Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

26 czerwca 2018 r.
9:15

Miasto kupuje kolejne trolejbusy, ale nowych linii nie będzie. W planach budowa 8 km sieci

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
3 47 A A
Miasto zapowiada też zamówienie kolejnych trolejbusów. Tym razem mowa jest o dziesięciu przegubowcach
Miasto zapowiada też zamówienie kolejnych trolejbusów. Tym razem mowa jest o dziesięciu przegubowcach (fot. Maciej Kaczanowski)

Nie będzie nowych linii trolejbusowych mimo zakupu kolejnych pojazdów. Istniejące linie mają kursować częściej, ale tylko niektóre. Taka jest oficjalna odpowiedź Zarządu Transportu Miejskiego na pytania o sposób wykorzystania nowych trolejbusów. Już teraz liczba tych pojazdów jest większa od potrzeb

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Już niedługo na ulice Lublina powinno wyjechać 15 nowych trolejbusów i to przegubowych, a na dodatek zdolnych do jazdy bez zasilania z sieci. W zupełności wystarczyłoby ich do uruchomienia nowej linii albo przekształcenia jednej z linii autobusowych w trolejbusową. Ale Zarząd Transportu Miejskiego nie ma takich planów.

– Dostarczany obecnie tabor przeznaczony jest dla linii 151 i 161. Zakładamy zwiększenie częstotliwości kursowania linii 161 do modułu 15-minutowego – odpowiada Anna Zalewska z ZTM, chociaż do zagęszczenia rozkładu linii 161 nie potrzeba wcale aż 15 pojazdów.

ZTM nie wyjaśnia tego, jak lubelska komunikacja „wchłonie” aż tyle nowych wozów. Krótsze pojazdy, owszem, będzie można zastąpić przegubowymi. Gdzie zatem trafią te krótsze? To pozostaje zagadką.

Już teraz liczba dostępnych trolejbusów znacznie przekracza zapotrzebowanie wynikające z rozkładu jazdy. Do obsługi wszystkich linii w dzień powszedni w trakcie roku szkolnego potrzeba najwyżej 84 pojazdów, zaś w zajezdni jest 100 wozów.

Tymczasem miasto zapowiada zamówienie kolejnych trolejbusów. Tym razem mowa jest o dziesięciu przegubowcach, których zakup powiązany jest z budową nowej pętli komunikacyjnej na końcu ul. Choiny tuż przy granicy miasta.

– Zakładamy wydłużenie do tej pętli linii 156 i 160 ze zwiększeniem częstotliwości linii nr 156 do modułu 15-minutowego – zapowiada Zalewska.

Odpowiedzialni za komunikację miejską urzędnicy tłumaczą, że obecna siatka połączeń nie jest jeszcze tą ostateczną.– Docelowa reorganizacja systemu komunikacyjnego zostanie wprowadzona po oddaniu Dworca Metropolitalnego i wszystkich odcinków sieci trakcyjnej a także nowych pętli – wyjaśnia ZTM.

Miasto ma w planach budowę jeszcze 8 km sieci. Dodatkowo budowane i rozbudowane mają być pętle komunikacyjne, m.in. os. Choiny, Żeglarska, Wróbla, Franczaka „Lalka”, Abramowicka, os. Poręba i Zbożowa.

Tu jeszcze zawisną druty

• 450 metrów nad ul. Lubelskiego Lipca ’80
• 3,6 km nad ul. Mełgiewską i Grygowej
• 4 km nad al. Smorawińskiego i ul. Choiny

Quiz: Test z języka angielskiego. Sprawdź, czy zdasz?

Test z języka angielskiego. Sprawdź, czy zdasz?

