Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

13 listopada 2009 r.
20:08
Edytuj ten wpis

Drastyczne podwyżki i bilety czasowe w autobusach komunikacji miejskiej?

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
0 61 A A

Im dłużej jedziesz, tym więcej zapłacisz za przejazd. Taką rewolucyjną zmianę w cenniku biletów komunikacji miejskiej chce wprowadzić prezydent Lublina, który przygotował radnym projekt uchwały w tej sprawie.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Zniknąć mają bilety jednorazowe, pojawią się czasowe ważne przez 15, 30 lub 60 minut od chwili skasowania wydrukowanej przez kasownik. I w tym czasie będzie można do woli się przesiadać. Ale gdy czas upłynie trzeba będzie skasować nowy bilet.

Bilet 15-minutowy normalny kosztować ma 2 zł, 30-minutowy 3 zł, a 60-minutowy 4 zł. Bilety ulgowe będą kosztować odpowiednio połowę ceny biletu normalnego.

W Lublinie były już kiedyś bilety czasowe, ale bilet 30-minutowy upoważniał do przejazdu jednym pojazdem bez przesiadek na całej długości trasy. Tym razem w uchwale nie ma takiego zapisu i jeśli ktoś jednym autobusem jedzie do pracy np. 40 minut będzie musiał skasować bilet 30-minutowy, a później 15-minutowy, co wyniesie go 5 zł, lub skasować bilet 60-minutowy płacąc o złotówkę mniej.

U kierowcy bilet byłby droższy niż w kiosku. Dopłata miałaby wynosić 50 gr. Wyjątkiem będzie komunikacja nocna, gdzie ważne będą jedynie bilety od kierowcy. I to droższe niż obecnie, bo przejazd zamiast 4 i 2 zł ma kosztować 5 zł i 2,5 zł. Bez zmian pozostać mają ceny biletów okresowych.

Ratusz tłumaczy swe propozycje chęcią poszerzenia asortymentu biletów i twierdzi, że większość pasażerów jedzie na trasie "dzielnica-śródmieście” i że taka podróż trwa średnio kwadrans.
To, czy zmiany wejdą w życie zależy od zgody radnych. Najbliższa sesja w czwartek.

Komentarze 61

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
telewidz / 17 grudnia 2009 o 19:44
0
W najbliższą niedzielę tj.20 grudnia TVP3 info o godz.20.50 przekaże na" żywo " spotkanie młodzieżówek partyjnych

z Panem Markiem Sawickim-Ministrem Rolnictwa- Polskie Stronnictwo Ludowe.

Temat główny :Czy koalicja PSL-PO utrzyma się do końca kadencji?

Gościowi można pocztą elektroniczną w trakcie programu przesłać pytania.
Avatar
~kierowca~ / 17 grudnia 2009 o 14:44
0
Po pierwsze - MPK ma straty nie z powodu przepałów jak to pisze "Pan kierowca" tylko z powodu dużej ilości studentów którzy płacą symboliczne kwoty za jazdę komunikacją - a jeździ ich zdecydowana większość - oczywiście pomijam stan dróg, zakorkowanie centrum, brak rozwiązań usprawniających ruch.
Po drugie - w naszym mieście jest brak priorytetów - ważniejsze są inwestycje w tor motocrosowy czy drugi "służewiec" - które będą służyły "pseudo promocji" naszego miasta, a w rzeczywistości dzieciom "tych ważnych na górze" Dlaczego za priorytet nie weźmie się przebudowy (w miarę możliwości) najbardziej zakorkowanych miejsc w mieście aby usprawnić ruch i zmniejszych wspominane "przepały" w autobusach
Po trzecie - chciałabym zobaczyć sytuację - stojący pasażerowie nad kierowcą autobusu i popędzający go żeby jechał szybciej bo większości kończy się czas biletu hahahahaha dziwnym trafem ale widzę podobieństwo pomysłu do śmietnikowych radarów
Śmieszne to nasze miasto
Po pierwsze - MPK ma straty nie z powodu przepałów jak to pisze "Pan kierowca" tylko z powodu dużej ilości studentów którzy płacą symboliczne kwoty za jazdę komunikacją - a jeździ ich zdecydowana większość - oczywiście pomijam stan dróg, zakorkowanie centrum, brak rozwiązań usprawniających ruch.
Po drugie - w naszym mieście jest brak priorytetów - ważniejsze są inwestycje w tor motocrosowy czy drugi "służewiec" - które będą służyły "pseudo promocji" naszego miasta, a w rzeczywistości dzieciom "tych wa... rozwiń
Avatar
Arthorious / 20 listopada 2009 o 18:16
0
skwarosz napisał:
A czy ktoś nie powiedział że może i miesięczne nie zdrożeją. Zauważ że przecież bardziej się będzie opłacać kupować te miesięczne. Ale znając życie i te pójdą w górę bo to przecież nie będzie opłacalne dla MPK bo pewnie wszyscy będą się pchać po miesięczny. I dobrze, że ludzie się bulwersują na ten temat bo mają w 100% rację. Ja sam korzystam w tym momencie z miesięcznego ale boję się że niestety i jego cena pójdzie w górę. A na jednorazówkach się nie będzie opłacać w ogóle jeździć. Z Orkana na uczelnie zwykle jadę ponad 30 min, a czasem się zdarza, że wracam także do domu kiedy mam okienko 3 godziny, a po tej podwyżce będę skazany na siedzenie przez 3 godziny na uczelni albo piechotą do domu co wcale mało czasu nie zajmuje. Także jednym słowem będzie lipa i tyle.



