Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

26 maja 2010 r.
19:02
Edytuj ten wpis

Co dalej z remontami dróg w Lublinie? Urzędnicy chcą odłożyć inwestycje

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
0 21 A A

Dziś się dowiemy, czy miasto zlikwiduje w tym roku wyboje na Krochmalnej i wyprostuje przeklinany przez kierowców fragment Nadbystrzyckiej. A z pieniędzy przeznaczonych na przebudowę ul. Narutowicza zostanie tylko symboliczna kwota. Zadecydują o tym radni.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
– Wolę jeździć do pracy naokoło, niż tłuc się po tych wybojach. Zwyczajnie szkoda mi zawieszenia – mówi pan Grzegorz, który pracuje na ul. Nałkowskich. – Nie jeżdżę przez Krochmalną, tylko Wrotkowską, choć muszę nadkładać drogi – przyznaje.

Najbardziej zniszczony fragment ulicy między mostem na Bystrzycy a skrzyżowaniem z ul. Diamentową przewidziany był do przebudowy. W tym miejscu konstrukcja drogi miała zostać wzmocniona, pojawić miał się też nowy asfalt. Takie zadanie znalazło się na liście tegorocznych wydatków.

Drugą częścią tego samego zadania była przebudowa wąskiego i krętego odcinka Nadbystrzyckiej od ronda do wiaduktu. W tym miejscu droga omija dom stojący przy skrzyżowaniu z Wyżynną. Nowa jezdnia miała powstać przy brzegu rzeki.

Ale ta inwestycja ma wypaść z tegorocznego planu Ratusza. Prezydent prosi radnych, by wykreślili z listy wydatków całą przewidzianą na ten cel kwotę 1,25 mln złotych. Zostać ma zero.

Prezydent proponuje też drastyczne cięcia kwoty przeznaczonej na przebudowę ul. Narutowicza wraz z jej przecznicami. Prace miały objąć odcinek od Okopowej do Głębokiej i ulice przyległe: Ochotniczą, Strażacką, Rowerową, Wschodnią, Środkową, Gminną, Graniczną i Konopnicką. Na te prace miasto miało zarezerwowanych 2,5 mln zł. Zostać ma tylko skromne 508 tys. zł.

Podobny los czeka przedłużenie ul. Związkowej. W budżecie zgodnie z wcześniejszą propozycją prezydenta radni przeznaczyli na ten cel 3,45 mln złotych. Miejscy urzędnicy proponują, by tę kwotę uszczuplić o 3 mln złotych.

Oszczędzone w ten sposób pieniądze mają trafić na remont zniszczonych przez zimę ulic, gdzie zamiast łat ma być nowy asfalt na całej szerokości jezdni. Tak odnowione ma być duże rondo koło Makro, fragment Chemicznej, zjazd w stronę Hutniczej i Mełgiewska od Andersa do Tysiąclecia. Część funduszy trafić
ma też na zapłatę dla wykonawcy przedłużającego ul. Krańcową.

Na zmianę muszą się jeszcze zgodzić miejscy radni. Decyzja zapadnie dzisiaj.
Czym zajmie się dzisiaj Rada Miasta:

• O wydanie pozytywnej opinii dla lokalizacji kasyna w kamienicy przy Kowalskiej 5 prosi radnych prezydent. Wystąpiła o to opolska spółka Estrada Polska, która bez pozytywnej opinii nie będzie mogła starać się o ministerialną koncesję na kasyno

• Od radnych zależą dalsze losy zdewastowanego budynku dawnego młyna, a później szkoły przy Głównej 34b. Prezydent chce w drodze przetargu wydzierżawić działkę na 20 lat. Plan zagospodarowania dopuszcza tam działalność komercyjną

• Zgoda rady jest konieczna, by szwedzki koncern IKEA mógł zamienić się z miastem gruntami. Inwestor chce oddać ziemie przy ul. Dłotlice, Janowskiej i koło ul. Nałkowskich, a w zamian wziąć grunty koło al. Spółdzielczości Pracy, gdzie inwestor ma już większość ziem pod swoją budowę

• Imię Marii Konopnickiej przyjąć ma Szkoła Podstawowa nr 52 na Felinie. Co prawda po katastrofie pod Smoleńskiem szkoła rozważała imię Marii i Lecha Kaczyńskich, ale ostatecznie nie wycofała z magistratu wniosku o to, by patronowała jej Konopnicka.

