Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

27 grudnia 2009 r.
18:36
Edytuj ten wpis

Dwupoziomowy parking w Ogrodzie Saskim - pomysł Ratusza

Autor: Zdjęcie autora DOMINIK SMAGA
0 15 A A

Dwupoziomowy parking podziemny w Ogrodzie Saskim miałby powstać tuż obok Uniwersytetu Medycznego. Jeśli uczelnia dogada się w tej sprawie z miastem – dostanie gmach w prezencie.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Parking byłby usytuowany na tyłach gmachu przy Al. Racławickich 1 po dawnym Komitecie Wojewódzkim PZPR. Będzie potrzebny, by zgadzała się liczba miejsc dla samochodów ludzi odwiedzających Teatr w Budowie po jego ukończeniu.

Tyle, że z parkingiem może być problem. Uniwersytet już wcześniej sondował, czy budowa w ogóle jest możliwa. – Wystąpił do nas o decyzję – mówi Juliusz Majewski, dyrektor Wydziału Architektury i Budownictwa w Urzędzie Miasta.

Jako że Ogród Saski to teren zabytkowy, opinię musiał wydać wojewódzki konserwator. Opinia była negatywna, bo prace mogą szkodzić drzewom. Poza tym do budowy parkingu trzeba by rozebrać i odbudować salę kongresową, a sam gmach powinien być chroniony jako przykład socrealizmu.

Wątpliwości mają też radni. – Nie wyobrażam sobie, że po roku od wydania decyzji odmownej konserwator wyda pozytywną, bo kto inny o nią wystąpił – twierdzi Dariusz Sadowski, radny lewicy.

Prezydent jest gotowy skierować do Rady Miasta projekt uchwały, na mocy której przekaże uniwersytetowi jako darowiznę gmach przy Al. Racławickich. Uczyni to jednak dopiero wtedy, gdy ustali z uczelnią warunki budowy parkingu. A póki nie będzie takiego projektu uchwały, radni nie zgodzą się także na to, by miasto podobny prezent zrobiło Politechnice Lubelskiej przekazując jej budynek przy Okopowej 8.

O taką darowiznę wystąpiła sama uczelnia, która już teraz korzysta z kamienicy na mocy umowy zawartej do 2026 r. Na podobnych zasadach budynku przy Ogrodzie Saskim używa też Uniwersytet Medyczny.

Temat wywołał burzliwą dyskusję wśród radnych, których zgody prezydent potrzebuje, by dać uczelniom budynki. Uznali oni, że sprawą Okopowej zajmą się równocześnie ze sprawą Racławickich, bo stwierdzili, że uczelnie muszą być traktowane jednakowo. Tym bardziej, że prezydent jest urlopowanym wykładowcą Politechniki i jej byłym prorektorem.
Ale sam pomysł robienia takich prezentów też budził wątpliwości. – Może im podarować Ratusz? – ironizuje Janusz Mazurek, radny PiS.

– Lublin jest miastem akademickim i jednym z istotnych celów strategicznych jest rozwój uczelni – odpowiada Krzysztof Żuk, zastępca prezydenta Lublina. – Uważam, że normalnym działaniem jest przekazanie tych budynków, z których my nie korzystamy – dodaje Adam Wasilewski, prezydent Lublina.

Komentarze 15

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
~gość~ / 4 stycznia 2010 o 23:49
0
K.Sawyer napisał:
Co jeszcze będzie potrzebne do zrealizowania siedziby marszałka w obszarze teatru w budowie. Już wiemy, że Al. Racławickie będą zawężone do dwóch pasów. Ale szczytem -czego? - jest propozycja budowy parkingu w obszarze Ogrodu Saskiego, za budynkiem KW . Budowa zakładająca rozebranie i odtworzenie sali konferencyjnej KW. Cóż, mieszkańcy Lublina i Województwa Lubelskiego należą do najbiedniejszych w Polsce i nie odczują tego bezwstydnego szastania ich wdowim groszem.
Czy ktoś, (może dziennikarze Dziennika) może wytłumaczyć mieszkańcom Lublina dlaczego siedziby marszałka nie można zrealizować w nowej rządowej dzielnicy na Czechowie , obok planowanego nowego magistratu i blisko realizowanego US. Jest tam dużo odłogiem leżących terenów, do których dojazd byłby zdecydowanie tańszy i pochłaniający zdecydowanie mniej czasu klientów Marszałka. No cóż na wschodzie cena czasu to głupstwo.

Odpowiedź prosta. Jest to szczyt głupoty POpaprańców.

