Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

16 czerwca 2009 r.
18:23
Edytuj ten wpis

Busem do Warszawy: Zgodnie z rozkładem czyli na złamanie karku

Autor: Zdjęcie autora PAWEŁ PUZIO
0 50 A A

Według obowiązującego rozkładu jazdy podróż busem z Lublina do Warszawy ma trwać ok. dwie i pół godziny. Dziś inspektorzy drogowi udowodnili, że kierowca - jadąc zgodnie z przepisami - dociera na miejsce godzinę później.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Punktualnie o godz. 7.30 funkcjonariusze z Wojewódzkiej Inspekcji Transportu Drogowego w Lublinie podjechali na przystanek przy ul. Ruskiej w Lublinie.

Kwadrans później, zgodnie z rozkładem jazdy, bus firmy Contbus wyruszył w trasę. Do stolicy miał dotrzeć o godz. 10.25.

- Uprzedziliśmy kierowcę, że cały przejazd jest nagrywany na video. 168-kilometrową trasę pokonał zgodnie z przepisami - mówi inspektor Piotr Woźniak. W obszarze zabudowanym jechał 50 km/h, poza miastem 70 km/h. Na trasie nie było korków, remontów i innych nieprzewidzianych sytuacji. Efekt?

- Dojechał na miejsce z godzinnym opóźnieniem - opowiada Woźniak. - To jednoznacznie pokazuje, że rozkłady na tej trasie są nierealne.

- Na bezpieczny i zgodny z przepisami przejazd, kierowca busa potrzebuje trzy i pół godziny, a nie dwie godziny i 40 minut, jak jest zapisane w rozkładzie jazdy - komentuje wyniki Cezary Jurkowski, wojewódzki inspektor transportu drogowego.

Co na to instytucja wydająca przewoźnikom zezwolenia i zatwierdzająca rozkłady jazdy?

- Według ekspertyz rzeczoznawców z 2004 i 2005 r., na przejechanie tej trasy busem potrzeba 2 godziny 28 minut. Do tej pory nie mieliśmy żadnych sygnałów, że założony czas przejazdu jest zbyt krótki - twierdzi Michał Zdun, kierownik oddziału zezwoleń w Urzędzie Marszałkowskim w Lublinie.

Średnia prędkość przejazdu kontrolowanego wczoraj busa wyniosła 52 km/h, podczas gdy w rozkładzie założono o 13 kilometrów więcej.

- Wyśrubowane rozkłady powodują nagminne przekraczanie prędkości - mówi Jurkowski. I zapewnia, że materiał z akcji trafi na biurko marszałka województwa i do policji. - Rozkłady trzeba natychmiast zmienić - dodaje.

Dziś Krzysztof Grabczuk, marszałek województwa, zdecydował, że Zarząd Województwa w najbliższy wtorek zajmie się sprawą przeznaczenia pieniędzy na nową ekspertyzę.

- Ale tak naprawdę to my nic nie możemy przewoźnikom nakazać. W przypadku zatwierdzonych wcześniej rozkładów możemy tylko postulować wydłużenie czasu przejazdu. Ekspertyza będzie obowiązywać tylko w przypadku zatwierdzania nowych.

- Jeżeli urząd to zaleci, my się dostosujemy. Ale pod warunkiem, że inni zrobią to samo - mówi Michał Misura, właściciel jednej z firm przewozowych.

- Wiem, że busy jeżdżą za szybko i wyprzedzają w niedozwolonych miejscach. Ale i tak je wolę, bo są szybsze niż pociąg - mówi Katarzyna Rekiel z Biskupia.

- Poza tym są o 10 złotych tańsze - wtóruje Joanna Jarczak z Tomaszowa Lubelskiego.




Komentarze 50

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
~patriotazlublina~ / 21 czerwca 2009 o 14:30
0
A ja jeszcze mam pytanie...

Ile osób, z piszących tutaj ludzi "poparło" ideę modernizacji kolejowej trasy Lublin - Warszawa, co przyczyniłoby się do zwiększenia prędkości na niej
do 160 km/h, zakup nowych lokomotyw "Pendolino", które rozpędzają się max. do 200 km/h i skrócenie przejazdu między tymi miastami do 90 min...

Czy poparliście "Akcję Gazety Wyborczej"?...

Tylko od ilość podpisów zależy do jakiego regionu w kraju "trafią" duże pieniądze z UE i w jakiej kolejności...
W zależności od tego poparcia remont tej trasy może rozpocząć się zarówno w roku 2012, jak i 2020, a inwestycja potrwa ok 6-8 lat...
A ja jeszcze mam pytanie...

Ile osób, z piszących tutaj ludzi "poparło" ideę modernizacji kolejowej trasy Lublin - Warszawa, co przyczyniłoby się do zwiększenia prędkości na niej
do 160 km/h, zakup nowych lokomotyw "Pendolino", które rozpędzają się max. do 200 km/h i skrócenie przejazdu między tymi miastami do 90 min...

Czy poparliście "Akcję Gazety Wyborczej"?...