Komentarze 21

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
smutny marian / 27 maja 2010 o 16:36
0
Zamiast łatać drogę i wywalać kasę w błoto to już lepiej raz a dobrze zrobić i z bani. Ale drogowcom się bardziej opłaci jeździć co trzy miesiące po tych samych miejscach na pamięć i "łatać". Mają chłopaki zajęcie 90 takich punktów i bezrobocie im nie grozi.
Avatar
POgardzam tymi typami / 27 maja 2010 o 16:34
0
Czego oczekujecie od Wasilewskiego?Przeciez "Nowoczesny Lublin" w jego ulotce wyborczej to tylko tak dla wyborców-dla jaj,aby tylko pozyskać ich głosy.Nic na poważnie.POdobnie jest w całym kraju: Co innego sie obiecuje,co innego robi,jeszcze inaczej mówi.Manipulacja faktami,ludźmi,liczbami jak za komuny i Trybuny Ludu (teraz Gazeta Wyborcza).

CZY TEGO NIE WIDAĆ,ŻE TO CELOWE DZIAŁANIE WŁADZY: WSZYSTKO ROZPIEPRZYĆ,POTEM SPRZEDAĆ LUB ZAMKNĄĆ.Byle tylko kasa była.Przykład Cukrownia i prezydent Żuk-wcześniej Minister Skarbu.
NARÓD JEST TYLKO KŁOPOTLIWYM,UPIERDLIWYM,WIECZNIE NIEZADOWOLONYM DODATKIEM DO PAŃSTWA PO.
Też nas zlikwidują: opłatami,czynszami,podatkami,drożyzną i bezrobociem oraz brakiem perspektyw.
GŁODEM JAK STALIN Ukrainę mimo,że to kraj rolniczego dobrobytu i czarnoziemu był.
Czego oczekujecie od Wasilewskiego?Przeciez "Nowoczesny Lublin" w jego ulotce wyborczej to tylko tak dla wyborców-dla jaj,aby tylko pozyskać ich głosy.Nic na poważnie.POdobnie jest w całym kraju: Co innego sie obiecuje,co innego robi,jeszcze inaczej mówi.Manipulacja faktami,ludźmi,liczbami jak za komuny i Trybuny Ludu (teraz Gazeta Wyborcza).

CZY TEGO NIE WIDAĆ,ŻE TO CELOWE DZIAŁANIE WŁADZY: WSZYSTKO ROZPIEPRZYĆ,POTEM SPRZEDAĆ LUB ZAMKNĄĆ.Byle tylko kasa była.Przykład Cukrownia i prezydent Żuk-wcześniej Minister Skarb... rozwiń
Avatar
bambosh / 27 maja 2010 o 16:19
0
Co z tego,że mamy coraz więcej fajnych nowoczesnych podmiejskich autobusów i trolów-na nic to wszystko,bo i tak te fajne sprzęty po kilku latach jeżdżenia po lubelskich dziurawych i nierównych drogach rozpadną się... Naprawdę szkoda takiego sprzętu na zmarnowanie-lepiej niech już jeżdżą stare rzęzidła Ikarusy i Jelcze...
Avatar
bambosh / 27 maja 2010 o 16:14
0
Gość napisał:
Po pierwsze rondo kolo makro tam jest TRAGEDIA.. i nie tylko samo rondo ale nawet pare kilometrow w obie strony.. to do remnontu w pierwszej kolejnosci.
Druga sprawa nowa droga od orfeusza do decathlonu ta dluga prosta, tez jest tragiczna.
I przedewszystkim Leczynska!!! Ta ulica NIGDY nie byla naprawiana.. NIGDY. Jest tam ograniczenie do 40, a droga jest tak zniszczona ze ja i tak jade 20.. a pod makro jade 10 mimo ze jest do 30, to jest smiech na sali. Albo niech wkoncu wezma te pieniadze z paliwa tyle co sie na kradli, albo niech paliwo stanieje o to co kradna czyli o 2.65zł na litrze.. i litr 95 bedzie kosztowal 2.14zł a nie 4.79zł.

Masz rację-pamiętam: obiecywali,że gdy podatek drogowy wejdzie w cenę paliwa to będziemy mieć lepsze drogi...A jak jest?-każdy widzi...W dodatku -gdyby nie było tych rzekomych unijnych pieniędzy na drogi to było by jeszcze gorzej... Gdyby nie Złodziejstwo Powszechne,to Polska była by na pewno Krajem Cudów...-a na razie CUDA pozostają jedynie w sferze obietnic :-(

