Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

26 czerwca 2018 r.
9:15

Miasto kupuje kolejne trolejbusy, ale nowych linii nie będzie. W planach budowa 8 km sieci

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
3 47 A A
Miasto zapowiada też zamówienie kolejnych trolejbusów. Tym razem mowa jest o dziesięciu przegubowcach
Miasto zapowiada też zamówienie kolejnych trolejbusów. Tym razem mowa jest o dziesięciu przegubowcach (fot. Maciej Kaczanowski)

Nie będzie nowych linii trolejbusowych mimo zakupu kolejnych pojazdów. Istniejące linie mają kursować częściej, ale tylko niektóre. Taka jest oficjalna odpowiedź Zarządu Transportu Miejskiego na pytania o sposób wykorzystania nowych trolejbusów. Już teraz liczba tych pojazdów jest większa od potrzeb

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Już niedługo na ulice Lublina powinno wyjechać 15 nowych trolejbusów i to przegubowych, a na dodatek zdolnych do jazdy bez zasilania z sieci. W zupełności wystarczyłoby ich do uruchomienia nowej linii albo przekształcenia jednej z linii autobusowych w trolejbusową. Ale Zarząd Transportu Miejskiego nie ma takich planów.

– Dostarczany obecnie tabor przeznaczony jest dla linii 151 i 161. Zakładamy zwiększenie częstotliwości kursowania linii 161 do modułu 15-minutowego – odpowiada Anna Zalewska z ZTM, chociaż do zagęszczenia rozkładu linii 161 nie potrzeba wcale aż 15 pojazdów.

ZTM nie wyjaśnia tego, jak lubelska komunikacja „wchłonie” aż tyle nowych wozów. Krótsze pojazdy, owszem, będzie można zastąpić przegubowymi. Gdzie zatem trafią te krótsze? To pozostaje zagadką.

Już teraz liczba dostępnych trolejbusów znacznie przekracza zapotrzebowanie wynikające z rozkładu jazdy. Do obsługi wszystkich linii w dzień powszedni w trakcie roku szkolnego potrzeba najwyżej 84 pojazdów, zaś w zajezdni jest 100 wozów.

Tymczasem miasto zapowiada zamówienie kolejnych trolejbusów. Tym razem mowa jest o dziesięciu przegubowcach, których zakup powiązany jest z budową nowej pętli komunikacyjnej na końcu ul. Choiny tuż przy granicy miasta.

– Zakładamy wydłużenie do tej pętli linii 156 i 160 ze zwiększeniem częstotliwości linii nr 156 do modułu 15-minutowego – zapowiada Zalewska.

Odpowiedzialni za komunikację miejską urzędnicy tłumaczą, że obecna siatka połączeń nie jest jeszcze tą ostateczną.– Docelowa reorganizacja systemu komunikacyjnego zostanie wprowadzona po oddaniu Dworca Metropolitalnego i wszystkich odcinków sieci trakcyjnej a także nowych pętli – wyjaśnia ZTM.

Miasto ma w planach budowę jeszcze 8 km sieci. Dodatkowo budowane i rozbudowane mają być pętle komunikacyjne, m.in. os. Choiny, Żeglarska, Wróbla, Franczaka „Lalka”, Abramowicka, os. Poręba i Zbożowa.

Tu jeszcze zawisną druty

• 450 metrów nad ul. Lubelskiego Lipca ’80
• 3,6 km nad ul. Mełgiewską i Grygowej
• 4 km nad al. Smorawińskiego i ul. Choiny

Quiz: Test z języka angielskiego. Sprawdź, czy zdasz?

Test z języka angielskiego. Sprawdź, czy zdasz?

