Miasto dołoży brakującą kwotę do budowy ul. Skowronkowej i Bliskiej. Dzięki temu prace będą mogły się zacząć już w przyszłym miesiącu. Ulice powinny być gotowe w ciągu 19 miesięcy.
Budowa ma kosztować o wiele więcej niż zakładał Zarząd Dróg i Mostów, rezerwując na te dwie ulice niecałe 35 mln zł. Za taką kwotę nie chciała pracować żadna z pięciu firm, które stanęły do przetargu na budowę ulic. Najtańsza zaoferowała, że zbuduje ulice za ponad 42,5 mln zł.
Z tej sytuacji miasto miało dwa wyjścia: znaleźć brakującą kwotę albo unieważnić przetarg. Prezydent zdecydował, że jednak wyłoży więcej pieniędzy. Jego decyzję muszą jeszcze przypieczętować radni, którzy zbierają się dzisiaj. – Taka zmiana w budżecie Lublina będzie poddana pod głosowanie na sesji Rady Miasta – potwierdza nam Justyna Góźdź z biura prasowego Ratusza.
Jeżeli radni zgodzą się na większy wydatek, Zarząd Dróg i Mostów będzie mógł rozstrzygnąć przetarg, podpisać promesę z Bankiem Gospodarstwa Krajowego (inwestycja jest dofinansowana z Polskiego Ładu) i podpisać umowę z wykonawcą. Ile może to potrwać? – Zakończenie formalności powinno nastąpić w połowie czerwca. Wówczas niezwłocznie nastąpi przekazanie terenu budowy.
Zakładamy, że prace również rozpoczną się w czerwcu – informuje Góźdź. – Nowe drogi mają powstać w ciągu 19 miesięcy od daty podpisania umowy z wykonawcą.
Kontrakt ma obejmować budowę dwóch ulic. Dłuższą z nich jest ul. Skowronkowa, która będzie mieć ponad 2 km (od al. Warszawskiej w Lublinie do ul. Podleśnej w Natalinie). Po obu stronach asfaltowej jezdni przewidziano chodniki.
– Inwestycja zakłada także budowę dojazdów o łącznej długości ok. 670 m do istniejącej zabudowy przyległej do ul. Skowronkowej, 7 miejsc postojowych, 92 słupów oświetlenia ulicznego z energooszczędnymi oprawami typu LED, kanalizacji deszczowej wraz ze zbiornikiem retencyjnym oraz przebudowę sieci gazowej, energetycznej i teletechnicznej kolidujących z projektowanym układem drogowym – wylicza Urząd Miasta. Projekt przewiduje też wycinkę 145 drzew.
W przypadku ul. Bliskiej mowa o budowie asfaltowej jezdni, stworzeniu wyjazdu do ul. Nałęczowskiej, budowie 15 miejsc parkingowych, schodów prowadzących do Nałęczowskiej, oświetleniu oraz kanalizacji. Dokumentacja projektowa przewiduje usunięcie 64 drzew.