Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

21 grudnia 2009 r.
19:38
Edytuj ten wpis

Drogowa rewolucja w Lublinie: Chcą wygonić kierowców z centrum

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
0 60 A A

W całym śródmieściu parkowanie ma być płatne. Ważniejsze od aut osobowych staną się autobusy: będą rządzić pracą sygnalizacji i mieć wydzielone pasy ruchu. Tak władze Lublina chcą nas zniechęcić do prywatnych aut.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Miasto miałoby być podzielone na trzy strefy. Im bliżej centrum, tym mniej swobody dla prywatnych aut. W strefie III ta swoboda będzie niemal nieograniczona.

W strefie II znajdą się tereny intensywnej zabudowy poza ścisłym centrum. Tu autobusy mają same wydłużać sobie zielone światło.

– Będą wyposażone w specjalne czujniki – wyjaśnia Anna Adamiak, zastępca dyrektora Wydziału Dróg i Mostów w Urzędzie Miasta. – Spóźniony autobus sam wydłuży sobie zielone światło. Jeśli na to samo skrzyżowanie zechcą wjechać naraz dwa spóźnione autobusy jadące z różnych stron, system da pierwszeństwo temu, który wiezie ludzi do pracy albo temu, który ma więcej pasażerów.

W tej strefie z jezdni wydzielone mają być tzw. buspasy dostępne tylko dla autobusów lub trolejbusów i pozwalające im omijać korki. Tak ma być m.in. na skrzyżowaniu Armii Krajowej i Jana Pawła II. Jeden buspas pobiegnie przez Jana Pawła II od przystanku "Bociania” do przystanku "Szmaragdowa”. Po drugim autobusy mknęłyby z Jana Pawła II do przystanku "Jutrzenki”.

Największe ograniczenia w ruchu aut osobowych pojawią się w strefie I, obejmującej ścisłe centrum. Jej granice wyznaczałyby: al. Unii Lubelskiej, al. Tysiąclecia, al. Solidarności, ul. Lubomelska, Wieniawska, Lipowa, al. Piłsudskiego i Al. Zygmuntowskie (patrz mapka).

Pomiędzy tymi ulicami płatny ma być postój na wszystkich miejscach przy drogach publicznych. Stanąć ma tu ponad setka parkometrów.

– Jeżeli ktoś mi zagwarantuje, że w takiej strefie rzeczywiście znajdę miejsce i że będzie blisko celu, to mogę płacić. Ale nie wtedy, jeśli będę krążył, szukając miejsca – komentuje Michał Dyrka, lubelski kierowca. – Buspasy też popieram, o ile nie będą wyznaczane kosztem innych kierowców, ale dobudowywane do jezdni.

Ratusz ma dwa pomysły na strefę. Pierwszy, że parkometry kupuje sam. Drugi, że kupi je firma, która później na nich zarobi. Dostawałaby ustalony z miastem procent od przychodu.
Podział Lublina na trzy strefy zakłada Zintegrowany Plan Rozwoju Transportu Publicznego uchwalony przez radnych. Wprowadzenie płatnej strefy wymagać będzie ich odrębnej zgody.

Decyzja w tej sprawie może zapaść w przyszłym roku.