Komentarze 47

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Gość / 26 czerwca 2018 o 13:52
+5
Zamiast sieć trakcyjną pociągnąć przec ścisły centrum (np Krakowskie, 3 maja) to oni zakładają sieć na jakiśch zadupiach.
 I to jest rozwiązanie, a nie jakieś bujanie w obłokach tramwajowych. Przede wszystkim trzeba poprawić schrzaniony system trolejbusowy czyli zelektrfikować ile się da linii autobusowych i przywrócić sieć w centrum.
Avatar
Gość / 26 czerwca 2018 o 09:49
+5
Aż się prosi o zbudowanie trakcji na Sowińskiego oraz w ciągu Tysiąclecia-Krakowskie Przedmieście-3 Maja.Wtedy można utrolejbusowić np.10,26,31,32,39 i należy zwiększyć takt na pozostałych liniach.
Avatar
casdavf / 26 czerwca 2018 o 13:42
+4
Zamiast sieć trakcyjną pociągnąć przec ścisły centrum (np Krakowskie, 3 maja) to oni zakładają sieć na jakiśch zadupiach.
Avatar
obywatel gorszego sortu / 26 czerwca 2018 o 12:03
+3
Trolejbusy są w 150 europejskich miastach a np: w takim Salzburgu jest to jedyny środek transportu w centrum miasta :)
 A u nas trolejbusy zasadniczo omijają centrum miasta !!
Avatar
qw / 26 czerwca 2018 o 12:03
+3
"u nas nie ma miejsca na tramwaje, ulice są za ciasne głąbie, przestań fantazjować " - lubię czytać wynurzenia obieżyświatów, którzy jak to się mówi w dopie byli i gawno widzieli. LUBLIN POWINIEN MIEĆ TRAMWAJE. Poza centrum jest miejsce na wydzielone torowisko. Ale niestety, Polska B i wszystko jasne. To się NIGDY NIE ZMIENI. A przyczyna podstawowa: mentalność mieszkańców. Vide ten tu obieżyświat.
 Może od razu metro?
Avatar
Gość / 26 czerwca 2018 o 14:26
+2
Tam są raptem 3 krótkie linie tramwajowe (i to większość trasy po tych sanych torach), które nie za wiele wnoszą do transportu miejskiego.
nie znam specyfiki olsztyna, przytoczyłem ten przykład wyłącznie po to żeby pokazać że inwestycja w tramwaj jest możliwa nawet w du żo mniejszych miastach, wbrew temu co tu niektórzy wypisują
 W Lublinie też będzie możliwa, ale biorąć pod uwagę uwarunkowania pada pytanie czy to ma jakikolwiek sens? Można poprawić komunikację w inny sposób.
Avatar
Gość / 26 czerwca 2018 o 12:30
+2
Bardzo dobrze, ze miasto inwestuje w komunikację. To jak szybko zmienił się Lublin pod tym względem to zasługa obecniej ekipy. Przecież nie Pruszkowskiego
Avatar
Gość / 26 czerwca 2018 o 12:15
+2
"u nas nie ma miejsca na tramwaje, ulice są za ciasne głąbie, przestań fantazjować " - lubię czytać wynurzenia obieżyświatów, którzy jak to się mówi w dopie byli i gawno widzieli. LUBLIN POWINIEN MIEĆ TRAMWAJE. Poza centrum jest miejsce na wydzielone torowisko. Ale niestety, Polska B i wszystko jasne. To się NIGDY NIE ZMIENI. A przyczyna podstawowa: mentalność mieszkańców. Vide ten tu obieżyświat.
  Budowa w Lublinie sensownego systemu tramwajowego to setki milionów jak nie miliardy złotych. Wiązałoby się to z przebudową większości ulic i skrzyżowań, budową wiaduktów, być może nawet tuneli (pagóry). Cena jednego nowego tramwaju to ok. 10 mln PLN, więc zakup taboru to kolejny miliard do wyłożenia. Wydanie kilku miliardów po to, aby mieć tramwaje to szczyt głupoty i niegospodarności (pomijam fakt, że Lublin byłby rozkopany przez kilka lat). To samo można osiągnać wytyczająć buspasy i kupując trolejbusy (lub autobusy) dwu przegubowe (np. Solaris już takie produkuje).