To jak miesięczne będą miały zdrożeć to można wtedy protestować, ale i tak będzie taniej bo jednorazówki też zdrożeją... Poza tym w normalnym mieście to bilety jednorazowe były by drogie, a okresowe tańsze. Poza tym my wcale nie mamy najdroższych biletów okresowych, choć ich ceny mogły by spaść o parę złotych. Do tego mogły by wrócić nie wiadomo dla czego wycofane okresowe ważne od poniedziałku do piątku. Jak mówię i tak na takim bilecie zawsze będzie taniej, a już jak będzie jeden bilet to wogóle.



To jak miesięczne będą miały zdrożeć to można wtedy protestować, ale i tak będzie taniej bo jednorazówki też zdrożeją... Poza tym w normalnym mieście to bilety jednorazowe były by drogie, a okresowe tańsze. Poza tym my wcale nie mamy najdroższych biletów okresowych, choć ich ceny mogły by spaść o parę złotych. Do tego mogły by wrócić nie wiadomo dla czego wycofane okresowe ważne od poniedziałku do piątku. Jak mówię i tak na takim bilecie zawsze będzie taniej, a już jak będzie jeden bilet to wogóle. rozwiń
Avatar
skwarosz / 20 listopada 2009 o 18:01
0
A czy ktoś nie powiedział że może i miesięczne nie zdrożeją. Zauważ że przecież bardziej się będzie opłacać kupować te miesięczne. Ale znając życie i te pójdą w górę bo to przecież nie będzie opłacalne dla MPK bo pewnie wszyscy będą się pchać po miesięczny. I dobrze, że ludzie się bulwersują na ten temat bo mają w 100% rację. Ja sam korzystam w tym momencie z miesięcznego ale boję się że niestety i jego cena pójdzie w górę. A na jednorazówkach się nie będzie opłacać w ogóle jeździć. Z Orkana na uczelnie zwykle jadę ponad 30 min, a czasem się zdarza, że wracam także do domu kiedy mam okienko 3 godziny, a po tej podwyżce będę skazany na siedzenie przez 3 godziny na uczelni albo piechotą do domu co wcale mało czasu nie zajmuje. Także jednym słowem będzie lipa i tyle.
A czy ktoś nie powiedział że może i miesięczne nie zdrożeją. Zauważ że przecież bardziej się będzie opłacać kupować te miesięczne. Ale znając życie i te pójdą w górę bo to przecież nie będzie opłacalne dla MPK bo pewnie wszyscy będą się pchać po miesięczny. I dobrze, że ludzie się bulwersują na ten temat bo mają w 100% rację. Ja sam korzystam w tym momencie z miesięcznego ale boję się że niestety i jego cena pójdzie w górę. A na jednorazówkach się nie będzie opłacać w ogóle jeździć. Z Orkana na uczelnie zwykle jadę ponad 30 min, a czasem się... rozwiń
Avatar
Arthorious / 20 listopada 2009 o 12:25
0
Stefan napisał:
To sobie prywaciarze znowu zarobia:) Bo jak to wprowadza to napewno wiele osob bedzie tak robilo zeby jechac prywatnym niz mpk i napewno dzieki temu mpk wiecej zarobi.[/quote]


Pierwszy przykład z brzegu. Widać że gościu nie wie o czym mówi... To jest straszne. Po pierwsze jak już ZTM rozstrzygnie wszystkie przetargi to prywaciarzom w obecnej formie dziękujemy, po drugie bilety drukuje ZTM i to on na nich zarabia, po trzecie MPK dostaje kasę za wozokilometry i w obecnej chwili jest już tylko przewoźnikiem w tym mieście(tak samo po rozstrzygnięciu przetargów będą opłacana firmy które je wygrają). Tak że jeśli by to weszło w życie to nie będziesz się miał do czego przesiadać bo będzie jeden bilet jak w normalnym mieście. Co za tym idzie będzie się bardziej opłacać kupić BILET OKRESOWY bo zniknął z rozkładu dziury w częstotliwości spowodowane autobusem prywatnym którym w tej chwili na sieciówce nie pojedziesz. Dalej nie wiem o co toczycie pianę, bo kupując BILET OKRESOWY i jeżdżąc przynajmniej od poniedziałku do piątku do pracy w te i z powrotem wychodzi taniej niż kupując jednorazówki w kiosku już w chwili obecnej... Wszyscy narzekacie że będzie drogo a już teraz liczyć nie umiecie. Poza tym bilety jednorazowe jak sama nazwa wskazuje powinny być dla przyjezdnych, praz tych co korzystają raz na jakiś czas z autobusów, a nie dla ludzi JEŻDŻĄCYCH CODZIENNIE autobusem. Weźcie do ręki kalkulator i obliczcie sobie ile was kosztują jednorazówki razy przejazdy w miesiącu i jak to się ma w przypadku biletu sieciowego.

[quote name='"meesha"']Załóżmy przykładowego Kowalskiego. Kowalski pracuje od poniedziałku do piątku od 8 do 16 na ulicy Zana. Codziennie dojeżdża do pracy z Bronowic (niech będzie przystanek Lotnicza). Jeśli zdecyduje się korzystać tylko z linii 28 to za normalny bilet 30-dniowy zapłaci 62 zł. W ciągu tych 30 dni średnio 22 razy będzie pracował (odliczając weekendy i święta). Tak więc 22 razy pojedzie z domu do pracy i 22 razy z pracy do domu. To razem 44 przejazdy. 62 złote podzielone na 44 przejazdy daje - ni mniej ni więcej - tylko 1,41 zł za przejazd.

Jeśli Kowalski chce sobie zostawić wybór czy jeździć tylko linią 28 czy również 158 (też mu pasuje) to kupi sobie bilet na wszystkie linie za 84 zł. Ta kwota dzielona na 44 przejazdy daje 1,91 zł za jeden przejazd. Ale daje też swobodę, Kowalski w weekend może sobie podjechać do cioci na Czechów, na cmentarz do dziadka, na zakupy na bazarek itepe itede i jednostkowy koszt przejazdu za każdym razem mu się obniża.