Komentarze 60

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
cdn / 22 grudnia 2009 o 21:02
0
Gość napisał:
Do autorów 3/4 postów w tym wątku:
-bus pas i jeden pas dla ruchu to często praktykowane rozwiązanie nawet w Pl(bus pas poza przyśpieszeniem KM ma zniechęcać do jazdy autem), zauważcie, że są takie miejsca gdzie mogą jeździć tylko autobusy(w Lbn proponowałbym krakowskie przedmieście)
-jazda na rowerze i mokry tyłek? jeśli ważysz ponad 100kg to na pewno może się zdarzyć, ale prędzej Ci się to zdarzy w samochodzie latem. Jakoś w Holandii w większości miast ponad 30% podróży odbywa się rowerami.
-strefa płatnego parkowania i 10zł/godz? czemu nie? płatne miejsca parkingowe mają służyć nie osobom codziennie dojeżdżającym do pracy, ale osobom sporadycznie jeżdżącym do centrum, np. do urzędu, czy szpitala, jak kogoś nie stać to ma KM. Nikt normalny nie pozwala na wykorzystywanie przestrzeni w centrum miasta poniżej ich realnej wartości(popytajcie jakie czynsze są w centrum, szczególnie w tych lepszych kamienicach, w końcu z tego co czytam liczycie na super parkingi). Wolę więcej zieleni w centrum niż więcej parkingów
-wielopoziomowe parkingi? przecież jedyny taki komercyjny-bigmar, miał być tylko parkingiem! Co robi się w środku? Luxmec, Fashion, jakaś drobnica i ma być tego coraz więcej a miejsc parkingowych coraz mniej... Ostatnio wystąpiono o zgodę na utworzenie parkingu w parku koło CK (tudzież DOKP jeśli ktoś nie wie gdzie w Lbn jest centrum kultury). Widzi ktoś w tym sens? A może w tym, że zaraz po otwarciu Bigmaru miasto w okolicy tego parkingu zrobiły ok. 50 nowych miejsc parkingowych. Abstrahując od tego, że cena na parkingu miejskim jest niższa niż w Bigmarze(mówię o cenie przy, której parkingowi nie opłacałoby się zamieniać w Luxmed). Na koniec tego punktu zagadka: kto wydał zgodę na zmianę przeznaczenia Bigmaru?
-Dlaczego KM powinna mieć pierwszeństwo przed autami osobowymi? Ponieważ 12 metrowy autobus(najnowszy mercedes w mpk: 628 CONECTO LF) zabiera 35 pasażerów(tylko miejsca siedzące) a auto 4 metrowe (~opel astra 2) zabiera STATYSTYCZNIE 1,4 osoby dodając 0,5 metra odstępu między samochodami w korku dla 140 osób mamy:


*100 samochodów(na które trzeba 100 miejsc parkingowych o wymiarach minimum(DzU nr 75, poz 690, 2002r) 5x2,3m co daje 11500m^2, czyli skwer z drzewami, ławką i fontanną 100x115m), długości 449,5m
*4 autobusy, bez wymaganych miejsc parkingowych(nie zatrzymują się w centrum na dłużej niż 2 minuty, więc teoretycznie nawet zatok przystankowych nie trzeba, bo nie wpłynie to znacząco na płynność ruchu, szczególnie jeśli jeżdżą same autobusy), długości... 50 metrów?
Więc jak widać, KM ma wiele większą efektywność(ponad to odpada nam czas na odśnieżanie, szukanie miejsca parkingowego[i opłata za nie], ba nawet nie musimy mieć auta!
-nowy tabor? no to niestety naturalna kolej rzeczy, że najpierw więcej ludzi zaczyna jeździć KM->większy wpływ z biletów->nowy tabor. Odwrotna kolejność choć notowana, to rzadko spotykana! (taki przykład z regionu i z pkp: czy wprowadzenie nowych autobusów szynowych, zwiększyło liczbę pasażerów? a jaki był powód ich wprowadzenia[podpowiedź: coraz mniej chętnych])


Taki krótki wywód, oczywiście wiem, że pewnie tych 3/4 nie przekonam, jednak jako osoba, która ma z racji studiów trochę styczności z wiedzą nt. rozwiązań komunikacyjnych, myślę, że mogę chociaż zasygnalizować co i jak. Oczywiście mam świadomość, czemu się denerwujecie, gdyby mi zamknęli sklep pod blokiem, też bym klął, że muszę dalej chodzić(pomimo, że ten sklep ma kosmiczne ceny, ale z lenistwa jest mi tam najbliżej). Co do władz? Cóż władze muszą widzieć to czego przeciętny obywatel nie dostrzega, a czego typowy kretyn nawet nie przyjmie do wiadomości(pewnie duża część ze sfrustrowanych 3/4 autorów). I jakoś muszą zrobić nam tu ten zachód, tą Holandię, te buspasy, trzeba, żeby najpierw było gorzej, żeby potem było lepiej...
Co by ukrócić ew dywagacje nie jestem ani zwolennikiem PO ani PIS, ani nawet JKM:)

