdzie co trzeba. Najłatwiej wyciągać rekę i daj i daj. Nie umiecie sie gospodarzyc tym co macie, to woda nie musi być zaraz gorąca, wystarczy bieząca z kranu. Tylko pomyslec. Nic na siłe. Ludzie tez nie mają. I nikt im nie daje.

Ciekawe ile miesięcznie kosztuje administracja tego bractwa. Jak nie stać na zakup, to może wystarczy naprawa. A nie zaraz raban i do gazety. Co tylko wszystko nowe. Na złomowisko, pogrzebać w śmieciach to i się znajdzie co trzeba. Najłatwiej wyciągać rekę i daj i daj. Nie umiecie sie gospodarzyc tym co macie, to woda nie musi być zaraz gorąca, wystarczy bieząca z kranu. Tylko pomyslec. Nic narozwiń

Avatar
dziad z fioletovymi uszami / 26 października 2014 r. o 18:57
0

Sprawiacie wrażenie, jakbyście kompletnie nie rozumieli czym jest prawdziwa bieda. Może dlatego, że na codzień jej nie widać, gdzieś tam się skrzętnie chowa za nazwami instytucji, wstydząc się sama siebie, a podnosi rękę nieśmiało tylko wtedy, gdy naprawdę potrzebuje pomocy.


Nie wolno o zapominać o tym, że fakt, iż niektórzy, jak Wy to nazywacie "nieroby" znaleźli sobie sposób na życie kosztem innych, nie powoduje, że znika cała reszta ludzi dziedzicznie biednych, o psychikach zniszczonych przez dziesięciolecia poprzedniego systemu, bez wiary w siebie, bez wykształcenia, realnych możliwości na rynkach pracy itd, którzy tak bardzo się wstydzą poprosić o pomoc, że musi być ktoś, kto zrobi robi to za nich. Nie łudźmy się, że ich spotkamy ich na ulicy, czy w autobusie, bo za bardzo jesteśmy wpatrzeni w ekrany swoich smartfonów czy tabletów, bo na ich ekranach zobaczymy tylko to, co chcemy zobaczyć, a nie to, co naprawdę jest.

Nawet przyjmując logikę którą próbujecie narzucić i niezależnie od własnych możliwości pomocy: wolę być empatycznym frajerem niż cynicznym sku***elem bez serca.


Sprawiacie wrażenie, jakbyście kompletnie nie rozumieli czym jest prawdziwa bieda. Może dlatego, że na codzień jej nie widać, gdzieś tam się skrzętnie chowa za nazwami instytucji, wstydząc się sama siebie, a podnosi rękę nieśmiało tylko wtedy, gdy naprawdę potrzebuje pomocy.


Nie wolno o zapominać o tym, że fakt, iż niektórzy, jak Wy to nazywacie "nieroby" znaleźli sobie sposób na życie kosztem innych, nie powoduje, że znika cała reszta ludzi dziedzicznie biednych, o psychikach zniszczonych przez dziesięciolecia poprzedniego systemu, bez wiary w siebie, bez wykształcenia, realnych możliwości na rynkach pracy itd, którzy tak bardzo się wstydzą poprosić o pomoc, że musi być ktoś, kto zrobi robi to za nich. Nie łudźmy się, że ich spotkamy ich na ulicy, czy w autobusie, bo za bardzo jesteśmy wpatrzeni w ekrany swoich smartfonów czy tabletów, bo na ich ekranach zobaczymy tylko to, co chcemy zobaczyć, a nie to, co naprawdę jest.

Nawet przyjmując logikę którą próbujecie narzucić i niezależnie od własnych możliwości pomocy: wolę być empatycznym frajerem niż cynicznym sku***elem bez serca.