Załóżmy jednak, że Kowalski nie jest rozrzutnym człowiekiem więc szybciutko sobie przeliczył, że jeśli na początku styczna kupi sobie bilet 90-dniowy to do końca marca za 140 zł linią 28 przejedzie 132 razy do pracy i z powrotem (44 razy 3 miesiące). To daje 1,06 zł za przejazd! Opcja "full wypas" z sieciowym biletem - 1,64 z możliwością obniżenia kosztów, o której pisałem wyżej.

Ale Kowalskiemu wciąż mało więc wypatrzył w cenniku ZTM bilet 150-dniowy gdzie swoją linią 28 do pracy i z powrotem przejedzie w tym czasie 44*5 czyli 220 razy za jedyne 212 zł. To daje 0,96 zł za przejazd!!! I nie musi się martwić czy znajdzie otwarty kiosk, nie zastanawia się czy nadruk na skasowanym bilecie jest prawidłowy, nie powoduje opóźnień kupując bilet u kierowcy. Raz na miesiąć (albo 3 miesiące, albo 5) doładowuje kartę w kiosku na osiedlu, a później po prostu wsiada i jedzie.


Reasumując w nowym roku i tak wejdzie jeden bilet co ułatwi podróż po mieście, do tego będzie się tak jak już mówiłem opłacało bardziej niż teraz kupić taki bilet bo we wszystkich autobusach jeżdżących na zlecenie ZTM będą honorowane bilety ZTM. Z podanego przeze mnie cytatu z wyliczeniami widać czarno na białym jacy z was matematycy... Tak więc ci co najwięcej krzyczą zastanowią się czy jeżdżąc codziennie na jednorazówkach nie tracą więcej niż im się wydaje, i nawet jeśli nie chcą teraz ich kupić, to po nowym roku niech spróbują jak już będą honorowane w prywatnych. Dlaczego w gazetach nie uświadamia się ludzi że mogą jeździć taniej? Czy wy sami nie potraficie liczyć? Pozdrawiam wszystkich frustratów tutaj, i miłego liczenia ile tracicie miesięcznie złotóweczek jadać na jednorazówkach


Reasumując w nowym roku i tak wejdzie jeden bilet co ułatwi podróż po mieście, do tego będzie się tak jak już mówiłem opłacało bardziej niż teraz kupić taki bilet bo we wszystkich autobusach jeżdżących na zlecenie ZTM będą honorowane bilety ZTM. Z podanego przeze mnie cytatu z wyliczeniami widać czarno na białym jacy z was matematycy... Tak więc ci co najwięcej krzyczą zastanowią się czy jeżdżąc codziennie na jednorazówkach nie tracą więcej niż im się wydaje, i nawet jeśli nie chcą teraz ich kupić, to po nowym r... rozwiń
Avatar
mick / 16 listopada 2009 o 11:25
0
niki lauda napisał:
Przedstawię się jestem kierowcą autobusu.Co Wy sobie wszyscy myślicie.Pomysł jest dobry.Ceny to nie wiem,może troszkę za wysokie.Powiedziałem TROSZKĘ. Jak się jeździ po Lublinie,wiadomo w korkach czekają wszyscy.Są olbrzymie przepały paliwa nic nie można zaoszczędzić.Dlatego sytuacja firmy jest zła i brakuje dla nas na premie.Koszty przepałów powinni pokryć pasażerowie. Jak ktoś jeździ prywatnym autem do pracy to też czeka w korkach i jego auto zużywa więcej paliwa.Czyli dojazd kosztuje więcej.A jak autobus czeka w korku to co? ma to zapłacić firma? Wykluczone.Mają zapłacić pasażerowie.To chyba jasne.Kiedyś mieliśmy oszczędności teraz są tylko przepały. Koszty przepałów mają pokryć pasażerowie. Pomysł jest dobry. Nie chwalę naszego prezydenta ale w tym wypadku pomyślał ekonomicznie.


To może niech dołoży na te premie z kasy miejskiej , wyjdzie mu ekonomiczniej i taniej. Po co się starać o kasę w Europie na przebudowę dróg w Lublinie skoro obywatele mają zasobne portwele. On zachowuje się ja k wszyscy jego kolesie z partii. Skończyło się na obietnicach, może niech wam tez obieca trochę kasy na te premie.