Odpowiedź prosta. Jest to szczyt głupoty POpaprańców. rozwiń
Avatar
IS / 4 stycznia 2010 o 20:06
0
Poniwaz jest to Panstwowy teren to ja osobiscie tez nie wyrazam zgody poniwaz najpierw w Saskim ogrodzie to trzeba zafinansowac na uporządkowanie tego obiektu tzn poscinanie niektorych starych drzew aby park nie przypominal ruiny jak po wojnie Parking napewno potrzebny ale moze nie takim miejscu gdzie młodziez studiująca zatrzymuje sie tam aby zaczrpnąc powietrza i usiąsc pouczyc sie na swieżym powietrzu i w ciszy
Avatar
K.Sawyer / 3 stycznia 2010 o 22:45
0
Co jeszcze będzie potrzebne do zrealizowania siedziby marszałka w obszarze teatru w budowie. Już wiemy, że Al. Racławickie będą zawężone do dwóch pasów. Ale szczytem -czego? - jest propozycja budowy parkingu w obszarze Ogrodu Saskiego, za budynkiem KW . Budowa zakładająca rozebranie i odtworzenie sali konferencyjnej KW. Cóż, mieszkańcy Lublina i Województwa Lubelskiego należą do najbiedniejszych w Polsce i nie odczują tego bezwstydnego szastania ich wdowim groszem.
Czy ktoś, (może dziennikarze Dziennika) może wytłumaczyć mieszkańcom Lublina dlaczego siedziby marszałka nie można zrealizować w nowej rządowej dzielnicy na Czechowie , obok planowanego nowego magistratu i blisko realizowanego US. Jest tam dużo odłogiem leżących terenów, do których dojazd byłby zdecydowanie tańszy i pochłaniający zdecydowanie mniej czasu klientów Marszałka. No cóż na wschodzie cena czasu to głupstwo.
Co jeszcze będzie potrzebne do zrealizowania siedziby marszałka w obszarze teatru w budowie. Już wiemy, że Al. Racławickie będą zawężone do dwóch pasów. Ale szczytem -czego? - jest propozycja budowy parkingu w obszarze Ogrodu Saskiego, za budynkiem KW . Budowa zakładająca rozebranie i odtworzenie sali konferencyjnej KW. Cóż, mieszkańcy Lublina i Województwa Lubelskiego należą do najbiedniejszych w Polsce i nie odczują tego bezwstydnego szastania ich wdowim groszem.
Czy ktoś, (może dziennikarze Dziennika) może wytłumaczyć ... rozwiń
Avatar
YatzeK / 28 grudnia 2009 o 10:20
0
No nie do końca. Uczelnie dadzą miastu tysiące wykształconych ludzi co roku.

Problem w tym, że nawet tych najwartościowszych miasto ani nie zatrzyma, ani nie wykorzysta...
Avatar
hary / 28 grudnia 2009 o 09:09
0
Budowac parkingi w zatloczonym Lublinie b. dobry pomysl ,tylko dlaczego miasto daje a nie pozycza uczelni np parkingi budynki np za 10 15 lat uczelnie stana mocno na nogi finansowo nie ofreujac miastu nic w zamian .
Avatar
Podatnik / 28 grudnia 2009 o 09:07
0
YatzeK napisał:
Czy pan prezydent (celowo z małej litery) jest tylko ślepy? Czy głupi też?

Dokładnie naprzeciwko budynku Uniwersytetu jest wystarczająco duży pusty plac, z którego swego czasu wykurzono knajpkę pod jakąś-tam inwestycję, na który można postawić wystarczająco duży parking, który obsłużyłby i Teatr-w-nieustającej-budowie, i Uniwersytet, i większość interesantów okolicznych firm i urzędów! I mógłby mieć nie dwie, a nawet i siedem kondygnacji!

A jak, prezydencie, chcesz wesprzeć uczelnie to proszę bardzo - nawet jeżeli ma to oznaczać przekazanie budynków za darmo. Na pewno wykorzystają je lepiej niż zrobiłoby to miasto.


Wiesz, zawsze wtedy bedzie mogl liczyc od tej uczelni na jakis ekstra kontrakt po zakonczeniu kadencji.
Politechnice budynki zdarma, AM zdarma - jeszcze zostal UP i UMCS!!!
Nazwiemy to pozniej nepotyzmem czy nie???
Moze i my o jaka darowizne POprosimy?