Masz rację-pamiętam: obiecywali,że gdy podatek drogowy wejdzie w cenę paliwa to będziemy mieć lepsze drogi...A jak jest?-każdy widzi...W dodatku -gdyby nie było tych rzekomych unijnych pieniędzy na drogi to było by jeszcze gorzej... Gdyby nie Złodziejstwo Powszechne,to Polska była by na pewno Krajem Cudów...-a na razie CUDA pozostają jedynie w sferze obietnic :-( rozwiń
Avatar
Gość / 27 maja 2010 o 15:44
0
Po pierwsze rondo kolo makro tam jest TRAGEDIA.. i nie tylko samo rondo ale nawet pare kilometrow w obie strony.. to do remnontu w pierwszej kolejnosci.
Druga sprawa nowa droga od orfeusza do decathlonu ta dluga prosta, tez jest tragiczna.
I przedewszystkim Leczynska!!! Ta ulica NIGDY nie byla naprawiana.. NIGDY. Jest tam ograniczenie do 40, a droga jest tak zniszczona ze ja i tak jade 20.. a pod makro jade 10 mimo ze jest do 30, to jest smiech na sali. Albo niech wkoncu wezma te pieniadze z paliwa tyle co sie na kradli, albo niech paliwo stanieje o to co kradna czyli o 2.65zł na litrze.. i litr 95 bedzie kosztowal 2.14zł a nie 4.79zł.
Po pierwsze rondo kolo makro tam jest TRAGEDIA.. i nie tylko samo rondo ale nawet pare kilometrow w obie strony.. to do remnontu w pierwszej kolejnosci.
Druga sprawa nowa droga od orfeusza do decathlonu ta dluga prosta, tez jest tragiczna.
I przedewszystkim Leczynska!!! Ta ulica NIGDY nie byla naprawiana.. NIGDY. Jest tam ograniczenie do 40, a droga jest tak zniszczona ze ja i tak jade 20.. a pod makro jade 10 mimo ze jest do 30, to jest smiech na sali. Albo niech wkoncu wezma te pieniadze z paliwa tyle co sie na krad... rozwiń
Avatar
Gość / 27 maja 2010 o 15:30
0
Argument napisał:
Ty, a co ma piernik do wiatraka czy moze raczej wiatrak do piernika?
Koscioly powstaja z dobrowalny datkow wiernych - infrastruktura drogowa z podatkow posrednich i pezposrednich.
O ile w pierwszym przypadku nie musisz dawac datkow - o tyle w drugim sprobuj tylko nie placic podatkow!

Nie idzie o to czy srodki na remonty i budowe nowych drog sa bo, ze sa widzi kazdy kto widzec chce.
Chodzi o to na co sie wydaje w budzecie miasta i wojewodztwa srodki i czy od kazdego zobowiazanego sie je pozyskuje?

Koscioly czyli prafie wbrew lansowanym przez niektorych opiniom - placily i placa podatki w Lublinie, czego np. nie mozna powiedziec o niektorych POslach.
Z haslem promocji "miasta i reginu" wydawane sa fortuny, ale chyba tylko po to zeby turysta po powrocie do domu nie zyczyl nikomu, tu w Lublinie znalezc sie.

Najpierw trzeba normalne warunki stwarzac, a dopiero pozniej na promocje kase, ktorej jak z powyzszego widac w Lublinie i tak nie ma.

POdlicz te wszystkie ostatnie "promocyjne" wydatki, a szczegolnie te bezprzetargowe a sam zobaczysz czy byly na remonty pieniadze czy tez nie.
Potem porownaj ile wydano na "promocje" a ile na koscioly - ile wplynelo w Lublinie podatkow od kosciolow a ile od podmiotow realizaujacych "promocje"

Jak juz bedziesz mial gotowy bilans to daj znac na forum - poakze Cie gdzie sie podzialy jeszcze wieksze od wyliczonych miliony.



Dobrowolnych powiadasz? Ta gratisowa działeczka z zamiany z Ikea to tez dobrowolny datek podatników lubelskich?



Dobrowolnych powiadasz? Ta gratisowa działeczka z zamiany z Ikea to tez dobrowolny datek podatników lubelskich? rozwiń
Avatar
Sila argumentu / 27 maja 2010 o 13:16
0
STYX napisał:
"Dobrowolnych datek wiernych" !!!! he he he he he...chyba się posram ze śmiechu !!!!!!!!!!!!!!!!!


Jak juz zrobisz co zapowidziales to wode chociaz spusc, albo w woreczek zbierz i do smietnika wrzuc.
Dawles kiedys na tace? Zmuszal Cie ktos kiedys do tego? Znasz wydatkow i ich podstawy "zwiazane" z Konkordatem?
Potrafisz cos napisac albo powiedziec poza uzywaniem wulgaryzmow i robieniem w miejscu publicznym tego co robi sie w miejscu ustronnym?

Uznajesz sile argumentu czy jak piszesz - argument sily i "slowa"?

Moze lepiej idzi i sie po swoim akcie "tworczym" chociaz "podmyj"


Jak juz zrobisz co zapowidziales to wode chociaz spusc, albo w woreczek zbierz i do smietnika wrzuc.
Dawles kiedys na tace? Zmuszal Cie ktos kiedys do tego? Znasz wydatkow i ich podstawy "zwiazane" z Konkordatem?
Potrafisz cos napisac albo powiedziec poza uzywaniem wulgaryzmow i robieniem w miejscu publicznym tego co robi sie w miejscu ustronnym?