Tylko od ilość podpisów zależy do jakiego regionu w kraju "trafią" duże pieniądze z UE i w jaki... rozwiń
Avatar
~Kris~ / 20 czerwca 2009 o 01:40
0
Na "chlopski rozum" to żadnemu busowi nikt nie zamontuje ograniczenia do 70km/h bo to bylo by chore. Wyobraźmy sobie sytuacje kiedy bus wyprzedza zawalidroge która jedzie ok 60 km/h - bus jest w trakcie wyprzedzania a koles(wyprzedzany) zaczyna przyspieszac (u polskich kierowców taka praktyka jest nagminna - przecieź mojego super samochodu nie wyprzedzi zaden bus!) i co bus dochodzi do predkosci 70 km/h i kierowca rezygnuje z manewru bo włacza mu sie ogranicznik?? dlatego sam ogranicznik to nic, mysle ze bardzo surowe kary pienieżne oraz punktowe zalatwiły by sprawe. Zreszta "kierowca pirat" trafia sie raz na iles, a pozatym jesli w busie jedzie ok 10 osób to nie wierze ze nikt nie zwróci uwagi kierowcy ze np jedzie za szybko... takze troche mniej znieczulicy, wieksze kary i bedzie ok...
Na "chlopski rozum" to żadnemu busowi nikt nie zamontuje ograniczenia do 70km/h bo to bylo by chore. Wyobraźmy sobie sytuacje kiedy bus wyprzedza zawalidroge która jedzie ok 60 km/h - bus jest w trakcie wyprzedzania a koles(wyprzedzany) zaczyna przyspieszac (u polskich kierowców taka praktyka jest nagminna - przecieź mojego super samochodu nie wyprzedzi zaden bus!) i co bus dochodzi do predkosci 70 km/h i kierowca rezygnuje z manewru bo włacza mu sie ogranicznik?? dlatego sam ogranicznik to nic, mysle ze bardzo surowe kary pie... rozwiń
Avatar
~patriotazlublina~ / 18 czerwca 2009 o 20:45
0
Kolego "ghregh" :

- Nigdy nie użyłem słowa "chamstwo" w swojej wypowiedzi, więc czemu tak myślisz?
W jakim celu obrażasz podróżnych takim słownictwem? Emeryt też człowiek i sam nim zostaniesz!!!

- Pociągi "wysprzątane na błysk" do W-wy to m.in. zlikwidowany ekspres "Bystrzyca". Szkoda, że go już nie ma!!!
W innych wagony są rzeczywiście w różnym stanie, ale w całym składzie zawsze jest chociaż jeden przyzwoity!!!

- Nie wiem dlaczego w twoim przedziale było zimno? Może wystarczyło "ruszyć wajchę, którą >ktoś zamknął dla jaj<"?
Albo zmienić przedział, ewentualnie zgłosić to obsłudze - zawsze pomaga, przynajmniej mi nigdy konduktor nie odmówił...
Wystarczy zagadać i POPROSIĆ!!!

- Toalety nowe (z aluminium) są raczej czyste i stabilne-klapy sedesu też... Jak widzę stare WC (porcelana) idę do innego wagonu...

- Z "paleniem" jest różnie, ale mi to nie przeszkadza... Na przystanku MPK też "kopcą"...

Nie jest tak źle-TO STEREOTYPY... Uważam, że kolej zmienia się na lepsze, chodź wieloletnie zaniedbania (i zniszczenia!!!) trudno natychmiast "odrobić"...
+++
Podróżniku!!! Ja zawsze wybieram wagon, który ma najbardziej "lśniący lakierem dach"-był niedawno remontowany...
A te pierwsze korodują... Wagony z zardzewiałym dachem omijam "z daleka"-to "starocie"... (podróże kształcą...)
Kolego "ghregh" :

- Nigdy nie użyłem słowa "chamstwo" w swojej wypowiedzi, więc czemu tak myślisz?
W jakim celu obrażasz podróżnych takim słownictwem? Emeryt też człowiek i sam nim zostaniesz!!!

- Pociągi "wysprzątane na błysk" do W-wy to m.in. zlikwidowany ekspres "Bystrzyca". Szkoda, że go już nie ma!!!
W innych wagony są rzeczywiście w różnym stanie, ale w całym składzie zawsze jest chociaż jeden przyzwoity!!!

rozwiń
Avatar
RaPi / 17 czerwca 2009 o 18:02
0
Krokiet napisał:
nic wladza nie może zrobić to po jaką chole..rę ta wladza. Poczekajmy aż w busie zginie 10 - 12 osób. Będzie temat do rozmyślań. Te busy jadą na krawędzi! W życiu bym tym nie pojechał. Ile z nich to Kontenery przerobione na autobusy.... a przeglady techniczne jakis żart..
niech ktos mi jeszcze powie czemu dopuszczalna ilośc alkoholu w Pl to 0,2?? Przeceż to źródło nieszczęść. Idioci pija i liczą na swoje 0,2 a w rzeczywsitości po 1 piwie mamy 0,2%........................

ale poseł pije, posłanka pije, policja pije a ludzie ginął!!!!!!!11[/quote]

Nigdy nie jechałeś to po co krytykujesz. Standard w Contbusie akurat jest bardzo wysoki. Busy są czyste i bardzo dba się w tej firmie o stan techniczny aut, niie pierdziel głupot
Bus o podwyższonym standardzie z klimatyzowany z wygodnymi fotelami to wg Ciebie kontener?


Edward napisał:
Znaleźli się fachowcy od transportu...
[size=3][color="#FF0000"]O co wam chodzi z tymi ograniczeniami elektronicznymi w busach do 105 km/h???[/color][/size]
Piszą o tym kolunie którzy nie mają o tym zielonego pojęcia. Wystarczy się przejechać busem do warszawy czy gdzieś indziej żeby zobaczyć że nie ma ograniczenia prędkości do 105 czy tam do 120... Pracuję jako kierowca na trasie lublin - warszawa, lublin - kraśnik i lublin - chełm, jeżdżę samochodem osobowym i mogę potwierdzić że busy naprawdę szybko śmigają. Na warszawę (nowe sprintery) śmigają spokojnie z prędkościami 130 - 140 km/h.
Więc proszę nie trolować i nie pisać że mają ograniczenia do 105 km/h. A jak się pasażerom to nie podoba to niech się przerzuca na rowery!