Komentarze 47

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Gość / 26 czerwca 2018 o 13:52
+2
Zamiast sieć trakcyjną pociągnąć przec ścisły centrum (np Krakowskie, 3 maja) to oni zakładają sieć na jakiśch zadupiach.
 I to jest rozwiązanie, a nie jakieś bujanie w obłokach tramwajowych. Przede wszystkim trzeba poprawić schrzaniony system trolejbusowy czyli zelektrfikować ile się da linii autobusowych i przywrócić sieć w centrum.
Avatar
casdavf / 26 czerwca 2018 o 13:42
+2
Zamiast sieć trakcyjną pociągnąć przec ścisły centrum (np Krakowskie, 3 maja) to oni zakładają sieć na jakiśch zadupiach.
Avatar
qw / 26 czerwca 2018 o 12:03
+2
"u nas nie ma miejsca na tramwaje, ulice są za ciasne głąbie, przestań fantazjować " - lubię czytać wynurzenia obieżyświatów, którzy jak to się mówi w dopie byli i gawno widzieli. LUBLIN POWINIEN MIEĆ TRAMWAJE. Poza centrum jest miejsce na wydzielone torowisko. Ale niestety, Polska B i wszystko jasne. To się NIGDY NIE ZMIENI. A przyczyna podstawowa: mentalność mieszkańców. Vide ten tu obieżyświat.
 Może od razu metro?
Avatar
Gość / 26 czerwca 2018 o 09:49
+2
Aż się prosi o zbudowanie trakcji na Sowińskiego oraz w ciągu Tysiąclecia-Krakowskie Przedmieście-3 Maja.Wtedy można utrolejbusowić np.10,26,31,32,39 i należy zwiększyć takt na pozostałych liniach.
Avatar
Gość / 26 czerwca 2018 o 14:26
+1
Tam są raptem 3 krótkie linie tramwajowe (i to większość trasy po tych sanych torach), które nie za wiele wnoszą do transportu miejskiego.
nie znam specyfiki olsztyna, przytoczyłem ten przykład wyłącznie po to żeby pokazać że inwestycja w tramwaj jest możliwa nawet w du żo mniejszych miastach, wbrew temu co tu niektórzy wypisują
 W Lublinie też będzie możliwa, ale biorąć pod uwagę uwarunkowania pada pytanie czy to ma jakikolwiek sens? Można poprawić komunikację w inny sposób.
Avatar
Gość / 26 czerwca 2018 o 12:30
+1
Bardzo dobrze, ze miasto inwestuje w komunikację. To jak szybko zmienił się Lublin pod tym względem to zasługa obecniej ekipy. Przecież nie Pruszkowskiego
Avatar
obywatel gorszego sortu / 26 czerwca 2018 o 12:03
+1
Trolejbusy są w 150 europejskich miastach a np: w takim Salzburgu jest to jedyny środek transportu w centrum miasta :)
 A u nas trolejbusy zasadniczo omijają centrum miasta !!
Avatar
Gość / 26 czerwca 2018 o 11:58
+1
Trolejbusy są w 150 europejskich miastach a np: w takim Salzburgu jest to jedyny środek transportu w centrum miasta :)
Avatar
Gość / 26 czerwca 2018 o 11:55
+1
odwalić się od trolejbusów!!!
Avatar
Gość / 26 czerwca 2018 o 10:40
+1
u nas nie ma miejsca na tramwaje, ulice są za ciasne głąbie, przestań fantazjować
Avatar
Gość / 27 czerwca 2018 o 01:16
0
Kilka kwestii: 1. Jeśli chodzi o linię 161 to już nawet jak będzie jeździła co 20 minut to będzie ok. 2. Dlaczego by nie wydłużyć linii 154 do nowej pętli przy granicy miasta? 154 nie jest linią dość popularną, a dzięki temu wydłużeniu będzie szybkie i bezpośrednie połączenie Czechowa z Dworcem metropolitalnym, bo te które jeżdżą obecnie linie typu 13, 29 czy inne jadące pod dworzec linie autobusowe jeżdżą zawiłymi trasami, często niekiedy stoją w korku i tracą czas, tak więc 154 mogłoby być ciekawą opozycją dla tamtych linii. 