Uznajesz sile argumentu czy jak piszesz - argument sily i "slowa"?

Moze lepiej idzi i sie po swoim akcie "tw... rozwiń
Avatar
Podatnik / 27 maja 2010 o 13:10
0
1234 napisał:
a "dobrowolny" podatek na kościół w postaci konkordatu?


Trzeba wiedziec co sie pisze, a nie pisac co sie wie!
Po pierwsze - wydatki z funduszy publicznych(panstwowych a nie samorzadowych) wynikajace z Konkordatu maja charakter fakultatywny!
Po drugie - czesc wydatkow podawanych jako koszty Konkordatu sa niczym innym, jak finansowaniem tego samego co jest wspiwrane na takich samych zasadach(szkoly niepubliczne)
Uslyszales albo przeczytales o "kosztach" Konkordatu - szkoda, ze nie sprawdziles u zrodel jak jest faktycznie.

Trzeba wiedziec co sie pisze, a nie pisac co sie wie!!!


Trzeba wiedziec co sie pisze, a nie pisac co sie wie!
Po pierwsze - wydatki z funduszy publicznych(panstwowych a nie samorzadowych) wynikajace z Konkordatu maja charakter fakultatywny!
Po drugie - czesc wydatkow podawanych jako koszty Konkordatu sa niczym innym, jak finansowaniem tego samego co jest wspiwrane na takich samych zasadach(szkoly niepubliczne)
Uslyszales albo przeczytales o "kosztach" Konkordatu - szkoda, ze nie sprawdziles u zrodel jak jest faktycznie.

T... rozwiń
Avatar
1234 / 27 maja 2010 o 12:36
0
Argument napisał:
Ty, a co ma piernik do wiatraka czy moze raczej wiatrak do piernika?
Koscioly powstaja z dobrowalny datkow wiernych - infrastruktura drogowa z podatkow posrednich i pezposrednich.
O ile w pierwszym przypadku nie musisz dawac datkow - o tyle w drugim sprobuj tylko nie placic podatkow!

Nie idzie o to czy srodki na remonty i budowe nowych drog sa bo, ze sa widzi kazdy kto widzec chce.
Chodzi o to na co sie wydaje w budzecie miasta i wojewodztwa srodki i czy od kazdego zobowiazanego sie je pozyskuje?

Koscioly czyli prafie wbrew lansowanym przez niektorych opiniom - placily i placa podatki w Lublinie, czego np. nie mozna powiedziec o niektorych POslach.
Z haslem promocji "miasta i reginu" wydawane sa fortuny, ale chyba tylko po to zeby turysta po powrocie do domu nie zyczyl nikomu, tu w Lublinie znalezc sie.

Najpierw trzeba normalne warunki stwarzac, a dopiero pozniej na promocje kase, ktorej jak z powyzszego widac w Lublinie i tak nie ma.

POdlicz te wszystkie ostatnie "promocyjne" wydatki, a szczegolnie te bezprzetargowe a sam zobaczysz czy byly na remonty pieniadze czy tez nie.
Potem porownaj ile wydano na "promocje" a ile na koscioly - ile wplynelo w Lublinie podatkow od kosciolow a ile od podmiotow realizaujacych "promocje"

Jak juz bedziesz mial gotowy bilans to daj znac na forum - poakze Cie gdzie sie podzialy jeszcze wieksze od wyliczonych miliony.

a "dobrowolny" podatek na kościół w postaci konkordatu?

a "dobrowolny" podatek na kościół w postaci konkordatu? rozwiń
Avatar
bambosh / 27 maja 2010 o 12:24
0
Więc remontu ul.Łęczyńskiej chyba też nie będzie...
Avatar
smutny marian / 27 maja 2010 o 16:36
0
Zamiast łatać drogę i wywalać kasę w błoto to już lepiej raz a dobrze zrobić i z bani. Ale drogowcom się bardziej opłaci jeździć co trzy miesiące po tych samych miejscach na pamięć i "łatać". Mają chłopaki zajęcie 90 takich punktów i bezrobocie im nie grozi.
Avatar
POgardzam tymi typami / 27 maja 2010 o 16:34
0
Czego oczekujecie od Wasilewskiego?Przeciez "Nowoczesny Lublin" w jego ulotce wyborczej to tylko tak dla wyborców-dla jaj,aby tylko pozyskać ich głosy.Nic na poważnie.POdobnie jest w całym kraju: Co innego sie obiecuje,co innego robi,jeszcze inaczej mówi.Manipulacja faktami,ludźmi,liczbami jak za komuny i Trybuny Ludu (teraz Gazeta Wyborcza).