" srali muchi bedzie wiosna...
rozwiń
Avatar
cdn / 22 grudnia 2009 o 20:48
0
Kilka pytań???
1. Czy istnieje w lublinie jakakolwiek rozsądna koncepcja organizacji ruchu drogowego???( obawiam się że nie ma)
2. Kto jest odpowiedzialny ( nazwisko) za przebudowę (czytaj: spie...enie)ul. Kunickiego????( korki niesamowite niezależnie od pory dnia )
3. Com da przedłużenie ul Krańcowej do Kunickiego bez połączenia z ul. Wrotkowską????? ( chyba tylko zablokowanie i tak już niewydolnej ul. Kunickiego i dodatkowe korki sięgające Abramowic) ???
Avatar
nikt / 22 grudnia 2009 o 20:36
0
Korki w miescie mozna rozladowac budujac duzy podziemny naziemny lub jakikolwiek darmowy parking,np tam gdzie jest teraz mały przy Lubomelskiej, chcesz jechac dalej i podjechac pod same drzwi ok wtedy plac kase za postoj - takie rozwiazanie ok ale nie tak jak zrobiono na Kunickiego gdzie zablokowano ruch w godzinach szczytu, nie platne parkowanie bo miasto nie ma kasy - nie bo ktos kurde ma koncepcje ale nie dorobiona wszystko kurde z glowa panowie z glowa bo ida wybory - -MOZE SZANOWNY DZIENNIKARZ ZADAŁ BY PYTANIE W I PUBLICZNIE WSKAZAL OSOBE ODPOWIEDZIALNA ZA TEN POMYSŁ CHCE WIEDZIEC.
Avatar
smiechu warte / 22 grudnia 2009 o 20:29
0
– Spóźniony autobus sam wydłuży sobie zielone światło. Jeśli na to samo skrzyżowanie zechcą wjechać naraz dwa spóźnione autobusy jadące z różnych stron, system da pierwszeństwo temu, który wiezie ludzi do pracy albo temu, który ma więcej pasażerów. .... Ciekawe jak te ostatnie słowa sygnalizacja będzie wcielać w życie bo przecież w szczycie jedni jadą do pracy na LSM drudzy na Czechów, a jak pasażerów będzie po równo

swoją drogą to gdzie oni chcą tworzyć te bus pasy, bo chyba tylko poza ścisłym centrum, przecież w śródmieściu są tylko pojedyncze pasy, stąd wniosek, że samochody lub ich właściciele mają nauczyć się latać. Proponuje zatem też wprowadzić taki system na zwężonej ulicy Kunickiego szczególnie po włączeniu do ruchu ul. Krańcowej. Drodzy inżynierowie ruchu kiedy w Lublinie przestaniecie partolić wszystko co tylko można, łącząc urbanistyczną myśl przewodnią rodem z PRL z nowoczesnymi rozwiązaniami z XXI wieku, to wszystko jak na razie doprowadza do totalnego paraliżu komunikacyjnego w godzinach szczytu.

co do płatnych parkingów, to wybudujcie więcej wielopoziomowych parkingów w newralgicznych miejscach

co do komunikacji, niech w końcu przestanie się spóźniać, niech ceny biletów przestaną ciągle rosnąć (to chyba jedyny pomysł na ratowanie zakładu w postaci MPK, po ciągłych wpadkach kolejnych dyrektorów i ich cudownych pomysłach na rozwój i poprawę firmy komunikacyjnej), drodzy urzędnicy popracujcie trochę w Wawie, Wrocławiu (nota bene tak się na nim chcecie ciągle wzorować), czy Poznaniu to może zmądrzejecie,

podsumowując po prostu nie ma siły już nawet płakać nad dokonaniami lubelskich inżynierów ruchu i władz miasta, jedyny wniosek to wynieść się z tego miasta jak najszybciej, już Rzeszów jest o wiele lepiej rządzony, choć nie lubię lewicy za kolejnych 15 lat, to właśnie tamto miasto będzie stolicą wschodniej Polski....
– Spóźniony autobus sam wydłuży sobie zielone światło. Jeśli na to samo skrzyżowanie zechcą wjechać naraz dwa spóźnione autobusy jadące z różnych stron, system da pierwszeństwo temu, który wiezie ludzi do pracy albo temu, który ma więcej pasażerów. .... Ciekawe jak te ostatnie słowa sygnalizacja będzie wcielać w życie bo przecież w szczycie jedni jadą do pracy na LSM drudzy na Czechów, a jak pasażerów będzie po równo