To może niech dołoży na te premie z kasy miejskiej , wyjdzie mu ekonomiczniej i taniej. Po co się starać o kasę w Europie na przebudowę dróg w Lublinie skoro obywatele mają zasobne portwele. On zachowuje się ja k wszyscy jego kolesie z partii. Skończyło się na obietnicach, może niech wam tez obieca trochę kasy na te premie. rozwiń
Avatar
sPeRaCz / 16 listopada 2009 o 10:05
0
Przecież bilety czasowe w Lublinie już były...i się wcale nie sprawdziły. Teraz aby dojechać rano do pracy w szczycie będę musiał wydać na bilet 2 razy więcej niż dotychczas. Tylko moje pobory wcale dwukrotnie nie wzrosną. To co wymyśla Nasza lokalna "władza" zasługuje na wpis do Księgi rekordów Guinnessa w kategorii ABSURD STULECIA. Szanowni Państwo Radni - NIE ZGADZAJCIE SIĘ NA TO. Wychodzi na to, że do pracy będę wychodził 1h wcześniej...ale nie na przystanek autobusowy...do pracy pójdziemy wszyscy na piechotę. Podczas gdy na obecną chwilę na bilety w skali miesiąca wydaję w granicach 100 zł/120zł, a ten koszt ma wzrosnąć dwukrotnie to ja DZIĘKUJĘ takim politykom. Pan Prezydent takiego problemu nie ma...do pracy zapewne nie dojeżdża autobusem miejskim. Jednym słowem PARANOJA !!!
Przecież bilety czasowe w Lublinie już były...i się wcale nie sprawdziły. Teraz aby dojechać rano do pracy w szczycie będę musiał wydać na bilet 2 razy więcej niż dotychczas. Tylko moje pobory wcale dwukrotnie nie wzrosną. To co wymyśla Nasza lokalna "władza" zasługuje na wpis do Księgi rekordów Guinnessa w kategorii ABSURD STULECIA. Szanowni Państwo Radni - NIE ZGADZAJCIE SIĘ NA TO. Wychodzi na to, że do pracy będę wychodził 1h wcześniej...ale nie na przystanek autobusowy...do pracy pójdziemy wsz... rozwiń
Avatar
nn / 15 listopada 2009 o 15:27
0
Tym ku***n to zawsze mało chcą się bogacić na biednym narodzie. Do Pana kierowcy mądrałka skoro nie macie premi to się zwolnijcie idzcie do prywaciarzy napewno was uzdrowią,np. odbierzecie sobie vat, itp. A jak jest tak żle w M.P.k. to dlaczego nie jeżdzimy starymi jelczami i ikarusami tylko nowiutkimi autobusami. Pan niech nie narzeka a jak zle to do prywaciaży tam dopiero zobaczyli byście jak się pracuje jak się jest je***y za byle co, nie dość że psie pieniądze to jeszcze nie na czas płacone pozdrawian kierowca prywaciarza na lini regularnej.
Avatar
P. / 15 listopada 2009 o 14:51
0
Stefan napisał:
To sobie prywaciarze znowu zarobia:) Bo jak to wprowadza to napewno wiele osob bedzie tak robilo zeby jechac prywatnym niz mpk i napewno dzieki temu mpk wiecej zarobi.[/quote]
Nie zarobią, nie będzie prywciarzy, wszytsko będzie Zarząd Transportu Miejskiego i we wszystkich autobusach bęzie taka sama cena.

[quote]średni czas przejadu to 15 minut

Jeśli średni 15 minut, to w rzeczywistości 10-20 minut (bo jedni więcej niż średnia, inni mniej niż średnia) i jeśli coś zmieniać to bilet za 2 zł powinien być co najmniej 20 minutowy, a bilet 10 minutowy powinien być tańszy. Jeśli nowe bilety czasowe mają być z korzyścią dla pasażera, to najtańszy powinien kosztować mniej niż teraz jednorazowy.

Jeśli średni 15 minut, to w rzeczywistości 10-20 minut (bo jedni więcej niż średnia, inni mniej niż średnia) i jeśli coś zmieniać to bilet za 2 zł powinien być co najmniej 20 minutowy, a bilet 10 minutowy powinien być tańszy. Jeśli nowe bilety czasowe mają być z korzyścią dla pasażera, to najtańszy powinien kosztować mniej niż teraz jednorazowy. rozwiń
Avatar
rr / 15 listopada 2009 o 12:23
0
Autobus 26 aby dojechać z czubów(armii krajowej) na czechów trzeba 'zwiedzić' całe miasto, zajechać pod las.. nie dość że martnotrawi się czas w autobusie bo trasy są wybitnie 'turystyczne' i 'krajoznawcze' to jeszcze będzie się marnotrawiło więcej kasy na bilety..
Chyba z powrotem będzie trzeba przesiąść się na samochód -dla oszczędności kasy i czasu.. Brawo pozyskujecie nowych pasażerów
Avatar
telewidz / 17 grudnia 2009 o 19:44
0
W najbliższą niedzielę tj.20 grudnia TVP3 info o godz.20.50 przekaże na" żywo " spotkanie młodzieżówek partyjnych

z Panem Markiem Sawickim-Ministrem Rolnictwa- Polskie Stronnictwo Ludowe.

Temat główny :Czy koalicja PSL-PO utrzyma się do końca kadencji?

Gościowi można pocztą elektroniczną w trakcie programu przesłać pytania.
Avatar
~kierowca~ / 17 grudnia 2009 o 14:44
0
Po pierwsze - MPK ma straty nie z powodu przepałów jak to pisze "Pan kierowca" tylko z powodu dużej ilości studentów którzy płacą symboliczne kwoty za jazdę komunikacją - a jeździ ich zdecydowana większość - oczywiście pomijam stan dróg, zakorkowanie centrum, brak rozwiązań usprawniających ruch.
Po drugie - w naszym mieście jest brak priorytetów - ważniejsze są inwestycje w tor motocrosowy czy drugi "służewiec" - które będą służyły "pseudo promocji" naszego miasta, a w rzeczywistości dzieciom "tych ważnych na górze" Dlaczego za priorytet nie weźmie się przebudowy (w miarę możliwości) najbardziej zakorkowanych miejsc w mieście aby usprawnić ruch i zmniejszych wspominane "przepały" w autobusach
Po trzecie - chciałabym zobaczyć sytuację - stojący pasażerowie nad kierowcą autobusu i popędzający go żeby jechał szybciej bo większości kończy się czas biletu hahahahaha dziwnym trafem ale widzę podobieństwo pomysłu do śmietnikowych radarów
Śmieszne to nasze miasto
Po pierwsze - MPK ma straty nie z powodu przepałów jak to pisze "Pan kierowca" tylko z powodu dużej ilości studentów którzy płacą symboliczne kwoty za jazdę komunikacją - a jeździ ich zdecydowana większość - oczywiście pomijam stan dróg, zakorkowanie centrum, brak rozwiązań usprawniających ruch.
Po drugie - w naszym mieście jest brak priorytetów - ważniejsze są inwestycje w tor motocrosowy czy drugi "służewiec" - które będą służyły "pseudo promocji" naszego miasta, a w rzeczywistości dzieciom "tych wa... rozwiń
Avatar
Arthorious / 20 listopada 2009 o 18:16
0
skwarosz napisał:
A czy ktoś nie powiedział że może i miesięczne nie zdrożeją. Zauważ że przecież bardziej się będzie opłacać kupować te miesięczne. Ale znając życie i te pójdą w górę bo to przecież nie będzie opłacalne dla MPK bo pewnie wszyscy będą się pchać po miesięczny. I dobrze, że ludzie się bulwersują na ten temat bo mają w 100% rację. Ja sam korzystam w tym momencie z miesięcznego ale boję się że niestety i jego cena pójdzie w górę. A na jednorazówkach się nie będzie opłacać w ogóle jeździć. Z Orkana na uczelnie zwykle jadę ponad 30 min, a czasem się zdarza, że wracam także do domu kiedy mam okienko 3 godziny, a po tej podwyżce będę skazany na siedzenie przez 3 godziny na uczelni albo piechotą do domu co wcale mało czasu nie zajmuje. Także jednym słowem będzie lipa i tyle.