Wiesz, zawsze wtedy bedzie mogl liczyc od tej uczelni na jakis ekstra kontrakt po zakonczeniu kadencji.
Politechnice budynki zdarma, AM zdarma - jeszcze zostal UP i UMCS!!!
Nazwiemy to pozniej nepotyzmem czy nie???
Moze i my o jaka darowizne POprosimy? rozwiń
Avatar
AbsolWent / 28 grudnia 2009 o 09:02
0
~kefir~ napisał:
ale zauważ, że uczelnia jest państwowa, podobnie jak tereny i budynki, o których mowa. a jeśli chodzi o 'biznes' jak go nazywasz, to uważam, że jeśli mamy jakieś strategiczne cele w państwie to rozwój edukacji jest jednym z najważniejszych. i nie ma to związku z bonami edukacyjnymi, które de facto popieram. ale Lublin powinien się rozwijać i inwestować w infrastrukturę. w końcu to właśnie zadanie władz miasta. i formalności nie powinny być przeszkodą. dlatego nie zamierzam psioczyć na takie plany, pod warunkiem, że inwestycje nie zniszczą... najlepiej jak niczego nie zniszczą
oczekuję tylko, że oprócz miejsc dla pracowników uczelni, czy parkingu w centrum, władze nie zapomną o problemie braku parkingów na osiedlach.

Wlasnie mamy pierwsze skutki "rozwoju edukacyji" - "Według najnowszych danych GUS w Polsce są już 183 tysiące bezrobotnych absolwentów szkół średnich i wyższych. To o 66 tysięcy osób więcej niż przed rokiem."...
"Ogółem - według GUS - bezrobotnych w wieku do 25. roku życia jest już ponad 400 tysięcy, czyli o ponad 40 proc. więcej niż w 2008 roku."
Powyzsze dane nie obejmuja absolwentow ktorzy migrowali za praca poza granice RP - ilu faktycznie znalazlo w kraju i Lublinie zatrudnienie?
Moze gdyby prezydentem miasta byl na ten przyklad jakis drogowiec a nie naukowiec to mielibysmy drogi bez dziur i absolwentow w pracy a nie na bezrobotciu bez prawa do zasilku przebywajacych? Oddac tereny i budynki za darmo - kiedys przestana ksztalcic i zaczna z wynajmu zyc!!!
Polsce są już 183 tysiące bezrobotnych absolwentów szkół średnich i wyższych. To o 66 tysięcy osób więcej niż przed rokiem."...
"Ogółem - według GUS - bezrobotnych w wieku do 25. roku życia jest już ponad 400 tysięcy, czyli o ponad 40 proc. więcej niż w 2008 roku."
Powyzsze dane nie obejmuja absolwentow ktorzy migrowali za praca poza granice RP - ilu faktycznie znalazlo w kraju i Lublinie zatrudnienie?
Moze gdyby prezydentem miasta byl na ten przyklad jakis drogowiec a nie naukowiec to mielibysmy drogi bez dz... rozwiń
Avatar
YatzeK / 28 grudnia 2009 o 08:59
0
Czy pan prezydent (celowo z małej litery) jest tylko ślepy? Czy głupi też?

Dokładnie naprzeciwko budynku Uniwersytetu jest wystarczająco duży pusty plac, z którego swego czasu wykurzono knajpkę pod jakąś-tam inwestycję, na który można postawić wystarczająco duży parking, który obsłużyłby i Teatr-w-nieustającej-budowie, i Uniwersytet, i większość interesantów okolicznych firm i urzędów! I mógłby mieć nie dwie, a nawet i siedem kondygnacji!

A jak, prezydencie, chcesz wesprzeć uczelnie to proszę bardzo - nawet jeżeli ma to oznaczać przekazanie budynków za darmo. Na pewno wykorzystają je lepiej niż zrobiłoby to miasto.
Czy pan prezydent (celowo z małej litery) jest tylko ślepy? Czy głupi też?

Dokładnie naprzeciwko budynku Uniwersytetu jest wystarczająco duży pusty plac, z którego swego czasu wykurzono knajpkę pod jakąś-tam inwestycję, na który można postawić wystarczająco duży parking, który obsłużyłby i Teatr-w-nieustającej-budowie, i Uniwersytet, i większość interesantów okolicznych firm i urzędów! I mógłby mieć nie dwie, a nawet i siedem kondygnacji!

A jak, prezydencie, chcesz wesprzeć uczelnie to proszę bardzo - nawet ... rozwiń
Avatar
Cukierniczka / 28 grudnia 2009 o 06:34
0
~kefir~ napisał:
ale zauważ, że uczelnia jest państwowa, podobnie jak tereny i budynki, o których mowa. a jeśli chodzi o 'biznes' jak go nazywasz, to uważam, że jeśli mamy jakieś strategiczne cele w państwie to rozwój edukacji jest jednym z najważniejszych. i nie ma to związku z bonami edukacyjnymi, które de facto popieram. ale Lublin powinien się rozwijać i inwestować w infrastrukturę. w końcu to właśnie zadanie władz miasta. i formalności nie powinny być przeszkodą. dlatego nie zamierzam psioczyć na takie plany, pod warunkiem, że inwestycje nie zniszczą... najlepiej jak niczego nie zniszczą
oczekuję tylko, że oprócz miejsc dla pracowników uczelni, czy parkingu w centrum, władze nie zapomną o problemie braku parkingów na osiedlach.