[quote name='tomi' post='141310' date='17.06.2009, 10:06:26']Jak byś znał dokładnie przepisy tak jak opisujesz to zgodnie z ustawą Dz.U. 92, poz 884 z 2004 r w art.66 istnieje zapis (nie będę całego cytował) że ogranicznik prędkości montowany w pojeździe ogranicza prędkość autobusu do 100 km/h.
A jaka diagnostyka-djagnosta sprawdza ogranicznik prędkości, a może mam wymienić stacje diagnostyczne na terenie lublina które przedłużaja dowód rejestracyjny bez jakichkolwiek pytań o ogranicznikach.
Nie próbuj naprawić świat, tylko sprawdz jak jest w kochanej POLSCE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Znam kierowcę, który przez poł roku pracował w ContBus, teraz pracuje w innej firmie przewozowej ktora obsługuje kursy do Krakowa. Od niego wiem jak wygląda taka praca od kuchni. Kilka razy miałem okazje zobaczyć jak ciała kaganiec przy osiąganiu max prędkości.


Znam kierowcę, który przez poł roku pracował w ContBus, teraz pracuje w innej firmie przewozowej ktora obsługuje kursy do Krakowa. Od niego wiem jak wygląda taka praca od kuchni. Kilka razy miałem okazje zobaczyć jak ciała kaganiec przy osiąganiu max prędkości. rozwiń
Avatar
~gość~ / 17 czerwca 2009 o 17:16
0
A ja wracałem z warszawy w ubiegły poniedziałek busem firmy Misiuna,kierowca jechał zgodnie z przepisami,pełna kultura,i duzo taniej niz 1 kl.pociagiem ,który zreszta zawsze stoi na stacji W-wa Wschodnia min.40 minut,bo tam konczy prace maszynista!!!!
Avatar
ghregh / 17 czerwca 2009 o 12:06
0
~patriotazlublina~ napisał:
JA PREFERUJĘ KOLEJ!!!

Po pierwsze: Jest bezpiecznie i niezawodnie, szczególnie zimą...
Po drugie: Zawsze można zapalić, przejść się, gdy nogi drętwieją...
Po trzecie: Największa zaleta: Jest WC i umywalka (nawet są papierowe ręczniki, mydło i papier toaletowy).
Po czwarte: Kupując bilet "tam i z powrotem" lub "weekendowy" lub "rodzinny" lub "wycieczkowy" jest DUŻO TANIEJ!!!
Po piąte: Jeździ pociągiem naprawdę dużo fajnych osób (w różnym wieku) - po jakimś czasie masz nowych znajomych.
I podróż nie jest nudna!!!

A BUS-y:
- jest ciasno.
- bagaż często trzeba trzymać "na kolanach".
- wcale nie jest bezpiecznie (pędzą "po śmierć").
- biorąc pod uwagę zniżki (opisane powyżej) w PKP wcale nie jest taniej.
- niektóre pojazdy mają już swoje lata i przebieg (obniża to komfort i bezpieczeństwo).
- część kierowców nie jest kulturalna.
- "bluzganie" przez radio CB różnych kierowców jest uciążliwe (ile razy można usłyszeć ku**** i innych na godzinę? Sami policzcie).
- nie można otworzyć okna, a klima w dużej części busów jest niewydolna podczas upału.

odnośnie kolei:
1.nieprawda. Szczególnie zima można się przekonać jakim taborem się jeździ. Bardzo często zdarzało mi się że przy minus 10 wagony nie były ogrzewane.Bezpieczniej może i tak.
2. No właśnie. zapalić. Nie wszyscy podróżni potrafią przeczytać co jest na wagonie. Otóż na wagonie jest naklejka dla niepalących. Niestety nie wszyscy sie do tego dostosowują i starym zwyczajem ida do dwóch ostatnich przedziałów
(kiedys dla palących) i palą oraz chodzą po korytarzach z fajką. Podaje to na przykładzie wagonów w którym miałem "zaszczyt" jeździć. Bardzo mnie to wkurza.
3. Zaletą to za duże słowo. Udogodnieniem, które nie odpowiada normom europejskim
4. Być może.
5. Nie jest to argument. Pisząc tak stwierdzasz,że w busach jeździ chamstwo w np. wieku emerytalnym.
odnośnie busów:
1. Tak jest ciasno, ale też jazdę pociągiem nie uznałbym za komfort. Szczególnie niedziela 18.15 do Warszawy.
2. Nie przesadzałbym. Jazda z prędkością wskazywaną przez znaki drogowe byłaby obłędem 3,5 h 160 km MASAKRA (możliwe tylko w Polsce)
3. Możliwe.
4. No właśnie niektóre. Nie znam takich przypadków, być może są. Ale z tego co zuważyłem auta są w dobrym lub bardzo dobrym stanie. Inpekcja Drogowa nie miała takich zarzutów.
5 i 6. Część ludzi również. Niezależnie od tego można kierowcy zwrócić uwagę lub złozyc potem skargę.
7. Dobrze,że klima jest. W pociągach jej nie ma i zazwyczaj jest tak, że jak chcesz otworzyć delikatnie okno to zawsze komuś to będzie przeszkadzało. Ale fakt faktem, że powinna działać.

odnośnie kolei:
1.nieprawda. Szczególnie zima można się przekonać jakim taborem się jeździ. Bardzo często zdarzało mi się że przy minus 10 wagony nie były ogrzewane.Bezpieczniej może i tak.
2. No właśnie. zapalić. Nie wszyscy podróżni potrafią przeczytać co jest na wagonie. Otóż na wagonie jest naklejka dla niepalących. Niestety nie wszyscy sie do tego dostosowują i starym zwyczajem ida do dwóch ostatnich przedziałów
(kiedys dla palących) i palą oraz chodzą po korytarzach z fajką. Podaje to na przykładz... rozwiń
Avatar
Romero / 17 czerwca 2009 o 11:39
0
Skoro jeździsz PKP, powiedz jak tam rozwój tej nowoczesnej instystucji.
Interesuje mne, czy już da się w pociągu oddawać mocz i jedną reką trzymać interes a drugą rekę mieć wolną?
Czy nadal jest to niemożliwe i drugą reką trzeba trzymać pokrywę "sedesu"?
Avatar
~patriotazlublina~ / 17 czerwca 2009 o 11:35
0
JA PREFERUJĘ KOLEJ!!!