  Budowa w Lublinie sensownego systemu tramwajowego to setki milionów jak nie miliardy złotych. Wiązałoby się to z przebudową większości ulic i skrzyżowań, budową wiaduktów, być może nawet tuneli (pagóry). Cena jednego nowego tramwaju to ok. 10 mln PLN, więc zakup taboru to kolejny miliard do wyłożenia. Wydanie kilku miliardów po to, aby mieć tramwaje to szczyt głupoty i niegospodarności (pomijam fakt, że Lublin byłby rozkopany przez kilka lat). To samo można osiągnać wytyczająć buspasy i kupując trolejbusy (lub autobusy) dwu... rozwiń
Avatar
ada / 26 czerwca 2018 o 12:11
+2
Dla tych nieudaczników z UM i ZTM olbrzymim wysiłkiem intelektualnym była sama wymiana taboru autobusowego i trolejbusowego, zaprojektowanie sensownej siatki połaczeń trolejbsowych z wykorzystaniem nowych odcinków już ich przerosło. Nie wyobrażam sobie żeby takie głąby były w stanie zaprojektować i przeprowadzić inwestycję w tramwaj od zera...trzeba by najpierw ustanowić w Lublinie jakiś zarząd komisaryczny z Warszawy albo Śląska który by objął pieczę nad taką inwestycją. W lUblinie większość kadr urzędniczych to przyjezdne wieśniaki oderwane od pługa, tramwaj to dla nich machina piekielna, nie rozumieją i się boją po prostu.
Dla tych nieudaczników z UM i ZTM olbrzymim wysiłkiem intelektualnym była sama wymiana taboru autobusowego i trolejbusowego, zaprojektowanie sensownej siatki połaczeń trolejbsowych z wykorzystaniem nowych odcinków już ich przerosło. Nie wyobrażam sobie żeby takie głąby były w stanie zaprojektować i przeprowadzić inwestycję w tramwaj od zera...trzeba by najpierw ustanowić w Lublinie jakiś zarząd komisaryczny z Warszawy albo Śląska który by objął pieczę nad taką inwestycją. W lUblinie większość kadr urzędniczych to przyjezdne wieśniaki oderwan... rozwiń
Avatar
Gość / 26 czerwca 2018 o 11:58
+2
Trolejbusy są w 150 europejskich miastach a np: w takim Salzburgu jest to jedyny środek transportu w centrum miasta :)
Avatar
Gość / 27 czerwca 2018 o 01:16
+1
Kilka kwestii: 1. Jeśli chodzi o linię 161 to już nawet jak będzie jeździła co 20 minut to będzie ok. 2. Dlaczego by nie wydłużyć linii 154 do nowej pętli przy granicy miasta? 154 nie jest linią dość popularną, a dzięki temu wydłużeniu będzie szybkie i bezpośrednie połączenie Czechowa z Dworcem metropolitalnym, bo te które jeżdżą obecnie linie typu 13, 29 czy inne jadące pod dworzec linie autobusowe jeżdżą zawiłymi trasami, często niekiedy stoją w korku i tracą czas, tak więc 154 mogłoby być ciekawą opozycją dla tamtych linii. 3. Linia 156 o ile się nie mylę jeździ co 15 minut obecnie, więc chyba jest jakiś błąd. 4. Czyli pętla os. Choiny nie będzie usunięta, bo były takie głosy, że jak będzie oddana pętla na Czechowie przy granicy miasta, to ta przy os. Choiny zostanie zlikwidowana, widać były to tylko fake newsy. Ogólnie bardzo dobre informacje, coś się dzieje, a to najważniejsze, trzeba robić wszystko aby komunikacja miejska była atrakcyjniejsza od samochodów osobowych, bo inaczej miasto będzie tak zapchane samochodami, że będzie naprawdę nieznośnie przemieszczać się po mieście nawet w godzinach nie będących godzinami szczytu.