To jak miesięczne będą miały zdrożeć to można wtedy protestować, ale i tak będzie taniej bo jednorazówki też zdrożeją... Poza tym w normalnym mieście to bilety jednorazowe były by drogie, a okresowe tańsze. Poza tym my wcale nie mamy najdroższych biletów okresowych, choć ich ceny mogły by spaść o parę złotych. Do tego mogły by wrócić nie wiadomo dla czego wycofane okresowe ważne od poniedziałku do piątku. Jak mówię i tak na takim bilecie zawsze będzie taniej, a już jak będzie jeden bilet to wogóle.



To jak miesięczne będą miały zdrożeć to można wtedy protestować, ale i tak będzie taniej bo jednorazówki też zdrożeją... Poza tym w normalnym mieście to bilety jednorazowe były by drogie, a okresowe tańsze. Poza tym my wcale nie mamy najdroższych biletów okresowych, choć ich ceny mogły by spaść o parę złotych. Do tego mogły by wrócić nie wiadomo dla czego wycofane okresowe ważne od poniedziałku do piątku. Jak mówię i tak na takim bilecie zawsze będzie taniej, a już jak będzie jeden bilet to wogóle. rozwiń
Avatar
skwarosz / 20 listopada 2009 o 18:01
0
A czy ktoś nie powiedział że może i miesięczne nie zdrożeją. Zauważ że przecież bardziej się będzie opłacać kupować te miesięczne. Ale znając życie i te pójdą w górę bo to przecież nie będzie opłacalne dla MPK bo pewnie wszyscy będą się pchać po miesięczny. I dobrze, że ludzie się bulwersują na ten temat bo mają w 100% rację. Ja sam korzystam w tym momencie z miesięcznego ale boję się że niestety i jego cena pójdzie w górę. A na jednorazówkach się nie będzie opłacać w ogóle jeździć. Z Orkana na uczelnie zwykle jadę ponad 30 min, a czasem się zdarza, że wracam także do domu kiedy mam okienko 3 godziny, a po tej podwyżce będę skazany na siedzenie przez 3 godziny na uczelni albo piechotą do domu co wcale mało czasu nie zajmuje. Także jednym słowem będzie lipa i tyle.
A czy ktoś nie powiedział że może i miesięczne nie zdrożeją. Zauważ że przecież bardziej się będzie opłacać kupować te miesięczne. Ale znając życie i te pójdą w górę bo to przecież nie będzie opłacalne dla MPK bo pewnie wszyscy będą się pchać po miesięczny. I dobrze, że ludzie się bulwersują na ten temat bo mają w 100% rację. Ja sam korzystam w tym momencie z miesięcznego ale boję się że niestety i jego cena pójdzie w górę. A na jednorazówkach się nie będzie opłacać w ogóle jeździć. Z Orkana na uczelnie zwykle jadę ponad 30 min, a czasem się... rozwiń
Avatar
Arthorious / 20 listopada 2009 o 12:25
0
Stefan napisał:
To sobie prywaciarze znowu zarobia:) Bo jak to wprowadza to napewno wiele osob bedzie tak robilo zeby jechac prywatnym niz mpk i napewno dzieki temu mpk wiecej zarobi.[/quote]


Pierwszy przykład z brzegu. Widać że gościu nie wie o czym mówi... To jest straszne. Po pierwsze jak już ZTM rozstrzygnie wszystkie przetargi to prywaciarzom w obecnej formie dziękujemy, po drugie bilety drukuje ZTM i to on na nich zarabia, po trzecie MPK dostaje kasę za wozokilometry i w obecnej chwili jest już tylko przewoźnikiem w tym mieście(tak samo po rozstrzygnięciu przetargów będą opłacana firmy które je wygrają). Tak że jeśli by to weszło w życie to nie będziesz się miał do czego przesiadać bo będzie jeden bilet jak w normalnym mieście. Co za tym idzie będzie się bardziej opłacać kupić BILET OKRESOWY bo zniknął z rozkładu dziury w częstotliwości spowodowane autobusem prywatnym którym w tej chwili na sieciówce nie pojedziesz. Dalej nie wiem o co toczycie pianę, bo kupując BILET OKRESOWY i jeżdżąc przynajmniej od poniedziałku do piątku do pracy w te i z powrotem wychodzi taniej niż kupując jednorazówki w kiosku już w chwili obecnej... Wszyscy narzekacie że będzie drogo a już teraz liczyć nie umiecie. Poza tym bilety jednorazowe jak sama nazwa wskazuje powinny być dla przyjezdnych, praz tych co korzystają raz na jakiś czas z autobusów, a nie dla ludzi JEŻDŻĄCYCH CODZIENNIE autobusem. Weźcie do ręki kalkulator i obliczcie sobie ile was kosztują jednorazówki razy przejazdy w miesiącu i jak to się ma w przypadku biletu sieciowego.