CZY TEGO NIE WIDAĆ,ŻE TO CELOWE DZIAŁANIE WŁADZY: WSZYSTKO ROZPIEPRZYĆ,POTEM SPRZEDAĆ LUB ZAMKNĄĆ.Byle tylko kasa była.Przykład Cukrownia i prezydent Żuk-wcześniej Minister Skarbu.
NARÓD JEST TYLKO KŁOPOTLIWYM,UPIERDLIWYM,WIECZNIE NIEZADOWOLONYM DODATKIEM DO PAŃSTWA PO.
Też nas zlikwidują: opłatami,czynszami,podatkami,drożyzną i bezrobociem oraz brakiem perspektyw.
GŁODEM JAK STALIN Ukrainę mimo,że to kraj rolniczego dobrobytu i czarnoziemu był.
Czego oczekujecie od Wasilewskiego?Przeciez "Nowoczesny Lublin" w jego ulotce wyborczej to tylko tak dla wyborców-dla jaj,aby tylko pozyskać ich głosy.Nic na poważnie.POdobnie jest w całym kraju: Co innego sie obiecuje,co innego robi,jeszcze inaczej mówi.Manipulacja faktami,ludźmi,liczbami jak za komuny i Trybuny Ludu (teraz Gazeta Wyborcza).

CZY TEGO NIE WIDAĆ,ŻE TO CELOWE DZIAŁANIE WŁADZY: WSZYSTKO ROZPIEPRZYĆ,POTEM SPRZEDAĆ LUB ZAMKNĄĆ.Byle tylko kasa była.Przykład Cukrownia i prezydent Żuk-wcześniej Minister Skarb... rozwiń
Avatar
bambosh / 27 maja 2010 o 16:19
0
Co z tego,że mamy coraz więcej fajnych nowoczesnych podmiejskich autobusów i trolów-na nic to wszystko,bo i tak te fajne sprzęty po kilku latach jeżdżenia po lubelskich dziurawych i nierównych drogach rozpadną się... Naprawdę szkoda takiego sprzętu na zmarnowanie-lepiej niech już jeżdżą stare rzęzidła Ikarusy i Jelcze...
Avatar
bambosh / 27 maja 2010 o 16:14
0
Gość napisał:
Po pierwsze rondo kolo makro tam jest TRAGEDIA.. i nie tylko samo rondo ale nawet pare kilometrow w obie strony.. to do remnontu w pierwszej kolejnosci.
Druga sprawa nowa droga od orfeusza do decathlonu ta dluga prosta, tez jest tragiczna.
I przedewszystkim Leczynska!!! Ta ulica NIGDY nie byla naprawiana.. NIGDY. Jest tam ograniczenie do 40, a droga jest tak zniszczona ze ja i tak jade 20.. a pod makro jade 10 mimo ze jest do 30, to jest smiech na sali. Albo niech wkoncu wezma te pieniadze z paliwa tyle co sie na kradli, albo niech paliwo stanieje o to co kradna czyli o 2.65zł na litrze.. i litr 95 bedzie kosztowal 2.14zł a nie 4.79zł.

Masz rację-pamiętam: obiecywali,że gdy podatek drogowy wejdzie w cenę paliwa to będziemy mieć lepsze drogi...A jak jest?-każdy widzi...W dodatku -gdyby nie było tych rzekomych unijnych pieniędzy na drogi to było by jeszcze gorzej... Gdyby nie Złodziejstwo Powszechne,to Polska była by na pewno Krajem Cudów...-a na razie CUDA pozostają jedynie w sferze obietnic :-(