Kilka kwestii: 1. Jeśli chodzi o linię 161 to już nawet jak będzie jeździła co 20 minut to będzie ok. 2. Dlaczego by nie wydłużyć linii 154 do nowej pętli przy granicy miasta? 154 nie jest linią dość popularną, a dzięki temu wydłużeniu będzie szybkie i bezpośrednie połączenie Czechowa z Dworcem metropolitalnym, bo te które jeżdżą obecnie linie typu 13, 29 czy inne jadące pod dworzec linie autobusowe jeżdżą zawiłymi trasami, często niekiedy stoją w korku i tracą czas, tak więc 154 mogłoby być ciekawą opozycją dla tamtych linii. 3. Linia 156 o... rozwiń
Avatar
ppyc / 26 czerwca 2018 o 23:17
0
Drogi autorze tekstu. Wydłużenie linii (np. do os. Choiny) oznacza, że trzeba będzie zwiększyć liczbę pojazdów obsługujących ją, bo będzie dłuższa :). Poza tym, muszą być zawsze rezerwowe pojazdy dostępne w zajezdni w razie awarii, wypadku, usterki. Stąd zakupy.
Avatar
gość / 26 czerwca 2018 o 20:44
+1
"To samo można osiągnać wytyczająć buspasy" - polać mu. Najlepiej tyle, żeby się upił i już więcej nie wypowiadał. Nikt tu nie zauważył, że tramwaj zabiera znacznie więcej pasażerów niż autobus czy trolejbus, jest ekologiczny, jedzie własnym torowiskiem (tam gdzie możliwa jest budowa). We Wrocławiu w wielu miejscach tramwaje jadą po jezdni i jakoś "da się". Oczywiście, to zaszłość historyczna, ale nie zlikwidowano tramwajów. Tylko na tym wschodnim zadupiu "niedasie". Bo górki, bo pagórki, bo tunel potrzeba, bo po co. W takim mentalnym zadupiu urodziliście się i w takim umrzecie. A poprawiać tysiąc razy rozkład linii, zabierać kierowcom jednie na buspasy, dobudowywac po 200m sieci to można jeszcze przez tysiąc lat. Przecież nie chodzi o to, żeby złapać króliczka, tylko.... Rąsia buzia kwiatek koperta.
  A trolejbusy albo autobusy elektryczne to już nie są ekologiczne? Porozmawiaj lepiej z ludźmi z Łodzi co sądzą na temat tramwajów. Tam wszystko się telepie od tych tramwajów. W nocy spać nie można, bo jest taki hałas (jeżdża też nocne). Było już tu wielekrotnie pisane, że są pojazdy trójczłonowe, które zabierają tyle samo pasażerów co tramwaje (a kosztują dużo mniej). Bogata Szwajcaria rozbudowuje cały czas sieć trolejbusową (nie tramwajową) i kupuje właśnie trolejbusy 3 członowe. Solaris właśnie rozpoczął produkcję takich pojazdów. Robić buspasy, kupować takie pojazdy i sprawa załatwiona, a nie słuchać fantastów.
  A trolejbusy albo autobusy elektryczne to już nie są ekologiczne? Porozmawiaj lepiej z ludźmi z Łodzi co sądzą na temat tramwajów. Tam wszystko się telepie od tych tramwajów. W nocy spać nie można, bo jest taki hałas (jeżdża też nocne). Było już tu wielekrotnie pisane, że są pojazdy trójczłonowe, które zabierają tyle samo pasażerów co tramwaje (a kosztują dużo mniej). Bogata Szwajcaria rozbudowuje cały czas sieć trolejbusową (nie tramwajową) i kupuje właśnie trolejbusy 3 członowe. Solaris właśnie rozpoczął produkcję takich ... rozwiń
Avatar
DrInz / 26 czerwca 2018 o 20:28