Po pierwsze: Jest bezpiecznie i niezawodnie, szczególnie zimą...
Po drugie: Zawsze można zapalić, przejść się, gdy nogi drętwieją...
Po trzecie: Największa zaleta: Jest WC i umywalka (nawet są papierowe ręczniki, mydło i papier toaletowy).
Po czwarte: Kupując bilet "tam i z powrotem" lub "weekendowy" lub "rodzinny" lub "wycieczkowy" jest DUŻO TANIEJ!!!
Po piąte: Jeździ pociągiem naprawdę dużo fajnych osób (w różnym wieku) - po jakimś czasie masz nowych znajomych.
I podróż nie jest nudna!!!

A BUS-y:
- jest ciasno.
- bagaż często trzeba trzymać "na kolanach".
- wcale nie jest bezpiecznie (pędzą "po śmierć").
- biorąc pod uwagę zniżki (opisane powyżej) w PKP wcale nie jest taniej.
- niektóre pojazdy mają już swoje lata i przebieg (obniża to komfort i bezpieczeństwo).
- część kierowców nie jest kulturalna.
- "bluzganie" przez radio CB różnych kierowców jest uciążliwe (ile razy można usłyszeć ku**** i innych na godzinę? Sami policzcie).
- nie można otworzyć okna, a klima w dużej części busów jest niewydolna podczas upału.
JA PREFERUJĘ KOLEJ!!!

Po pierwsze: Jest bezpiecznie i niezawodnie, szczególnie zimą...
Po drugie: Zawsze można zapalić, przejść się, gdy nogi drętwieją...
Po trzecie: Największa zaleta: Jest WC i umywalka (nawet są papierowe ręczniki, mydło i papier toaletowy).
Po czwarte: Kupując bilet "tam i z powrotem" lub "weekendowy" lub "rodzinny" lub "wycieczkowy" jest DUŻO TANIEJ!!!
Po piąte: Jeździ pociągiem naprawdę dużo fajnych osób (w różnym wieku... rozwiń
Avatar
asdooo / 17 czerwca 2009 o 11:30
0
Ludzie z ITD puknijcie się w czoło.

Jechałem raz do Warszawy osobówką zgodnie z prawem. Nie dlatego, że słaby samochód tylko rzadko jeżdże - wolałem nie kozaczyć na nieznanej mi trasie i jechać bezpiecznie.

I co proszę Państwa... Gdy jechałem sobie spokojnie 90km/h to tir mnie wyprzedził. Byłem w szoku. Taki długi z wieloosiową przyczepą. Moje tempo 90km/h to było dla niego za mało. A zanim mnie wyprzedził jechał mi na zderzaku, gdybym nagle musiał hamować z powodu psy czy dziury w jezdni miałbym prawdopodobnie rozwaloną d...

Jeśli chodzi o limity prędkości na busach, nie znam się dokładnie na tym ale po uzyskaniu jakiejś homologacji mogą jeździć szybciej (oczywiście nie szybciej niż pozwalają przepisy).
Ludzie z ITD puknijcie się w czoło.

Jechałem raz do Warszawy osobówką zgodnie z prawem. Nie dlatego, że słaby samochód tylko rzadko jeżdże - wolałem nie kozaczyć na nieznanej mi trasie i jechać bezpiecznie.

I co proszę Państwa... Gdy jechałem sobie spokojnie 90km/h to tir mnie wyprzedził. Byłem w szoku. Taki długi z wieloosiową przyczepą. Moje tempo 90km/h to było dla niego za mało. A zanim mnie wyprzedził jechał mi na zderzaku, gdybym nagle musiał hamować z powodu psy czy dziury w jezdni miałbym prawdopodobnie rozw... rozwiń
Avatar
ppp / 17 czerwca 2009 o 11:03
0
Szu napisał:
Mokłem na deszczu w Garwolinie godzinę - bo oczywiście żadnego busa. Serdecznie pozdrawiam przemądrzałych inspektorów ITD. Jeszcze jeden dowód, że wszystko co normalne - można zepsuć - egzekwowaniem durnych, nieżyciowych przepisów.



Bzdury opowiadasz!!!! Ani Contbus ani Misura nie mają przystankow w Garwolinie. To są przejazdy EXPRESOWE Lublin - W-wa- Lublin. Żadnych przystanków pośrednich. Więc nie narzekaj na ITD bo ta dba przede wszystkim o bezpieczeństwoo pasażerów, również takich ba.. ów jak Ty.



Bzdury opowiadasz!!!! Ani Contbus ani Misura nie mają przystankow w Garwolinie. To są przejazdy EXPRESOWE Lublin - W-wa- Lublin. Żadnych przystanków pośrednich. Więc nie narzekaj na ITD bo ta dba przede wszystkim o bezpieczeństwoo pasażerów, również takich ba.. ów jak Ty. rozwiń
Avatar
~patriotazlublina~ / 21 czerwca 2009 o 14:30
0
A ja jeszcze mam pytanie...

Ile osób, z piszących tutaj ludzi "poparło" ideę modernizacji kolejowej trasy Lublin - Warszawa, co przyczyniłoby się do zwiększenia prędkości na niej
do 160 km/h, zakup nowych lokomotyw "Pendolino", które rozpędzają się max. do 200 km/h i skrócenie przejazdu między tymi miastami do 90 min...

Czy poparliście "Akcję Gazety Wyborczej"?...

Tylko od ilość podpisów zależy do jakiego regionu w kraju "trafią" duże pieniądze z UE i w jakiej kolejności...
W zależności od tego poparcia remont tej trasy może rozpocząć się zarówno w roku 2012, jak i 2020, a inwestycja potrwa ok 6-8 lat...
A ja jeszcze mam pytanie...