Czyli mamy rozwiązanie problemu: Dobroduszny Lucjan od jutra zabiera wszystkich zmarzniętych bezdomnych do siebie, do swego domu/mieszkania. No i problem mamy z głowy! :)

Czyli mamy rozwiązanie problemu: Dobroduszny Lucjan od jutra zabiera wszystkich zmarzniętych bezdomnych do siebie, do swego domu/mieszkania. No i problem mamy z głowy! :)

rozwiń
Avatar
Lucjan / 26 października 2014 r. o 17:36
0

A ja mam to d0pie jak mnie ktoś ocenia. Państwo okrada mnie już wystarczająco dużo w postaci podatków, akcyzy (paliwo, piwo, węgiel itp), nawet jak coś odłożę na konto bankowe to część zyskó z oprocentowania też mi państwo kradnie!!! A skoro kradnie, to niech samo wspiera bezdomnych. Ja już na nich pieniądze dałem. A o moje dzieci to się nikt "ze społeczeństwa" nie martwi, czy mają ciepłą wodę, czy nie. Ja sam muszę o to zadbać.

To nie była ocena Ciebie, tylko ocena sposobu myślenia.

Poza tym, uwagi dotyczące okradania przez Państwo to oczywiście wszystko prawda. Ale to, czy ulegniemy destrukcyjnemu wpływowi tzw. demokracji na nas samych, to już zależy od nas.

Destrukcyjnemu, bo odbierającego nam potrzebę miłosierdzia i usprawiedliwiającego brak współczucia. I jak pozwolę sobie zauważyć, bez urazy, Twoja wypowiedź była tego dowodem. Niezależnie od tego jak bardzo zostaliśmy okradzeni, ubodzy są tak samo głodni i jest im tak samo zimno, a oczekiwanie, że Państwo im pomoże jest daleko idącą naiwnością. Natomiast niewątpliwie może sprawić, że poczujemy się lepiej. (Żeby nie było wątpiwości, dotyczy to również mnie).

Właśnie wróciłem z koncertu Mietka Szczęśniaka, gdzie zaśpiewał piosenkę z pięknym tekstem (chyba autorsta ks. Twardowskiego), mówiącym o tym, że nierówności między ludźmi są czymś w rodzau błogosławieństwa. "My" potrzebni jesteśmy "Im", a "Oni" "Nam". My im po to, żeby nieść pomoc, a Oni nam - abyśmy nie zapomnieli, kim jesteśmy i nie stracili człowieczeństwa.
 

iebie, tylko ocena sposobu myślenia.

Poza tym, uwagi dotyczące okradania przez Państwo to oczywiście wszystko prawda. Ale to, czy ulegniemy destrukcyjnemu wpływowi tzw. demokracji na nas samych, to już zależy od nas.

Destrukcyjnemu, bo odbierającego nam potrzebę miłosierdzia i usprawiedliwiającego brak współczucia. I jak pozwolę sobie zauważyć, bez urazy, Twoja wypowiedź była tego dowodem. Niezależnie od tego jak bardzo zostaliśmy okradzeni, ubodzy są tak samo głodni i jest im tak samo zimno, a oczekiwanie, że Państwo im pomo... rozwiń
Avatar
ptz / 26 października 2014 r. o 15:14
0

Sprawiacie wrażenie, jakbyście kompletnie nie rozumieli czym jest prawdziwa bieda. Może dlatego, że na codzień jej nie widać, gdzieś tam się skrzętnie chowa za nazwami instytucji, wstydząc się sama siebie, a podnosi rękę nieśmiało tylko wtedy, gdy naprawdę potrzebuje pomocy.


Nie wolno o zapominać o tym, że fakt, iż niektórzy, jak Wy to nazywacie "nieroby" znaleźli sobie sposób na życie kosztem innych, nie powoduje, że znika cała reszta ludzi dziedzicznie biednych, o psychikach zniszczonych przez dziesięciolecia poprzedniego systemu, bez wiary w siebie, bez wykształcenia, realnych możliwości na rynkach pracy itd, którzy tak bardzo się wstydzą poprosić o pomoc, że musi być ktoś, kto zrobi robi to za nich. Nie łudźmy się, że ich spotkamy ich na ulicy, czy w autobusie, bo za bardzo jesteśmy wpatrzeni w ekrany swoich smartfonów czy tabletów, bo na ich ekranach zobaczymy tylko to, co chcemy zobaczyć, a nie to, co naprawdę jest.