3. Linia 156 o ile się nie mylę jeździ co 15 minut obecnie, więc chyba jest jakiś błąd. 4. Czyli pętla os. Choiny nie będzie usunięta, bo były takie głosy, że jak będzie oddana pętla na Czechowie przy granicy miasta, to ta przy os. Choiny zostanie zlikwidowana, widać były to tylko fake newsy. Ogólnie bardzo dobre informacje, coś się dzieje, a to najważniejsze, trzeba robić wszystko aby komunikacja miejska była atrakcyjniejsza od samochodów osobowych, bo inaczej miasto będzie tak zapchane samochodami, że będzie naprawdę nieznośnie przemieszczać się po mieście nawet w godzinach nie będących godzinami szczytu.
Kilka kwestii: 1. Jeśli chodzi o linię 161 to już nawet jak będzie jeździła co 20 minut to będzie ok. 2. Dlaczego by nie wydłużyć linii 154 do nowej pętli przy granicy miasta? 154 nie jest linią dość popularną, a dzięki temu wydłużeniu będzie szybkie i bezpośrednie połączenie Czechowa z Dworcem metropolitalnym, bo te które jeżdżą obecnie linie typu 13, 29 czy inne jadące pod dworzec linie autobusowe jeżdżą zawiłymi trasami, często niekiedy stoją w korku i tracą czas, tak więc 154 mogłoby być ciekawą opozycją dla tamtych linii. 3. Linia 156 o... rozwiń
Avatar
ppyc / 26 czerwca 2018 o 23:17
0
Drogi autorze tekstu. Wydłużenie linii (np. do os. Choiny) oznacza, że trzeba będzie zwiększyć liczbę pojazdów obsługujących ją, bo będzie dłuższa :). Poza tym, muszą być zawsze rezerwowe pojazdy dostępne w zajezdni w razie awarii, wypadku, usterki. Stąd zakupy.
Avatar
gość / 26 czerwca 2018 o 20:44
0
"To samo można osiągnać wytyczająć buspasy" - polać mu. Najlepiej tyle, żeby się upił i już więcej nie wypowiadał. Nikt tu nie zauważył, że tramwaj zabiera znacznie więcej pasażerów niż autobus czy trolejbus, jest ekologiczny, jedzie własnym torowiskiem (tam gdzie możliwa jest budowa). We Wrocławiu w wielu miejscach tramwaje jadą po jezdni i jakoś "da się". Oczywiście, to zaszłość historyczna, ale nie zlikwidowano tramwajów. Tylko na tym wschodnim zadupiu "niedasie". Bo górki, bo pagórki, bo tunel potrzeba, bo po co. W takim mentalnym zadupiu urodziliście się i w takim umrzecie. A poprawiać tysiąc razy rozkład linii, zabierać kierowcom jednie na buspasy, dobudowywac po 200m sieci to można jeszcze przez tysiąc lat. Przecież nie chodzi o to, żeby złapać króliczka, tylko.... Rąsia buzia kwiatek koperta.
  A trolejbusy albo autobusy elektryczne to już nie są ekologiczne? Porozmawiaj lepiej z ludźmi z Łodzi co sądzą na temat tramwajów. Tam wszystko się telepie od tych tramwajów. W nocy spać nie można, bo jest taki hałas (jeżdża też nocne). Było już tu wielekrotnie pisane, że są pojazdy trójczłonowe, które zabierają tyle samo pasażerów co tramwaje (a kosztują dużo mniej). Bogata Szwajcaria rozbudowuje cały czas sieć trolejbusową (nie tramwajową) i kupuje właśnie trolejbusy 3 członowe. Solaris właśnie rozpoczął produkcję takich pojazdów. Robić buspasy, kupować takie pojazdy i sprawa załatwiona, a nie słuchać fantastów.
  A trolejbusy albo autobusy elektryczne to już nie są ekologiczne? Porozmawiaj lepiej z ludźmi z Łodzi co sądzą na temat tramwajów. Tam wszystko się telepie od tych tramwajów. W nocy spać nie można, bo jest taki hałas (jeżdża też nocne). Było już tu wielekrotnie pisane, że są pojazdy trójczłonowe, które zabierają tyle samo pasażerów co tramwaje (a kosztują dużo mniej). Bogata Szwajcaria rozbudowuje cały czas sieć trolejbusową (nie tramwajową) i kupuje właśnie trolejbusy 3 członowe. Solaris właśnie rozpoczął produkcję takich ... rozwiń