Masz rację-pamiętam: obiecywali,że gdy podatek drogowy wejdzie w cenę paliwa to będziemy mieć lepsze drogi...A jak jest?-każdy widzi...W dodatku -gdyby nie było tych rzekomych unijnych pieniędzy na drogi to było by jeszcze gorzej... Gdyby nie Złodziejstwo Powszechne,to Polska była by na pewno Krajem Cudów...-a na razie CUDA pozostają jedynie w sferze obietnic :-( rozwiń
Avatar
Gość / 27 maja 2010 o 15:44
0
Po pierwsze rondo kolo makro tam jest TRAGEDIA.. i nie tylko samo rondo ale nawet pare kilometrow w obie strony.. to do remnontu w pierwszej kolejnosci.
Druga sprawa nowa droga od orfeusza do decathlonu ta dluga prosta, tez jest tragiczna.
I przedewszystkim Leczynska!!! Ta ulica NIGDY nie byla naprawiana.. NIGDY. Jest tam ograniczenie do 40, a droga jest tak zniszczona ze ja i tak jade 20.. a pod makro jade 10 mimo ze jest do 30, to jest smiech na sali. Albo niech wkoncu wezma te pieniadze z paliwa tyle co sie na kradli, albo niech paliwo stanieje o to co kradna czyli o 2.65zł na litrze.. i litr 95 bedzie kosztowal 2.14zł a nie 4.79zł.
Po pierwsze rondo kolo makro tam jest TRAGEDIA.. i nie tylko samo rondo ale nawet pare kilometrow w obie strony.. to do remnontu w pierwszej kolejnosci.
Druga sprawa nowa droga od orfeusza do decathlonu ta dluga prosta, tez jest tragiczna.
I przedewszystkim Leczynska!!! Ta ulica NIGDY nie byla naprawiana.. NIGDY. Jest tam ograniczenie do 40, a droga jest tak zniszczona ze ja i tak jade 20.. a pod makro jade 10 mimo ze jest do 30, to jest smiech na sali. Albo niech wkoncu wezma te pieniadze z paliwa tyle co sie na krad... rozwiń
Avatar
Gość / 27 maja 2010 o 15:30
0
Argument napisał:
Ty, a co ma piernik do wiatraka czy moze raczej wiatrak do piernika?
Koscioly powstaja z dobrowalny datkow wiernych - infrastruktura drogowa z podatkow posrednich i pezposrednich.
O ile w pierwszym przypadku nie musisz dawac datkow - o tyle w drugim sprobuj tylko nie placic podatkow!

Nie idzie o to czy srodki na remonty i budowe nowych drog sa bo, ze sa widzi kazdy kto widzec chce.
Chodzi o to na co sie wydaje w budzecie miasta i wojewodztwa srodki i czy od kazdego zobowiazanego sie je pozyskuje?

Koscioly czyli prafie wbrew lansowanym przez niektorych opiniom - placily i placa podatki w Lublinie, czego np. nie mozna powiedziec o niektorych POslach.
Z haslem promocji "miasta i reginu" wydawane sa fortuny, ale chyba tylko po to zeby turysta po powrocie do domu nie zyczyl nikomu, tu w Lublinie znalezc sie.

Najpierw trzeba normalne warunki stwarzac, a dopiero pozniej na promocje kase, ktorej jak z powyzszego widac w Lublinie i tak nie ma.

POdlicz te wszystkie ostatnie "promocyjne" wydatki, a szczegolnie te bezprzetargowe a sam zobaczysz czy byly na remonty pieniadze czy tez nie.
Potem porownaj ile wydano na "promocje" a ile na koscioly - ile wplynelo w Lublinie podatkow od kosciolow a ile od podmiotow realizaujacych "promocje"

Jak juz bedziesz mial gotowy bilans to daj znac na forum - poakze Cie gdzie sie podzialy jeszcze wieksze od wyliczonych miliony.



Dobrowolnych powiadasz? Ta gratisowa działeczka z zamiany z Ikea to tez dobrowolny datek podatników lubelskich?



Dobrowolnych powiadasz? Ta gratisowa działeczka z zamiany z Ikea to tez dobrowolny datek podatników lubelskich? rozwiń
Avatar
Sila argumentu / 27 maja 2010 o 13:16
0
STYX napisał:
"Dobrowolnych datek wiernych" !!!! he he he he he...chyba się posram ze śmiechu !!!!!!!!!!!!!!!!!


Jak juz zrobisz co zapowidziales to wode chociaz spusc, albo w woreczek zbierz i do smietnika wrzuc.
Dawles kiedys na tace? Zmuszal Cie ktos kiedys do tego? Znasz wydatkow i ich podstawy "zwiazane" z Konkordatem?
Potrafisz cos napisac albo powiedziec poza uzywaniem wulgaryzmow i robieniem w miejscu publicznym tego co robi sie w miejscu ustronnym?

Uznajesz sile argumentu czy jak piszesz - argument sily i "slowa"?

Moze lepiej idzi i sie po swoim akcie "tworczym" chociaz "podmyj"


Jak juz zrobisz co zapowidziales to wode chociaz spusc, albo w woreczek zbierz i do smietnika wrzuc.
Dawles kiedys na tace? Zmuszal Cie ktos kiedys do tego? Znasz wydatkow i ich podstawy "zwiazane" z Konkordatem?
Potrafisz cos napisac albo powiedziec poza uzywaniem wulgaryzmow i robieniem w miejscu publicznym tego co robi sie w miejscu ustronnym?

Uznajesz sile argumentu czy jak piszesz - argument sily i "slowa"?

Moze lepiej idzi i sie po swoim akcie "tw... rozwiń
Avatar
Podatnik / 27 maja 2010 o 13:10
0
1234 napisał:
a "dobrowolny" podatek na kościół w postaci konkordatu?