Skoro jest panstwowa to niech sie sprywatyzuje i wykupi od panstawa swoje nieruchomosci albo przejmie majatek w ramach "akcjonariatu pracowniczego" tak jak to bylo w wielu innych przypadkach. Zawsze mozna tez wesprzec uczelnie kapitalem zagranicznym, tak jak to bylo np. w przypadku stoczni - jakim Katarskim. Zawsze tez POzostaje metoda na tzw. "cukier" - patrz Cukrownia Lublin...
przejmie majatek w ramach "akcjonariatu pracowniczego" tak jak to bylo w wielu innych przypadkach. Zawsze mozna tez wesprzec uczelnie kapitalem zagranicznym, tak jak to bylo np. w przypadku stoczni - jakim Katarskim. Zawsze tez POzostaje metoda na tzw. "cukier" - patrz Cukrownia Lublin... rozwiń
Avatar
~kefir~ / 28 grudnia 2009 o 01:06
0
dr napisał:
Obecnie uczelnia jest to normalny biznes i dawanie czegfoś jest poprostu nadużyciem. Na uczelniach pracują pracownicy co powinni wypracowywać środki na powiększanie majatku uczelni a nie tylko marnotrawić budżetowe fundusze. Koniec z dawaniem i kształceniem za darmo wydać bony edukacyjne i koniec..


ale zauważ, że uczelnia jest państwowa, podobnie jak tereny i budynki, o których mowa. a jeśli chodzi o 'biznes' jak go nazywasz, to uważam, że jeśli mamy jakieś strategiczne cele w państwie to rozwój edukacji jest jednym z najważniejszych. i nie ma to związku z bonami edukacyjnymi, które de facto popieram. ale Lublin powinien się rozwijać i inwestować w infrastrukturę. w końcu to właśnie zadanie władz miasta. i formalności nie powinny być przeszkodą. dlatego nie zamierzam psioczyć na takie plany, pod warunkiem, że inwestycje nie zniszczą... najlepiej jak niczego nie zniszczą
oczekuję tylko, że oprócz miejsc dla pracowników uczelni, czy parkingu w centrum, władze nie zapomną o problemie braku parkingów na osiedlach.


ale zauważ, że uczelnia jest państwowa, podobnie jak tereny i budynki, o których mowa. a jeśli chodzi o 'biznes' jak go nazywasz, to uważam, że jeśli mamy jakieś strategiczne cele w państwie to rozwój edukacji jest jednym z najważniejszych. i nie ma to związku z bonami edukacyjnymi, które de facto popieram. ale Lublin powinien się rozwijać i inwestować w infrastrukturę. w końcu to właśnie zadanie władz miasta. i formalności nie powinny być przeszkodą. dlatego nie zamierzam psioczyć na takie plany, pod warun... rozwiń
Avatar
~gość~ / 4 stycznia 2010 o 23:49
0
K.Sawyer napisał:
Co jeszcze będzie potrzebne do zrealizowania siedziby marszałka w obszarze teatru w budowie. Już wiemy, że Al. Racławickie będą zawężone do dwóch pasów. Ale szczytem -czego? - jest propozycja budowy parkingu w obszarze Ogrodu Saskiego, za budynkiem KW . Budowa zakładająca rozebranie i odtworzenie sali konferencyjnej KW. Cóż, mieszkańcy Lublina i Województwa Lubelskiego należą do najbiedniejszych w Polsce i nie odczują tego bezwstydnego szastania ich wdowim groszem.
Czy ktoś, (może dziennikarze Dziennika) może wytłumaczyć mieszkańcom Lublina dlaczego siedziby marszałka nie można zrealizować w nowej rządowej dzielnicy na Czechowie , obok planowanego nowego magistratu i blisko realizowanego US. Jest tam dużo odłogiem leżących terenów, do których dojazd byłby zdecydowanie tańszy i pochłaniający zdecydowanie mniej czasu klientów Marszałka. No cóż na wschodzie cena czasu to głupstwo.

Odpowiedź prosta. Jest to szczyt głupoty POpaprańców.