Avatar
DrInz / 26 czerwca 2018 o 20:28
0
Komunikacja to i tak przeżytek. Praktycznie tym nikt nie jeździ bo drogo i długo. Każdy szanujący się człowiek wybiera swój samochód, co widać na ulicach.
 Hahaha nikt tym nie jezdzi...125 mln pasazerow rocznie to faktycznie nikt hehehe...wez sie karyna lepiej za mycie garów, bo widac ze na miescie to ty ostatnio bylas w '83...
Avatar
dżesika / 26 czerwca 2018 o 20:21
0
Komunikacja to i tak przeżytek. Praktycznie tym nikt nie jeździ bo drogo i długo. Każdy szanujący się człowiek wybiera swój samochód, co widać na ulicach.
Avatar
O / 26 czerwca 2018 o 19:50
0
Co ty pitolisz czlowieku, san fransisco ma 6 linii tramwajowych, ktore w scislym centrum zjezdzaja pod ziemie, nazywaja to muni metro, ale to sa tramwaje tyle ze wysokoperonowe, przystanki sa wyniesione ponad poziom ulicy i to jest jeden z glownych srodkow mass transit w sf, turystycznie to maja kolej linowo-terenowa (cable car) ale to juz co innego
Avatar
Tomek 81 / 26 czerwca 2018 o 19:00
0
Czy Ty w ogóle widziałeś tramwaje w San Francisco? Są dwie linie po płaskim wzdloz nabrzeża. Jeżdżtastate zabytkowe tramwaje bez klimatyzacji super wolne i mało pojemne. Plus zabytkowe  tramwaje kablowe na wzgórzach, których przepustowość na linii to jest może 100osob na godzinę! Polecam najpierw trochę poczytać zanim zaczniemy się wymądrzać. Miasta Ameryki Północnej szczególnie te zachodnie słyną z ogromnych korków a nie ze sprawnej komunikacji miejskiej. 
Avatar
Gość / 26 czerwca 2018 o 18:13
0
"To samo można osiągnać wytyczająć buspasy" - polać mu. Najlepiej tyle, żeby się upił i już więcej nie wypowiadał. Nikt tu nie zauważył, że tramwaj zabiera znacznie więcej pasażerów niż autobus czy trolejbus, jest ekologiczny, jedzie własnym torowiskiem (tam gdzie możliwa jest budowa). We Wrocławiu w wielu miejscach tramwaje jadą po jezdni i jakoś "da się". Oczywiście, to zaszłość historyczna, ale nie zlikwidowano tramwajów. Tylko na tym wschodnim zadupiu "niedasie". Bo górki, bo pagórki, bo tunel potrzeba, bo po co. W takim mentalnym zadupiu urodziliście się i w takim umrzecie. A poprawiać tysiąc razy rozkład linii, zabierać kierowcom jednie na buspasy, dobudowywac po 200m sieci to można jeszcze przez tysiąc lat. Przecież nie chodzi o to, żeby złapać króliczka, tylko.... Rąsia buzia kwiatek koperta.
"To samo można osiągnać wytyczająć buspasy" - polać mu. Najlepiej tyle, żeby się upił i już więcej nie wypowiadał. Nikt tu nie zauważył, że tramwaj zabiera znacznie więcej pasażerów niż autobus czy trolejbus, jest ekologiczny, jedzie własnym torowiskiem (tam gdzie możliwa jest budowa). We Wrocławiu w wielu miejscach tramwaje jadą po jezdni i jakoś "da się". Oczywiście, to zaszłość historyczna, ale nie zlikwidowano tramwajów. Tylko na tym wschodnim zadupiu "niedasie". Bo górki, bo pagórki, bo tunel potrzeba, bo p... rozwiń
Avatar
Gość / 26 czerwca 2018 o 17:55
0
Dlaczego nie ma elektrycznych autobusów tylko ciągną te szpecące druty po całym mieście....?
Avatar
ktoś / 26 czerwca 2018 o 17:39
0
Jakie trolejbusy???? Przecież jeszcze żaden nawet nie został dostarczony.
Zobacz wszystkie komentarze 47