Nawet przyjmując logikę którą próbujecie narzucić i niezależnie od własnych możliwości pomocy: wolę być empatycznym frajerem niż cynicznym sku***elem bez serca.


Sprawiacie wrażenie, jakbyście kompletnie nie rozumieli czym jest prawdziwa bieda. Może dlatego, że na codzień jej nie widać, gdzieś tam się skrzętnie chowa za nazwami instytucji, wstydząc się sama siebie, a podnosi rękę nieśmiało tylko wtedy, gdy naprawdę potrzebuje pomocy.


Nie wolno o zapominać o tym, że fakt, iż niektórzy, jak Wy to nazywacie "nieroby" znaleźli sobie sposób na życie kosztem innych, nie powoduje, że znika cała reszta ludzi dziedzicznie biednych, o psychikach zniszczonych przez dziesięciolecia poprzedniego systemu, bez wiary w siebie, bez wykształcenia, realnych możliwości na rynkach pracy itd, którzy tak bardzo się wstydzą poprosić o pomoc, że musi być ktoś, kto zrobi robi to za nich. Nie łudźmy się, że ich spotkamy ich na ulicy, czy w autobusie, bo za bardzo jesteśmy wpatrzeni w ekrany swoich smartfonów czy tabletów, bo na ich ekranach zobaczymy tylko to, co chcemy zobaczyć, a nie to, co naprawdę jest.

Nawet przyjmując logikę którą próbujecie narzucić i niezależnie od własnych możliwości pomocy: wolę być empatycznym frajerem niż cynicznym sku***elem bez serca.

A ja mam to d0pie jak mnie ktoś ocenia. Państwo okrada mnie już wystarczająco dużo w postaci podatków, akcyzy (paliwo, piwo, węgiel itp), nawet jak coś odłożę na konto bankowe to część zyskó z oprocentowania też mi państwo kradnie!!! A skoro kradnie, to niech samo wspiera bezdomnych. Ja już na nich pieniądze dałem. A o moje dzieci to się nikt "ze społeczeństwa" nie martwi, czy mają ciepłą wodę, czy nie. Ja sam muszę o to zadbać.

A ja mam to d0pie jak mnie ktoś ocenia. Państwo okrada mnie już wystarczająco dużo w postaci podatków, akcyzy (paliwo, piwo, węgiel itp), nawet jak coś odłożę na konto bankowe to część zyskó z oprocentowania też mi państwo kradnie!!! A skoro kradnie, to niech samo wspiera bezdomnych. Ja już na nich pieniądze dałem. A o moje dzieci to się nikt "ze społeczeństwa" nie martwi, czy mają ciepłą wodę, czy nie. Ja sam muszę o to zadbać.

rozwiń
Avatar
Lucjan / 26 października 2014 r. o 13:03
0

Sprawiacie wrażenie, jakbyście kompletnie nie rozumieli czym jest prawdziwa bieda. Może dlatego, że na codzień jej nie widać, gdzieś tam się skrzętnie chowa za nazwami instytucji, wstydząc się sama siebie, a podnosi rękę nieśmiało tylko wtedy, gdy naprawdę potrzebuje pomocy.


Nie wolno o zapominać o tym, że fakt, iż niektórzy, jak Wy to nazywacie "nieroby" znaleźli sobie sposób na życie kosztem innych, nie powoduje, że znika cała reszta ludzi dziedzicznie biednych, o psychikach zniszczonych przez dziesięciolecia poprzedniego systemu, bez wiary w siebie, bez wykształcenia, realnych możliwości na rynkach pracy itd, którzy tak bardzo się wstydzą poprosić o pomoc, że musi być ktoś, kto zrobi robi to za nich. Nie łudźmy się, że ich spotkamy ich na ulicy, czy w autobusie, bo za bardzo jesteśmy wpatrzeni w ekrany swoich smartfonów czy tabletów, bo na ich ekranach zobaczymy tylko to, co chcemy zobaczyć, a nie to, co naprawdę jest.