+1
Komunikacja to i tak przeżytek. Praktycznie tym nikt nie jeździ bo drogo i długo. Każdy szanujący się człowiek wybiera swój samochód, co widać na ulicach.
 Hahaha nikt tym nie jezdzi...125 mln pasazerow rocznie to faktycznie nikt hehehe...wez sie karyna lepiej za mycie garów, bo widac ze na miescie to ty ostatnio bylas w '83...
Avatar
dżesika / 26 czerwca 2018 o 20:21
+1
Komunikacja to i tak przeżytek. Praktycznie tym nikt nie jeździ bo drogo i długo. Każdy szanujący się człowiek wybiera swój samochód, co widać na ulicach.
Avatar
O / 26 czerwca 2018 o 19:50
+1
Co ty pitolisz czlowieku, san fransisco ma 6 linii tramwajowych, ktore w scislym centrum zjezdzaja pod ziemie, nazywaja to muni metro, ale to sa tramwaje tyle ze wysokoperonowe, przystanki sa wyniesione ponad poziom ulicy i to jest jeden z glownych srodkow mass transit w sf, turystycznie to maja kolej linowo-terenowa (cable car) ale to juz co innego
Avatar
Tomek 81 / 26 czerwca 2018 o 19:00
+1
Czy Ty w ogóle widziałeś tramwaje w San Francisco? Są dwie linie po płaskim wzdloz nabrzeża. Jeżdżtastate zabytkowe tramwaje bez klimatyzacji super wolne i mało pojemne. Plus zabytkowe  tramwaje kablowe na wzgórzach, których przepustowość na linii to jest może 100osob na godzinę! Polecam najpierw trochę poczytać zanim zaczniemy się wymądrzać. Miasta Ameryki Północnej szczególnie te zachodnie słyną z ogromnych korków a nie ze sprawnej komunikacji miejskiej. 
Avatar
Gość / 26 czerwca 2018 o 18:13
+1
"To samo można osiągnać wytyczająć buspasy" - polać mu. Najlepiej tyle, żeby się upił i już więcej nie wypowiadał. Nikt tu nie zauważył, że tramwaj zabiera znacznie więcej pasażerów niż autobus czy trolejbus, jest ekologiczny, jedzie własnym torowiskiem (tam gdzie możliwa jest budowa). We Wrocławiu w wielu miejscach tramwaje jadą po jezdni i jakoś "da się". Oczywiście, to zaszłość historyczna, ale nie zlikwidowano tramwajów. Tylko na tym wschodnim zadupiu "niedasie". Bo górki, bo pagórki, bo tunel potrzeba, bo po co. W takim mentalnym zadupiu urodziliście się i w takim umrzecie. A poprawiać tysiąc razy rozkład linii, zabierać kierowcom jednie na buspasy, dobudowywac po 200m sieci to można jeszcze przez tysiąc lat. Przecież nie chodzi o to, żeby złapać króliczka, tylko.... Rąsia buzia kwiatek koperta.
"To samo można osiągnać wytyczająć buspasy" - polać mu. Najlepiej tyle, żeby się upił i już więcej nie wypowiadał. Nikt tu nie zauważył, że tramwaj zabiera znacznie więcej pasażerów niż autobus czy trolejbus, jest ekologiczny, jedzie własnym torowiskiem (tam gdzie możliwa jest budowa). We Wrocławiu w wielu miejscach tramwaje jadą po jezdni i jakoś "da się". Oczywiście, to zaszłość historyczna, ale nie zlikwidowano tramwajów. Tylko na tym wschodnim zadupiu "niedasie". Bo górki, bo pagórki, bo tunel potrzeba, bo p... rozwiń
Avatar
Gość / 26 czerwca 2018 o 17:55
+1
Dlaczego nie ma elektrycznych autobusów tylko ciągną te szpecące druty po całym mieście....?
Avatar
ktoś / 26 czerwca 2018 o 17:39
+1
Jakie trolejbusy???? Przecież jeszcze żaden nawet nie został dostarczony.
Zobacz wszystkie komentarze 47