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Lublin: Kto się zajmie gastronomią na Moście Kultury? Ogłosili konkurs

Lublin: Kto się zajmie gastronomią na Moście Kultury? Ogłosili konkurs 1 1

Przed nowym sezonem wymieniona będzie obsługa gastronomiczna Mostu Kultury. Nowa zostanie wybrana w konkursie, w którym oceniane ma być m.in. proponowane menu i estetyka punktu. Właśnie wygląd był ostatnio powodem zamieszania, gdy na moście stanęły za wysokie kontenery i zbyt krzykliwa reklama

Baranów: Powstaje archiwum, gmina prosi o zdjęcia

Baranów: Powstaje archiwum, gmina prosi o zdjęcia 0 0

Historia gminy Baranów w powiecie puławskim w przyszłym roku zostanie zaprezentowana w publikacjach, jakie ma zamiar wydać lokalny samorząd. Na apel o udostępnianie materiałów z różnych lat odpowiedziało już mnóstwo osób z różnych stron kraju.

W Opolaninie Opole Lubelskie postawiono na młodzież

W Opolaninie Opole Lubelskie postawiono na młodzież 0 0

I chociaż ona radzi sobie na razie bardzo różnie, to z raz obranego kursu nie zamierzają rezygnować

Speed Car Motor Lublin z licencją warunkową na starty w PGE Ekstralidze

Speed Car Motor Lublin z licencją warunkową na starty w PGE Ekstralidze 22 0

Speed Car Motor Lublin znalazł się w gronie 23 klubów z żużlowej Polski, które otrzymały pozwolenie na starty w ligach w przyszłym sezonie

Orszak św. Mikołaja w Lublinie. Barwny korowód przeszedł na Czwartek [zdjęcia]
galeria

Orszak św. Mikołaja w Lublinie. Barwny korowód przeszedł na Czwartek [zdjęcia] 0 2

Już po raz 5. ulicami Lublina przeszedł Orszak św. Mikołaja.

Gryf Gmina Zamość czeka na mecze w blasku jupiterów

Gryf Gmina Zamość czeka na mecze w blasku jupiterów 2 0

Gryf Gmina Zamość ma za sobą bardzo udaną rundę jesienną. Zespół na półmetku zajął trzecie miejsce i czeka go spokojna runda rewanżowa. To ważne bo drużyna trenera Romana Blonki przez cały 2019 rok nie będzie grać na swoim obiekcie

S19 z Lublina do Lubartowa. Ponad 100 wniosków o zmianę w planach

S19 z Lublina do Lubartowa. Ponad 100 wniosków o zmianę w planach 21 8

Ponad 100 różnych wniosków o zmianę w planach drogi ekspresowej S19 między Lublinem a Lubartowem zgłosili mieszkańcy przyległych terenów. Proszą o przesunięcie kładki dla pieszych, dodatkowy zjazd lub zapewnienie wygodnego dojazdu do firmy. Najwięcej emocji nowa trasa budzi w gminie Niemce

Noworoczne plany Puław. Najważniejsze inwestycje w budżecie na 2019 rok

Noworoczne plany Puław. Najważniejsze inwestycje w budżecie na 2019 rok 6 3

Jakich nowych inwestycji mogą spodziewać się w 2019 roku mieszkańcy Puław? Wbrew pozorom, poza budową hali sportowej i dalszym ciągiem remontu Domu Chemika, znalazły się środki na kilka innych przedsięwzięć. Powstaną m.in. nowe ulice oraz tereny zielone.