Ile osób, z piszących tutaj ludzi "poparło" ideę modernizacji kolejowej trasy Lublin - Warszawa, co przyczyniłoby się do zwiększenia prędkości na niej
do 160 km/h, zakup nowych lokomotyw "Pendolino", które rozpędzają się max. do 200 km/h i skrócenie przejazdu między tymi miastami do 90 min...

Czy poparliście "Akcję Gazety Wyborczej"?...

Tylko od ilość podpisów zależy do jakiego regionu w kraju "trafią" duże pieniądze z UE i w jaki... rozwiń
Avatar
~Kris~ / 20 czerwca 2009 o 01:40
0
Na "chlopski rozum" to żadnemu busowi nikt nie zamontuje ograniczenia do 70km/h bo to bylo by chore. Wyobraźmy sobie sytuacje kiedy bus wyprzedza zawalidroge która jedzie ok 60 km/h - bus jest w trakcie wyprzedzania a koles(wyprzedzany) zaczyna przyspieszac (u polskich kierowców taka praktyka jest nagminna - przecieź mojego super samochodu nie wyprzedzi zaden bus!) i co bus dochodzi do predkosci 70 km/h i kierowca rezygnuje z manewru bo włacza mu sie ogranicznik?? dlatego sam ogranicznik to nic, mysle ze bardzo surowe kary pienieżne oraz punktowe zalatwiły by sprawe. Zreszta "kierowca pirat" trafia sie raz na iles, a pozatym jesli w busie jedzie ok 10 osób to nie wierze ze nikt nie zwróci uwagi kierowcy ze np jedzie za szybko... takze troche mniej znieczulicy, wieksze kary i bedzie ok...
Na "chlopski rozum" to żadnemu busowi nikt nie zamontuje ograniczenia do 70km/h bo to bylo by chore. Wyobraźmy sobie sytuacje kiedy bus wyprzedza zawalidroge która jedzie ok 60 km/h - bus jest w trakcie wyprzedzania a koles(wyprzedzany) zaczyna przyspieszac (u polskich kierowców taka praktyka jest nagminna - przecieź mojego super samochodu nie wyprzedzi zaden bus!) i co bus dochodzi do predkosci 70 km/h i kierowca rezygnuje z manewru bo włacza mu sie ogranicznik?? dlatego sam ogranicznik to nic, mysle ze bardzo surowe kary pie... rozwiń
Avatar
~patriotazlublina~ / 18 czerwca 2009 o 20:45
0
Kolego "ghregh" :

- Nigdy nie użyłem słowa "chamstwo" w swojej wypowiedzi, więc czemu tak myślisz?
W jakim celu obrażasz podróżnych takim słownictwem? Emeryt też człowiek i sam nim zostaniesz!!!

- Pociągi "wysprzątane na błysk" do W-wy to m.in. zlikwidowany ekspres "Bystrzyca". Szkoda, że go już nie ma!!!
W innych wagony są rzeczywiście w różnym stanie, ale w całym składzie zawsze jest chociaż jeden przyzwoity!!!

- Nie wiem dlaczego w twoim przedziale było zimno? Może wystarczyło "ruszyć wajchę, którą >ktoś zamknął dla jaj<"?
Albo zmienić przedział, ewentualnie zgłosić to obsłudze - zawsze pomaga, przynajmniej mi nigdy konduktor nie odmówił...
Wystarczy zagadać i POPROSIĆ!!!

- Toalety nowe (z aluminium) są raczej czyste i stabilne-klapy sedesu też... Jak widzę stare WC (porcelana) idę do innego wagonu...

- Z "paleniem" jest różnie, ale mi to nie przeszkadza... Na przystanku MPK też "kopcą"...

Nie jest tak źle-TO STEREOTYPY... Uważam, że kolej zmienia się na lepsze, chodź wieloletnie zaniedbania (i zniszczenia!!!) trudno natychmiast "odrobić"...
+++
Podróżniku!!! Ja zawsze wybieram wagon, który ma najbardziej "lśniący lakierem dach"-był niedawno remontowany...
A te pierwsze korodują... Wagony z zardzewiałym dachem omijam "z daleka"-to "starocie"... (podróże kształcą...)
Kolego "ghregh" :

- Nigdy nie użyłem słowa "chamstwo" w swojej wypowiedzi, więc czemu tak myślisz?
W jakim celu obrażasz podróżnych takim słownictwem? Emeryt też człowiek i sam nim zostaniesz!!!

- Pociągi "wysprzątane na błysk" do W-wy to m.in. zlikwidowany ekspres "Bystrzyca". Szkoda, że go już nie ma!!!
W innych wagony są rzeczywiście w różnym stanie, ale w całym składzie zawsze jest chociaż jeden przyzwoity!!!

rozwiń
Avatar
RaPi / 17 czerwca 2009 o 18:02
0
Krokiet napisał:
nic wladza nie może zrobić to po jaką chole..rę ta wladza. Poczekajmy aż w busie zginie 10 - 12 osób. Będzie temat do rozmyślań. Te busy jadą na krawędzi! W życiu bym tym nie pojechał. Ile z nich to Kontenery przerobione na autobusy.... a przeglady techniczne jakis żart..
niech ktos mi jeszcze powie czemu dopuszczalna ilośc alkoholu w Pl to 0,2?? Przeceż to źródło nieszczęść. Idioci pija i liczą na swoje 0,2 a w rzeczywsitości po 1 piwie mamy 0,2%........................

ale poseł pije, posłanka pije, policja pije a ludzie ginął!!!!!!!11[/quote]

Nigdy nie jechałeś to po co krytykujesz. Standard w Contbusie akurat jest bardzo wysoki. Busy są czyste i bardzo dba się w tej firmie o stan techniczny aut, niie pierdziel głupot
Bus o podwyższonym standardzie z klimatyzowany z wygodnymi fotelami to wg Ciebie kontener?