Trzeba wiedziec co sie pisze, a nie pisac co sie wie!
Po pierwsze - wydatki z funduszy publicznych(panstwowych a nie samorzadowych) wynikajace z Konkordatu maja charakter fakultatywny!
Po drugie - czesc wydatkow podawanych jako koszty Konkordatu sa niczym innym, jak finansowaniem tego samego co jest wspiwrane na takich samych zasadach(szkoly niepubliczne)
Uslyszales albo przeczytales o "kosztach" Konkordatu - szkoda, ze nie sprawdziles u zrodel jak jest faktycznie.

Trzeba wiedziec co sie pisze, a nie pisac co sie wie!!!


Trzeba wiedziec co sie pisze, a nie pisac co sie wie!
Po pierwsze - wydatki z funduszy publicznych(panstwowych a nie samorzadowych) wynikajace z Konkordatu maja charakter fakultatywny!
Po drugie - czesc wydatkow podawanych jako koszty Konkordatu sa niczym innym, jak finansowaniem tego samego co jest wspiwrane na takich samych zasadach(szkoly niepubliczne)
Uslyszales albo przeczytales o "kosztach" Konkordatu - szkoda, ze nie sprawdziles u zrodel jak jest faktycznie.

T... rozwiń
Avatar
1234 / 27 maja 2010 o 12:36
0
Argument napisał:
Ty, a co ma piernik do wiatraka czy moze raczej wiatrak do piernika?
Koscioly powstaja z dobrowalny datkow wiernych - infrastruktura drogowa z podatkow posrednich i pezposrednich.
O ile w pierwszym przypadku nie musisz dawac datkow - o tyle w drugim sprobuj tylko nie placic podatkow!

Nie idzie o to czy srodki na remonty i budowe nowych drog sa bo, ze sa widzi kazdy kto widzec chce.
Chodzi o to na co sie wydaje w budzecie miasta i wojewodztwa srodki i czy od kazdego zobowiazanego sie je pozyskuje?

Koscioly czyli prafie wbrew lansowanym przez niektorych opiniom - placily i placa podatki w Lublinie, czego np. nie mozna powiedziec o niektorych POslach.
Z haslem promocji "miasta i reginu" wydawane sa fortuny, ale chyba tylko po to zeby turysta po powrocie do domu nie zyczyl nikomu, tu w Lublinie znalezc sie.

Najpierw trzeba normalne warunki stwarzac, a dopiero pozniej na promocje kase, ktorej jak z powyzszego widac w Lublinie i tak nie ma.

POdlicz te wszystkie ostatnie "promocyjne" wydatki, a szczegolnie te bezprzetargowe a sam zobaczysz czy byly na remonty pieniadze czy tez nie.
Potem porownaj ile wydano na "promocje" a ile na koscioly - ile wplynelo w Lublinie podatkow od kosciolow a ile od podmiotow realizaujacych "promocje"

Jak juz bedziesz mial gotowy bilans to daj znac na forum - poakze Cie gdzie sie podzialy jeszcze wieksze od wyliczonych miliony.

a "dobrowolny" podatek na kościół w postaci konkordatu?

a "dobrowolny" podatek na kościół w postaci konkordatu? rozwiń
Avatar
bambosh / 27 maja 2010 o 12:24
0
Więc remontu ul.Łęczyńskiej chyba też nie będzie...
Zobacz wszystkie komentarze 21

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Upalny dzień w PRL. Dla ochłody napój dla imperialistów czy syfon z wodą sodową?
Magazyn

Upalny dzień w PRL. Dla ochłody napój dla imperialistów czy syfon z wodą sodową? 0 0

W PRL-u nie trzeba było baru czy restauracji, aby ugasić pragnienie. Coca-colę okrzyknięto w latach 50. napojem imperialistów. W sklepach królowała oranżada, a na ulicy popularna „gruźliczanka” - woda sodowa z sokiem (droższa) i bez soku (tańsza), sprzedawana z saturatorów.

Francuscy organiści w Puławach
23 lipca 2018, 19:00

Francuscy organiści w Puławach 5 0

W poniedziałek, 23 lipca o godz. 19 w Kościele pw. św. Brata Alberta w Puławach wystąpi duet organistów z Francji - Eric Lebrun oraz Marie-Ange Leurent. Wydarzenie odbędzie się w ramach trwającego Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Organowej.

Lewart Lubartów – Orlęta Łuków 3:3. Dużo goli i dużo testów

Lewart Lubartów – Orlęta Łuków 3:3. Dużo goli i dużo testów 1 0

Do przerwy w starciu Lewartu z Orlętami Łuków padła tylko jedna bramka. W drugiej połowie obie ekipy się rozstrzelały i ostatecznie zawody zakończyły się remisem 3:3. Zarówno Łukasz Mierzejewski, jak i Robert Różański mieli w składach wiele nowych twarzy

Obława na agresywnie jeżdżących kierowców w Lublinie. 90 kontroli, 60 wykroczeń

Obława na agresywnie jeżdżących kierowców w Lublinie. 90 kontroli, 60 wykroczeń 22 10

Lubelscy policjanci skontrowali blisko 90 pojazdów oraz ujawnili 60 wykroczeń w ruchu drogowym.