Odpowiedź prosta. Jest to szczyt głupoty POpaprańców. rozwiń
Avatar
IS / 4 stycznia 2010 o 20:06
0
Poniwaz jest to Panstwowy teren to ja osobiscie tez nie wyrazam zgody poniwaz najpierw w Saskim ogrodzie to trzeba zafinansowac na uporządkowanie tego obiektu tzn poscinanie niektorych starych drzew aby park nie przypominal ruiny jak po wojnie Parking napewno potrzebny ale moze nie takim miejscu gdzie młodziez studiująca zatrzymuje sie tam aby zaczrpnąc powietrza i usiąsc pouczyc sie na swieżym powietrzu i w ciszy
Avatar
K.Sawyer / 3 stycznia 2010 o 22:45
0
Co jeszcze będzie potrzebne do zrealizowania siedziby marszałka w obszarze teatru w budowie. Już wiemy, że Al. Racławickie będą zawężone do dwóch pasów. Ale szczytem -czego? - jest propozycja budowy parkingu w obszarze Ogrodu Saskiego, za budynkiem KW . Budowa zakładająca rozebranie i odtworzenie sali konferencyjnej KW. Cóż, mieszkańcy Lublina i Województwa Lubelskiego należą do najbiedniejszych w Polsce i nie odczują tego bezwstydnego szastania ich wdowim groszem.
Czy ktoś, (może dziennikarze Dziennika) może wytłumaczyć mieszkańcom Lublina dlaczego siedziby marszałka nie można zrealizować w nowej rządowej dzielnicy na Czechowie , obok planowanego nowego magistratu i blisko realizowanego US. Jest tam dużo odłogiem leżących terenów, do których dojazd byłby zdecydowanie tańszy i pochłaniający zdecydowanie mniej czasu klientów Marszałka. No cóż na wschodzie cena czasu to głupstwo.
Co jeszcze będzie potrzebne do zrealizowania siedziby marszałka w obszarze teatru w budowie. Już wiemy, że Al. Racławickie będą zawężone do dwóch pasów. Ale szczytem -czego? - jest propozycja budowy parkingu w obszarze Ogrodu Saskiego, za budynkiem KW . Budowa zakładająca rozebranie i odtworzenie sali konferencyjnej KW. Cóż, mieszkańcy Lublina i Województwa Lubelskiego należą do najbiedniejszych w Polsce i nie odczują tego bezwstydnego szastania ich wdowim groszem.
Czy ktoś, (może dziennikarze Dziennika) może wytłumaczyć ... rozwiń
Avatar
YatzeK / 28 grudnia 2009 o 10:20
0
No nie do końca. Uczelnie dadzą miastu tysiące wykształconych ludzi co roku.

Problem w tym, że nawet tych najwartościowszych miasto ani nie zatrzyma, ani nie wykorzysta...
Avatar
hary / 28 grudnia 2009 o 09:09
0
Budowac parkingi w zatloczonym Lublinie b. dobry pomysl ,tylko dlaczego miasto daje a nie pozycza uczelni np parkingi budynki np za 10 15 lat uczelnie stana mocno na nogi finansowo nie ofreujac miastu nic w zamian .
Avatar
Podatnik / 28 grudnia 2009 o 09:07
0
YatzeK napisał:
Czy pan prezydent (celowo z małej litery) jest tylko ślepy? Czy głupi też?

Dokładnie naprzeciwko budynku Uniwersytetu jest wystarczająco duży pusty plac, z którego swego czasu wykurzono knajpkę pod jakąś-tam inwestycję, na który można postawić wystarczająco duży parking, który obsłużyłby i Teatr-w-nieustającej-budowie, i Uniwersytet, i większość interesantów okolicznych firm i urzędów! I mógłby mieć nie dwie, a nawet i siedem kondygnacji!

A jak, prezydencie, chcesz wesprzeć uczelnie to proszę bardzo - nawet jeżeli ma to oznaczać przekazanie budynków za darmo. Na pewno wykorzystają je lepiej niż zrobiłoby to miasto.


Wiesz, zawsze wtedy bedzie mogl liczyc od tej uczelni na jakis ekstra kontrakt po zakonczeniu kadencji.
Politechnice budynki zdarma, AM zdarma - jeszcze zostal UP i UMCS!!!
Nazwiemy to pozniej nepotyzmem czy nie???
Moze i my o jaka darowizne POprosimy?