Edward napisał:
Znaleźli się fachowcy od transportu...
[size=3][color="#FF0000"]O co wam chodzi z tymi ograniczeniami elektronicznymi w busach do 105 km/h???[/color][/size]
Piszą o tym kolunie którzy nie mają o tym zielonego pojęcia. Wystarczy się przejechać busem do warszawy czy gdzieś indziej żeby zobaczyć że nie ma ograniczenia prędkości do 105 czy tam do 120... Pracuję jako kierowca na trasie lublin - warszawa, lublin - kraśnik i lublin - chełm, jeżdżę samochodem osobowym i mogę potwierdzić że busy naprawdę szybko śmigają. Na warszawę (nowe sprintery) śmigają spokojnie z prędkościami 130 - 140 km/h.
Więc proszę nie trolować i nie pisać że mają ograniczenia do 105 km/h. A jak się pasażerom to nie podoba to niech się przerzuca na rowery!


[quote name='tomi' post='141310' date='17.06.2009, 10:06:26']Jak byś znał dokładnie przepisy tak jak opisujesz to zgodnie z ustawą Dz.U. 92, poz 884 z 2004 r w art.66 istnieje zapis (nie będę całego cytował) że ogranicznik prędkości montowany w pojeździe ogranicza prędkość autobusu do 100 km/h.
A jaka diagnostyka-djagnosta sprawdza ogranicznik prędkości, a może mam wymienić stacje diagnostyczne na terenie lublina które przedłużaja dowód rejestracyjny bez jakichkolwiek pytań o ogranicznikach.
Nie próbuj naprawić świat, tylko sprawdz jak jest w kochanej POLSCE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Znam kierowcę, który przez poł roku pracował w ContBus, teraz pracuje w innej firmie przewozowej ktora obsługuje kursy do Krakowa. Od niego wiem jak wygląda taka praca od kuchni. Kilka razy miałem okazje zobaczyć jak ciała kaganiec przy osiąganiu max prędkości.


Znam kierowcę, który przez poł roku pracował w ContBus, teraz pracuje w innej firmie przewozowej ktora obsługuje kursy do Krakowa. Od niego wiem jak wygląda taka praca od kuchni. Kilka razy miałem okazje zobaczyć jak ciała kaganiec przy osiąganiu max prędkości. rozwiń
Avatar
~gość~ / 17 czerwca 2009 o 17:16
0
A ja wracałem z warszawy w ubiegły poniedziałek busem firmy Misiuna,kierowca jechał zgodnie z przepisami,pełna kultura,i duzo taniej niz 1 kl.pociagiem ,który zreszta zawsze stoi na stacji W-wa Wschodnia min.40 minut,bo tam konczy prace maszynista!!!!
Avatar
ghregh / 17 czerwca 2009 o 12:06
0
~patriotazlublina~ napisał:
JA PREFERUJĘ KOLEJ!!!

Po pierwsze: Jest bezpiecznie i niezawodnie, szczególnie zimą...
Po drugie: Zawsze można zapalić, przejść się, gdy nogi drętwieją...
Po trzecie: Największa zaleta: Jest WC i umywalka (nawet są papierowe ręczniki, mydło i papier toaletowy).
Po czwarte: Kupując bilet "tam i z powrotem" lub "weekendowy" lub "rodzinny" lub "wycieczkowy" jest DUŻO TANIEJ!!!
Po piąte: Jeździ pociągiem naprawdę dużo fajnych osób (w różnym wieku) - po jakimś czasie masz nowych znajomych.
I podróż nie jest nudna!!!

A BUS-y:
- jest ciasno.
- bagaż często trzeba trzymać "na kolanach".
- wcale nie jest bezpiecznie (pędzą "po śmierć").
- biorąc pod uwagę zniżki (opisane powyżej) w PKP wcale nie jest taniej.
- niektóre pojazdy mają już swoje lata i przebieg (obniża to komfort i bezpieczeństwo).
- część kierowców nie jest kulturalna.
- "bluzganie" przez radio CB różnych kierowców jest uciążliwe (ile razy można usłyszeć ku**** i innych na godzinę? Sami policzcie).
- nie można otworzyć okna, a klima w dużej części busów jest niewydolna podczas upału.

odnośnie kolei:
1.nieprawda. Szczególnie zima można się przekonać jakim taborem się jeździ. Bardzo często zdarzało mi się że przy minus 10 wagony nie były ogrzewane.Bezpieczniej może i tak.
2. No właśnie. zapalić. Nie wszyscy podróżni potrafią przeczytać co jest na wagonie. Otóż na wagonie jest naklejka dla niepalących. Niestety nie wszyscy sie do tego dostosowują i starym zwyczajem ida do dwóch ostatnich przedziałów
(kiedys dla palących) i palą oraz chodzą po korytarzach z fajką. Podaje to na przykładzie wagonów w którym miałem "zaszczyt" jeździć. Bardzo mnie to wkurza.
3. Zaletą to za duże słowo. Udogodnieniem, które nie odpowiada normom europejskim
4. Być może.
5. Nie jest to argument. Pisząc tak stwierdzasz,że w busach jeździ chamstwo w np. wieku emerytalnym.
odnośnie busów:
1. Tak jest ciasno, ale też jazdę pociągiem nie uznałbym za komfort. Szczególnie niedziela 18.15 do Warszawy.
2. Nie przesadzałbym. Jazda z prędkością wskazywaną przez znaki drogowe byłaby obłędem 3,5 h 160 km MASAKRA (możliwe tylko w Polsce)
3. Możliwe.
4. No właśnie niektóre. Nie znam takich przypadków, być może są. Ale z tego co zuważyłem auta są w dobrym lub bardzo dobrym stanie. Inpekcja Drogowa nie miała takich zarzutów.
5 i 6. Część ludzi również. Niezależnie od tego można kierowcy zwrócić uwagę lub złozyc potem skargę.
7. Dobrze,że klima jest. W pociągach jej nie ma i zazwyczaj jest tak, że jak chcesz otworzyć delikatnie okno to zawsze komuś to będzie przeszkadzało. Ale fakt faktem, że powinna działać.