[quote name='"meesha"']Załóżmy przykładowego Kowalskiego. Kowalski pracuje od poniedziałku do piątku od 8 do 16 na ulicy Zana. Codziennie dojeżdża do pracy z Bronowic (niech będzie przystanek Lotnicza). Jeśli zdecyduje się korzystać tylko z linii 28 to za normalny bilet 30-dniowy zapłaci 62 zł. W ciągu tych 30 dni średnio 22 razy będzie pracował (odliczając weekendy i święta). Tak więc 22 razy pojedzie z domu do pracy i 22 razy z pracy do domu. To razem 44 przejazdy. 62 złote podzielone na 44 przejazdy daje - ni mniej ni więcej - tylko 1,41 zł za przejazd.

Jeśli Kowalski chce sobie zostawić wybór czy jeździć tylko linią 28 czy również 158 (też mu pasuje) to kupi sobie bilet na wszystkie linie za 84 zł. Ta kwota dzielona na 44 przejazdy daje 1,91 zł za jeden przejazd. Ale daje też swobodę, Kowalski w weekend może sobie podjechać do cioci na Czechów, na cmentarz do dziadka, na zakupy na bazarek itepe itede i jednostkowy koszt przejazdu za każdym razem mu się obniża.

Załóżmy jednak, że Kowalski nie jest rozrzutnym człowiekiem więc szybciutko sobie przeliczył, że jeśli na początku styczna kupi sobie bilet 90-dniowy to do końca marca za 140 zł linią 28 przejedzie 132 razy do pracy i z powrotem (44 razy 3 miesiące). To daje 1,06 zł za przejazd! Opcja "full wypas" z sieciowym biletem - 1,64 z możliwością obniżenia kosztów, o której pisałem wyżej.

Ale Kowalskiemu wciąż mało więc wypatrzył w cenniku ZTM bilet 150-dniowy gdzie swoją linią 28 do pracy i z powrotem przejedzie w tym czasie 44*5 czyli 220 razy za jedyne 212 zł. To daje 0,96 zł za przejazd!!! I nie musi się martwić czy znajdzie otwarty kiosk, nie zastanawia się czy nadruk na skasowanym bilecie jest prawidłowy, nie powoduje opóźnień kupując bilet u kierowcy. Raz na miesiąć (albo 3 miesiące, albo 5) doładowuje kartę w kiosku na osiedlu, a później po prostu wsiada i jedzie.


Reasumując w nowym roku i tak wejdzie jeden bilet co ułatwi podróż po mieście, do tego będzie się tak jak już mówiłem opłacało bardziej niż teraz kupić taki bilet bo we wszystkich autobusach jeżdżących na zlecenie ZTM będą honorowane bilety ZTM. Z podanego przeze mnie cytatu z wyliczeniami widać czarno na białym jacy z was matematycy... Tak więc ci co najwięcej krzyczą zastanowią się czy jeżdżąc codziennie na jednorazówkach nie tracą więcej niż im się wydaje, i nawet jeśli nie chcą teraz ich kupić, to po nowym roku niech spróbują jak już będą honorowane w prywatnych. Dlaczego w gazetach nie uświadamia się ludzi że mogą jeździć taniej? Czy wy sami nie potraficie liczyć? Pozdrawiam wszystkich frustratów tutaj, i miłego liczenia ile tracicie miesięcznie złotóweczek jadać na jednorazówkach


Reasumując w nowym roku i tak wejdzie jeden bilet co ułatwi podróż po mieście, do tego będzie się tak jak już mówiłem opłacało bardziej niż teraz kupić taki bilet bo we wszystkich autobusach jeżdżących na zlecenie ZTM będą honorowane bilety ZTM. Z podanego przeze mnie cytatu z wyliczeniami widać czarno na białym jacy z was matematycy... Tak więc ci co najwięcej krzyczą zastanowią się czy jeżdżąc codziennie na jednorazówkach nie tracą więcej niż im się wydaje, i nawet jeśli nie chcą teraz ich kupić, to po nowym r... rozwiń
Avatar
mick / 16 listopada 2009 o 11:25
0
niki lauda napisał:
Przedstawię się jestem kierowcą autobusu.Co Wy sobie wszyscy myślicie.Pomysł jest dobry.Ceny to nie wiem,może troszkę za wysokie.Powiedziałem TROSZKĘ. Jak się jeździ po Lublinie,wiadomo w korkach czekają wszyscy.Są olbrzymie przepały paliwa nic nie można zaoszczędzić.Dlatego sytuacja firmy jest zła i brakuje dla nas na premie.Koszty przepałów powinni pokryć pasażerowie. Jak ktoś jeździ prywatnym autem do pracy to też czeka w korkach i jego auto zużywa więcej paliwa.Czyli dojazd kosztuje więcej.A jak autobus czeka w korku to co? ma to zapłacić firma? Wykluczone.Mają zapłacić pasażerowie.To chyba jasne.Kiedyś mieliśmy oszczędności teraz są tylko przepały. Koszty przepałów mają pokryć pasażerowie. Pomysł jest dobry. Nie chwalę naszego prezydenta ale w tym wypadku pomyślał ekonomicznie.