Wiesz, zawsze wtedy bedzie mogl liczyc od tej uczelni na jakis ekstra kontrakt po zakonczeniu kadencji.
Politechnice budynki zdarma, AM zdarma - jeszcze zostal UP i UMCS!!!
Nazwiemy to pozniej nepotyzmem czy nie???
Moze i my o jaka darowizne POprosimy? rozwiń
Avatar
AbsolWent / 28 grudnia 2009 o 09:02
0
~kefir~ napisał:
ale zauważ, że uczelnia jest państwowa, podobnie jak tereny i budynki, o których mowa. a jeśli chodzi o 'biznes' jak go nazywasz, to uważam, że jeśli mamy jakieś strategiczne cele w państwie to rozwój edukacji jest jednym z najważniejszych. i nie ma to związku z bonami edukacyjnymi, które de facto popieram. ale Lublin powinien się rozwijać i inwestować w infrastrukturę. w końcu to właśnie zadanie władz miasta. i formalności nie powinny być przeszkodą. dlatego nie zamierzam psioczyć na takie plany, pod warunkiem, że inwestycje nie zniszczą... najlepiej jak niczego nie zniszczą
oczekuję tylko, że oprócz miejsc dla pracowników uczelni, czy parkingu w centrum, władze nie zapomną o problemie braku parkingów na osiedlach.

Wlasnie mamy pierwsze skutki "rozwoju edukacyji" - "Według najnowszych danych GUS w Polsce są już 183 tysiące bezrobotnych absolwentów szkół średnich i wyższych. To o 66 tysięcy osób więcej niż przed rokiem."...
"Ogółem - według GUS - bezrobotnych w wieku do 25. roku życia jest już ponad 400 tysięcy, czyli o ponad 40 proc. więcej niż w 2008 roku."
Powyzsze dane nie obejmuja absolwentow ktorzy migrowali za praca poza granice RP - ilu faktycznie znalazlo w kraju i Lublinie zatrudnienie?
Moze gdyby prezydentem miasta byl na ten przyklad jakis drogowiec a nie naukowiec to mielibysmy drogi bez dziur i absolwentow w pracy a nie na bezrobotciu bez prawa do zasilku przebywajacych? Oddac tereny i budynki za darmo - kiedys przestana ksztalcic i zaczna z wynajmu zyc!!!
Polsce są już 183 tysiące bezrobotnych absolwentów szkół średnich i wyższych. To o 66 tysięcy osób więcej niż przed rokiem."...
"Ogółem - według GUS - bezrobotnych w wieku do 25. roku życia jest już ponad 400 tysięcy, czyli o ponad 40 proc. więcej niż w 2008 roku."
Powyzsze dane nie obejmuja absolwentow ktorzy migrowali za praca poza granice RP - ilu faktycznie znalazlo w kraju i Lublinie zatrudnienie?
Moze gdyby prezydentem miasta byl na ten przyklad jakis drogowiec a nie naukowiec to mielibysmy drogi bez dz... rozwiń
Avatar
YatzeK / 28 grudnia 2009 o 08:59
0
Czy pan prezydent (celowo z małej litery) jest tylko ślepy? Czy głupi też?

Dokładnie naprzeciwko budynku Uniwersytetu jest wystarczająco duży pusty plac, z którego swego czasu wykurzono knajpkę pod jakąś-tam inwestycję, na który można postawić wystarczająco duży parking, który obsłużyłby i Teatr-w-nieustającej-budowie, i Uniwersytet, i większość interesantów okolicznych firm i urzędów! I mógłby mieć nie dwie, a nawet i siedem kondygnacji!

A jak, prezydencie, chcesz wesprzeć uczelnie to proszę bardzo - nawet jeżeli ma to oznaczać przekazanie budynków za darmo. Na pewno wykorzystają je lepiej niż zrobiłoby to miasto.
Czy pan prezydent (celowo z małej litery) jest tylko ślepy? Czy głupi też?

Dokładnie naprzeciwko budynku Uniwersytetu jest wystarczająco duży pusty plac, z którego swego czasu wykurzono knajpkę pod jakąś-tam inwestycję, na który można postawić wystarczająco duży parking, który obsłużyłby i Teatr-w-nieustającej-budowie, i Uniwersytet, i większość interesantów okolicznych firm i urzędów! I mógłby mieć nie dwie, a nawet i siedem kondygnacji!

A jak, prezydencie, chcesz wesprzeć uczelnie to proszę bardzo - nawet ... rozwiń
Avatar
Cukierniczka / 28 grudnia 2009 o 06:34
0
~kefir~ napisał:
ale zauważ, że uczelnia jest państwowa, podobnie jak tereny i budynki, o których mowa. a jeśli chodzi o 'biznes' jak go nazywasz, to uważam, że jeśli mamy jakieś strategiczne cele w państwie to rozwój edukacji jest jednym z najważniejszych. i nie ma to związku z bonami edukacyjnymi, które de facto popieram. ale Lublin powinien się rozwijać i inwestować w infrastrukturę. w końcu to właśnie zadanie władz miasta. i formalności nie powinny być przeszkodą. dlatego nie zamierzam psioczyć na takie plany, pod warunkiem, że inwestycje nie zniszczą... najlepiej jak niczego nie zniszczą
oczekuję tylko, że oprócz miejsc dla pracowników uczelni, czy parkingu w centrum, władze nie zapomną o problemie braku parkingów na osiedlach.