Nawet przyjmując logikę którą próbujecie narzucić i niezależnie od własnych możliwości pomocy: wolę być empatycznym frajerem niż cynicznym sku***elem bez serca.

Sprawiacie wrażenie, jakbyście kompletnie nie rozumieli czym jest prawdziwa bieda. Może dlatego, że na codzień jej nie widać, gdzieś tam się skrzętnie chowa za nazwami instytucji, wstydząc się sama siebie, a podnosi rękę nieśmiało tylko wtedy, gdy naprawdę potrzebuje pomocy.


Nie wolno o zapominać o tym, że fakt, iż niektórzy, jak Wy to nazywacie "nieroby" znaleźli sobie sposób na życie kosztem innych, nie powoduje, że znika cała reszta ludzi dziedzicznie biednych, o psychikach zniszczonych przez dziesięciolecia poprzedniego sys... rozwiń

Avatar
Gość / 26 października 2014 r. o 06:59
0

Kto Ci dał prawo pajacu do wywyższania się ponad bezdomnych i do zaganiania ich do roboty? Jesteś tylko płotką, twoja matka pewnie zarabia w warzywniaku 1000 zł, dostajesz stypendium socjalne z UMCS które wydajesz na clubbing co tydzień zamiast pójść do pracy i przestać być internetowym karaluchem i za to Cię nienawidzę.

no ale matka pracuje, on jak dostaje stypendium to się uczy a nie jak bezrobotny ma pracę, naukę gdzieś

no ale matka pracuje, on jak dostaje stypendium to się uczy a nie jak bezrobotny ma pracę, naukę gdzieś

rozwiń
Avatar
Gość / 26 października 2014 r. o 06:55
0

Po jednym bezdomnym na każdą plebnie i problem rozwiązany.

masz rację i do tego niech gotują obiady, sprzątają wokół i w kościele

Avatar
vahtanguri / 26 października 2014 r. o 06:06
0
Ile razy można powtażać PIEC to może pupa po imprezie w nieznajomym towarzystwie a to jest KOCIOŁ !
Avatar
Andrzejku nie biegaj / 25 października 2014 r. o 23:07
0

Kto Ci dał prawo pajacu do wywyższania się ponad bezdomnych i do zaganiania ich do roboty? Jesteś tylko płotką, twoja matka pewnie zarabia w warzywniaku 1000 zł, dostajesz stypendium socjalne z UMCS które wydajesz na clubbing co tydzień zamiast pójść do pracy i przestać być internetowym karaluchem i za to Cię nienawidzę.

Avatar
Gość / 25 października 2014 r. o 23:04
0

czy w Polsce o wszystko trzeba żebrać, to tylko babka idaca w ministry z pkp dostała z naszych pieniędzy na 54 takie piece, a powinno byc tak , kto porzuca robote nie dostaje nic

Avatar
Pod kościół. / 25 października 2014 r. o 22:09
0

Ciekawe ile miesięcznie kosztuje administracja tego bractwa. Jak nie stać na zakup, to może wystarczy naprawa. A nie zaraz raban i do gazety. Co tylko wszystko nowe. Na złomowisko, pogrzebać w śmieciach to i się znajdzie co trzeba. Najłatwiej wyciągać rekę i daj i daj. Nie umiecie sie gospodarzyc tym co macie, to woda nie musi być zaraz gorąca, wystarczy bieząca z kranu. Tylko pomyslec. Nic na siłe. Ludzie tez nie mają. I nikt im nie daje.

Ciekawe ile miesięcznie kosztuje administracja tego bractwa. Jak nie stać na zakup, to może wystarczy naprawa. A nie zaraz raban i do gazety. Co tylko wszystko nowe. Na złomowisko, pogrzebać w śmieciach to i się znajdzie co trzeba. Najłatwiej wyciągać rekę i daj i daj. Nie umiecie sie gospodarzyc tym co macie, to woda nie musi być zaraz gorąca, wystarczy bieząca z kranu. Tylko pomyslec. Nic narozwiń

Zobacz wszystkie komentarze 13

Skomentuj

Aby napisać komentarz, należy się zalogować:

Nie publikujemy nic na Twojej tablicy na Facebooku oraz nikomu nie udostępniamy Twoich danych osobistych.
Podczas pierwszego logowania zostaniesz poproszony o wybór swojej nazwy użytkownika.

Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Barwny korowód zainaugurował IV Międzynarodowy Festiwal Renesansu w Lublinie [zdjęcia]
galeria

Barwny korowód zainaugurował IV Międzynarodowy Festiwal Renesansu w Lublinie [zdjęcia]

Bogato zdobione maski, a do tego kolorowe, wytworne suknie. Obok idą żonglerzy z flagami i tancerze. IV Międzynarodowy Festiwal Renesansu rozpoczął się w piątek w Lublinie. Na początek - barwny korowód, dzięki któremu można było poczuć się jak w epoce odrodzenia

Nowe mieszkanie za najniższą krajową. Czy pomoże kredyt hipoteczny?

Nowe mieszkanie za najniższą krajową. Czy pomoże kredyt hipoteczny?

Kredyty hipoteczne są dostępne nawet dla osób o bardzo niskich dochodach. Dwie osoby z minimalnym wynagrodzeniem mogą pożyczyć nawet 380 tys. zł. Niestety, przy takiej kwocie rata pochłonie blisko połowę dochodu takiej pary.

Szansa na remont ul. Namysłowskiego w Lublinie

Szansa na remont ul. Namysłowskiego w Lublinie

Trzy firmy chcą się podjąć remontu ul. Namysłowskiego od skrzyżowania z ul. Krasińskiego do posesji nr 32

Górnik Łęczna o krok od awansu do PKO BP Ekstraklasy. Finał w niedzielę
Magazyn

Górnik Łęczna o krok od awansu do PKO BP Ekstraklasy. Finał w niedzielę

Piłkarze Górnika Łęczna mają ogromną szansę na wywalczenie drugiego z rzędu awansu do wyższej klasy rozgrywkowej. W poprzednim sezonie zespół trenera Kamila Kieresia wywalczył promocję do Fortuna I Ligi, a w bieżące rozgrywki może zakończyć awansem do PKO BP Ekstraklasy.

Jedyna taka noc w mieście. Program Świdnickiej Nocy Kultury

Jedyna taka noc w mieście. Program Świdnickiej Nocy Kultury

Spektakle, nocne seanse kinowe, koncerty, pokazy, sesja jogi na trawie, potańcówka w plenerze, pokaz laserów i nocne loty symulatorem. Świdnik przygotowuje się do Nocy Kultury 26 czerwca.

Światowa Organizacja Zdrowia: Delta staje się dominującym wariantem koronawirusa

Światowa Organizacja Zdrowia: Delta staje się dominującym wariantem koronawirusa

Wykryty po raz pierwszy w Indiach wariant Delta koronawirusa staje się dominujący na świecie z powodu swojej wysokiej zakaźności - poinformowała w piątek na konferencji prasowej w Genewie główna specjalistka naukowa Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) Soumya Swaminathan.

Lublin: Takiej rocznicy Polska może nam zazdrościć. Minęło już 100 lat [zdjęcia]
galeria

Lublin: Takiej rocznicy Polska może nam zazdrościć. Minęło już 100 lat [zdjęcia]

Lublin świętuje rocznicę, jaką nie może się pochwalić żadne miasto w Polsce. Sto lat temu wystartował pierwszy samolot produkcji krajowej. Było to na pasie startowym lubelskiej fabryki samolotów. Teraz powstaje tu izba pamięci

"Romantyzm i nostalgia" - wystawa poświęcona kresom w Kazimierzu
20 czerwca 2021, 14:00

"Romantyzm i nostalgia" - wystawa poświęcona kresom w Kazimierzu

Muzeum Nadwiślańskie w Kazimierzu Dolnym (Rynek 19) zaprasza na wernisaż wystawy "Romantyzm i nostalgia. Obraz kresów w malarstwie polskim". Otwarcie ekspozycji nastąpi 20 czerwca o godz. 14.