swoją drogą to gdzie oni chcą tworzyć te bus pasy, bo chyba tylko poza ścisłym centrum, przecież w śródmi... rozwiń
Avatar
gosciu / 22 grudnia 2009 o 18:29
0
W centrum Poznania tez nie zaparkujesz za darmo wiem ze Lublin jest biedniejszy 2 x ,ale kochani kazde placenie b. boli poniewaz nie ma na chleb sok czy piwo dlatego nalezy zalatwic sprawe i uciekac bo licznik bije 2 .W Poznaniu sa 3 strefy parkowania czerwona zolta i zielona i koszty sa zroznicowane .Nalezy budowac parkingi podziemnie np Plac Litewski dlaczego nie kto tam broni parkowania jacy radni i wcentrum scislym ruch jednokierunkowy .Zrobic eksperyment na 3 ulicach 3 pasmowych jak to zdaje egzamin .W prowadzic wyzsze kary za jazde bez biletow .Brac przyklad z miast poukladanych wprost proporcjonalnych do zarobkow .
W centrum Poznania tez nie zaparkujesz za darmo wiem ze Lublin jest biedniejszy 2 x ,ale kochani kazde placenie b. boli poniewaz nie ma na chleb sok czy piwo dlatego nalezy zalatwic sprawe i uciekac bo licznik bije 2 .W Poznaniu sa 3 strefy parkowania czerwona zolta i zielona i koszty sa zroznicowane .Nalezy budowac parkingi podziemnie np Plac Litewski dlaczego nie kto tam broni parkowania jacy radni i wcentrum scislym ruch jednokierunkowy .Zrobic eksperyment na 3 ulicach 3 pasmowych jak to zdaje egzamin .W prowadzic wyzsze kary za jazde be... rozwiń
Avatar
maikee / 22 grudnia 2009 o 18:09
0
A po co bus-pas na jpII? przecież tam prawie nie ma korków autobusy i tak tam długo nie stoją. A do centrum to powinni wprowadzić płatny wjazd żeby wjezdzaili tylko ci co muszą, oczywiście dla mieszkanców za free.
Avatar
Anna / 22 grudnia 2009 o 17:51
0
Z wydzielonymi pasami dla MPK zgodze sie, szkoda, ze dopiero teraz, gdy zapowiadaja kolejne podwyzki biletow i ludziom bardziej bedzie oplacac sie jezdzic wlasnym autem niz MPK, na pewno kierowcy ci nie beda zadowoleni z dodatkowych oplat za parkowanie.
Avatar
santamadonna / 22 grudnia 2009 o 15:35
0
Ok - pomysł kiepski, ale spróbujcie się wysilić na jakąś konstruktywną krytykę. Gdyby miasto stworzyło zabezpieczone lub monitorowane miejsca (np: wiaty) na rowery przy Uniwersytetach, conajmniej przez 6 miesiecy w roku byłoby znacznie luźniej. Ja na ten przykład codziennie parkuje swoje duże kombi na Akademickiej a z pewnoscia skorzystałbym z roweru gdybym tylko miał go gdzie bezpiecznie zostawić. Zdrowiej to i szybciej.
Avatar
Gość / 22 grudnia 2009 o 15:19
0
Buspas na lipowej HEHEHE powodzenia! Na szczęscie w styczniu przeprowadzka do Szczecina.
Avatar
Gość / 22 grudnia 2009 o 15:10
0
@gosc 'mały' bład:
nie 11500 a 1150m^2.
'maly' bo pomyłka o 0, to żadna pomyłka;)
Avatar
cdn / 22 grudnia 2009 o 21:02
0
Gość napisał:
Do autorów 3/4 postów w tym wątku:
-bus pas i jeden pas dla ruchu to często praktykowane rozwiązanie nawet w Pl(bus pas poza przyśpieszeniem KM ma zniechęcać do jazdy autem), zauważcie, że są takie miejsca gdzie mogą jeździć tylko autobusy(w Lbn proponowałbym krakowskie przedmieście)
-jazda na rowerze i mokry tyłek? jeśli ważysz ponad 100kg to na pewno może się zdarzyć, ale prędzej Ci się to zdarzy w samochodzie latem. Jakoś w Holandii w większości miast ponad 30% podróży odbywa się rowerami.
-strefa płatnego parkowania i 10zł/godz? czemu nie? płatne miejsca parkingowe mają służyć nie osobom codziennie dojeżdżającym do pracy, ale osobom sporadycznie jeżdżącym do centrum, np. do urzędu, czy szpitala, jak kogoś nie stać to ma KM. Nikt normalny nie pozwala na wykorzystywanie przestrzeni w centrum miasta poniżej ich realnej wartości(popytajcie jakie czynsze są w centrum, szczególnie w tych lepszych kamienicach, w końcu z tego co czytam liczycie na super parkingi). Wolę więcej zieleni w centrum niż więcej parkingów
-wielopoziomowe parkingi? przecież jedyny taki komercyjny-bigmar, miał być tylko parkingiem! Co robi się w środku? Luxmec, Fashion, jakaś drobnica i ma być tego coraz więcej a miejsc parkingowych coraz mniej... Ostatnio wystąpiono o zgodę na utworzenie parkingu w parku koło CK (tudzież DOKP jeśli ktoś nie wie gdzie w Lbn jest centrum kultury). Widzi ktoś w tym sens? A może w tym, że zaraz po otwarciu Bigmaru miasto w okolicy tego parkingu zrobiły ok. 50 nowych miejsc parkingowych. Abstrahując od tego, że cena na parkingu miejskim jest niższa niż w Bigmarze(mówię o cenie przy, której parkingowi nie opłacałoby się zamieniać w Luxmed). Na koniec tego punktu zagadka: kto wydał zgodę na zmianę przeznaczenia Bigmaru?
-Dlaczego KM powinna mieć pierwszeństwo przed autami osobowymi? Ponieważ 12 metrowy autobus(najnowszy mercedes w mpk: 628 CONECTO LF) zabiera 35 pasażerów(tylko miejsca siedzące) a auto 4 metrowe (~opel astra 2) zabiera STATYSTYCZNIE 1,4 osoby dodając 0,5 metra odstępu między samochodami w korku dla 140 osób mamy:


*100 samochodów(na które trzeba 100 miejsc parkingowych o wymiarach minimum(DzU nr 75, poz 690, 2002r) 5x2,3m co daje 11500m^2, czyli skwer z drzewami, ławką i fontanną 100x115m), długości 449,5m
*4 autobusy, bez wymaganych miejsc parkingowych(nie zatrzymują się w centrum na dłużej niż 2 minuty, więc teoretycznie nawet zatok przystankowych nie trzeba, bo nie wpłynie to znacząco na płynność ruchu, szczególnie jeśli jeżdżą same autobusy), długości... 50 metrów?
Więc jak widać, KM ma wiele większą efektywność(ponad to odpada nam czas na odśnieżanie, szukanie miejsca parkingowego[i opłata za nie], ba nawet nie musimy mieć auta!
-nowy tabor? no to niestety naturalna kolej rzeczy, że najpierw więcej ludzi zaczyna jeździć KM->większy wpływ z biletów->nowy tabor. Odwrotna kolejność choć notowana, to rzadko spotykana! (taki przykład z regionu i z pkp: czy wprowadzenie nowych autobusów szynowych, zwiększyło liczbę pasażerów? a jaki był powód ich wprowadzenia[podpowiedź: coraz mniej chętnych])


Taki krótki wywód, oczywiście wiem, że pewnie tych 3/4 nie przekonam, jednak jako osoba, która ma z racji studiów trochę styczności z wiedzą nt. rozwiązań komunikacyjnych, myślę, że mogę chociaż zasygnalizować co i jak. Oczywiście mam świadomość, czemu się denerwujecie, gdyby mi zamknęli sklep pod blokiem, też bym klął, że muszę dalej chodzić(pomimo, że ten sklep ma kosmiczne ceny, ale z lenistwa jest mi tam najbliżej). Co do władz? Cóż władze muszą widzieć to czego przeciętny obywatel nie dostrzega, a czego typowy kretyn nawet nie przyjmie do wiadomości(pewnie duża część ze sfrustrowanych 3/4 autorów). I jakoś muszą zrobić nam tu ten zachód, tą Holandię, te buspasy, trzeba, żeby najpierw było gorzej, żeby potem było lepiej...
Co by ukrócić ew dywagacje nie jestem ani zwolennikiem PO ani PIS, ani nawet JKM:)

" srali muchi bedzie wiosna...
rozwiń
Avatar
cdn / 22 grudnia 2009 o 20:48
0
Kilka pytań???
1. Czy istnieje w lublinie jakakolwiek rozsądna koncepcja organizacji ruchu drogowego???( obawiam się że nie ma)
2. Kto jest odpowiedzialny ( nazwisko) za przebudowę (czytaj: spie...enie)ul. Kunickiego????( korki niesamowite niezależnie od pory dnia )
3. Com da przedłużenie ul Krańcowej do Kunickiego bez połączenia z ul. Wrotkowską????? ( chyba tylko zablokowanie i tak już niewydolnej ul. Kunickiego i dodatkowe korki sięgające Abramowic) ???
Avatar
nikt / 22 grudnia 2009 o 20:36
0
Korki w miescie mozna rozladowac budujac duzy podziemny naziemny lub jakikolwiek darmowy parking,np tam gdzie jest teraz mały przy Lubomelskiej, chcesz jechac dalej i podjechac pod same drzwi ok wtedy plac kase za postoj - takie rozwiazanie ok ale nie tak jak zrobiono na Kunickiego gdzie zablokowano ruch w godzinach szczytu, nie platne parkowanie bo miasto nie ma kasy - nie bo ktos kurde ma koncepcje ale nie dorobiona wszystko kurde z glowa panowie z glowa bo ida wybory - -MOZE SZANOWNY DZIENNIKARZ ZADAŁ BY PYTANIE W I PUBLICZNIE WSKAZAL OSOBE ODPOWIEDZIALNA ZA TEN POMYSŁ CHCE WIEDZIEC.
Avatar
smiechu warte / 22 grudnia 2009 o 20:29
0
– Spóźniony autobus sam wydłuży sobie zielone światło. Jeśli na to samo skrzyżowanie zechcą wjechać naraz dwa spóźnione autobusy jadące z różnych stron, system da pierwszeństwo temu, który wiezie ludzi do pracy albo temu, który ma więcej pasażerów. .... Ciekawe jak te ostatnie słowa sygnalizacja będzie wcielać w życie bo przecież w szczycie jedni jadą do pracy na LSM drudzy na Czechów, a jak pasażerów będzie po równo