Skoro jest panstwowa to niech sie sprywatyzuje i wykupi od panstawa swoje nieruchomosci albo przejmie majatek w ramach "akcjonariatu pracowniczego" tak jak to bylo w wielu innych przypadkach. Zawsze mozna tez wesprzec uczelnie kapitalem zagranicznym, tak jak to bylo np. w przypadku stoczni - jakim Katarskim. Zawsze tez POzostaje metoda na tzw. "cukier" - patrz Cukrownia Lublin...
przejmie majatek w ramach "akcjonariatu pracowniczego" tak jak to bylo w wielu innych przypadkach. Zawsze mozna tez wesprzec uczelnie kapitalem zagranicznym, tak jak to bylo np. w przypadku stoczni - jakim Katarskim. Zawsze tez POzostaje metoda na tzw. "cukier" - patrz Cukrownia Lublin... rozwiń
Avatar
~kefir~ / 28 grudnia 2009 o 01:06
0
dr napisał:
Obecnie uczelnia jest to normalny biznes i dawanie czegfoś jest poprostu nadużyciem. Na uczelniach pracują pracownicy co powinni wypracowywać środki na powiększanie majatku uczelni a nie tylko marnotrawić budżetowe fundusze. Koniec z dawaniem i kształceniem za darmo wydać bony edukacyjne i koniec..


ale zauważ, że uczelnia jest państwowa, podobnie jak tereny i budynki, o których mowa. a jeśli chodzi o 'biznes' jak go nazywasz, to uważam, że jeśli mamy jakieś strategiczne cele w państwie to rozwój edukacji jest jednym z najważniejszych. i nie ma to związku z bonami edukacyjnymi, które de facto popieram. ale Lublin powinien się rozwijać i inwestować w infrastrukturę. w końcu to właśnie zadanie władz miasta. i formalności nie powinny być przeszkodą. dlatego nie zamierzam psioczyć na takie plany, pod warunkiem, że inwestycje nie zniszczą... najlepiej jak niczego nie zniszczą
oczekuję tylko, że oprócz miejsc dla pracowników uczelni, czy parkingu w centrum, władze nie zapomną o problemie braku parkingów na osiedlach.


ale zauważ, że uczelnia jest państwowa, podobnie jak tereny i budynki, o których mowa. a jeśli chodzi o 'biznes' jak go nazywasz, to uważam, że jeśli mamy jakieś strategiczne cele w państwie to rozwój edukacji jest jednym z najważniejszych. i nie ma to związku z bonami edukacyjnymi, które de facto popieram. ale Lublin powinien się rozwijać i inwestować w infrastrukturę. w końcu to właśnie zadanie władz miasta. i formalności nie powinny być przeszkodą. dlatego nie zamierzam psioczyć na takie plany, pod warun... rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 15

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Przez kilka najbliższych nocy będzie tu bardzo głośno. Wszystko przez prace budowlane

Przez kilka najbliższych nocy będzie tu bardzo głośno. Wszystko przez prace budowlane 1 1

W ciągu najbliższych dni cisza nocna w centrum Świdnika będzie zakłócana. Nie ma to jednak związku z imprezami, tylko robotami budowlanymi na terenie placu Konstytucji 3 Maja, który jest w przebudowie.

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 25 września 2018 r.

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 25 września 2018 r. 0 0

Co zdrożeje w Lublinie? Urząd ogłosił plany

Co zdrożeje w Lublinie? Urząd ogłosił plany 5 6

Ratusz ogłosił plany co do przyszłorocznych opłat za usługi komunalne, np. cen biletów komunikacji miejskiej, i parkowania w płatnej strefie. Większość cen nie wzrośnie, chociaż nie da się wykluczyć podwyżki w przypadku opłat za wywóz śmieci.

Jest zgoda na budowę pomnika pierwszego rektora KUL

Jest zgoda na budowę pomnika pierwszego rektora KUL 0 0

Jest pozwolenie na budowę pomnika pierwszego rektora KUL, ks. Idziego Radziszewskiego. Stanie na skwerze przy Al. Racławickich, ma być gotowy w listopadzie.