11. Jazz Bez w Lublinie
13 grudnia 2018, 19:00

11. Jazz Bez w Lublinie 1 0

Co Gdzie Kiedy. Już po raz 11. w Lublinie odbędzie się muzyczny festiwal Jazz Bez, którego założeniem jest dialog pomiędzy Polska a Ukrainą. Tegoroczna edycja imprezy tradycyjnie odbędzie się w Centrum Kultury (ul. Peowiaków 12) w dniach 13-15 grudnia.

Dwa dni po ślubie wyszła z domu. Jej ciało znaleźli w jeziorze
film

Dwa dni po ślubie wyszła z domu. Jej ciało znaleźli w jeziorze 57 4

Skarszewy (woj. pomorskie). Z jeziora Borówno Wielkie w miejscowości Skarszewy (Pomorskie) wydobyto czerwonego volkswagena golfa. W aucie znajdowało się ciało 24-letniej Roksany, która zaginęła trzeciego grudnia. Kobieta dwa dni po swoim ślubie wyszła z domu i ślad po niej zaginął.

Lublin: Muszla koncertowa będzie mieć nowy dach. Co jeszcze się zmieni w Ogrodzie Saskim?
zdjęcia
galeria

Lublin: Muszla koncertowa będzie mieć nowy dach. Co jeszcze się zmieni w Ogrodzie Saskim? 4 9

Jeszcze w tym roku gotowe ma być zadaszenie muszli koncertowej w Ogrodzie Saskim. W przyszłym roku czekają nas kolejne zmiany w zabytkowym parku. Będzie nowa woliera dla pawi, powstać ma także nowa altana w miejscu roztrzaskanej przez drzewo powalone latem zeszłego roku przez wichurę

Zagłębie Lubin – Azoty Puławy 31:28. Pokaz bezradności

Zagłębie Lubin – Azoty Puławy 31:28. Pokaz bezradności 2 1

W ostatnim meczu w tym roku Azoty Puławy dość nieoczekiwanie, ale zasłużenie przegrały na wyjeździe z Zagłębiem Lubin 28:31. Była to piąta porażka puławian w sezonie. Niebawem okaże się, czy zapłaci za nią posadą trener Bartosz Jurecki

I Lubelski Festiwal Piosenki Mikołajkowej dla Dzieci [zdjęcia, wideo]
galeria
film

I Lubelski Festiwal Piosenki Mikołajkowej dla Dzieci [zdjęcia, wideo] 0 0

Ponad 200 dzieci wzięło udział w I Lubelskim Festiwalu Piosenki Mikołajkowej dla Dzieci z przedszkoli i szkół z Lublina. Organizatorem spotkania była Szkoła Podstawowa nr 30 w Lublinie.

Chciał postawić kurniki na skraju wsi. Mieszkańcy zablokowali inwestycję

Chciał postawić kurniki na skraju wsi. Mieszkańcy zablokowali inwestycję 0 7

Mieszkańcy Sobiboru postawili na swoim. Dzięki ich stanowczej postawie inwestor, który na obrzeżach ich wsi chciał postawić gigantyczne kurniki odstąpił od tego zamiaru. Teraz chcą gwarancji, że podobne zagrożenie w ich sąsiedztwie się nie powtórzy.

MotoMikołaje przejechali przez Lublin [zdjęcia]
galeria

MotoMikołaje przejechali przez Lublin [zdjęcia] 48 2

MotoMikołaje przywieźli w niedzielę prezenty małym pacjentom szpitali w Lublinie.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.