swoją drogą to gdzie oni chcą tworzyć te bus pasy, bo chyba tylko poza ścisłym centrum, przecież w śródmieściu są tylko pojedyncze pasy, stąd wniosek, że samochody lub ich właściciele mają nauczyć się latać. Proponuje zatem też wprowadzić taki system na zwężonej ulicy Kunickiego szczególnie po włączeniu do ruchu ul. Krańcowej. Drodzy inżynierowie ruchu kiedy w Lublinie przestaniecie partolić wszystko co tylko można, łącząc urbanistyczną myśl przewodnią rodem z PRL z nowoczesnymi rozwiązaniami z XXI wieku, to wszystko jak na razie doprowadza do totalnego paraliżu komunikacyjnego w godzinach szczytu.

co do płatnych parkingów, to wybudujcie więcej wielopoziomowych parkingów w newralgicznych miejscach

co do komunikacji, niech w końcu przestanie się spóźniać, niech ceny biletów przestaną ciągle rosnąć (to chyba jedyny pomysł na ratowanie zakładu w postaci MPK, po ciągłych wpadkach kolejnych dyrektorów i ich cudownych pomysłach na rozwój i poprawę firmy komunikacyjnej), drodzy urzędnicy popracujcie trochę w Wawie, Wrocławiu (nota bene tak się na nim chcecie ciągle wzorować), czy Poznaniu to może zmądrzejecie,

podsumowując po prostu nie ma siły już nawet płakać nad dokonaniami lubelskich inżynierów ruchu i władz miasta, jedyny wniosek to wynieść się z tego miasta jak najszybciej, już Rzeszów jest o wiele lepiej rządzony, choć nie lubię lewicy za kolejnych 15 lat, to właśnie tamto miasto będzie stolicą wschodniej Polski....
– Spóźniony autobus sam wydłuży sobie zielone światło. Jeśli na to samo skrzyżowanie zechcą wjechać naraz dwa spóźnione autobusy jadące z różnych stron, system da pierwszeństwo temu, który wiezie ludzi do pracy albo temu, który ma więcej pasażerów. .... Ciekawe jak te ostatnie słowa sygnalizacja będzie wcielać w życie bo przecież w szczycie jedni jadą do pracy na LSM drudzy na Czechów, a jak pasażerów będzie po równo