Mieszkańcy boją się nielegalnych śmieci. Skąd się tutaj wzięły? [zdjęcia]
Alarm 24
galeria

Mieszkańcy boją się nielegalnych śmieci. Skąd się tutaj wzięły? [zdjęcia] 8 3

Na widok śmieci w wyrobiskach po kopalniach piachu u mieszkańców Wólki Rokickiej zapala się lampka alarmowa. To efekt aresztowania lokalnego przedsiębiorcy. Michał K. przez lata zakopywał toksyczne odpady w starej kopalni.

Terytorialsi biegają po mistrzowsku

Terytorialsi biegają po mistrzowsku 5 1

W Puławach odbyły się Pierwsze Mistrzostwa Wojsk Obrony Terytorialnej w Średniodystansowym i Sprinterskim Biegu na Orientację. W riozegranych 22 i 23 września zawodach bardzo dobrze zaprezentowali się lubelscy terytorialsi, zdobywając kilka medali w klasyfikacji indywidualnej oraz pierwsze miejsce w klasyfikacji drużynowej.

Lubartów: Certyfikaty Młodego Przedsiębiorcy rozdane

Lubartów: Certyfikaty Młodego Przedsiębiorcy rozdane 0 0

W Zespole Szkół nr 2 w Lubartowie odbyło się uroczyste wręczenie certyfikatów dla uczniów, którzy uczestniczyli w projekcie „Młodzieżowe przedsiębiorstwo”.

Lublin: Lekarz nie przyjął pacjenta na oddział w szpitalu. Następnego dnia chory zmarł

Lublin: Lekarz nie przyjął pacjenta na oddział w szpitalu. Następnego dnia chory zmarł 31 22

Rozpoczął się proces lekarza, który nie przyjął na oddział starszego mężczyzny z zakrzepicą i zapaleniem kolana. Michał B. zalecił pacjentowi okłady z lodu. Dzień później 64-latek zmarł.

Lubelskie: Myśliwi polowali na kaczki, postrzelili człowieka

Lubelskie: Myśliwi polowali na kaczki, postrzelili człowieka 92 11

Podczas polowania na kaczki myśliwi postrzelili jednego z mieszkańców. Mężczyzna został zraniony śrutem w rękę.

Konferencja naukowa: "Romantyzm i jego interpretacje" w Galerii Labirynt
27 września 2018, 11:00

Konferencja naukowa: "Romantyzm i jego interpretacje" w Galerii Labirynt 2 1

Co Gdzie Kiedy. Galeria Labirynt (ul. Popiełuszki 5) zaprasza do udziału w konferencji naukowej poświęconej romantyzmowi w kontekście nowoczesności. Wydarzenie odbędzie się w dniach 27-28 września.

Lublin: Rosną betonowe konstrukcje wiaduktów. Kiedy otworzą drogę? [zdjęcia]
galeria

Lublin: Rosną betonowe konstrukcje wiaduktów. Kiedy otworzą drogę? [zdjęcia] 20 10

Jeszcze w tym roku gotowe mają być wszystkie cztery wiadukty w ciągu ul. Grygowej w Lublinie, które zastąpią stary, zburzony z powodu fatalnego stanu technicznego. Cała trasa nad torami powinna być otwarta wiosną. Jej budowa jest zaawansowana w 30 proc.

Mateusz Mika (Asseco Resaovia): Mistrzostwa rozpoczną się teraz

Mateusz Mika (Asseco Resaovia): Mistrzostwa rozpoczną się teraz 2 0

Rozmowa z Mateuszem Miką, przyjmującym Asseco Resovii Rzeszów i reprezentacji Polski

Lublin: Przebudowa Al. Racławickich później. Przetarg unieważniony

Lublin: Przebudowa Al. Racławickich później. Przetarg unieważniony 2 25

W poniedziałek unieważniony został przetarg na przebudowę Al. Racławickich, ul. Poniatowskiego i Lipowej. Powód?

Nałęczów: Ulica Leśna do remontu

Nałęczów: Ulica Leśna do remontu 4 2

Ponad dwustumetrowy odcinek ulicy Leśnej w Nałęczowie jeszcze w tym roku może zostać wyremontowany. Chodzi o część od Górskiego do kładki dla pieszych w kierunku Harcerskiej.

Koszykarki Pszczółki Polski Cukier AZS UMCS trzecie na turnieju w Toruniu

Koszykarki Pszczółki Polski Cukier AZS UMCS trzecie na turnieju w Toruniu 0 5

Pszczółka Polski Cukier AZS UMCS wraca do Lublina z zaledwie jedną wygraną na III Memoriale Profesora Stanisława Łęgowskiego. Akademiczki mają jeszcze nad czym pracować przed rozpoczęciem rozgrywek

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.