Nieruchomości w dwóch częściach Puław na sprzedaż. Co może tam powstać?

Nieruchomości w dwóch częściach Puław na sprzedaż. Co może tam powstać? 2 1

Grunty w dwóch częściach Puław chce sprzedać Urząd Miasta. Chodzi o trzy działki pod usługi przy ul. Sosnowej oraz jedną większą nieruchomość położoną w strefie ekonomicznej przy ul. Komunalnej.

Wieczorny maraton na rolkach po Lublinie. Tym razem w nietypowych strojach [zdjęcia]
galeria

Wieczorny maraton na rolkach po Lublinie. Tym razem w nietypowych strojach [zdjęcia] 12 3

To był już czwarty w tym roku przejazd rolkarzy przez Lublin. Tym razem część z nich pojawiła się w przebraniach zwierząt.

Żniwowanie w Muzeum Wsi Lubelskiej
22 lipca 2018, 11:00

Żniwowanie w Muzeum Wsi Lubelskiej 7 0

Co Gdzie Kiedy. Muzeum Wsi Lubelskiej zaprasza na kolejną odsłonę wakacyjnych pokazów dawnego rzemiosła. W niedzielę, 22 lipca o godz. 11 w Skansenie rozpoczną się pokazy żniwowania.

Poradnia Leczenia Ran Przewlekłych powstała w bialskim szpitalu

Poradnia Leczenia Ran Przewlekłych powstała w bialskim szpitalu 0 0

Przy szpitalu w Białej Podlaskiej zaczęła funkcjonować Poradnia Leczenia Ran Przewlekłych. Placówka podpisała umowę z lubelskim NFZ.

Śmiertelny wypadek na drodze krajowej nr 19. Nie żyje pieszy

Śmiertelny wypadek na drodze krajowej nr 19. Nie żyje pieszy 7 0

Do tragicznego wypadku doszło po godz. 1 w nocy na drodze krajowej nr 19 w miejscowości Firlej.

Wraca Puławskie Kino Samochodowe
27 lipca 2018, 0:00

Wraca Puławskie Kino Samochodowe 8 3

Co Gdzie Kiedy. Gratka dla miłośników kina w Puławach. W dniach 27-29 lipca odbędzie się kolejna już edycja Puławskiego Kina Samochodowego, nawiązującego do amerykańskiej tradycji seansów.

94 PZLA MP. Podsumowanie drugiego dnia. Kto zdobył medale? [zdjęcia, wideo]
galeria
film

94 PZLA MP. Podsumowanie drugiego dnia. Kto zdobył medale? [zdjęcia, wideo] 7 1

Małgorzata Hołub-Kowalik i Karol Zalewski złotymi medalistami w biegu na 400 metrów. To dość spora niespodzianka bo za faworytów w obu przypadkach uchodzili inni uczestnicy finału

Tłumy na koncercie Siła Kobiet na pl. Zamkowym w Lublinie [zdjęcia]
galeria
film

Tłumy na koncercie Siła Kobiet na pl. Zamkowym w Lublinie [zdjęcia] 104 29

W Lublinie trwa koncert Siła Kobiet. Na scenie występują: Paulina Przybysz, Monika Brodka, Katarzyna Nosowska i Kayah. Na plac Zamkowy przyszły tłumy

Wjechał samochodem w rowerzystki. 13-latka nie żyje
kraj
film

Wjechał samochodem w rowerzystki. 13-latka nie żyje 5 3

Radomyśl (woj. wielkopolskie). Na trasie Wschowa-Radomyśl samochód osobowy uderzył w dwie nastolatki jadące na rowerach. Młodsza z dziewcząt, 13-latka, zginęła na miejscu. Jej rok starsza koleżanka została przewieziona do szpitala. Przyczyny wypadku bada prokuratura.

Lato na Placu Litewskim: Brak sensu, Aniołek, Żyrafa i Stołek
2 sierpnia 2018, 17:00

Lato na Placu Litewskim: Brak sensu, Aniołek, Żyrafa i Stołek 2 0

Co Gdzie Kiedy. Popularny spektakl Centrum Kultury - Brak sensu, Aniołek, Żyrafa i Stołek będzie można zobaczyć bezpłatnie w ramach wakacyjnego projektu Lato na Placu Litewskim. Pokaz odbędzie się dwukrotnie - w czwartek, 2 sierpnia i piątek, 3 sierpnia o godz. 17 przy pomniku Unii Lubelskiej.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.