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Bez internetu nie mogą pracować. " Czujemy się oszukani, że jesteśmy tak zbywani przez UPC"
ALARM24

Bez internetu nie mogą pracować. " Czujemy się oszukani, że jesteśmy tak zbywani przez UPC" 0 4

Musimy odsyłać klientów, ponieważ nasza firma nie może działać bez internetu, a tak jest od kilku dni – skarży się jeden z pracowników firmy Net – Serwis. Firma od 2 tygodni nie ma dostępu do sieci, choć dostawca obiecuje przywrócenie łącza.

Łuków: Sklepów z alkoholem nie przybędzie. "Jeden działkowiec sprzedawał alkohol na kieliszki"

Łuków: Sklepów z alkoholem nie przybędzie. "Jeden działkowiec sprzedawał alkohol na kieliszki" 0 6

Łuków nie zwiększy liczby koncesji na sprzedaż wysokoprocentowego alkoholu. Pomysłu Mateusza Popławskiego (Razem Ponad Podziałami) nie poparło większość radnych.

Ślubu szybko nie będzie. Przyszły pan młody został zatrzymany i osadzony w areszcie śledczym

Ślubu szybko nie będzie. Przyszły pan młody został zatrzymany i osadzony w areszcie śledczym 5 5

Był poszukiwany, bo ma do odbycia karę pozbawienia wolności. 36-latek został zatrzymany przez policjantów podczas kontroli drogowej w miejscowości Głębokie (powiat lubartowski). Mężczyzna przez 2 lata ukrywał się w Niemczech. Przyjechał na kilka dni do Polski by załatwić formalności związane ze swoim ślubem.

Koronawirus. Jakie scenariusze mogą nas czekać w przypadku epidemii?
film

Koronawirus. Jakie scenariusze mogą nas czekać w przypadku epidemii? 0 11

Warszawa. Lęk przed koronawirusem od ponad miesiąca spędza sen z powiek ludzi na całym świecie. Pierwszy przypadek zachorowania wykryto w chińskim Wuhan, ale patogen w zaledwie 36 dni zdążył rozprzestrzenić się na wszystkie kontynenty.

MKS Avia Świdnik rozpoczyna rywalizację w rundzie play-off

MKS Avia Świdnik rozpoczyna rywalizację w rundzie play-off 0 0

Do Świdnika przyjadą Karpaty Krosno, czwarta drużyna po sezonie zasadniczym. Sobotni i niedzielny mecz rozpocznie się o godzinie 18

Wbiegł na przejście dla pieszych na czerwonym świetle. Doszło do wypadku

Wbiegł na przejście dla pieszych na czerwonym świetle. Doszło do wypadku 0 3

Dwie osoby zostały potrącone przez auta w piątek w Zamościu. Jednym z poszkodowanych jest 58-letni mężczyzna, który postanowił przejść przez "zebrę" na czerwonym świetle. Pomocy medycznej wymagała też 63-letnia kobieta potrącona przez cofającego busa.

Wszczynał awantury. Groził bliskim, że ich zabije. Miał broń. 64-latek został zatrzymany

Wszczynał awantury. Groził bliskim, że ich zabije. Miał broń. 64-latek został zatrzymany 1 4

Mieszkaniec gminy Annopol (powiat kraśnicki) został zatrzymany przez policjantów a do prokuratora trafił już wniosek o zastosowanie wobec 64-latka aresztu tymczasowego. Mężczyzna jest podejrzany o znęcanie się nad swoimi bliskimi.

Górnik wraca do walki o punkty, czyli czternaście kroków do awansu

Górnik wraca do walki o punkty, czyli czternaście kroków do awansu 0 2

Czas wielkiego odliczania minął! Górnik Łęczna rozegra pierwszy w tym roku mecz o punkty. „Zielono-czarni”, którzy celują w awans na 40-lecie klubu, zmierzą się w sobotę w Toruniu z tamtejszą Elaną

Igor Hansesn: LSM był dla ojca najważniejszym osiedlem w życiu
ZDJĘCIA
galeria

Igor Hansesn: LSM był dla ojca najważniejszym osiedlem w życiu 0 7

Muzeum Osiedli Mieszkaniowych w Lublinie podsumowało dwa lata działalności. Gościem honorowym był syn Zofii i Oskara Hansenów, projektantów osiedla im. Słowackiego.