To może niech dołoży na te premie z kasy miejskiej , wyjdzie mu ekonomiczniej i taniej. Po co się starać o kasę w Europie na przebudowę dróg w Lublinie skoro obywatele mają zasobne portwele. On zachowuje się ja k wszyscy jego kolesie z partii. Skończyło się na obietnicach, może niech wam tez obieca trochę kasy na te premie.


To może niech dołoży na te premie z kasy miejskiej , wyjdzie mu ekonomiczniej i taniej. Po co się starać o kasę w Europie na przebudowę dróg w Lublinie skoro obywatele mają zasobne portwele. On zachowuje się ja k wszyscy jego kolesie z partii. Skończyło się na obietnicach, może niech wam tez obieca trochę kasy na te premie. rozwiń
Avatar
sPeRaCz / 16 listopada 2009 o 10:05
0
Przecież bilety czasowe w Lublinie już były...i się wcale nie sprawdziły. Teraz aby dojechać rano do pracy w szczycie będę musiał wydać na bilet 2 razy więcej niż dotychczas. Tylko moje pobory wcale dwukrotnie nie wzrosną. To co wymyśla Nasza lokalna "władza" zasługuje na wpis do Księgi rekordów Guinnessa w kategorii ABSURD STULECIA. Szanowni Państwo Radni - NIE ZGADZAJCIE SIĘ NA TO. Wychodzi na to, że do pracy będę wychodził 1h wcześniej...ale nie na przystanek autobusowy...do pracy pójdziemy wszyscy na piechotę. Podczas gdy na obecną chwilę na bilety w skali miesiąca wydaję w granicach 100 zł/120zł, a ten koszt ma wzrosnąć dwukrotnie to ja DZIĘKUJĘ takim politykom. Pan Prezydent takiego problemu nie ma...do pracy zapewne nie dojeżdża autobusem miejskim. Jednym słowem PARANOJA !!!
Przecież bilety czasowe w Lublinie już były...i się wcale nie sprawdziły. Teraz aby dojechać rano do pracy w szczycie będę musiał wydać na bilet 2 razy więcej niż dotychczas. Tylko moje pobory wcale dwukrotnie nie wzrosną. To co wymyśla Nasza lokalna "władza" zasługuje na wpis do Księgi rekordów Guinnessa w kategorii ABSURD STULECIA. Szanowni Państwo Radni - NIE ZGADZAJCIE SIĘ NA TO. Wychodzi na to, że do pracy będę wychodził 1h wcześniej...ale nie na przystanek autobusowy...do pracy pójdziemy wsz... rozwiń
Avatar
nn / 15 listopada 2009 o 15:27
0
Tym ku***n to zawsze mało chcą się bogacić na biednym narodzie. Do Pana kierowcy mądrałka skoro nie macie premi to się zwolnijcie idzcie do prywaciarzy napewno was uzdrowią,np. odbierzecie sobie vat, itp. A jak jest tak żle w M.P.k. to dlaczego nie jeżdzimy starymi jelczami i ikarusami tylko nowiutkimi autobusami. Pan niech nie narzeka a jak zle to do prywaciaży tam dopiero zobaczyli byście jak się pracuje jak się jest je***y za byle co, nie dość że psie pieniądze to jeszcze nie na czas płacone pozdrawian kierowca prywaciarza na lini regularnej.
Avatar
P. / 15 listopada 2009 o 14:51
0
Stefan napisał:
To sobie prywaciarze znowu zarobia:) Bo jak to wprowadza to napewno wiele osob bedzie tak robilo zeby jechac prywatnym niz mpk i napewno dzieki temu mpk wiecej zarobi.[/quote]
Nie zarobią, nie będzie prywciarzy, wszytsko będzie Zarząd Transportu Miejskiego i we wszystkich autobusach bęzie taka sama cena.

[quote]średni czas przejadu to 15 minut

Jeśli średni 15 minut, to w rzeczywistości 10-20 minut (bo jedni więcej niż średnia, inni mniej niż średnia) i jeśli coś zmieniać to bilet za 2 zł powinien być co najmniej 20 minutowy, a bilet 10 minutowy powinien być tańszy. Jeśli nowe bilety czasowe mają być z korzyścią dla pasażera, to najtańszy powinien kosztować mniej niż teraz jednorazowy.

Jeśli średni 15 minut, to w rzeczywistości 10-20 minut (bo jedni więcej niż średnia, inni mniej niż średnia) i jeśli coś zmieniać to bilet za 2 zł powinien być co najmniej 20 minutowy, a bilet 10 minutowy powinien być tańszy. Jeśli nowe bilety czasowe mają być z korzyścią dla pasażera, to najtańszy powinien kosztować mniej niż teraz jednorazowy. rozwiń
Avatar
rr / 15 listopada 2009 o 12:23
0
Autobus 26 aby dojechać z czubów(armii krajowej) na czechów trzeba 'zwiedzić' całe miasto, zajechać pod las.. nie dość że martnotrawi się czas w autobusie bo trasy są wybitnie 'turystyczne' i 'krajoznawcze' to jeszcze będzie się marnotrawiło więcej kasy na bilety..
Chyba z powrotem będzie trzeba przesiąść się na samochód -dla oszczędności kasy i czasu.. Brawo pozyskujecie nowych pasażerów
Zobacz wszystkie komentarze 61

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 20 lipca 2018 r.

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 20 lipca 2018 r. 0 0

Hipermarket z Lublina obiecuje zwrot towarów w ciągu 30 dni. Ale nie w tym przypadku
Alarm 24

Hipermarket z Lublina obiecuje zwrot towarów w ciągu 30 dni. Ale nie w tym przypadku 4 10

Kupiony w hipermarkecie notebook okazał się wadliwy, ale sklep nie chce go przyjąć z powrotem, mimo że obiecuje klientom możliwość zwrotu towarów w ciągu 30 dni od zakupu. Hipermarket tłumaczy, że sprzęt jest już używany. Klient jest oburzony, ale zgodnie z prawem to sklep ma rację.