Jak Zamość okrąża polityczny kłopot z rondem. Otrzyma ono nazwę "im. Marii i Lecha Kaczyńskich"?

Jak Zamość okrąża polityczny kłopot z rondem. Otrzyma ono nazwę "im. Marii i Lecha Kaczyńskich"?

Jest projekt uchwały o zamiarze nadania nazwy planowanemu rondu w Zamościu im. Marii i Lecha Kaczyńskich. To próba rozwiązania kłopotliwej sytuacji, jaka powstała podczas poprzedniej sesji. Wówczas pojawił się kontrowersyjny pomysł na uhonorowanie państwa Kaczyńskich na innym rondzie. Niewiele brakowało, a radni PiS by musieli głosować, że nie chcą upamiętniać w Zamościu pary prezydenckiej

Prezydent i szef MON na zakończeniu największych tegorocznych ćwiczeń wojskowych [zdjęcia]
galeria

Prezydent i szef MON na zakończeniu największych tegorocznych ćwiczeń wojskowych [zdjęcia]

Prezydent Andrzej Duda i minister obrony narodowej Mariusz Błaszczak byli dzisiaj w Wólce Konopnej (pow. łukowski), gdzie uczestniczyli w zakończeniu największych tegorocznych ćwiczeń wojskowych Dragon 21. Wydarzenie to było połączone z certyfikacją 18. Dywizji Zmechanizowanej

Biała Podlaska: Tabliczka z nazwą ulicy. Ustawiona tak, by nikt jej nie zobaczył

Biała Podlaska: Tabliczka z nazwą ulicy. Ustawiona tak, by nikt jej nie zobaczył

Mieszkańca ulicy Zawilcowej bardzo zdziwił sposób ustawienia nowej tablicy z nazwą jego ulicy. – Tablica dla nikogo nie jest widoczna – zaalarmował nas kilka dni temu Czytelnik. Gdy zapytaliśmy o to w Urzędzie Miasta, tablica została przeniesiona na drugą stronę ulicy.

W czwartek ostateczna decyzja w sprawie stadionu żużlowego w Lublinie

W czwartek ostateczna decyzja w sprawie stadionu żużlowego w Lublinie

Już w czwartek ma zapaść ostateczna decyzja o lokalizacji nowego stadionu żużlowego. Tego dnia radni mają głosować nad planem zagospodarowania terenów po Lubelskim Klubie Jeździeckim. Właśnie tam miałby być budowany taki obiekt

Świętojańska sobota w Nałęczowie
19 czerwca 2021, 10:00

Świętojańska sobota w Nałęczowie

W sobotę w Nałęczowie wiele atrakcji dla całych rodzin. O godz. 10 na placu przed Urzędem Miasta działać będzie Dmuchane Wesołe Miasteczko, a w tym samym czasie na placu przed Nałęczowskim Ośrodkiem Kultury rozpocznie się Świętojański Kiermasz Produktów Lokalnych.

Lubelskie: Nauczyciele z medalami państwowymi i resortowymi [zdjęcia]
galeria

Lubelskie: Nauczyciele z medalami państwowymi i resortowymi [zdjęcia]

Nauczyciele i pracownicy oświaty docenieni. W Roskoszy w powiecie bialskim Teresa Misiuk, Lubelska Kurator Oświaty, wręczyła medale.

Puławy: Dzieci namalowały wiersze Baczyńskiego. Ponad 1200 prac
galeria

Puławy: Dzieci namalowały wiersze Baczyńskiego. Ponad 1200 prac

Takiego zainteresowania konkursem Szkoły Podstawowej nr 2 nikt się nie spodziewał. Do Puław, od utalentowanych dzieci z całego kraju, wpłynęło 1225 prac. Wyróżniono blisko 40. Dzieci pokazały, jak wyobrażają sobie świat opisywany w wierszach patrona puławskiej "dwójki", K.K. Baczyńskiego.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.