odnośnie kolei:
1.nieprawda. Szczególnie zima można się przekonać jakim taborem się jeździ. Bardzo często zdarzało mi się że przy minus 10 wagony nie były ogrzewane.Bezpieczniej może i tak.
2. No właśnie. zapalić. Nie wszyscy podróżni potrafią przeczytać co jest na wagonie. Otóż na wagonie jest naklejka dla niepalących. Niestety nie wszyscy sie do tego dostosowują i starym zwyczajem ida do dwóch ostatnich przedziałów
(kiedys dla palących) i palą oraz chodzą po korytarzach z fajką. Podaje to na przykładz... rozwiń
Avatar
Romero / 17 czerwca 2009 o 11:39
0
Skoro jeździsz PKP, powiedz jak tam rozwój tej nowoczesnej instystucji.
Interesuje mne, czy już da się w pociągu oddawać mocz i jedną reką trzymać interes a drugą rekę mieć wolną?
Czy nadal jest to niemożliwe i drugą reką trzeba trzymać pokrywę "sedesu"?
Avatar
~patriotazlublina~ / 17 czerwca 2009 o 11:35
0
JA PREFERUJĘ KOLEJ!!!

Po pierwsze: Jest bezpiecznie i niezawodnie, szczególnie zimą...
Po drugie: Zawsze można zapalić, przejść się, gdy nogi drętwieją...
Po trzecie: Największa zaleta: Jest WC i umywalka (nawet są papierowe ręczniki, mydło i papier toaletowy).
Po czwarte: Kupując bilet "tam i z powrotem" lub "weekendowy" lub "rodzinny" lub "wycieczkowy" jest DUŻO TANIEJ!!!
Po piąte: Jeździ pociągiem naprawdę dużo fajnych osób (w różnym wieku) - po jakimś czasie masz nowych znajomych.
I podróż nie jest nudna!!!

A BUS-y:
- jest ciasno.
- bagaż często trzeba trzymać "na kolanach".
- wcale nie jest bezpiecznie (pędzą "po śmierć").
- biorąc pod uwagę zniżki (opisane powyżej) w PKP wcale nie jest taniej.
- niektóre pojazdy mają już swoje lata i przebieg (obniża to komfort i bezpieczeństwo).
- część kierowców nie jest kulturalna.
- "bluzganie" przez radio CB różnych kierowców jest uciążliwe (ile razy można usłyszeć ku**** i innych na godzinę? Sami policzcie).
- nie można otworzyć okna, a klima w dużej części busów jest niewydolna podczas upału.
JA PREFERUJĘ KOLEJ!!!

Po pierwsze: Jest bezpiecznie i niezawodnie, szczególnie zimą...
Po drugie: Zawsze można zapalić, przejść się, gdy nogi drętwieją...
Po trzecie: Największa zaleta: Jest WC i umywalka (nawet są papierowe ręczniki, mydło i papier toaletowy).
Po czwarte: Kupując bilet "tam i z powrotem" lub "weekendowy" lub "rodzinny" lub "wycieczkowy" jest DUŻO TANIEJ!!!
Po piąte: Jeździ pociągiem naprawdę dużo fajnych osób (w różnym wieku... rozwiń
Avatar
asdooo / 17 czerwca 2009 o 11:30
0
Ludzie z ITD puknijcie się w czoło.

Jechałem raz do Warszawy osobówką zgodnie z prawem. Nie dlatego, że słaby samochód tylko rzadko jeżdże - wolałem nie kozaczyć na nieznanej mi trasie i jechać bezpiecznie.

I co proszę Państwa... Gdy jechałem sobie spokojnie 90km/h to tir mnie wyprzedził. Byłem w szoku. Taki długi z wieloosiową przyczepą. Moje tempo 90km/h to było dla niego za mało. A zanim mnie wyprzedził jechał mi na zderzaku, gdybym nagle musiał hamować z powodu psy czy dziury w jezdni miałbym prawdopodobnie rozwaloną d...

Jeśli chodzi o limity prędkości na busach, nie znam się dokładnie na tym ale po uzyskaniu jakiejś homologacji mogą jeździć szybciej (oczywiście nie szybciej niż pozwalają przepisy).
Ludzie z ITD puknijcie się w czoło.

Jechałem raz do Warszawy osobówką zgodnie z prawem. Nie dlatego, że słaby samochód tylko rzadko jeżdże - wolałem nie kozaczyć na nieznanej mi trasie i jechać bezpiecznie.

I co proszę Państwa... Gdy jechałem sobie spokojnie 90km/h to tir mnie wyprzedził. Byłem w szoku. Taki długi z wieloosiową przyczepą. Moje tempo 90km/h to było dla niego za mało. A zanim mnie wyprzedził jechał mi na zderzaku, gdybym nagle musiał hamować z powodu psy czy dziury w jezdni miałbym prawdopodobnie rozw... rozwiń
Avatar
ppp / 17 czerwca 2009 o 11:03
0
Szu napisał:
Mokłem na deszczu w Garwolinie godzinę - bo oczywiście żadnego busa. Serdecznie pozdrawiam przemądrzałych inspektorów ITD. Jeszcze jeden dowód, że wszystko co normalne - można zepsuć - egzekwowaniem durnych, nieżyciowych przepisów.



Bzdury opowiadasz!!!! Ani Contbus ani Misura nie mają przystankow w Garwolinie. To są przejazdy EXPRESOWE Lublin - W-wa- Lublin. Żadnych przystanków pośrednich. Więc nie narzekaj na ITD bo ta dba przede wszystkim o bezpieczeństwoo pasażerów, również takich ba.. ów jak Ty.