Chełm. Pacjentka szpitala czeka na wyniki badań. Po powrocie z Włoch kobieta źle się poczuła

Chełm. Pacjentka szpitala czeka na wyniki badań. Po powrocie z Włoch kobieta źle się poczuła 2 6

Od środy chełmscy lekarza sprawdzają, czy kobieta którą przewieziono z Krasnegostawu nie ma koronawirusa. Wiadomo, że pacjentka przyjechała z północnych Włoch, gdzie pracuje. Już w Polsce poczuła się gorzej i sama zgłosiła się do lekarza. Ten na wszelki wypadek odesłał ją do szpitala w Chełmie.

Szpitale z oddziałami zakaźnymi w Lubelskiem w gotowości. Aż do odwołania
ADRESY PLACÓWEK
film

Szpitale z oddziałami zakaźnymi w Lubelskiem w gotowości. Aż do odwołania 10 32

Szpitale w Lubelskiem z oddziałami zakaźnymi są w stanie podwyższonej gotowości. Ma to związek z możliwością wystąpienia zakażenia koronawirusem SARS-CoV-2 w naszym województwie i potencjalną koniecznością leczenia pacjentów podejrzanych o zakażenie i zakażonych wirusem.

Coming out podczas posiedzenia Rady Miasta Kraśnik. "Jestem gejem w strefie wolnej od LGBT"
galeria

Coming out podczas posiedzenia Rady Miasta Kraśnik. "Jestem gejem w strefie wolnej od LGBT" 74 90

Jestem aktywistą LGBT. Jestem gejem w strefie wolnej od LGBT – przestawił się radnym i zebranym na piątkowej sesji gościom Cezary Nieradko, wnioskodawca uchylenia podjętej w 2019 roku przez Radę Miasta Kraśnik uchwały. Podczas posiedzenia wypowiadali się też mieszkańcy, którzy popierają podjętą przez miejskich radnych inicjatywę

Dlaczego rządowa agencja płaci podlubelskiej szkole za wizytę Andrzeja Dudy? Ustaliliśmy jak KOWR zbierała oferty

Dlaczego rządowa agencja płaci podlubelskiej szkole za wizytę Andrzeja Dudy? Ustaliliśmy jak KOWR zbierała oferty 260 90

– Proszę powiedzieć, że to żart – mówi o przekazaniu przez rządową agencję rolną pieniędzy na organizację spotkania z prezydentem Andrzejem Dudą w jednej z podlubelskich szkół, rzecznik PSL. Starosta, któremu podlega placówka, całe zamieszanie nazywa nie żartem, a… pomyłką.

Roszady w więziennictwie na Lubelszczyźnie. Dziś zapadły ważne decyzje

Roszady w więziennictwie na Lubelszczyźnie. Dziś zapadły ważne decyzje 3 17

Krzysztof Stanowski, Dyrektor Okręgowy Służby Więziennej w Lublinie awansował na stanowisko zastępcy Dyrektora Generalnego Służby Więziennej. Jego miejsce zajmie Dariusz Bernat, dotychczasowy dyrektor Zakładu Karnego w Zamościu.

Chirurdzy z Zamościa nie odchodzą z pracy. Mieli to zrobić w sobotę

Chirurdzy z Zamościa nie odchodzą z pracy. Mieli to zrobić w sobotę 0 10

- Po dzisiejszych rozmowach chirurdzy wycofali się z decyzji o złożeniu wypowiedzeń i zostają w szpitalu – poinformował w piątek po południu Ryszard Pankiewicz, zastępca dyrektora szpitala „papieskiego” w Zamościu.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.