Festiwal Dwa Brzegi 2018: Najlepsze filmy zagraniczne i najciekawsze polskie [program]
28 lipca 2018, 11:00

Festiwal Dwa Brzegi 2018: Najlepsze filmy zagraniczne i najciekawsze polskie [program] 27 3

Pokaz filmu „Złodziejaszki” Hirokazu Koreedy nagrodzonego Złotą Palmą w Cannes, a potem wspólny koncert Nosowskiej i Zamilskiej na kazimierskim zamku. Tak będzie wyglądało otwarcie 12. Festiwalu Filmu i Sztuki Dwa Brzegi, który zaczyna się już w następną sobotę 28 lipca.

Muzyka na lubelskim Zamku. Koncert Gabryś & Quinn Piano Duo
21 lipca 2018, 18:00

Muzyka na lubelskim Zamku. Koncert Gabryś & Quinn Piano Duo 2 0

Co Gdzie Kiedy. Duet Gabryś & Quinn wystąpi 21 lipca o godz. 18 w Muzeum Lubelskim w ramach cyklu Muzyka na lubelskim Zamku.

Rozbita karuzela VAT. Były wiceprezes Lotosu wśród zatrzymanych

Rozbita karuzela VAT. Były wiceprezes Lotosu wśród zatrzymanych 2 2

Cztery osoby, w tym prezes i dyrektorzy jednej ze spółek, zostali zatrzymani przez prokuratorów z Zamościa. Śledczy podejrzewają ich o wyłudzenia podatku VAT.

Bezpowrotny koniec marzeń o nowym „oknie czasu” przed Bramą Krakowską w Lublinie

Bezpowrotny koniec marzeń o nowym „oknie czasu” przed Bramą Krakowską w Lublinie 133 53

W czwartek zalano betonem studnię odkrytą przed Bramą Krakowską podczas przebudowy nawierzchni. Ratusz planował stworzenie w tym miejscu „okna czasu”, przez które można by zajrzeć do wnętrza. Ale takiej atrakcji jednak tu nie będzie. – Udostępnienie studni okazało się niemożliwe – oznajmił Urząd Miasta.

Spacery na 100-lecie Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego
21 lipca 2018, 12:00

Spacery na 100-lecie Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego 3 1

Co Gdzie Kiedy. Inna Fundacja - IFKA zaprasza do udziału w projekcje NIE WYMIGASZ SIĘ OD HISTORII/HERSTORII, w ramach którego organizowane będą spacery prowadzone w języku polskim oraz migowym. Na początek spacery z okazji 100-lecia Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego.

Kto kradł na basenie w Puławach? Mają dwóch nastolatków

Kto kradł na basenie w Puławach? Mają dwóch nastolatków 22 1

Zarzuty kradzieży i kradzieży z włamaniem usłyszeli dwaj 16-latkowie, którzy od początku lipca na basenie miejskim w Puławach kradli przedmioty pozostawione w szafkach.

Pamiętają o kolegach, którzy zginęli na służbie. Wśród nich policjantka z Krasnegostawu
galeria

Pamiętają o kolegach, którzy zginęli na służbie. Wśród nich policjantka z Krasnegostawu 59 0

Członkowie rodzin policjantów, którzy stracili życie na służbie odsłonili dziś tabliczki epitafijne. Jedna z nich poświęcona jest st. sierż. Magdalenie Dolebskiej z Komendy Powiatowej Policji w Krasnymstawie.

Poznaj Kazimierz Dolny od filmowej strony. Wycieczka i oprowadzanie
20 lipca 2018, 12:00

Poznaj Kazimierz Dolny od filmowej strony. Wycieczka i oprowadzanie 0 0

W piątek, 20 lipca o godz. 12 w Kazimierzu Dolnym odbędzie się wycieczka z przewodnikiem, podczas której poznamy filmowe losy nadwiślańskiego miasta.

Sposób na dewastację przystanków? Graffiti

Sposób na dewastację przystanków? Graffiti 2 5

Miejski Zakład Komunikacyjny w Białej Podlaskiej w nietypowy sposób walczy z wandalami. Na kilku najczęściej dewastowanych wiatach przystankowych pojawi się graffiti. Pierwsze już jest – na przystanku przy ulicy Warszawskiej

Azoty Puławy wróciły do treningów

Azoty Puławy wróciły do treningów 2 0

PIŁKA RĘCZNA Brązowi medaliści rozpoczęli przygotowania do nowego sezonu. Drużynę prowadzi były reprezentacyjny obrotowy Bartosz Jurecki

Prawie trzy kilometry jazdy po równym. Fragment "Nadwiślanki" już gotowy

Prawie trzy kilometry jazdy po równym. Fragment "Nadwiślanki" już gotowy 0 11

Prawie 7 miesięcy drogowcy remontowali niespełna trzykilometrowy odcinek drogi 801, od Dęblina do Stężycy.

Miasto w budowie. Inwestycje w Zamościu nabierają tempa [zdjęcia]
galeria

Miasto w budowie. Inwestycje w Zamościu nabierają tempa [zdjęcia] 7 0

Nowe ulice i mosty, a w planach m.in. budowa placu zabaw – inwestycje w Zamościu nabierają tempa.

Wydarzenia sportowe w Lubelskiem: 20-22 lipca

Wydarzenia sportowe w Lubelskiem: 20-22 lipca 0 0

Tej imprezy nie można przegapić. Od piątku do niedzieli Lublin będzie gospodarzem 94. PZLA Mistrzostw Polski w Lekkiej Atletyce. Tylu gwiazd nie mieliśmy u siebie od... 34 lat.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.