Bzdury opowiadasz!!!! Ani Contbus ani Misura nie mają przystankow w Garwolinie. To są przejazdy EXPRESOWE Lublin - W-wa- Lublin. Żadnych przystanków pośrednich. Więc nie narzekaj na ITD bo ta dba przede wszystkim o bezpieczeństwoo pasażerów, również takich ba.. ów jak Ty. rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 50

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Państwowe Muzeum na Majdanku zaprasza na zwiedzanie z przewodnikiem

Państwowe Muzeum na Majdanku zaprasza na zwiedzanie z przewodnikiem 0 0

W wyznaczone dni w lipcu sierpniu i wrześniu turyści indywidualni mogą zwiedzać były niemiecki nazistowski obóz.

Zatrzymany zanim trafi do policyjnego aresztu musi być zbadany. Dlaczego z Lublina wożą ich aż do Łęcznej?
Tylko u nas

Zatrzymany zanim trafi do policyjnego aresztu musi być zbadany. Dlaczego z Lublina wożą ich aż do Łęcznej? 5 0

Policjanci z Lublina wożą zatrzymanych na ogólne badania lekarskie aż do Łęcznej. Żaden z lubelskich szpitali nie zdecydował się współpracę z mundurowymi. Lecznice postawiły zaporowe ceny. Jak słyszymy nieoficjalnie, medycy nie chcieli mieć do czynienia z brudnymi i często agresywnymi pacjentami.

Będą podwyżki płac dla pielęgniarek z kolejnych szpitali w Lublinie?

Będą podwyżki płac dla pielęgniarek z kolejnych szpitali w Lublinie? 7 0

W sobotę pielęgniarki ze szpitala przy Jaczewskiego zawarły wstępne porozumienie z dyrekcją kończące pięciodniowy strajk. Czy ich koleżanki z pozostałych szpitali klinicznych pójdą w ich ślady i zaostrzą swoje działania?

Koncert Companions w Akwarela Cafe
20 lipca 2018, 19:30

Koncert Companions w Akwarela Cafe 2 0

Co Gdzie Kiedy. W piątek, 20 lipca o godz. 19.30 na letniej scenie Akwarela Cafe (Rynek 6) wystąpi zespół Companions.

Łęczna: Gdzie zbudować domki dla kotów?

Łęczna: Gdzie zbudować domki dla kotów? 1 0

Do końca sierpnia można zgłaszać propozycje lokalizacji trzech domków dla kotów. Na sygnały od mieszkańców czeka Referat Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Urzędu Miejskiego w Łęcznej.

Padwa Zamość dołącza do grona pierwszoligowców

Padwa Zamość dołącza do grona pierwszoligowców 1 0

AZS AWF Biała Podlaska i MKS Padwa Zamość w nowym sezonie występować będą w grupie C. Na kibiców piłki ręcznej na tym poziomie rozgrywkowym czekają trzy nowe grupy, w każdej znalazło się 12 drużyn

Donald Trump: Prezydent Putin zdecydowanie zaprzeczył, że ingerował w wybory w USA
film

Donald Trump: Prezydent Putin zdecydowanie zaprzeczył, że ingerował w wybory w USA 0 0

– Nasze stosunki nigdy nie były tak złe, ale to się zmieniło cztery godziny temu – ocenił po spotkaniu z prezydentem Rosji Donald Trump.

Biała Podlaska: Skasuj bilet smartfonem

Biała Podlaska: Skasuj bilet smartfonem 0 0

Pasażerowie miejskiej komunikacji w Białej Podlaskiej mogą kupować bilety za pomocą aplikacji mobilnej mPay. Ceny biletów są takie same, jak w tradycyjnych punktach sprzedaży.

Lublin: Jest zgoda na stację paliw przy ul. Zelwerowicza

Lublin: Jest zgoda na stację paliw przy ul. Zelwerowicza 0 1

Nowa stacja paliw może powstać przy ul. Zelwerowicza 27 w Lublinie.

Puławy: Mieszkańcy ul. Centralnej nocą chcą spać

Puławy: Mieszkańcy ul. Centralnej nocą chcą spać 3 4

Mieszkańcy dwóch bloków z ul. Centralnej zwrócili się do radnego Ignacego Czeżyka (PiS) o pomoc w sprawie zakłócania ciszy nocnej. Chodzi o zbyt głośne przejazdy motocyklistów.

Lublin: Kierowca prowadził miejski autobus i oglądał film w telefonie komórkowym
film

Lublin: Kierowca prowadził miejski autobus i oglądał film w telefonie komórkowym 35 6

Kierowca autobusu linii 32 w Lublinie przez kilka przystanków prowadził oglądając film w telefonie komórkowym. Odłożył go dopiero po interwencji pasażera. Teraz kierowcy grożą konsekwencje służbowe.

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 17 lipca 2018

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 17 lipca 2018 0 0

Sound'n'Grace & Filip Lato na Zamku w Kazimierzu
20 lipca 2018, 20:30

Sound'n'Grace & Filip Lato na Zamku w Kazimierzu 1 0

W piątek, 20 lipca o godz. 20.30 na Zamku w Kazimierzu Dolnym odbędzie się koncert Sound'n'Grace & Filip Lato.

Pani Anna ma 30 lat, ale w internecie udaje 14-letnią Kamilkę. Ma ważny cel [wideo]
film

Pani Anna ma 30 lat, ale w internecie udaje 14-letnią Kamilkę. Ma ważny cel [wideo] 9 6

Pani Anna ma 30 lat. W internecie funkcjonuje jako 14-latka i od półtora roku odpowiada na ogłoszenia mężczyzn, oferujących dzieciom seks. Dzięki niej, policja zatrzymała już 40 pedofili.

Setki tysięcy drzew może pójść pod topór. "Po wycince kierowcy zawsze jeżdżą szybciej"

Setki tysięcy drzew może pójść pod topór. "Po wycince kierowcy zawsze jeżdżą szybciej" 37 29

Setki tysięcy przydrożnych drzew w całym kraju może pójść pod topór. Szykuje się zmiana w prawie ułatwiająca wycinkę. Ekolodzy protestują, a fachowcy od bezpieczeństwa na drogach są w tej sprawie podzieleni.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.