swoją drogą to gdzie oni chcą tworzyć te bus pasy, bo chyba tylko poza ścisłym centrum, przecież w śródmi... rozwiń
Avatar
gosciu / 22 grudnia 2009 o 18:29
0
W centrum Poznania tez nie zaparkujesz za darmo wiem ze Lublin jest biedniejszy 2 x ,ale kochani kazde placenie b. boli poniewaz nie ma na chleb sok czy piwo dlatego nalezy zalatwic sprawe i uciekac bo licznik bije 2 .W Poznaniu sa 3 strefy parkowania czerwona zolta i zielona i koszty sa zroznicowane .Nalezy budowac parkingi podziemnie np Plac Litewski dlaczego nie kto tam broni parkowania jacy radni i wcentrum scislym ruch jednokierunkowy .Zrobic eksperyment na 3 ulicach 3 pasmowych jak to zdaje egzamin .W prowadzic wyzsze kary za jazde bez biletow .Brac przyklad z miast poukladanych wprost proporcjonalnych do zarobkow .
W centrum Poznania tez nie zaparkujesz za darmo wiem ze Lublin jest biedniejszy 2 x ,ale kochani kazde placenie b. boli poniewaz nie ma na chleb sok czy piwo dlatego nalezy zalatwic sprawe i uciekac bo licznik bije 2 .W Poznaniu sa 3 strefy parkowania czerwona zolta i zielona i koszty sa zroznicowane .Nalezy budowac parkingi podziemnie np Plac Litewski dlaczego nie kto tam broni parkowania jacy radni i wcentrum scislym ruch jednokierunkowy .Zrobic eksperyment na 3 ulicach 3 pasmowych jak to zdaje egzamin .W prowadzic wyzsze kary za jazde be... rozwiń
Avatar
maikee / 22 grudnia 2009 o 18:09
0
A po co bus-pas na jpII? przecież tam prawie nie ma korków autobusy i tak tam długo nie stoją. A do centrum to powinni wprowadzić płatny wjazd żeby wjezdzaili tylko ci co muszą, oczywiście dla mieszkanców za free.
Avatar
Anna / 22 grudnia 2009 o 17:51
0
Z wydzielonymi pasami dla MPK zgodze sie, szkoda, ze dopiero teraz, gdy zapowiadaja kolejne podwyzki biletow i ludziom bardziej bedzie oplacac sie jezdzic wlasnym autem niz MPK, na pewno kierowcy ci nie beda zadowoleni z dodatkowych oplat za parkowanie.
Avatar
santamadonna / 22 grudnia 2009 o 15:35
0
Ok - pomysł kiepski, ale spróbujcie się wysilić na jakąś konstruktywną krytykę. Gdyby miasto stworzyło zabezpieczone lub monitorowane miejsca (np: wiaty) na rowery przy Uniwersytetach, conajmniej przez 6 miesiecy w roku byłoby znacznie luźniej. Ja na ten przykład codziennie parkuje swoje duże kombi na Akademickiej a z pewnoscia skorzystałbym z roweru gdybym tylko miał go gdzie bezpiecznie zostawić. Zdrowiej to i szybciej.
Avatar
Gość / 22 grudnia 2009 o 15:19
0
Buspas na lipowej HEHEHE powodzenia! Na szczęscie w styczniu przeprowadzka do Szczecina.
Avatar
Gość / 22 grudnia 2009 o 15:10
0
@gosc 'mały' bład:
nie 11500 a 1150m^2.
'maly' bo pomyłka o 0, to żadna pomyłka;)
Zobacz wszystkie komentarze 60

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Improwizacja w Pożegnaniu z Afryką: Sokrates
3 października 2018, 18:00

Improwizacja w Pożegnaniu z Afryką: Sokrates 0 0

Co Gdzie Kiedy. LubLarp i Pożegnanie Z Afryką (ul. Złota 3) zapraszają na kolejną improwizację, która odbędzie się 3 października o godz 18.

Absurdalna lista pacjentów w przychodni. Lekarz tłumaczy, skąd ten pomysł
galeria

Absurdalna lista pacjentów w przychodni. Lekarz tłumaczy, skąd ten pomysł 3 2

Jogi, Batman, Szogun, Masa, Skrzat i Bambuko w kolejce do lekarza. Pseudonimy nadali pacjentom medycy. – Chciałem pokazać bezsens nowych przepisów związanych z RODO, czyli ochroną danych osobowych – tłumaczy kierownik przychodni

Wybory 2018: Jedni kandydaci wybrali kasę, inni grzyby

Wybory 2018: Jedni kandydaci wybrali kasę, inni grzyby 0 0

Aż dziesięcioro obecnych radnych sejmiku województwa lubelskiego nie będzie się ubiegać o reelekcję w październikowych wyborach samorządowych. Niezależnie od ich wyniku największe zmiany personalne zajdą w klubie radnych Prawa i Sprawiedliwości

Ostre strzelanie Ogniwa. Grała chełmska klasa okręgowa

Ostre strzelanie Ogniwa. Grała chełmska klasa okręgowa 2 0

Patryk Bąk zdobył trzy bramki dla Ogniwa w meczu z Tatranem Kraśniczyn. Lider Sparta Rejowiec Fabryczny pokonała beniaminka Agros Suchawa 6:2

Wichury w woj. lubelskim. Ponad 400 interwencji strażaków. 3 osoby w szpitalu
zdjęcia
galeria

Wichury w woj. lubelskim. Ponad 400 interwencji strażaków. 3 osoby w szpitalu 0 4

Ogromne wichury w woj. lubelskim. Ponad 400 interwencji straży pożarnej.

Stal Kraśnik - Wisla Sandomierz 3:0. Fortuna po stronie gospodarzy

Stal Kraśnik - Wisla Sandomierz 3:0. Fortuna po stronie gospodarzy 1 0

Stal Kraśnik szybko zrehabilitowała się za lanie w Sieniawie. Przed tygodniem drużyna Jarosława Pacholarza przegrała z tamtejszym Sokołem aż 1:5. W niedzielę wysoko ograła za to Wisłę Sandomierz (3:0)

Chełmianka - Wisła Puławy 1:0. Przetrwali oblężenie po przerwie

Chełmianka - Wisła Puławy 1:0. Przetrwali oblężenie po przerwie 3 2

Chełmianka nie zwykła w tym sezonie gubić punktów przed własną publicznością. To potwierdziło się w niedzielę. Biało-zieloni pokonali Wisłę Puławy 1:0. Dla gości to była druga porażka z rzędu

Polacy wrócili do świata żywych i pokonali Serbię w meczu „ostatniej szansy”

Polacy wrócili do świata żywych i pokonali Serbię w meczu „ostatniej szansy” 0 1

Reprezentacji Polski w siatkówce nie wróci jeszcze do kraju. Podopieczni Vitala Heynena w dobrym stylu pokonali Serbów bez straty seta. Awansowali tym samym do najlepszej „szóstki”. Można było jednak odnieść wrażenie, że rywale z Bałkanów oszczędzali siły przed decydującą fazą turnieju.

Lublin: Ul. Kalinowszczyzna będzie przebudowana. Sporo się tu zmieni

Lublin: Ul. Kalinowszczyzna będzie przebudowana. Sporo się tu zmieni 15 16

Jeszcze tej jesieni może być podpisany kontrakt na przebudowę ul. Kalinowszczyzna. O miejskie zlecenie starają się cztery firmy, a najtańsza z nich – właśnie to jest pozytywnym zaskoczeniem – zmieściła się w kwocie zarezerwowanej przez miasto na zapłatę, co nie zdarza się ostatnio zbyt często

Mazowsze Stężyca – Opolanin Opole Lubelskie 2:2. Pozostałe mecze lubelskiej klasy okręgowej

Mazowsze Stężyca – Opolanin Opole Lubelskie 2:2. Pozostałe mecze lubelskiej klasy okręgowej 11 0

Mazowsze Stężyce zremisowało z Opolaninem Opole Lubelskie i straciło przodownictwo w tabeli

Roztocze Szczebrzeszyn – Olimpiakos Tarnogród 1:0. Pozostałe wyniki zamojskiej klasy okręgowej

Roztocze Szczebrzeszyn – Olimpiakos Tarnogród 1:0. Pozostałe wyniki zamojskiej klasy okręgowej 1 1

Zespół ze Szczebrzeszyna po bardzo zaciętym meczu pokonał na swoim stadionie 1:0 Olimpiakos Tarnogród. Zwycięską bramkę dla drużyny trenera Jacka Szczyrby zdobył debiutant – Dariusz Zajączkowski

Hetman - Kryształ 4:1. Lider ucieka rywalom

Hetman - Kryształ 4:1. Lider ucieka rywalom 0 4

Lider nie zwalnia tempa. Hetman przegrywał z Kryształem 0:1, ale szybko zdobył dwa gole. Ostatecznie zamościanie wygrali 4:1 i umocnili się na pierwszym miejscu ze względu na porażkę Lublinianki we Włodawie. A w następnej serii gier dwie najlepsze drużyny spotkają się na Wieniawie

Olimpia Miączyn – Omega Stary Zamość 4:0. Dobili rywali w końcówce

Olimpia Miączyn – Omega Stary Zamość 4:0. Dobili rywali w końcówce 2 0

Olimpia w meczu o „sześć” punktów pokonała u siebie Omegę Stary Zamość 4:0. To drugie z rzędu tak efektowne zwycięstwo ekipy trenera Jarosława Kaczoruka na swoim obiekcie

Sygnał Lublin – Granit Bychawa 1:4. Na swój stadion Eurobusem

Sygnał Lublin – Granit Bychawa 1:4. Na swój stadion Eurobusem 3 0

Sygnał Lublin poniósł czwartą porażkę na własnym boisku. Podopieczni Przemysława Drabika dużo lepiej radzą sobie natomiast na wyjazdach, gdzie nie stracili nawet punktu

Motor Lublin - ROW Rybnik 53:37. Awans w dwa sezony. Mamy Ekstraligę!
galeria
film

Motor Lublin - ROW Rybnik 53:37. Awans w dwa sezony. Mamy Ekstraligę! 13 17

Speed Car Motor Lublin dokonał rzeczy wielkiej. W dwa sezony żółto-biało-niebiescy awansowali do PGE Ekstraligi. Ten ogromny sukces dzielili w niedzielę razem z 10 tysiącami kibiców na torze przy Alejach Zygmuntowskich.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.